Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejdražší hry historie dnes atakují hranici 100 milionů dolarů. Návratnost je nejistá

Videohry už několik let vydělávají více než filmový průmysl. A začínají se tomu blížit i megalomanské rozpočty. Pojďte na výlet do světa částek, které si nikdy nevyděláte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martinigue

Paradox investic do marketingu;

viz článek: "hry dnes hraje daleko více lidí, a ti se o nich musí dozvědět ..." Ono je jádro pudla trochu někde jinde ...

0/0
22.12.2010 15:48

thx1137

ceny

Jó kde jsou ty časy kdy byl Doom 2 v ceníku za 1999 Kč. Starý dobrý časy. Ještě že už jsou pryč.

0/0
21.12.2010 21:16

gawy

Re: ceny

On byl taky dolar vysoko nad 30 korun. Jeste ze uz je to pryc :-)

0/0
22.12.2010 9:10

TT777

Re: ceny

jenze v ty dobe jsi dal za elektrinu 200/mesic dnes pri stejne spotrebue utratis 2000,-Rv

0/0
22.12.2010 10:00

DvorkaM

Na co čekám

Na co já čekám je až se začnou studia specializovat, do určité míru už se to děje, ale pouze částečně (Cry Engine 3), náklady na dílčí součásti her jsou extrémně, nákladné, téměř každá hra si dělá vlastní engine, vlastní design, vlastní příběh, vlastní ... všechno to je pochopitelně extrémně nákladné, protože každá složka začíná víceméně od nuly, zatímco kdyby se každé studio specializovalo na něco jiného, tak by se celkové náklady snížili. Místo vývoje enginu si engine licencovat, objekty si nechat vyrobit od jiného grafického studia a bylo by to hotovo, vývojářská společnost by zaměstnávala jen pár programátorů na finální kompilaci, a řekněme, scénáristy pro příběh, náklady by byli mnohem nižší. Zatímco ona dílčí studia by zisky generovali čistě na prodávání licencích pro vývojáře, jejich náklady by byli nižší díky know how, a úzké specializaci.

0/0
21.12.2010 20:09

Paja-xx

Reklama

Kvalitní značka, respekive hra, přece nepotřebuje marketing,  jehož náklady převišují trojnásobně částku vynaloženou na vývoj samotné hry.Když si tohle uvědimíte, zjistíte jak moc nás ovlivnuje reklama...

0/0
21.12.2010 18:00

smejki

Re: Reklama

überblábol

0/0
21.12.2010 18:36

Paja-xx

Re: Re: Reklama

Kdyby si napsal něco málo konkrétnějšího, mohly jsme si vyměnit názory bez toho aby jeden druhého urážel... "überblábol" přece není argument.

0/0
21.12.2010 20:28

Censoringie

Re: Re: Reklama

Vis chlapecku, ze diskuze je o diskutovani a ne psani kravinek?

0/0
21.12.2010 23:25

Giga Pudding

Re: Reklama

Na tos přišel prosimtě jak? :)

0/0
21.12.2010 19:09

Paja-xx

Re: Re: Reklama

No prostě sem si přečetl článek a chvíly nad tím uvažoval...

0/0
21.12.2010 20:30

Giga Pudding

Re: Re: Re: Reklama

Tos asi moc neuvažoval, vzhledem k tomu kolik velmi kvalitních her bylo zároveň prodejními propadáky. :)

0/0
21.12.2010 20:36

Paja-xx

Re: Re: Re: Re: Reklama

V tomhle má částečně pravdu "Kvantan" ,ale opovím ti tvou písničkou.Kolik průměrných her se prodalo jen kvůli reklamě?Takhle se nikam nedoberem.Každopádně díky  za reakci.Přece diskuze jsou od toho aby každý vyjádřil svůj subjektivní názor a dokázal se téma podívat i z pohledu těch druhých.To boužel, nejen tady, moc nefuguje. 

