Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RETRO: Cestujte zpět v čase. Podívejte se na vývoj sci-fi strategií

Duna 2, Command & Conquer i Stacraft. Sci-fi odnož strategií hraných v reálném čase nabízí řadu skvostů, na nichž lze dobře ilustrovat grafický vývoj žánru. Článek se soustředí především na vizuální evoluci her.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e75t96r 42J71a43r90o17š 2924271445347

Ale napada me jedna co byla opomenuta a dala by se zaradit do fronty - SPORE R^

0/0
29.5.2014 17:55

J95i57ř86í 54Ř95e75h34o89ř 9388648496518

Cossacks z roku 2001 novověké válčení s masivními armádami s docela dobře zvládnutými formacemi které hry s moderním válčením vždy ignorovali. Formace jednotek se sice objevili už asi o rok dříve v Shogun Total War. Ale tu asi mezi realtimové hry neřadíme. Cossacks dle mého celkem neprávem zapadla.

0/0
29.5.2014 14:56

P23e57t67r 25J66a18r89o36š 2984321235257

napadlo me to take, ale pak jsem si precetl poradne nadpis ;-)

+1/0
29.5.2014 17:53

D40a87v21i23d 75H38u35s97t32á28k 5613406715885

Nj, Generals, moje nejoblíbenější strategie. Bohužel další důkaz, že autoři nepochopili, co fanoušci chtějí. Generals byl prakticky dokonalej, v podstatě tam nebylo potřeba nic měnit. Stačilo předělat grafiku na něco současnýho, dát novou zajímavou kampaň případně novou frakci a mohli mít perfektní a úspěšný titul. Ale těma inovacema (mnohdy nedomyšlenejma) ten truhej díl zazdili. Škoda, na to jsem se fakt těšil.

+2/0
28.5.2014 16:28

A25n87d16r72e17j 17B66r16a15b71e20c 4762911617394

Hral jste ten alfatest? Nemel byste pripadne zajem nam napsat kratky clanek, proc to podle vas nefungovalo?

0/0
28.5.2014 16:58

D33a21v30i29d 60H56u72s57t72á59k 5653756345635

Můj osobní názor, že nejhorši věc, kterou autoři zrušenému dílu provedli byl free to play alias pay to win systém. Na to snad ani článek není potřeba. Generals 1, byly úžasný právě ve vyvážení stran, na první pohled každá jinak silná, ale když se je člověk naučil, tak byly velmi vyrovnané. A hlavně, za každou se hrálo úplně jinak, nebyli to jen stejný jednotky s různým vzhledem.

0/0
28.5.2014 18:14

K16r84i60s17t98ý12n84a 63F88o55j31t62l11o63v10á 4918557764781

Generals byli vazne super.. mel sem rad i starsi CC, ale proste Generals byli perfektni,ale to uz mely RTS obecne to nejlepsi za sebou.

+1/0
29.5.2014 0:28

J34a74n 54K11u73b95a63l61e81k 4319210983186

Planetary Annihilation

--- velmi dobra hra. Doporucuji k porizeni pro Ty, kteri maji radi RTS :).

0/0
28.5.2014 13:17

T64o31m50á82š 64H55a38l60u74z33a 6283733516818

C&C a pak hlavně první Red Alert... to byla náplň našich PC cvičení na ZŠ. Dnes je to samý tupý titul, kde jde jen o střílení a hlavně bez přemýšlení. Po letech jsem zkusil Real Time Strategii a to titul Warhammer 40K (pár let zpět) a jak člověk ty strategie přestal hrát, tak najedou neví, která bije... krom Starcraftu 2 je toto odvětví dosti prázndé.

