Diskuse k článku

World of Warcraft: Warlords of Draenor zredukuje počet tlačítek o pětinu

Vybraná zahraniční média si vyzkoušela hratelnou verzi připravovaného rozšíření Warlords of Draenor pro fantasy on-line hru World of Warcraft. Během rozhovorů se zároveň objevily nové informace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a37r54e18l 81U96r31b87a46n 2684504981499

Koukám, že blizzardská lobby nastoupila. Bojí se vydání ESA. ;-D

0/0
25.2.2014 10:43

L86u39k58á43š 80H33r20d60l56i61č89k47a 8844921757711

Po poslední víkendové betě si ESO moc nepomohlo, spíš jen pohoršilo 8-o

0/0
25.2.2014 11:11

K46a14r95e46l 32U29r82b56a55n 2364514571679

Zátěžový test je od toho, aby otestoval minimální počet zapnutých serverů při maximální zátěži, není divu, že to mělo takový loading. ;-) P.S. Tenhle víkend je další beta.

0/0
25.2.2014 11:37

F33e80r30d87i82n13a13n23d 67S38m92r28č34e20k 7748641707967

Až donedávna jsem byl kritikem směru ubírání se Blizzardu s vrcholem v MoP. Nový datadisk vnímám jako "back to roots", ať už redukcí počtu tlačítek či abilit, kde už se jednalo o nesmyslná čísla. Navíc historie Draenoru je jedna z nejzajímavějších z celého příběhu Warcraft. To jak přištáli Draenei a odkud se vzali.. to v jakém prostředí žili tehdy ještě nezkorumpovaní orkové v klidu a míru. Původ toho, kde vzali krvaví elfové sílu světla. Já myslím, že je to na dobré cestě, ale nechci být přehnaný optimista.

+1/0
24.2.2014 15:20

J13a54n 26P10a63v53e62l 8263662558116

Možná jim už začíná docházet, že lidé a chobotnice se v ledasčem liší. Asi ideální systém má GW, kde máte hodně dovedností, ale můžete si zvolit jen některé které dáte na lištu a ty přehazovat mimo combat. Je rozdíl v tom když má člověk 10 abilit na kontrolu a nebo 30+.

+1/0
24.2.2014 15:13

O87n54d80ř62e92j 32I80l69e58k 4117897715578

Motto Blizzardu: "Pokud předchozí změny znamenaly úpadek zájmu o hru, přidejte více změn."

+3/−1
24.2.2014 14:52

R77o74m13a28n 97V18o17c91e84t38k47a 9123501336268

Začínal jsem na počátku, když wow přišlo, přišel 1.datadisk a bylo to prima, spousta výzev, úkolů, obtížnost, právě i ladění na klávesnici, prostě mě to přišlo takové příjemně složité. Pak to šlo pomalu dolů, Cata už jsem jen tak zahrál z povinnosti a Pandu.... koupil elektronicky, ale vlastně nespustil. Těť si přečtu tohle (redukce tlačítek) a říkám si, zda Blizz tolik myslí na hendikepované hráče, nebo proč nám tu zábavu tak zkazil?

Když by Blizz udělal server, kde by běželo wow s max 1+2 datadisk, rád jim budu platit a hrát, tak jako dříve, ale tohle mě už opravdu nebaví :-(

No uvidíme 25.3. zda se aspoň to D3 povede nakopnout.....

+1/−1
24.2.2014 14:46

M57i47c19h12a26l 43T60o51m98á64n92e33k 9447539246

kdyz nevis o cem mluvis pls nepis, tihle mimo lidi me vzdy dostanou, nejhorsi na tom je ze se tim pak ridi vetsina a blizz chvili na to vyda graf kde se ukaze kolik % hracu dalo last bosse v poslednim raidu na nejtezsi obtiznost a ejhle, kdyz to jsou 3% je to hodne, ale sici svorne tvrdi jak ej to easy, mozna uz nektere veci neni potreba tak silene dlouho farmit, jako repky ve vanile treba a zrovna zminit cata kde pocatecni dungy ( ne raidy ) byli prave navrat k obtiznosti z TBC a napsat ze byli lehci to je vtip roku, taky pak mrte hracu jako vy breceli na blizz forech jak je to strasne tezke a jak je to nebavi apod

0/0
25.2.2014 7:17

A46l97e90x90a62n66d30r 23K96o72s42t34k29a 5829116379356

Ty cata dungy co přišly na závět, v caverns of time jsou taky docela záhul. Ono se to nezdá, když měl člověk v době, kdy do nich šel už dost ultimativní gear, ale posledně jsem to skusil s čerstvou postavou na 85. (Ne že bych se vychloubal, ale dnes špičkový healer se kterým zrovna progressujeme garroshe) A prostě to nešlo. Skill byl, ale čísla (s panda zelenkami) prostě nestačila. Tolik k snadnosti cata dungů.  raidy nejsou tak úplná brnkačka ani se solidně nagearovanou 90, tehdy to bylo peklo.