0/0
21.12.2010 20:43

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Reklama

Spousty se jich prodaly jen díky reklamě :). Od toho reklama taky je. Že na to, aby se hra prodávala nestačí jen aby byla kvalitní byla stará známá věc už před deseti lety, tak se nemusíš zkoušet nikam dobírat. :)

0/0
21.12.2010 23:20

Kvatan

Re: Reklama

hra pro masy reklamu potrebuje.. jasne, ze nejaky hardcore hrac, ktery sleduje roky, kdy vydaj novy dil jeho oblibeny hry, neni cilem te reklamy...

0/0
21.12.2010 19:21

Paja-xx

Re: Re: Reklama

Taky pravda.Jenomže hra která spoliká 50 mil. USD na vývoji a 100 až 150 mil. USD na nákladech v reklamě?Viz článek.Takže ve výsledku to pro mě pořád znamená, že se některé hry prodávají jen kvůli několikanásobně vyššímu rozpočtu v masivní reklamě.Určitě by se  i tak prodávala dobře v případě kladných ohlasů ze světa herní žuralistiky, ale netrhala by rekordy v prodeji.Všichni víme o které hře se bavíme.

0/0
21.12.2010 20:24

Kvatan

Nechapu

To jako tolik platej tem programatorum a grafikum?? U filmy nejvic stoji hvezdy, ale u programatoru je to jedno, tech dneska je a porad se importuji z ciny, indie ;-D  nebo do tech nakladu pocitaj i masivni propagaci tech her?

0/0
21.12.2010 17:57

PeeKay

Re: Nechapu

Grafici, programatori, dabing, u online her treba i servery, testovani, scenar a mnoho dalsiho. Nevim, jestli se tam pocita i support podpora:) Ale aspon seznam lidi, co me jen tak napadlo.

0/0
21.12.2010 18:10

mam.kvalitni.nazory.2

Re: Nechapu

Zadna firma produkujici kvalitni SW nezamestna indy. Indove programuji levny odpad, nic vic a jestli se nejaka firma chlubi spolupraci s indii, tak radsi od ni utikat.

Takze firmy produkujici 3-Ackove tituly nesahnou nejen po indech, ale ani po prumernych programatorech! Plati si spicky protoze tech par spicek v oboru si muzou dovolit! Navic jsi v clanku mel moznost cist, ze vyvojari z rozpoctu neberou vic jak 20% nakladu! Takze Ti doporucuji nejdriv si precist clanek a pak pokladat blby dotazy.

0/0
21.12.2010 20:01

paine

Uvaha

Myslím že si za to firmi mohou samy. Co takhle vyvíjet méně her zato ale s daleko lepším propracováním, příběhem, hratelností, ovládáním. Ano hry sou drahé protože všechna ta super hyper grafika a filmečky sou drahé na vývoj a čas, ale neovlivňuje to to co by hlavně mělo a tím je bud příběh atd. Dneska se jen vše za velký prachy zprskne dohromady a po tom co si to člověk pustí a zahraje by to nejradši  vzal a šel vyvojářům omlátit o hlavu. Abych byl konkrétnější, za mě říkám Mafia 2 a AvP3 - podle mého nazoru katastrofa a lituju kažké koruny co sam za tyto hry utratil. Toť můj názor.

0/0
21.12.2010 16:31

schima

Re: Uvaha

no Mafia 2 není špatná, ale velice slušně řečeno ŽALOSTNĚ KRÁTKÁ. Kdo tohle vývojářům poradil by mě zajímalo. Kdybych si mohl v základním příběhu mnohem déle užít tu špičku na kterou jsem se vypracoval, víc si užít celkově hraní a ne že za 15 hodin čistého času konec. Tady se měli podívat na GTA IV a kouknout se, jak se tvoří kvalitní a dlouhý příběh. Mělo to být MNOHEM DELŠÍ

0/0
21.12.2010 17:31

TT777

Re: Re: Uvaha

Mafia 2 je skvela hra a nerek bych ze zalostne kratka, ale zalostne osekana, aby mohly rejzovat na DLC kdyby nebyla rosekana a ten obsah byl pekne kontuitivni je to super hra jenze jak se rika kdochce moc nakonec nema nic...

