Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - první část

Vraťte se s námi do doby prvních experimentů s propojením her a filmů a připomeňte si jedny z vůbec nejhorších "her" historie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P66e98t13r 76V51r79t51í64l70k45a 8842324818201

a co treba jeste the lawnmover man :):):):)

0/0
15.2.2014 4:59
Foto

P40e62t15r 75V59r76t43í21l40k22a 8252384938271

interaktivni filmy pamatuju velice zive a za sebe mohu rict toto : kvuli Rebel Assault jsem si koupil 2x speed Mitsumi,Mad dog me bral,megarace bylo,super,microcosm na cd32 narez,z dragons lair jsem byl tenkrat na Amize hotovej.Kdo tu dobu zazil,chape.Theme Park na cd?animace?skvely! :) co takovy rise of the robots??? :) ja mel proste interaktivni filmy rad,byla to svym zpusobem revoluce.Videa z Need for speed 1 byly BOZSKY na tu dobu - road & track ;)

0/0
15.2.2014 4:58

M52a67r21t30i69n 52P70a56ř41í96z32e53k 6199809968207

Pokud nekdo chce okusit onu nezapomenutelnout atmosferu interaktivni hry, tak doporucuji walkthrough Phantasmagoria 2 od Spoonyho:

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-1/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-2/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-3/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-4/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-5/ btw. celkem to ma kolem 5hodin ale clovek se pobavi ;-D

0/0
6.2.2014 11:03

P41e89t75r 55L42i16n18h88a14r70t 2368364854863

Já bych spíš doporučil si to zahrát. Dvojka Phantasmagorie je trochu něco jiného než u jedničky, je to víc drsnější a víc psycho...

0/0
6.2.2014 12:09

M47i56r62o97s95l58a25v 24D79ě21d63i97n64a 8815324507945

Náhodou já v tý době byl ze 7th guest and The 11th hour unešen. Jediné, co té strašidelné atmosféře škodilo, bylo to věčný hučení mechaniky. Jinak oba tituly mám pořád doma. Všech 11 CD nebo kolik vlastně oba tituly zabraly. Otázka jak s nimi naložil čas :-)

0/0
4.2.2014 20:50

V45l11a97d32i49m82í61r 21Š44e78v16e58č43e26k 1831690927494

Obojí mají na GOGu. Je zajímavé, že tam velikost zmáčkli pod 2 GB...

0/0
5.2.2014 23:46

P69e54t22r 31L81i94n61h78a21r56t 2768334844483

Interaktivní film byl hodně specifický žánr těžící z nástupu CD mechanik. A jako každý takovýhle fenomén s sebou přinese spoustu hodně nepovedených kousků těžících z "aktuálního boomu", ale taky řadu skutečně podařených děl. Osobně jsem ve své době neodsuzoval ani Mad Dog McCree, bylo to jednoduše něco nového, kdy se na počítače dostalo něco, co bylo možné dosud hrát jen na automatech v hernách. A v tehdejší době mít možnost střílet místo namalovaných postaviček na živé herce, to bylo něco nevídaného. Je jasné, že v pohledu dnešního hráče to vypadá hodně směšně.

Osobně považuju éru interaktivních filmů/her za mou velmi oblíbenou (o něčem svědčí i to, že mezi mé nejoblíbenější adventury patří Gabriel Knight 2 a Phantasmagoria) a nabídla spoustu kvalitních dílek (kromě obou zmíněných třeba Phantasmagoria 2, Under a Killing Moon, Pandora Directive, X-Files: The Game, Black Dahlia, Ripper). Tohle všechno byly díla, které využívaly živého videa, ale byly to hlavně hry naplněné příběhem a logickými úkoly. Hráč tak nepůsobil v roli statisty,  jako třeba u zářných antipříkladů Voyeur, Psychic detective či Daedalus Encounter. To byly klasické interaktivní filmy, kde se člověk jen dívá na film a občas něco zmáčkne. Výše zmíněná díla byly adventury využívající filmu jako takového.

