Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Herní průmysl na tradiční hráče plive, inovace je mu ukradená

Herní průmysl během posledních let zažil masivní úpadek. Nikoliv po stránce ekonomické, nýbrž po té obsahové. Astronomické rozpočty vedly manažery k minimalizaci rizik, což svázalo ruce inovaci. Současné trendy též směřují k zjednodušování a tituly jsou si v zásadě velmi podobné. Hráče ze staré školy to pak pochopitelně vede k frustraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a11r78c44e42l 72H30r18o53c62h 9149149502

Článek rozhodně rozproudil velice zajímavou debatu. R^ Za sebe musím říct, že situace nevidím tak černě. Pravda, je to tím, že mě většinou vůbec nezaujali ty "hlavní herní trháky." Z minulých zmíněné Baldurs Gate, v jiných diskuzích často vzpomínané Planescape:Torment (jestli komolím pardon), z dnešních Call of Duty, Far Cry, Skyrim atd... Jen z let nedávných- Mass Effect, Max Payne 3, Sleeping Dogs (miloval jsem GTA, ale tady byla spousta věcí, kterým dám přednost) a mnoho jiných mě hrozně moc bavily. Co mi "vadí" (tzn. nevyhovuje mi) je soustředění se na online hraní. Bydlím sice v Praze, Vršovicích, ale do našeho baráku prostě rychlejší net než 16Mb/s neseženeš. Což občas nestačí na streamovanej přenos fotbalu, natož kvalitní online hraní. Plus to, že těžko při onlinovce pauzovat, protože malá chce dolít pití, vylít nočník, pochválit stavebnici atd... Chápu názory HC hráčů. I mě, po skoro dvaceti letech hraní nooba (když teda čtu, jak hry, který mám za dost těžký, někdo ztrhá, že brnkačka), občas zarazí, že dohraju v poklidu hru na nejtěžší obtížnost a nemám nijak velkej problém (např. Mafia 2. To byla procházka růžovým sadem...). Co se týká příběhu... To je nefér proti novým hrám. Ve starých vám mohli příběh podat na dvaceti stránkách textu. Kdo to bude dneska číst? Tak ti, co si čtou podmínky licenční smlouvy. ;-) Dodnes strašně miluji příběh Final Fantasy 7, ale už mě z toho bolí oči. Tak si radši projedu ME trilogii.

Jo co se týká filmu, který se tu taky vytahoval, tam je to horší... Tam jsem až v depresi. :-/

0/0
14.3.2013 22:20

V41i35k51t71o94r 94K63l39o46u80č21e46k 7949120298854

Také vidím paralelu mezi úpadkem her, hudby a filmů. Jako by byl současný svět servírován se vším všudy a současně se ztenčoval prostor pro vlastní objevování.

Nehledě na to, že tato paralela sahá do politiky, businessu a celého ekonomického kolosu...orientace na profit kontra orientace na spokojeného zákazníka jsou SAKRA ROZDÍLNÉ POHLEDY

+1/0
4.12.2012 9:11

P65e82t85r 65S39v46o75b31o98d69a 1964376743596

Nesouhlasim, poslední dobou je docela dost filmů, který stojej za vidění. Stejně jako ve hrách, člověk se jenom nesmí nechat zavalit tim mainstreamem, ale ke kvalitě si musí dojít....ne že by tady nebyla, jenom jsou lidi líný se aspoň zajímat. Stejně jako autor článků zbytečně nadává, že herní průmysl na něj plive. Proč? Když chci jíst jen to, co mi někdo přinese až po nos, tak se nemůžu divit, že mi někdy prostě nebude chutnat...

+5/−1
3.12.2012 13:55

P88e33t24r 82S56v16o62b84o40d72a 1474496303666

S těmi filmy to měla být reakce na p. Matějku níže...

0/0
3.12.2012 13:55

A96n47d69r11e31j 59B95r31a28b84e12c 4882741507944

Ja ale v textu hovorim i o nezavisle scene, ktera momentalne vzkveta. S tim hledanim navic nemate az tak uplne pravdu. Nektere typy her jsou velmi nakladne na vyvoj a teprve se pomalu zacinaji objevovat. A to prave diky novemu segmentu stredne velikych vyvojaru. Kvalitni multiplayerove FPS jsou zatim vzacnosti.