0/0
22.12.2010 9:58

nameless_one

Machianrium

Kdyz se podivam treba na Machinarium, tak to je vyborna hra a rozpocet byl temer nulovy. :) Vampire story? Vyborna adventurka.

Muzu treba i srovnat C&C3 od EA, ktere sice nebylo levne, a SC2 soucasnosti, coz je hra, ktera stala na vyvoji fakt docela balik. A C&C je lepsi... Mnohem lepsi. Jenze podpora her od EA je bohuzel na nule, takze hra umrela.

Nechapu to. C&C ma mnohem lepsi multiplayer, ale spatnou podporu, takze jsem nucen hrat SC2. V C&C se proste v 90% her nepripojim k protihraci.

Verdikt? Nekdy si za to muzou vyvojarske firmy samy.

0/0
21.12.2010 14:26

Zayl

Re: Machianrium

Uh ... s tvou první a poslední lajnou textu souhlasím, to mezi se zdá být pouze jako pokus rýpnout si do SC2 protože máš radši CnC3.

Obě hry byly na svou dobu drahé.

0/0
21.12.2010 18:04

nameless_one

Re: Re: Machianrium

To nebyl pokus o rypnuti si, to je fakt. Singleplayer je mozna v SC2 lepsi, ale klasicky multiplayer je minimalne o rad niz. Pokud chces, muzu se ti tu o tom rozepsat na A4.

0/0
21.12.2010 21:40

skl1

Re: Re: Re: Machianrium

 to je blbost...jasne C&C multiplayer je tak vynikajici, ze ho nikdo nehraje a ten o tridu niz SC2 hrajou miliony lidi, protoze na rozdil od tebe, tomu nerozumi co ? :D

0/0
21.12.2010 22:55

nameless_one

Re: Re: Re: Re: Machianrium

Pan ocividne v zivote nehral CnC3 online, takze se nebudu namahat. :)

Reknu jen toto:hraju strategicke hry uz od dob Duny 2, tedy neco kolem 20 let, a poznam, co je skutecne dobre a co je jen nepovedena kopie neceho. :)

Vase kecy o uletech atd. me nezajimaji. Vite proc? Protoze miliony hrajicich lidi opravdu neznamenaji kvalitu, ale dobry marketing.

Kuprikladu Planescape Torment byl jednim z nej RPG vsech dob a dobre se neprodaval... Recenze mluvi za vse, ovsem prodejni cisla jsou jinde.

Takze mi s temi miliony hrajicich muzete polibit sos. :)

0/0
22.12.2010 9:49

Zayl

Re: Re: Re: Re: Re: Machianrium

Pokud si chtěl shodit svůj argument na nulovou hodnotu, gratuluji, podařilo se.

CnC 3 je tak generické RTS jak je jen možné. Celá tiberium série je naprosto průměrná a nezajímavá. Nebýt tam ty scénky tak si toho nikdo nevšimne. To už i Red Alert je na tom lépe. Nebo Generalsy, které jsou snad jediným pokusem o inovaci v celé CnC značce.

Nevím co sem vrtáš PS:T, bavíme se copak o RPG klasikách?

