Diskuse k článku

Virtuální realita je skutečně novou érou hraní. První dojmy

Veškerá prohlášení o nových technologiích je dobré brát s rezervou. Ostatně ani první vývojářská verze přilby Oculus Rift pro virtuální realitu nebyla nijak ohromující. Tvůrci však během roku významně pokročili a vylepšené zařízení nabízí nový rozměr herního zážitku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a80n 18H75o54r96á76k 3753410580281

pak sundas helmu a budes mit rozflakanej obyvak

0/0
12.6.2014 13:11

J27a16n 12N95o80ž78i14č43k78a 1340665349973

ve spojeni s timto zarizenim bomba 

https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M76a47r62e43k 48Z51a73h93r33a36d75i65l 6124379315381

"...téměř okamžité otočky o 360° nepřipadají v úvahu."

A nemyslel autor spíš otočku o 180°? V jistém smyslu je "okamžitá otočka o 360°" rovna setrvání na stávající pozici ;-)...

+4/0
12.6.2014 9:01

M87i66c21h59a33l 57V96e22r18n43e53r 8167796447824

Možná hrál autor simulátor krasobruslení, tam by nějaká "téměř okamžitá" otočka o 360 stupňů možná byla :-) Ve střílečce jedině, pokud by hráč uklouzl po virtuálních střevech virtuálního impa;-D 

Mimochodem, jak to vypadá s podporou oculus pro Doom 3 BFG, je to definitivně uzavřená záležitost, nebo by se ještě mohli nějak dohodnout?

0/0
12.6.2014 10:46

A56n19d98r17e44j 42B36r88a84b34e92c 4782361397774

Mylite se. Otocit o 360° je nesmysl, kdyz se to pouziva obrazne ve vztahu k nazoru. "Sve tvrzeni otocil o 360°" by byl priklad toho nesmyslu, co mate na mysli. V souvislosti s pohybem mysi je to naprosto koretni vyraz a je to myslene a napsane spravne. Stejne tak jako auto, ktere udela hodiny o  360° nezustane na miste, ani uplne otoceni ve strilecce neni nulovy pohyb. A v sitovych akcich typu Titanfall je to naprosto standardni jev.

0/0
13.6.2014 5:56

A51l82e15š 21K45o98p23e47c52k88ý 2642316405178

On myslel okamžitou otočku. To znamená 0 ms. Tedy vtipný paradox a chytání za slovíčko. Jinak máte kolego pravdu.

0/0
13.6.2014 7:03

A30n86d53r90e92j 19B91r38a23b93e34c 4612761357354

Je tam slovo temer, takze to stale neplati. :)

0/0
13.6.2014 17:01

V40l77a70d82i39m91í70r 11F68i98b82i42g71e55r 5274781211954

Super:-). Zatím ještě nic moc ale do 5-10 let to bude vyladěný. Klidně si na to zřídím samostatnou místnost až to bude za to opravdu stát.

0/0
12.6.2014 8:32

P81e64t46r 49K87r43á29l 4844220688202

Myslím si, že na 99% tohle na online FPS hraní nebude. Vzhledem k tomu, jak pohybuju rychle myší při rozhlizeni a míření, si nedokážu představit, že bych tak musel hýbat hlavou. A vůbec, ve hře by se muselo prvně programátorsky oddělit míření od rozhlizeni. Nepředpokládám, že bych mířil pohybem hlavy :-)

0/0
12.6.2014 8:15

J85a83n 31N86o22ž22i21č93k48a 1100245589853

uplne jednoduse viz https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M83i91c19h75a30l 81V95e25r23n65e94r 8707876907894

Něco podobného vytvořili pro Skyrim. Tam zase pro míření nezávislé na směru pohledu a pohybech hlavy používali takové ty nunchaky od Wii - střelba z luku vypadala perfektně:-)

0/0
12.6.2014 10:53

M37i62r54o79s11l89a81v 24K60r55a58h43u16l83í72k 6947674154

já si právě myslím, že to míření bude prováděno pohybem hlavy, což by ve finále mohlo být mnohem přesnější než myš. Ale zase mít možnosti rozhlížet se pomocí helmy a mít míření stále na myši by se mi asi líbilo více.

