Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66o48m53a11n 26Š48i41m65ů96n36e23k 4159558371

Hral jsem MM 6,7,8 a miluji je ......

Todle je neco jineho, i pres to me to ovsem bavi a chytlo me to.

Co me vadi je, ze to je linearni. V MM 6-8 jsem si mohl behat po svete level nelevel, kupovat lepsi eq level nelevel a citit se jak v obrovskem svete fantazy, nikym neomezovan.

Holt casy kdy jsem drzel v ruce mec 3d3 +12 uz jsou davno pryc.

5.3.2014 18:02

J29o79s35e95f 98J14u10h43á95s19z 1909582168

Mno já hrával VI a na tohle jsem na Steamu celkem slintal.. ale 26 euro mi přišlo moc, navíc VI nebyla čtverečkovaná jako starší díly a slyšel jsem hodně kritiky. Počkám, jak dopadne TES: Online a pak to někdy koupím ve slevě do sbírky :-)

19.2.2014 19:49

J14a57n 84B90a61l32e94k 3409237641134

Trošku jsem nepochopil proč je tam screenschot z MM VI, když s MM 6-8 to nemá téměř nic společného, jenom zvuky. Screenschot měl být spíš z MM5. A taky tam chybí rok.

18.2.2014 11:00

J77o78s13e53f 76J26a47n20o70u36š43e42k 5433794688804

MM VI je zdarma k digital deluxe edition MMX

18.2.2014 11:11

R33a33d52i44m 19Z67a41t37o17p22e44k 9602825602967

Na normalni (Adventurer) obtiznost to nema skoro smysl hrat, protoze v pozdejsich fazich je to jen vyvrazdovacka stylem "kazde kolo Celestial Armor a udrzovat ochranu proti stunu, nez to vymlati bojovnici." Takze kdo chce trosku vyzvu, tem doporucuji vyssi (Warrior) obtiznost, kdy se hra stava dost obtiznou a ani Celestial Armor (to brneni s Light magic) obcas nestaci. Osobne jsem to dohral na Warriora v sestave Mercenary 2x Mace, Blade dancer 2xSword, Shaman Earth+Air a trosku Fire a Rune Priest Fire+Light a trosku Earth a obcas jsem se fakt zapotil. Taky ma rozhodne smysl si za Ubi Pointy koupit relic set, do zacatku se hodi a je to asi jedinne co ma smysl za Ubi pointy kupovat.  Protoze jsem fanousek Might and Magic her a to jak tech starych (3-5) tak novejsich, pro me je to jasnych 90% a tech cca 50 hodin, co jsem u hry stravil, jsem se kralovsky bavil.

17.2.2014 20:32

P16a25t31r28i29k 11S56p66i78t70z80b86a78r70t 1254506214925

Já se omlouvám ale asi jsme hráli uplně jinou hru.... Nejslavnější a nejlepší might and magicy byly podle mě 6,7 a možná trošku i 8.... Might and Magic X mi nepřišla vůbec jako tyto hry, možná jsem zhýčkaný ale možná prostě je poznat že vývojáři se chtěli svést na retro vlně dungeon-tahovek co teď ledí, přitom tyhle might and magicy měly tahovou část defakto dobrovolnou a dalo se to hrát i realtime :)a pěkně 3D pohyb ne jenom doleva doprava nahoru dolů... Ale dneska už asi nikdo takovou hru nevyrobí

17.2.2014 15:34

V50l70a17d69i30m93í20r 46Š75e45v63e81č85e36k 1201390377274

MMX odkazuje na díly před 6, které byly čtverečkované...

17.2.2014 17:05

M21a61r49t78i76n 65P72o72c38h79m62a66n 6918719322

Me to bavilo, pohltilo, ale bohuzel ke konci vzhledem k nizsi obtiznosti a delce (oproti starym dilum) i trosku zklamalo. Kazdopadne, pokud vas neodradi hned na zacatku grafika a ctvereckovy pohyb (coz me malem ano), tak je to slusny herni zazitek.

17.2.2014 14:06

I67g41o88r 89F45o94s 9372173814351

možná ještě před deseti lety bych z toho byl nadšený. Ale po Oblivionu, Skyrimu a dalších hrách bych už ve čtyřech směrech chůze byl nejspíš vzteky na prášky.

17.2.2014 12:00

R21o12m96a83n 53V76o49c42e96t38k58a 9523711936508

Skoro už jsem na tohle hraní zapomněl, ale jak vidím, je čas se vrátit "ke kořenům". Z grafiky jsem příjemně překvapen, on ten odklon od "realistické" má něco do sebe, nebo já ji aspoň mám raději.