0/0
28.5.2014 13:11

M32a97r12t70i85n 69B22l72a81s84s 3731609986441

7th Legion? ;-(

0/0
28.5.2014 12:57

M79i43c80h33a98l 91M12e35č40i80a28r 1140940569365

Pamätám, že Total Anihilation obsahoval super trik na prechod do vyšších levelov, stačilo zabiť nejak vlastného commandera a pri voľbe opakovania levelu proste kliknúť na level vyššie.. ;-D

0/0
28.5.2014 12:35

V71a82c25l13a82v 90M79e95d57e59k 5101722835865

To je kus nostalgie, vzpomínky na dlouhé noci strávené u Duna 2 - s amatérsky sletovaným DA převodníkem na paralelním portu, protože zvukovka pro mě tenkrát byla nedostupná ;-D

0/0
28.5.2014 12:34

M69i59c65h62a35l 34F43r51ý98d69e55k 3353940367

Jaaaj, C&C Red Alert R^V

+2/0
28.5.2014 11:14

V28á55c82l86a30v 91P84e37t23e60r 6354590929733

Celkem překvapený z absence Original War nebo Fallen Haven:-/

+2/0
28.5.2014 10:52

B31a67r45t65o77l91o88m81ě58j 57K69u60s 2105526371423

Určitě by si tu zasloužila zmínit nějaká "epochální" strategie, ať už Age of Empires, Rise of Nations, nebo podle mého nejlepší z nich - Empire Earth. 

A bavíme-li se o nositelích inovací, pak Dawn of War II jen zdokonalila to, co přinesla hra Company of heroes.

0/0
28.5.2014 10:51

M25a61r97t94i68n 44K98a73r23á90s23e48k 9908293968578

Ty nejsou moc scifi ne? (empire earth teda nevim, ale AoE i RoN nejsou)

0/0
29.5.2014 10:43

M42a54r69t50i21n 84M73a94i82k90s22n66a34r 3324963258912

Wow, všechny zmíněné hry jsem hrál nebo hraju :o)

+1/0
28.5.2014 9:09

M23a86r22e68k 79Z35a39h47r48a18d45i46l 6294409465711

Možná by bylo dobré zmínit alespoň okrajově Original War ...

+6/0
28.5.2014 7:20

M94a64r26t61i24n 75Z90i39k11m78u75n30d 7215605544211

Original War nebyla z hlediska grafiky nijak zásadní.

0/0
28.5.2014 9:28

F86i19l53i80p 88S22c94h35n38e14i49d88e19r 3782309754

Jedna z nejlepších strategií, kterou jsem kdy hrál, byla Star Wars: Rebellion. Přijde mi, že to byla dosti nedoceněná hra. Star Wars Empire At War z mého pohledu nesahá Rebellionu ani po kotníky. Samozřejmě se zde nebavim o grafice, jelikož SW: Rebellion je z roku 1998.

0/0
28.5.2014 3:52

K46r74i93s30t27ý48n71a 12F36o67j56t91l26o85v66á 4598947494211

No jo hry u kterych se muselo trosku premyslet (a taky velmi rychle klikat) uz dneska netahnou a blbe se hraji na kozolich. Skoda ze RTS a strategie obecne zmizely z herniho sveta, nove generace hracu ani nevi o co jsou ochuzeni. Ten vycet her by mohl byt mnohem vetsi. Warcraft 1, Age of Empires, Z, KKND taky rozhodne staly za to. Hlavne Age of Empires me mrzi ze uz se nedodelalo az do soucanosti( ci dokonce budoucnosti) a konci nekdy v 19. stoleti.

+10/0
28.5.2014 1:12

H89y35n96e81k 85Š85l95a85h77ů10n95e18k 4829403146289

Rise of Nations je dost podobné AoE a je až do současnosti.

+3/0
28.5.2014 1:17

O84n91d96r28a 70H32ů85ď31a 5926711838458

Řekl bych spíš, že je škoda, že vymizeli tahové strategie. Takový Battle Isle 2 nebo 3. český Signus - The Artefact world

+1/0
28.5.2014 7:14

V13o17j66t13a 33P82a44t96k46o78s 8850478868443

Warcraft 1 byla jen převlečená Duna 2, KKND taky nebyl zas takový odvaz. Ale Z by si asi zmínku zasloužilo, bylo to oproti jiným rts docela odlišné a skvěle hratelné.

