- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to je moc pěkný prohlášení :-D a co tím chtěl básník říci?
Myslím, že hlavní důvody toho, proč už hry "nejsou to, co dřív", jsou tři. 1) Nostalgie - prostě vždycky tu budou ty "starý zlatý časy". Vyzkoušel jsem hodně GOG her a nejsou nějak lepší, nicméně u jejich hraní zažívám nostalgický záchvaty. Jsou takový naivnější, takže souhlasím, že ne dospět, ale spíš naopak 2) Originalita - je přece logicky čím dál těžší vymýšlet nové herní principy a nápady, s každým dalším se sníží teoretické množství těch ještě nevynalezených 3) Prachy - kdysi dělalo hry pár lidí (na začátku i třeba jen jeden), dneska jsou to týmy na úrovni filmového štábu. To se to tenkrát riskovalo, jednak o nic nešlo a jednak tam bylo nadšení a na úspěch stačil dobrej nápad a pár dobrejch programátorů, dneska si s dobrým nápadem nevystačíte, musí se to taky prodat a tam moc prostoru na riziko neni.
Ale hlavně na co si lidi stěžujete - s každym dalšim rokem máte větší množství her, který můžete hrát - včetně těch starejch pecek - to jste je vážně všichni úplně všechny dohráli?
asi bych s ním souhlasil. Prostě má vyjít hra,která má super nápad a geniální zpracování,ale není v ní ani jeden zombie a střílí se v ní jen 95% herního času tak okamžitě zasáhne vydavatel a řekne: Chceme tam milion zombie víc krve a míň kecání okolo.. Nechápu to,že to někdo ještě kupuje.
Vždyť to tu už kdysi dávno bylo a naštěstí kvůli otřesné hratelnosti taky vyšumělo... Ale více dospělosti do her? Jednoznačně Ne všichni pařani jsou hormony přeplněnými puberťáky, co chtějí všechno rychle, jednoduše a hlavně aby to mělo hyper- ultra- mega- grafiku a byly tam tuny krve... trochu zapojit mozek a fantasii
Podle mě je problém spíš u producentů a vydavatelů. Oni řeknou: "myslíme si, že lidi chtějí krvavé střílečky, tak ji udělejte!" Už to není jako dřív, kdy vývojáři udělali zajímavou hru a pak se plazili před arogantními vydavateli a prosili je, aby ji vydali. Tohle by se mělo podle mě zase vrátit.
Vývojáři, kteří chtějí dělat hry po svém, teď často sází na skupinové financování, kdy si vlastně vývoj hry platí fanoušci. Takto se k nám dostane například Wasteland 2. Původní Wasteland (postapokalyptické RPG, tuším z konce 80. let minulého století) byl neoficiální inspirací pro Fallout a na Wasteland 2 pracuje řada lidí z původního Fallout týmu, než sérii dostala do pařátů Bethesda. Nic proti Fallout 3, taky jsem ho prubnul, a nebylo to zlé, ale ducha prvních dvou Falloutů to nemělo (ačkoli New Vegas to trochu napravil).
No, a na vývoj Wasteland 2 mohl přispět kdokoli libovolnou částkou (autoři nabídli těmto sponzorům samozřejmě hru plus další bonusy podle výše příspěvku). Vybralo se nakonec mnohem víc, než vývojáři chtěli, takže u zajímavých projektů, nebo her, žánrů či témat se silnou fanouškovskou základnou, se dá cenzura velkých vydavatelství obejít.
Doby nadhernych adventur, krasnych pribehu, ale i logickych hadanek, zahad ... to je pryc...Dneska je to vicemene hektolitry krve ktere vam tecou z monitoru...
Tady ani nejde o to, aby herni prumysl dospel...Tady musi hlavne dospet herni populace... Protoze zadny vyvojar nezaplati hypoteku, inkaso jen z dobreho pocitu...Dokud lide budou tyhle hry pozadovat, tak je vyvojarska studia budou produkovat...
Nema pravdu. Koneckoncu to sam ve svem postu popiras.
Jde tu v podstate o PR kecy.
A mimochodem-lidi tohle nepozaduji,jen vzdycky naleti na sliby vyvojaru. A priste zase...a pak zase.... a pak uz je tu nova generace hracu kterou to zezacatku bavi(je to pro ne nove). A kdyz uz je to omrzi tak naleti na sliby vyvojaro...a pak zase...
Heavy rain? Kdyby radši udělali PC hru na motivy filmu Chubby rain :o)) to by bylo aspoň originální a dospělé
Zlatá doba herního průmyslu tu byla někdy mezi lety 1995 - 2002. Doba, kdy vnikala veliká jména a herní série.
To byla doba, kdy hry byly skutečně hrami a vývojáři do nich vkládali skutečně cit a úsilí vytvořit něco nezapomenutelného. Důkazem toho jsou tituly, které se hrají i po více, jak deseti letech.
Herní průmysl nepotřebuje dospět. Herní průmysl potřebuje naopak opět dostat pořádnou dávku hravosti a fantazie, jelikož dnes se vývojáři soustředí mnohem více na vizuální stránku, než na hratelnost, příběh a hudební podkres, jež jsou klíčové. To vše dohromady tvoří atmosféru, která u her dnes chybí. Pokud mohu citovat Akiru Kurosawu, tak "Obsah vždy musí převažovat nad formou.".
Podle mého (až na výjimky samozřejmě) není téměř co hrát, jelikož se stále dokola recyklují herní schémata bez špetky inovace. Kde jsou ty doby, kdy každý měsíc vyšly třeba čtyři (dnes již) legendy za měsíc...
Jestli mas pocit, ze herni prumysl je v upadku, pak doporucuji Eve online, aby Te to vyvedlo z omylu. Zakaldni mottem je "adapt or die". Ne kazda hra muze byt dokonala, ale existuje nekolik malo kousku, ktere maji od upadku vazne hrozne daleko.
Deti maji vyjimecnou predstavivost a kreativitu, nez to v nich zabije spolecnost v procesu, kteremu se rika dospivani. Herni prumysl uz je davno dospely, protoze pro predstavivost a kreativitu uz v soucasnych AAA hrach davno neni misto. Diky bohu za indie scenu a za vyvojare, kteri se neboji riskovat.
Vyspělý byl před tím a teď se to jen zhoršuje a sem tam světlá výjimka jako Portal nebo Deus Ex to nezachrání, navíc řada sérií (Mass Effect, C&C) nedospívají, ale mládnou a hloupnou...