Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zakladatel BioWare: přežít medvědí objetí Electronic Arts vyžaduje sílu

Společnost BioWare patří mezi nejvýraznější vývojáře vlastněné vydavatelstvím Electronic Arts. O vztazích mezi vývojáři a vydavatelstvím se nově rozhovořil spoluzakladatel BioWare Greg Zeschuk, jenž společnost loni v září opustil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a68t91r85i53k 83S24p23i36t79z73b67a51r40t 1714406314245

Myslím že Mass effect 3 nás přesvědčil o tom, že je medvědí objetí EA rozdrtilo.... ten rozdíl je markantní

+11/−1
3.2.2013 1:09

R41u90d85o12l41f 36K83l30u17s55a55l 8347384329541

Přesně tak. EA umí jenu věc -- umí prodat produkt. Ale neměla by kecat do vývoje...

+9/0
3.2.2013 11:25

J57a83n 15Z14a15m41a50z17a87l 4425265463461

Mne prisel mass effect 3 jako nej z cele serie. Tedy az na ten konec... clovek se tesi ma spoustu malych modrych deticek a prd :D

+8/−1
3.2.2013 11:55

P13e38t70r 18Š68i95l57h86a87n 7728472837403

Jak nej? Dějově to byla bomba, ale nemůžu se ubránit dojmu, že nám jaksi zkoridovatěl. Například nemožnost vracet se na už jednou navštívená místa posouvá ME3 od RPG k FPS. A vedlejší questy typu "potřebuju to a to" a hráč to někde musí najít na planetě a přivézt a to celé se ve hře vyskytuje snad 50x, no já vám nevím... Prostě jednička byla nejlepší a pak už to šlo z kopce...

+4/−1
3.2.2013 12:59

J96a58n 84Z90a80m32a89z62a47l 4345395893241

No idelni dle meho s tema vedlejsima ukolama byla dvojka (navic ac hodne lidi to nemelo rado tam to tezeni surovim z planek byl super napad :). V jednice mne neuveritelne vadilo, ze se kazda planeta kde jakoze neco bylo se musela projet v Mako. Bylo to hrozne nudne :)

Ja tyhle pribehovy hry hraju prave kvuli pribehu a tomu co se kde dozvim o postavach a deji(takze zaletet nekam neco vzit a vratit se mi nevadi :)  Mam to spis jako takovy interaktivni film s moznosti lehkeho vylepseni postavy a jejiho chrakteru :)

A navic ME 3 je proste dejove uzasne (sice lehce prvoplanove) ale docela dost veci se tam prijaelne vysvetli, obvykle s poradnou davkou emoci. Je jasne ze pokdu to clovek hraje vickrat a vidi, ze se to moc nemeni podle toho jak se rozhodoval predtim v cele serii (ze je tam stejny dej akorad je tam napr. nekdo pro prezil ME2 misto jine postavy) tak to vypada divne. Ale tak musi se k tomu pristupovat jako by to clovek hral pokazde znova a ne to resit. Neni mozne mit alternativni reseni pro kazde rozhodnuti behem cele serie.

+7/−1
3.2.2013 13:32

T36o97m74á49š 64H37o96l22i21č 5488584971478

Ale je to možné.Viď napríklad Zaklínač 2. Uvidíme ako sa v CDProjecte popasujú s rozhodnutiami z dvojky v trojke.

+3/0
3.2.2013 14:26

J50a58n 16Z72a53m17a54z29a50l 4685845963791

no jestli jak z 1 smerem ke dvojce, tak to moc dobre nebude;)

+1/0
3.2.2013 14:29

T78o21m17á23š 23H44o19l93i56č 5918584891608

Príbeh jedničky bol uzavretý,tam nemalo čo do dvojky pokračovať.

0/0
3.2.2013 16:07

J35a44n 80Z97a21m44a41z74a58l 4465545913151

no jaks e to vezme, navic je ve dvojce moznost prenest save z 1. Ale v podstate je to jedno;)

0/0
3.2.2013 16:45

M87a30r39t38i28n94a 37N57o24v83a76k12o54v12a 1165871604973

Je to mozne dela se to tak ze udelas proste vic verzi pribehu nakonec cely strom, ale neni to mozne pokud chces jen rejzovat prachy pak je lepsi udelat jeden konec cerveny modry a zeleny...

