Diskuse k článku

Jak se dělá hra: sednout a programovat

Studio Alda Games odkrývá exkluzivně pro Bonusweb další etapy herního vývoje. Tentokrát se blíže podíváme na řádky kódu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L41i52b31o56r 80K61r37a38l 1749897864806

Zdravim, jsem laik a vidim, ze ty hry jsou 2D arkady. Zajimal by me rozdil/vyhoda v programovani 2D hry prave ve zminovane Unity 3D. Je to rychlejsi/snazsi oproti napr. NetBeans + Android SDK nebo je vyhoda pouze v moznosti konverze na ruzne platformy?

0/0
19.5.2014 17:13

P64a53v77e30l 44L44a17n33g43w47e57i27l 3627723525906

Tak Unity3D je hotovy engine, SDK je low level. V engine je spoustu veci ktery bys resil sam uz davno vyresenych + v asset store jsou dalsi reseni...takze to urychli vyvoj. Samozrejme vic se to projevi u slozitejsich her, ale i u jednodussich veci jestli se chces zabyvat i takovou hlouposti jak animovat sprites, musis si naprogramovat nejakou primitivni framework aspon na tohle + management resources a uz to pak narusta. Samozrejme Unity apod. umi mnohem vic.. Ta konverze na platformy je celkem velke plus, vetsina mobilnich her je dobre vyvijet pro Android/iOS a malokdo rad vyviji minimalne dve verze. Tohle jde mimochodem i s Flashem (prijde mi ze to moc lidi nevi), proste se misto publikovat pro Flash Player zvoli publikovat pro AIR (iOS nebo Android). Samozrejme, Flash/AIR je zase vic low level ale urcite ne tak jako cista SDK + multiplatformni. A neni to nativni kod, ale u modernich mobilu a jednodussich her pouzivajicich Stage3D by to nemelo nejak vadit.

+1/0
19.5.2014 20:18

L31u68k89a46s 32S86u55c66h46a73n71e13k 5876967203960

Jsem ze staré školy a proto jsem při spojení "programovat" a "Unity 3D" trochu vytřeštil oči. Práci v hotových enginech bych přímo programováním nenazval, ale uznávám, že čeština moc lepšími slovy neoplývá ... skriptování nezní zrovna moc úderně :)

0/0
19.5.2014 14:54

H19e24r37b40e56r75t 97V73á74c82l37a92v93s13k93ý 4189185461162

WTF? V Unity se dá zcela regulérně programovat v C#. Assembler to holt není.

+1/0
19.5.2014 18:33

F15i10l50i58p 77K96r20a82u69s 9719138446457

Tak je bazilion veci, co Unity neresi a naprogramovat se musi. Nejaky noumik muze naskriptit trivialni hru nebo prototyp v Unity, pokud je na game designera nadprumerne sikovny. Ale pokud ma byt hra o neco slozitejsi, prace pro programatora (ci programatory) se najde az az.

+1/0
20.5.2014 1:07

M36a60r17e47k 44Z22a43h55r70a25d70i49l 6594619715421

Pěkný čtení. U programování jsem čekal článek sice trochu víc rozepsaný, ale i tak díky.

+1/0
19.5.2014 8:27
Foto

J78a63r94e51k 89J15a95k68u65b58č42e45k 7919380118708

Diky za clanek, povedo se vam treba vysvetleni agility pristupu ve zkratce R^

+2/0
19.5.2014 7:46

H47e90r66b43e94r55t 72V94á12c60l44a83v79s18k28ý 4459485501892

Ve světle zlevnění hi-end Unreal Engine 4 na $19 dolarů (+5 % ze zisku) začíná působit licenční politika Unity3D poněkud nemístně. Nejen, že musíte koupit základní verzi za $1500, vy musíte zaplatit dalších $1500 za každou další platformu, pro kterou chcete exportovat. Vyvíjet tedy pro Android bez omezení vyjde s Unity3D na cca 60 000 Kč, což je pro vývoj indie hry s nejistou návratností trochu příliš.

0/0
19.5.2014 4:04

A18l18e92š 54K31ř63í48ž 9804844795969

Unity3D licenční politiku nedávno lehce změnili. Aktuálně může vyvíjet pro všechny platformy zadarmo. Free verze má ale některé omezení. Př, Ve hře zůstane úvodní obrazovka unity3D, nemáte profiler, atd.. Dále je možnost platit pouze 75$ měsíc jako předplatné.

Aleš Kříž - Alda Games

0/0
19.5.2014 10:17

F62i41l24i98p 11K67r94a37u46s 9339898986487

$75 za mesic po minimalni obdobi 12 mesicu vs jednorazovych $19 (clovek nemusi mit predplatne ani pro nasledne vydani hry, pokud nepotrebuje nejnovejsi updaty a pristup k marketplace...). A to jsou castky za kazdeho clena tymu, ktery s enginem potrebuje neco delat, to pak jde rychle nahoru.

Unity budou muset na sve licencni politice zapracovat, jejich engine je hezky, ale neni to az zas takovy zazrak, aby si mohla dovolit byt drazsi nez high end enginy. Zvlast kdyz si vzpomenu na jejich neochotu dohodnout se s Xamarinem na aktualizaci te priserne prehistoricke verze Mona.

0/0
19.5.2014 12:27

J39i69ř21í 87P57e40t96r96u50ž47e92l62k53a 5457442795562

Na webu UE4 píší "$19 / mo", tedy $19 / měsíc, takže to jednorázové asi nebude. Taky je otázka, nakolik je (ne)použitelná Unity free verze, chybí tam pěkné featury, ale pro začátek by to snad mohlo stačit. Jinak to ale není levné, to je fakt

0/0
19.5.2014 18:27

H74e86r25b15e96r12t 69V80á16c60l49a20v14s66k27ý 4189545251612

Předplatné UE4 lze kdykoliv ukončit, je to ve FAQ.

+1/0
19.5.2014 18:30

P51e59t33r 54Č82e10r22n93ý 2318469574322

U takhle jednoduchých věcí se vykašlete na všechny tickety a podobné krávoviny. To jenom zdržuje.

+2/−1
19.5.2014 2:48

H60y57n89e58k 13Š83l42a41h67ů51n17e50k 4799563856469

Jednoduchých věcí... :-D

+1/0
19.5.2014 4:00

M80a75t53ě98j 29K82a37b95z50a41n 1422150848188

to jste asi žádnou hru ještě nedělal:) je to proces a tickety opravdu pomáhají, i taková "drobnost" jako tower defense na jedné obrazovce představuje pro vývojáře slušnou výzvu na time management

+3/0
19.5.2014 9:58



Najdete na iDNES.cz