0/0
26.2.2014 7:05

D86r19a12h76o67m77í14r 88S88t38r10o87u60h68a66l 4315338962584

Hm... kdo nehrál za druida, nepochopí, že je to zbytečné :D

0/0
24.2.2014 12:33

M80i61c36h33a21l 39S82v18o40b68o96d37a 3674416966655

Jojo dělat z toho větší a větší easy mod kravinu to by jim šlo. Jen se divím, že jim to ještě někdo platí. Už od chvíle, kdy přišly 10 man verze end game raidu, aby se tam mohli podívat i úplní retardi, tu je něco špatně. Když už ani end game není za "odměnu", tak na co to hrát ....Rv

+1/−6
24.2.2014 11:47

M43i30c33h23a57l 77T41o84m96á83n81e64k 9627619776

jj 10man kde treba SoO dali Methodi 25man hc pred Paragonama 10man jen kvuli tomu ze ten tvuj 10man retard raid je mnohem tezsi ...

+2/0
24.2.2014 12:46

P39a75v20e85l 60B84u90š46e83k 8681732305912

myslíš jen garroshe, nebo komplet? protože pokud komplet, tak si krutě protiřečíš :-)

10m do garroshe byl lehčí (krom šamanů) než 25man. ten měl svýho blackfuse a hlavně klaxxi jako stopku, což se o 10man říct nedalo. pak dostal 25man lehčího garroshe a bylo vidět, jaký guildy se dostali nahoru a zabili 10man verzi...

prostě ten content byl vyrovnanej a 10man mnohem líp prošel těch 13/14 a final byl prostě stopka, protože 13hc dali i guildy s mnohem menší kvalitou, než ty 25man

0/0
24.2.2014 13:01

J11a42n 56N62o12ž61i86č12k73a 1450325829943

Nemuzu posoudit na HC jsem se tak daleko nedostal, ale 10tka je tezsi nez 25tka uz jenom z pohledu selhani cloveka (myslim herne) Co se tyka raid cd atd. . . . Ale jak rikam 25tku neraiduji

0/0
24.2.2014 13:22

M48i23c55h11a53l 77T16o28m96á91n31e21k 9157309526

10ka je tezsi skoro vsude, v celem SoO , hlavne je proste potreba vic resit setup, kdyz ho nemas idealni na hodne mistech v 10ce se trapis a kazda chyba tam jde mnohem vic videt, je pravda ze nektere predchozi raidy byla 10man jednodussi ale v SoO to tak urcite neni

navic i na nagearovani je 25ka mnohem lepsi, coz v tom progresu taky pomuze

+1/0
24.2.2014 13:30

J82a48n 53N83o56ž49i83č64k37a 1280615109733

Jo tak je jasne ze drzet a organizovat 25 lidi + nahradniky je tezsi. Ale s tim setupem mate naprostou pravdu :-)

0/0
24.2.2014 13:33

P74a64v40e86l 12B64u46š76e90k 8821252955232

raiduju jak 25man (main) 4x v tejdnu, tak 10man (alt) 1x v tejdnu, takže to prostě porovnávám

selhání člověka herně je stejný. když v 10 umře jeden, dá se to hrát - cr a jdem dál. to samý v 25man - umřou 3 - 3x cr a jdem dál. když umře někdo další, na zahrání to maj obě skupiny srovnatelně těžký, protože v 25man se v době progressu pozná i 1 dps dole, takže pořád jsme na tom stejně...

navíc 10man hráči si neuvědomují jeden zvlášť podstatnej rozdíl a to je místo. hrajeme ve stejně velkých místnostech a na bossech, kde bylo potřeba rozestup, tak zapřemýšlejte, kdo to bude mít složitější.

a co se týká gearu, o kterým mluvíte, tak jedna poznámka :) 

