Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - druhá část

Ve druhé části se podíváme, jak interaktivní filmy klesly na úplné dno, aby mohly v posledních letech nečekaně povstat z popela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94i88r65o76s22l29a87v 67S37t72a53s96t41n83y 7264893526891

Když už byl zmíněn Under a Killing Moon (byť je to podle mě pořád víc adventura, než interaktivní film, protože tam si to zkrátka oddřít musíte), tak mě překvapuje, že nepadlo ani slovo o Pandora Directive, která je obecně uznávána jako nejlepší díl s Texem Murphym a dost možná nejlepší adventura tohoto typu vůbec...

To, že díky Kickstarteru vyšlo před čtvrt rokem pokračování s názvem Tesla Effect je snad ještě zajímavější a rozhodně hodné zmínky.

0/0
6.8.2014 11:37

M46i79r23o36s34l27a41v 88S55t64a89s24t53n19y 7934533736521

Tak se omlouvám, tu nepřímou zmínku o Tesla Effect jsem původně přehlédl.

0/0
6.8.2014 11:39

P43e39t43r 33L85i94n49h24a56r71t 2298884414253

To je právě otáza - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převažuje příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka nežklasická skutečná hra.

+2/0
6.8.2014 13:19
Foto

H32o44n64z63a 15S67r63p 9484453332738

Souhlas. Podle mě to jsou klasické adventury, kde je jen více "filmečků" než bývá (bývalo) obvyklé.

0/0
6.8.2014 13:32

M32i77r23e29k 43Z12á86v20o72d55n23ý 7562227920288

Osobně považuji za nejlepší videosekvence ve hře Command & Conquer: Tiberian Sun, kde si zahrál například Michael Biehn (Terminátor, Skála, Vetřelec). Nejlepší na to bylo (narozdíl od novějších dílů této série), že zde skutečně byl děj, nikoliv pouhé zadávání rozkazů a dá se to zhlédnout i jako 50 minutový film (you ... pssst ... tube) :o)

+3/0
1.8.2014 15:15

P86e20t69r 69S68o66k32o73l 8912181547401

Zdrbat Indigo Prophecy aka Fahrenheit a Wing Commander 4 a nezmínit se třeba o Gabriel Knight 2... slušnej oddíl :-P

0/−2
1.8.2014 15:00
Foto

H48o15n88z94a 92S19r58p 9634263352948

Nikdy mě nepřestanou fascinovat lidé, kteří mají potřebu diskutovat o článku, který se ani nenamáhají přečíst. WC4 rozhodně "nedrbu" zato o pár odstavců dříve je napsáno "hry jako Phantasmagoria, Spycraft či Gabriel Knight 2 bez debat patří do zlatého fondu interaktivní zábavy"

+9/−1
1.8.2014 15:11

P23e68t42r 77L67i69n19h87a51r70t 2868794534773

Já osobně považuju Gabriela Knighta 2 nejen za nejlepší interaktivní film, ale v mém soukromém žebříčku i jako nejlepší adventuru vůbec.

0/0
1.8.2014 15:42

P74e64t17r 10S13o31k20o87l 8712481157831

Psal jste článek o interaktivních filmových hrách a o legendě Gabriel Knight 2 jste nenapsal ani jedinou větu, za to celý odstavec obsedantně věnujete svému zklamání z Fahrenheitu. Osobně si myslím, že místo fascinace na diskuzi, byste měl více času věnovat přípravě článku.

0/−1
2.8.2014 0:33
Foto

H59o29n46z62a 39S11r60p 9254563102368

Jenže já jsem nechtěl psát o všeobecně známých klasikách, ale připomenout dobu kdy interaktivní filmy vycházely jako na běžícím pásu. Že se v tom množstvÍ vyskytly i kvalitní kusy je fajn a taky jsem tomu pár odstavcu věnoval. Nicméně v té době šlo vskutku jen o výjimku potvrzující pravidlo

+3/−1
2.8.2014 9:10
Foto

J87a63k14u81b 30R13a69i61d34a 5458266289544

Sám jsem se s QTE nesetkal a ani nechci (tedy nevím, počítají se staré Olympijské hry a Zimní olympijské hry? :)). Nedávno jsem byl zvědavý na herního Ramba a našel si jen game-play. No... škoda mluvit.

