Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mirror’s Edge před pěti lety nastartoval malou herní evoluci

Není třeba být první, stačí být nejzajímavější. To již v minulosti dokázala celá řada her. Vždyť Duna 2 nebyla první strategií hranou v reálném čase a Wolfenstein nebyl první 3D střílečkou. Stejně tak ani Mirror’s Edge nebyl první titul s akrobatickým pohybem známým jako parkour.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69í55t 78K69o92r69a93b47i54k 6785205248349

prvni dil se mi moc libil R^ tesim se az vyjde dvojka protoze tolik zabavy v jednej hre jsem skoro nevidel :-)

0/0
4.1.2013 15:08

P68e59t67r 54H21a70n75y60c31h 3180610292154

pro mě téměř kultovní...

R^R^R^

+4/0
2.1.2013 19:12

A32r30n43o60š22t 64S59t26á58r44e12k 4712980595964

Poznámka ke grafice - na ATI kartě jsem neviděl některé prvky prostředí, které tam byly při hraní na nVidia (typicky protrhané prostřílené plápolající plátno na lešení) a žádným nastavením se mi to tam dostat nepodařilo.  Když hrajete jen na ATI, ani si toho nevšimnete, ale když máte některé efektní věci vyryté v paměti a pak tam vůbec nejsou, tak to zamrzí :-)

0/0
2.1.2013 10:24

A95n25d97r54e27j 82B20r22a58b17e87c 4162361927604

Hra totiz vyuziva technologii PhysX od spolecnosti Nvidia.

+2/0
2.1.2013 10:48

M92i59c63h69a48l 59N86a42c23h59t96m74a34n56n 8957542617730

Nicméně se zapnutým PhysX byla pro mě hra nehratelná, protože při rozbití skla docházelo k nesnesitelným lagům. A určitě to nebylo slabou mašinou. Projížděl jsem fóra a ten problém byl docela rozšířený.

0/0
2.1.2013 11:47

P79e44t33r 63K44o45l93á20ř 8718359720150

Ono se o tom moc nemluví, ale PhysX je hodně náročný na GPU. Hodně často si hráčí pořizuji nějakou dedikovanou slabší nVidii (často 9600), která slouží jen k výpočtům PhysX.

0/0
2.1.2013 13:24

A38n66d64r65e83j 48B11r59a98b20e63c 4122471567514

Ono je vubec zvlastni vyuzivat technologii, kterou podporuje jen jeden typ karet. Jako vyvojar bych se toho asi vyvaroval. Tedy za predpokladu, ze jim z toho neplynou dostatecne vyhody od vyrobce.

+2/0
2.1.2013 13:29

P57e62t26r 13K55o24l36á90ř 8688969580240

Tak nVidia vývojářům her asi nějaké to "všimné" dává, zvlášť, když ještě do intra nalepí "optimalizováno pro nVidia", jestli myslíte tohle.

+1/0
2.1.2013 13:46

A68n58d76r33e23j 36B83r92a42b19e50c 4182931947614

Vsimne ale muze byt primo ta optimalizace pro danou hru. Myslim, ze pozornost vyrobce muze fps hodne prospet. :)

0/0
2.1.2013 14:19

P62e26t42r 84K16o91l86á41ř 8938689790580

Se PhysX dá vypnout v nastavení. Navíc je to tak promakané, že se dá detekovat jestli grafická karta je schopná PhysX nebo ne. Pak je tato možnost v nastavení zašedlá.

0/0
2.1.2013 14:43

A77r47n96o66š17t 68S78t52á82r75e95k 4362270545244

Tak jeden typ karet je ale v tomto případě prakticky 50% karet, ne? Když jde o hry -. nVidia, ATI - a kdo další přichází do úvahy? 