0/0
22.12.2010 11:10

nameless_one

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Machianrium

CnC stavelo na svem. Ano, bylo porad v principu stejne, ale inovace tam byly vetsi, nez se zda. Red Alert vubec nepocitam, treti dil se mi vubec nelibil. Generals jsem mel naopak moc rad a obcas zahraju s prateli po Hamachi jeste dnes. Ovsem co se tyce hry samotne... SC2 je strasne jednotvarne, nejvic se mi nelibi jeho pojeti 1v1, kdy kazda mapa obsahuje par zakladen, kazda je vyvysena a ma jen uzky vchod, takze temer vsichni terrani stavi zed na zacatku. Moznosti staticke obrany jsou oproti CnC hodne limitovane. Expanze v CnC se musela hlidat zakladni statickou obranou, moznosti ekonomiky byly rozsirene, jak o lepsi tiberium (dnes v SC kopie - zlute krystaly), tak o tiberium spiky, o ktere se vedly neustale boje. Naroky na mikro byly v CnC mnohem vetsi.... Smerove brneni - tusiz nutnost rozmyslet se, jestli je pro me vyhodnejsi utect popredu (hraval jsem NOD, tusiz Scorpion tanky byly nejrychlejsi ve sve tride), nebo jestli ustupovat couvanim a nastavit mnohem silnejsi stit. Atd. Ta hra je v multaku o tolik dal... Vzdusne souboje? Cast litacek stacionarni, musi pristavat pro opravu a novou munici, cast muze jak v SC, byt neustale ve vzduchu. System cele stealth technologie byl take lepsi. Takze kde se muj argument blizi nule?

Naopak SC je jen zprumerovane neco, co uz davno bylo nekde jinde.

0/0
22.12.2010 12:33

skl1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Machianrium

popsal jsi jen to, co je jine oproti SC2, ale nikde nevidim jediny duvod, ze ,,to jine,, je lepsi...napriklad uz v SC/BW byla bohatsi loziska mineralu

Takze ty mas smerove brneni a letadla co musi doplnovat munici u CnC a ja mam 3 zcela odlisne rasy s rozdilnymi strategiemi a zpusobem hry u SC2 ... jo a samozrejme obrovskou hracskou zakladnu s mnozstvim turnaju

0/0
22.12.2010 13:07

nameless_one

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Machianrium

A to mi jako chces naznacit, ze GDI a NOD se hraji stejne? To bys me rozesmal. :D Uz v CnC a Red Alertu jednicce byly strany odlisne, kdezto Warcraft2 te doby mel jen jinak vypadajici jednotky. O Scrinech se radsi ani nezminuju.

0/0
22.12.2010 13:12

Zayl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Machianrium

Samo že se nehrají stejně, ale stejně se nahrají ani strany v SC 2, takže je tenhle argument naprosto bezcenný.

To že jsou mapy v SC 2 stavěné na určitý styl je poměrně irelevantní, protože každá rasa má své způsoby jak mapy využít (a ano, retardovaný terranský wallin taky nemám rád). Co se týče ekonomiky tak CnC 3 má tiberium a lepší tiberum. SC 2 má krystaly, lepší krystaly a gas. Takže minimálně na stejno. Tento argument taky použít nemůžeš. Co se týče micra, jdi si zahrát zergy do platiny, nejen excelentní macro ale i micro, jinak si neprdneš. Další argument nulový.

Kolem dokola si neprezentoval nic co by dělalo CnC 3 lepší hrou. A mimochodem prakticky každý herní prvek z C3 byl už někde použit, takže na originalitu to taky neuhraješ.

0/0
22.12.2010 13:39

nameless_one

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Machianrium

Uznavam... Ovsem celkovy dojem mam z CnC3 mnohem lepsi... Mozna je to i tim, ze v CnC jsem byl ruler, mel jsem na to tehdy cas a hral jsem fakt dobre, kdezto v SC jsem lama, ktera na hrani nema moc casu a kope okresni prebor. Jenze v CnC jsem proste premyslel jinak... Takze... z jedne strany mu poslu na tiberium proti harvum Stealth tanky, z druhe do zakladny flamy a ze treti udelam frontu Scorpionu. Fajn. v SC me to vetsinou jen vychazi na... tak jakou jednotkou otevru a do jake pujdu. Max. se obcas stane, ze vychytam dobry counter.

0/0
22.12.2010 14:00

skl1

Re: Re: Re: Re: Re: Machianrium

no tak zrovna CnC3 mel snad nejvetsi propagaci v te dobe a stejne mu to prd pomohlo

.