0/0
3.12.2012 14:04

P34e65t12r 71S30v32o23b80o28d71a 1794416803516

A vy historicky pamatujete nějaké období, kdy jich bylo dostatek? Ja tedy opravdu ne...Celé je to víceméně o tom, že ty firmy, které dříve vydávaly hry pro skalní příznivce, tak bud zhynuly a nebo jsou z nich dnes kolosy, které sypou hry pro masy (viz třeba EA nebo Ubisoft). Rozhodně si ale nemyslim, že by nebylo po čem sáhnout...Rozumim i tomu, že některé typy her jsou náročné na vývoj, ale je to stejný argument jako kdybych si zoufal, že žádný nezávislý filmař nezfilmoval Pána prstenů, protože ta od P. Jacksona je točená pro masy a někomu se nelíbí...

+2/−1
3.12.2012 15:47

P22e28t89r 25S19v33o61b98o95d15a 4257635678153

já si rozhodně pamatuju období, kdy jich bylo dostatek! zřejmě jste mladšího ročníku, ale já si rozhodně pamatuji doby, kdy hry byly hodnoceny PRIMÁRNĚ na základě jejich hratelnosti a nablýštěné "prdy" prostě neměly šanci na úspěch, stačí si přečíst nějaké ze starších časopisů SCORE/LEVEL a byly to mainstreamové tituly... dnes jde velmi citelně z her cítit klasický "business" model, kdy se hry přizpůsobují širokým masám "casual" hráčů, aby si to mohl zahrát každý malý capart, co chodí ještě na nočník nebo zrovna se nudící mamina na mateřské... to ale nejsou Hry jak mají být, zásadním problém současného mainstreamu je, že hrám chybí HLOUBKA... jsou příšerně "ploché", nudné, předvídatelné, jednoduché až to bolí... prostě alá Hollywood :-/Rv

+2/−1
3.12.2012 15:59

P38e80t67r 40S21v88o15b16o45d77a 1104446833666

Zdravim jmenovce :) tak zrovna Score mam snad od čísla 1 do čísla tak 150 doma komplet (pokud to neshnilo v garáži), byl to pro mě naprosto kultovní časopis a vím moc dobře, co se na hrách hodnotilo a taky vim, že nebylo moc častý, aby člověk potkal fakt pecku. Je jasný, že po těch letech člověk vzpomene už jenom na ty dobrý hry a ne na tu tunu balastu, která mu jenom proběhla počítačem :) jinak s váma souhlasím, že ten mainstream se posunul, ale to se dalo čekat a myslim, že v tomhle směru bude hůř. Ono se neni co divit, když ty vývojáři viděj, že se programujou se super hrou, která pobaví hrstku fandů a pak je v prodejích a výdělku totálně smete Farmville (což taky prostě je počítačová hra). Ale taky řikám, že kdo chce, tak si tu kvalitu najde i dneska...

+1/0
3.12.2012 16:26

A51n38d51r27e25j 78B15r66a21b72e64c 4272431357694

Ano, kratce po zacatku milenia o kvalitni tituly nouze nebyla. Treba Quake, Unreal, Counter-Strike, Wolfenstein: Enemy Territory a rada vybornych modifikaci pro Half-Life 1 nebo 2. Ono jich nebylo prilis, ale byly to tak dobre tituly, ze vic nebylo treba. Jejich zivotnost totiz byla ohromna.

A stejne jako s budgetovym panem prstenu to neni, ale i to jsem v textu vysvetloval.

+1/0
3.12.2012 16:22

P95e55t65r 63S17v51o46b14o48d29a 1914466153816

Quake - 1996, Unreal - 1998,  CS 1.6 - 2000 (tušim), Wolfenstein ET 2003 nebo třeba Battlefield 2002....to zas neni tak, ze by to vycházelo jak na běžícím páse..ta zivotnost mozna byla dana i tim, ze byla proste moda hrat toto nebo tamto a to se prostě hrálo (typicky na VŠ kolejích všichni mydlili CS-ko atd.). Ten výběr je prostě čim dál širší, protože grafika už tak rychle nestárne a neni problém dát si vizuelně pěknou 4-6 let starou hru a skvěle se u toho pobavit....

+1/0
3.12.2012 16:40

A21n25d74r49e93j 57B66r63a96b48e88c 4982711687934

A jake jsou podle vas alternativy ke vsem call of duty klonum? FPSka mi prijdou dost na jedno brdo a jmenovane tituly me bavi dodnes. O mode to podle meho nazoru neni. Za posledni dobu snad se lisi jen lehce nadprumerne Tribes ci nepovedeny Brink. Planetside 2 na me zatim dela dojem sci-fi battlefieldu.

