Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - první část

Vraťte se s námi do doby prvních experimentů s propojením her a filmů a připomeňte si jedny z vůbec nejhorších "her" historie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P72e34t38r 36V92r13t39í57l57k95a 8252354588441

a co treba jeste the lawnmover man :):):):)

0/0
15.2.2014 4:59
Foto

P50e51t46r 63V54r98t54í93l36k46a 8142154528911

interaktivni filmy pamatuju velice zive a za sebe mohu rict toto : kvuli Rebel Assault jsem si koupil 2x speed Mitsumi,Mad dog me bral,megarace bylo,super,microcosm na cd32 narez,z dragons lair jsem byl tenkrat na Amize hotovej.Kdo tu dobu zazil,chape.Theme Park na cd?animace?skvely! :) co takovy rise of the robots??? :) ja mel proste interaktivni filmy rad,byla to svym zpusobem revoluce.Videa z Need for speed 1 byly BOZSKY na tu dobu - road & track ;)

0/0
15.2.2014 4:58

M75a92r92t93i45n 42P46a36ř20í83z47e87k 6529389728867

Pokud nekdo chce okusit onu nezapomenutelnout atmosferu interaktivni hry, tak doporucuji walkthrough Phantasmagoria 2 od Spoonyho:

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-1/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-2/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-3/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-4/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-5/ btw. celkem to ma kolem 5hodin ale clovek se pobavi ;-D

0/0
6.2.2014 11:03

P26e12t71r 60L20i79n83h46a29r77t 2658774964913

Já bych spíš doporučil si to zahrát. Dvojka Phantasmagorie je trochu něco jiného než u jedničky, je to víc drsnější a víc psycho...

0/0
6.2.2014 12:09

M32i87r60o47s80l63a13v 30D88ě25d96i23n41a 8625254657555

Náhodou já v tý době byl ze 7th guest and The 11th hour unešen. Jediné, co té strašidelné atmosféře škodilo, bylo to věčný hučení mechaniky. Jinak oba tituly mám pořád doma. Všech 11 CD nebo kolik vlastně oba tituly zabraly. Otázka jak s nimi naložil čas :-)

0/0
4.2.2014 20:50

V25l31a49d29i11m43í90r 81Š95e18v55e74č66e76k 1681390277614

Obojí mají na GOGu. Je zajímavé, že tam velikost zmáčkli pod 2 GB...

0/0
5.2.2014 23:46

P59e37t15r 56L18i83n94h22a56r62t 2958484314313

Interaktivní film byl hodně specifický žánr těžící z nástupu CD mechanik. A jako každý takovýhle fenomén s sebou přinese spoustu hodně nepovedených kousků těžících z "aktuálního boomu", ale taky řadu skutečně podařených děl. Osobně jsem ve své době neodsuzoval ani Mad Dog McCree, bylo to jednoduše něco nového, kdy se na počítače dostalo něco, co bylo možné dosud hrát jen na automatech v hernách. A v tehdejší době mít možnost střílet místo namalovaných postaviček na živé herce, to bylo něco nevídaného. Je jasné, že v pohledu dnešního hráče to vypadá hodně směšně.

Osobně považuju éru interaktivních filmů/her za mou velmi oblíbenou (o něčem svědčí i to, že mezi mé nejoblíbenější adventury patří Gabriel Knight 2 a Phantasmagoria) a nabídla spoustu kvalitních dílek (kromě obou zmíněných třeba Phantasmagoria 2, Under a Killing Moon, Pandora Directive, X-Files: The Game, Black Dahlia, Ripper). Tohle všechno byly díla, které využívaly živého videa, ale byly to hlavně hry naplněné příběhem a logickými úkoly. Hráč tak nepůsobil v roli statisty,  jako třeba u zářných antipříkladů Voyeur, Psychic detective či Daedalus Encounter. To byly klasické interaktivní filmy, kde se člověk jen dívá na film a občas něco zmáčkne. Výše zmíněná díla byly adventury využívající filmu jako takového.

