Diskuse k článku

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44l48a27d51i89m80í98r 39K68r62i25s92t88e52n 7586202765178

Mno pokud nebudeme považovat analytika za blbce a pomineme -li jeho tendenci snížit základnu za více peněz ze zbytku má celkem pravdu.

Pravdu má v tom, že tento typ relativně nízkého příjmu na velký počet hráčů je odvislý od velké dominance na trhu. Takových značek s tímto modelem se opravdu může prosadit jen velmi málo - nasycenost trhu. Musejí se stát fenoménem a to není snadné ani předem dané. Tj pro nové tituly velké sousto. Teď to zkouší Blizzard a i ten to má relativně rizikové, DOTA2 funguje dlouho navíc uvolňuje mody a to má Blizzard sám o sobě kultovní základnu již vytvořenou. Jiné firmy to budou mít 10x těžší. Takže ano,pro ostatní je tento model vysoce rizikový.

0/0
13.8.2014 23:37

F34i88l94i60p 38D16u61š22e91k 3269620444891

Co ma DOTA2 spolecneho s Blizzardem nebo tu vetu chapu blbe? :)

0/−1
13.8.2014 23:43

V71l95a79d88i24m95í93r 56K83r74i52s77t76e42n 7926782315908

LoL osobně nehraji hraji Dotu2 která funguje na podobném modelu. Snaha byla porovnat zavedenou značku s tímto modelem zisku Dota 2 a s nově příchozím, tj hrou od Blizzardu a poukázat na to, že i když má Blizzard mnoho zkušeností a velmi silnou základnu u hráčů a silné fin. zázemí, osobně si myslím, že bude mít velké problémy urvat velká kus koláče z okruhu hráčů  tohoto typu her. Natož nějaké studio nové bez těchto vymožeností.a reputace

0/0
14.8.2014 0:45

F38i72l44i58p 78D19u54š53e65k 3229820294861

Mno napsal jste tu vetu tak divne, ze to snad vypadalo jako ze blizzard dela DOTU2. Koukam, ze mate asi krapet problem s vyjadrovanim v cestine. Tak se omlouvam, pokud to neni vas rodny jazyk.

+1/0
14.8.2014 10:50

V46l52a98d80i13m26í55r 77K31r61i21s40t42e20n 7846842385848

Ano, máte pravdu. Bylo to trochu matoucí. To víte, když se někdo rozepíše,chodí více s kůží na trh, než jiný s několikavětnými glosami. Přeji hezký den.

0/0
14.8.2014 15:41

A78l97e46x41a52n60d98r 60K31o19s15t50k49a 5899706919336

Ano, pro jiné to fungovat nemůže. A co? Blizzard má na wow 8 milionů lidí, což zajišťuje obrovský zisk. League of Legends je též obrovsky zisková.. A další si prostě musí hledat jiný způsob, jak zaujmout a oškubat..

0/0
14.8.2014 10:39

V90l39a89d92i97m27í74r 81V93y23s96o66k78ý 8222422791375

hrál jsem něco podobného... neskutečná nuda, kdo za tohle platí? :D

0/−3
13.8.2014 23:00

M53i43c17h48a15l 67T38o51m26á93n56e21k 9557699896

co podobneho ste hral , tyto hry jsou dulezite i ohledne komunity se kterou to hrajete a pak znaosti hry ale pro me dota, dota2 a i trosku HoN ( pokud ho od me posledni navstevy cca pred rokem) nejlepsi team mp hry s prvky rpg a bavi me je i sledovat

0/0
14.8.2014 12:05

P52a49v92e60l 47P55o87n15c48a23r 1773784152477

Hmm, rekl bych, ze Riot ma z sampionatu, reklamy a obecne hypu vetsi prijem nez se analytik dopocital. Navic se ukazuje, ze hracska zakladna (kvuli zminenym vecem) - ktera dlouhodobe neodchazi - je v prioritach vis nez prijem. Nemyslim si, ze by model v Riotu neumeli balancovat.