0/0
4.2.2013 10:27

F79r37a71n19t43i83š18e93k 35H59a34š85k15o 9283916834165

imho ME2 boli vyrazne viac "zkoridovateľovaný" ako ME3. Veď preto aj Arrival mal niečo ako boj v miestnosti, kde chodili nepriatelia zo všetkých strán, lebo to kritizovali v ME2 a potom bolo mnoho podobných miest v ME3 - napr. Londyn. Ak zahrniem aj DLC, tak síce na Liar nemá žiadny, no Omega a aj tí predchodcovia Reaperov bolo lepšie ako ľubovoľné iné (mám prejdené všetky dlc - aj tie z ME1). Dej jednotky mi teraz príde nejaký krátky...resp. bočné misie z neskorších dielov boli viac "v deji" ako nejaké naháňanie gangstrov...

btw. mako a ťažbu som mal na rozdiel od iných hráčov veľmi rád :-)

+1/0
3.2.2013 17:17

P90a97t28r44i44k 16S82p33i89t77z91b32a83r43t 1934306734445

ME 2 byl sice korridorovka ALE měl uplně úžasný posun oproti jedničce co se týká vedlejších úkolů, příběhů postav a jejich propracovanosti.... (kdo by si nezamiloval Mordina :) ) o to víc mi mrzelo že jediná možnost jak ho ve trojce zachránit by bylo zabít v jedničce Wrexe.... prostě tyhle momenty... nejhorší je že trojka celkově byla trochu klišé ale úžasná hra kde prostě nezvládli zakončení dějových linek... hromada věcí zůstala otevřená a hromada věcí byly prostě WTF momenty... (Třeba proč zachraňovat gethy když je na konci stejně zničím) ... pak celkově konec.... jednička i dvojka stavěla těžce na "uvěřitelném Sci-fi" a teď přijde vesmírné duchděcko co vám řekne: máš 3 uplně stejné možnosti minimálně ovlivněné tím co jsi dělal minule....

ps: pokud jsi hrál multiplayer(WTF) tak budeš mít lepší konec. čau....

+1/0
3.2.2013 18:51

P30a78v36e13l 77K92u18r32a38l 5311984700200

A uvědomujete si že GETH je jenom program? 0 a 1 naprosto ekvivalentní lodnímu SUDOKU programu nebo datům v navigačním počítači?

energetická vlna co jen smaže gethy a ponechá ostatní počítače funkční je nesmysl.

že zničí kvantové blueboxy a "reaper ekvivalentní" AI to beru... obětovalo by to EDI... ale není důvod aby to zasáhlo např. gethy uplodnuté do quariánských obleků.

0/0
3.2.2013 22:07

P56a82v70e53l 54K24u55r47a92l 5271214100740

I tak navíc Catalyst blábolil že Shepardovi implantáty od Cerberu jsou částečně reaperská technologie a výbuch by přežít neměla... jenže on to při dobrém EMS přežije...

Takže je vcelku velice dobře možné že ta AI v Citadele ani tomu co Crucible měla celkově udělat kompletně nerozumněla.

0/0
3.2.2013 22:15

V15o84j88t38ě84c49h 65R79ů37ž96e88k 9959162220168

Pokud to propásneš, v centru spekter si to můžeš za pakatel dokoupit.

0/0
3.2.2013 20:14

J23a43r93o30s77l38a29v 47J82a79k27u46b29o14v 8362975925147

podla mna to bol najhorsi diel z celej serie, kedze ten dej v podstate poprel vsetko co sa odohravalo v MS1 a 2.. Cely ten napad s Catalystom bola kompletna hlupost...

+1/0
3.2.2013 18:28

J29a42n 23V66á86c64l41a48v11í42k 3132986951429

Nemam pocit, ze by se to tak moc tlouklo s predchazejicimi dily. Nicmene BioWare se hlavne v jednicce v podstate vepsalo do kouta, takze Catalyst a to vse okolo bylo asi jedine mozne reseni.

0/0
3.2.2013 18:50

P75a17t65r46i89k 27S14p78i80t31z13b57a57r74t 1754876424875

i hloupý klišé konec se slidama jako fallout od bethesdy by byl lepší než cataclyst.... extended cut byl jako leštit hov**

0/−1
3.2.2013 18:53

V53o36j46t97ě30c58h 37R47ů83ž61e31k 9439372900408

A cos čekal?