Novodobě lze mezi "interaktivní filmy" zařadit díla jako Beyond: Two Souls,  Heavy Rain nebo díla od Telltale. Herci jsou převedeni do animované podoby a logické úkoly jsou ve většině případů nahrazeny nudnými QTE eventy, celé díla pak naštěstí zachraňuje kvalitní příběh.

+5/0
4.2.2014 11:34
Foto

H62o32n49z56a 57S72r30p 9534683642848

a já se s tim píšu na dva články :-)

+3/0
4.2.2014 15:20

M55i57c55h32a48l 37V83e23r10n64e38r 8507676227644

Já tedy nevím - označit Gabriel Knight 2 nebo Under a Killing Moon za interaktivní filmy? Under a Killing Moon přece nabízelo pohyb v plně trojrozměrném prostředí (samozřejmě s ohledem na tehdejší dobu) a klasické adventurní prvky a Gabriel Knight 2 byla prostě point-and-click adventura, co se týče systému hraní téměř stejná jako většina tehdejších adventur. Obě hry pouze využívaly pro meziscény a zobrazení herních postav FMV, což bylo tehdy prostě populární. Rozhodně se ale styl hraní podstatně liší od toho, o čem se v článku mluví jako o interaktivních filmech.

Naopak plně souhlasím s označením her jako Walking Dead a Wolf Among Us od Telltale Games za interaktivní filmy - tam byly možnosti hráče dost osekány, používání předmětů je vlastně automatické a mozek tyto hry nijak zvlášť nenamáhají. Ale zase jsou to interaktivní filmy takové, jak by měly vypadat - originální atmosférická grafická stránka, dobří herci, skvělý scénář a k tomu špetka herních prvků, aby to hráče/diváka vtáhlo do děje.

0/0
4.2.2014 17:01

P33e87t86r 38L85i56n86h34a21r44t 2368224814543

To je právě to podstatné - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převáhá příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka než skutečná hra.

0/0
4.2.2014 17:39

M40i15c67h49a71l 62V36e49r89n17e34r 8217356307654

Je fakt, že u některých kousků by bylo rozlišování mezi tím, jestli je to ještě "hra", nebo už interaktivní film, spíš o pocitu. Ale třeba u toho Gabriel Knight 2 mi připadá, že jenom při přechodu od jedničky ke dvojce vyměnili kreslené postavy a animace za FMV, ale na způsobu hraní se nic zásadně nezměnilo.

0/0
4.2.2014 17:55
Foto

P34e81t81r 43V91r48t41í66l40k78a 8382684328441

daedalus encounter - jak ja slintal nad tou hereckou :D Tia Carrere? :)

0/0
15.2.2014 5:07

O86n21d25ř12e67j 69P59o70š10t95a 7584387824977

Vznikly i supr hry tohohle ražení - namátkou moje oblíbené Phantasmagoria, Under a killing Moon,WingCommander apod. Chtělo to je správně vybrat.

0/0
4.2.2014 10:11
Foto

H78o13n73z31a 65S67r85p 9624543772898

Jenže cílem článku nebylo připomenout herní klasiky, ale přesný opak - ukázat, že dříve vycházely i opravdu špatné a hloupé hry. Spousta lidí dnes nadává na koridorovitost,QTE ču neustálé zjednodušování herních principů a neuvědomují si, že dříve vycházely daleko horší kousky.

+4/0
4.2.2014 10:37

P16e98t47r 36D70v43o93r13a15k 9128950199193

No já bych řek že lidem nevadí že vychází špatné kousky, ty vychází vždy, spíš jim vadí že těch výborných je jako šafránu a postradají jistou míru komplexnosti což tehdy hry typu System Shock nebo Wizardry atd. měly.

0/0
4.2.2014 12:38

P66e60t15r 63D80v84o83r62a64k 9438870369143

Nevim uplny prusvih to nebyl, vzniklo tehdy mnoho spickovych interaktivních filmů/her jako Police Quest IV, Phantasmagoria, Under a Killing Moon a samozřejmě Gabriel Knight 2. Člověk si musel umět vybrat.