25man a 10man je v pohledu na dps check absolutně jinde. 10man neměl na žádným bossovi dpscheck, proto nepotřebuje takového gearu a ty fighty jsou na to opravdu moc dobře stavěné. naposledy co byl problém, že 10man nestíhal dmg (paragon, hordlinge), tak blizz přišel do týdne s nerfem hp, protože prostě gearu mají méně a podle toho taky nemůžou točit tolik dps

a setup, to se nezlobte, ale setup se řešil na 3 bosse v SoO (thok heal + blackfuse dps a garrosh). 1 hunter do raidu, jeden šaman a máte pokrytých 6 buffů... na setup se nikdo už dávno v 10man vymlouvat nemůže, protože v 10manu je jeden disco priest vždy, jeden lock, jeden hunt a pak už je fuk, co se k tomu nabalí :) ale je vidět, že 25man nehrajete, takže radši řeknete, že 10man je těžší. ale chtělo by to srovnání :)

+1/0
24.2.2014 14:24

M72i13c49h35a51l 96T41o44m29á35n90e48k 9367559646

hm a hrajete to i na hc? ja zacal soo v 10man g a zjisteni ze v dataci budu jen 20 man top raidy sme nabrlai dalsi lidi a zxacali chodit 25 a muzu rict ze nikde sme se tak netrapili jako na 10ce a to ti novacci zdelaka nemeli adekvatni gear a vse slo mnohem lip, takze nemam srovnani na posledni dva bosse, ostatni jsme na hc apson chvili trenoval na 10 i 25man a muj nazor je jasny a ne jen prevzaty z for

+1/0
24.2.2014 14:42

P58a27v82e90l 76B42u52š41e60k 8431192505822

samozřejmě že hraju 25man (půlka prosince 14/14hc down)

jedna pravda, která se ovšem netýká hraní, o kterým mluvím já (hc/semi-hc), je ta, že ve 25man se jednodušeji táhnou 1 až 2 horší lidi. my jsme vlastně teď de facto prodávali garroshe hc a při našem dps a v dnešní době i rutině nebylo poznat, že jsme šli ve 23,5 člověku :) s tím by ale teoreticky neměla problém ani sehraná dobrá 10tka, jednoho protáhnout...

každopádně mluvim o tom, že ve sféře, kde progressujeme my (top 100 world), tak je 25man těžší z těch důvodů co jsem psal výše (místo, gearcheck, někde i ten setup (thok 8x heal gg blizz)) a 10man těžší zase jinak. ale prostě žádná guilda, která to myslí vážně a má výsledky, tak si prostě nevezme člověka, kterej jí bude táhnout dolů... to můžou udělat guildy, co mají teď 8-10HC, což je vlastně jen trash s více hp a méně.

0/0
24.2.2014 14:53

R74o90m65a38n 86Š43i75m79ů24n12e75k 4649688391

Ja mohu porovnavat 25 a 10 z pohledu healu a u 25tky muzu diky masivnimu overhealu klidne i slackovat , ale u 10tky na 2 healy se nekdy i zapotim a to jsem u 25tky nikdy nemel.

0/0
24.2.2014 18:34

P55a39v48e48l 75B19u80š27e72k 8981342295802

můžu se zeptat o jakých bossech a stavu progressu se bavíme? :)

0/0
24.2.2014 18:57

P42a55v57e68l 37B68u62š60e91k 8781832445252

co to je ten titulek? ;-D

tyhle "redukce" nejsou o počtu tlačítek, ale o mechanice class a balancu, ne o tom, že blizz chce sjednotit banner a recklessnes (což je samozřejmě nesmysl), ale že ten banner nechce mít např. pro boost raidu.

protože v případě, že máme víc warrů, tak je nesmysl, aby mohl dát reckless až po skončení banneru jinýho warra, přece hodí 2 bindy a je v klidu.

btw to zjednodušení, odebrání spellů a zvýšení náročnosti platí už asi ehm od startu cataclysmu :)

+1/0
24.2.2014 11:43

M35i17c12h95a11l 22T94o42m40á11n57e28k 9657139676

ja nevim no, ja bych rekl ze ted jak tocim enha shamana tak sem nikdy tolik tlacitek nepotreboval

0/0
24.2.2014 12:45
Foto

O56n18d35ř20e42j 19Z21a70c28h 3703850863822

Reagujete a vyvracíte něco, co jste si sám vymyslel :-). Nikde není psáno, že se slučují, ale že část efektu přiřadí k jiné, což je rozdíl. Mimochodem v PvP se toto makro celkem běžně používalo, bylo součástí "one shot" makra. A ano, tyto redukce JSOU o počtu tlačítek, ostatně vývojáři tohle vysvětlovali už dříve: za ta léta vymysleli nové talenty a ability, čímž se zvětšil i počet tlačítek, které hráči používají. Ve Warlords of Draenor některé ability zaniknou, právě proto, aby nebylo potřeba mít tolik AKTIVNÍCH dovedností na barech.

