Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zakladatel BioWare: přežít medvědí objetí Electronic Arts vyžaduje sílu

Společnost BioWare patří mezi nejvýraznější vývojáře vlastněné vydavatelstvím Electronic Arts. O vztazích mezi vývojáři a vydavatelstvím se nově rozhovořil spoluzakladatel BioWare Greg Zeschuk, jenž společnost loni v září opustil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a15t44r34i97k 11S66p55i95t13z48b10a31r75t 1964326194285

Myslím že Mass effect 3 nás přesvědčil o tom, že je medvědí objetí EA rozdrtilo.... ten rozdíl je markantní

+11/−1
3.2.2013 1:09

R84u67d98o49l76f 22K58l46u17s48a38l 8427784669261

Přesně tak. EA umí jenu věc -- umí prodat produkt. Ale neměla by kecat do vývoje...

+9/0
3.2.2013 11:25

J15a11n 63Z29a94m60a42z54a10l 4545665903111

Mne prisel mass effect 3 jako nej z cele serie. Tedy az na ten konec... clovek se tesi ma spoustu malych modrych deticek a prd :D

+8/−1
3.2.2013 11:55

P77e67t15r 18Š60i18l83h74a34n 7238372317753

Jak nej? Dějově to byla bomba, ale nemůžu se ubránit dojmu, že nám jaksi zkoridovatěl. Například nemožnost vracet se na už jednou navštívená místa posouvá ME3 od RPG k FPS. A vedlejší questy typu "potřebuju to a to" a hráč to někde musí najít na planetě a přivézt a to celé se ve hře vyskytuje snad 50x, no já vám nevím... Prostě jednička byla nejlepší a pak už to šlo z kopce...

+4/−1
3.2.2013 12:59

J61a93n 27Z27a62m33a81z83a25l 4745425133241

No idelni dle meho s tema vedlejsima ukolama byla dvojka (navic ac hodne lidi to nemelo rado tam to tezeni surovim z planek byl super napad :). V jednice mne neuveritelne vadilo, ze se kazda planeta kde jakoze neco bylo se musela projet v Mako. Bylo to hrozne nudne :)

Ja tyhle pribehovy hry hraju prave kvuli pribehu a tomu co se kde dozvim o postavach a deji(takze zaletet nekam neco vzit a vratit se mi nevadi :)  Mam to spis jako takovy interaktivni film s moznosti lehkeho vylepseni postavy a jejiho chrakteru :)

A navic ME 3 je proste dejove uzasne (sice lehce prvoplanove) ale docela dost veci se tam prijaelne vysvetli, obvykle s poradnou davkou emoci. Je jasne ze pokdu to clovek hraje vickrat a vidi, ze se to moc nemeni podle toho jak se rozhodoval predtim v cele serii (ze je tam stejny dej akorad je tam napr. nekdo pro prezil ME2 misto jine postavy) tak to vypada divne. Ale tak musi se k tomu pristupovat jako by to clovek hral pokazde znova a ne to resit. Neni mozne mit alternativni reseni pro kazde rozhodnuti behem cele serie.

+7/−1
3.2.2013 13:32

T66o51m23á97š 93H20o30l56i68č 5488434301818

Ale je to možné.Viď napríklad Zaklínač 2. Uvidíme ako sa v CDProjecte popasujú s rozhodnutiami z dvojky v trojke.

+3/0
3.2.2013 14:26

J70a81n 50Z80a86m35a96z28a98l 4475365813911

no jestli jak z 1 smerem ke dvojce, tak to moc dobre nebude;)

+1/0
3.2.2013 14:29

T42o19m27á61š 91H71o14l45i51č 5428614351298

Príbeh jedničky bol uzavretý,tam nemalo čo do dvojky pokračovať.

0/0
3.2.2013 16:07

J27a11n 29Z91a55m83a96z79a62l 4985425443871

no jaks e to vezme, navic je ve dvojce moznost prenest save z 1. Ale v podstate je to jedno;)

0/0
3.2.2013 16:45

M16a16r94t66i13n85a 25N12o77v20a38k17o55v70a 1255451284493

Je to mozne dela se to tak ze udelas proste vic verzi pribehu nakonec cely strom, ale neni to mozne pokud chces jen rejzovat prachy pak je lepsi udelat jeden konec cerveny modry a zeleny...

