Diskuze

Proč selhala hra podle Vetřelce? Zákulisí katastrofálního vývoje

V odvětví počítačových her může i jeden nedodělek vážně poškodit pověst celé firmy. Mnozí lidé například odsoudili společnost Blizzard kvůli Diablu 3. A studiu Gearbox po titulech Duke Nukem Forever a Aliens: Colonial Marines hrozí totéž.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdo dával při instalaci na PC pozor, tak ví, že celá hra je postavená na Unreal Enginu 3, který se poprvé objevil ve hře Unreal Tournament 2007 - z roku 2006. Kdo to hrál musí být zákonitě z ACM zklamaný, páč textury v ACM jsou horší než v původnim UT2k7. V menu hry, kde se k sobě lodě přibližují, poblikávají textury, nedá se zapnout vyhlazování, musí se jít přes ovladače. Už jen pohyb postavy je příšerný. Animace strašny. Alieni pomalí, před střelbou by měli uskakovat, schovávat se do stínu, v malém počtu útočit ze zálohy. Takhle jen vylejzaj z jedný díry a jdou hned po playerech a pořád po stejných cestách. Umělá (ne)inteligence vašich spolubojovníků vás bije do očí. Kolikrát se mi stalo, že vetřelec skočí na jednoho z vašich "mariňáků", ten jen čumí, pak dá facku vetřelcovi, kterej po doskoku taky jen čumí a potom se otočí rovnou na vás, takhle se na vás otočí tři zároveň, všechny je umlátíte pažbou a celkem v pohodě se koupete v jejich krvi... To nikdo vývojářům neřekl, že tam místo zelenýho sajrajtu má bejt nejsilnější organická kyselina ve vesmíru? Takhle hráč vůbec nemusí přemejšlet, kde vetřelce zabije, klidně ho střelíte mezi dveřma a projdete přes něj dál, on stejně za chvilku zmizí a nezůstane po něm ani rozleptaná podlaha. BTW v knihách se naráží na to, že celá kůže vetřelců je z tvrdého matroše podobného chytinu a nelze na ně použít jinou, než AP munici (armor pierce), tzn. klasické broky jim nic neudělají (ve filmu brokovnici strčí hluboko do tlamy), obyč náboje do pistole taky ne.  Ve hře jsem měl trošičku strach akorát při prvnim setkání: vajíčka, mlha, stěny pokryty sekretem a voják v agónii, no prostě jsem byl jak o Vánocích. V zápětí zklamání, páč vetřelec po naskriptovaném výpadu tupě odběhl do vedlejší místnosti a tam hloupě vrtěl ocasem sedíc na stěně. Od té chvíle už jen samé zklamání. Za to tisícovku nedám. Je to jak střílet vzduchovkou černé holinky visící ze stropu...

4 1
možnosti

P45e96t16r 47J71a12r68o90š

19. 2. 2013 20:58

Borderlands bezi take na U3 enginu a nemuzu rict ani popel. A treba kultovni halflife bezel na quake enginu. A co z nej na tu dobu vymacknuli bylo neuveritelne.

To neni problem enginu, ale zrejme toho, ze to dostali do pracek lidi, co s nim neumi delat. Tam nepomuze sebelepsi engine.

1 1
možnosti

Po všech recenzích jsem si hru nejdříve stáhnul, abych otestoval. Po 20 minutách hraní jsem ji smazal z HDD a kupovat nebudu. Ta grafika by mi nevadila, není nejhorší, ale vše ostatní je totální průser. Za těch 20 minut jsem tam nasel takových chyb, až se mi tomu nechtělo věřit. Příklad: V první misi na Sulacu jdete kolem hybernatoru, kde byla původně Ellen, Ňut a Bishop. Jak se ve hře může objevit Hicks, který měl být v záchranném modulu s nima na cestě k Furry 151?

4 1
možnosti

Lol, presne jak jsem psal pri uvedeni ..... gearbox jsou totalni lamy!

3 5
možnosti

M84i36c68h39a76l 94T97e93c25l

18. 2. 2013 14:06

uz je tu zas ;-D Pane Jakl chapu ze zijete v nejakem svem preludu a o Gearbox mate vyfantazirovane predstavy jak je tahle firma spatna . Dukazem vase lzi co jste psal ohledne Duke Nukem Forever ted nasledne Aliens . Proste nechcete priznat ,ze se NEZAJIMATE o pozadi vyvoje obou zminovanych her . Ba dokonce mate tu drzost psat ty vase bludy u tohohle clanky kdy ty vase LZI jsou smeteny ze stolu hned v nekolika vetach . Prosim zalozte si vlastni forum jak NENAVIDITE Gearbox a slusne lidi neotravujte vasema preludama . Predem dekuju .

3 2
možnosti

P40e65t25r 26J30a18r19o69š

18. 2. 2013 12:21

presne tak. naprosty souhlas. R^

2 3
možnosti

L68u34k35á85š 97R14a39t38h

18. 2. 2013 9:12

Hra sice není na 100%, ale 50%? Mnohem větší shity dostávají 80% a výš a oldschool Colonial Marines je rozhodně převyšují. Hra mě opravdu baví, protože se přibližuje kvalitním produktům z devadesátých let a počátku 21. století. Lékárny? boží. Konečně neběhánm s hrdinou, jehož zdraví je nekonečné a lehce se při průsřelu plic zadýchá, zčervená mu obrazovka, počká a běží dál. Zkráceně - LÍBÍ!!!

3 4
možnosti

Musíš ale taky vzít v potaz, jak velká očekávání Gearbox vzbuzoval. Jednak tvrdil, že hra bude v podstatě plnohodnotným pokračováním filmu Aliens (nějaký mezidíl po Aliens a před Alien 3). Ale příběh kampaně je nakonec prostoduchý, plný děr a odporuje řadě informací z obou zmíněných filmů.

Gearbox taky sliboval prvky, které se nakonec ve hře neobjevily. Na internetu se dají najít videa, kde pěkně srovnávají sliby a skutečnost (třeba na webu Gamefront).

V neposlední řadě technická stránka. Ukázková videa rozhodně vypadala lépe než výsledek. Stylizace není špatná, snažili se přizpůsobit styl prostředí i zvuky přizpůsobit filmové podobě, kazí to ale spousta bugů, podivných animací postav a blbý leveldesign.

A když nakonec po většinu hry bojujete ne proti vetřelcům, ale proti nějakým žoldákům, tak to už je poslední kapka. Hra nakonec ztrácí jakýkoli náznak hororové atmosféry. Kdyby to měla být obyčejná střílečka, tak fajn, ale vetřelčí sága prostě nabízí mnohem lepší matroš, a kdo toho nedokáže pořádně využít, tak je prostě diletant.

10 0
možnosti