Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Nejdražší hry historie dnes atakují hranici 100 milionů dolarů. Návratnost je nejistá

Videohry už několik let vydělávají více než filmový průmysl. A začínají se tomu blížit i megalomanské rozpočty. Pojďte na výlet do světa částek, které si nikdy nevyděláte.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MI

Martinigue

22. 12. 2010 15:48
Paradox investic do marketingu;

viz článek: "hry dnes hraje daleko více lidí, a ti se o nich musí dozvědět ..." Ono je jádro pudla trochu někde jinde ...

0 0
možnosti
T

thx1137

21. 12. 2010 21:16
ceny

Jó kde jsou ty časy kdy byl Doom 2 v ceníku za 1999 Kč. Starý dobrý časy. Ještě že už jsou pryč.

0 0
možnosti
JN

gawy

22. 12. 2010 9:10
Re: ceny

On byl taky dolar vysoko nad 30 korun. Jeste ze uz je to pryc :-)

0 0
možnosti
MD

DvorkaM

21. 12. 2010 20:09
Na co čekám

Na co já čekám je až se začnou studia specializovat, do určité míru už se to děje, ale pouze částečně (Cry Engine 3), náklady na dílčí součásti her jsou extrémně, nákladné, téměř každá hra si dělá vlastní engine, vlastní design, vlastní příběh, vlastní ... všechno to je pochopitelně extrémně nákladné, protože každá složka začíná víceméně od nuly, zatímco kdyby se každé studio specializovalo na něco jiného, tak by se celkové náklady snížili. Místo vývoje enginu si engine licencovat, objekty si nechat vyrobit od jiného grafického studia a bylo by to hotovo, vývojářská společnost by zaměstnávala jen pár programátorů na finální kompilaci, a řekněme, scénáristy pro příběh, náklady by byli mnohem nižší. Zatímco ona dílčí studia by zisky generovali čistě na prodávání licencích pro vývojáře, jejich náklady by byli nižší díky know how, a úzké specializaci.

0 0
možnosti
P

Paja-xx

21. 12. 2010 18:00
Reklama

Kvalitní značka, respekive hra, přece nepotřebuje marketing,  jehož náklady převišují trojnásobně částku vynaloženou na vývoj samotné hry.Když si tohle uvědimíte, zjistíte jak moc nás ovlivnuje reklama...

0 0
možnosti
S

smejki

21. 12. 2010 18:36
Re: Reklama

überblábol

0 0
možnosti
K

Kvatan

21. 12. 2010 17:57
Nechapu

To jako tolik platej tem programatorum a grafikum?? U filmy nejvic stoji hvezdy, ale u programatoru je to jedno, tech dneska je a porad se importuji z ciny, indie ;-D  nebo do tech nakladu pocitaj i masivni propagaci tech her?

0 0
možnosti
P

PeeKay

21. 12. 2010 18:10
Re: Nechapu

Grafici, programatori, dabing, u online her treba i servery, testovani, scenar a mnoho dalsiho. Nevim, jestli se tam pocita i support podpora:) Ale aspon seznam lidi, co me jen tak napadlo.

0 0
možnosti
P

paine

21. 12. 2010 16:31
Uvaha

Myslím že si za to firmi mohou samy. Co takhle vyvíjet méně her zato ale s daleko lepším propracováním, příběhem, hratelností, ovládáním. Ano hry sou drahé protože všechna ta super hyper grafika a filmečky sou drahé na vývoj a čas, ale neovlivňuje to to co by hlavně mělo a tím je bud příběh atd. Dneska se jen vše za velký prachy zprskne dohromady a po tom co si to člověk pustí a zahraje by to nejradši  vzal a šel vyvojářům omlátit o hlavu. Abych byl konkrétnější, za mě říkám Mafia 2 a AvP3 - podle mého nazoru katastrofa a lituju kažké koruny co sam za tyto hry utratil. Toť můj názor.