Za to z mensich titulu se mi libi trebas to Natural Selection 2 a Chivalry: Medieval Warfare. A presne takovahle vyvojarska scena prave ted vznika.

+1/0
3.12.2012 17:54

P75e93t54r 79J46a48r31o43š 2794751255147

Z novych bych doplnil Borderlands, ktery pro coop zalozene hrace byl jako dar z nebes R^

+1/0
3.12.2012 20:08

P34e13t97r 32S41v98o83b10o57d89a 4767495768123

Borderlands R^R^

0/0
3.12.2012 20:39

H42y58n27e73k 17Š78l77a19h72ů35n46e66k 4679433896809

Left 4 Dead.

0/0
4.12.2012 17:43

A93n73d77r53e42j 59B98r25a56b98e87c 4682451847264

Mate pravdu. Left4Dead je hodne povedena vyjimka. :)

0/0
6.12.2012 14:04

O15n13d44ř16e72j 26M15a67t46ě35j24k40a 2711852742

Ono je to tak ale u všeho nejenom u her. Pdívejte se jak upadá hudební a filmovej průmysl. Je to stejný jako s těma hrama, dneska valstně neexistuje kvalitní kapela která by patřila do toho mainstreamu a dobrý Hollywoodský filmy taky ubejvaj. Nejlepší příklad těhle ducháprázdnejch filmů který byly totálně komerční a zaměřený jenom na efekty je Avatar. U těch her je to ale opravdu bída, poslední střílečka která mě opravdu bavila byl asi FarCry, Half Life 2 a podobný hry, ale po roce 2006 nastal zlom a začaly se dělat převážně odpadní hry (konzole?). Dneska se daj hrát prakticky už jenom RPGčka, který teď zastaly funkci dřívějších stříleček, protože dnešní RPG složitostí odpovídá 10 let starý střílečce. Pak tady máme to věčný tunelování a remakování starších titulů (NFS, COD....) to je něco tak nechutnýho že mi ty hry nestojej ani za stažení, natož abych si to kupoval, jak to může mít takovej úspěch opravdu nechápu.

+2/0
3.12.2012 13:36

O41n50d19ř76e94j 13M70a32t68ě81j58k12a 2261172902

Z poslední doby je dobrej třeba Hitman: Absolution, i když i tam je vidět to že to muselo bej i na konzole (absence mapy, přiblbý ovládání kde každá akce potřebuje speciální tlačítko - to už bylo ale i v Blood Money)

0/−3
3.12.2012 13:38

V18l72a86d19i40m63í33r 36Š27e64v87e15č41e27k 1281290367384

Už i Hitman 2 byl na PS2...

0/0
3.12.2012 17:10

O81n67d47ř59e68j 89M23a44t80ě74j34k23a 2241872592

To je pravda a v některejch věcech to bylo taky znát. Hlavně celkový zjednodušení zbraňovýho arzenálu a tak.

0/0
4.12.2012 16:00
Foto

M55i27c50h52a62l 54J21a17n23o91v22á16č 8967386145503

Drive hc pc hrac, dnes hraju deskovky a zpatky uz bych se nevratil.

0/0
3.12.2012 13:32

J62o32s72e44f 49S52t58e14h96n95o 5951821570

Jojo.. dneska je k normální hře potřeba nejvyšší obtížnost.. zlaté časy kdy jsem se nervoval s maximální obtížností unreala  ^^

0/0
3.12.2012 13:14

M12i13c50h98a55l 85M10e76d75e73k 4835707592332

Za mladejch let byla tráva zelenější. To je myslím věc základní.

Ale jinak na jednu stranu mainstream opravdu se trochu vyprázdnil. Jenže máme zde vedlejší scénu produktů pro fanoušky, neustále vyvíjená dlc atd. Možná největší firmy a nejkřiklavější tituly se rozkročily velmi široko, ale vsadil bych se, že ve skutečnosti se každý rok vytváří více titulů než dříve a kdo chce hledat svoje, tak si to najde.

