Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Gran Turismo 6 až na PS4?

Kazunori Yamauchi, šéf vývojářského týmu Polyphony Digital, který právě vydal simulátor automobilových závodů Gran Turismo 5 přišel se zajímavým výrokem ohledně dalšího dílu série.Patrně vyjde až na PS4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AR-TU

Zklamání.....

Tak jsem si kdysi hrál GT1 a to mě naprosto dostalo, dvojka mě nic moc nenadchla, nejvíce mi vadila změna menu, kvůli trojce jsem si kupoval PS2 a hrál sem dál. Přisla PS3 a já vlastně jí nepotřeboval až do doby co se začalo mluvit o GT5, už už jsem se těšil a konzoli se chystal koupit, no nekoupil a nyní jsem rád, hru jsem viděl puštěnou na 40palcové obrazovce po HDMI a po pravdě sem čekal úplně něco jiného, nevím jednička byla nejlepší, naprostý zlom, tohle je jen další hra, kde se jezdí s auty, ale pecka vypadá jinak.

Tak jdu zase něco hrát, od konzolí sem se pomallu zase vrátil k PC připojenému k LED TV a tak i ta veliká obrazovka, která mě dřív táhla za konzolí je vlastně pryč. Navíc když tady čtu o stahování patch, tak jakej je vlastně rozdíl mezi PC a konzolema? Dřív sis aspoň koupil hru na placce a hrál si to byla taky výhoda konzole.... Rv

0/0
26.11.2010 14:28

mantis28

Re: Zklamání.....

Prý hru jsem viděl puštěnou...tvl tos mě rozesmál :D :D :D

0/0
26.11.2010 14:33

AR-TU

Re: Re: Zklamání.....

OK oprava hru jsem si vyzkoušel, puštěnou.... nejde o slovíčkaření, ale o to, že nevím co je na ní převratného. Za ty roky vývoje nějak vyčpěla....

0/0
26.11.2010 15:04

mantis28

Re: Re: Re: Zklamání.....

Promiň,ale nemoh jsem reagovat jinak,ono i když jsi to viděl,tak jsi musel vidět že jako celkový dojem z GT5 vizuálu je pořád výborný.Kdybys třeba zkusil hru na slušnějším volantu s nastavením vozu bez asistencí v řízení a zajezdil si pár koleček třeba s kamarádem v online,tak bys možná hře přišel na chuť,je to čiré závodění.Nejtěžší na celé hře je umět brzdit a zvládat plynulý přechod z vyšších rychlostí na klikaté trati.Ze začátku je to peklo,pokud chceš závodit proti lidem,oni ti nic nedarují..

0/0
26.11.2010 16:08

AR-TU

Re: Re: Re: Re: Zklamání.....

ne ne v poho, prostě jak píšu já, přijde mi to jako mnoho povyku pro nic. Nic zásadního (a to mě mrzí) se prostě s příchodem GT5 neděje.

0/0
28.11.2010 0:37

Rakvic

GT5 prototyp

"Gran Turismo 5 je pouhý začátek nové éry série," v tom vidím

zásadní problém. Přijde mi to spíš jako nějáký prototyp než plnohodnotná

hra. :-(

0/0
25.11.2010 20:21

ryo2

GT5

Já si hlavně myslím že to bude až na Playstation 5.Jestli toto dělal cca 6 let,tak další díl mu zabere tak 8-10 let (a to v lepším případě).Jinak GT5 (nezlobte se sony boys) není nic světoborného (hodnocení 9,8 ale i 7 z 10 je na tuto hru po tolika letech hypu opravdu hrůza) a klidně bych sem napsal svoje důvody proč nejsem spokojen,ale jen bych se opakoval a nadával bych na toho blázna,co si hraje na herního boha.Kdyby to vyšlo o 2 roky dřív,byla by to bomba,ale takhle? Kde je ta hyper grafika,dokonalost a já nevím co vše naslibovali? Nechám toho,už jsem zase ve varu...

0/0
25.11.2010 13:50

mantis28

Re: GT5

Klidně napiš proč nejsi spokojen,doporučuji si hru ještě před tím zahrát.Yamauchi si hraje na herního boha?Huh,já myslel že je to závodník,který dělá svoji práci k lásce k motorsportu.Jsi jen další fakan co se ohání slovy:kde je ta grafika?Klidně ti napíšu svůj názor na hru,ale až mi odepíšeš a ne,hra rozhodně není na 10/10

0/0
25.11.2010 19:17

rostan007

Re: Re: GT5

No ten ti tutově odepíše, když už jsi ho označil za fakana. Herního boha z něj víceméně jenom dělají, mně osobně přijde série GT docela na prd :-/ , nějaká extra šílenost to není. Jenže na tom PSku asi fakt lepší závody nejsou.

