Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pohybové ovládání Kinect bylo prolomeno. Jeho možnosti dalece přesahují hry

Kinect od Microsoftu může ovládat hry revolučním způsobem: bez jakýchkoliv dalších ovladačů, pouze vlastními pohyby. Můžeme ho využít třeba u modelu vrtulníku, který se dokáže vyhýbat překážkám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rostan007

Achjo.

Sakra já nechci rejpat, ale "operační systém Linux" mě vždycky zvedá ze židle. Vždyť se tady v počítačích lidi docela vyznají, a stejně vznikne taková blbost...

0/0
14.12.2010 18:57

objednavkasvacin2

Re: Achjo.

je to pravda, Linux neni operacni system, ale otravny paskvil

0/0
19.12.2010 18:42

Step

A je to v haji, Skynet uz se probouzi..

Nevim jak vam, ale mi to dost vyrazne pripomnelo film Terminator 4 nebo kolik, jak armada testuje maly prototyp toho vznasedla HunterKiller, ktere o par desitek let pozdeji masakruje lidske bojovniky.

0/0
10.12.2010 22:38

NasgolFren

Eh..

Aby ste se z poyhybových videoher nep*srali

0/0
10.12.2010 18:56

mantor

inovacie

Jedna vec je ista, ze M$ s Kinectom, prisiel konecne s novou vlastnou technologiou a nie len kopiou niecoho od Sony alebo Nintenda. Na hranie by som to sice zatial nechcel (mozno ked vyrobia daku super bojovku presne pre Kinect). Sony prisla "len" s tym co tu uz davno zaviedlo WII.

0/0
10.12.2010 11:08

ROSES_LIVE_REBEL

Re: inovacie

tohle uz melo Sony pred 10 lety pro PS2 :-P

0/0
10.12.2010 12:34

oldboy

Re: Re: inovacie

Ano, podobný příměr lze aplikovat i na Škodu 105 a Porsche 911 :)

0/0
10.12.2010 12:49

czDante92

Re: Re: Re: inovacie

Eyetoy - ovládání pomocí pohybu těla

Kinect - ovládání pomocí pohybu těla

Samozřejmě, že je Kinect lepší technologie, ještě aby nebyla když ten samý kocept se před 10 lety prodával o polovinu levněji

0/0
10.12.2010 14:18

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: Re: inovacie

Škoda 105 - dostane vás z bodu A do bodu B

Porsche 911 - dostane vás z bodu A do bodu B

0/0
10.12.2010 18:12

Censoringie

Re: Re: inovacie

Tohle muze napsat totalni ignorant. Hight end PC z roku 2002 a hight end PC z roku 2010 se podle tve logiky rovnaji, vid? Stejne tak dnesni auto a trabant. Vis, ze exisuje neco jako vyvoj, vyvin, evoluce? Ty znas ale asi jen degradaci ...

0/0
10.12.2010 21:34

soky76

Re: inovacie

Buď jsi byl dlouho zavřený, nebo to už opravdu nechápu.. Používáš internet, aby sis třeba něco o tom přečetl, než napíšeš takový blitek? 8-o

0/0
10.12.2010 14:49

mantor

Re: Re: inovacie

Tak snad nechcete porovnavat Eyetoy a Kinect, co sa tyka podpory a moznosti technologie. V tom pripade som pohybove ovladanie vynasiel ja, ked som sa pred 15 rokmi hrajkal s kodovanim ovladania spritu kamerou ;-)

0/0
10.12.2010 15:53

dinoxus81

Re: inovacie

Az na to zer Microsoft technologii koupil, Nintendo ji odmitlo a kdyz jsem si hry na Kinectu zahral tak jsem pochopil proc... A jak muzes srovnavat Wii a Move vzdyt jsou to dva ruzne systemy.

0/0
10.12.2010 17:20

artaxerxes

Kinect a armáda

Ten model vrtulníku je velmi zajímavý, ale myslím si, že z hlediska vývoje tohoto systému bych se vůbec nedivil, že tento systém vznikl jako komerčně uvolněný osekaný prototyp armády a upravený firmou Microsoft pro potřeby hráče a zisku Microsoftu.