0/−2
3.12.2012 12:45

P66e56t82r 25S15l75o34v71á90k 9505535207129

Zase plac nostalgikov:D ja si viem vyborne zahraet aj dnes, dokonca lepsie ako kedy kolvek predtym, Assassins creed, Gears of war, Xcom novy, paradne hry, tesim sa na Skyrim... a mnoho dalsich, L4D napriklad.. lepsie hry sa nikdy predtym nerobili, a to som zacal hrat na Atari 800ke

+2/−8
3.12.2012 12:41

P68e46t55r 66K58ř38í59ž 2213884711171

Po Atari jsi musel hoooodne let vynechat protoze jinak bys todle nemohl nikdy napsat.

0/0
5.12.2012 0:27

P51e52t13r 73S85l57o88v72á88k 9295905577249

atari, 386 SX, 486 DX, Pentium 1, CeleronA, Pentium4, k tomu pentium pribudol notas s AMD, atd atd plus xbox... nevynechal som v zasade nic a stale trvam na tom, ze herna scena je v sucasnosti vyborna... nostalgia je ale svina vec... hra mojho srdca bolo vzdy a nostalgicky ostane Ufo: enemy unknown, ale sucasne predelavka Xcom je proste lepsia hra, zabavnejsia, samozrejme lepsie vyzerajuca, odstranene neprijemne veci starej verzie, ktore vychadzali z vtedajsich technickych omezeni a aj nevyvinutosti herneho priemyslu... staci prestat slintat nad 20 rocnym klenotom, ktory som uz 10 rokov nehral a s otvorenou myslou si uzivat nove spickove hry... to je vsetko

0/0
5.12.2012 13:32

V79o90j16t33ě40c21h 98R55ů44ž83e41k 9409302160348

Souhlasí, nechápu, co ti hateři furt skuhrají, vždyť většině z nich ještě nebylo 10 let.

0/0
14.3.2013 18:42

C42t10i21r77a84d 74L72o61s 8714592844423

Minuly tyden jsem rozehral po x letech Jagged Alliance 2. Tech malych detailu v pribehu, tech moznosti... a i ta kreslena grafika se mi vlastne libi R^

+4/0
3.12.2012 11:52

R61o80s31t81i76s88l40a85v 67M31a35j80e76r 2713612179688

Hmmm, částečně bych souhlasil, částečně ne.

Osobně hraji nyní Diabla 3, znovu Skyrim, občas si zajedu pár kol v F1 (ale tam to člověk ztratí z rukou, pokud nejezdí často). Chci nyní pořídit BlackOps 2. Jeden by nevěřil, ale i jen toto hraní těchto pár her bere dost času.

Hry hraji dalo by se říci od mala a je pravda, že commodore mi nabízel mraky her ještě na kazetách, které byly dobré a měly každá svůj nápad. Musíme si ovšem říci, že vyvojáři nedělají hry sami pro sebe, ale pro lidi. Já bych nechtěl udělat hru kterou si koupí 10 lidí, vůbec by mne nehřálo že je originální a i skvělá. Vyvojáři dělají takové hry, jaké chtějí lidé.

Uvedu příklad Modern Warfare 3 - já si tu hru užil. Obtížnost na max a prostě jsme to dohrál a bylo to zábavné, sice krátké, ale zase pastva pro oči. Pak ale příjde člověk, co dá obtížnost na co nejnižší a vykládá, že to je oničem, že ho to vede tunelem a střílí...

+6/−3
3.12.2012 10:43

V71i42t 64O51t63a40h87a17l 5235720489174

Omyl. Vývojáři AAA titulů nedělají hry pro lidi, dělaji hry pro zisk. Proto musí být hra tak jednoduchá aby ji dokázalo hrát co nejvíc lidí. Musí být graficky na výši aby zaujala na první pohled a v žádném případě nesmí hráči vydržet moc dlouho. Pokud by byla hra natolik trvanlivá, že bys ji dokázal hrát 3 roky (a ty 3 roky sis žádnou další nekoupil) je to z komerčního pohledu spatně.  Ne, hra tě musí zaujmout  řádově týdny. A pak musíš zjistit, že ti v ní něco chybí. A hele, třeba to bude v tomhle placeném DLC. Nebo v tom dalším.. Nebo dalším. A hele proDLCovali jsme se úspěšně k dalšímu dílu. 

Ale to je problém tohoto spotřebního světa ve všem. Proto většina výrobků vydrží akorát do konce záruky a pak odejde a musí se koupit nový výrobek. Vyrobit auto/pračku/cokoli, které funguje spolehlivě bez závad 40let je z kapitalisticky/komerčního hlediska katastrofa.