0/0
4.2.2014 9:47

M16a12r64e57k 34Z65a46h22r61a70d21i43l 6384629645341

Já hrál až Megarace 2 a docela dost jsem se u toho bavil, první díl neznám. Nicméně hned po přečtení nadpisu mi na mysl padla právě níže zmíněná Phantasmagoria...

+2/0
4.2.2014 8:24

M77a94r81e93k 63Z63a14h61r32a80d68i93l 6364509645591

...ovšem Phantasmagoria byla opravdu parádní (a konec překvapivě parádně těžký ;-)) ...

+3/0
4.2.2014 8:34

P98e65t36r 90L48i57n77h40a71r96t 2148894934303

Pokud znáš Megarace 2, tak víš úplně přesně, jak vypadal Megarace 1 :-)

0/0
4.2.2014 11:17

V51l32a29d37i86m47í15r 42L50o52u97d12a 8347527956522

Jako interaktivní filmy si spíš vybavuji CD-ROM od American Laser Games:

Mad Dog McCree

Mad Dog II: The Lost Gold

Who Shot Johnny Rock?

Space Pirates

Dodnes to mám na originálních CD ve sbírce...;-D Škoda, že se rychle dohrály. Ale tenkrát to vypadalo úžasně - hrajete "opravdový hraný film". Ale o nich bude určitě řeč v další části. Tyhle hry vznikly 1990-1994. http://en.wikipedia.org/wiki/American_Laser_Games

+1/0
4.2.2014 7:45

M84a21r15t61i43n 72W36a72l85l30n26e51r 6315660584230

Joo, na American Laser Games  a Mad Doga jsem si vzpomněl jako na první...Bohužel (anebo bohudík?) jsem v životě nehrál.

0/0
4.2.2014 10:03

J67a12r38e46k 74N97o62v27á53k 2665253826920

S clankem se da souhlasit jen na pul. Neherci? Nekvalita? heh... Wing commander, Tex Murphy, Myst, .......... a ze jich je. :) Myslim, ze dneska je to kolikrat horsi.

+2/0
4.2.2014 7:37

J45a32r35e43k 29N21o92v84á42k 2865783956550

Jeste jedna vec... megarace byl uzasny... prave proto, ze to bylo nove. Dve auta? Nevim, dnes uz neposoudim :) 7th Guest jsem nedavno hral... kolik dnesnich her ma puzzle jen...zajdi tam, zmackni packu, stoupni na toto pole a to je vse. Tenkrat musel clovek aspon trosku premyslet u toho, co hral :)

+2/0
4.2.2014 7:39
Foto

M51i66c30h63a20l 82B92r83e44š32k23o59v76e86c 4571868174756

I toho Rebel Assaulta bych nesoudil zase tak přísně. A co třeba Phantasmagoria?

0/0
4.2.2014 8:02
Foto

H57o52n79z50a 96S90r18p 9124543652388

Ano, i v interaktivních filmech se našlo několik povedených her a rozhodně je dále neopomenu uvést. Jenže Phantasmagoria, GK2, Under a Killing moon a spol. byly opravdu spíše vyjímkami

0/0
4.2.2014 8:14

R35a25d59k49o 29S56ü95t95t88ö 8551418891195

Mno, MegaRace poznam a nezda sa mi, ze by dokazala naraz zobrazit iba 2 auta. A ak ano, muselo to byt urobene maximalne genialne, pretoze to vobec neprekazalo. Toto bol jeden z tych podarenejsich titulov, kde na obrazovke bezalo parrrraaaadneee predrendrovane video drahy a na nej sa potom zobrazovalo hracove auto. Mne osobne sa to velmi pacilo. Keby som bol hnidopich, to iste by sa dalo povedat o prvom titule NFS - na svoju dobu absolutne nadherna krajina, ale ked clovek urobil vacsi smyk (napr. poslal auto dverami dopredu) alebo az hodiny, vyhodilo ho to z kabiny auta na celkovy pohlad v style MegaRace. Bolo to silne rusive a dodnes som nepochopil, preco to tak bolo.

0/0
4.2.2014 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.