Obecně nemám rád jakákoliv zbytečná zjednodušování her na úroveň "zapni a hraj". Dokáže mě vytočit, když si nemůžu v nějaké střílečce přenastavit ovládání tak, jak chci (nepoužívám WASD). Vytočí mě, když si ve hrách jako Skyrim či Duke Nukem: Forever nemůžu uložit hru na různé pozice, ale vždy jen na tu první (tudíž kupř. nemůžou hrát dva hráči či jeden hráč víc postav...). 

Za tím vším mi smrdí zjednodušování pro konzole a pěkně mě to štve. To hráči hloupnou? Kdysi měly hry několik záložek detailních nastavení, spoustu ovládacích elementů, které se taky daly nastavit. Tohle už není jen nostalgie: z hlediska vstřícnosti k hráči je prostě Duke z roku 1996 objektivně mnohem lepší, než Forever.

+1/−2
1.8.2014 13:18

P51e62t23r 14L83i34n96h92a72r83t 2198884514873

Je pravdou, že určité zjednodušování u her je standardem, tvůrci se to snaží přiblížit širšímů spektru hráčů. Akorát se to s tím zjednodušováním občas až moc přehání.

0/0
1.8.2014 19:41

P40e84t29r 37L30i74n38h28a45r98t 2488894844123

A QTE taky nemám moc v lásce, ale u her typu Heavy Rain, Beyond nebo třeba Fahrenheit se to dá překousnout. Ale nic se nesmí přehánět.

0/0
1.8.2014 19:42

M86a79r48t42i11n 90N21ě75m87e56c 6408324135425

"Fahrenheit - jeden z nejpitomějších příběhů v dějinách počítačových her"

tak na tohle opravdu nemám co říct... jeden by se divil, že ten bonusweb ještě někdo čte

+4/0
1.8.2014 9:58
Foto

O25n79d93ř92e77j 25Z38a75c15h 3173950533262

To je možná škoda, že k tomu nemáte co říct. Honza, který se na adventury specializuje, tam minimálně napsal, proč si to myslí. Vy jste si jen přečetl popisek u obrázku a plivnul na celý web.

+6/−2
1.8.2014 10:35

M33a27r24t65i92n 49N94ě16m91e44c 6768874595765

a ten snad neni ke čtení?

+1/0
1.8.2014 18:26

V63l96a71d96i97m71í94r 12K64r14i54s21t68e72n 7216732415468

Očividně dle vašich reakcí slouží jen na nadávání. 

Bylo by zajímavé, kdyby redakce udělala soutěž na diváckou recenzi nějaké známé hry a pak nechala diváky pochlubit se některé i odměnit. Bohužel ti, co nejvíce kritizují by stejně neměli "cohones" se toho zúčastnit.

+2/−1
1.8.2014 18:48

J56a74r86o58s73l89a46v 82K17o35u32b44e27l14k28a 3481733775425

OK - tak zkusíme argumentovat...

Já sám na hru Fahrenheit vzpomínám více než v dobrém a to jak po stránce herní tak i příběhové. To že si autor vysnil hyperrealistický domácí drama (či jak jinak bych měl jeho nářek interpretovat) přece ještě neznamená že jiný příběh je špatný.

Chápu že pro někoho kdo nemá (jak vidno) rád příběh založený na magii říznuté se sci-fi, tak ten bude samozřejmě naříkat právě tak jako pan Srp, nicméně ač chápu že hodnocení her je věcí veskrze subjektivní, tak od redaktora se zaměřením na hry bych očekvával poněkud větší nadhled.

Já sám bych na Fahrenhaitu ocenil právě onu kompaktnost atmosféry (ježto byla hlavním důvodem proč jsem se do této hry po vyzkoušení dema vlastně vůbec pustil), poměrně značné možnosti a cesty jak vyřešit rozličné úkoly a nakonec i samotný přerod z původně silně realtistické adventury do světa plné mytologie mi přišel prostě zajímavý a bavil mě.

Moje hodnocení tedy je takové že pro toho kdo nemá rád spojení moderní civilizace s magií a jistou dávkou sci-fi, tak pro toho tato hra opravdu není. Mě to ale dokonale sedlo a na hru vzpomínám více než rád a ano - opravdu nemám valné mínění o člověku který se profesně o hry zajímá a přitom právě o této hře napíše že je pro něj nějvětším zklamáním jeho dosavadní kariéry...

