Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - první část

Vraťte se s námi do doby prvních experimentů s propojením her a filmů a připomeňte si jedny z vůbec nejhorších "her" historie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P86e20t91r 14V26r51t29í77l63k38a 8572724388601

a co treba jeste the lawnmover man :):):):)

0/0
15.2.2014 4:59
Foto

P27e74t93r 11V51r28t64í93l74k87a 8672424168161

interaktivni filmy pamatuju velice zive a za sebe mohu rict toto : kvuli Rebel Assault jsem si koupil 2x speed Mitsumi,Mad dog me bral,megarace bylo,super,microcosm na cd32 narez,z dragons lair jsem byl tenkrat na Amize hotovej.Kdo tu dobu zazil,chape.Theme Park na cd?animace?skvely! :) co takovy rise of the robots??? :) ja mel proste interaktivni filmy rad,byla to svym zpusobem revoluce.Videa z Need for speed 1 byly BOZSKY na tu dobu - road & track ;)

0/0
15.2.2014 4:58

M41a95r69t46i95n 65P98a21ř49í45z57e56k 6489489918707

Pokud nekdo chce okusit onu nezapomenutelnout atmosferu interaktivni hry, tak doporucuji walkthrough Phantasmagoria 2 od Spoonyho:

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-1/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-2/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-3/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-4/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-5/ btw. celkem to ma kolem 5hodin ale clovek se pobavi ;-D

0/0
6.2.2014 11:03

P72e62t28r 97L90i27n40h17a49r27t 2748914444133

Já bych spíš doporučil si to zahrát. Dvojka Phantasmagorie je trochu něco jiného než u jedničky, je to víc drsnější a víc psycho...

0/0
6.2.2014 12:09

M46i82r45o22s45l66a67v 20D75ě72d60i16n34a 8575534947785

Náhodou já v tý době byl ze 7th guest and The 11th hour unešen. Jediné, co té strašidelné atmosféře škodilo, bylo to věčný hučení mechaniky. Jinak oba tituly mám pořád doma. Všech 11 CD nebo kolik vlastně oba tituly zabraly. Otázka jak s nimi naložil čas :-)

0/0
4.2.2014 20:50

V25l11a14d25i14m24í17r 24Š23e65v62e96č77e90k 1171760457974

Obojí mají na GOGu. Je zajímavé, že tam velikost zmáčkli pod 2 GB...

0/0
5.2.2014 23:46

P73e21t35r 12L35i12n61h85a55r46t 2848924814633

Interaktivní film byl hodně specifický žánr těžící z nástupu CD mechanik. A jako každý takovýhle fenomén s sebou přinese spoustu hodně nepovedených kousků těžících z "aktuálního boomu", ale taky řadu skutečně podařených děl. Osobně jsem ve své době neodsuzoval ani Mad Dog McCree, bylo to jednoduše něco nového, kdy se na počítače dostalo něco, co bylo možné dosud hrát jen na automatech v hernách. A v tehdejší době mít možnost střílet místo namalovaných postaviček na živé herce, to bylo něco nevídaného. Je jasné, že v pohledu dnešního hráče to vypadá hodně směšně.

Osobně považuju éru interaktivních filmů/her za mou velmi oblíbenou (o něčem svědčí i to, že mezi mé nejoblíbenější adventury patří Gabriel Knight 2 a Phantasmagoria) a nabídla spoustu kvalitních dílek (kromě obou zmíněných třeba Phantasmagoria 2, Under a Killing Moon, Pandora Directive, X-Files: The Game, Black Dahlia, Ripper). Tohle všechno byly díla, které využívaly živého videa, ale byly to hlavně hry naplněné příběhem a logickými úkoly. Hráč tak nepůsobil v roli statisty,  jako třeba u zářných antipříkladů Voyeur, Psychic detective či Daedalus Encounter. To byly klasické interaktivní filmy, kde se člověk jen dívá na film a občas něco zmáčkne. Výše zmíněná díla byly adventury využívající filmu jako takového.

