Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Gearboxu: méně her s větším rozpočtem zní úžasně

Někteří vývojáři se obávají rozpočtů pro hry příští generace. Ovšem nepatří mezi ně šéf společnosti Gearbox Randy Pitchford. Ten totiž potenciální možnosti vnímá jako něco vzrušujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O84n35d72ř91e27j 25Š37i11n44d60l74e51r 2357118586555

S herním průmyslem to poslední dobou jde krutě z kopce. Aby nejlepší hra roku 2012 byla rozšířená edice hry roku předchozího pro mě bylo nepředstavitelné ale bohužel jsem k tomuto závěru nevyhnutelně došel. I Hitman Absolution který jsem si dokonce předobjednal (a následně bušil hlavou do zdi že jsem spláchnul 1100) se ukázal být ve srovnání s předchozím dílem ohromným zklamáním. O ME3 se radši ani nevyjadřovat, kdyby mi po dohrání prvního dílu někdo řekl že třetí budu po deseti hodinách hrát už jen z povinnosti tak bych mu nevěřil. Dostáváme stále to samé, technologické vylepšení a stále jednodušší hratelnost v zásadě až do bodu kdy už hra nemá daleko k velmi nudnému interaktivnímu filmu.

+2/−1
4.3.2013 18:31

V26o79j34t82ě72c65h 45R81ů32ž79e85k 9899742710328

Á, další haterRv

0/−3
4.3.2013 22:39

O33n48d81ř70e13j 80Š59i81n60d51l13e98r 2477708776685

Nejsem hater. Naopak opakovaně zklamaný fanoušek. Jenom jsem člověk co od nástupce Blood Money očekával víc než nudný simulátor hry na schovávanou, od ME3 víc než debilní koridorovou střílečku jejiž příběh použil Deus Ex machina asi desetkrát a kde vaše volby nemají žádný dopad (královna rachni, Legion), a od Skyrimu že ze mě nebude dělat debila a předpokládat že si nevšimnu že je plný TARDISů a jednovaječných osmerčat. Ani nemluvě o GTA4 kde rozdíl oproti San Andreas byl že se udělaly montónnější mise, zmenšila se herní mapa, odebrala se spousta možností a zabil se humor. Všechno co od her chci jsou fungující herní mechanismy, použitelné UI, nějaký příběh a hlavně propracované, zajímavé a fungující prostředí. Já vím že ne všichni, ale velká část vývojářů na výše zmiňované rezignovala a dostávéme naskriptované rychlokvašky, hry "Lorem Ipsum" abych tak řekl. Jako příklad to zde uvádím docela často ale je to příklad na kterém je vidět že rozpočet není kořenem problému. Podívejte se na 3 roky starý Nehrim. Banda němců udělala zadarmo hru která návrhem lokací, příběhem a herními mechanismy zahanbila 90% soudobé komerční produkce. Vzhledem k tou že tyto přešlapy mě za poslední rok (Skyrim, ME3, Hitman Absolution) stály téměř 4000kč tak už asi opravdu budu každou hru před koupí testovat, kromě třetího Zaklínače tedy (na screenech to vypadá úžasně a CDProjekt má jinou filozofii než ostatní studia).

+1/−1
5.3.2013 7:26

V55o11j94t84ě16c75h 66R59ů29ž88e89k 9699472390478

Jednoduché řešení, nekupujte si je a zůstaňte u těch úžasných starých her. Většině lidí se nové hry líbí víc než staré, ale chápu, že někdo proti tomu proudu prostě musí jít.