Problém s rychlou otočkou by mohl být vyřešen pohybem na kliknutí o 180 stupňů. Jen otázka jak si to přebere hráč, aby se mu z toho nezamotala hlava :-)

Jakmile to bude dostupné tak si to ale zcela jistě pořídím. WarThuder s tímto musí být jednoznačně úchvatný zážitek.

0/0
12.6.2014 11:23

J60i64ř94í 33K53u63b40e72š 5946724285361

Úplně nejraději si chci právě zahrát střílečku a to českou simulaci Arma :-) tam se dá rozhlížet už teď, ale držet u toho tlačítko na klávesnici je trošku nepohodlné ;-D takhle bych se mohl rozhlížet jak se mi zlíbí a přímo v akci ;-D

0/0
12.6.2014 7:44

D25r33a30h30o66m85í55r 44S56t94r12o76u57h30a70l 4485888402504

Už se těším, až na to namontuju kinect a budu larpovat :-)

+1/0
11.6.2014 22:44

P69e37t64r 36M35o93t14y19č89k49a 2382948190959

Myslím si, že virtuální realita je přece jen o něčem rozsáhlejším, než jen o helmě, která promítá obraz, ale budiž.

Pane autore, podařilo se jim nějak rozumně vyřešit problém s kinetózou?

+1/0
11.6.2014 21:14

J34a39n 34H22e84l27l85e49r 9328575656

přibalují k helmě platíčko kinedrylu;-)

0/0
11.6.2014 22:19

T62o28m74á33š 91M90a82r63n32ý 4575987606960

Řekl bych že ne, mozek z toho bude slušně zmagořenej.

0/0
11.6.2014 22:19

D93r36a62h75o64m94í28r 10S91t79r33o89u46h36a13l 4235638292144

Měl jsem možnost několikrát hrát s původní vývojářskou verzí a problém s kinetózou nebyl žádný. Bude to dost individuální. Dost bude záležet na vzdálenosti virtuálních očí a správně seřízené optiky.

0/0
11.6.2014 22:29

J70o72s74e38f 85P96a57l55a40t85a 1473352781375

https://www.youtube.com/watch?v=q3_H4QnZXe4 neboj už to začíná;-D

0/0
11.6.2014 22:54

T27o58n64í20k 83K37u39t65t69m47a50n42n 6553638782

Celkem souhlasím. Jako nějaká projekce je určitě super, dovedu si představit, že v některých hrách by to bylo super, zároveň si dovedu představit, že mimo herní průmysl by to mělo taky svůj význam (například taková procházka po starověkým městě by byla terno podle mě), however jen projekce podle mě není virtuální realita. Realita musí být nějak cítit, musí nějak chutnat, tělo ji musí vnímat i na dotek. Oculus může bejt super, ale ve svý podstatě je to "jen" pokročilejší 3D stereoskopická projekce.

0/0
11.6.2014 23:18

D50r68a37h93o52m36í31r 60S33t89r67o46u72h69a16l 4415978202184

No, člověk získává 60% informací o svém okolí pomocí zraku a dalších 20% pomocí sluchu. To máme 80% virtuální realitu :-).

+1/0
11.6.2014 23:45

P19a54v57e53l 45T75r76ü15b13e37n87e52k50r 7931751882272

Já jsem někde četl ze pomocí zraku je to právě 80% a sluch asi 15%. To je pak 95%.??

0/0
13.6.2014 23:06

A20n40d35r11e94j 97B41r29a26b90e66c 4942631157524

Jak jsem psal v clanku - ja s tim problem mel. Nebylo to neprijemne a nedelalo se mi z toho zle, ale mel jsem pocit jako bych plaval nebo vznasel se. Zajimave je, ze u prvni verze Oculu jsem se s tim nesetkal. Ale hral jsem tehdy jiny typ hry (zavody na motorce). Tentokrat to byla hopsacka.