Novodobě lze mezi "interaktivní filmy" zařadit díla jako Beyond: Two Souls,  Heavy Rain nebo díla od Telltale. Herci jsou převedeni do animované podoby a logické úkoly jsou ve většině případů nahrazeny nudnými QTE eventy, celé díla pak naštěstí zachraňuje kvalitní příběh.

+5/0
4.2.2014 11:34
Foto

H18o34n34z37a 63S46r64p 9944503632278

a já se s tim píšu na dva články :-)

+3/0
4.2.2014 15:20

M52i65c80h62a36l 92V14e25r22n76e38r 8737636157454

Já tedy nevím - označit Gabriel Knight 2 nebo Under a Killing Moon za interaktivní filmy? Under a Killing Moon přece nabízelo pohyb v plně trojrozměrném prostředí (samozřejmě s ohledem na tehdejší dobu) a klasické adventurní prvky a Gabriel Knight 2 byla prostě point-and-click adventura, co se týče systému hraní téměř stejná jako většina tehdejších adventur. Obě hry pouze využívaly pro meziscény a zobrazení herních postav FMV, což bylo tehdy prostě populární. Rozhodně se ale styl hraní podstatně liší od toho, o čem se v článku mluví jako o interaktivních filmech.

Naopak plně souhlasím s označením her jako Walking Dead a Wolf Among Us od Telltale Games za interaktivní filmy - tam byly možnosti hráče dost osekány, používání předmětů je vlastně automatické a mozek tyto hry nijak zvlášť nenamáhají. Ale zase jsou to interaktivní filmy takové, jak by měly vypadat - originální atmosférická grafická stránka, dobří herci, skvělý scénář a k tomu špetka herních prvků, aby to hráče/diváka vtáhlo do děje.

0/0
4.2.2014 17:01

P53e38t35r 83L86i58n39h96a33r18t 2878304324383

To je právě to podstatné - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převáhá příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka než skutečná hra.

0/0
4.2.2014 17:39

M53i28c90h94a78l 26V24e97r51n27e51r 8617216177204

Je fakt, že u některých kousků by bylo rozlišování mezi tím, jestli je to ještě "hra", nebo už interaktivní film, spíš o pocitu. Ale třeba u toho Gabriel Knight 2 mi připadá, že jenom při přechodu od jedničky ke dvojce vyměnili kreslené postavy a animace za FMV, ale na způsobu hraní se nic zásadně nezměnilo.

0/0
4.2.2014 17:55
Foto

P44e70t29r 90V20r18t39í21l63k14a 8862544418711

daedalus encounter - jak ja slintal nad tou hereckou :D Tia Carrere? :)

0/0
15.2.2014 5:07

O74n16d69ř75e70j 93P85o43š93t46a 7904477114207

Vznikly i supr hry tohohle ražení - namátkou moje oblíbené Phantasmagoria, Under a killing Moon,WingCommander apod. Chtělo to je správně vybrat.

0/0
4.2.2014 10:11
Foto

H82o32n75z51a 29S61r62p 9884953192248

Jenže cílem článku nebylo připomenout herní klasiky, ale přesný opak - ukázat, že dříve vycházely i opravdu špatné a hloupé hry. Spousta lidí dnes nadává na koridorovitost,QTE ču neustálé zjednodušování herních principů a neuvědomují si, že dříve vycházely daleko horší kousky.

+4/0
4.2.2014 10:37

P98e42t63r 86D17v33o83r52a33k 9448560759903

No já bych řek že lidem nevadí že vychází špatné kousky, ty vychází vždy, spíš jim vadí že těch výborných je jako šafránu a postradají jistou míru komplexnosti což tehdy hry typu System Shock nebo Wizardry atd. měly.

0/0
4.2.2014 12:38

P27e31t76r 49D33v37o53r18a97k 9558880879613

Nevim uplny prusvih to nebyl, vzniklo tehdy mnoho spickovych interaktivních filmů/her jako Police Quest IV, Phantasmagoria, Under a Killing Moon a samozřejmě Gabriel Knight 2. Člověk si musel umět vybrat.

