Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - druhá část

Ve druhé části se podíváme, jak interaktivní filmy klesly na úplné dno, aby mohly v posledních letech nečekaně povstat z popela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i54r82o21s98l11a19v 93S41t46a56s26t22n72y 7204103766421

Když už byl zmíněn Under a Killing Moon (byť je to podle mě pořád víc adventura, než interaktivní film, protože tam si to zkrátka oddřít musíte), tak mě překvapuje, že nepadlo ani slovo o Pandora Directive, která je obecně uznávána jako nejlepší díl s Texem Murphym a dost možná nejlepší adventura tohoto typu vůbec...

To, že díky Kickstarteru vyšlo před čtvrt rokem pokračování s názvem Tesla Effect je snad ještě zajímavější a rozhodně hodné zmínky.

0/0
6.8.2014 11:37

M73i26r46o14s82l14a60v 61S46t66a75s34t74n30y 7524333516921

Tak se omlouvám, tu nepřímou zmínku o Tesla Effect jsem původně přehlédl.

0/0
6.8.2014 11:39

P16e91t80r 16L63i21n53h48a58r62t 2768464894133

To je právě otáza - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převažuje příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka nežklasická skutečná hra.

+2/0
6.8.2014 13:19
Foto

H14o15n89z35a 78S94r49p 9984173482498

Souhlas. Podle mě to jsou klasické adventury, kde je jen více "filmečků" než bývá (bývalo) obvyklé.

0/0
6.8.2014 13:32

M72i36r65e22k 81Z95á68v48o67d16n69ý 7502917190828

Osobně považuji za nejlepší videosekvence ve hře Command & Conquer: Tiberian Sun, kde si zahrál například Michael Biehn (Terminátor, Skála, Vetřelec). Nejlepší na to bylo (narozdíl od novějších dílů této série), že zde skutečně byl děj, nikoliv pouhé zadávání rozkazů a dá se to zhlédnout i jako 50 minutový film (you ... pssst ... tube) :o)

+3/0
1.8.2014 15:15

P91e39t64r 11S98o68k30o84l 8312691247621

Zdrbat Indigo Prophecy aka Fahrenheit a Wing Commander 4 a nezmínit se třeba o Gabriel Knight 2... slušnej oddíl :-P

0/−2
1.8.2014 15:00
Foto

H97o72n96z65a 91S73r67p 9244483262828

Nikdy mě nepřestanou fascinovat lidé, kteří mají potřebu diskutovat o článku, který se ani nenamáhají přečíst. WC4 rozhodně "nedrbu" zato o pár odstavců dříve je napsáno "hry jako Phantasmagoria, Spycraft či Gabriel Knight 2 bez debat patří do zlatého fondu interaktivní zábavy"

+9/−1
1.8.2014 15:11

P79e79t76r 51L44i96n44h48a42r68t 2228564694513

Já osobně považuju Gabriela Knighta 2 nejen za nejlepší interaktivní film, ale v mém soukromém žebříčku i jako nejlepší adventuru vůbec.

0/0
1.8.2014 15:42

P46e50t13r 16S79o89k22o81l 8152491947191

Psal jste článek o interaktivních filmových hrách a o legendě Gabriel Knight 2 jste nenapsal ani jedinou větu, za to celý odstavec obsedantně věnujete svému zklamání z Fahrenheitu. Osobně si myslím, že místo fascinace na diskuzi, byste měl více času věnovat přípravě článku.

0/−1
2.8.2014 0:33
Foto

H14o57n27z50a 67S53r22p 9804633282878

Jenže já jsem nechtěl psát o všeobecně známých klasikách, ale připomenout dobu kdy interaktivní filmy vycházely jako na běžícím pásu. Že se v tom množstvÍ vyskytly i kvalitní kusy je fajn a taky jsem tomu pár odstavcu věnoval. Nicméně v té době šlo vskutku jen o výjimku potvrzující pravidlo

+3/−1
2.8.2014 9:10
Foto

J52a43k85u71b 78R24a65i14d83a 5188326329314

Sám jsem se s QTE nesetkal a ani nechci (tedy nevím, počítají se staré Olympijské hry a Zimní olympijské hry? :)). Nedávno jsem byl zvědavý na herního Ramba a našel si jen game-play. No... škoda mluvit.

