Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita je skutečně novou érou hraní. První dojmy

Veškerá prohlášení o nových technologiích je dobré brát s rezervou. Ostatně ani první vývojářská verze přilby Oculus Rift pro virtuální realitu nebyla nijak ohromující. Tvůrci však během roku významně pokročili a vylepšené zařízení nabízí nový rozměr herního zážitku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a40n 28H17o64r83á87k 3483730300701

pak sundas helmu a budes mit rozflakanej obyvak

0/0
12.6.2014 13:11

J49a73n 56N47o14ž43i73č69k55a 1680485159313

ve spojeni s timto zarizenim bomba 

https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M92a79r20e41k 17Z57a45h15r24a71d65i88l 6714419265411

"...téměř okamžité otočky o 360° nepřipadají v úvahu."

A nemyslel autor spíš otočku o 180°? V jistém smyslu je "okamžitá otočka o 360°" rovna setrvání na stávající pozici ;-)...

+4/0
12.6.2014 9:01

M95i28c96h92a43l 68V25e20r64n68e11r 8937626527764

Možná hrál autor simulátor krasobruslení, tam by nějaká "téměř okamžitá" otočka o 360 stupňů možná byla :-) Ve střílečce jedině, pokud by hráč uklouzl po virtuálních střevech virtuálního impa;-D 

Mimochodem, jak to vypadá s podporou oculus pro Doom 3 BFG, je to definitivně uzavřená záležitost, nebo by se ještě mohli nějak dohodnout?

0/0
12.6.2014 10:46

A79n69d72r48e26j 77B65r54a93b20e38c 4422261207414

Mylite se. Otocit o 360° je nesmysl, kdyz se to pouziva obrazne ve vztahu k nazoru. "Sve tvrzeni otocil o 360°" by byl priklad toho nesmyslu, co mate na mysli. V souvislosti s pohybem mysi je to naprosto koretni vyraz a je to myslene a napsane spravne. Stejne tak jako auto, ktere udela hodiny o  360° nezustane na miste, ani uplne otoceni ve strilecce neni nulovy pohyb. A v sitovych akcich typu Titanfall je to naprosto standardni jev.

0/0
13.6.2014 5:56

A88l71e17š 79K82o37p31e73c35k74ý 2812266965478

On myslel okamžitou otočku. To znamená 0 ms. Tedy vtipný paradox a chytání za slovíčko. Jinak máte kolego pravdu.

0/0
13.6.2014 7:03

A42n35d49r55e69j 70B36r28a63b46e70c 4332791807254

Je tam slovo temer, takze to stale neplati. :)

0/0
13.6.2014 17:01

V77l24a31d10i35m35í84r 82F30i62b14i71g88e88r 5214931141394

Super:-). Zatím ještě nic moc ale do 5-10 let to bude vyladěný. Klidně si na to zřídím samostatnou místnost až to bude za to opravdu stát.

0/0
12.6.2014 8:32

P78e21t92r 41K94r83á84l 4914430128462

Myslím si, že na 99% tohle na online FPS hraní nebude. Vzhledem k tomu, jak pohybuju rychle myší při rozhlizeni a míření, si nedokážu představit, že bych tak musel hýbat hlavou. A vůbec, ve hře by se muselo prvně programátorsky oddělit míření od rozhlizeni. Nepředpokládám, že bych mířil pohybem hlavy :-)

0/0
12.6.2014 8:15

J53a64n 72N84o12ž12i94č11k11a 1290335209343

uplne jednoduse viz https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M24i29c83h87a15l 64V58e73r80n44e67r 8857206477444

Něco podobného vytvořili pro Skyrim. Tam zase pro míření nezávislé na směru pohledu a pohybech hlavy používali takové ty nunchaky od Wii - střelba z luku vypadala perfektně:-)

0/0
12.6.2014 10:53

M19i16r93o40s10l96a38v 29K12r35a45h33u48l18í12k 6377834204

já si právě myslím, že to míření bude prováděno pohybem hlavy, což by ve finále mohlo být mnohem přesnější než myš. Ale zase mít možnosti rozhlížet se pomocí helmy a mít míření stále na myši by se mi asi líbilo více.

