Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drakensang: Řeka času zpočátku uspává, ale pak se rozjede

Nový Drakensang jde proti proudu současných her na hrdiny. Je zdlouhavý, ale o to záživnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Frater Omega

Presne...

Tak to jsme dva. Presne tak to taky vnimam navzdory nazorum vetsiny co DAO hrali a (udajne) dohrali na "hard" (coz si neumim vubec predstavit). Hral jsem taktez prvni  verzi hry bez toho hru usnadnujiciho jednoho z prvnich patchu na stredni obtiznosti a pres veskere pauzovani, promysleni a nastavovani taktik aby se mnou vybrany team vzajemne kryl, podporoval a "healoval" jsem mel setsakramentky co delat a popravde vetsinu vypjatejsich bojovych sarvatek jsem uhraval tak sotva s 10-20 % zdravi, flakony many a zdravi ubihaly jak na bezicim pase a dost casto jsem mel hodne co delat to uhrat. Do ted kdyz si vzpomenu na tu prvotni vetsi potycku myslim ze v Rudoskali nebo kde to bylo proti vlnam zplozencu, kdy jsem odrazil 2 nebo 3 v domneni ze bude konec, a hra na me posilala dalsi, kdyz jsem se jiz nemel poradne cim se branit a po chvili byli spolecnici "bradou nahore"...Uff, nakonec jsem to nejak dohral, ale ani poradne nevim jak se mi to postestilo. Nikomu DAO samozrejme neberu a dozajista to je kvalitni hra jinak by si toliko priznivcu nenasla, ale ta hratelnost byla tady na me moc i kdyz jinak tezka rpg kde ovladam jednu vlastni postavu mam rad (Oblivion na hard s OOO, serie Gothic na hard apod., ale to jsou jiz odlisna rpg).

0/0
31.12.2010 14:10

Frater Omega

Re: Presne...

oprava: reakce k User47

0/0
31.12.2010 14:11

Stratocaster

Re: Presne...

Promiň, ale nevím co je tak těžkého na tom, přiznat, že jsem na něco levej. Mě zase nikdy nešel Quake, no a.

Dragon Age(a ano, mluvím o původní, "nezlehčené" verzi) na "nejtěžší" obtížnost byl snad ještě lehčí, než Baldurs Gate na nejlehčí. Bioware pořád dokola mlelo, jak tohle má být nový Baldur, takže všichni ti lety ošlehaní balduristi se po DA nadšeně vrhli, dohráli za dva dny s prstem v nose, po právu zkritizovali, zahodili a vrátili se k Baldurovi:-)

A to prosím Baldur rozhodně nebyl ve své době nijak přehnaně obtížný, jen se ta doba bohužel změnila...

0/0
31.12.2010 16:44

Frater Omega

Re: Re: Presne...

Vzdyt ja priznavam, ze jsem s tim mel velky problem, nicmene vazne bych chtel na vlastni oci videt jak si to na hard v "neopatchovane" verzi daval s prstem v nose. Podotykam, taktiky jsem mel nastaveny a permanentne hru pozastavoval, premyslel, a prikazy prerozdeloval a i tak jsem mel ve vetsine vypjatejsich situaci  co delat to uhrat, a vazne uz nevim, jak  lepe bych je byval mel nastavit, aby byl team sehranejsi a vzajemne se lepe podporoval. Ano priznavam, pro me bylo DAO na stredni obtiznosti v neopatchovane podobe extremne tezke az frustrujici a proto bych si nic takoveho uz nikdy vice nekoupil (mel jsem koupeny original), tot cele. A zaroven se domnivam, ze lidi jako ja se najde vice, jen to malokdo ve forech prizna/l. Kazdopadne jinak kazdemu co jemu jest, nikomu hru neberu. Taky mozny, ze kdybych hral hru o par mesicu pozdeji v opatchovane podobe a treba jeste na easy, tak bych si ji asi vychutnal jinaci merou, takto to u me bylo viz. vyse.

0/0
31.12.2010 17:02

Drakens

Re: Re: Re: Presne...

