Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita před kvantitou. Rozbor české středověké hry Kingdom Come

Vývojáři svou hru přirovnávají k oscarovému filmu Statečné srdce. Titul prý nabídne velkolepé hrady, obrněné rytíře, bitvy na rozlehlých prostranstvích i politické pletichaření. To vše se české studio Warhorse pokouší zpracovat s důrazem na realističnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i87c86h19a46l 38P52o54n87o32c22n95ý 2684775811

Drzim jim palce, ale zajimalo by me, co se stane, kdyz projekt na kickstarteru vybere dost penez, ale zamer autorovi nevyjde ... to ty penize vraci, nebo mu zustanou, nebo jak?

+2/0
5.2.2014 20:14

L49a51d79a 20N65o26v40a69k 4832543907

nevíte jestli bude možné plenit civilní obyvatelstvo...?

+2/0
4.2.2014 16:16

M35i93c17h75a47l 52P21o66n91o72c73n21ý 2774405311

Jestli ne, tak se drzim Mount and blade ... Rubat vesnicany na zbozich nepratelskych panu je ta prava stredoveka pohoda ... ;-D

0/0
5.2.2014 20:09

R53o57m85a49n 53D41o78r89s23k76ý 1306554380408

9 km ctverecnich mi pripada celkem malo ... to je ctverec 3x3 a to na tom koni objede za par minut :) doufam, ze to diky ruznym domum, hradu(m), kopcum, lesum bude neprehledna krajina, jinak pokud by to melo byt ploche pole ... :D:D:D

+5/−1
28.1.2014 16:11

M39i27c13h64a54l 13V58e47r22n84e69r 8837126847194

Ale když si vezmeš staré Gothicy, jedničku a dvojku, tak ty byly (podle neoficiálních informací) ještě podstatně menší, a kolik srandy jsme si s nimi užili :-) Jak píšeš, bude záležet na tom, jak se povede vývojářům herní plochu rozčlenit.

0/0
29.1.2014 8:15

R74o40m12a78n 43D71o81r83s44k11ý 1586554130938

tady dle predstaveni na kickstarteru to vypada fakt uchvatne :-) a asi i na koni by to trvalo dlouho to objet :-) http://www.videacesky.cz/trailery-recenze-filmy/kingdom-come-deliverance-se-predstavuje

Navic v zaveru uvadeji, ze 9 km2 bude mit jen prvni cast a budou 3 a budou postupne pribyvat dalsi lokace....

takze se tesim moc :-)

0/0
30.1.2014 15:04

K98o26n96r81a35d 62S54l70a56d32e37k 3727168459112

Přečti si blog Vávry na tohle tema, třeba změníš názor 

http://www.warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_012#disqus_thread

+1/0
30.1.2014 18:47

R78o68m39a93n 79D47o45r28s75k94ý 1676574430678

Dik za link :) zajimave cteni a pokud je to jen o chlup mensi nez Oblivion, ktery me uchvatil, tak no problem :)

0/0
31.1.2014 10:40

A62l95e56š 54J53a23v67ů72r12e76k 2322639140830

zní to až moc hezky. No, uvidíme ...

+3/0
27.1.2014 21:53

J78a50n 69K65o45t81r64b41a 9285613321550

"Titul lze hrát za jedno ze tří povolání." Tak takhle se dělá herní novinařina. Nic si nezjistím, když už něco zjistím, tak to špatně pochopím, pak to překroutím a vybliju. Celej článek je poměrně slušná dezinformace, spousta detailů je úplně jinak než pan žurnalista Brabec píše. Doporučuju spíš skouknout jejich KS video a počíst jejich KS pitch. Tohle je mrhání časem a navíc pak můžete bejt zklamaný, že ta hra není to, co vám "Vávra sliboval".

0/−5
27.1.2014 19:10

M62a96r30e85k 66Š15e21b12e92s35t80a 2273621323437

byl bych býval autor, byl bych požadoval omluviti se za to, že tři povolání směňuji za tři cesty specifikace hrdiny.....neb jest jsem na bonuswebu omlouvati musím onu prostoduchost...