0/0
25.11.2010 19:47

mantis28

Re: Re: Re: GT5

Mě zase přijde jako nejzajímavější závodní hra dneška.Tak vidíš,sto lidí,sto chutí.Pokud má názory fakana,tak proč by jím nebyl?Rozumný člověk napíše proč se mu hra nelíbí,ale jen tak plivat po něčem bez udání důvodu dělají děti.

0/0
25.11.2010 21:04

Chlcony

Re: Re: Re: Re: GT5

Ty jsi pěkný fakan koukám. Napsal to normálně, vyjádřil kritiku ale ty jako fakan se musíš ohánět blbostma a ještě si hrát na někoho s vyšší úrovní, když někomu nadává do fakanů. To se nezlob chlape, ale jaká je tohle úroveň? Když někdo napíše bezmezně láskyplný komentář, tak je dospělý?

0/0
25.11.2010 22:28

mantis28

Re: Re: Re: Re: Re: GT5

Jakýma blbostma se oháním a co konkrétního on napsal?Tomu říkáš kritika?Jen napsal že by napsal důvody proč není spokojen,ale nenapsal nic :D

0/0
25.11.2010 22:47

ryo2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT5

Tak jsem trošku vychladnul :-).Takže martis28,ten fakan jak ty mě oslovuješ se věnuje hrám už tak 15 let a dobrých 10 let hry prodává,hrál jsem (a dohrál) tolik her že se ti o tom ani nezdálo.Napiš ty co je tak výjměčnýho na této "bombě" která se dělala 6 let a nakecalo se o ní snad víc než o alan wake ? Co je na ní tak výjmečnýho třeba oproti forze,která stihla za tu dobu vyjít dvakrát (a že se u ní člověk bavil)? První co musíš u hry udělat je stáhnout patch na on-line hraní - paráda.Někdo hlásí nemalé problémy s patchem - taky paráda.Co ta hyper grafika o které se tolik mluvilo - paráda.Hra někde dostala hodnocení i 7 (!!) z  10 - to je vůbec největší paráda.Tvůrce se omlouval jak ho to mrzí že ve výjmečných případech klesá framerate pod 60Fps - celá grafika je trošku pozadu,né jen framerate,taky paráda.Ale je toho víc...co třeba mega rychlá instalace ....? Hra měla tolik reklamních masáží že si jí půjde koupit i ovce zblblá reklamou a hra přitom nepřináší nic co by u konkurence nebylo a navíc mnohdy lépe uděláno.Takže na toto čekali majitelé PS3 6 let ? Kdyby se kolem této hry alespoň tolik nenakecalo... Já osobně považuji tuto vysoce očekávanou bombu za velké zklamání ,ale netvrdím že je to propadák,jen tvrdím že hra za 6 let vývoje měla být vydaná bez problémů a měla být znatelně lepší než nyní je...

0/0
26.11.2010 6:21

HSchumi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT5

tych 7 z 10 je z ktoreho webu recenzia? zatial som videl len 8 najnizsie a to dostala aj forza :-) rad by som si ju precital... inak zatial podla 7 recenzii co som nasiel na nete, tak v dvoch pripadoch dostalo lepsie hodnotenie forza, v dvoch rovnake hodnotenie a v troch lepsie GT...

0/0
26.11.2010 7:25

ryo2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT5

Já ji teď hledat nebudu,ale myslím že je odpoveď i na vašem webu sector.sk (pokuď si dobře vzpomínám).Ale i tak,tobě se zdá v pořádku porovnávat hry forza a GT5 ? Já teda nevím ale pokuď se nemýlím tak GT5 mělo být killer pro forzu,nebo alespoň měla být znatelně lepší,ale nakonec dostává v průměru to samé co forza...

0/0
26.11.2010 8:12

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT5

Hlavně ale ty hry dělí rok. Už z téhle podstaty mělo GT5 být jasně lepší, vždyť co je to rok v herní branži? Strašně dlouhá doba.

0/0
26.11.2010 9:19

adis002

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT5

7/10 dostala na poměrně významném webu a to gamereactoru http://www.gamereactor.eu/reviews/5664/Gran+Turismo+5/

0/0
26.11.2010 8:35

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT5

Malá oprava, nestihla Forza náhodou 3 díly? Forza 1 přece vyšla po GT4, ne?

0/0
26.11.2010 9:17

ryo2

Re: Re: GT5

já ti dám fakana ty fracku jeden že ti hlava upadle.