0/0
3.2.2013 20:16

J95a80r38o56s52l33a49v 87J16a86k63u15b56o60v 8302765725307

Ze nechaju Drewa Karpishina dokoncit co zacal... Drew sa raz preriekol co presne zamyslal s Mass Effect 3 - cele sa to malo tocit okolo temneho vesmiru (na hranici ktoreho prespavali Reaperi) a podstata bola ze kazdych 50000 rokov dojde k vyboju energie ktory zabije vsetok zivot v galaxii... a Reaperi boli vytvoreny aby vsetok inteligentny zivot pohltili absorbovali do seba aby sa zachoval...  smola bola ze EA sa takyto temny koniec nepacil a tak Drew musel "dobrovolne" prec...

+2/−1
3.2.2013 20:49

J48a79n 78V27á78c27l61a38v94í70k 3512896891169

Zabije kazdych 50 tisic let vsechen zivot v galaxii? ale vzdyt zivot na zemi existuje vic nez 50 tisic let...

to je asi nejaka blbost, ze jo?

0/0
3.2.2013 22:23

T76o29m27á33š 64D91v10o74ř66á71k 5415514696384

Měla to být dark energy a ne vesmír a měla jednou zabít všechno ne každých 50k let.

+1/0
4.2.2013 12:56

J60a73n 63V22á51c64l19a21v22í44k 3522426851109

Ono i to je divne a prilis to nedava smysl, alespon v te verzi, jaka unikla.

0/0
5.2.2013 6:51
Foto

M42a59r80e39k 66V46i81k91t67o29r11í16n 9572178388199

Ehm, zde jde názorně vidět, jak někdo pozorně čte, že?

Reapeři vyhlazovali POUZE rasy na technologické úrovni, které byje mohli tak nějka ohrozit., proto se nezaměřovali na "zaostalé" rasy, coč před 50.000 lety lidé byli.

Mluvilo se otom v ME2 i ME3 (přesněji to zmiňuje jak Záhadný, tak se k tomu dá dobrat i během příběhu.) a nejsem si jistý ale tuším ž eto zmiňoval i protheanský hologram (nevzpomenu na jméno v ME1)

0/0
4.2.2013 19:48
Foto

M88i28c52h96a25l 53M16e41r78d77a 2700341859402

There is no war, there is only the harvest...takže žádné vyhlazení nebylo...jen je v podstatě vzali mezi sebe....a pokud jsem si dobře všiml, tak Jan Václavík lépe čte než vy...je pravda, že Reapers přicházeli každých 50000 let, ale Jaroslav Jakubov jasně napsal všechen život...ne jen život na určité technologické úrovni...a pravděpodobně nešlo o to, jestli je ohrozí nebo ne...teda původně...pak už se to tak zdůvodnit dalo

0/0
5.2.2013 6:00
Foto

M32a31r41e28k 45V98i35k58t59o11r18í59n 9672168148229

No já tedy nevím, hru jsem v EN nehrál, hrál jsem ji CZ a tam jasně  psali o tom, že Reapeři vyhlazovali rasy, které je dokázali ohrozit. proto se zaměřili na Lidi, Turiany, Asarijky atd...

Během příběhu se otom několikrát právě mluví a vysvětlují to i Sheaperdovi (jen už nevím opravdu kdo) proč Reapery nezajímají rasy typu Elkorové, Volusové a tuším Hanaři (nejsem si jist přesně názvem rasy)

Takže jestli je to jen kvuli dokopané češtině (což už se u pár her stalo) tak by to vysvětlovalo (ten případný omyl) já zvuk (jak hovory, tak i efekty, hudbu) beru jako doprovod a jelikož angličtinou nekomunikuji, je to pro mne jen tzv. žvatlání...

Dále "vzali mezi sebe" ?

To je též spekulativní, chápu samozřejmě jak to je myšlené, ale pokud reaper, jako "něčí" nástroj...

