Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve hře se chovají otřesně, ale ve skutečnosti mohou být milí a nápomocní

Vědci tvrdí, že zlé skutky ve virtuálním prostředí vedou k dobrým skutkům ve skutečném světě. K tomuto závěru došla studie vedená doktorem Matthewem Grizzardem na Univerzitě Buffalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R46a60d91e50k 57V90o12j71á23č45e94k 5183699303684

To ale bohužel nevysvětlíte člověku, který bere hry jako pokleslou zábavu "pro malé děti". S článkem souhlasím.

0/0
11.7.2014 15:16

A44l38e37x66a16n96d89r 57K26o69s69t70k63a 5569646659696

Bohužel, několikanásobná osobní zkušenost mi spíš říká, že kdo je arogantní blbeček ve hře je takový i v realitě.

+1/0
10.7.2014 19:46

T41o92m69a12s 58B90a53l12w71a83r 7386479392606

Hraní her je pořád jen hraní a zábava. Pokud je člověk normální, je to pro něj jen relax a vraha to z něj neudělá. Psychicky narušenej člověk to naopak může brát jako simulátor toho, jak si to jednou vyřídí se svým okolím. To jak se ale člověk chová ve hře o něm vypovídá většinou velký kulový. To že v GTA budu masakrovat chodce neznamená, že po nich jednou budu jezdit svým autem. Na druhou stranu. To že v RPGčku pomůžu v Questu kdejakému moulovi, automaticky neznamená, že až se na ulici něco semele, že se nebudu koukat jinam a potichu nezmizím. Takže asi tak. ;-) Výzkum naprosto o ničem.

+1/0
10.7.2014 13:37

F87i61l13i84p 64T96ř55e58b88a 6553120758796

Byť se závěry "výzkumu" souhlasím, mám určité pochybnosti o jeho metodologii. Přijde mi totiž, že srovnává jablka s velbloudama. Násilí ve hrách totiž IMO nemá žádný vliv na nikoho (zdravého). Neudělá z vás psychopata, ale ani vám samotné násilí nepomůže odreagovat. To jsou prostě pixely, a impy jsem střílel bez mrknutí od svých snad pěti let.

Mnohem zajímavější by byl výzkum rekreace reálných situací. Něco jako když ve Falloutu dáte nebo nedáte těch pár drobných somrákovi, a pak v reálu, nebo když si v ME máte vybrat, kterou pustit k vodě, a kdo zemře na sebevražedné misi... Hmm?

+2/0
10.7.2014 11:16

J87a29n 47C25h57a78r34v75á75t 9601669853476

Jo jo, není lepšího odreagování po perném dni, než poslat na onen herní svět pár nebožáků v nějaké pěkné střílečce a hned je člověku o poznání líp.

PS: Docela by mě zajímalo jak vypadá takové - cituji z článku  "násilné hraní her". To jako někoho násilně nutí hrát hry?

0/0
9.7.2014 21:41

J82a63n 44P22e61k20a 5853183803

Jasný, snadno se uklidním tím, že rozšvihám sto chodců a postřílím armádu policajtů v GTAčku, pak se můžu klíídně usmívat na okolní svět :D

0/0
9.7.2014 21:17

P18e59t70r 98Š68t24ě82p 2143233980816

Ja bych chtel videt psychologicky profil lidi, kteri v EVE nedelaji nic lepsiho, nez suicide ganks, buzeruji bezbranne tezare apod... To chovani musi vyrustat z prirozene povahy cloveka, i kdyz ji treba v realu nerealizuje - treba proto, ze ma 120 kilo, 5 dioptrii a pri kazde rvacce mel od krve hubu, zatimco ostatni ruce...

0/0
9.7.2014 21:11

J20a65n 82P33a67t79o68č15k84a 3222116467984

Myslím si (a i zkušenost mi to zatím potvrzuje), že žádná hra sama o sobě z nikoho bestiálního kriminálníka neudělá. Jestli je dítě zdravé - čímž především myslím, pokud vyrůstá v prostředí, které ho vychová, tak bych se nebál. Může si večer jako oddechovku rozřezat v počítačí pár desítek lidí motorovkou. Jiná věc je fakt, že takto zdravých dětí ze zdravého prostředí je čím dál méně. :-/

+1/0
9.7.2014 12:47

V27l23a90d23i75m93í90r 88V70y16s20o86k54ý 8572192201915

tak by měli zavést hry do vězení ne?

+2/0
9.7.2014 11:53

T71o46m66a13s 36B26a80l20w53a80r 7516809332686

No ze článku to vypadá, že odsouzení vrazi by asi hráli jen simulátory pěstování kytiček a podobně :-)

0/0
10.7.2014 13:11

A17l23e71x81a54n32d68r 37C29h17y92t49i59l 2724452235321

Ja hraju maximalne neutralniho, jinak kladas. Za zlyho mi to prijde uplne neprirozeny. A to i v zivote. Kamarad zase hraje za zleho jakmile se mu naskytne prilezitost, ale jinak je to nekonfliktni hodnej kluk:)

Je to opravdu individualni.

+6/0
9.7.2014 10:41

O58l93d91ř49i64c78h 94H89a95v20r13l32a22n49t 3181473479135

Ono je asi neco jineho, kdyz člověk hraje střilečku, ale v připadě Baldur's Gate a jemu podobnych RPG jsem hral podle sveho nejlepšího vědomí a svědomí. (good)

Nic není černobílé, ale ubližovat nevinným lidem se mi nikdy nechtělo, naopak padouchy jsem řezal bez výčitek .-))

Podle mě je ten výzkum blbost.. je to individualní, jak píše pan Kopecký.

+8/0
9.7.2014 8:01

J73a82n 74H63o86r33á44k 3263590200861

jojo, v rpg jsem taky vzdycky kladas, nejakou levotu si dovolim jen obcas :)

0/0
9.7.2014 10:14

M66a17r74t39i57n 92B85e40n29e51š 3432757904579

Přesně tak, i když se vyloženě občas některé RPG (když je hraju třeba poněkolikáté) snažím hrát za zápornou postavu, nikdy mi to nevydrží moc dlouho a po pár minutách vnitřní krize je ze mě nakonec stejně klaďas...

+5/0
9.7.2014 17:10

A22l65e14š 16K67o83p12e22c68k70ý 2402566945168

To je v ostrým protikladu k článkům, co hlásaly, že hraní násilných her plodí vrahy a násilníky. Hold je to naprosto individuální a nelze to škatulkovat. Takže mýtus akční hry = budoucí vrah pomalu padá.

+5/0
9.7.2014 7:13

M68a15r47t29i83n 13H39a12v37l91í63k 2566313166272

Nikoliv nezbytne. Nejspis bude dle studie vrah napomocen ostatním.. :-)

+3/0
9.7.2014 7:45

J15a74n 66S39c19h90w36a83r54z 9483135984119

Len v Bad Company 2 mam tak ~250k killov. Vsetky FPS spolu si netrufam ani hadat. Zacal som pred ~15 rokmi s Doom-om a One must Fall a ziadna zmena stale nie a nie prist. Asi robim nieco zle.

0/0
13.7.2014 0:12







Najdete na iDNES.cz