Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita před kvantitou. Rozbor české středověké hry Kingdom Come

Vývojáři svou hru přirovnávají k oscarovému filmu Statečné srdce. Titul prý nabídne velkolepé hrady, obrněné rytíře, bitvy na rozlehlých prostranstvích i politické pletichaření. To vše se české studio Warhorse pokouší zpracovat s důrazem na realističnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i96c19h66a31l 42P60o24n59o45c71n97ý 2174715231

Drzim jim palce, ale zajimalo by me, co se stane, kdyz projekt na kickstarteru vybere dost penez, ale zamer autorovi nevyjde ... to ty penize vraci, nebo mu zustanou, nebo jak?

+2/0
5.2.2014 20:14

L55a42d54a 38N95o69v33a91k 4672913657

nevíte jestli bude možné plenit civilní obyvatelstvo...?

+2/0
4.2.2014 16:16

M61i29c96h29a49l 19P17o49n93o12c23n79ý 2294875341

Jestli ne, tak se drzim Mount and blade ... Rubat vesnicany na zbozich nepratelskych panu je ta prava stredoveka pohoda ... ;-D

0/0
5.2.2014 20:09

R23o79m37a56n 80D23o18r80s80k55ý 1796364230558

9 km ctverecnich mi pripada celkem malo ... to je ctverec 3x3 a to na tom koni objede za par minut :) doufam, ze to diky ruznym domum, hradu(m), kopcum, lesum bude neprehledna krajina, jinak pokud by to melo byt ploche pole ... :D:D:D

+5/−1
28.1.2014 16:11

M62i15c51h73a65l 79V40e27r40n95e62r 8897666777204

Ale když si vezmeš staré Gothicy, jedničku a dvojku, tak ty byly (podle neoficiálních informací) ještě podstatně menší, a kolik srandy jsme si s nimi užili :-) Jak píšeš, bude záležet na tom, jak se povede vývojářům herní plochu rozčlenit.

0/0
29.1.2014 8:15

R41o61m35a49n 70D56o52r64s20k21ý 1526524480268

tady dle predstaveni na kickstarteru to vypada fakt uchvatne :-) a asi i na koni by to trvalo dlouho to objet :-) http://www.videacesky.cz/trailery-recenze-filmy/kingdom-come-deliverance-se-predstavuje

Navic v zaveru uvadeji, ze 9 km2 bude mit jen prvni cast a budou 3 a budou postupne pribyvat dalsi lokace....

takze se tesim moc :-)

0/0
30.1.2014 15:04

K72o68n81r92a93d 40S96l71a15d63e17k 3937958489412

Přečti si blog Vávry na tohle tema, třeba změníš názor 

http://www.warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_012#disqus_thread

+1/0
30.1.2014 18:47

R93o89m55a40n 70D48o92r54s85k52ý 1986204500408

Dik za link :) zajimave cteni a pokud je to jen o chlup mensi nez Oblivion, ktery me uchvatil, tak no problem :)

0/0
31.1.2014 10:40

A62l23e37š 91J11a67v36ů79r96e72k 2472229690560

zní to až moc hezky. No, uvidíme ...

+3/0
27.1.2014 21:53

J70a41n 76K60o13t32r26b31a 9955223771760

"Titul lze hrát za jedno ze tří povolání." Tak takhle se dělá herní novinařina. Nic si nezjistím, když už něco zjistím, tak to špatně pochopím, pak to překroutím a vybliju. Celej článek je poměrně slušná dezinformace, spousta detailů je úplně jinak než pan žurnalista Brabec píše. Doporučuju spíš skouknout jejich KS video a počíst jejich KS pitch. Tohle je mrhání časem a navíc pak můžete bejt zklamaný, že ta hra není to, co vám "Vávra sliboval".

0/−5
27.1.2014 19:10

M78a24r95e50k 93Š29e56b40e52s49t79a 2113941803147

byl bych býval autor, byl bych požadoval omluviti se za to, že tři povolání směňuji za tři cesty specifikace hrdiny.....neb jest jsem na bonuswebu omlouvati musím onu prostoduchost...