0/0
22.12.2010 12:48

nameless_one

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Machianrium

Pomohlo mu to hodne, ve sve dobe mel skoro tolik hracu, kolik ma dnes SC2, bohuzel pak zauradovala politika EA... Blizzard vyda hru a zdime z ni co mozna nejvic to jde a podporu hry a vydavani updatu neuzavira do vydani dalsiho dilu ,enkdy ani potom. Kdezto EA predala multiplayer podporu CnC3 pod GameSpy a hra sla do kytek.

0/0
22.12.2010 13:17

majkom

Re: Machianrium

slusny ulet.. ze multak v CC je lepsi ako v sc:)) tak prosim, dajte tu a4 na tuto temu, tesim sa na tie perly

0/0
22.12.2010 1:08

nameless_one

Re: Re: Machianrium

O post vyse. Multak byl lepsi, at se vam to libi nebo ne, pokud tvrdite, ze ne, pak jste tu hru nehral. Klidne mi tu muzete napsat, ze hral, pak vam ale napisu, ze jste nehral multiplayer, ale max tak s kamarady cracklou po lanu. A budu mit pravdu, jak se tak divam.

0/0
22.12.2010 12:37

S.T.A.R.64

GOW3

Ještě mi tam chybí God Of War 3. Ta stála taky kolem 44 mil. dolarů a co jsem četl na propagaci se taky nešetřilo.

0/0
21.12.2010 13:23

schima

Rentabilita

No není pravdou, že by si hry nedokázali na sebe vydělat. V dnešní vysoké konkurenci je nutné hrou nejen zaujmout, ale i hluboce propracovat. Tudíž pokud chce mít hra úspěch, musí být opravdu kvalitní (GTA IV, Forza Motorsport 3, Gran Turismo 5, Saints Row 2, Gears of War a spousta jiných). Je to především o detailech, hlubokém propracování. Pokud vezmu v ku příkladu spousty "simulátorů" řízení kamiónů, tak možná jeden mi stojí svým zpracováním za koupi. Je to o tom, že když mám jistý námět, tak musím přemýšlet nad tím, co všechno mohu v rámci námětu hráči nabídnout. Forza a Gran Turismo jdou ve svém oboru opravdu do hloubky a za utracený peníz dostanu opravdu hodně muziky. Ať se vývojáři a studia zamyslí nad tím, jaký veškerý obsah do hry vložím.

0/0
21.12.2010 9:58

Aladin na Bonuswebu

Re: Rentabilita

Dobrý, ale Saints Row 2? OMG? To se ti tam dostalo omylem doufam.

0/0
21.12.2010 13:55

schima

Re: Re: Rentabilita

ee, není tam omylem.

Ano THQ a vesměs celá série Saints Row (oba díly :-) ) se potýkají se spoustou technických chyb. Ale hráči nabídnou takovou porci čiré zábavy, dobrý příběh a při hraní v Co-op nemá valnou konkurenci. Jen říkám, technických chyb má spousty. Ale nápad a zpracování (až na fyziku, jež mě mrzí u 2. dílu) je na jedničku

0/0
21.12.2010 17:26

houhou

reklama

ten konec me teda dostal, v podstate je receno ze hraci nemaji verit reklamam a koupenym recenzim, protoze se v nich lze :-D, ne ze by to teda byla nejaka novinka, ale ze to tak sami priznaji

0/0
21.12.2010 8:45

AirborneRendy

Circle

A jednou budou hry tak drahý,že už je nikdo nebude kupovat,takže ani vyvíjet.

Vzniknou pár člený studia co udělaj dobrou hru za pár dolarů a vydělaj na ní tolik aby mohly udělat zase dražší a pak další a další....

0/0
21.12.2010 8:44

junior1099

Re: Circle

...a potom jsi vyskočil z králičí nory?

0/0
21.12.2010 9:39

sycho

Re: Re: Circle

Já bych, neřek. Podívej se na úspěch indie her. Za všechny třeba takovej Minecraft, že?

0/0
21.12.2010 10:33

Aladin na Bonuswebu

Re: Re: Re: Circle

Minecraft V

0/0
21.12.2010 11:46







Najdete na iDNES.cz