(Zde se pustím do dohadů, ale osobně mám z autora pocit že do hry šel s diametrálně jiným očekáváním a přes tenhle fakt se už jednoduše nedokázal přenést... - alespoň takový to ve mě budí dojem)

+3/0
3.8.2014 14:55
Foto

H19o96n81z30a 30S61r19p 9204813792318

Děkuji za názor, jen mi prosím nepodsouvejte myšlenky, Proti SF samozřejmě nic nemám, dokážu ocenit jakýkoli žánr - to jen tak naokraj. 

Nemůžu s Vámi souhlasit ohledně kompaktnosti atmosféry - hra v geniálním úvodu slibuje temný thriller a přibližně první třetinu se toho i drží. Že vysvětlení bude nadpřirozené je celkem očekávatelné, nicméně zmíněná kombinace magie a techniky je prostě přehnaná a rozhodně nekoresponduje se začátkem. Výsledný dojem je tak daleko horší, než u primitivních zápletek typu "unesli princeznu, musíte jí zachránit", protože ty si alespoň na nic nehrají a v průběhu hraní jsou konzistentní. Fahrenheit nabídl zajímavé otázky na něž nedokázal odpovědět a veškerou atmsoféru utopil v béčkovém SF. S posledním odstavcem máte pravdu - ke hře jsem přistupoval s očekáváním dospělého herního zážitku, To není ale moje chyba, hra tak byla i prezentována. Jako dospělý zážitek opravdu nevnímám utíkání před brouky a záchranu světa před zlými roboty. Dokáži pochopit proč se na tuto hru všeobecně vzpomíná v dobrém, ale kvůli scénáři to opravdu není. Rozhodně v tomto postoji nejsem osamocen, zkuste se na internetu porozhlédnout po názorech na tuto hru, budete překvapen.

+2/−1
3.8.2014 16:45

M94a27r13e39k 40Z83a88h15r33a81d59i25l 6634689795291

Teda nad článkem jsem se docela pobavil, i když s autorem ve spoustě věcí nesouhlasim. Těch několik interaktivních filmů (filmových her?), co jsem hrál, bylo naštěstí výborných (např. zmíněna Phantasmagoria, Darkseed,...) a bavili mě po celou dobu hraní, včetně čistě filmových sekvencí. Ale chápu, že větší část her z tohohle žánru je brak.

+1/−2
1.8.2014 7:14

M86a49r91e29k 97Z42a41h31r49a74d53i65l 6954639795641

A třeba i u takový "blbosti", jakou byla Megarace 2 (s filmovými sekvencemi jakéhosi Josefa Bláhy a jeho sličnou asistentkou) jsem se bavil několik hodin. Proto mi tenhle typ her nevadí, jen člověk musí trochu počítat s tim, že si prostě během hraní to kafe může v klidu udělat, no... :-)

0/0
1.8.2014 7:21
Foto

H12o85n40z15a 41S86r73p 9444583682548

tak moderátorovi Megarace může konkurovat maximálně Horst Fuchs

0/−2
1.8.2014 7:56

F60i59l80i28p 61P50e41t32e69r 1888596324611

ocividne se stal legendou. Asi jedina postava z inter atp. kterou si pamatuju. Me pripominal profesora Browna z Navratu do budoucnosti.

Hru Hell jsem dostal prave s Megarace a vzdycky nas s brachou stvalo ze jsme to na nasi 486 nemohli nejak rozchodit. Asi nas pocitac branil pred utrpenim :)

+1/0
1.8.2014 8:37
Foto

O85n80d89ř64e40j 32Z19a68c11h 3943230763372

MegaRace 2 jsem miloval. Demo jsem drtil pořád dokola, pak koupil originálku... škoda, že jsem ji pak prodal. Každopádně skvělý vzpomínky :)

+1/−1
1.8.2014 10:41

M74a87r98e75k 57Z70a39h86r79a71d67i56l 6914259635411

*bavily

0/0
1.8.2014 9:50

M19i75r51o62s77l28a60v 95S18t13a35s58t84n58y 7644673506331

Dark Seed je naprosto tradiční adventura.

0/0
6.8.2014 11:30







Najdete na iDNES.cz