Diskuse k článku

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R23o63m31a73n 12Š35i30m86ů30n75e76k 4879268291

Hral jsem MM 6,7,8 a miluji je ......

Todle je neco jineho, i pres to me to ovsem bavi a chytlo me to.

Co me vadi je, ze to je linearni. V MM 6-8 jsem si mohl behat po svete level nelevel, kupovat lepsi eq level nelevel a citit se jak v obrovskem svete fantazy, nikym neomezovan.

Holt casy kdy jsem drzel v ruce mec 3d3 +12 uz jsou davno pryc.

0/0
5.3.2014 18:02

J37o38s62e17f 52J62u19h33á56s71z 1239272558

Mno já hrával VI a na tohle jsem na Steamu celkem slintal.. ale 26 euro mi přišlo moc, navíc VI nebyla čtverečkovaná jako starší díly a slyšel jsem hodně kritiky. Počkám, jak dopadne TES: Online a pak to někdy koupím ve slevě do sbírky :-)

0/0
19.2.2014 19:49

J30a65n 53B59a86l30e70k 3809147131384

Trošku jsem nepochopil proč je tam screenschot z MM VI, když s MM 6-8 to nemá téměř nic společného, jenom zvuky. Screenschot měl být spíš z MM5. A taky tam chybí rok.

0/0
18.2.2014 11:00

J95o78s36e22f 92J13a77n85o80u65š42e67k 5383264588164

MM VI je zdarma k digital deluxe edition MMX

+1/0
18.2.2014 11:11

R53a13d39i73m 11Z88a17t74o65p64e32k 9262115952577

Na normalni (Adventurer) obtiznost to nema skoro smysl hrat, protoze v pozdejsich fazich je to jen vyvrazdovacka stylem "kazde kolo Celestial Armor a udrzovat ochranu proti stunu, nez to vymlati bojovnici." Takze kdo chce trosku vyzvu, tem doporucuji vyssi (Warrior) obtiznost, kdy se hra stava dost obtiznou a ani Celestial Armor (to brneni s Light magic) obcas nestaci. Osobne jsem to dohral na Warriora v sestave Mercenary 2x Mace, Blade dancer 2xSword, Shaman Earth+Air a trosku Fire a Rune Priest Fire+Light a trosku Earth a obcas jsem se fakt zapotil. Taky ma rozhodne smysl si za Ubi Pointy koupit relic set, do zacatku se hodi a je to asi jedinne co ma smysl za Ubi pointy kupovat.  Protoze jsem fanousek Might and Magic her a to jak tech starych (3-5) tak novejsich, pro me je to jasnych 90% a tech cca 50 hodin, co jsem u hry stravil, jsem se kralovsky bavil.

0/0
17.2.2014 20:32

P56a33t58r77i56k 83S82p21i62t67z45b40a73r63t 1324846304695

Já se omlouvám ale asi jsme hráli uplně jinou hru.... Nejslavnější a nejlepší might and magicy byly podle mě 6,7 a možná trošku i 8.... Might and Magic X mi nepřišla vůbec jako tyto hry, možná jsem zhýčkaný ale možná prostě je poznat že vývojáři se chtěli svést na retro vlně dungeon-tahovek co teď ledí, přitom tyhle might and magicy měly tahovou část defakto dobrovolnou a dalo se to hrát i realtime :)a pěkně 3D pohyb ne jenom doleva doprava nahoru dolů... Ale dneska už asi nikdo takovou hru nevyrobí

+1/0
17.2.2014 15:34

V70l64a37d11i73m64í93r 88Š28e47v37e48č54e69k 1791690847214

MMX odkazuje na díly před 6, které byly čtverečkované...

0/0
17.2.2014 17:05

M15a66r80t59i68n 29P28o20c42h53m75a10n 6118429462

Me to bavilo, pohltilo, ale bohuzel ke konci vzhledem k nizsi obtiznosti a delce (oproti starym dilum) i trosku zklamalo. Kazdopadne, pokud vas neodradi hned na zacatku grafika a ctvereckovy pohyb (coz me malem ano), tak je to slusny herni zazitek.

0/0
17.2.2014 14:06

I94g40o34r 92F28o32s 9842223614931

možná ještě před deseti lety bych z toho byl nadšený. Ale po Oblivionu, Skyrimu a dalších hrách bych už ve čtyřech směrech chůze byl nejspíš vzteky na prášky.

+1/0
17.2.2014 12:00

R63o73m35a29n 89V70o93c93e46t73k25a 9133891146678

Skoro už jsem na tohle hraní zapomněl, ale jak vidím, je čas se vrátit "ke kořenům". Z grafiky jsem příjemně překvapen, on ten odklon od "realistické" má něco do sebe, nebo já ji aspoň mám raději.