0/0
13.6.2014 5:58

T32o47m54á34š 92M25a91r28n75ý 4315287336450

http://youtu.be/INDKNA7kXoo

+1/0
11.6.2014 19:59

M47a27r51t95i79n 87S31t66e83r17n 3232554264334

Tedy nevím, ale podobný věci (stereo brýle/helmy) tu byly už někdy před 10 lety a zatí se moc neprosadily. A hlavně podle popisu z článku to na nějaký výrazný pokrok v téhle oblasti skutečně nevypadá.

+1/0
11.6.2014 16:35

F29i84l20i19p 48K31r44a29u12s 9499518956127

Tak si prectete neco vic nez tenhle clanek. Oculus resi dostatek zakladnich nedostatku predchozich technologii:

1) Dobre rozliseni (dost naznaku ze produkcni verze bude mit 1440p displej)

2) Dostatecne maly lag a minimalni rozmazavani obrazu pri rychlejsich pohybech. Oculus byla prvni helma, ktera se dostala na prijatelny lag bez vysokych nakladu, v podstate to jsou celkem levne a dostupne soucastky + display ze smartphone.

3) Ok vaha

4) 6DoF sledovani hlavy - naklon i posun ve trech osach, takze nejste jen kamera ve fixnim bode na krku, ale plne pohybliva kamera kopirujici realny pohyb hlavy vuci krku.

5) Nehrozi mu nezajem vyvojaru. V dubnu meli 85 000 prodanych devkitu... 6) Cena se ocekava okolo $300 (novy devkit ted stoji $350), coz je v uplne jine lize nez tisice dolaru za predchozi VR pokusy...

+6/0
11.6.2014 17:45

P27a22v59e79l 76L74a95n80g97w48e69i25l 3747823845486

Tablet uz tu taky byl, ale pak prisel iPad. To pred deseti lety melo s VR spolecny jen externi vzhled "helmy". Co se deje pred ocima a s pocitem "transportovani se" do jine reality (ktery ani driv neexistoval, aspon z me zkusenosti) je revolucni.

+1/−1
11.6.2014 19:54
Foto

L40u40k77á75š 90Z71á42v64o21d78s11k10ý 9281249121

ty už tu byly před 20 let, pamatuji několik článků v prvním ročníku Score. Vše skončilo v propadlišti dějin.

+1/0
11.6.2014 20:19

J53a83n 85N14o54ž33i37č45k80a 1300525309453

staci dohledat mraky videi na youtubu. vypada to velice zajimave

+1/0
11.6.2014 20:34

V49o93j73t47ě58c80h 71P18u72l29e20c 8545788941

Na střílečky nevím, ale cokoliv, kde jste "v sedačce" a kromě ovládání formule/stíhačky/wrx/tanku atd. se musíte i rozhlížet, to bude super

+3/0
11.6.2014 16:05

F67i97l72i94p 62B83a45r25á40k 4880785405241

právě u stříleček se hráči rozhlíží snad nejvíce, ne? :D tam vidím největší potenciál :)

+1/0
11.6.2014 22:47

J12o93s96e55f 48P51a95l24a27t15a 1633502461515

přesně:-)

0/0
11.6.2014 22:51

H92e80r64b74e58r74t 38V69á47c17l34a88v46s10k33ý 4629835671282

Komik Brabec se otáčí jako korouhvička s nulovou schopností odhadovat protnutí linií v budoucnosti. Doporučuji přečíst jeho hřmící pamflet z března:

http://bonusweb.idnes.cz/oculus-rift-facebook-komentar-dkt-/Magazin.aspx?c=A140326_155152_bw-magazin_anb

+1/0
11.6.2014 14:59



Najdete na iDNES.cz