+1/0
28.1.2014 16:30

J23a91n 82P92e57k78a 5463823533

no jestli bude hra aspoň způlky zmáklá jako její hype, tak jí chci :)

+8/0
27.1.2014 13:22

M74o48j16m27í24r 41H26l24o23u33š87e21k 1837566788274

Jsem celkem zvědavej na postavu Barda!:-) To jako budu moct postupovat ve hře pouze umem řeči,politikařením a intrikama? Zní to velmi zajímavě,ale  nedovedu si to tak úplně představit! Každopádně mě tato hra začíná zajímat čím dál víc! R^ :-)

+9/0
27.1.2014 12:03

M65i38c14h31a61l 74V65e32r27n12e38r 8237296307974

Možná jsi nezažil Fallout. Aspoň tedy v jedničce a dvojce se šlo ze spousty věcí vykecat bez kapky krve nebo uplatit atd. a likvidaci některých postav šlo provést bez přímého boje pomocí výbušnin, nebo předávkováním:-) Bojům se zvířaty nebo bandity při cestování po mapě se zase šlo dostat prostřednictvím schopnosti outdoorsman (nebo tak nějak). Nevím tedy, jestli by člověk dokázal projít hru bez jediného souboje, to asi ne, a navíc bych se nerad připravil o humorné animace třeba při zpopelnění protivníka Solar Scorcherem (něco jako laserovka se solárním panelem, která fungovala jen ve dne);-D

+7/0
27.1.2014 12:27

M42o41j51m74í54r 23H38l26o21u33š65e87k 1707916928384

Ne, Fallout neznám! :-) Když jsem ještě bydlel u našich, tak jsme měli doma PC, tak jsem si dával třeba Comandosi, kde jsem miloval to potiché zabíjení, aby člověk nevyvolal alarm (to nejspíš bude postava zloděje v této hře)! Nebo později jsem se doslova zamiloval do prvního Assasina, kde šlo v některých misích o to, taky nevyvolat pozornost! Teď co bydlím s přítelkyní jsem si z finančních i praktických důvodů koupil konzoli (spravování PC, aktualizace, Kinect u Xboxu kvůli náštěvám, atd) a koupil si k ní Assasina a po 15 minutách ho prostě musel vypnout! :-/ Prostě tohle nejsou hry na konzole! Tak mám strach, že ani tady tohle si tak neužiji, jako na PC! ;-( Každopádně jako nedovedu si představit, že bude většina hry o nějakých rozhovorech a "lobismu"! :-) Jasný, sem tam nějaký nůž v zádech,či jed, ale prostě většinu herního času si představuji tady takhle a upřímněmi to představování moc nejde! ;-D

0/−1
27.1.2014 12:46

J45a13r74o90s49l42a61v 91B98r82ü82m98m21e12r 7134943926

Evidentně jsi ještě mladý :-) ALe Fallout I a 2 je povinnost :-)

+1/0
27.1.2014 15:51

M34i55c79h42a80l 33V13e36r21n92e96r 8947866937404

Jo, teď si díky němu připadám jako fosílie;-D Pro mě byl v dětství velký objev a novinka i první Dungeon Master, předtím jsme pařili jenom Nu Pagadi a takovou tu chobotnici, co honila potápěče;-)

+4/0
27.1.2014 15:56

M34o73j92m19í53r 38H57l10o78u58š74e71k 1397396158184

Kolik Ti je Ty fosílie? ;-D

0/0
27.1.2014 17:55

M29o69j93m45í45r 22H95l64o79u71š64e37k 1487636958224

Je mi 27! :-) Zase taková omladina snad nejsem! ;-D Ale já býval spíš přes ten Sport! NHL 96, Fifa 94 a tak! :-)

0/0
27.1.2014 17:54

M87i52c74h47a19l 93V51e64r76n55e11r 8827156607734

Tak přece jen jsem o trochu starší;-) Ne o moc, ale zažil jsem sérii NHL, kdy ještě nebyla ve 3D ;-D NHL 96 už byla trojrozměrná, že jo? Myslím, že snad už NHL 95.

0/0
27.1.2014 19:27

M96o16j83m77í35r 91H57l93o22u76š37e38k 1817736298604

Jo,máš pravdu! :-) A myslím, že si i pamatuju tu NHL o které se bavíš! Byla to http://www.youtube.com/watch?v=luaSKs3BjsY  !!! ;-D Dokonce se k ní i v nějaké NHL vrátili jako k retru! Před rokem nebo dvěma myslím! :-) Jó,to byly časy!Přes den na hřišti, pak když mě s řevem nahnali dom,tak tady ty pecky po večerech!!! Do toho nanuk z Family Frost a dokonalý dětství! ;-D Upřímně je mi líto dnešních děcek...

0/−1
27.1.2014 19:48

V25l61a62s82t85i63m66i98l 34M28a39r68e88š 2216236591292

první 3D bylo nhl 97

0/0
27.1.2014 22:00

M96i66c31h64a85l 70V29e39r58n61e70r 8807656697904

Jo, to je fakt. NHL 96 měla jenom takové pseudo 3D, jakoby trojrozměrné hřiště a 2D hráče :-) Až další rok to bylo celé ve 3D.