+16/−1
3.12.2012 11:10

M38i43c72h54a77l 46T73e23c11l 8635518888302

Vit Otahal : skvele napsane a se vsim souhlasim . Dekuju :-)

0/0
3.12.2012 11:37

R66o20s73t40i10s22l23a65v 92M98a26j29e90r 2963492429748

Skyrim bez DLC může člověk hrát 300 hodin a pořád nebude mít dohráno. Diablo 3 hraji taky přes 350 hodin a pořád k tomu rád sedám.

Vyvojáři samozřejmě dělají hry tak jak je chce masa lidí. Tedy ano, pro zisk. Ale....vy chodíte do práce zadarmo? Já třeba ne. Za svou práci chci dostat zaplaceno. Proto také už dávno dávníčko hry nestahuji, ale kupuji. Maximálně nějaké stařinky ke kterým se chce člověk vrátit pro jejich kouzlo.

Co se týče toho, že trh je nastaven tak, aby si člověk pořád něco kupoval, tak ano, s tím souhlasím. Dokážete si představit, že si někdo koupí pračku za 75000 Kč u které bude garantováno, že bude fungovat 10-12 let a na ty roky bude záruka? Dokážete si představit, že si koupíte LED televizi za 30000Kč se zárukou 8 let když dnes nějaká s úhlopříčkou 82cm stojí třeba kolem 6500Kč? Trh je prostě nastaven tak, aby se kupovalo nové zboží. Vyrábí se pro lidi...tak se musí zajistit, že lidi budou i nakupovat...

+1/−2
3.12.2012 13:39

O63n25d91ř78e38j 87M62a35t97ě35j86k92a 2661182902

Jo ale u Diabla se musíš modlit při každym spuštění aby to fungovalo. Hru s takovejma ochranama bych si nikdy nekoupil a nechápu jak jim to lidi můžou podporovat.

0/−2
3.12.2012 13:44

R75o31s96t30i23s75l22a59v 34M51a45j43e55r 2343862489348

Já si ji koupil. Diablo 3 zase tak chráněno není, jen člověk musí být připojen na net. Dle mého názoru je to krok jak zamezit pirátství a různým podvodům v aukcích apod.

Když ale řeknete jedno, řekněte i druhé...připojení k netu vadí spoustě lidem, kteří neví jak tu hru cracknout. Já osobně to ale vítám, protože kooperace funguje skvěle, nemusí se nic nastavovat atd, jen se člověk připojí ke kamarádovi a můžete rubat spolu. Je to zábavnější jak solo hra.

0/−2
3.12.2012 15:16

P79e35t98r 35S95v51o37b32o21d14a 4127855368713

Spoustě lidí vadí připojení k netu, protože prostě chtějí hrát offline! Kdyby mi někdo před deseti lety řekl, že si nebudu moct zahrát v nějaké hře single player, protože náhodou nejede internet, tak bych ho asi považoval za blázna. Rv S pirátstvím to něco společného možná má, ale je to spíš víc škody než užitku. "Různým podvodům v aukci"? Tak tohle nebylo myšleno úplně vážně, že? Viz. neustálé obrovské problémy s čínskými boty v D3 a Blizzard, který tomu nedokáže (nechce, protože je to výhodné?) zabránit... Myslím, že zrovna Diablo 3 je hra, která krásně ukázala rozdíl mezi hrami éry dřívější (Diablo 2) a současné. A že ta současná je "alá Hollywood" ve filmové branži, je vcelku jasné... Rv

+2/0
3.12.2012 15:36

O35n90d35ř53e69j 10M29a28t97ě51j65k67a 2361922532

Podle mě je to spíš krok jak rozšířit pirátství, protože podstivý hráče tyhle ochrany odraděj a pirát si tam dá crack a nemusí to řešit.

+3/0
3.12.2012 16:10

T16o10m21á85š 61K22l41o19h65n78a 6791689979126

Záleží jak u jaké hry.. U D3 je toho opravdu moc ale když si vezmete třeba Steam.. Mám ho 3 roky, koupeno přes 200 her. Jen díky Steamu jsem přestal warezit.