Obecně nemám rád jakákoliv zbytečná zjednodušování her na úroveň "zapni a hraj". Dokáže mě vytočit, když si nemůžu v nějaké střílečce přenastavit ovládání tak, jak chci (nepoužívám WASD). Vytočí mě, když si ve hrách jako Skyrim či Duke Nukem: Forever nemůžu uložit hru na různé pozice, ale vždy jen na tu první (tudíž kupř. nemůžou hrát dva hráči či jeden hráč víc postav...). 

Za tím vším mi smrdí zjednodušování pro konzole a pěkně mě to štve. To hráči hloupnou? Kdysi měly hry několik záložek detailních nastavení, spoustu ovládacích elementů, které se taky daly nastavit. Tohle už není jen nostalgie: z hlediska vstřícnosti k hráči je prostě Duke z roku 1996 objektivně mnohem lepší, než Forever.

+1/−2
1.8.2014 13:18

P73e45t20r 13L55i67n97h70a11r49t 2878404894243

Je pravdou, že určité zjednodušování u her je standardem, tvůrci se to snaží přiblížit širšímů spektru hráčů. Akorát se to s tím zjednodušováním občas až moc přehání.

0/0
1.8.2014 19:41

P27e54t13r 56L69i81n31h24a63r45t 2148494124903

A QTE taky nemám moc v lásce, ale u her typu Heavy Rain, Beyond nebo třeba Fahrenheit se to dá překousnout. Ale nic se nesmí přehánět.

0/0
1.8.2014 19:42

M83a90r34t94i35n 94N29ě93m18e12c 6778184605895

"Fahrenheit - jeden z nejpitomějších příběhů v dějinách počítačových her"

tak na tohle opravdu nemám co říct... jeden by se divil, že ten bonusweb ještě někdo čte

+4/0
1.8.2014 9:58

O80n42d45ř83e47j 33Z50a85c39h 3153740613482

To je možná škoda, že k tomu nemáte co říct. Honza, který se na adventury specializuje, tam minimálně napsal, proč si to myslí. Vy jste si jen přečetl popisek u obrázku a plivnul na celý web.

+6/−2
1.8.2014 10:35

M51a30r56t66i51n 27N95ě78m27e58c 6628454645285

a ten snad neni ke čtení?

+1/0
1.8.2014 18:26

V96l59a93d54i91m73í70r 34K81r13i67s65t63e67n 7426142945898

Očividně dle vašich reakcí slouží jen na nadávání. 

Bylo by zajímavé, kdyby redakce udělala soutěž na diváckou recenzi nějaké známé hry a pak nechala diváky pochlubit se některé i odměnit. Bohužel ti, co nejvíce kritizují by stejně neměli "cohones" se toho zúčastnit.

+2/−1
1.8.2014 18:48

J60a43r79o52s86l55a20v 65K42o92u11b24e86l30k12a 3681323885795

OK - tak zkusíme argumentovat...

Já sám na hru Fahrenheit vzpomínám více než v dobrém a to jak po stránce herní tak i příběhové. To že si autor vysnil hyperrealistický domácí drama (či jak jinak bych měl jeho nářek interpretovat) přece ještě neznamená že jiný příběh je špatný.

Chápu že pro někoho kdo nemá (jak vidno) rád příběh založený na magii říznuté se sci-fi, tak ten bude samozřejmě naříkat právě tak jako pan Srp, nicméně ač chápu že hodnocení her je věcí veskrze subjektivní, tak od redaktora se zaměřením na hry bych očekvával poněkud větší nadhled.

Já sám bych na Fahrenhaitu ocenil právě onu kompaktnost atmosféry (ježto byla hlavním důvodem proč jsem se do této hry po vyzkoušení dema vlastně vůbec pustil), poměrně značné možnosti a cesty jak vyřešit rozličné úkoly a nakonec i samotný přerod z původně silně realtistické adventury do světa plné mytologie mi přišel prostě zajímavý a bavil mě.

Moje hodnocení tedy je takové že pro toho kdo nemá rád spojení moderní civilizace s magií a jistou dávkou sci-fi, tak pro toho tato hra opravdu není. Mě to ale dokonale sedlo a na hru vzpomínám více než rád a ano - opravdu nemám valné mínění o člověku který se profesně o hry zajímá a přitom právě o této hře napíše že je pro něj nějvětším zklamáním jeho dosavadní kariéry...