+2/−1
13.8.2014 21:08

T33o52m35á38š 16L19u43d48v89í82k 1900847354692

Takže 1,32 dolaru měsíčně je málo? Za rok to dělá 15,84 dolarů. To znamená 330 Kč ročně v průměru od každého hráče.

Tenhle pán se jen chce zviditelnit tím, že rejpe do nejúspěšnější firmy na světě nic víc bych v tom nehledal.

+5/−2
13.8.2014 16:27

B74e57d86ř46i11c50h 95V88y68m92y86s75l15i87c29k43ý 3658533593728

Nevím, jak ostatní, ale já jim za dva skiny na oblíbené postavy dal už pětistovku a to to hraju 2 měsíce :D Asi teda budu vyjímka :/

0/0
14.8.2014 7:32

A21l56e32x68a30n41d82r 42K16o53s70t64k64a 5129786789476

Jste vyjímka. ovšem to nic nemění na tom, že při 32 milionech hráčů je příjem 1.32 dolaru měsíčně přímo pohádkovým zdrojem prachů. Reklama a různé promo akce by to patrně zvedly na víc, ale také by nezanedbatelnou část hardcore fanoušků naštvaly.

+1/0
14.8.2014 10:43

P29e90t67r 45S82v55o46b68o23d31a 1664426113626

Musíte si uvědomit, že Riot není nějaký charitativní spolek programátorů, ale je z většiny vlastněn čínskou investiční společností. Takže úvahy o využití potenciálu z hráčské základny k tomu prostě patří a budou patřit. Nicméně mějme radost, že Riot má stanovenou jinou strategii a pravděpodobně bude chtít být esport hrou číslo 1 celosvětově a k tomu obrovskou základnu potřebuje. A kvalitní produkt, který je v pohodě hratelný bez jediné koruny se bude líbit vždy.

+5/0
13.8.2014 16:02

B56e28d80ř19i12c46h 40V23y42m30y64s15l36i85c43k14ý 3508333263638

To jim asi musí ležet hodně hluboko v žaludku, že je někdo úspěšný i bez reklamy, ždímaní hráčů a nechává hrát tolik lidí zadarmo. Jen víc takových lidí, co jim jde v první řadě o hry a pak až o peníze. Možná jim stačí, když ta hra programátory uživí, nepotřebují ostatní hňupy (ekonomy a právníky), aby se živili z jejich práce, a nepotřebují jezdit v lambu, asi jim stačí jen ford :)

+8/0
13.8.2014 15:37

A86l15e39x81a52n20d49r 23K82o72s68t21k48a 5219696119176

Příjem nad 40 milionů USD měsíčně stačí i na to Lambo.. Tedy týmu, který to vyvinul a investorovi.

0/−1
14.8.2014 11:16

B83e96d68ř45i82c59h 53V13y61m89y40s42l36i87c62k90ý 3778463923418

Příjem není zisk, ale i tak to je hodně, pochybuju, že náklady budou tak vysoké :)

0/0
14.8.2014 15:54

2755784298923

pan "nenažrané čuně" nikdy neslyšel o tom, že dobrý výrobek reklamu nepotřebuje ? apropo třeba právě proto, že LoL z lidí za každou cenu neždíme prachy ji hraje 32 mega lidí ...

+6/−3
13.8.2014 14:38

M29i73c28h46a91l 46T24o47m32á44n49e25k 9427659276

bych nerekl ze to bude tim, any to tak podobne maji vsechny tyto hry

0/0
13.8.2014 15:17

B68e56d31ř97i16c86h 32V52y39m42y32s84l29i90c64k24ý 3518313893258

Není pravda... je to velmi tenká hranice mezi pay2win a pay2free a spousta her je na hraně nebo už i kousek za ní, někdy to nejde ani poznat. Sám hraju spoustu free2play online her a někdy se sám divím, co se dá koupit.

