Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se dělá hra: sednout a programovat

Studio Alda Games odkrývá exkluzivně pro Bonusweb další etapy herního vývoje. Tentokrát se blíže podíváme na řádky kódu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L22i21b15o10r 58K38r23a38l 1629547434226

Zdravim, jsem laik a vidim, ze ty hry jsou 2D arkady. Zajimal by me rozdil/vyhoda v programovani 2D hry prave ve zminovane Unity 3D. Je to rychlejsi/snazsi oproti napr. NetBeans + Android SDK nebo je vyhoda pouze v moznosti konverze na ruzne platformy?

0/0
19.5.2014 17:13

P45a72v44e11l 58L39a31n64g63w92e58i57l 3217273725486

Tak Unity3D je hotovy engine, SDK je low level. V engine je spoustu veci ktery bys resil sam uz davno vyresenych + v asset store jsou dalsi reseni...takze to urychli vyvoj. Samozrejme vic se to projevi u slozitejsich her, ale i u jednodussich veci jestli se chces zabyvat i takovou hlouposti jak animovat sprites, musis si naprogramovat nejakou primitivni framework aspon na tohle + management resources a uz to pak narusta. Samozrejme Unity apod. umi mnohem vic.. Ta konverze na platformy je celkem velke plus, vetsina mobilnich her je dobre vyvijet pro Android/iOS a malokdo rad vyviji minimalne dve verze. Tohle jde mimochodem i s Flashem (prijde mi ze to moc lidi nevi), proste se misto publikovat pro Flash Player zvoli publikovat pro AIR (iOS nebo Android). Samozrejme, Flash/AIR je zase vic low level ale urcite ne tak jako cista SDK + multiplatformni. A neni to nativni kod, ale u modernich mobilu a jednodussich her pouzivajicich Stage3D by to nemelo nejak vadit.

+1/0
19.5.2014 20:18

L78u33k33a27s 39S72u68c92h40a93n56e10k 5286407793310

Jsem ze staré školy a proto jsem při spojení "programovat" a "Unity 3D" trochu vytřeštil oči. Práci v hotových enginech bych přímo programováním nenazval, ale uznávám, že čeština moc lepšími slovy neoplývá ... skriptování nezní zrovna moc úderně :)

0/0
19.5.2014 14:54

H44e26r89b92e48r32t 76V15á80c43l68a29v61s57k87ý 4409655731592

WTF? V Unity se dá zcela regulérně programovat v C#. Assembler to holt není.

+1/0
19.5.2014 18:33

F39i30l26i81p 71K14r50a69u64s 9829308466337

Tak je bazilion veci, co Unity neresi a naprogramovat se musi. Nejaky noumik muze naskriptit trivialni hru nebo prototyp v Unity, pokud je na game designera nadprumerne sikovny. Ale pokud ma byt hra o neco slozitejsi, prace pro programatora (ci programatory) se najde az az.

+1/0
20.5.2014 1:07

M22a37r23e94k 37Z78a98h55r56a28d46i94l 6144489415821

Pěkný čtení. U programování jsem čekal článek sice trochu víc rozepsaný, ale i tak díky.

+1/0
19.5.2014 8:27
Foto

J15a25r43e53k 79J50a10k27u43b27č88e97k 7629210328598

Diky za clanek, povedo se vam treba vysvetleni agility pristupu ve zkratce R^

+2/0
19.5.2014 7:46

H96e44r17b33e44r92t 13V85á74c13l82a12v79s86k67ý 4649185861582

Ve světle zlevnění hi-end Unreal Engine 4 na $19 dolarů (+5 % ze zisku) začíná působit licenční politika Unity3D poněkud nemístně. Nejen, že musíte koupit základní verzi za $1500, vy musíte zaplatit dalších $1500 za každou další platformu, pro kterou chcete exportovat. Vyvíjet tedy pro Android bez omezení vyjde s Unity3D na cca 60 000 Kč, což je pro vývoj indie hry s nejistou návratností trochu příliš.

0/0
19.5.2014 4:04

A66l85e91š 52K70ř36í94ž 9604194895109

Unity3D licenční politiku nedávno lehce změnili. Aktuálně může vyvíjet pro všechny platformy zadarmo. Free verze má ale některé omezení. Př, Ve hře zůstane úvodní obrazovka unity3D, nemáte profiler, atd.. Dále je možnost platit pouze 75$ měsíc jako předplatné.

Aleš Kříž - Alda Games

0/0
19.5.2014 10:17

F92i44l94i85p 96K69r40a17u47s 9229228576787

$75 za mesic po minimalni obdobi 12 mesicu vs jednorazovych $19 (clovek nemusi mit predplatne ani pro nasledne vydani hry, pokud nepotrebuje nejnovejsi updaty a pristup k marketplace...). A to jsou castky za kazdeho clena tymu, ktery s enginem potrebuje neco delat, to pak jde rychle nahoru.

Unity budou muset na sve licencni politice zapracovat, jejich engine je hezky, ale neni to az zas takovy zazrak, aby si mohla dovolit byt drazsi nez high end enginy. Zvlast kdyz si vzpomenu na jejich neochotu dohodnout se s Xamarinem na aktualizaci te priserne prehistoricke verze Mona.

0/0
19.5.2014 12:27

J76i67ř97í 47P56e59t33r89u74ž62e64l72k15a 5907452965492

Na webu UE4 píší "$19 / mo", tedy $19 / měsíc, takže to jednorázové asi nebude. Taky je otázka, nakolik je (ne)použitelná Unity free verze, chybí tam pěkné featury, ale pro začátek by to snad mohlo stačit. Jinak to ale není levné, to je fakt

0/0
19.5.2014 18:27

H41e92r95b73e20r47t 16V92á88c96l33a11v48s45k53ý 4389235751132

Předplatné UE4 lze kdykoliv ukončit, je to ve FAQ.

+1/0
19.5.2014 18:30

P37e56t14r 58Č65e20r27n80ý 2398239914772

U takhle jednoduchých věcí se vykašlete na všechny tickety a podobné krávoviny. To jenom zdržuje.

+2/−1
19.5.2014 2:48

H94y20n97e80k 29Š60l14a65h29ů91n54e66k 4619983876369

Jednoduchých věcí... :-D

+1/0
19.5.2014 4:00

M26a21t44ě90j 25K42a68b91z36a43n 1402620918668

to jste asi žádnou hru ještě nedělal:) je to proces a tickety opravdu pomáhají, i taková "drobnost" jako tower defense na jedné obrazovce představuje pro vývojáře slušnou výzvu na time management

+3/0
19.5.2014 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.