+1/0
28.1.2014 16:30

J16a66n 62P70e26k42a 5613493353

no jestli bude hra aspoň způlky zmáklá jako její hype, tak jí chci :)

+8/0
27.1.2014 13:22

M34o12j21m60í13r 31H76l94o31u96š59e69k 1527256198274

Jsem celkem zvědavej na postavu Barda!:-) To jako budu moct postupovat ve hře pouze umem řeči,politikařením a intrikama? Zní to velmi zajímavě,ale  nedovedu si to tak úplně představit! Každopádně mě tato hra začíná zajímat čím dál víc! R^ :-)

+9/0
27.1.2014 12:03

M51i11c90h53a69l 52V13e22r48n58e74r 8657896167234

Možná jsi nezažil Fallout. Aspoň tedy v jedničce a dvojce se šlo ze spousty věcí vykecat bez kapky krve nebo uplatit atd. a likvidaci některých postav šlo provést bez přímého boje pomocí výbušnin, nebo předávkováním:-) Bojům se zvířaty nebo bandity při cestování po mapě se zase šlo dostat prostřednictvím schopnosti outdoorsman (nebo tak nějak). Nevím tedy, jestli by člověk dokázal projít hru bez jediného souboje, to asi ne, a navíc bych se nerad připravil o humorné animace třeba při zpopelnění protivníka Solar Scorcherem (něco jako laserovka se solárním panelem, která fungovala jen ve dne);-D

+7/0
27.1.2014 12:27

M10o57j93m61í64r 92H60l98o70u57š84e94k 1647716728624

Ne, Fallout neznám! :-) Když jsem ještě bydlel u našich, tak jsme měli doma PC, tak jsem si dával třeba Comandosi, kde jsem miloval to potiché zabíjení, aby člověk nevyvolal alarm (to nejspíš bude postava zloděje v této hře)! Nebo později jsem se doslova zamiloval do prvního Assasina, kde šlo v některých misích o to, taky nevyvolat pozornost! Teď co bydlím s přítelkyní jsem si z finančních i praktických důvodů koupil konzoli (spravování PC, aktualizace, Kinect u Xboxu kvůli náštěvám, atd) a koupil si k ní Assasina a po 15 minutách ho prostě musel vypnout! :-/ Prostě tohle nejsou hry na konzole! Tak mám strach, že ani tady tohle si tak neužiji, jako na PC! ;-( Každopádně jako nedovedu si představit, že bude většina hry o nějakých rozhovorech a "lobismu"! :-) Jasný, sem tam nějaký nůž v zádech,či jed, ale prostě většinu herního času si představuji tady takhle a upřímněmi to představování moc nejde! ;-D

0/−1
27.1.2014 12:46

J50a52r53o73s41l70a94v 65B81r98ü98m21m54e56r 7214153256

Evidentně jsi ještě mladý :-) ALe Fallout I a 2 je povinnost :-)

+1/0
27.1.2014 15:51

M83i59c22h57a63l 54V34e90r12n29e94r 8837566477494

Jo, teď si díky němu připadám jako fosílie;-D Pro mě byl v dětství velký objev a novinka i první Dungeon Master, předtím jsme pařili jenom Nu Pagadi a takovou tu chobotnici, co honila potápěče;-)

+4/0
27.1.2014 15:56

M75o94j33m22í46r 42H81l38o61u38š79e64k 1927496538234

Kolik Ti je Ty fosílie? ;-D

0/0
27.1.2014 17:55

M46o79j79m80í22r 60H14l86o97u28š82e38k 1507106808344

Je mi 27! :-) Zase taková omladina snad nejsem! ;-D Ale já býval spíš přes ten Sport! NHL 96, Fifa 94 a tak! :-)

0/0
27.1.2014 17:54

M61i58c44h58a33l 97V68e82r12n30e59r 8297836887404

Tak přece jen jsem o trochu starší;-) Ne o moc, ale zažil jsem sérii NHL, kdy ještě nebyla ve 3D ;-D NHL 96 už byla trojrozměrná, že jo? Myslím, že snad už NHL 95.

0/0
27.1.2014 19:27

M50o57j16m57í14r 76H65l36o25u89š46e24k 1277586528864

Jo,máš pravdu! :-) A myslím, že si i pamatuju tu NHL o které se bavíš! Byla to http://www.youtube.com/watch?v=luaSKs3BjsY  !!! ;-D Dokonce se k ní i v nějaké NHL vrátili jako k retru! Před rokem nebo dvěma myslím! :-) Jó,to byly časy!Přes den na hřišti, pak když mě s řevem nahnali dom,tak tady ty pecky po večerech!!! Do toho nanuk z Family Frost a dokonalý dětství! ;-D Upřímně je mi líto dnešních děcek...

0/−1
27.1.2014 19:48

V76l57a94s32t29i67m85i82l 50M33a58r42e97š 2726386851952

první 3D bylo nhl 97

0/0
27.1.2014 22:00

M62i25c19h91a78l 86V44e24r15n43e16r 8387276717524

Jo, to je fakt. NHL 96 měla jenom takové pseudo 3D, jakoby trojrozměrné hřiště a 2D hráče :-) Až další rok to bylo celé ve 3D.