0/0
26.11.2010 5:23

mantis28

Re: Re: Re: GT5

Líbí se mi když jsi drsný:)No já hry hraju 23 let a měl jsem většinu  počítačů a konzolí.Když člověk napíše proč hru nemá rád,tak to beru.Abys neřekl že jsem fanboy,tak ti napíšu pro a proti ohledně GT5.Nejprve ale k hype okolo GT5:tady za vše jednoznačně může SONY+novináři,není co dodat,snad jen to,že se hypu neubráníš u žádne hry a to nejen na PS3(COD:BO :D).GT5 není zcela hotová,SONY tlačila na vývojáře,aby hru vydali dříve kvůli vánocům,jelikož je Yamauchi neuvěřitelný detailsta zapálený do závodů,je jasné že nestih všechno vychytat,přesto je to zarážející na to,jak dlouho se hra odkládala a vyvíjela,o tom žádná.GT5 a grafika:jednotlivé vozy vypadají nádherně,okolí tratě již méně a při jízdě za deště,při kouři atd. začínají auta zubatět a lítat textury.Stejně tak stíny jsou mizerné.Ale tak to bylo s každým GT-jako celek působí nádherně,při rozboru detailů již méně.Zvuky motoru,pneumatik jsou vynikající,hudba je slabší podprůměr.Fyzika:tady je opravdu vidět obrovký kus práce za ty roky vývoje,protože chování aut na trati je neuvěřitelné,právě o tom je GT5,Prologue proti fyzice z GT5 působí jako NFS arkáda,samozřejmě pokud si člověk vypne všechny asistence řízení včetně ABS atd..pak je to simulace a kdo tvrdí opak je závistivý trouba.Vozy:dojmy mi kazí stovky Nissanů,Hond,Mazd a kdovícoještě,jinak si rozhodně nikdo nemůže stěžovat,stejně za celou hru využije tak 30 aut maximálně..Hra byla vyvíjena s profesionální špičkou v oboru motorsport(mistři světa F1,závodníci z Nascar a Rallye,byly použity nejnovější snímací technologie,aerodynamické tunely a kdovícoještě..).Nebudu tu tvrdit že se jedná o nejlepší závodní hru dneška,má spoustu much,ale to má i každá jiná závodní hra a pro mne nejlepší je.Nenabízí sice nic nového,ale přesto je to další kvalitní díl ze série,kde první díl nastavil laťku,kterou další díly již stěží posunou ještě výš.Hodnotit hru nemohu,protože jsem ji nedohrál(ale už tu spoustu lidí vytahuje číselná hodnocení,jak směšné),ale na 9,či 10/10 to rozhodně není už jen proto,že se jedná pořád o to samé,jen s lepší fyzikou a polygony.10/10 si zaslouží jen několik titulů v historii her vůbec a dnešní recenze jsou jedna obrovská fraška.Jako př. uvedu nové NFS s průměrem 9,2 na Metacritic.Lidé jsou ovce.

0/0
26.11.2010 13:36

ryo2

Re: Re: Re: Re: GT5

Jsem rád drsný :-) . Toho fakana sis mohl odpustit,mě to tak po ránu tak nasr...,že jsem si přál abys chodil pozpátku...

1)Co se týká hry - když není hotová,neměli jí vydávat.2) tvůrce sám přispěl k hypu

3)novináři a sony to dodělali4) snad jen u fyziky s tebou jednoznačně souhlasím

Jestli tedy počítáš i hystorickou dobu hraní (protože - 23let ode dneška začínal nes),tak to jsme na tom tedy stejně.já počítal až masovější rozšíření konzolí (3DO,Sat,jaguar,PSX).

já tedy neměl pc dlouhou dobu,takže pc hraní se mi vyhýbalo,ale měl jsem úplně všechny konzole od 90 roku co se u nás dali sehnat (bez keců).

0/0
26.11.2010 15:05

mantis28

Re: Re: Re: Re: Re: GT5

ryo,kolik ti je jen tak pro zajímavost?Jsem ročník 81,spíš jsem měl na mysli éru Atari,Commodore,Didactic apod.

0/0
26.11.2010 16:04

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: GT5

Promiň, ale naznačovat u GT5, že na to neměli dost času, je blbost. To můžeš říct o Obsidianech, kteří jsou tlačeni do vývoje celé hry během jednoho roku (Kotor 2, Alpha Protocol byl o něco dýl, Fallout New Vegas). Ta hra není hotová, s tím souhlasím, ale nemůže za to Sony. Ta hra zkrátka nevypadá jako po 5 letech vývoje. A to je její problém. Kdyby vypadala naprosto úchvatně a měla mouchy, dobrý, beru. Ale ona vypadá tak nějak jako ostatní a má mouchy.

