Diskuze

DOOM navždy změnil herní svět, v prosinci oslavil dvacet let

Původně to měla být střílečka na motivy filmu Vetřelec. Vývojáři z id Software však pro DOOM nakonec zvolili kombinaci sci-fi a démonické tematiky. Ve výsledku tak nabídli vskutku neotřelý a velmi krvavý titul. Ten brzy dobyl herní síň slávy a vyvolal i notnou dávku kontroverze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PT

P33e96t76r 84T81o70m81a80n

7. 8. 2013 20:10

Stará skvělá hra. Na těchto hrách jsem začínal a náramně jsme si to s kámošema i síťově tehdy na školách i doma užívali. Začalo to Wolfsteinem 3D, Doomem 1 a Doomem 2, Dukem Nukem 3D a dále hrou Quake a Quake 3 Arena. To byl rozjezd akčních her ve skvělém rozlišení a s možností hraní po síťi. Hrál jsem i jiné hry jako jsou letecké simulátory, ale touto  klasikou to tenkrát začalo.. a dá se říct, že to bylo tehdy mé první seznámení z PC a naučením se s ním pracovat a komunikovat. Dříve jsem vlastnil 8 bitový počítač Didaktik Gama a přechod na PC, když to všechno vypuklo byla neuvěřitelná změna... :-)

0 0
možnosti

Asi je v tom i notny kus nostalgie, ale Doom a zejmena jeho druhy dil na me v 90. letech zapusobil tak, jak zadna jina hra pred nim ani po nem. Genialni vyvazenost vsech hernich prvku z nej ucinila dle meho nazoru nejlepsi hru vsech dob.

2 0
možnosti
JN

J41o86s92e48f 74N19o45v73á43k

13. 12. 2012 17:42

v 93 sem mel prvni pocitac, 286 1 MB RAM s Herculesem monitorem (na tom max Prince of Persia a nejaky kravinky v Basicu), v 94 386SX s cernobilou VGA, 2MB RAM, takze porad smula, ale aspon mi neuniklo 'In Extremis', kterejm 2 MB stacilo. no pak sem dokoupil 2MB, a uz to slo, nicmene na 386SX v okne velikosti postovni znamky. presto sem drtil spoluzaka s 486DX po LPT, k nemuz sme spolecne komp pres pul mesta odnesli ;-D v 96 koleje Strahov a zjisteni, ze klavesnice nestaci, ac Matfyzaci pozdeji na turnaji Score (v 98 a 99) tvrdili opak ;-D nejlepsi zazitek byla ale kooperace 29. level (Doom 2) s brachou na Ultra Violence s 'monster respawn', 6 hodin v kuse R^R^R^;-D

1 0
možnosti
Foto

už je to pár let zpátky, co jsem na tom ujížděla, ale kódy jako IDDQD a  IDKFA mám v paměti stále vypáleny ;-D

2 0
možnosti
PT

P28e63t66r 93T43o66m88a26n

7. 8. 2013 20:19

A ještě DNSTUFF a DNKROZ ale teď nevím, jestli to byly kódy k Doomu a nebo ve Quake.

A ještě IDCLIP mám za to že procházení zdí. A po zobrazení kompletní mapy byl pro zobrazení mapy pod talčítekm Tab kód IDDT 2x zadaný a byly vidět místnosti a příšerky   ;-)

0 0
možnosti
VH

A dalsi otazka do kvízu.

Zminil se tu cheat IDSPIPOPD. Kdopak ví, co ta zkratka znamenala? :)

0 0
možnosti
TK

IDSPISPOPD byla neviditelnost, ale pouze v DOOMu 1 ... ve dvojce uz bylo obycejnejsi IDCLIP :). Ještě bylnějakej dlouhej kód na přeskakování levelů ale ten si vážně nevybavím:D

1 0
možnosti
JH

J40a32n 69H77o30r97á15k

10. 12. 2012 23:52

Tak vy becka a ted jeden cheat od opravdovyho hardcore oldschoolera: IDBEHOLDL... Vi nekdo na co to bylo? :)

1 1
možnosti

dalo ti to brejle na noční vidění...

0 0
možnosti
MK

Taaaa, a kdo si pamatuju jistou českou moifikaci Dooma, kde místo brokovnice bylo jisté a místo BFG taková ta ... mno však asi akždý zasvěcený víme, že? :)

Joooo, to byli časy, du si dát Doom na Steamu (mám tam všecky v nějaký kolekci :D)

4 0
možnosti
MJ

Jeeeeeee kraaamomet. :D

3 0
možnosti
OM

Škoda že ta BFG edice je konzolová ptákovina, dost jsem se na to těšil a označil bych to za zklamání tisíciletí.

1 0
možnosti
LP

Svatá pravda, recenzoval jsem ji zde :-)

http://doom.starehry.eu/?p=1870

1 0
možnosti
PF

P60e21t40r 20F96e17i29g41l

10. 12. 2012 13:32

IDDQD IDKFA IDCLEV

...

to byly časy...na mý "čtřivosumšestce"

6 0
možnosti
OM

IDCLIP a v jedničce na zbraně IDFA  ;-D  A ve Wolfovi stisknout na jednou ILM. Jo to byly časy. ;-(

0 0
možnosti
VP

Super článek, díky:-)

3 0
možnosti