Novodobě lze mezi "interaktivní filmy" zařadit díla jako Beyond: Two Souls,  Heavy Rain nebo díla od Telltale. Herci jsou převedeni do animované podoby a logické úkoly jsou ve většině případů nahrazeny nudnými QTE eventy, celé díla pak naštěstí zachraňuje kvalitní příběh.

+5/0
4.2.2014 11:34
Foto

H54o48n58z90a 40S87r41p 9684373972328

a já se s tim píšu na dva články :-)

+3/0
4.2.2014 15:20

M11i15c23h97a80l 53V39e87r58n79e83r 8537236757114

Já tedy nevím - označit Gabriel Knight 2 nebo Under a Killing Moon za interaktivní filmy? Under a Killing Moon přece nabízelo pohyb v plně trojrozměrném prostředí (samozřejmě s ohledem na tehdejší dobu) a klasické adventurní prvky a Gabriel Knight 2 byla prostě point-and-click adventura, co se týče systému hraní téměř stejná jako většina tehdejších adventur. Obě hry pouze využívaly pro meziscény a zobrazení herních postav FMV, což bylo tehdy prostě populární. Rozhodně se ale styl hraní podstatně liší od toho, o čem se v článku mluví jako o interaktivních filmech.

Naopak plně souhlasím s označením her jako Walking Dead a Wolf Among Us od Telltale Games za interaktivní filmy - tam byly možnosti hráče dost osekány, používání předmětů je vlastně automatické a mozek tyto hry nijak zvlášť nenamáhají. Ale zase jsou to interaktivní filmy takové, jak by měly vypadat - originální atmosférická grafická stránka, dobří herci, skvělý scénář a k tomu špetka herních prvků, aby to hráče/diváka vtáhlo do děje.

0/0
4.2.2014 17:01

P63e27t67r 70L39i30n82h98a51r39t 2418254454573

To je právě to podstatné - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převáhá příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka než skutečná hra.

0/0
4.2.2014 17:39

M66i14c82h37a79l 34V96e47r87n73e92r 8547146337824

Je fakt, že u některých kousků by bylo rozlišování mezi tím, jestli je to ještě "hra", nebo už interaktivní film, spíš o pocitu. Ale třeba u toho Gabriel Knight 2 mi připadá, že jenom při přechodu od jedničky ke dvojce vyměnili kreslené postavy a animace za FMV, ale na způsobu hraní se nic zásadně nezměnilo.

0/0
4.2.2014 17:55
Foto

P69e93t45r 25V38r33t24í11l65k67a 8112274168711

daedalus encounter - jak ja slintal nad tou hereckou :D Tia Carrere? :)

0/0
15.2.2014 5:07

O67n48d37ř92e40j 91P74o10š26t42a 7504147264397

Vznikly i supr hry tohohle ražení - namátkou moje oblíbené Phantasmagoria, Under a killing Moon,WingCommander apod. Chtělo to je správně vybrat.

0/0
4.2.2014 10:11
Foto

H92o77n83z26a 59S25r81p 9444953102168

Jenže cílem článku nebylo připomenout herní klasiky, ale přesný opak - ukázat, že dříve vycházely i opravdu špatné a hloupé hry. Spousta lidí dnes nadává na koridorovitost,QTE ču neustálé zjednodušování herních principů a neuvědomují si, že dříve vycházely daleko horší kousky.

+4/0
4.2.2014 10:37

P34e52t13r 26D68v77o16r89a75k 9298340649603

No já bych řek že lidem nevadí že vychází špatné kousky, ty vychází vždy, spíš jim vadí že těch výborných je jako šafránu a postradají jistou míru komplexnosti což tehdy hry typu System Shock nebo Wizardry atd. měly.

0/0
4.2.2014 12:38

P73e40t18r 68D77v12o73r34a17k 9838170879823

Nevim uplny prusvih to nebyl, vzniklo tehdy mnoho spickovych interaktivních filmů/her jako Police Quest IV, Phantasmagoria, Under a Killing Moon a samozřejmě Gabriel Knight 2. Člověk si musel umět vybrat.

