Diskuze
Americká vláda uznala hry za umění
Děkujeme za pochopení.
IamShy.Not_Scared
Dotace na "umělecké" hry?
Už se těším na LAN párty s kámošema, jako koop bych bral Simulátor Picassa, jako DM bych doporučoval řezání Van Goghova ucha, kdy ucho = frag. Jako adekvátní náhradu za legendární Q3 telefrag bych považoval lehce synchronizovaný skok s rozběhem do zdi poblinkané Warholem. Ve dvou. Pro surreálnější pocit navrhuji místo 3D technologií LSD.
Teď vážně. Kdo hrál Syberii nebo The Longest Journey, nebo nedej bože Kiss: The Psycho Circus ví, že hry mohou být umění. U posledního jmenovaného příkladu ono umění spočívalo ve schopnosti zůstat při hraní i po dohrání normální.
Případné dotace bych uděloval nezávislým vývojářům bez jakékoliv vazby na profesionální společnosti. AAA tituly nejsou tvořeny pro uměleckou hodnotu, ale pro finanční úspěch. Případná umělecká hodnota, poselství či myšlenka oné hry je pak již jen produktem či chete-li úspěchem navíc. Nečekaná třešnička na dortu. Oproti tomu některé indie tituly sešité na koleně partou nadšenců jsou mnohdy opravdu velmi kvalitní, inovativní a jakýsi umělecký přínos mají. Minimálně v tom, že některé zajímavé a inovátorské postupy a mechanismy z těchto her se v lepším případě implementují do těch ždímacích, komerčních. Jak někdo dole správně napsal, nebýt těchto podivínů, nebýt avangardy a okrajových společenských a uměleckých proudů, žili bychom v šedivé sterilní impotentní (bez dvojsmyslu prosím) společnosti.
Není na jednotlivci, který bude stát u krabice s hrou, aby hodnotil umělecký přínos, či dokonce přínos pro společnost jako takový, ale právě na společnosti, jak ji přijme, co si v ní najde a co použije pro své potřeby a potřeby budoucí. Nezajímavé, unylé, trapné, klišoidní a liché věci většinou samy zmizí. Lidstvo možná je stádem tupých ovcí, ale není hloupé. To, co je kvalitní a něco to člověku dá, to většinou přetrvá, nebo si najde svou cestu a způsob, jak přežít a naopak dokonce standartizovat "niveau". Je to způsob přirozené selekce a následné evoluce.
Čili ano, má cenu podporovat lidi s vizemi, ideami a nápady. Jen je potřeba rozlišit, kteří to jsou. A v tom je celý problém. Proto posaďte Molyneuxe, Gilberta, Avellone-ho, Myiamota, Meiera, Nomuru, Pajitnova a spol. do komise, která bude udělovat granty na základě předložených návrhů. Subjektivitu a určování trendu pár jedinci opět vyloučit nelze, nicméně alespoň potencionálně bych viděl přínos v tom, že ony vývojářské a designerské návrhy/projekty mohou ovlivnit naopak tyto zasloužilé dinosaury a skrze ně si "myšlenka" cestu najde.
Astaroth
Bioshock?
Tak WOW, komiksova vykradacka warhammeru a mangy zaroven, je umeni a Bioshock, po jehoz zahrani by meli "interierovi designeri" a "moderni architekti" v placi spalit sve archivy, modely a koncepty a odejit se venovat delnickym profesim, ne.
Riker007
.
No proč ne. Film je taky umění. Ale jako u filmu záleží kus od kusu.
Slayerer
hm
Některé hry jsou umění stejně jako některé obrazy jsou umění, některé filmy apod., ale osobně jsem proti nenávratným dotacím ze státního rozpočtu, ať je to prohlášeno za umění, fajn, ale nevratné dotace ani omylem a to nejde jen o hry, ale obecně.
Ať je dotace vratná, nebo ať se umělec obtěžuje si na své umění vydělat obyčejnou komercí nebo normální prací a z toho ať si zaplatí to umění, které je sice obrovsky hodnotné pro tu skupinku lidí co se pak plácá po zádech, ale většině lidí řekne opravdu málo. Už takhle se z lidí tahá dost peněz a přerozděluje se na kraviny, neni důvod platit další nesmysly navíc, už takhle je toho dost.
USA se divim, lítaj ve sra*kách, dolar je tak na utírání zadku, FED, IRS ždímou tamní lidi jak jen to jde, a oni chtěji dotovat nějaké "umělecké" hry, hm.
Riker007
Re: hm
Souhlas. Hry obvzlášť jsou hlavně o komerci, takže neni důvod je nějakým způsobem ještě sponzorovat.
net.Xtreme bojuje s eXtrémismem
Ad kultura
Třeba takové divadlo se pod kulturu obecně řadí. Světe div se, i u nás se uživí soukromá divadla bez dotací. Dokonce do nich chodí lidé. Proč by se zánikem dotací mělo umění zaniknout nebo strádat? Vždyť by těm schopným jen odpadla konkurence.
skl1
Re: Ad kultura
Komercne uspesnejsi neznamena kvalitnejsi. Avatar taky vydela vic nez film od Kubricka a presto se jedna o mene kvalitni dilo.
palič;.
Dotace? NE
Pokud is pan uuuumělec není schopen vydělat, má prostě smůlu.
Ganimoth
Umeni? ano!
Tak treba takove Machinarium s klidem za umeni povazuju :).
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
Druhá sezona Falloutu potvrzena, seriál masivně zvýšil zájem o hry
Seriál Fallout od Amazonu, který vznikl na motivy známé herní postapokalyptické série, se dočká...
Pátá sezona seriálového Zaklínače bude tou poslední, slíbil Netflix
Kvalitou upadající seriál Zaklínač od Netflixu dostane už jen dvě další sezony. Filmaři přislíbili,...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!