0/0
4.2.2014 9:47

M66a91r78e81k 78Z95a55h76r37a39d97i35l 6704629485241

Já hrál až Megarace 2 a docela dost jsem se u toho bavil, první díl neznám. Nicméně hned po přečtení nadpisu mi na mysl padla právě níže zmíněná Phantasmagoria...

+2/0
4.2.2014 8:24

M65a62r17e40k 58Z30a52h21r39a60d51i11l 6264529535751

...ovšem Phantasmagoria byla opravdu parádní (a konec překvapivě parádně těžký ;-)) ...

+3/0
4.2.2014 8:34

P34e49t40r 15L69i53n48h11a97r62t 2868324504783

Pokud znáš Megarace 2, tak víš úplně přesně, jak vypadal Megarace 1 :-)

0/0
4.2.2014 11:17

V70l88a39d51i45m47í57r 38L41o23u79d48a 8307367946382

Jako interaktivní filmy si spíš vybavuji CD-ROM od American Laser Games:

Mad Dog McCree

Mad Dog II: The Lost Gold

Who Shot Johnny Rock?

Space Pirates

Dodnes to mám na originálních CD ve sbírce...;-D Škoda, že se rychle dohrály. Ale tenkrát to vypadalo úžasně - hrajete "opravdový hraný film". Ale o nich bude určitě řeč v další části. Tyhle hry vznikly 1990-1994. http://en.wikipedia.org/wiki/American_Laser_Games

+1/0
4.2.2014 7:45

M33a83r62t73i84n 39W56a77l69l27n60e19r 6775700964120

Joo, na American Laser Games  a Mad Doga jsem si vzpomněl jako na první...Bohužel (anebo bohudík?) jsem v životě nehrál.

0/0
4.2.2014 10:03

J42a67r71e21k 58N80o15v95á46k 2925353596650

S clankem se da souhlasit jen na pul. Neherci? Nekvalita? heh... Wing commander, Tex Murphy, Myst, .......... a ze jich je. :) Myslim, ze dneska je to kolikrat horsi.

+2/0
4.2.2014 7:37

J49a27r52e72k 73N78o34v58á64k 2485233216690

Jeste jedna vec... megarace byl uzasny... prave proto, ze to bylo nove. Dve auta? Nevim, dnes uz neposoudim :) 7th Guest jsem nedavno hral... kolik dnesnich her ma puzzle jen...zajdi tam, zmackni packu, stoupni na toto pole a to je vse. Tenkrat musel clovek aspon trosku premyslet u toho, co hral :)

+2/0
4.2.2014 7:39
Foto

M33i83c38h78a67l 43B21r47e79š58k24o45v57e28c 4861258794596

I toho Rebel Assaulta bych nesoudil zase tak přísně. A co třeba Phantasmagoria?

0/0
4.2.2014 8:02
Foto

H78o90n38z51a 73S87r44p 9974453482468

Ano, i v interaktivních filmech se našlo několik povedených her a rozhodně je dále neopomenu uvést. Jenže Phantasmagoria, GK2, Under a Killing moon a spol. byly opravdu spíše vyjímkami

0/0
4.2.2014 8:14

R92a54d59k51o 34S95ü75t26t78ö 8581248221845

Mno, MegaRace poznam a nezda sa mi, ze by dokazala naraz zobrazit iba 2 auta. A ak ano, muselo to byt urobene maximalne genialne, pretoze to vobec neprekazalo. Toto bol jeden z tych podarenejsich titulov, kde na obrazovke bezalo parrrraaaadneee predrendrovane video drahy a na nej sa potom zobrazovalo hracove auto. Mne osobne sa to velmi pacilo. Keby som bol hnidopich, to iste by sa dalo povedat o prvom titule NFS - na svoju dobu absolutne nadherna krajina, ale ked clovek urobil vacsi smyk (napr. poslal auto dverami dopredu) alebo az hodiny, vyhodilo ho to z kabiny auta na celkovy pohlad v style MegaRace. Bolo to silne rusive a dodnes som nepochopil, preco to tak bolo.

0/0
4.2.2014 7:20



Najdete na iDNES.cz