0/0
27.1.2014 22:17

J56a94n 85P30e52k76a 5863423483

Ve Falloutu byly vůbec krásný masakry, někdy fakt radost pohledět! :)

0/0
27.1.2014 13:24

H84y52n17e62k 88Š14l11a62h77ů19n83e16k 4979943396909

Podle mě to za postavu zloděje/diplomata ve Falloutu bylo nejlehčí. Potom stačilo vyskillit sniperku a bylo to.

0/0
27.1.2014 17:26
Foto

L37u12k95á27š 68N57a48v22a93r35a 2918168511209

Jde to vyhrát bez souboje, na YouTube je návod jak na to. Člověk si to ale pak nevychutná tak, jak to autoři zamýšleli. :-)

0/0
27.1.2014 18:11

J81a79k42u63b 66B50r53o60u17l13í55k 5859831572983

Házet kamenem po Skyrimu je velice snadné. Možná až moc. Ale je nutné říct, že Skyrim rozhodně dal to, co bylo jeho premisa. Přinesl inovace, které se né všem líbily aby vyhověl i konzolím. Jenže systém (dle mého názoru) je v RPG hrách prostředek, nikoliv cíl. A cílem by vždy měl být v první řadě příběh (ať žijí textovky). Jak se dá na poslední chvíli (10minut) zabít příběh trilogie dokázal Mass Effect.

Mé skromné příní by bylo, aby vývojáři dali příběh na první místo a hlavně nezapoměli na nějaký ten humor (viz Skyrim, kde jsou draci běžnější než vtip). Dobrý příběh zavede hráče do těch nejšťastnějších i nejtemnějších chvil života hlavního hrdiny.

A co se týče hry více hráčů...  ...jediné jak si to dovedu představit jsou normální / obléhací bitvy ala Mount and Blade. Kooperativní kampaň je sice krásná, ale nedává tolik prostoru pro to si příběh hry opravdu vychutnat.

+13/0
27.1.2014 9:56

K55a39r19e34l 58C40h52a67r82v58á24t 3766207750

Sice po Skyrimu neházím kameny, ale připadá mi, že tvůrci TES prostě neumí plně využít potenciál technologií, které mají k dispozici. Na začátku je obvykle člověk na pár hodin pohlcen pohledy na krásnou přírodu, ale po chvíli se všechno okouká a člověka už ve světě TES nic nepřekvapí. Mám raději pár pořádných dungeonů, které se liší, než 1000 s minimem originality a rozmanitosti, jak to v TES bývá.

Po pár hodinách hraní znáte všechna monstra.... Myslím, že nějaký čas navíc věnovaný tvorbě větší rozmanitosti by TES neuškodil.

+1/0
27.1.2014 19:53

V70o70j67t72ě81c26h 25D95r36á74p12a83l 1513880238234

Házet kamenem po Skyrimu je snadné, ale správné. Skyrim nepřinesl pokud vím žádné inovace (dokonce i engine o kterém tvrdili tvůrci že je zbrusu nový bylo jen převlečené Gamebryo), za sebe můžu říct že to byla nejzabugovanější a nejnedodělanější hra s jakou jsem měl kdy tu čest, a upřímně jsem se divil jak stejné studio může vydat takový ... s odpuštěním ... paskvil a oproti tomu tak povedenou hru jako Dishonored.

0/0
1.2.2014 23:13

L71u63k63á93š 78K61u96c27h61a92r39c21z58y15k 2521735430839

To bude nejspíš proto, že Bethesda byla u Dishonored pouze distributorem, vývojářem je Arkane Studios. (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic atp.)

0/0
3.2.2014 18:35

V45o41j87t22ě11c41h 83D59r13á44p31a73l 1873620538694

Tak to už by dávalo smysl.

0/0
5.2.2014 23:48

B85a59r22t25o96l19o73m49ě21j 87K85u13s 2465316311383

Tvůrcům fandím, ale jednu věc moc nechápu. Kickstarterová kampaň je tu proto, aby Bakala získal pocit, že o hru bude zájem, tedy že investice se mu vrátí. Na základě vybraného půlmiliónu (GBP) přihodí třeba ještě 2 mil. ze svého. Můžou se mu ale tyhle peníze vrátit, když značná část platících fanoušků už bude mít hru koupenou z Kickstarteru? Už v tuto chvíli existuje na 15000 hráčů, kteří sice přispěli na ten půlmilion, ale z celkové investice už neumoří ani korunu.