Tak já to dohrál na hard taky bez patchu. Jediný problém byli dva draci ( né poslední) a troll na začátku kde musela vyjít palalíza jako kouzlo jinak to za tak hutné nebylo. Navíc mě tam dost ubíjel disain lokací. Zas na druhou stranu DAO měl perfektní a to opravdu musím vyzdvihnout i já velký kritik DAO komunikaci v partě a vůbec větvení . To bylo asi jediné co na té hře okouzlilo. Ale RPG systém byl dosti strohý a prostě na hry na systému DnD či toho německého to nemá.

Drakensang mě uchvátil lokacema, hudbou, velkou variací obleků a zbrojí a vedlejšími úkoly které se různě opěvovali po čase v lokacích takže jsem měl pořád důvod si město procházet třeba nebo hledat i jinde. ( A žádné nesmyslné šipky tam nebyli). Proto jsme si hru i koupil.

0/0
31.12.2010 17:12

Stratocaster

Re: Re: Re: Re: Presne...

Souhlas, kdo si nezamiloval Morrigan poté, co chtěla zavřít do klece toho vola Alistara, je suchar:-)))

0/0
31.12.2010 18:04

Stratocaster

Re: Re: Re: Presne...

Určitě jsi zdaleka nebyl sám, proto taky vyšel ten patch:-)

DA bylo hlavně hrozně nevyvážené, mágové byli nechutně silní.

Moje skupina byla: Já(mág), Morri, ta babka(jméno už nevím), Leloška. Jednoduchá rovnice: houf nepřátel + tři Firebally = hromada mrtvol. Když se objevili už blízko - zmrazit(nějaký ten Ledový dech nebo co to bylo), poodběhnout, Firebally. Když se objevil nějaký ten nabušený chasník, stačilo ho zaměstnat zlodějkou a zpovzdálí jí léčit. A jsem si jistý, že by se našly i efektivnější metody.

Jediný problém jsem měl u Kovadliny proti golemům, tam jsem to nějak nezvládl a měl ve chvilce mrtvé všechny mágy. Takže jsem musel oranžového a žlutého golema zabít jen Leloškou stylem udeř + uteč :-) Plus občas zatopili zloději, kteří byli schopní backstabem zabít jedinou ranou. Nicméně za celou hru jsem jedinkrát nemusel loadovat, to prostě není dobré.

S jinou skupinou bych určitě měl víc problémů, ale to přece není moje chyba. Chtěl jsem do party Morrigan a Lelianu, protože byly sexy a kvůli konfliktu romancí a potřeboval jsem healera, navíc ty ostatní jsem do party prostě nechtěl. Jeden dutý, druhý němý, třetí teplý, čtvrtý čtyřnohý apod. :-)

0/0
31.12.2010 17:49

Frater Omega

Re: Re: Re: Re: Presne...

Tak to ja mel v teamu 2 magy (jeden taktez ja a Morrigan) a 2 "tanky" - Alistaira a toho Golema co byl jako bonus. Nicmene, asi mas pravdu, v tom slozeni v jakem popisujes a za teto tebou uvedene taktiky se to mohlo hrat o poznani lepe. Mozna, ze dam DAO jeste casem sanci - samozrejme s poslednim patchem. Diky za nazor.

0/0
31.12.2010 18:41

Stratocaster

Re: Re: Re: Re: Re: Presne...

Není zač.

Když si dáš u každého mága do taktiky: parťák -> zdraví menší 50% -> léčit tím nejjednodušším léčícím kouzlem, nemůžeš mít problém.

Jestli můžu doporučit - Baldurs gate komplet koupíš za nějaké tři stovky a je to královská zábava na hodně dlouho. Grafika ještě dnes není špatná(zvlášť s modifikací Trilogy, která spojí všechny díly do jedné hry a hlavně zvýší rozlišení u jedničky). Asi budou pro tebe začátky tvrdé, když na podobné hry nejsi zvyklý, ale věř mi, stojí to za to:-) Navíc na české fanouškovské stránce najdeš kupu návodů a tipů, které tě přinejhorším napoprvé provedou.

0/0
31.12.2010 19:27

Frater Omega

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Presne...