0 0
možnosti

schima

21. 12. 2010 17:31
Re: Uvaha

no Mafia 2 není špatná, ale velice slušně řečeno ŽALOSTNĚ KRÁTKÁ. Kdo tohle vývojářům poradil by mě zajímalo. Kdybych si mohl v základním příběhu mnohem déle užít tu špičku na kterou jsem se vypracoval, víc si užít celkově hraní a ne že za 15 hodin čistého času konec. Tady se měli podívat na GTA IV a kouknout se, jak se tvoří kvalitní a dlouhý příběh. Mělo to být MNOHEM DELŠÍ

0 0
možnosti
MJ

nameless_one

21. 12. 2010 14:26
Machianrium

Kdyz se podivam treba na Machinarium, tak to je vyborna hra a rozpocet byl temer nulovy. :) Vampire story? Vyborna adventurka.

Muzu treba i srovnat C&C3 od EA, ktere sice nebylo levne, a SC2 soucasnosti, coz je hra, ktera stala na vyvoji fakt docela balik. A C&C je lepsi... Mnohem lepsi. Jenze podpora her od EA je bohuzel na nule, takze hra umrela.

Nechapu to. C&C ma mnohem lepsi multiplayer, ale spatnou podporu, takze jsem nucen hrat SC2. V C&C se proste v 90% her nepripojim k protihraci.

Verdikt? Nekdy si za to muzou vyvojarske firmy samy.

0 0
možnosti
S

S.T.A.R.64

21. 12. 2010 13:23
GOW3

Ještě mi tam chybí God Of War 3. Ta stála taky kolem 44 mil. dolarů a co jsem četl na propagaci se taky nešetřilo.

0 0
možnosti

schima

21. 12. 2010 9:58
Rentabilita

No není pravdou, že by si hry nedokázali na sebe vydělat. V dnešní vysoké konkurenci je nutné hrou nejen zaujmout, ale i hluboce propracovat. Tudíž pokud chce mít hra úspěch, musí být opravdu kvalitní (GTA IV, Forza Motorsport 3, Gran Turismo 5, Saints Row 2, Gears of War a spousta jiných). Je to především o detailech, hlubokém propracování. Pokud vezmu v ku příkladu spousty "simulátorů" řízení kamiónů, tak možná jeden mi stojí svým zpracováním za koupi. Je to o tom, že když mám jistý námět, tak musím přemýšlet nad tím, co všechno mohu v rámci námětu hráči nabídnout. Forza a Gran Turismo jdou ve svém oboru opravdu do hloubky a za utracený peníz dostanu opravdu hodně muziky. Ať se vývojáři a studia zamyslí nad tím, jaký veškerý obsah do hry vložím.

0 0
možnosti
HO

houhou

21. 12. 2010 8:45
reklama

ten konec me teda dostal, v podstate je receno ze hraci nemaji verit reklamam a koupenym recenzim, protoze se v nich lze :-D, ne ze by to teda byla nejaka novinka, ale ze to tak sami priznaji

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače

novinky 9. 5. 2024 50

Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 19

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

novinky 8. 5. 2024 32

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

novinky 6. 5. 2024 2

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

novinky 5. 5. 2024 7

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Bojíte se hororů? Skutečnost je často ještě divnější a děsivější

magazín 11. 5. 2024 3

Věta „inspirováno skutečností“ se za léta nadužívání stala jen prázdnou marketingovou frází. Ne,...

Vydání nového Prince of Persia se kvůli úspěchu konkurence posouvá

novinky 10. 5. 2024 0

Na Steamu se měla 14. května objevit v předběžném přístupu rychlá 2D roguelite akce The Rogue...

Česká zombie akce DayZ vstoupí do své druhé dekády zimním přídavkem

novinky 10. 5. 2024 0

Česká hra DayZ, ve které se skupiny hráčů snaží přežít v nehostinné a zombíky zabydlené krajině, se...

Nový handheld Asus ROG Ally X má dramaticky navýšit výdrž

novinky 10. 5. 2024 0

Herní handheld ROG Ally s Windows 11 brzy oslaví rok od vydání. Asus podle očekávání chystá novou...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...