RECENZE: Ambiciózní The Cave od herního veterána na vrchol nevyšplhal

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V73o58j16t54ě13c49h 74P86r27o98c64h30á43z58k34a 8117777760608

je to fakt dobrá hra, ale jak je této hře vytknuto je to strašně krátké ;-(

0/0
12.2.2013 19:29

J35o73s25e92f 96K10o41v18a70r 6437686222

Citace z článku: "Vytknout musím i neustálé pobíhání z místa na místo. Kvůli chybějícímu inventáři můžete v jednu chvíli nést pouze jeden předmět, takže se budete neustále vracet. Potěšila by i možnost zavolat všechny hrdiny na jedno místo, abychom nemuseli každou cestu opakovat třikrát."

Pobíhání z místa na místo a možnost vzít do ruky pouze jeden předmět je dáno tím, že si daný hráč nedokáže rozmyslet a naplánovat součinnost jednotlivých kroků ve hře - což je jedním z principů této hry. Možnost zavolat hrdiny na dané místo je úkon, který není potřeba - tato hra opravdu není klasickou arkádou typu Jazz Jackrabbit. Tzn. není kam chvátat, není třeba zmateně pobíhat a pak se zbytečně vracet.

Ve hře jde spíš o role, zábavný příběh a hlavně rébusy, nikoliv o cestu jako takovou. Ano, vytknuté v článku může být trnem v oku moderního hráče, který je zvyklý na dnes velmi oblíbená zjednodušení a zrychlení ve většině her. Takový hráč ať si jde zahrát Assassina, nebo jinou arkádu, todle ho bavit nebude - musí se tu totiž drobátko přemýšlet. ;-)

+2/−3
12.2.2013 18:09
Foto

H27o18n31z75a 69S28r17p 9764873122938

Hra nutí hráče pobíhat z místa na místo už jen proto, že předmět z jednoho konce jeskyně potřebujete na tom druhém. Jelikož je předmětů k dipozici v jednu chvíli více a než danou pasáž prozkoumáte nemáte tušení co kde budete potřebovat, není možné si "naplánovat" jak hádanky budete řešit.

Postavy často potřebujete v jednu chvíli na jednom místě a pak je prostě nutné s každým absolvovat cestu zvlášť, což  opravdu není zábavné. Kdybyste The Cave alespoň spustil, musíte to sám vědět, viz samotný vstup do jeskyně, který je nutné 3x zopakovat. Přirovnání k Jazzu Jackrabittovi opravdu nechápu a nikde jsem netvrdil, že se jedná o arkádu.

Na Bonusweb už nějakou dobu přispívám a to především recenzemi na adventury, takže od vás doporučovat hry nepotřebuji.

+2/−2
12.2.2013 21:04

J53o53s91e98f 49K22o91v10a90r 6497846572

Dojít pro předmět na jeden konec jeskyně a použít ho na druhém je principem této hry. Ano, musíte pobíhat z místa na místo - to je ale princip většiny her napříč žánry! V mnoha hrách vedete postavičku prostorem, sbíráte věci, ty pak používáte jinde, plníte úkoly na místě zpravidla dost vzdáleném od míst jejich zadání. Ano, vracení se přes již prošlá místa bez interakce může být vada u arkády, ale rozhodně ne u této hry! Jednotlivé části se dají hrát tak, že vám procházení nevadí (pokud nečekáte zážitek jako z arkády). The Cave jsem hrál, jinak bych nepsal vlastní názor, který se liší s vaším v jednom citovaném odstavci. Píši to proto, aby se ostatní hráči nenechali zbytečně odradit, pokud čekají něco trošičku podobného starým Lost Vikings - zkuste to. Pro ty, kteří za obrázky a recenzí vidí spíše arkádu bych vzkázal: "Nepouštějte se do toho, pravděpodobně vás nebude The Cave bavit." Netvrdil jste, že se jedná o arkádu, to jsem nikde nepsal. Ale nechápu proč je na škodu vícenásobné procházení jedné lokace (opravdu to není nic nudného, zdlouhavého a otravného), stejně tak potřeba všech členů na jednom místě (naopak, mnohdy jsou potřeba na různých místech, hra je v tomto ohledu velmi vyvážená). V adventurách, RPG, Dungeonech a podobně se tyto jevy dějí běžně a nikdo se nad tím nepozastavuje - z tohoto důvodu ve mě evokoval citovaný odstavec pocit kategorizace mezi arkády.

0/0
18.2.2013 17:58

J18a58r65o18s54l71a40v 13Ž52á57č85e47k 6219223819646