0/0
27.1.2014 22:17

J78a96n 18P21e84k36a 5133653693

Ve Falloutu byly vůbec krásný masakry, někdy fakt radost pohledět! :)

0/0
27.1.2014 13:24

H73y29n58e12k 21Š73l32a90h95ů27n29e42k 4839773176869

Podle mě to za postavu zloděje/diplomata ve Falloutu bylo nejlehčí. Potom stačilo vyskillit sniperku a bylo to.

0/0
27.1.2014 17:26
Foto

L14u62k52á76š 22N16a86v89a88r92a 2418778831609

Jde to vyhrát bez souboje, na YouTube je návod jak na to. Člověk si to ale pak nevychutná tak, jak to autoři zamýšleli. :-)

0/0
27.1.2014 18:11

J35a21k53u32b 15B67r85o22u93l69í83k 5469301542323

Házet kamenem po Skyrimu je velice snadné. Možná až moc. Ale je nutné říct, že Skyrim rozhodně dal to, co bylo jeho premisa. Přinesl inovace, které se né všem líbily aby vyhověl i konzolím. Jenže systém (dle mého názoru) je v RPG hrách prostředek, nikoliv cíl. A cílem by vždy měl být v první řadě příběh (ať žijí textovky). Jak se dá na poslední chvíli (10minut) zabít příběh trilogie dokázal Mass Effect.

Mé skromné příní by bylo, aby vývojáři dali příběh na první místo a hlavně nezapoměli na nějaký ten humor (viz Skyrim, kde jsou draci běžnější než vtip). Dobrý příběh zavede hráče do těch nejšťastnějších i nejtemnějších chvil života hlavního hrdiny.

A co se týče hry více hráčů...  ...jediné jak si to dovedu představit jsou normální / obléhací bitvy ala Mount and Blade. Kooperativní kampaň je sice krásná, ale nedává tolik prostoru pro to si příběh hry opravdu vychutnat.

+13/0
27.1.2014 9:56

K74a94r29e10l 34C80h73a60r87v57á66t 3426687220

Sice po Skyrimu neházím kameny, ale připadá mi, že tvůrci TES prostě neumí plně využít potenciál technologií, které mají k dispozici. Na začátku je obvykle člověk na pár hodin pohlcen pohledy na krásnou přírodu, ale po chvíli se všechno okouká a člověka už ve světě TES nic nepřekvapí. Mám raději pár pořádných dungeonů, které se liší, než 1000 s minimem originality a rozmanitosti, jak to v TES bývá.

Po pár hodinách hraní znáte všechna monstra.... Myslím, že nějaký čas navíc věnovaný tvorbě větší rozmanitosti by TES neuškodil.

+1/0
27.1.2014 19:53

V27o41j53t17ě45c90h 17D88r61á71p48a10l 1903670828924

Házet kamenem po Skyrimu je snadné, ale správné. Skyrim nepřinesl pokud vím žádné inovace (dokonce i engine o kterém tvrdili tvůrci že je zbrusu nový bylo jen převlečené Gamebryo), za sebe můžu říct že to byla nejzabugovanější a nejnedodělanější hra s jakou jsem měl kdy tu čest, a upřímně jsem se divil jak stejné studio může vydat takový ... s odpuštěním ... paskvil a oproti tomu tak povedenou hru jako Dishonored.

0/0
1.2.2014 23:13

L74u84k41á66š 23K97u22c76h59a78r61c60z64y74k 2471355270109

To bude nejspíš proto, že Bethesda byla u Dishonored pouze distributorem, vývojářem je Arkane Studios. (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic atp.)

0/0
3.2.2014 18:35

V76o37j39t39ě84c62h 25D84r43á56p60a33l 1883150768944

Tak to už by dávalo smysl.

0/0
5.2.2014 23:48

B81a81r10t11o97l28o29m76ě56j 65K38u55s 2345856331233

Tvůrcům fandím, ale jednu věc moc nechápu. Kickstarterová kampaň je tu proto, aby Bakala získal pocit, že o hru bude zájem, tedy že investice se mu vrátí. Na základě vybraného půlmiliónu (GBP) přihodí třeba ještě 2 mil. ze svého. Můžou se mu ale tyhle peníze vrátit, když značná část platících fanoušků už bude mít hru koupenou z Kickstarteru? Už v tuto chvíli existuje na 15000 hráčů, kteří sice přispěli na ten půlmilion, ale z celkové investice už neumoří ani korunu.