+5/−1
27.1.2014 9:28

J50i66ř53í 80Z34ý59k62a 9329203281580

je předpoklad, že se prodá minimálně půl milionů licencí ...

+2/0
27.1.2014 9:39

B61a94r86t15o76l67o88m28ě92j 61K27u86s 2365676471113

Tak to jo. Měl jsem o prodejích špatnou představu.

+1/0
27.1.2014 10:00

A22n54d79r22e80j 22B92r33a30b19e71c 4442351967884

Co mate na mysli temi licencemi? Herni prumysl nefunguje podobne jako filmy - spatne hry si na sebe nevydelaji jako pribaly casopisu, levne edice atp.

+2/0
27.1.2014 11:02

M15a77r59t21i54n 33P82e19t45r 6573122388759

Tak AAA tituly her, jejichž vývoj stojí mnoho milionů dolarů, musejí mít potenciál prodat stovky tisíc kusů v první vlně, tedy za plnou "novinkovou" cenu. Jinak se nikdy nezaplatí...

+1/0
27.1.2014 11:13

A32n79d27r23e86j 57B49r76a40b15e77c 4492121637834

Vynosnost AAA titulu se dnes mnohdy pocita od nekolika milionu prodanych kusu. Rozdil mezi nimi a timto projektem je, ze klasicke AAA hledaji nejmensi spolecny jmenovatel - jsou povetsinou pokud mozno pochopitelne a hratelne pro vsechny (a proto vlastne nudne pro opravdu hc hrace:). Kingdom Come je oproti tomu titul s hodne specifickym zamerenim a spouste novodobych hracu nemusi sednout. Ale v tuhle chvili tezko soudit. Z nekterych titulu podobneho razeni se stane necekany hit. Prave proto, ze nabidne neco noveho, co lidi vlastne chteji. Ale nikdo si to do te doby netroufnul zkusit.

+2/0
27.1.2014 13:27

M66a95r53e91k 95Š71e22b18e75s55t92a 2773391453447

já čekám na plnou a beru hned.....nejsem kickstartovač...spíš projekty podpořím až sou hmatatelné...a určitě nebudu sám!

+3/−1
27.1.2014 9:54

P64a77v82e26l 10H50a91l58b57i76c56h 6219732716819

Pokud by tento přístup aplikovali všichni hráči, nastal by velký problém - hra by se dostatečně nezafinancovala a dost možná by byla dokončena v hodně očesané formě, aby se minimalizovaly ztráty. Zatímco když hráči zainvestují, mohou přesvědčit i další (ty, co by asi jinak nepřispěli) a tvůrci mají více možností, jak hru udělat kvalitnější. Takže tím, že investuju 500Kč, vlastně dávám i sobě šanci zahrát si kvalitnější hru.

+3/0
27.1.2014 14:56

M71i52c68h98a51l 48N13e19z42v14a20l 9703504664

Tak treba Day Z je podobnej projekt, kterej se ale odehrava v jine dobe. Ale volnost pohybu, moznosti apod. jsou podobneho razeni. A Day Z si uz koupilo skoro 1,2M lidi, a vyvoj taky jeste neni zdaleka dokoncen. 15000 hracu je opravdu jen zlomek toho, jaky potencial trh ma. ;-)

0/0
27.1.2014 10:43

P92a79v20e41l 94K50a98f65k84a 8634423741475

Též nutno počítat s tím, že všechny dosud vybrané peníze (včetně těch na KS) dají možnost hráčům pouze projít tzv. Act I, další dva by měli následovat později a ty si už každý bude muset zacvakat znova. Přičemž náklady na jejich vývoj apod. budou podle mě mnohem nižší, v podstatě se přidají nějaké nové "úrovně", trocha nového příběhu a hotovo ;-)...

0/0
27.1.2014 12:18

D95a25n48i59e47l 45L92a83n50g18e39r 9921942618673

Po dlouhé době česká hra, která by v úspěšnosti a kvalitě mohla konkurovat populární Mafii. Líbí se mi jasná vize, kterou autoři nastínili. Daleko raději si zahraji hru menší, ale fungující, než AAA titul, který má milion nápadů, ale žádný není dotažený. Držím palce, snad to vyjde.

