Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plovoucí hrady v Shogun 2: Total War

Ve strategii Shogun 2: Total War si užijeme nejenom obřích pozemních bitev, ale i utkávání lodí, které jsou spíše plovoucími hrady. Podívejte se sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chlcony

.

Těším se jak sviňa :) Nejraději jsem měl Rome total war, tak snad tohle mne chytne stejně :)

0/0
8.11.2010 14:47

-R.I.P-

PTÁK

Ten pták nemá chybu ;-D

0/0
8.11.2010 14:43

Regis

Mno

ještě že Japonci neměli potřebu expanze, potkat se tyhle kolosy s tím, co se plavilo v té době v Evropě, tak to by byla přímo námořní apokalypsa...;-)

0/0
8.11.2010 14:37

Chlcony

Re: Mno

Představa, že by tohle mohlo plout takovou dálku je ještě apokalyptější. Jinak v 16. století už se u nás používaly na lodích děla, byl by to spíše takový plovoucí terč

0/0
8.11.2010 14:45

Regis

Re: Re: Mno

Měl by ses lépe informovat.By 1130 Song dynasty general Qin Shifu to build two new prototype warships. These warships were described to have its sides protected with iron plates.These vessels, more floating batteries than ships, were armed with multiple cannons and large caliber arquebuses, and were described by the Italian Jesuit Organtino as being protected by iron plates two to three inches thick. Terče? Pro ty kocábky z Evropy? Z prkýnek?

0/0
8.11.2010 15:14

Regis

Re: Re: Re: Mno

Jsem to tam zmixoval... sorry... první lodi obrněné železem byly z Číny 1130 zmínky o japonských kolosech "spíše plovoucích bateriích než lodích, vyzbrojených množstvím děl a arkebuzami o velkém kalibru, chráněných železných pláty 2 - 3 palce silnými pochopitelně patří do 16. století pod Odu Nobunagu...

0/0
8.11.2010 15:21

Chlcony

Re: Re: Re: Mno

Jasně, vidíš, to byly ty Atakebuny, na ty jsem slušně zapomněl, ale je to i tak relativní, jelikož to je čistě pobřežní loď. Navíc jejich počet rozhodně nebyl nijak závratný, sám píšeš 2, já někde četl, že jich celkově bylo 6, ale k tomu bych nenašel bohužel zdroj. Pro evropské poměry by byla tahle loď nesmysl, jelikož Evropa podnikala zámořské cesty, kdyby byla Evropa stejně izolovaná, vznikalo by tu něco podobného. I tak více věřím Evropským kocábkám, než těmhle nesmyslným obrům. Na poměry Japonska to možná stačilo.

0/0
8.11.2010 15:23

Regis

Re: Re: Re: Re: Mno

Já jen chtěl demonstrovat, že mě ty lodi šokovaly a následně vyhledané informace o nich ještě více. Zvláště když si vybavím fakta o Merrimacu (ano, byl na páru) a jeho zmasakrování Cumberlandu a Congressu na třísky , Poškození Minessoty.. vše lodi o stovkách děl..bych na evropské dřevárny 16. století nevsadil ani pětník. Ale to je otázka pohledu. Japonsko se uzavřelo, takže bych to neřešil, jen ty lodi jsou famozní..

0/0
8.11.2010 15:34

Chlcony

Re: Re: Re: Re: Re: Mno

Mne vždy fasconalo spíš Čínské loďstvo (120 nebo 150 metrů obrovská loď? no tak kde to jsme), hlavně na rozdíl od Japonského giganta schopno dalekých plaveb. Ale Asijské lodě vynikaly nějakou tajemnou gigantičností, nevím ani proč.

0/0
8.11.2010 15:37

Regis

Re: Re: Mno

Jen bych snad ještě dodal, že první železem chráněné bitevní lodi byly Merrimac a Monitor v válce Severu proti Jihu konec 19. století. Do té doby ani měkké F. Takže v bitvě těchhle kolosů s těžkou výzbrojí, tisíci vojáků, množstvím děl by měly lodi Francisea Drake nejmenší šanci .

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://windgammers.narod.ru/Korabli/Golden-Hind/Golden-Hind003.JPG&imgrefurl=http://windgammers.narod.ru/Korabli/Golden-Hind.html&usg=__n0OQTAjYu4cdLXyuQI3v-bQSO3I=&h=768&w=1024&sz=94&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=3N24XbMFmelPbM:&tbnh=140&tbnw=189&prev=/images%3Fq%3Dgolden%2Bhind%26um%3D1%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26biw%3D1484%26bih%3D864%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=316&vpy=235&dur=832&hovh=194&hovw=259&tx=156&ty=97&ei=YgbYTOaGGMzKswb59I2DCA&oei=YgbYTOaGGMzKswb59I2DCA&esq=1&page=1&ndsp=36&ved=1t:429,r:9,s:0

0/0
8.11.2010 15:18

Chlcony

Re: Re: Re: Mno

Teď si pleteš pojmy z dojmy, hlavně pojem pancéřovaná loď a pouze železem chráněná. Ty lodě nebyly celé ze železa, taková loď byla až někdy v roce 1821.