0/0
5.3.2013 13:23

O36n71d37ř50e12j 52Š40i54n73d66l97e72r 2417688656975

Já neřekl že nové hry jsou apriori špatné. Ale vadí mi primitivita herních mechanismů urážejících inteligenci hráče, blbý příběh, nepoužitelné UI a leveldesign dělaný bez péče a smyslu pro detail a uvěřitelnost. Jsou nové hry co jsem si užil: Zaklínač 2, Portal 2, Risen 2a nebo Deus Ex:HR. Ale snad je normální že mi výše zmíněné vadí ne? Proč jde hned o haterství a nostalgii když od hry chci aby se dobře hrála, dalo se v ní ztratit a nedělala ze mě asi deseti různými způsoby debila? A navíc to není líbí/nelíbí. Jde o to že díky neexistujícímu marketingu se prostě spousta starších her lidem nedostane do radaru. Ale lidé které jsem dotlačil ke klenotům jako Baldur's Gate, Hidden and Dangerous 2 (asi nejlepší hra z druhý světový co kdy vznikla), Total Annihilation, Deus Ex nebo i ta Mafia mi pak děkovali. Přestaňte odvádět téma k "na co mám připravené odpovědi" a místo toho se vyjádřete k tomu "co diskutující doopravdy napsal". Vývojáři by si koneečně měli uvědomit že physX, DX11 efekty a OpenAL zvuk jsou sice príma věci (nic proti lepší grafice a tech. pokroku obecně) ale hru dělá hlavně poctivá tvorba dobře promysleného obsahu. Docela mi spadla huba když jsem viděl třeba prezentaci venkovského stavení Vávrova Warhorse nebo nejnovější screeny z třetího Zaklínače. Tak to má vypadat. U mlýna jsem si doopravdy byl schopný předtavit jak se v objektu žije, jak funguje a dokonce jak jsou budovy postaveny. Z těch lokací na screenech ze zaklínače zas úplně dýcha rázovitost a péče která do návrhu byla vložena.

0/0
6.3.2013 0:37

M20i54c20h40a87l 79N86a25c56h81t32m51a23n89n 8887442317140

Ten chlap má pravdu. Ani tak nejde o to, že nestíhám hrát co vyjde, já na to hlavně nemám peníze :D

0/0
4.3.2013 16:48

P76a37v19e29l 74P26o24s55p30í28š18i13l 3351894623895

ale v podstate sis odpovedel - i kdybys ty penize mel, stejne bys to nestihal hrat (a to i v pripade, ze bys nikde nepracoval nebo nestudoval:-) Kazdopadne presne tak, konecne nekdo pochopil, ze mene je nekdy vice.

0/0
4.3.2013 16:54

A79n25d36r97e58j 56B84r21a93b30e29c 4882401827764

Jenze vyssi rozpocty v minulych letech vedly k mensimu mnozstvi rizik a mene pestrym hram (jen se podivejte kolik vyslo pokracovani a kolik novych titulu). Pitchford mluvi o mensim poctu projektu s vetsimi riziky, ale dosavadni zkusenosti takove smerovani nepotvrzuji.

0/0
4.3.2013 16:59

J62a51k36u91b 38U88r89b78á93n26e42k 6582679174536

Pokud by byl každý budoucí vysokorozpočtový titul stejně kvalitní jako Borderlands 2, souhlasil bych. Bohužel už jsme se dostali do situace, kdy se do AAA titulů pumpují neskutečné peníze, což však nutně neznamená i kvalitu. A i když je prodejnost relativně dobrá, hra si na sebe stěží vydělá kvůli obrovským investicím do marketingu. Své o tom ví třeba EA, kteří likvidují jednu herní značku za druhou kvůli nízkým prodejům. To pak vede ke standartizaci her pro "běžné hráče", mizí výzvy, volnost nebo svoboda rozhodování a vznikají takové paskvily jako Dead Space 3. Díky bohu za indie scénu.

0/0
4.3.2013 15:33

P56a42v87e33l 20P73o18s32p54í29š51i96l 3351534953355

Problem je v tom, ze se pumpuji penize hlavne do marketingu pripadne do nakupu licenci, ale ne uz do vyvoje her (vcetne napr. scenarum).

0/0
4.3.2013 16:55

V24o47j50t55ě60c97h 96P34e11š 9882454411810

Naprosto souhlasím! Je vidět že je to člověk který nám rozumí.

0/0
4.3.2013 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.