Jen si chvilku počkám až proběhne prvních pár path, pak bude odladěno na co si zde stěžujete :-), ale těším se. Moc. R^

17.2.2014 10:07

V95l56a64d40i83m18í52r 91Š58e27v94e30č48e91k 1321830537664

Opraveno toho už bylo opravdu dost. Viz. https://mightandmagicx-legacy.ubi.com

Na druhou stranu neočekávám, že ty technické věci - hlavně loady - uspokojivě vyřeší...

17.2.2014 11:40

V53l64a62d75i88m84í12r 22Š33e93v42e72č24e69k 1941490487474

Pro vyznavače čtverečkovaných dungeonů to není špatná volba. Až na:

Příběh, který přestane bavit už při intru.

Tvorbu družiny, kde se rozhoduje, jestli ze hry budete mít peklo. Už přednastavená parta nestojí za nic a nedoporučuji ji vůbec brát!

Načítání! Loaduje se všechno. A poměrně dlouho. Na co hra chce minimálně 4 a vyžaduje 6 GB je mi záhadou ;-D.

Poklesy FPS! Těm se (snad) nevyhnete na žádném compu. Sice se vždy jednalo o chvilku, ale otráví to.

Ti co mají 32 bitové Windows, tak ať raději na MMX zapomenou. :-P Druhá strana mince: Za stejný prašule máte na GOGu Might & Magic 4,5,6,7,8,9. Kdyby MMX byl za polovic, tak řeknu R^R^R^, ale takhle jen pro fandy žánru! Za mě 65%

17.2.2014 3:20
Foto

O71n76d97ř26e67j 20Z47a66c58h 3563100503742

Pravda, nahrávací časy jsou značně neúměrné tomu, jak ta hra vypadá :). Ale zrovna vyvážení mě moc netrápí: když jsem viděl, že dva hrdinové v družině jsou jen do počtu, rozjel jsem to znova.

17.2.2014 8:18

J54o15s85e28f 38J86a30n67o79u37š71e84k 5583594848124

No, školy a povolání nejsou moc vyvážené, barbar a obránce jsou vyloženě naprd, tak jsem to po Ztraceném městu vzdal a začal odznova. A hra se dala dlouho sehnat za 20 USD na GMG, to už teď bohužel nejde, co přešli na euro 1:1.

17.2.2014 9:04

R34o34m98a52n 83V21o76c68e36t96k52a 9373321356558

jo tohle je fakt vtipný ty prodeje 1USD = 1EUR.....  ;-€EURv

17.2.2014 11:39

J21a82n 28C86h67v38á51t66a61l 7283797917483

Já nevím, já to dohrál v kombinaci Defender, Druid, Ranger a Paladin (pravda 2-3 léčitele)...a pohoda. Každý měl svou úlohu a každý když se pak vyladil dokázal slušně nakládat a být pro grupu nepostradatelný. :) Asi hodně záleží jaké schopnosti zvolíte. :)

Co mi trochu chybělo je staré dobré rozhodování kdo, že to chytá údery ve předu, ale nakonec to nebylo až tak potřeba.

17.2.2014 11:43

M35a41r18t60i62n 63P33o31c10h96m90a43n 6378279902

Tak to jsi mel podle me docela slabou druzinu. Kdo ti tam daval dmg? Ja mel mage (hlavne white a primal), runeseeker (fire dmg, ten zabijel vsechno sam plosnyma kouzlama), defender (celkem zbytecny), blademaster (ten dolevala to, co zustalo po runeseekerovi). Nejtezsi cast hry byla si konec prvi poloviny. Druha polovina hry a hlavne konec byla vylozene nuda. Kazdy fight az na par vyjimek se skladal ze dvou kouzel (bila - stit a fire - to nejvyssi dostupny) a autoaatacku od blademastara. Defender jen stal, ten byl naprd. Nicmene celkove me hra hodne bavila, ale nektery veci to chtelo doladit.

17.2.2014 14:04

J40a43n 91C45h53v81á59t12a39l 7713267737823

No právěže Defender na SinglTarget docela dával, ale bylo ho potřeba vybavit. (ono když člověk hledá, tak se dá nasbírat docela solidní sbírka artefaktů, co když nalevelujou tak to je mazec). Jinak nejvíc ironicky nakládal právě defender, protože jsem mu toho za celou hru hodně cpal do síly (a sem tam odolnost), do počtu trochu byli Paladin a Ranger (který ale po class upgradu začal velmi slušně dohánět i tím, že měl dmg->mana luk, takže ta skupinová damage ho skoro nevysilovala. Pala byla zase hodně užitečná na zachraňování situací a měla z Warfare silence (no a taky léčila). No a Druid třávil, léčil a debufoval. Ono třeba strašně moc pro ty close combat udělá, když nepřátelům zničíte zbroj, otrávíte je (- dodge debuf), a poleptáte (-armor a block). A pak už to jen léčíte.