0/0
4.2.2013 10:27

F88r55a66n18t95i98š16e91k 51H84a21š78k20o 9843266144655

imho ME2 boli vyrazne viac "zkoridovateľovaný" ako ME3. Veď preto aj Arrival mal niečo ako boj v miestnosti, kde chodili nepriatelia zo všetkých strán, lebo to kritizovali v ME2 a potom bolo mnoho podobných miest v ME3 - napr. Londyn. Ak zahrniem aj DLC, tak síce na Liar nemá žiadny, no Omega a aj tí predchodcovia Reaperov bolo lepšie ako ľubovoľné iné (mám prejdené všetky dlc - aj tie z ME1). Dej jednotky mi teraz príde nejaký krátky...resp. bočné misie z neskorších dielov boli viac "v deji" ako nejaké naháňanie gangstrov...

btw. mako a ťažbu som mal na rozdiel od iných hráčov veľmi rád :-)

+1/0
3.2.2013 17:17

P97a49t83r38i75k 19S27p49i89t89z84b98a23r80t 1444436584535

ME 2 byl sice korridorovka ALE měl uplně úžasný posun oproti jedničce co se týká vedlejších úkolů, příběhů postav a jejich propracovanosti.... (kdo by si nezamiloval Mordina :) ) o to víc mi mrzelo že jediná možnost jak ho ve trojce zachránit by bylo zabít v jedničce Wrexe.... prostě tyhle momenty... nejhorší je že trojka celkově byla trochu klišé ale úžasná hra kde prostě nezvládli zakončení dějových linek... hromada věcí zůstala otevřená a hromada věcí byly prostě WTF momenty... (Třeba proč zachraňovat gethy když je na konci stejně zničím) ... pak celkově konec.... jednička i dvojka stavěla těžce na "uvěřitelném Sci-fi" a teď přijde vesmírné duchděcko co vám řekne: máš 3 uplně stejné možnosti minimálně ovlivněné tím co jsi dělal minule....

ps: pokud jsi hrál multiplayer(WTF) tak budeš mít lepší konec. čau....

+1/0
3.2.2013 18:51

P88a30v96e19l 95K60u20r44a40l 5901974100530

A uvědomujete si že GETH je jenom program? 0 a 1 naprosto ekvivalentní lodnímu SUDOKU programu nebo datům v navigačním počítači?

energetická vlna co jen smaže gethy a ponechá ostatní počítače funkční je nesmysl.

že zničí kvantové blueboxy a "reaper ekvivalentní" AI to beru... obětovalo by to EDI... ale není důvod aby to zasáhlo např. gethy uplodnuté do quariánských obleků.

0/0
3.2.2013 22:07

P89a51v14e27l 94K44u21r22a45l 5491684160190

I tak navíc Catalyst blábolil že Shepardovi implantáty od Cerberu jsou částečně reaperská technologie a výbuch by přežít neměla... jenže on to při dobrém EMS přežije...

Takže je vcelku velice dobře možné že ta AI v Citadele ani tomu co Crucible měla celkově udělat kompletně nerozumněla.

0/0
3.2.2013 22:15

V30o92j37t13ě75c45h 61R40ů36ž83e67k 9879532330278

Pokud to propásneš, v centru spekter si to můžeš za pakatel dokoupit.

0/0
3.2.2013 20:14

J41a77r35o50s89l45a94v 57J18a63k48u98b46o40v 8522795375137

podla mna to bol najhorsi diel z celej serie, kedze ten dej v podstate poprel vsetko co sa odohravalo v MS1 a 2.. Cely ten napad s Catalystom bola kompletna hlupost...

+1/0
3.2.2013 18:28

J85a39n 27V16á36c24l62a47v22í62k 3662466381509

Nemam pocit, ze by se to tak moc tlouklo s predchazejicimi dily. Nicmene BioWare se hlavne v jednicce v podstate vepsalo do kouta, takze Catalyst a to vse okolo bylo asi jedine mozne reseni.

0/0
3.2.2013 18:50

P21a93t80r66i23k 27S25p72i35t45z29b49a37r45t 1244106824135

i hloupý klišé konec se slidama jako fallout od bethesdy by byl lepší než cataclyst.... extended cut byl jako leštit hov**

0/−1
3.2.2013 18:53

V39o84j67t92ě98c34h 51R21ů87ž51e32k 9419892710348

A cos čekal?