LoL je ale bez chyby, co se free2play týče a je to vzor, který by si ostatní hry měli brát za příklad.

Jinak sám jsem jim už za 2 měsíce hraní "daroval" za kosmetické doplňky pětistovku :)

+1/−3
13.8.2014 15:40

Z88b39y79n83ě25k 97Š93a27f88a65r28č51í61k 5137368245164

Nemělo to být play4free?

0/0
13.8.2014 15:44

Z32b97y94n23ě85k 94Š93a61f14a91r61č13í53k 5837118905444

LoL není žádný vzor. To, co si můžete koupit není čistě kosmetické, ovlivňuje to i hru. Jestli je něco vzor, tak je to Dota 2, nic neovlivňuje hru, je snaha i o to, aby to neměnilo snadnou identifikovatelnost a všechny postavy od začátku zdarma.

+3/−4
13.8.2014 15:47

T37o53m67á90š 28C32h71r34a57s22t52n66ý 2668769389601

Jen hra je za prachy...

0/−4
13.8.2014 21:22

V86í37t 24G66a27b93r26i92e87l 5304453896357

Dota 2 je za prachy? Od kdy?

+3/0
13.8.2014 21:58

J74a66n 60H22o90l86i62k 5647166762898

To mi prozrad co z veci za RP only ovlivnuje hru? a par tech tvych neidentifikovatelnych itemu jsem v DOTA videl a full equipped char poznas na sto - honu eventualne na dva scrolly ;-) , co by to taky melo za smysl prodavat itemy, ktere od zakladnich nerozeznas.  A rotovat vs. nerotovat tot otazka, me pride rotace user friendly k novym hracum kdy nuti hrat postupne vsecko a kupovat co se mi libi btw. nejdrazsi champove jsou tak tyden farmeni IP; zato v DOTA - ja osobne jsem od high lvl kamarada vzdy chtel vedet co mam vzit do dane mety pac huh... 105 heru a vyber...

+1/−3
13.8.2014 23:56

B24e70d45ř49i60c34h 93V35y24m33y24s62l30i69c35k73ý 3748343433508

Tak je pravda, že za peníze si můžeš kromě skinů koupit i další postavy (což není výhoda ve hře, jen rozšíření možností), ale za peníze se dají koupit i runy, které ti přidávají bonusy pro postavy ve hře, ale dá se k nim v pohodě dostat i za herní měnu, kterou získáš hraním, takže je to spíš o usnadnění postupu ve hře než že bys měl něco, co si ostatní koupit nemůžou... tohle mě fakt nevadí.

0/0
14.8.2014 7:36

M88i67c85h26a14l 91T19o77m48á95n50e60k 9127219276

v dota 2 jdou kupovat hrdinove? ja mam vsehcny , je ale pravda ze sem zacal uz v bete, tak nevim jak to je ted pro novacky ale zadne pay2win tam teda neni, aspon ne pro me, nasel sem jen upravy kde ceho ale na vlastnosti hry to vliv nema

0/0
14.8.2014 12:12

B35e77d27ř84i94c39h 10V41y36m59y43s46l58i70c26k37ý 3908413513568

Ne, já mluvil o LoL, omlouvám se :)

0/0
14.8.2014 15:55

J73a80n 77K62o43n30e12c26n46y 1841279229686

Widemann je pablb (musel jsem to napsat, klidne me smazte)

+7/−1
13.8.2014 14:24

H66o24n56z48a 55R25o65č92e37k 3855839763422

Přesně takový lidi, co v životě nic nehrály a ze všeho se snažej tahat prachy, ničej herní průmysl .... Kvuli takovejm marketingovejm šaškům vznikaj pay2win kraviny a mikrotransakce, který naprosto ničej požitek ze hry .. Jsem rád, že se najde pár her, který těmhle stupidoidům odolávají a jedou si svůj fér platební model i přes ty jejich kecy.