17.2.2014 15:16

M67a46r34t13i28n 37P42o94c87h91m74a67n 6128349212

Ja samozrejme i tyhle kouzla v tech trosku tuzsich fightech pouzival a hru jsem prolezl skrz naskrz temer celou, protoze me opravdu bavila, ale defender mi i pres pomerne hodne bodech v sile a grandmasterovi v axe daval suverenne nejmin damage (je pravda, ze ta relic axe byla az na konci hry skoro a do te doby jsem mel jen cosi koupenyho). Ja ale ke konci uz temer nemusel lecit v zadnem fightu, protoze ke me pres ty fire kouzla nic nedoslo. Zakladni dmg kolem 600 a critical k 1500 - plosne vsem dokola. Pokud neco bylo odolny proti fire, tak nastoupil blademaster se dvema zlutyma mecema, ktery mel zakladni dmg kolem 300 a critoval nekde k 800 s tim, ze kdyz zabil svym utokem, tak mel dalsi utok gratis. Takze ten konec byl opravdu hodne rychly. Hlavniho bosse jsem zabil tak, ze se mi dvakrat dolecil na max portl a napotreti jsem ho trema criticalama v kuse zabil (fire kouzlo, implosion a utok od blademastera), takze byl hotovej asi za 2 minuty a ani vlastne nevim, co jsem tam mel vsechno posbirat, abych ho jakoze mohl zabit, ze uz se nebude lecit.

17.2.2014 19:16

J84a37n 53C40h21v59á35t27a35l 7443487667753

Tak to já si ho musel sundat tak jak bylo herně plánované. Ale zas na druhou stranu to byl hezký efekt. :)

18.2.2014 11:03

V39l78a87d45i88m50í63r 62Š71e86v24e10č83e95k 1511510277764

Problémem je, že to člověka hned netrkne.

Akorát si říká, že hra je skvěle obtížná. Že něco nesedí se projeví až na konci prvního aktu, kdy bez přemožení někoho (nechci spoilovat) se teprve otevře možnost cestování. Ten souboj se pak nakonec - asi 20 pokus podaří - a jede se dám. Dá se říct, že pak je to nějakou dobu opět relativní pohoda.

Abych pravdu řekl, tak opravdové peklo začne až tak po 3 hodinách gameplaye. Po bloumání na mapě a hledání `koho si podat`, abych na něho měl a aby byly expy vystane další problém. Ve hře snad není žádný respawn. I když tohle má logiku, protože autoři nalevelováním potvor vám určují prakticky jen jednu cestu vašeho putování.

Nakonec nezbude nic, než se kouknout na net a vidět, jak to tam nějaká lama s prstem v nose všechno upeče se 4 mágy.

Abych to shrnul. Ono se dá hrát i se špatnou družinou a nakonec se to nějak vykoumá a udělá, ale je to neporovnatelně obtížnější, nežli s jinou partou. Horší je, že při skládání družiny nehraje logika a zkušenost z jiných RPG prakticky žádnou roli.

17.2.2014 11:13

V51l57a48d26i12m28í85r 62Š32e41v29e98č68e79k 1691660657194

Ještě bych dodal, že hra má v základu české titulky (divné, že to není v recenzi uvedené) a i když se tam najdou chyby (jedna i pro hratelnost docela fatální :-)), tak to ne-angličtináře určitě potěší.

17.2.2014 11:29

R13a38d78i60m 69Z57a22t49o39p39e36k 9632835742187

Lama se 4 magy to bude mit lehci ze zacatku, ale v pozdejsi fazi zacnou mobove docela neprijemne resistovat a naopak bojovnici se odkopou a pri spravnem vybaveni (nejlepsi jsou zbrane "of Relentless") a s neevadnutelnym utokem (Expert Warfare) nakladaj uplne nehorazne a na singl target se na ne kouzelnici vubec nechytali.

17.2.2014 20:40

V67l95a19d37i22m76í69r 59Š36e28v31e43č72e28k 1431390277404

Ty čtyři mágy jsem plácl jako (zjednodušený) příklad! Spíše jde o to, že některé schopnosti -  které jdou levelovat - ve hře vůbec nevyužiješ...

Ale jak jsem psal. Dohrát to jde určitě při jakékoliv partě. Jen to bude krapet obtížnější... :-)

17.2.2014 23:36

J42á48n 87B96a90d86i90o14v61s87k55ý 2359674576536

Ouuuuuuu. X. Naposled jsem hrál IV. To ten čas leti.

17.2.2014 1:30

L89u10k83á60š 38M52e42d42v77ě52d 5412488239493

IV byla dle mého nejlepší MMV

17.2.2014 18:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.