0/0
26.11.2010 17:16

mantis28

Re: Re: Re: Re: Re: GT5

Na konzolích je to pořád nejlépe vypadající závodní hra,vypadá skvěle

0/0
26.11.2010 18:21

UrsusLuin

blázen

Ten člověk je magor. Včera po šesti letech vývoje vydal něco, co nejen že neždímá hardware a maximum, ale dokonce se o tom mluví jako o grafice staré několik let. Původně se nechal slyšet, že vývoj GT6 bude mnohem rychlejší, protože nebudou muset dělat celý engine znovu. I lidi poukazovali na to, že sudé díly, které vždy vyšly na dané konzoli jako druhé v pořadí, byly mnohem lepší. A on teď místo, aby vydal GT6 do dvou let což je podle mě na hranici životnosti podobně jako když vyšel God of War na PS2, tak prohlásí, že GT6 si asi nechá na novou konzoli, kde bude muset znovu dělat nový engine. I když, jak tak nad tím přemýšlím, ono to asi s tím novým enginem nebude tak horké, když za těch 6 let se zmohl jen na to převést a upscalovat 800 aut a většinu tratí z GT4 na PS2 a k tomu dodělat 180 pořádných aut.

0/0
25.11.2010 12:38

Vlastik80

Re: blázen

S takovou reakcí se setkávám celkem často- hodně lidí je "nazlobených" že se hra vyvíjela tolik let a je tedy asi i otázkou zda za to bude stát a zda to nebude jak tvrdí EA Games jen taková sterilní přehlídka vozů.

Bude to ještě zajímavé, jak EA prohlašuje tak jejich Shift 2 zadupe GT5 do země... To jsem na to zvědav, ambice jim tedy rozhodně nechybí...

0/0
25.11.2010 12:57

UrsusLuin

Re: Re: blázen

On by nebyl problém v tom, že na tom dělali 6 let. Problém je, že 6 let tvrdili, jak pracují na něčem, co prostě nemá konkurenci, co vypadá skvěle, hraje se skvěle, zkrátka je to skvělé. A teď to vyšlo. Nechci srovnávat, jestli je to lepší než Forza, nebo Shift, nebo snad Hot Pursuit. :) Jde o to, že většina obsahu je pouhou recyklací minulého dílu, která nezabere tolik času. Pak mě to nutí se ptát - co dělali, když většina obsahu je převzatá z GT 4 HD? A zbylý obsah vypadá dobře, ale není o třídu lepší než konkurence. Není problém ve 6letém vývoji, ale v tom, že ten dlouhý vývoj na té hře není znát. :(

0/0
25.11.2010 13:02

Zaregistrovany Host

Re: Re: Re: blázen

Vydavat GT6 na PS3 nema smysl, uz je dost pozde.

Oni budou proste rozsirovat GT5, neco do ni pridaj zdarma, neco za penize, do dvou let s toho udelaji neco jako novej dil a vydelaji tak jako tak.

0/0
25.11.2010 13:36

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: blázen

K DLC jsem skeptik. Ještě nikdo s nima pořádně nedokázal pracovat jako s modelem rozširování hry. Ani u Bioware to nebylo ideální. Ale možnost je to taky. Vyrážují víc za méně práce, to je fakt.

0/0
25.11.2010 13:38

Vlastik80

Re: Re: Re: Re: Re: blázen

Otázka tedy je i ta jak velký úspěch bude GT5 mít, podle toho co za ta léta vývoje psali a křičeli do světa by to měla být fotorealistická herní bomba- nejlepší auta coby hra na světě, tak to alespoň do světa pomocí svých signálů vysílali...

Ale dle ohlasů a pocitů hráčské komunity je to spíše zklamání, nebo jsem nějak tu vlnu nadšení nezaregistroval, ale nechci nikomu upírat právo nadšení a euforie z GT5...