+5/−1
27.1.2014 9:28

J82i90ř90í 54Z62ý44k98a 9789513371640

je předpoklad, že se prodá minimálně půl milionů licencí ...

+2/0
27.1.2014 9:39

B64a25r35t89o55l82o68m91ě65j 34K25u11s 2575176621813

Tak to jo. Měl jsem o prodejích špatnou představu.

+1/0
27.1.2014 10:00

A29n33d68r60e56j 32B46r50a96b24e32c 4412471827314

Co mate na mysli temi licencemi? Herni prumysl nefunguje podobne jako filmy - spatne hry si na sebe nevydelaji jako pribaly casopisu, levne edice atp.

+2/0
27.1.2014 11:02

M58a69r63t64i60n 31P74e81t72r 6643932678879

Tak AAA tituly her, jejichž vývoj stojí mnoho milionů dolarů, musejí mít potenciál prodat stovky tisíc kusů v první vlně, tedy za plnou "novinkovou" cenu. Jinak se nikdy nezaplatí...

+1/0
27.1.2014 11:13

A66n89d43r47e10j 61B78r54a82b76e18c 4412771837924

Vynosnost AAA titulu se dnes mnohdy pocita od nekolika milionu prodanych kusu. Rozdil mezi nimi a timto projektem je, ze klasicke AAA hledaji nejmensi spolecny jmenovatel - jsou povetsinou pokud mozno pochopitelne a hratelne pro vsechny (a proto vlastne nudne pro opravdu hc hrace:). Kingdom Come je oproti tomu titul s hodne specifickym zamerenim a spouste novodobych hracu nemusi sednout. Ale v tuhle chvili tezko soudit. Z nekterych titulu podobneho razeni se stane necekany hit. Prave proto, ze nabidne neco noveho, co lidi vlastne chteji. Ale nikdo si to do te doby netroufnul zkusit.

+2/0
27.1.2014 13:27

M41a60r37e54k 81Š13e66b40e93s52t12a 2603541503957

já čekám na plnou a beru hned.....nejsem kickstartovač...spíš projekty podpořím až sou hmatatelné...a určitě nebudu sám!

+3/−1
27.1.2014 9:54

P94a62v64e58l 82H16a79l84b40i84c13h 6759752926549

Pokud by tento přístup aplikovali všichni hráči, nastal by velký problém - hra by se dostatečně nezafinancovala a dost možná by byla dokončena v hodně očesané formě, aby se minimalizovaly ztráty. Zatímco když hráči zainvestují, mohou přesvědčit i další (ty, co by asi jinak nepřispěli) a tvůrci mají více možností, jak hru udělat kvalitnější. Takže tím, že investuju 500Kč, vlastně dávám i sobě šanci zahrát si kvalitnější hru.

+3/0
27.1.2014 14:56

M32i81c46h80a50l 21N37e49z84v84a10l 9593494934

Tak treba Day Z je podobnej projekt, kterej se ale odehrava v jine dobe. Ale volnost pohybu, moznosti apod. jsou podobneho razeni. A Day Z si uz koupilo skoro 1,2M lidi, a vyvoj taky jeste neni zdaleka dokoncen. 15000 hracu je opravdu jen zlomek toho, jaky potencial trh ma. ;-)

0/0
27.1.2014 10:43

P97a11v34e13l 85K80a55f76k29a 8114853601755

Též nutno počítat s tím, že všechny dosud vybrané peníze (včetně těch na KS) dají možnost hráčům pouze projít tzv. Act I, další dva by měli následovat později a ty si už každý bude muset zacvakat znova. Přičemž náklady na jejich vývoj apod. budou podle mě mnohem nižší, v podstatě se přidají nějaké nové "úrovně", trocha nového příběhu a hotovo ;-)...

0/0
27.1.2014 12:18

D95a68n78i36e89l 47L48a30n30g23e72r 9101832678223

Po dlouhé době česká hra, která by v úspěšnosti a kvalitě mohla konkurovat populární Mafii. Líbí se mi jasná vize, kterou autoři nastínili. Daleko raději si zahraji hru menší, ale fungující, než AAA titul, který má milion nápadů, ale žádný není dotažený. Držím palce, snad to vyjde.

