- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Demoverze nevydavaji proto, ze kdyby si to lidi zkusili, uz by si to ani nahodou nekoupili Je zajimave, ze na konzole jsou demoverze prakticky samozrejmosti a na PC to temer nepripada v uvahu. Pak si za 1000kc koupite NFS Rivals, ktere po 35 min hrani proste jen zabiraji misto v HDD a vy se jeste 35 dni mlatite do hlavy, protoze to vypadalo fakt dobre.
Odpověď je jednoduchá. 99.9% dnešních her ani omylem nesplní své bombastické sliby ohledně kvality herního zážitku, zábavnosti, UI nepřátel atd. Pokud by vydali demo, tak si to polovina lidí nekoupí. (ostatně, proto tak nadávají na "piráty". Lidé stáhnou, zahrají, po hodině smažou)
já nepotřebuju nějaké extra velké demo, nebo zvlášť udělané demo, které vývojářům přidělá práci a stojí peníze. Mě by stačila možnost si hru stáhnout s časovým omezením nevim 30-60 minut podle hry. A to proto abych si hlavně otestoval jak hra bude šlapat na mé konfiguraci HW, jak se mi ovládá. Pak bych buď zaplatil za full odemknutí nebo ne. Když to tak můžou dělat výrobci jiného SW proč by to nemohlo jít u her.
Demoverze maji svuj smysl i ne, nekdy reknou hodne, jindy jsou priliz kratke. Nekolikrat se mi stalo, ze mne demo zaujalo, ovesm po zakoupeni hry mne po chvili omrzela, proto si osobne hru nejprve nekde (piratsky) stahnu a hraju. A pokud ta hra je opravdu dobra, tak si ji zakoupim. Ja chci platit za to co mne bavi, ne za titul ktery mne po peti-padesati hodinach omrzi...
V kině vám taky neřeknou,že ten film je hovadina.
Poslední demo áčkového titulu které mne zaujalo a donutilo si koupit na steamu hned a nečekat na nějakou slevu byl Rayman legends věc relativně nedávná, výrobci si za tu hru a předchozí díl Origins dle mne zaslouží. Jediné co mne mrzí jsou podvodníci co podvádějí v žebříčcích, to mne naštvalo a znechutilo jinak pěkná hra.
Proc by to studia delala, kdyz si to hraci i tak koupi ?
Hlavní důvod je ovšem nízká kvalita her. Pokud by si zákazníci vyzkoušeli demo, tak by často do hry neinvestovali.
spousta dem vysloveně špatných her ukazuje, že Váš názor není správný
U (pseudo)filmových (rádoby)epických her nedělání dema ještě pochopím... Proč ale opustily dobré mravy třeba EA u svých sportovních her, např. fotbalů? Tam mi to přišlo hodně opodstatněné, protože v recenzi se člověk vždycky dočetl, že oproti loňsku žádná změna, ale zanícený hráč se mohl v demu přesvědčit o opaku.
Ale není pravda, že demoverze nejsou, pouze opustili svět PC, pro konzole jsou dema pořád k mání a je tak možné hru vyzkoušet. Například demo FIFA 14 mě přesvědčilo, abych si hru koupil.
demo doomu na trech disketách zabavilo na mnoho a mnoho veceru. a ten quake byl taky paradni....
Doom byl shareware, ne? Byla tam snad celá první epizoda (8 nebo 9 levelů)...
Doplnil bych, že kromě recenzí a případného warezu je ještě možnost "vyzkoušení" v podobě playthrough videí. Není to úplně ono, hrát vs jen se dívat, ale také se to dá. Je tomuto věnovaných spousta kanálů, např. Tetra Ninja nebo DansGaming (mj. překvapivě existují i spousty kanálů pro playthoughs deskových her). A je to legálně, bez stahování #GB, instalance atd. Také pokud nemáte konzoli, na kterou je titul určený, můžete si i tak hru projít ... což u her, které jsou hodně cinematické (např. MGS, Heavy Rain...) už ani není takový rozdíl. (na Youtube dohledatelné pod "playthough", "gamethrough", "walkthrough", "{nickname} plays {title}", "Let's play {title}"...)
Jenom musí být člověk opatrný, pokud záznam gameplaye vydávají na ukázku sami vývojáři ještě před zahájením prodeje hry - jak ukázali Aliens: Colonial Marines, někdy jsou ta videa opravdu hodně graficky vylepšená a nemají se skutečnou podobou hry moc společného
A jinak kromě warezu, aby si člověk mohl hru vyzkoušet, začal nedávno Steam nabízet možnost hru v nějaké době po nákupu vrátit. Já jsem to ještě nevyužil, ale myslím, že psali, že pak zákazníkovi vrátí peníze do jeho steam-peněženky, takže si pak místo toho musí koupit zase něco na Steamu.