Problém s rychlou otočkou by mohl být vyřešen pohybem na kliknutí o 180 stupňů. Jen otázka jak si to přebere hráč, aby se mu z toho nezamotala hlava :-)

Jakmile to bude dostupné tak si to ale zcela jistě pořídím. WarThuder s tímto musí být jednoznačně úchvatný zážitek.

0/0
12.6.2014 11:23

J91i22ř70í 72K60u76b23e27š 5586474985231

Úplně nejraději si chci právě zahrát střílečku a to českou simulaci Arma :-) tam se dá rozhlížet už teď, ale držet u toho tlačítko na klávesnici je trošku nepohodlné ;-D takhle bych se mohl rozhlížet jak se mi zlíbí a přímo v akci ;-D

0/0
12.6.2014 7:44

D21r30a67h36o24m89í80r 88S10t28r29o87u83h89a76l 4455568472454

Už se těším, až na to namontuju kinect a budu larpovat :-)

+1/0
11.6.2014 22:44

P20e29t77r 18M20o59t98y23č81k69a 2362468600159

Myslím si, že virtuální realita je přece jen o něčem rozsáhlejším, než jen o helmě, která promítá obraz, ale budiž.

Pane autore, podařilo se jim nějak rozumně vyřešit problém s kinetózou?

+1/0
11.6.2014 21:14

J84a76n 96H34e34l96l80e68r 9568955116

přibalují k helmě platíčko kinedrylu;-)

0/0
11.6.2014 22:19

T40o80m71á41š 57M34a43r67n70ý 4625667726830

Řekl bych že ne, mozek z toho bude slušně zmagořenej.

0/0
11.6.2014 22:19

D57r17a46h81o70m39í11r 14S47t28r56o53u25h39a71l 4695478842934

Měl jsem možnost několikrát hrát s původní vývojářskou verzí a problém s kinetózou nebyl žádný. Bude to dost individuální. Dost bude záležet na vzdálenosti virtuálních očí a správně seřízené optiky.

0/0
11.6.2014 22:29

J79o36s50e12f 13P22a51l87a64t14a 1133792501195

https://www.youtube.com/watch?v=q3_H4QnZXe4 neboj už to začíná;-D

0/0
11.6.2014 22:54

T36o70n67í33k 95K21u49t59t29m68a51n70n 6373198162

Celkem souhlasím. Jako nějaká projekce je určitě super, dovedu si představit, že v některých hrách by to bylo super, zároveň si dovedu představit, že mimo herní průmysl by to mělo taky svůj význam (například taková procházka po starověkým městě by byla terno podle mě), however jen projekce podle mě není virtuální realita. Realita musí být nějak cítit, musí nějak chutnat, tělo ji musí vnímat i na dotek. Oculus může bejt super, ale ve svý podstatě je to "jen" pokročilejší 3D stereoskopická projekce.

0/0
11.6.2014 23:18

D86r23a55h33o93m12í46r 71S23t65r54o30u36h97a91l 4955408912484

No, člověk získává 60% informací o svém okolí pomocí zraku a dalších 20% pomocí sluchu. To máme 80% virtuální realitu :-).

+1/0
11.6.2014 23:45

P21a58v30e60l 21T24r35ü56b39e38n62e53k91r 7811451922762

Já jsem někde četl ze pomocí zraku je to právě 80% a sluch asi 15%. To je pak 95%.??

0/0
13.6.2014 23:06

A92n73d63r94e79j 47B72r30a59b49e36c 4922741487254

Jak jsem psal v clanku - ja s tim problem mel. Nebylo to neprijemne a nedelalo se mi z toho zle, ale mel jsem pocit jako bych plaval nebo vznasel se. Zajimave je, ze u prvni verze Oculu jsem se s tim nesetkal. Ale hral jsem tehdy jiny typ hry (zavody na motorce). Tentokrat to byla hopsacka.