+18/−2
13.8.2014 14:15

M74i41c88h34a33l 33T21o78m74á78n14e46k 9167429946

kvuli nic? ani nahodou, ani rikaji proc a to je vzdy kvuli tomu, ze se najde nejake procento lidi co za hru nebo blbiny ci i dulezite veci, je ochotno zaplatit nejaky peniz a tito lide/hraci nebo co jsou tu hru vlastne zivi a to % z poulace to vypada ze je vicemene stejne takze je potom lepsi mit hru kde je min lidi ale vytahnout z nich vic penez nez obracene, ale porad je to o tech x jedincich ochotnych ty prachy dat, kdyz nebudou, ver, ze nebude nikdo takovy, kdo by to doporucoval tyto hry vytvaret a takove hry uz nebudou vubec.

0/0
13.8.2014 15:10

R79o39m20a22n 58P28o45l11o59k 6225445929946

jako by i tak nebyla ta hra uplne na pokraji zivotniho cyklu, odlivy hracu a spatne nakladani s monetizaci ukazujou nezkusenost firmy udrzet hrace na uzde

0/−2
13.8.2014 14:11

M40a18r86t49i76n 59M52a69i50k15s94n91a88r 3454543448802

Proboha, co je to za člověka? Chape ubec dotu? Dota hry potřebuji obrovské základny hráčů... pokud příjde o 60% hráču, zdvojnásobí se čekací doba a hru možná i o dvojnásobe, a za to mu pak lidi vděčně platit nebudou...

+6/−1
13.8.2014 14:11
Foto

J68o51s78e58f 60M42o15u53č66k29a 9269228521331

Btw překlep ve jméně analytika:

"Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná."  Wiedemanna x Weidemanna 

---

de.wikipedia.org

teut.blogspot.cz

www.pcgamer.com

+1/0
13.8.2014 13:45

J73a21n 76S85c79h47w94a58r65z 9643455364699

Ale ano zdvojnasobil by im zisky. Akurat ze by to vydrzalo par mesiacov kym si ludia uvedomia ze je z toho nevybalancovany pay2win 0day-dlc kopec hnoja. A potom? Ludia prejdu ku konkurencnej hre, a firme ostane akurat zly image. To uz ale pan analytik smeruje rozdavat rozumy do novej firmy.

+12/−1
13.8.2014 13:21
Foto

J69o17s62e35f 56M65o14u76č62k33a 9529608581361

Weidemann nechce měnit LoL, pouze varuje vývojáře, že tento platební model je velmi těžko aplikovatelný a pravděpodobnost úspěchu nových her s tímto modelem je nízká (zjednodušeně: "protože původní investice se vrátí až za dlouhou dobu")

+1/0
13.8.2014 14:40

J17a70k15u85b 49B33r91o51u68l24í34k 5779581112303

To si potom musí mateřská firma vybrat jestli chce (primárně) dělat hry, nebo peníze. Možná je tento typ myšlení důvodem, proč je na moderních hrách tolik špatného (Day 1 DLC, agresivní obchodní model, placené doplňky bořící vyváženost hry,...).

Dle mého by u her, které mají e-sport ražení měl být buď model jednorázové platby, nebo pouze zpoplatnění kosmetických úprav.

A asi nejsem sám, komu se pro slovo "monetizace" vybaví synonymum "dojení".

+3/−1
13.8.2014 12:53

P55a30t91r95i96k 77S83p95i21t62z86b95a67r69t 1434236614365

Není náhodou pan analytik z EA? exkluzivní věci, vidět lidi jenom jako zdroj peněz....  nějak to jima zavání :D

+13/−1
13.8.2014 10:41

M85a46r32t58i92n 39L50a29c45i24n20a 9651417419

pokud je ochotný obětovat 60% hráčů pro vyšší zisk, tak to o něčem svědčí

+8/0
13.8.2014 11:33

T36o28n61í12k 95K40u65t39t19m92a31n89n 6383698142

Ne, pracuje pro Ubisoft. Pokud se nepletu, je producentem série Settlers a tedy i Settlers Online, kteří jsou vlastně na modelu freemium hry. Možná se přece jen tak trochu v tomhle oboru vyzná.