Jen si chvilku počkám až proběhne prvních pár path, pak bude odladěno na co si zde stěžujete :-), ale těším se. Moc. R^

+1/0
17.2.2014 10:07

V80l54a54d61i45m51í46r 35Š16e18v73e48č45e91k 1911820817674

Opraveno toho už bylo opravdu dost. Viz. https://mightandmagicx-legacy.ubi.com

Na druhou stranu neočekávám, že ty technické věci - hlavně loady - uspokojivě vyřeší...

0/0
17.2.2014 11:40

V96l74a64d54i83m22í62r 15Š16e17v94e72č79e37k 1431870607504

Pro vyznavače čtverečkovaných dungeonů to není špatná volba. Až na:

Příběh, který přestane bavit už při intru.

Tvorbu družiny, kde se rozhoduje, jestli ze hry budete mít peklo. Už přednastavená parta nestojí za nic a nedoporučuji ji vůbec brát!

Načítání! Loaduje se všechno. A poměrně dlouho. Na co hra chce minimálně 4 a vyžaduje 6 GB je mi záhadou ;-D.

Poklesy FPS! Těm se (snad) nevyhnete na žádném compu. Sice se vždy jednalo o chvilku, ale otráví to.

Ti co mají 32 bitové Windows, tak ať raději na MMX zapomenou. :-P Druhá strana mince: Za stejný prašule máte na GOGu Might & Magic 4,5,6,7,8,9. Kdyby MMX byl za polovic, tak řeknu R^R^R^, ale takhle jen pro fandy žánru! Za mě 65%

+2/0
17.2.2014 3:20

O39n67d10ř58e22j 36Z10a23c81h 3953540583532

Pravda, nahrávací časy jsou značně neúměrné tomu, jak ta hra vypadá :). Ale zrovna vyvážení mě moc netrápí: když jsem viděl, že dva hrdinové v družině jsou jen do počtu, rozjel jsem to znova.

+1/0
17.2.2014 8:18

J80o42s30e31f 16J92a26n10o69u48š81e46k 5393274208444

No, školy a povolání nejsou moc vyvážené, barbar a obránce jsou vyloženě naprd, tak jsem to po Ztraceném městu vzdal a začal odznova. A hra se dala dlouho sehnat za 20 USD na GMG, to už teď bohužel nejde, co přešli na euro 1:1.

0/0
17.2.2014 9:04

R93o21m11a13n 40V41o51c98e96t25k52a 9273821986808

jo tohle je fakt vtipný ty prodeje 1USD = 1EUR.....  ;-€EURv

+3/0
17.2.2014 11:39

J18a61n 57C50h90v46á16t22a80l 7673347387973

Já nevím, já to dohrál v kombinaci Defender, Druid, Ranger a Paladin (pravda 2-3 léčitele)...a pohoda. Každý měl svou úlohu a každý když se pak vyladil dokázal slušně nakládat a být pro grupu nepostradatelný. :) Asi hodně záleží jaké schopnosti zvolíte. :)

Co mi trochu chybělo je staré dobré rozhodování kdo, že to chytá údery ve předu, ale nakonec to nebylo až tak potřeba.

0/0
17.2.2014 11:43

M60a75r74t96i81n 13P46o12c42h57m50a49n 6108789312

Tak to jsi mel podle me docela slabou druzinu. Kdo ti tam daval dmg? Ja mel mage (hlavne white a primal), runeseeker (fire dmg, ten zabijel vsechno sam plosnyma kouzlama), defender (celkem zbytecny), blademaster (ten dolevala to, co zustalo po runeseekerovi). Nejtezsi cast hry byla si konec prvi poloviny. Druha polovina hry a hlavne konec byla vylozene nuda. Kazdy fight az na par vyjimek se skladal ze dvou kouzel (bila - stit a fire - to nejvyssi dostupny) a autoaatacku od blademastara. Defender jen stal, ten byl naprd. Nicmene celkove me hra hodne bavila, ale nektery veci to chtelo doladit.

0/0
17.2.2014 14:04

J19a76n 72C82h85v48á11t37a77l 7683687527563

No právěže Defender na SinglTarget docela dával, ale bylo ho potřeba vybavit. (ono když člověk hledá, tak se dá nasbírat docela solidní sbírka artefaktů, co když nalevelujou tak to je mazec). Jinak nejvíc ironicky nakládal právě defender, protože jsem mu toho za celou hru hodně cpal do síly (a sem tam odolnost), do počtu trochu byli Paladin a Ranger (který ale po class upgradu začal velmi slušně dohánět i tím, že měl dmg->mana luk, takže ta skupinová damage ho skoro nevysilovala. Pala byla zase hodně užitečná na zachraňování situací a měla z Warfare silence (no a taky léčila). No a Druid třávil, léčil a debufoval. Ono třeba strašně moc pro ty close combat udělá, když nepřátelům zničíte zbroj, otrávíte je (- dodge debuf), a poleptáte (-armor a block). A pak už to jen léčíte.