0/0
13.6.2014 5:58

T72o44m23á74š 94M74a43r73n73ý 4515347576860

http://youtu.be/INDKNA7kXoo

+1/0
11.6.2014 19:59

M19a24r90t73i54n 10S23t93e97r71n 3282834654644

Tedy nevím, ale podobný věci (stereo brýle/helmy) tu byly už někdy před 10 lety a zatí se moc neprosadily. A hlavně podle popisu z článku to na nějaký výrazný pokrok v téhle oblasti skutečně nevypadá.

+1/0
11.6.2014 16:35

F40i75l61i35p 79K88r36a59u26s 9439308306417

Tak si prectete neco vic nez tenhle clanek. Oculus resi dostatek zakladnich nedostatku predchozich technologii:

1) Dobre rozliseni (dost naznaku ze produkcni verze bude mit 1440p displej)

2) Dostatecne maly lag a minimalni rozmazavani obrazu pri rychlejsich pohybech. Oculus byla prvni helma, ktera se dostala na prijatelny lag bez vysokych nakladu, v podstate to jsou celkem levne a dostupne soucastky + display ze smartphone.

3) Ok vaha

4) 6DoF sledovani hlavy - naklon i posun ve trech osach, takze nejste jen kamera ve fixnim bode na krku, ale plne pohybliva kamera kopirujici realny pohyb hlavy vuci krku.

5) Nehrozi mu nezajem vyvojaru. V dubnu meli 85 000 prodanych devkitu... 6) Cena se ocekava okolo $300 (novy devkit ted stoji $350), coz je v uplne jine lize nez tisice dolaru za predchozi VR pokusy...

+6/0
11.6.2014 17:45

P79a97v68e30l 46L72a98n78g35w91e48i83l 3607563515276

Tablet uz tu taky byl, ale pak prisel iPad. To pred deseti lety melo s VR spolecny jen externi vzhled "helmy". Co se deje pred ocima a s pocitem "transportovani se" do jine reality (ktery ani driv neexistoval, aspon z me zkusenosti) je revolucni.

+1/−1
11.6.2014 19:54
Foto

L44u98k80á95š 12Z25á88v18o85d92s80k34ý 9831449121

ty už tu byly před 20 let, pamatuji několik článků v prvním ročníku Score. Vše skončilo v propadlišti dějin.

+1/0
11.6.2014 20:19

J47a93n 82N79o73ž77i39č47k85a 1960445939133

staci dohledat mraky videi na youtubu. vypada to velice zajimave

+1/0
11.6.2014 20:34

V62o55j54t96ě86c75h 65P86u78l12e96c 8795278711

Na střílečky nevím, ale cokoliv, kde jste "v sedačce" a kromě ovládání formule/stíhačky/wrx/tanku atd. se musíte i rozhlížet, to bude super

+3/0
11.6.2014 16:05

F27i31l82i90p 92B41a21r23á10k 4250535145321

právě u stříleček se hráči rozhlíží snad nejvíce, ne? :D tam vidím největší potenciál :)

+1/0
11.6.2014 22:47

J61o29s16e28f 72P76a13l20a50t98a 1763712371885

přesně:-)

0/0
11.6.2014 22:51

H15e59r28b26e91r94t 74V42á66c67l34a26v71s30k71ý 4629225841722

Komik Brabec se otáčí jako korouhvička s nulovou schopností odhadovat protnutí linií v budoucnosti. Doporučuji přečíst jeho hřmící pamflet z března:

http://bonusweb.idnes.cz/oculus-rift-facebook-komentar-dkt-/Magazin.aspx?c=A140326_155152_bw-magazin_anb

+1/0
11.6.2014 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.