0/0
4.2.2014 9:47

M84a67r90e89k 33Z52a36h85r15a49d70i82l 6564639445231

Já hrál až Megarace 2 a docela dost jsem se u toho bavil, první díl neznám. Nicméně hned po přečtení nadpisu mi na mysl padla právě níže zmíněná Phantasmagoria...

+2/0
4.2.2014 8:24

M49a19r67e22k 32Z52a28h16r22a66d92i36l 6814269675951

...ovšem Phantasmagoria byla opravdu parádní (a konec překvapivě parádně těžký ;-)) ...

+3/0
4.2.2014 8:34

P38e84t92r 47L97i85n95h81a37r74t 2678904474853

Pokud znáš Megarace 2, tak víš úplně přesně, jak vypadal Megarace 1 :-)

0/0
4.2.2014 11:17

V31l48a39d20i66m73í48r 74L59o41u48d84a 8767667586102

Jako interaktivní filmy si spíš vybavuji CD-ROM od American Laser Games:

Mad Dog McCree

Mad Dog II: The Lost Gold

Who Shot Johnny Rock?

Space Pirates

Dodnes to mám na originálních CD ve sbírce...;-D Škoda, že se rychle dohrály. Ale tenkrát to vypadalo úžasně - hrajete "opravdový hraný film". Ale o nich bude určitě řeč v další části. Tyhle hry vznikly 1990-1994. http://en.wikipedia.org/wiki/American_Laser_Games

+1/0
4.2.2014 7:45

M14a88r80t73i54n 70W69a95l25l63n23e85r 6845570844370

Joo, na American Laser Games  a Mad Doga jsem si vzpomněl jako na první...Bohužel (anebo bohudík?) jsem v životě nehrál.

0/0
4.2.2014 10:03

J67a35r44e54k 96N70o58v92á57k 2625343606970

S clankem se da souhlasit jen na pul. Neherci? Nekvalita? heh... Wing commander, Tex Murphy, Myst, .......... a ze jich je. :) Myslim, ze dneska je to kolikrat horsi.

+2/0
4.2.2014 7:37

J23a18r39e32k 36N69o77v19á73k 2405593776420

Jeste jedna vec... megarace byl uzasny... prave proto, ze to bylo nove. Dve auta? Nevim, dnes uz neposoudim :) 7th Guest jsem nedavno hral... kolik dnesnich her ma puzzle jen...zajdi tam, zmackni packu, stoupni na toto pole a to je vse. Tenkrat musel clovek aspon trosku premyslet u toho, co hral :)

+2/0
4.2.2014 7:39
Foto

M94i13c60h61a89l 12B56r21e26š50k31o14v13e43c 4391878264916

I toho Rebel Assaulta bych nesoudil zase tak přísně. A co třeba Phantasmagoria?

0/0
4.2.2014 8:02
Foto

H45o18n96z11a 55S82r62p 9584873162288

Ano, i v interaktivních filmech se našlo několik povedených her a rozhodně je dále neopomenu uvést. Jenže Phantasmagoria, GK2, Under a Killing moon a spol. byly opravdu spíše vyjímkami

0/0
4.2.2014 8:14

R93a94d84k75o 63S74ü55t41t94ö 8721328141865

Mno, MegaRace poznam a nezda sa mi, ze by dokazala naraz zobrazit iba 2 auta. A ak ano, muselo to byt urobene maximalne genialne, pretoze to vobec neprekazalo. Toto bol jeden z tych podarenejsich titulov, kde na obrazovke bezalo parrrraaaadneee predrendrovane video drahy a na nej sa potom zobrazovalo hracove auto. Mne osobne sa to velmi pacilo. Keby som bol hnidopich, to iste by sa dalo povedat o prvom titule NFS - na svoju dobu absolutne nadherna krajina, ale ked clovek urobil vacsi smyk (napr. poslal auto dverami dopredu) alebo az hodiny, vyhodilo ho to z kabiny auta na celkovy pohlad v style MegaRace. Bolo to silne rusive a dodnes som nepochopil, preco to tak bolo.

0/0
4.2.2014 7:20

Najdete na iDNES.cz