+7/0
27.1.2014 9:04

M50a22r88t78i50n 90Š64t96ě46p79á77n31e82k 3157663143651

Kdykoli jsem cetl jak nekdo prisel s uzasne komplexni hrou, kde vse reaguje na vse, tak se dlouho vyvijela, dlouho predelavala a pak ji bud nedodelali, nebo z toho byla slatanina, ktera se mezitim objevila desetkrat s grafikou pet let zpet a naroky pet let z budoucnosti.

No, snad tohle dopadne jinak. Preji jim stesti.

+2/0
27.1.2014 8:56

P75e11t17r 93J92a53n71o34u57š81k52o70v79e47c 8101873418246

bez možnosti on line hraní je to mrtvý titul

0/−34
27.1.2014 8:37

P71a73v63e34l 55K41a27f11k79a 8684243201775

nesmysl, existuje hodně silná skupina hráčů, která nepotřebuje hrát online a ve skupině lidí, radši si sami užívají příběh apod.

to je třebas jako říct o Zaklínačovi, že je to mrtvý titul :-o

+22/0
27.1.2014 8:44

M82a13r72e26k 92Z54a72h57r68a26d53i91l 6184219355661

Blábol dne... ;-D

+13/0
27.1.2014 8:49

M42i77c42h50a90l 94V39e12r51n55e75r 8757906737134

Vzhledem k tomu, kolik lidí si už přes Kickstarter hru koupilo, ačkoli bylo jasně řečeno, že se hra bude soustředit čistě na hru jednoho hráče, tak se dá těžko říct, že by to byl mrtvý titul ;-D Tohle jenom dokazuje, že je dost velká hráčská základna, pro kterou multiplayer není tak zásadní. Kdo chce multiplayerové středověké bitvy, může se poohlédnout po jiných titulech - osobně mě zajímá třeba nová onlinovka na motivy Game of Thrones.

+2/0
27.1.2014 8:53

P20a47v14e69l 66J17a30n17s43a 2675669121574

fuj, tak snad "že se hra soustředí", ne? to, že tyhle paskvily slyšíš v televizi, neznamená, že je to správně...

napsal bys třeba "že se hra bude zaměřit na hru jednoho hráče"? asi ne, že...

0/−3
27.1.2014 10:23

M19i41c46h29a91l 44V46e90r81n68e86r 8867736707744

Máš to trochu popletené - "soustředit se" je sloveso nedokonavé, tudíž budoucí čas se tvoří pomocí slovesa být, kdežto "zaměřit se" je sloveso dokonavé, kde budoucí čas vyjadřuje samotné sloveso (hra se - v budoucnu, až bude hotová - zaměří na ...). Pro srovnání sloveso "zaměřovat se" je nedokonavé, takže vyjádří současný, přítomný děj, ale ne budoucí bez přidání pomocného slovesa (hra se v nynější fázi zaměřuje na ..., ale v budoucnu se zaměří spíše na ...).

Takže tolik k jazykovému okénku, pokud jsi hledal v diskuzi o počítačových hrách právě konverzaci o gramatice jazyka českého;-D

0/0
27.1.2014 11:32

P47a77v95e65l 94J23a43n54s14a 2515679591214

tak to je tvůj velkej omyl!

"soustředit se" je dokonavé, jenže obvykle je u toho soustřeďování myšlena právě nedokonavost a tedy sloveso "soustřeďovat se", kde ale budoucí čas 3.os. má tvar "soustředí se" - a tady je kámen úrazu...

fakt mě do ruda vytáčej všechny ty hrůzy typu "budeme se soustředit na...", je to příšernej nelibozvučnej novopatvar (podle mě vzniknul ve vypatlanejch hlavách sportovců/trenérů a všichni ho od nich převzali), kterej se nikdy dřív nepoužíval, protože se říkalo "soustředíme se na..." případně s infinitivem "musíme se soustředit na...", tyhle tvary za uši netahaj!

...

něco podobnýho tomuhle davovýmu šílenství je všude kolem vidět u špatnýho časování podmiňovacího způsobu, v tom se taky plete 98% lidí a ještě si myslej, kdovíjak nejsou spisovní a korektní, když to rozdělej do dvou slov

... mou snahou je aspoň chybující lidi upozorňovat, v jakýkoli diskusi kdekoli, nemám prachy na megakampaň k aspoň nějakýmu zachování elementární čistoty češtiny (a jestli někdo chce rejpat k mýmu psanýmu projevu - je to tak schválně, ač znám spisovnou češtinu, do diskusí píšu hovorově a taky málo používám velký písmena, není to jako souvislej text, jen skupiny slov, jako kdyby byly vyřčený mimochodem, jako komentář)

0/−1
27.1.2014 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.