Pokud se pak tedy stanu reaperem (jinou formou) a musím něco, nemohu se rozhodovat sám, už vůle není svobodná, tudíž to nejsem já, takže mě mezi sebe nevezmou. (to je jen určitý pohled)

0/0
9.2.2013 2:46
Foto

M54i30c92h68a47l 36M88e79r67d63a 2810201159802

Nechtěl jsem rozepisovat, že z nich dělají další Reapery....teda alespoň z některých ras....někteří asi skončí jenom jako Huskové....Elcorové, Volusové a Hanarové se tomu taky nevyhnou...protože už znají mass effect technologii...ale ano nejdřív se soustředí na rozšířenější a pokročilejší rasy...ale říkalo se tam, že Reapers zaútočili na Elcorskou domovskou planetu i Voluskou, protože se Hackett zmínil, že tam Turiani a Krogani posílají jednotky...Hanar nevím...ale byl tam ten úkol s indoctrinovaným Hanarem, takže asi útočí nebo se chystají útočit i na ně...když budou v tom tak asi vemou i Drelly:D....ale třeba Yahg jsou v klidu

0/0
21.2.2013 7:27
Foto

M15i58c69h35a11l 64M16e32r58d77a 2170801679842

Myslím, že se EA  dost nelíbilo, že se to prokeclo...což chápu...ale původní scénarista si dost dlouho připravoval ten konec...takže byla docela blbost to zatrhnout....

Někde jsem četl, že konec měl být volba mezi stvořením human reapera, který by vyřešil problém s Dark energy (Dark space je jen oblast vesmíru, který neznáme a je ta tma), čímž obětuješ lidstvo ve prospěch vesmíru nebo zničit Reapers a pokusit se to vyřešit sám...tipuju, že bychom neviděli, jestli to dopadne dobře nebo špatně:D

Každejch 50000 let přilétí akorát Reapers a hledaj ideální živočišný druh, který by se na to hodil...teda jestli to dobře chápu:)

Proto se Collectors soustředili na lidi, proto se snad 100x probírala lidská DNA, schopnost adaptace, atd. ...pak tam byla mise na Haestromu (v ME2...kde se vrátí Tali na loď)....mluvili tam o Dark energy, že urychluje stárnutí hvězdy a neví, jak vzniká...

0/0
4.2.2013 18:45

J89a21n 40V60á21c85l18a33v96í96k 3602636671599

Dark energy vznika pouzivanim mass effect technologie, kterou davaji rasam k dispozici Reaperi.

0/0
5.2.2013 6:53

P18a40v28e29l 10K89u74r16a94l 5601834550440

Jasně že NE... ta vzniká kdykoli je Eezo vystaveno elektrickému náboji- konvertuje se tak do gravitační a antigravitačních vln..

0/0
5.2.2013 15:10

J47a49r34o83s56l24a57v 29J56a77k72u85b17o82v 8542935125747

tak napr, naco sa v ME1 Saren trepal na Citadelu, ked na nej aj tak bol Catalyst ktory Relay mohol spustit tak ci tak... navyse, naco vobec potreboval nejake Relay, ked ostatni Reaperi sa z temneho vesmiru dokazali dostat k zemi za par mesiacov??? tym Catalistom v podstate spravili z ME1 zbytocnu cast ktora nedava zmysel....

0/0
3.2.2013 20:44

J92a33n 87V12á58c87l42a73v72í33k 3162656941239

Catalyst pusobi spis jako pasivni pozorovatel, ktery nema zajem do veci prilis zasahovat. Reaperi na nej nemuzou spolehat, pokud o jeho existenci vubec vi.

Ten let jim trval nekolik let (jen mezi jednickou a dvojkou jsou dva roky). Nicmene je to znovu problem, ktery vznikl v jednicce - pokud by Reaperi po konci ME1 zustali v temnem vesmiru a let do Galaxie by jim trval treba nekolik desetileti, o cem by byl zbytek trilogie?

0/0
3.2.2013 22:32

T70o60m34á75š 81D48v41o17ř88á86k 5315334446744

Jenže reaperi mají mít překvapující útok v srdci civilizace/cí. Pokud každej reaper vznikal postupne díky dalším civilizacím dalších cyklů tak obzvlášt na začátků koloběhu si reaperi nemohli moc dovolovat přejít do "férového" útoku jako to nakonec probíhá v ME3

0/0
3.2.2013 23:00

V15o86j98t23ě70c72h 80R96ů56ž14e75k 9619592500588

To byla narážka na vztah s Liarou?

0/0
3.2.2013 20:15

V62o15j85t26ě48c20h 34R44ů23ž86e22k 9879702100538

Mass effect je skvělá hra, a s extended cut je dobrej i konec, jen je mi líto Sheparda.

0/0
3.2.2013 20:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.