Diky za tip, ale priznam se, ze po zkusenostech s DAO uz dalsi "teamova" tahova rpg vyhledavat nebudu -  o graf. stranku tebou zminenych Balduru mi samozrejme nejde. Jinak tuhle taktiku s tim "healovanim" jsem samozrejme nastavenou mel, zrejme ale byl problem skutecne v nevyvazenosti mnou zvolenych  postav v te neopatchovane verzi,  zvolenych skillech apod..

0/0
3.1.2011 13:11

skl1

Re: Re: Presne...

no jasne, pan je borec a dohral to za 2 dny :D

0/0
1.1.2011 12:03

JeDicz

*

Mám první díl a těšil sem se i na druhý, obsah nezklamal bohužel kupovat si to nemůžu, hru která má StarForce si nekoupím ani kdyby měla 100%.

0/0
30.12.2010 19:55

Drakens

Re: *

Mám ho org a úplně bez problému. Tohle už nejsou staré StarForcy navíc ani se neinstaluje do PC.

0/0
31.12.2010 2:22

Dante_

Re: *

Jen kontroluje cislo media v mechanice, jinak uz nedela nic:)

0/0
31.12.2010 18:28

Normandy

doporucuju

Je to trochu slabsi odvar Dragon Age, nicmene vyborna hra pro lidi co maji radi hardcore RPG a hry typu DA:O, Neverwinter Nights atd. Dragon Age je lepsi pribehem a poctem/propracovanosti postav (tady jsou jen 4 partaci, se kteryma si zas tolik nepokecate), ale Drakensang je daleko tezsi a musi se v nem vic premyslet (pro me plus)

0/0
30.12.2010 18:25

Drakens

Re: doporucuju

A ještě je tam zajímavější inventář a rpg systém :)

Ano co se týká dialogu mezi společníky je o hodně slabší, i dějově ( no že by DA:O byla výhra se říci taky nedá) , ale sílu to má neuvěřitelnou ve starém kvalitním RPG. Já třeba jsem byl vděčný za to nechutné puzzle v chrámu :-D a je tam i více špeků :-)

0/0
30.12.2010 18:41

UrsusLuin

Re: doporucuju

Tuhle hru osobně vnímám jako ideální pro ty, kterým přišel Dragon Age moc lehký a ne až tak povedený. Dragon Age má totiž s hardcore RPG společného asi tolik jako Black Ops s hardcore FPS.

0/0
30.12.2010 21:50

USER47

Re: Re: doporucuju

Mně přišlo DA:O, kromě celkový dementnosti všeho, naopak naprosto absurdně těžký. Hrál jsem tedy neopatchovanou verzi, ale zejména díky nevybalancovanosti určitejch povolání jsem se často dostával do situací, který jsem dával jen s vypětím všech sil. A to nejsem žádnej RPG nováček. To třeba první Drakensang mi přišel jako výrazně lehčí hra. Nevím tedy, jak je na tom River of Time, nechám to až na dobu po zkouškovým, ale doufám, že nějak hrozně těžký to nebude, nemám rád frustraci.:D

0/0
31.12.2010 0:58

Lord_Faramir

Re: Re: Re: doporucuju

Dragon Age jsem dohrál "s prstem v nose" na střední obtížnost, teprve na tu nejtěžší jsem se párkrát trochu zapotil. Ano, Dragon Age je výborná hra, ale je hodně lehká, nicméně mě bavila a baví stále. Drakensang je poněkud těžší, ale baví mě taky.

0/0
31.12.2010 14:29

Drakens

Je to na prosto

Skvěla hra... hrají to už 4 dnem a nejsem u konce ( taky jsem nehrál nikdy jedničku takže mě trvalo se zorientovat.). Pořád přibývají dle úrovně další úkoly v prošlých lokacích takže se pořád vracím a vždy něco najdu . ... Hlavní linie je trochu slabší, ale boční úkoly jsou některé velice vydařené ( viz trpaslík co má odvést vola atd) . Doporučuji si hru koupit ( já tak udělal) už i kvuli záplatám. Jo a varování u téhle hry je hodně krát třeba přemýšlet jsou tu puzzle, přesmyčky atd. Takže pokud jste nedokázali dát v DaO most bez návodu tak tuhle hru raději nehrajete...ještě by Vás nutila přemýšlet.t

0/0
30.12.2010 12:35







Najdete na iDNES.cz