0/0
8.11.2010 15:29

Regis

Re: Re: Re: Re: Mno

Železem chráněný byl i Merrimac z války Severu a Jihu 1860+ a zmasakroval tři koráby o stovkách děl... jen proto, že byl chráněn železnými pláty.. a pod čarou ponoru dřevěný... a celokovový Monitor si s ním neporadil... takže bych to viděl takto.... dřevěný koráb evropy versus železem chráněný kolos Japonska na pro mě za mě moři u Japonska... jasná výhra pro ten kolos... doporučuji loď Maltézských rytířů tuším 12. století či kdy.. pobitou měděnými pláty, jak dokázala odolávat tureckým galérám..

0/0
8.11.2010 15:38

Chlcony

Re: Re: Re: Re: Re: Mno

To nebyl Merrimac, ale Virginia, Merrimac byla potopena a z jejího vraku Virgina postavena, jen pro upřesnění. Já bych to neviděl tak jednostranně, bojovat proti sobě, má vítězství, to ano, ale jinak to nebyl přespříliš rychlý kolos, byla to doslovně plující pevnost, kdo by si lámal hlavu s potopením takové potvory, když ji mohli nechat vykrvácet, proti menším a pohyblivějším kocábkám z Evropy by byla stále v nevýhodě, Virgina bylo i velice pohyblyvá loď, Monitor to samé. Ta loď si mohla to železo dovolit jen z toho důvodu, že byla pro pobřežní akce, byla obrovká, pomalá a velkou měrou i neporazitelná, že ano. :D

0/0
8.11.2010 15:44

Chlcony

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mno

Ale zase musím dodat, že použitelnost Monitoru na otevřeném moři byla ještě horší. :D Byla to pobřežní loď a na otevřeném moři se i potopila

0/0
8.11.2010 15:52

Regis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mno

Jen pro přesnost, Merrimac NEBYL potopen, měl tzv. Kingsonovy kohouty, které pustily do podpalubí vodu. Pak byl vyzdvižen a pouze přejmenován, následně seříznut veškerá nadstavba a vystaven srub opevněný železnými pláty.

0/0
8.11.2010 16:12

Dru Zeree

Re: Mno

No v 16. století neměla žádná země světa zdroje, aby přesunula na vzdálenost z Japonska do Evropy armádu schopnou provést nějakou dobyvačnou invazi. Navíc představa, jak by taková flotila asi po tisících a tísících námořních mil vypadala je úsměvná, třetina posádky mrtvá, třetina nemocná, nemožnost poslat si pro posily:-)

0/0
8.11.2010 15:26

Regis

Re: Re: Mno

Vzhledem k čínské flotile, která se dostala do Afriky, patrně i do Amerik, měla desítky tisíc vojáků v době 15. století, bych tipl, že vzhledem k tomu, že nikdo nepomřel atd. bych to tak neviděl. Nakonec Evropa byla rozbitá, rozhádaná, nejednotná, nikdo neříká, že by šlo o dobývání celé Evropy.. postupně... ale proč to řešíme?

0/0
8.11.2010 15:30

Chlcony

Re: Re: Re: Mno

Japonsko bylo jednotné? Ale je pravda, že Čísnké námořnictvo bylo dlouhou dobu před Evropským. Až na navigaci, v té byla Evropa lepší. Každopádně brzy je Evropa zase dohanal. Vivat starý kontinent.

0/0
8.11.2010 15:35

Regis

Re: Re: Re: Re: Mno

řeč byla primárně o lodích a zmíněná Čína jako invazor..eventuální... Evropa byla nakonec nejvražednější kontinent... dlouho jí to nevydrželo :)

0/0
8.11.2010 15:39

skywolf

Re: Re: Re: Re: Re: Mno

nj, dosli nepratele :D

0/0
9.11.2010 12:30

Dru Zeree

Re: Re: Re: Mno

Sice se dostali až do Afriky, jenže to nebyla ani půlka cesty. A není pravda že nikdo neumřel, ještě v 18. století se skoro 1/3 námořníků nevracela domů živá.

0/0
8.11.2010 19:27

cinclant

...do středověkého Japonska 16. století.

Ale no tak... pane redaktore ;-D

0/0
8.11.2010 14:03

Chlcony

Re: ...do středověkého Japonska 16. století.

Do středověké Afriky 21. století..známe. :D Ne, vážně to bije do očí. :D

0/0
8.11.2010 15:54







Najdete na iDNES.cz