0/0
10.12.2010 9:40

assassin89

Re: Kinect a armáda

Tak prijde ted nekdo s teorii ze Kinect je zalozen na mimozemske technologii?? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.12.2010 19:40

RicnySysel

Re: Re: Kinect a armáda

Na mimozemské technologii? 8-o

Za tím přece úplně jasně stojí SKYNET. ;-)

0/0
11.12.2010 13:35

Dr.Figh+er

3D rekonstrukce

Tak asi to mnozí viděli, ale taky veeeeeelmi zajímavé pokusy s Kinectem: http://www.youtube.com/watch?v=5-w7UXCAUJE

0/0
10.12.2010 7:46

Gamehoror

Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Když je to evidentně věcí softu a třeba dvou webcam za 400 kč.

Když kamery napevno usadíš pod něakým drobným ůhlem k sobě a nadefinuješ vzdálenost od kamery kdy se tyto dva body prolínají a bod o metr blíž nebo dál jak daleko na screenu jsou od sebe tak dostaneš matematicky počítatelný prostor ve 3D.

Jistě že neni sranda pak naučit soft rozlišovat viděné jednotlivé oběkty aby stul se židlí nepovažoval za jeden oběkt ale za dva na sobě nezávyslé oběkty pokud je potřeba to odlišit.

Ale prostorově dohledat překážku a vyhodnotit vzdálenost neni problém.

Dělají z toho hroznou vědu ale nic extra na tom neni :-)

0/0
10.12.2010 7:15

Dr.Figh+er

Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Protože to věda je. A Tvoje řešení za 400 Kč by řádně nefungovalo ani za 50 let, ale směle do toho, není důvod si věci zjednodušovat. ;-)

0/0
10.12.2010 7:52

Gamehoror

Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

No ty máš přehled :-)

V čem vidíš tu vědu PLS :-)

Pokud stíháš převádět webcam z případné komprese do bimapy tak si oběkty už dohledáš z RGB a jejich barevnostních odlišností jako třeba kouzelná hůlka ve fotošopu :-) Když to uděláš na dvou kamerách tak dostaneš prostorový posice oběktu.

V čem vidíš tu vědu ?

Jsi aspoň trošku programátor ve 3D ?

0/0
10.12.2010 9:11

tomas__marny

Re: Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

A čo si predstavujete pod takým pojmom "oběkt"?

0/0
10.12.2010 9:27

Cofola

Re: Re: Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

;-D

0/0
10.12.2010 11:39

Ar-ju-ded-jet

Re: Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Já se vůbec nechci pouštět do diskuze ohledně dvou webcamer ani ničeho jiného, ba dokonce nechci být ani hnidopich, který se "posmívá a ukazuje si" na někoho, kdo píše nějakou zjevnou hrubku. Jen prostě chci říct, že psát slovo "objekt" tvým stylem "oběkt" je naprosto naprosto očipropalující :D

0/0
10.12.2010 9:29

Gamehoror

Re: Re: Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

To je děs :-)

Kolik lidí denně mne upozorňuje na gramatické chyby :-)

Fakt je mi Vás líto že to po mně musíte číst a nemůžete s tim nic dělat :-)

 

0/0
10.12.2010 10:06

Dr_Britva

Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Vědu může dělat každý "blbec", ale to, co se vždy a všude počítá jsou nápady. Bez nápadu jste vědec, který jenom plácá o nesmrtelnosti chrousta nebo podnikatel, který žije z toho, co vymysleli druzí a tak bych mohl pokračovat pořád. Takže, až přijdete s něčím, o čem druzí budou psát a obdivovat vaši šikovnost a bystrost, pak teprve hloupě kritizujte. Vsadím se s Vámi ale o všechny své peníze, že až to dokážete, tak hloupě plácat přestanete a budete se snažit nevnímat právě ty hloupé plácali, kterým jste nyní vy, aby vám neubírali energii. Chytrý můžete být, jak chcete a rozumět mnoha věcem, ale to neznamená, že něco dokážete a máte rozum.

0/0
10.12.2010 10:52

Eclipse_GSX

Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Dvě webkamery za 400 se dají stěží použít pro skype, takový VGA patlanice při ani snad ne 15 fps, to by sis moc nezahrál. Taky to bude sranda kalibrovat, bez elektromotorku a kloubu, kterej Kinect má. Aby jsi dosáhl podobnýho efektu, musel by sis připlatit a o pohodlí bych se moc nebavil. Trochu mi to připomíná starý hadraplány. Taky takový podomácku postavený auto a taky to jezdilo. Ale že by to za to stálo;-) Ale souhlasím, že Kinect bude především o softu. Pochybuju, že by v microsoftu ladili tak dlouho samotnou černou krabičku. Pokud někdo zneužije jejich softwaru k ovládání Kinectu pro vlastní zařízení bez vědomí Microsoftu, je to defakto krádež. Myslím, že je to stálo celkem slušný prachy:-)

0/0
10.12.2010 9:46

Gamehoror

Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Tak při rozlišení 640 x 480 bodů je už celkem běžné těch 30 snímků za vteřinu.