0/0
13.8.2014 11:49

M11i54c89h63a95l 73T43o19m97á43n12e66k 9377639596

verim ze se vyzna ale + pro hrace to asi nebude,

mysli to proste jen na vydelek a naznacuje ze je lepsi donutit z hracu vic vysolit na ukor velikosti jejich zakladny, coz chapu protoze u techto her je proste vzdy omezeny pocet hracu co za to jsou schopni platit a u tech evidentne uz pak asi nezalezi na tom kolik zaplati

0/0
13.8.2014 12:20

A95n51d31r63e35j 42B25r61a59b39e55c 4792911487104

Hlavne to nedava smysl v souvislosti s hrou, ktera usiluje o to byt e-sports titulem.

+3/0
13.8.2014 13:00

M18i60c90h74a19l 64T64o86m50á71n31e86k 9677859426

nevim proc ale z dota style her mi prijde LoL nejvic trapne do e-sportu, ale je pravda ze marketingove to maji asi nejvic zmaknute a rozjete a jako prvni z techto her se tam poradne dostali, ale porad me vic zajima dota2 a radsi bych jako poradne propagovanou e-sport hru videl HoN nez LoLko

0/−6
13.8.2014 13:53

J32a37n 52K64o66n39e41c28n82y 1911749219746

Ne, je z Ubisoftu.

0/0
13.8.2014 14:25

P11a46v44e87l 39P15o93n11c58a76r 1713834852867

Prast jak uhod :-)

+3/0
13.8.2014 21:09

M65a76r83t70i92n 73J90i52r22o56u63s95e44k 7506305595568

Chápu, že WOT se změnilo na nehratelný odpad díky tomuto "monetizačnímu" analytikovi. Je to vidět i na počtech hráčů, že WOT jde do kopru. Jsou prázdniny a když je na serverech 150.000 lidí, jde o zázrak. Přitom ještě relativně nedávno bývaly počty skoro o 100.000 vyšší.

0/0
13.8.2014 10:35

L36u71d88ě74k 75R70á83j52e79c56k37ý 7388357920874

Odpověděl jste si sám - jsou prázdniny. To se pravidelně počty snižují, protože lidi jsou pryč od počítačů, na dovolených, na prázdninách. Bylo to tak loni i předloni (a každý rok všichni křičí jak WoT umírá, aby se to pak na podzim vrátilo k normálu).

Paradoxně nejvyšší počty přihlášených jsou ve špičkách zaměstnanosti/školy - když přijdou domů večer a chtějí relaxovat.

+1/0
13.8.2014 11:23

T93o54n54í40k 26K25u90t50t80m37a55n90n 6743828502

Počet nových účtů globálně u WoT roste, stejně tak počet aktivních hráčů. Nechápu ale, jak to souvisí s ekonomickým modelem LoLka.

+1/0
13.8.2014 11:42

M96a66r17t55i22n 36M59a25i76k11s18n10a19r 3304203958842

jop, jsem tam taky registrovanej, odehral jsem asi 100 her a zjistil jsem ze to nema cenu hrat, protoze bez velkych penez se clovek dopredu nedostane :)

0/−2
13.8.2014 14:12

P27e38t13r 55H56e74l15l25e19r 5553976334934

Dobrej vtip. Alespoň pět set bitev mi trvalo, než jsem dostatečně pochopil principy hry, takže po sto bitvách tvrdit něco podobného je zcela mimo.

0/0
23.9.2014 10:07

M42i37c61h14a72l 85P41a68v85l42á81t 9273933254499

Ale prd. Kdyby model zpoplatneni fungoval vsude tak dobre a bez vedlejsich skod jako u WoT, byli by vsichni spokojeni.

+2/0
13.8.2014 13:38

Najdete na iDNES.cz