Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve hře se chovají otřesně, ale ve skutečnosti mohou být milí a nápomocní

Vědci tvrdí, že zlé skutky ve virtuálním prostředí vedou k dobrým skutkům ve skutečném světě. K tomuto závěru došla studie vedená doktorem Matthewem Grizzardem na Univerzitě Buffalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R69a49d59e68k 90V67o28j70á68č16e50k 5543949323294

To ale bohužel nevysvětlíte člověku, který bere hry jako pokleslou zábavu "pro malé děti". S článkem souhlasím.

0/0
11.7.2014 15:16

A77l45e39x98a45n58d56r 72K98o90s57t37k26a 5129226709796

Bohužel, několikanásobná osobní zkušenost mi spíš říká, že kdo je arogantní blbeček ve hře je takový i v realitě.

+1/0
10.7.2014 19:46

T36o95m77a59s 74B72a95l19w39a40r 7866839922986

Hraní her je pořád jen hraní a zábava. Pokud je člověk normální, je to pro něj jen relax a vraha to z něj neudělá. Psychicky narušenej člověk to naopak může brát jako simulátor toho, jak si to jednou vyřídí se svým okolím. To jak se ale člověk chová ve hře o něm vypovídá většinou velký kulový. To že v GTA budu masakrovat chodce neznamená, že po nich jednou budu jezdit svým autem. Na druhou stranu. To že v RPGčku pomůžu v Questu kdejakému moulovi, automaticky neznamená, že až se na ulici něco semele, že se nebudu koukat jinam a potichu nezmizím. Takže asi tak. ;-) Výzkum naprosto o ničem.

+1/0
10.7.2014 13:37

F90i74l85i98p 46T42ř31e25b25a 6953490678206

Byť se závěry "výzkumu" souhlasím, mám určité pochybnosti o jeho metodologii. Přijde mi totiž, že srovnává jablka s velbloudama. Násilí ve hrách totiž IMO nemá žádný vliv na nikoho (zdravého). Neudělá z vás psychopata, ale ani vám samotné násilí nepomůže odreagovat. To jsou prostě pixely, a impy jsem střílel bez mrknutí od svých snad pěti let.

Mnohem zajímavější by byl výzkum rekreace reálných situací. Něco jako když ve Falloutu dáte nebo nedáte těch pár drobných somrákovi, a pak v reálu, nebo když si v ME máte vybrat, kterou pustit k vodě, a kdo zemře na sebevražedné misi... Hmm?

+2/0
10.7.2014 11:16

J63a51n 26C57h97a36r23v57á27t 9711549153486

Jo jo, není lepšího odreagování po perném dni, než poslat na onen herní svět pár nebožáků v nějaké pěkné střílečce a hned je člověku o poznání líp.

PS: Docela by mě zajímalo jak vypadá takové - cituji z článku  "násilné hraní her". To jako někoho násilně nutí hrát hry?

0/0
9.7.2014 21:41

J30a69n 15P71e72k78a 5983103823

Jasný, snadno se uklidním tím, že rozšvihám sto chodců a postřílím armádu policajtů v GTAčku, pak se můžu klíídně usmívat na okolní svět :D

0/0
9.7.2014 21:17

P50e26t65r 79Š48t63ě20p 2103373900636

Ja bych chtel videt psychologicky profil lidi, kteri v EVE nedelaji nic lepsiho, nez suicide ganks, buzeruji bezbranne tezare apod... To chovani musi vyrustat z prirozene povahy cloveka, i kdyz ji treba v realu nerealizuje - treba proto, ze ma 120 kilo, 5 dioptrii a pri kazde rvacce mel od krve hubu, zatimco ostatni ruce...

0/0
9.7.2014 21:11

J18a54n 92P80a42t60o69č45k81a 3282306807604

Myslím si (a i zkušenost mi to zatím potvrzuje), že žádná hra sama o sobě z nikoho bestiálního kriminálníka neudělá. Jestli je dítě zdravé - čímž především myslím, pokud vyrůstá v prostředí, které ho vychová, tak bych se nebál. Může si večer jako oddechovku rozřezat v počítačí pár desítek lidí motorovkou. Jiná věc je fakt, že takto zdravých dětí ze zdravého prostředí je čím dál méně. :-/

+1/0
9.7.2014 12:47

V26l71a26d53i52m26í49r 67V37y23s34o59k76ý 8582712131575

tak by měli zavést hry do vězení ne?

+2/0
9.7.2014 11:53

T89o80m90a96s 92B36a87l71w21a12r 7436279802616

No ze článku to vypadá, že odsouzení vrazi by asi hráli jen simulátory pěstování kytiček a podobně :-)

0/0
10.7.2014 13:11

A68l65e49x17a32n20d67r 82C86h33y35t94i30l 2424142835871

Ja hraju maximalne neutralniho, jinak kladas. Za zlyho mi to prijde uplne neprirozeny. A to i v zivote. Kamarad zase hraje za zleho jakmile se mu naskytne prilezitost, ale jinak je to nekonfliktni hodnej kluk:)

Je to opravdu individualni.

+6/0
9.7.2014 10:41

O66l86d91ř47i38c83h 66H88a83v53r41l49a82n32t 3851743539675

Ono je asi neco jineho, kdyz člověk hraje střilečku, ale v připadě Baldur's Gate a jemu podobnych RPG jsem hral podle sveho nejlepšího vědomí a svědomí. (good)

Nic není černobílé, ale ubližovat nevinným lidem se mi nikdy nechtělo, naopak padouchy jsem řezal bez výčitek .-))

Podle mě je ten výzkum blbost.. je to individualní, jak píše pan Kopecký.

+8/0
9.7.2014 8:01

J20a68n 35H61o44r74á12k 3573640120721

jojo, v rpg jsem taky vzdycky kladas, nejakou levotu si dovolim jen obcas :)

0/0
9.7.2014 10:14

M93a82r87t32i45n 55B35e43n33e84š 3982607324779

Přesně tak, i když se vyloženě občas některé RPG (když je hraju třeba poněkolikáté) snažím hrát za zápornou postavu, nikdy mi to nevydrží moc dlouho a po pár minutách vnitřní krize je ze mě nakonec stejně klaďas...

+5/0
9.7.2014 17:10

A77l27e98š 64K46o59p50e62c31k44ý 2572356315228

To je v ostrým protikladu k článkům, co hlásaly, že hraní násilných her plodí vrahy a násilníky. Hold je to naprosto individuální a nelze to škatulkovat. Takže mýtus akční hry = budoucí vrah pomalu padá.

+5/0
9.7.2014 7:13

M89a89r72t81i92n 93H10a65v19l13í36k 2966513516672

Nikoliv nezbytne. Nejspis bude dle studie vrah napomocen ostatním.. :-)

+3/0
9.7.2014 7:45

J67a59n 45S57c83h27w74a46r20z 9153605204719

Len v Bad Company 2 mam tak ~250k killov. Vsetky FPS spolu si netrufam ani hadat. Zacal som pred ~15 rokmi s Doom-om a One must Fall a ziadna zmena stale nie a nie prist. Asi robim nieco zle.

0/0
13.7.2014 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.