Na ukázku z videa bohatě stačí snad i menší rozlišení když jsem se díval na ty orientační body co to generovalo. Jinak v domacích podmínkách bys to kalibroval jen jednou a postavil na to program aby to prostorově odpovídalo a dokud bys nehnul některou z kamer tak už si to program dopočítá vzhledem k tomu že kamerka to bere řekněme od půl metru do nekonečna.

No stavět to nebudu :-) Mám rozdělaný jiný věci ale teoretickou představu mám jak by to fungovalo a prostě mi to nepřijde tak složitý. A protože neumim v assembleru tak bych fakt kvalitních rychlostí při výpočtech nedosáhl.

0/0
10.12.2010 10:21

Dr_Britva

Re: Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Na takové jednoduché nápady jste moc chytrý, že? Ach jaj, kolik takových zvolání jsem již slyšel. Hold jste s jednoduchým řešením nepřišel Vy. Věda není o tom, že něco musí být složité, ale věda je i obyčejné tužce, která změnila svět. Až ji vymyslíte, tak do Vás přestanu rýpat a smát se Vaší nutnosti masturbovat si zde své ego a navíc tak hloupě.

0/0
10.12.2010 10:57

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Rozlišovací schopnosti webkamer jsou obecně dost špatný. 30 snímků za vteřinu, no ještě dejme tomu, webkameru jsem dlouho nekupoval. Ale co při umělým osvětlení v noci. To bych chtěl vidět ty výkony, co by to podávalo. Stoprocentně by došlo ke krutýmu zpomalení snímaný scény, a když ne, tak by se ale logicky ještě víc zhoršila rozlišovací schopnost. Myslím, že s Kinectem tohle opravdu řešit nemusíte. Nehledě na celkem normální desig :)

0/0
10.12.2010 13:42

oldboy

Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Microsoft vrazil do vývoje miliony dolarů, ale nějaký Gamehorror z diskusí Bonuswebu by to spíchl, kdyby chtěl, za tejden a 20 dolarů :) Jó chlape, já ti TAK VĚŘÍM :) :) :)

0/0
10.12.2010 10:09

artaxerxes

Re: Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

Tak tady se Gamehorrora musím zastat, dle mého píše o té helikoptéře ne o samostatném kinctu.

Jinak má pravdu, že 3D obraz jsi schopen vytvořit ze dvou kamer stejného rozlišení umístěných pod nějakým úhlem a vhodným programem přepočítávat. Ale tato technologie je dle mého nevhodná pro aplikace, kde potřebujete téměř analogový zápis (velmi rychlé snímkování) a, aby tento proces nezabíral velké množství paměti. 

Takže technologicky možné, funkčně nepoužitelné

0/0
10.12.2010 12:00

bitkar

Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

no je fakt, ze uz dneska jsou pomerne jednoduchy aplikace, ktery umej 3D scan objektu jen za pomoci webcamery. Proste jen to polozis na bily pozadi a otacis kamerou okolo a ono si to dela tzv. pointcloud a je schopny z toho behem par pohybu udelat vektorovej 3d model. A to se pouziva jen jedna kamera, zadna stereoskopie. Cely to fachci jen na zaklade rozpoznavani obrazu. Nekdy dokonce staci ten objekt drzet v ruce a otacet s nim.

0/0
10.12.2010 10:33

pan vomáčka

Re: Tak nevim co z toho dělaj takovou vědu

tomu co popisujes se rika stereo vision, jeho nevyhodou oproti kinect (obecne LIDAR) je nizsi presnost, spatna detekce objektu pri nizkem kontrastu, urcita sance na uplne spatnou detekci atd., jedinou vyhodu - nizsi cenu, eliminoval kinect.

0/0
10.12.2010 11:10

holubrider

paráda

Ha ha,Microsoft má strach aby jim to někdo nevyraboval ,všechen jejich hw by byl pak k ničemu když by si to doma pak každej zapojil s několika webkama.

Ale i tak aby to nakonec lidi nekupovali spíš na pokusy než na hraní :D

0/0
10.12.2010 3:05







Najdete na iDNES.cz