(Zde se pustím do dohadů, ale osobně mám z autora pocit že do hry šel s diametrálně jiným očekáváním a přes tenhle fakt se už jednoduše nedokázal přenést... - alespoň takový to ve mě budí dojem)

+3/0
3.8.2014 14:55
Foto

H20o29n68z74a 80S95r73p 9634833612418

Děkuji za názor, jen mi prosím nepodsouvejte myšlenky, Proti SF samozřejmě nic nemám, dokážu ocenit jakýkoli žánr - to jen tak naokraj. 

Nemůžu s Vámi souhlasit ohledně kompaktnosti atmosféry - hra v geniálním úvodu slibuje temný thriller a přibližně první třetinu se toho i drží. Že vysvětlení bude nadpřirozené je celkem očekávatelné, nicméně zmíněná kombinace magie a techniky je prostě přehnaná a rozhodně nekoresponduje se začátkem. Výsledný dojem je tak daleko horší, než u primitivních zápletek typu "unesli princeznu, musíte jí zachránit", protože ty si alespoň na nic nehrají a v průběhu hraní jsou konzistentní. Fahrenheit nabídl zajímavé otázky na něž nedokázal odpovědět a veškerou atmsoféru utopil v béčkovém SF. S posledním odstavcem máte pravdu - ke hře jsem přistupoval s očekáváním dospělého herního zážitku, To není ale moje chyba, hra tak byla i prezentována. Jako dospělý zážitek opravdu nevnímám utíkání před brouky a záchranu světa před zlými roboty. Dokáži pochopit proč se na tuto hru všeobecně vzpomíná v dobrém, ale kvůli scénáři to opravdu není. Rozhodně v tomto postoji nejsem osamocen, zkuste se na internetu porozhlédnout po názorech na tuto hru, budete překvapen.

+2/−1
3.8.2014 16:45

M21a83r54e67k 54Z13a83h26r17a17d98i81l 6184389405791

Teda nad článkem jsem se docela pobavil, i když s autorem ve spoustě věcí nesouhlasim. Těch několik interaktivních filmů (filmových her?), co jsem hrál, bylo naštěstí výborných (např. zmíněna Phantasmagoria, Darkseed,...) a bavili mě po celou dobu hraní, včetně čistě filmových sekvencí. Ale chápu, že větší část her z tohohle žánru je brak.

+1/−2
1.8.2014 7:14

M87a79r44e60k 98Z20a25h24r79a40d74i15l 6704899805561

A třeba i u takový "blbosti", jakou byla Megarace 2 (s filmovými sekvencemi jakéhosi Josefa Bláhy a jeho sličnou asistentkou) jsem se bavil několik hodin. Proto mi tenhle typ her nevadí, jen člověk musí trochu počítat s tim, že si prostě během hraní to kafe může v klidu udělat, no... :-)

0/0
1.8.2014 7:21
Foto

H81o79n61z89a 40S42r61p 9574643472718

tak moderátorovi Megarace může konkurovat maximálně Horst Fuchs

0/−2
1.8.2014 7:56

F71i13l30i86p 65P52e65t93e74r 1138276794211

ocividne se stal legendou. Asi jedina postava z inter atp. kterou si pamatuju. Me pripominal profesora Browna z Navratu do budoucnosti.

Hru Hell jsem dostal prave s Megarace a vzdycky nas s brachou stvalo ze jsme to na nasi 486 nemohli nejak rozchodit. Asi nas pocitac branil pred utrpenim :)

+1/0
1.8.2014 8:37

O72n38d52ř74e72j 19Z20a45c26h 3273350353572

MegaRace 2 jsem miloval. Demo jsem drtil pořád dokola, pak koupil originálku... škoda, že jsem ji pak prodal. Každopádně skvělý vzpomínky :)

+1/−1
1.8.2014 10:41

M78a89r57e47k 81Z13a44h71r52a51d75i19l 6874489285341

*bavily

0/0
1.8.2014 9:50

M86i80r78o62s80l77a66v 13S18t81a90s37t60n36y 7864123606401

Dark Seed je naprosto tradiční adventura.

0/0
6.8.2014 11:30

Najdete na iDNES.cz