0/0
17.2.2014 15:16

M14a87r31t72i17n 22P11o45c49h76m30a11n 6958439162

Ja samozrejme i tyhle kouzla v tech trosku tuzsich fightech pouzival a hru jsem prolezl skrz naskrz temer celou, protoze me opravdu bavila, ale defender mi i pres pomerne hodne bodech v sile a grandmasterovi v axe daval suverenne nejmin damage (je pravda, ze ta relic axe byla az na konci hry skoro a do te doby jsem mel jen cosi koupenyho). Ja ale ke konci uz temer nemusel lecit v zadnem fightu, protoze ke me pres ty fire kouzla nic nedoslo. Zakladni dmg kolem 600 a critical k 1500 - plosne vsem dokola. Pokud neco bylo odolny proti fire, tak nastoupil blademaster se dvema zlutyma mecema, ktery mel zakladni dmg kolem 300 a critoval nekde k 800 s tim, ze kdyz zabil svym utokem, tak mel dalsi utok gratis. Takze ten konec byl opravdu hodne rychly. Hlavniho bosse jsem zabil tak, ze se mi dvakrat dolecil na max portl a napotreti jsem ho trema criticalama v kuse zabil (fire kouzlo, implosion a utok od blademastera), takze byl hotovej asi za 2 minuty a ani vlastne nevim, co jsem tam mel vsechno posbirat, abych ho jakoze mohl zabit, ze uz se nebude lecit.

+1/0
17.2.2014 19:16

J28a10n 10C50h46v37á89t71a89l 7603557217213

Tak to já si ho musel sundat tak jak bylo herně plánované. Ale zas na druhou stranu to byl hezký efekt. :)

0/0
18.2.2014 11:03

V73l46a28d22i44m92í54r 38Š68e28v76e91č65e30k 1721360947624

Problémem je, že to člověka hned netrkne.

Akorát si říká, že hra je skvěle obtížná. Že něco nesedí se projeví až na konci prvního aktu, kdy bez přemožení někoho (nechci spoilovat) se teprve otevře možnost cestování. Ten souboj se pak nakonec - asi 20 pokus podaří - a jede se dám. Dá se říct, že pak je to nějakou dobu opět relativní pohoda.

Abych pravdu řekl, tak opravdové peklo začne až tak po 3 hodinách gameplaye. Po bloumání na mapě a hledání `koho si podat`, abych na něho měl a aby byly expy vystane další problém. Ve hře snad není žádný respawn. I když tohle má logiku, protože autoři nalevelováním potvor vám určují prakticky jen jednu cestu vašeho putování.

Nakonec nezbude nic, než se kouknout na net a vidět, jak to tam nějaká lama s prstem v nose všechno upeče se 4 mágy.

Abych to shrnul. Ono se dá hrát i se špatnou družinou a nakonec se to nějak vykoumá a udělá, ale je to neporovnatelně obtížnější, nežli s jinou partou. Horší je, že při skládání družiny nehraje logika a zkušenost z jiných RPG prakticky žádnou roli.

0/0
17.2.2014 11:13

V84l52a66d31i59m68í67r 12Š20e76v97e59č81e56k 1661880337744

Ještě bych dodal, že hra má v základu české titulky (divné, že to není v recenzi uvedené) a i když se tam najdou chyby (jedna i pro hratelnost docela fatální :-)), tak to ne-angličtináře určitě potěší.

+2/0
17.2.2014 11:29

R40a11d87i61m 50Z60a89t41o81p73e53k 9712695982637

Lama se 4 magy to bude mit lehci ze zacatku, ale v pozdejsi fazi zacnou mobove docela neprijemne resistovat a naopak bojovnici se odkopou a pri spravnem vybaveni (nejlepsi jsou zbrane "of Relentless") a s neevadnutelnym utokem (Expert Warfare) nakladaj uplne nehorazne a na singl target se na ne kouzelnici vubec nechytali.

0/0
17.2.2014 20:40

V64l92a36d68i17m25í67r 53Š75e90v43e60č69e68k 1931450987404

Ty čtyři mágy jsem plácl jako (zjednodušený) příklad! Spíše jde o to, že některé schopnosti -  které jdou levelovat - ve hře vůbec nevyužiješ...

Ale jak jsem psal. Dohrát to jde určitě při jakékoliv partě. Jen to bude krapet obtížnější... :-)

0/0
17.2.2014 23:36

J48á61n 64B60a95d90i26o69v69s37k84ý 2379664146386

Ouuuuuuu. X. Naposled jsem hrál IV. To ten čas leti.

+1/0
17.2.2014 1:30

L59u28k90á72š 62M64e67d24v42ě43d 5842588279383

IV byla dle mého nejlepší MMV

0/0
17.2.2014 18:01

Najdete na iDNES.cz