0/0
24.2.2014 12:46

P40a96v81e56l 91B98u21š77e32k 8681752955982

nevim, můj pve rogue má asi tak 10 abilit, který používá pro dmg a k tomu dalších kolem 30ti maker jen tak vedle pro občasný použití. a to kašlu na pvp, čímž by se mi počet maker a buttonů tak ztrojnásobil :-)

btw. v macra imo nejsou důvod a vodítko pro game designery k tomu, aby slučovali mechaniky a ability postav, jak jste psal. to by muselo bejt zeštíhlení spellů do wow asi o 70%, protože tolik abilit co používám jsou v macrech :)

jo a sloučení a přiřazení (a s tím i odstranění) abilit je co? vidím v tom jedinej rozdíl a to ten, že se prostě změní mechanika a timing těchhle spellů a to bude na blizz fórech od warrů flame jak blázen :) už jen poslední změny v aoe silence + pummel share cd :)

0/0
24.2.2014 12:57

P24a55v20e19l 13B58u91š38e31k 8741192155722

a co mě napadlo za věc, tak stejně pro casual hráče je tato redukce nic neznamenající. pochybuju, že těch 80% hráčů, či kolik jich spadá do typu casual, bude používat maximální potenciál svých postav, tzn že bude mít vytaženy a nabindovány, nebo dokonce namacrovány všechny spelly. 

a hráčům kteří se tomu věnují více (i ten semi-hc řekněme), tak jim to bude ukradený, protože když bude chtít bejt na nějaký úrovni (+-do 150world), no tak si to stejně nabindují všechno s tím, že mod-macrama bude mít zase cca 60 bindů+, nebo dokonce pvp skilled lidi, co jedou na 100+ v dnešní době.

tyhle změny, pokud je blizz udělá a věřím, že když máte zdroj, tak i brzy potvrdí před PTR, budou prostě pro většinu hráčů stejně irelevantní

ale to už je spíš příspěvek o tom, co si myslím, než o podložených datech

0/0
24.2.2014 13:11

J26a95n 40N77o40ž35i17č58k10a 1140745709723

Proboha kde jste vzal tech 60 az 100 bindu ? Chapu spojeni cd + trinektu kick na daneho bose atd ale 60 bindu rozhodne nemam :-)

0/0
24.2.2014 13:28

M14i56c83h33a49l 58T24o43m93á65n59e19k 9667379936

nejsem nijak pro, ale moje mys s 12tlacitky jen u palce dostava hodne zabrat a to neco mas jeste pres ctrl a shift a nemam zadne extra bindy a makra, takze verim ze pro nejakeho pvp mastera tech 50-60 tlacitek je moznych i kdzy nerikam ze to tka nekdo ma

0/0
24.2.2014 13:36

P54a18v31e71l 51B29u82š25e46k 8541372505872

přesně jak říká michal.

1-5, r, f, c, v, x, q, e a vše s kombinací no:mod, ctrl, shift a pár alt + myška a jste na tom

a jsem si skálopevně jistej, že 20% abilit, co mi blizz vezme, tak v tom neudělá rozdíl 12ti odebranejch bindů, protože zase jen nahodím to, co nepoužívám tak často, ale občas se to hodí

0/0
24.2.2014 14:15

H49y24n50e45k 48Š39l53a45h53ů97n35e60k 4899393316409

Hm, já jsem ve WotLK byl v top 100 světové guildě a makro jsem neměl žádný :-)

0/0
24.2.2014 15:52

R68o72m97a22n 14V90o82c12e28t53k31a 9403461776218

Dobrý den, pane Zachu, "za ta léta vymysleli nové talenty a ability" = bohužel právě toto tak nesmyslně zjednodušují, že to s původním wow už má společný jen název..... :-(

0/0
24.2.2014 14:51

Najdete na iDNES.cz