+1/0
3.12.2012 18:05

O70n19d73ř96e78j 19M52a30t80ě27j48k15a 2601372562

Přesně tak. Ale je zajímavý že výrobky z toho ranýho kapitalismu ze 20. století furt fungujou a jsou spolehlivý. To mluvim třeba o americkejch výrobcích z 1. poloviny 20. století. Jsou to kvalitní věci a když se zrestaurujou tak fungujou dodnes. Dnešní kapitalismus už dávno neni kapitalismus. Já jako výrobce čehokoliv bych si nedovolil udělat něco co se hned rozbije, to bych si prostě nedovolil, zhoršilo by mi to pověst a tak. Jenomže jak je vidět tak lidem to dneska nevadí a bohužel už s tim ani nic nenadělaj když je všechno made in china. Ale zase tenhle konzum začal tak kolem toho roku 2005, před tim ty výrobky něco vydržely, nevim co se stalo.

0/0
3.12.2012 13:43

R69o38s24t44i77s14l13a90v 10M74a58j93e80r 2683732899408

Ano, vše je made in china. Ale vyrábějte někde levněji. Čína si drží měnu tam kde ji potřebuje a kašle na jiné státy. Jedou si po své línii a velmi se jim to vyplácí.

0/0
3.12.2012 15:09

R31o25s36t42i90s69l57a82v 10M85a29j93e47r 2563612139618

A jinak nikdo nikomu nebrání vyrábět a prodávat nerozbitnou lednici, která vydrží 100 let. Ovšem tato lednice bude po 20ti letech zastaralá.

Naše rodina před pěti lety pořizovala novou lednici i když ta stará 12 let stará pořád fungovala. Ona ta nová lednici totiž sežere třeba pětinu elektrické energie. Stejně tak kotel na plyn z minulých let vydržel 25 let a jel pořád. Sice žral jako kráva ale jel...a to hlavně protože všechna zařízení na něm byla primitivní. Nyní jsou pro řízení spotřeby přístroje řízeny elektronikou a ty se může prostě pokazit protože ji nikdo jiný nevyrábí než Číňané. Ale bacha na to, oni se to už naučili...

0/0
3.12.2012 15:13

O95n49d65ř34e29j 97M67a28t72ě32j29k25a 2711602162

To je sice pravda, ale na druhou stranu i ta lednice by aspoň tak těch 5 let měla bez problému vydržet. Výrobci do toho nic neni kolik ti žere domácnost.

0/0
3.12.2012 16:09

P36e17t83r 44K10ř24í77ž 2683654601771

Coz o to vyvojari by chteli (nerikam ze vsichni), ale uz ani nemuzou. Uspech her podobnych Call of Duty odstartoval hon za co nejlepsi grafikou, realisticnosti a prodejnosti .. (znovu)hratelnost se kapku vytratila. Mno a kdyz jedete po co nejlepsi grafice a fyzice, tak to proste neco stoji, at uz licencovani grafickeho/fyzikalniho enginu nebo jeste hure jeho kompletni vyvoj a porce grafiku navic.

Mno co tak zaciname trosku vic v minusu nez jsme chteli, ale tu hru pekelne vymazlime.. bude tam todle a todle .. Coze? Pruzkum trhu ukazal ze po tomdle typu hry ted neni poptavka nekolik milionu jako po CoD? Coze? Je to moc slozity pro 6lety deti tak to musime zjednodusit? Coze? Musime to vydat pred Vanocema i kdyz to nebude uplne hotovy, protoze na to tlaci vydavatel, vedeni a akcionari? Coze? Tech poslednich 5 levelu co uz mame si mame nechat pro DLC? atd...

Takze ano, vyvoj her jde do sr...  ale neobvinoval bych samotne vyvojare z toho ze jdou jenom po zisku, pokud to tak melo byt mysleno.

0/0
5.12.2012 0:17

T27o83m96á61š 27K96l89o29h72n33a 6341159119276

EA rozhodně není společnost co to dělá kvůli potěšení. A vývojáři A+ titulů taky ne :) Rozdíl je ale u malých společností a Indie devoloperů kde se to vážně dělá kvůli lidem: Torchlight, LIMBO, Terraria, Minecraft, Bastion...