0/0
3.2.2013 20:16

J96a86r52o58s84l66a20v 86J22a13k81u85b85o85v 8262325225797

Ze nechaju Drewa Karpishina dokoncit co zacal... Drew sa raz preriekol co presne zamyslal s Mass Effect 3 - cele sa to malo tocit okolo temneho vesmiru (na hranici ktoreho prespavali Reaperi) a podstata bola ze kazdych 50000 rokov dojde k vyboju energie ktory zabije vsetok zivot v galaxii... a Reaperi boli vytvoreny aby vsetok inteligentny zivot pohltili absorbovali do seba aby sa zachoval...  smola bola ze EA sa takyto temny koniec nepacil a tak Drew musel "dobrovolne" prec...

+2/−1
3.2.2013 20:49

J63a17n 53V82á27c93l55a25v11í39k 3732506931549

Zabije kazdych 50 tisic let vsechen zivot v galaxii? ale vzdyt zivot na zemi existuje vic nez 50 tisic let...

to je asi nejaka blbost, ze jo?

0/0
3.2.2013 22:23

T57o24m39á58š 71D50v97o45ř29á97k 5545894276484

Měla to být dark energy a ne vesmír a měla jednou zabít všechno ne každých 50k let.

+1/0
4.2.2013 12:56

J64a35n 71V28á19c61l35a64v80í24k 3692586121699

Ono i to je divne a prilis to nedava smysl, alespon v te verzi, jaka unikla.

0/0
5.2.2013 6:51
Foto

M64a79r22e71k 19V36i38k70t56o67r60í71n 9812278868559

Ehm, zde jde názorně vidět, jak někdo pozorně čte, že?

Reapeři vyhlazovali POUZE rasy na technologické úrovni, které byje mohli tak nějka ohrozit., proto se nezaměřovali na "zaostalé" rasy, coč před 50.000 lety lidé byli.

Mluvilo se otom v ME2 i ME3 (přesněji to zmiňuje jak Záhadný, tak se k tomu dá dobrat i během příběhu.) a nejsem si jistý ale tuším ž eto zmiňoval i protheanský hologram (nevzpomenu na jméno v ME1)

0/0
4.2.2013 19:48
Foto

M37i37c75h17a59l 75M66e54r40d42a 2280911439252

There is no war, there is only the harvest...takže žádné vyhlazení nebylo...jen je v podstatě vzali mezi sebe....a pokud jsem si dobře všiml, tak Jan Václavík lépe čte než vy...je pravda, že Reapers přicházeli každých 50000 let, ale Jaroslav Jakubov jasně napsal všechen život...ne jen život na určité technologické úrovni...a pravděpodobně nešlo o to, jestli je ohrozí nebo ne...teda původně...pak už se to tak zdůvodnit dalo

0/0
5.2.2013 6:00
Foto

M87a22r47e37k 80V48i84k82t80o90r19í93n 9772148668479

No já tedy nevím, hru jsem v EN nehrál, hrál jsem ji CZ a tam jasně  psali o tom, že Reapeři vyhlazovali rasy, které je dokázali ohrozit. proto se zaměřili na Lidi, Turiany, Asarijky atd...

Během příběhu se otom několikrát právě mluví a vysvětlují to i Sheaperdovi (jen už nevím opravdu kdo) proč Reapery nezajímají rasy typu Elkorové, Volusové a tuším Hanaři (nejsem si jist přesně názvem rasy)

Takže jestli je to jen kvuli dokopané češtině (což už se u pár her stalo) tak by to vysvětlovalo (ten případný omyl) já zvuk (jak hovory, tak i efekty, hudbu) beru jako doprovod a jelikož angličtinou nekomunikuji, je to pro mne jen tzv. žvatlání...

Dále "vzali mezi sebe" ?

To je též spekulativní, chápu samozřejmě jak to je myšlené, ale pokud reaper, jako "něčí" nástroj...