0/0
28.5.2014 8:26

M53i26l43a70n 37Š30t92ě98p45á65n33e65k 8756852285398

Warcraft 1 byl dost odlišný od Duny 2. Nejen, že opustil svět sci-fi, ale přinesl možnost kouzel pro některé jednotky a více surovin. Také to byla jedna z mála RTS, kde jsem sváděl líté boje o strategicky umístené mosty, apod (bohužel jen u některých map). U Duny 2 nic takového nehrozilo. Od převlečené Duny 2 byl hodně daleko.

0/0
28.5.2014 9:07

V77o61j13t60a 87P41a30t20k70o94s 8940598118503

To, že se to odehrávalo v jiném prostředí není žádná odlišnost. Ovládání i principy byly úplně totožné, jen měly jednotky a budovy jiné textury. V W1 byly kouzla, v Duně zase některé speciální schopnosti jednotek. No dobře, ve W1 byly dvě suroviny, zatímco v Duně jen jedna. A jak říkáte, nějaké boje o strategické místa byly jen v některých mapách. V Duně to logicky být nemohlo, když prostředí byla jen poušť. W1 byla super hra, nahrál jsem se ji opravdu moc, ale prostě klon Duny to byl těžký.

0/0
29.5.2014 1:36

M30i68l97a77n 33Š50t64ě69p15á17n58e84k 8766872515308

No dobře, ale pak jsou těžkým klonem Duny všechny hry v článku (homeworld a Star Wars neznám) s jediným podstatným vylepšením a to je možnost zadávat příkazy pravým tlačítkem myši. Možná s vyloučením Warhammeru, kde je levelování a celé to stojí na hrdinech.

0/0
29.5.2014 8:40

M31i55r65o25s68l25a52v 91S83t52a75s22t12n39y 7514683586791

Ale tak dle nadpisu článku autor řeší pouze sci-fi strategie (pokud to tam nedosal po přečtení Vašeho příspěvku :-)), takže AoE a další se tam těžko mohly objevit.

KKND byla ve své době poměrně zázavná hra, ale narozdíl od většiny ostatních zmíněných revoluční rozhodně nebyla. To samé se dá říct třeba i o dalším zajímavém titulu Dark Colony.

0/0
28.5.2014 11:06

A95n27d57r26e11j 50B51r36a41b80e15c 4322261617944

Aaah, Dark Colony. To si vybavuju jako pekelne tezky titul, ale hral jsem to jako dite. :)

0/0
28.5.2014 12:55

T28o13n20í17k 34K37u28t38t55m18a73n69n 6683528572

Hlavně Dark Colony byla asi první hra, která zavedla cyklus dne a noci, a pokud si dobře pamatuju, byl to jeden z klíčovejch faktorů samotný herní taktiky. Jinak ale podle mě Dark Colony nebyla žádná pecka, ani z hlediska grafiky, ani z hlediska hratelnosti, ale je pravda, že jsem ji taky hrál někdy v 11-12 letech ;-D

0/0
28.5.2014 17:08

V90o56j43t35a 60P19a48t25k33o49s 8630738958483

Jakmile padla noc, tak mi pokaždé hned začalo být hodně úzko:-)

0/0
29.5.2014 1:37

H80y76n27e48k 93Š72l82a42h93ů87n21e53k 4689663686669

"Duna 2 (1992) bývá mnohdy milně..." ;-D

+1/0
28.5.2014 0:40

J24a89n 27K91r65k 1811827613862

No co, prostě to je milník :)

+2/0
28.5.2014 1:05

T97o78n32í43k 89K85u43t54t54m22a23n85n 6583258822

Když už mylně, tak se vším všudy :-)

+2/0
28.5.2014 1:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.