0/0
25.11.2010 13:56

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Re: Re: Re: Re: Re: blázen

zatim v tom nevidim moc rozdil napr oproti Alan Wake, tam taky bylo plo kecu a nakonec to nebylo videt R^

0/0
25.11.2010 14:35

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: blázen

Zajímalo by mě, kolik z vás GT5 hrálo. Nevím co recenzanti, ale většina hráčů je spokojená, tím rozhodně neobhajuju nafouněné kecy(ty taky nesnáším), ale je to prostě tak (http://www.metacritic.com/game/playstation-3/gran-turismo-5/user-reviews) a ty nuly, víme od koho pochází ;-)

0/0
25.11.2010 15:06

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blázen

A spousta těch desítek zase pochází od těch, co tu hru ještě nemají v ruce, ale vědí, že hra bude super. To si nevybereš. Uživatelské hodnocení je vždy velmi ošemetné. Zatím jsou recenze dosti chladné a je z nich cítit lehké zklamání. Někteří recenzenti doslova napsali, že na Forzu to nemá. No, nevím, nestavěl bych to takhle. Obé hry jsou na svých systémech top, o tom žádná. Já hrál jenom demo, ale podle rozhovoru s člověkem, který už má plnou, je to stejné jako to demo. Osobně jsem se rozhodl nakonec GT5 z těchto důvodů nekoupit a počkat buď na další recenze, možnost si to někde osahat, nebo na slevy.

0/0
25.11.2010 18:33

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blázen

Já zas nehrál Forzu3, ale lidi co znám a hráli obě hry se jednoznačně vyjádřili pro GT5, zejména kvůli požitku z jízdy. Ne, není to dokonalá hra, to žádná, ale v současnosti si nedokážu představit výhodnější investici do závodní hry ;-) Jinak uživatelská hodnocení stavím nad recenze, protože narozdíl od poplatných narychlo ušitých recenzí píší svá hodnocení otevřeně a "bezobalu". Rozeznat člověka, který to ani nehrál, je velmi jednoduché, proto můj názor o nulách od xbotů.

0/0
25.11.2010 19:15

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blázen

Bohužel fanoušci zase velmi často nejsou soudní a hází zase stovky. Není nad osobní zážitek. Já doufám, že Sony na PSN vydá demo. Zrovna včera jsem mluvil s člověkem, který hrál obě hry a byl teda tak naštvaný na grafiku, instalaci a vozový park, že jsem z něho pomalu ani dojmy z jízdy neslyšel. Forza má zásadní problém v tom dynamickém uzamykání maximálního kroutícího momentu, který nejde vypnout. Díky tomu se to na gamepadu dobře ovládá, ale je to o něco snažší na ovládání, než by to mohlo být. Osobně teď vkládám hodně nadějí do rFactoru 2. To je můj černý kůň na nejlepší závody. Mimo jiné i kvůli možnosti zajet si na tratích, které neznám. Problém GT nevidím ani tak v těch autech a stínech atd., ale v tom, že hra mě poněkolikáté "nutí" jezdit ty samé okruhy. Větu "nechybí ani stáré známé okruhy" považuju za největší mínus hry. Ale to i problém Forzy - tam je taky dost tratí z minulého dílu. A nejhorší je, že Turn10 nevydávají DLC s tratěma (vyšlo v podstatě jen jedno). Uvidíme, jak se k tomu postaví PD, ale vzhledem k tomu, že za 6 let stihli jenom okopírovat většinu tratí z GT4, tak jsem skeptický. :(

0/0
25.11.2010 19:41

skywolf

Re: Re: Re: Re: Re: blázen

Nektere druhy her vyuzivaji DLC snaze nez jine. GT5 se muze krasne nafukovat novymi premium auty, tratemi, doplnenim pocasi a casu do existujicich trati, ktere to jeste nepodporuji, specialnimi eventy...

0/0
25.11.2010 17:18

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: blázen

Počkej, ne každá trať podporuje počasí a změnu času?!

Jinak jo, můžou nafukovat, ale pokud ty tratě záměrně nesyslí na DLC, pak bychom jich viděli už v samotné hře víc, kdyby to měli v plánu. Já se bojím, že budou předělávat auta na premium, případně budou doplňovat auta chybějící. Ale k čemu je člověku o 50 aut víc, když jich má tolik?

0/0
25.11.2010 19:43

HSchumi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: blázen

Veru nie, je ich iba par a nie kazda ma oboje, neiktore maju bud len cas alebo len pocasie...

http://us.gran-turismo.com/us/products/gt5/tracks/

a je tam aj vela inych zaujmavych informacii od vcera/predvcera...

0/0
25.11.2010 20:33

Vlastik80

GT6

Podle mě bude GT6 na PS4, tedy pokud někdo z "vedení" nebude uměle protahovat životnost PS3 s proslovy že tento HW je natolik nadčasový že nemají v plánu na X let cokoli měnit... Totéž samozřejmě nedávno hlásal Microsoft o Xboxu 360 že... Uvidíme, ale podle mého to bude hra pro PS4, pokud tedy vyjde.

0/0
25.11.2010 12:30







Najdete na iDNES.cz