+7/0
27.1.2014 9:04

M78a72r82t56i40n 89Š42t83ě77p72á88n21e98k 3547613453931

Kdykoli jsem cetl jak nekdo prisel s uzasne komplexni hrou, kde vse reaguje na vse, tak se dlouho vyvijela, dlouho predelavala a pak ji bud nedodelali, nebo z toho byla slatanina, ktera se mezitim objevila desetkrat s grafikou pet let zpet a naroky pet let z budoucnosti.

No, snad tohle dopadne jinak. Preji jim stesti.

+2/0
27.1.2014 8:56

P88e45t40r 80J16a57n20o22u10š72k77o86v61e13c 8121223428966

bez možnosti on line hraní je to mrtvý titul

0/−34
27.1.2014 8:37

P56a27v39e29l 84K63a83f10k63a 8104353481745

nesmysl, existuje hodně silná skupina hráčů, která nepotřebuje hrát online a ve skupině lidí, radši si sami užívají příběh apod.

to je třebas jako říct o Zaklínačovi, že je to mrtvý titul :-o

+22/0
27.1.2014 8:44

M67a76r77e21k 48Z37a41h72r24a71d44i40l 6274649955261

Blábol dne... ;-D

+13/0
27.1.2014 8:49

M68i86c97h66a56l 14V27e64r68n59e76r 8957156937204

Vzhledem k tomu, kolik lidí si už přes Kickstarter hru koupilo, ačkoli bylo jasně řečeno, že se hra bude soustředit čistě na hru jednoho hráče, tak se dá těžko říct, že by to byl mrtvý titul ;-D Tohle jenom dokazuje, že je dost velká hráčská základna, pro kterou multiplayer není tak zásadní. Kdo chce multiplayerové středověké bitvy, může se poohlédnout po jiných titulech - osobně mě zajímá třeba nová onlinovka na motivy Game of Thrones.

+2/0
27.1.2014 8:53

P85a60v97e19l 19J82a90n62s84a 2105349421544

fuj, tak snad "že se hra soustředí", ne? to, že tyhle paskvily slyšíš v televizi, neznamená, že je to správně...

napsal bys třeba "že se hra bude zaměřit na hru jednoho hráče"? asi ne, že...

0/−3
27.1.2014 10:23

M94i88c67h98a86l 82V93e22r36n81e27r 8637596227514

Máš to trochu popletené - "soustředit se" je sloveso nedokonavé, tudíž budoucí čas se tvoří pomocí slovesa být, kdežto "zaměřit se" je sloveso dokonavé, kde budoucí čas vyjadřuje samotné sloveso (hra se - v budoucnu, až bude hotová - zaměří na ...). Pro srovnání sloveso "zaměřovat se" je nedokonavé, takže vyjádří současný, přítomný děj, ale ne budoucí bez přidání pomocného slovesa (hra se v nynější fázi zaměřuje na ..., ale v budoucnu se zaměří spíše na ...).

Takže tolik k jazykovému okénku, pokud jsi hledal v diskuzi o počítačových hrách právě konverzaci o gramatice jazyka českého;-D

0/0
27.1.2014 11:32

P88a60v45e66l 29J61a57n78s28a 2545859421774

tak to je tvůj velkej omyl!

"soustředit se" je dokonavé, jenže obvykle je u toho soustřeďování myšlena právě nedokonavost a tedy sloveso "soustřeďovat se", kde ale budoucí čas 3.os. má tvar "soustředí se" - a tady je kámen úrazu...

fakt mě do ruda vytáčej všechny ty hrůzy typu "budeme se soustředit na...", je to příšernej nelibozvučnej novopatvar (podle mě vzniknul ve vypatlanejch hlavách sportovců/trenérů a všichni ho od nich převzali), kterej se nikdy dřív nepoužíval, protože se říkalo "soustředíme se na..." případně s infinitivem "musíme se soustředit na...", tyhle tvary za uši netahaj!

...

něco podobnýho tomuhle davovýmu šílenství je všude kolem vidět u špatnýho časování podmiňovacího způsobu, v tom se taky plete 98% lidí a ještě si myslej, kdovíjak nejsou spisovní a korektní, když to rozdělej do dvou slov

... mou snahou je aspoň chybující lidi upozorňovat, v jakýkoli diskusi kdekoli, nemám prachy na megakampaň k aspoň nějakýmu zachování elementární čistoty češtiny (a jestli někdo chce rejpat k mýmu psanýmu projevu - je to tak schválně, ač znám spisovnou češtinu, do diskusí píšu hovorově a taky málo používám velký písmena, není to jako souvislej text, jen skupiny slov, jako kdyby byly vyřčený mimochodem, jako komentář)

0/−1
27.1.2014 12:44







Najdete na iDNES.cz