Pokud se pak tedy stanu reaperem (jinou formou) a musím něco, nemohu se rozhodovat sám, už vůle není svobodná, tudíž to nejsem já, takže mě mezi sebe nevezmou. (to je jen určitý pohled)

0/0
9.2.2013 2:46
Foto

M79i18c76h35a85l 41M81e93r19d87a 2230671419752

Nechtěl jsem rozepisovat, že z nich dělají další Reapery....teda alespoň z některých ras....někteří asi skončí jenom jako Huskové....Elcorové, Volusové a Hanarové se tomu taky nevyhnou...protože už znají mass effect technologii...ale ano nejdřív se soustředí na rozšířenější a pokročilejší rasy...ale říkalo se tam, že Reapers zaútočili na Elcorskou domovskou planetu i Voluskou, protože se Hackett zmínil, že tam Turiani a Krogani posílají jednotky...Hanar nevím...ale byl tam ten úkol s indoctrinovaným Hanarem, takže asi útočí nebo se chystají útočit i na ně...když budou v tom tak asi vemou i Drelly:D....ale třeba Yahg jsou v klidu

0/0
21.2.2013 7:27
Foto

M17i46c37h41a78l 48M33e53r46d48a 2690541569832

Myslím, že se EA  dost nelíbilo, že se to prokeclo...což chápu...ale původní scénarista si dost dlouho připravoval ten konec...takže byla docela blbost to zatrhnout....

Někde jsem četl, že konec měl být volba mezi stvořením human reapera, který by vyřešil problém s Dark energy (Dark space je jen oblast vesmíru, který neznáme a je ta tma), čímž obětuješ lidstvo ve prospěch vesmíru nebo zničit Reapers a pokusit se to vyřešit sám...tipuju, že bychom neviděli, jestli to dopadne dobře nebo špatně:D

Každejch 50000 let přilétí akorát Reapers a hledaj ideální živočišný druh, který by se na to hodil...teda jestli to dobře chápu:)

Proto se Collectors soustředili na lidi, proto se snad 100x probírala lidská DNA, schopnost adaptace, atd. ...pak tam byla mise na Haestromu (v ME2...kde se vrátí Tali na loď)....mluvili tam o Dark energy, že urychluje stárnutí hvězdy a neví, jak vzniká...

0/0
4.2.2013 18:45

J65a96n 62V86á91c62l20a25v17í38k 3552396521279

Dark energy vznika pouzivanim mass effect technologie, kterou davaji rasam k dispozici Reaperi.

0/0
5.2.2013 6:53

P35a26v50e14l 83K72u65r46a34l 5281234350710

Jasně že NE... ta vzniká kdykoli je Eezo vystaveno elektrickému náboji- konvertuje se tak do gravitační a antigravitačních vln..

0/0
5.2.2013 15:10

J38a64r40o84s97l95a53v 90J59a79k48u23b95o30v 8292125325187

tak napr, naco sa v ME1 Saren trepal na Citadelu, ked na nej aj tak bol Catalyst ktory Relay mohol spustit tak ci tak... navyse, naco vobec potreboval nejake Relay, ked ostatni Reaperi sa z temneho vesmiru dokazali dostat k zemi za par mesiacov??? tym Catalistom v podstate spravili z ME1 zbytocnu cast ktora nedava zmysel....

0/0
3.2.2013 20:44

J80a35n 54V22á52c14l52a10v35í98k 3602386681789

Catalyst pusobi spis jako pasivni pozorovatel, ktery nema zajem do veci prilis zasahovat. Reaperi na nej nemuzou spolehat, pokud o jeho existenci vubec vi.

Ten let jim trval nekolik let (jen mezi jednickou a dvojkou jsou dva roky). Nicmene je to znovu problem, ktery vznikl v jednicce - pokud by Reaperi po konci ME1 zustali v temnem vesmiru a let do Galaxie by jim trval treba nekolik desetileti, o cem by byl zbytek trilogie?

0/0
3.2.2013 22:32

T36o48m86á52š 96D69v41o56ř73á11k 5745464116894

Jenže reaperi mají mít překvapující útok v srdci civilizace/cí. Pokud každej reaper vznikal postupne díky dalším civilizacím dalších cyklů tak obzvlášt na začátků koloběhu si reaperi nemohli moc dovolovat přejít do "férového" útoku jako to nakonec probíhá v ME3

0/0
3.2.2013 23:00

V86o51j46t44ě11c20h 42R10ů26ž25e21k 9369422960698

To byla narážka na vztah s Liarou?

0/0
3.2.2013 20:15

V53o39j31t21ě69c86h 57R43ů76ž14e61k 9759332600528

Mass effect je skvělá hra, a s extended cut je dobrej i konec, jen je mi líto Sheparda.

0/0
3.2.2013 20:13







Najdete na iDNES.cz