Já jsem teď naposled pořídil ATI, protože mi v dané cenové relaci přišla výkonnější...No, příště si asi radši připlatím za nVidii :-)

+1/0
2.1.2013 14:59

J42a17n 53H32a18b92á60s20k57o 4834897661363

Physx je dost precenovany. Ano, kdyz uz je do hry implementovan, je skoda ho nevyuzit, vypada to mnohem lepe a verohodneji (Arkham City,Mirrosrs Edge ...) ale jeste vetsi skoda je, ze 10 her co vyjdou ho pouzivaji maximalne tak 3-4, takze podle me nema cenu platit o 2000 vic korun za mene vykonou nvidii, ktera ma ovsem Physx. Navic je jen v singleplayeru, to je vec druha. Jam ma Gigabyte HD 7950 3GB ktera je radove o 1300-2600 kc levnejsi ( pro nekoho malo, pro me dost) nez nvidia GTX 660Ti nebo GTX670 , nemam podporu Physx a presto bych do Nvidie nesel, protoze tam platim predevsim za znacku. Moje karta je po taktu ktery lze uplne v pohode na 40% otacek a bez zvyseni napeti stabilne na 1100GHz (950GHz default) a teploty nepresahnou, nebo nekdy ani nedojdou k 60°C a jsem na stejnych hodnotach jako jiz zminene GTX.

+1/0
2.1.2013 15:18

P37e64t17r 53K64o57l45á95ř 8748129800390

Vsak ale GTX taky muzu pretaktovat ne?

0/0
2.1.2013 16:16

J50a21n 85H66a88b25á40s91k58o 4794867701603

samozrejme :-) To by pak zase byla vykonejsi nez ta ma 7950. Chtel jsem tim spise rict to, ze lze dostahnout stejneho vykonu i za mnohem mene penez :-)

0/0
3.1.2013 12:18

H85e96r67b89e22r76t 49V42á50c87l74a31v41s77k80ý 4579485401352

Každý seriózní hráč či tvůrce dá přednost nVidii nejen kvůli podobným problémům. Na grafice se nevyplácí šetřit.

0/0
3.1.2013 0:10

D24a80n95i17e93l 30H42o53n96z17a 6568504920565

Tohle už dávno neplatí ;-)

0/0
3.1.2013 1:30

A67n67d89r55e82j 97B61r48a87b62e45c 4632341217434

Minimalne se ta hra z prodeju nezaplatila, coz je problem.

+1/0
2.1.2013 9:06

J81a53n 28Č53e71r89n63ý 8770130464561

Lepší hodnocení od hráčů než od kritiků má spousta her, většinou právě těch více či méně rozporuplných a 8 z 10 je pěkné skóre, ale ne závratné a každý měsíc je minimálně několik velkých titulů, které mají stejné hodnocení - Far Cry 3 za pět let asi taky nikdo v herní síni slávy hledat nebude, narozdíl od ME, který na to mohl mít.

Takže suma sumárum je to vlastně přesně tak, že ME je fajn, ale plný potenciál úplně nevyužil.

+2/0
2.1.2013 8:43

T68o78m42á85š 10H93r28a63b73e86c 2358734501779

dobrá náhoda. o víkendu jsem to zrovna dohrál poprvé a ještě pořád jsem toho plný dojmů :). závěr byl tedy hodně nevýrazný, ale jinak je ta hra super: hudba, grafika, náznaky despotického světa... dvojku nemůžou neudělat, mají na ni perfektní podklad... už ted se těším i na remember me, což mirrors edge hodně připomíná

+1/0
2.1.2013 8:11

P86a35v28e60l 53H68o19u98s70k53a 3871125770138

Proč jako předchůdce zmiňovat až Assassin's Creed, když dávno před ním byla vydána celá série Prince of Persia?

+7/0
2.1.2013 0:36

D92a88n63i52e97l 24H28o28n61z87a 6678274980605

S tím mírným nadpůrměrem, o kterém se píše v článku, si dovolím nesouhlasit. Hra má jako jedna z mála na metacritic.com lepší skóre od hráčů, než od recenzentů. A její skóre je srovnatelné s Far Cry 3, tedy přes 8 z 10. To tedy nevypadá na lehce nadprůměrnou hru. A nešťastný outsourcing ingame animací? Proč nešťastný, ke stylu hry se animace vektorů hodí.

Mirror's Edge si dodnes rád zahraji. Na to, že vyšla už před 4 lety, pořád vypadá výborně, grafický styl se neokoukal. Je to jedna z her, u kterých dodnes nelituji, že jsem si jí koupil. Ta hra má dokonalou atmosféru. Pokud vyjde dvojka a bude alespoň tak dobrá, jako jednička a dokáže si udržet svoje kouzlo, kupuji.

+6/−1
2.1.2013 0:20

A33n17t17o12n49í65n 46H70o13l34í43k 8377573964340

Jojo .. je to klenot. Sice nevim proc o nem zrovna ted psat, ale co uz.

+1/0
2.1.2013 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.