0/0
3.12.2012 18:03

P68e23t28r 46K37ř67í38ž 2343224661391

Minecraft je vyjimka ktera nezapada nikam. Proste si udelal hru a ackoliv to nebyla nikterak originalni myslenka tak se to magicky stalo extremne rychle hitem. A ta Terraria potom .. mno nevim nevim jestli to bylo kvuli lidem nebo se chteli primarne svezt na fenomenalnim uspechu minecraftu :)

Jinak ano, u indie vyvojaru je samozrejme mnohem vyssi pravdepodobnost ze to delaji jake to chteji delat (event. komunita) protoze je to proste bavi ale nemusi je to zivit.

0/0
5.12.2012 0:38
Foto

R72a26d12e46k 27V80o98j73á51č79e82k 5313219143314

Za všechno může autoheal, ten bere adrenalinu ve hrách vítr z plachet.

+4/−4
3.12.2012 9:16

R34o52s87t82i12s11l81a27v 41M11a59j31e37r 2923482929718

...nelze to generalizovat. Je to jak u které hry.

+4/0
3.12.2012 10:43

O39n31d54ř80e86j 81M54a52t34ě41j59k46a 2841912172

Ano přesně, může za to CoD2, pak už to šlo s hrama z kopce.

+1/−2
3.12.2012 13:45

V41o16j42t85a 46P39a63t38k89o97s 8700458678583

Jo, tak pod tohle bych se klidně podepsal.

+1/0
3.12.2012 9:16

J70i80ř12í 86Ř21e90h88o59ř 9508478696438

Nesouhlasím, to jediné co se stalo, že všichni i staří hráči spohodlněli. Je tu několikanásobný neustálý příliv nových her a to jediné co se stalo. Že si mezi nimi neumíte vybrat. Každý rok vychází nějaká hra s otevřeným světem s milionem možností. Elder scrolls neztrácí kouzlo ani v pátém dílu, je spoustu podobných her. Včetně osvědčeného Falloutu. Far cry zastupuje střílečky. Dá se narazit i na originalitu jako nyní už série portal. Strategie Total war mají využitelnost do stovek hodin. A viděli jste Rocksmith?

+3/−4
3.12.2012 9:04

V39i77t 69O32t80a55h19a52l 5885310609624

Ja naopak souhlasim. Napr. ze serie TES vypadlo od areny/daggerfallu 90% veci co tam byly. Dungeony v Skyrimu jsou prubeh filmovym koridorem, zmizela tvorba vlastnich kouzel, coz byla jedna z nejvetsich deviz. Nejvetsi mesto cele provincie ma cca 50 obyvatel (v Arene bylo nekolik tisic mest s desitky tisic obyvatel). Z jedne strany na druhou prebehnete pesky za 2 hodiny. Questova linie za jakoukoli frakci je otazka na jeden vikend. Skyrim alias jak se stat z vesnicana Arcimagem a Guildmasterem vsech Magu za 5 hodin.  I kdyz s tim poctem kouzel co tam ted je se neni cemu divit. Tragicke konzolove ovladani a neskutecne jednoduche questy, kdy poletujes po mape a honis panaky se sipkami nad hlavou. Obvykle vyber ze 2 moznosti z nichz ani jedna se mi nelibi. 

A kdyz mas v boji malo HP, sezeres 100 salatu  a 100 brambor za 1 vterinu a mas plnej HealthBar. K tomu nesmrtelna NPC abys nahodou neudela bebinko dulezite quest postave. 

Skyrim ale alespon nabizi realism Mody. Bez nich je pro deti.

+7/0
3.12.2012 9:19

P55e41t75r 92K63o82v26á45ř 2859936629604

hraju skoro 30 let, zacinal jsem na Atari 800 XL (hnedo-bezovem) a hranim travil nekolik hodin denne. (RPG, TBS, Sporty) S clankem naprosto souhlasim. "Velke" tituly jdou cestou zjednoduseni kvuli priblizeni "casual" hracum. I Jirim zminovany Total war tim trpi (srovnejte Shogun, nebo lepe Medieval I a Shogun II). Nicmene typicke priklady tohoto trendu jsou napr. Civilizace, zminene Elder Scrolls, Diablo, Dragon Age, Jagged Alliance a dalsi. Nektere typy her se ztratily/presunuly k nezavislym uplne, protoze staly na moznostech (Master of Magic, Space Empires). Jeste ze sportovni pravidla jsou jasne dana, jinak by uz je taky studia zrusila, protoze proc by mel "chudak hrac zkoumat, co je offside, kdyz chce jen hrat hokej", ze?

+4/0
3.12.2012 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.