Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V60l90a52d44i91m31í88r 16K60r15i68s75t24e19n 7486822605208

Mno pokud nebudeme považovat analytika za blbce a pomineme -li jeho tendenci snížit základnu za více peněz ze zbytku má celkem pravdu.

Pravdu má v tom, že tento typ relativně nízkého příjmu na velký počet hráčů je odvislý od velké dominance na trhu. Takových značek s tímto modelem se opravdu může prosadit jen velmi málo - nasycenost trhu. Musejí se stát fenoménem a to není snadné ani předem dané. Tj pro nové tituly velké sousto. Teď to zkouší Blizzard a i ten to má relativně rizikové, DOTA2 funguje dlouho navíc uvolňuje mody a to má Blizzard sám o sobě kultovní základnu již vytvořenou. Jiné firmy to budou mít 10x těžší. Takže ano,pro ostatní je tento model vysoce rizikový.

0/0
13.8.2014 23:37

F61i74l44i12p 32D45u54š84e54k 3459380784391

Co ma DOTA2 spolecneho s Blizzardem nebo tu vetu chapu blbe? :)

0/−1
13.8.2014 23:43

V79l54a71d94i47m27í54r 33K78r46i22s47t66e49n 7966442915338

LoL osobně nehraji hraji Dotu2 která funguje na podobném modelu. Snaha byla porovnat zavedenou značku s tímto modelem zisku Dota 2 a s nově příchozím, tj hrou od Blizzardu a poukázat na to, že i když má Blizzard mnoho zkušeností a velmi silnou základnu u hráčů a silné fin. zázemí, osobně si myslím, že bude mít velké problémy urvat velká kus koláče z okruhu hráčů  tohoto typu her. Natož nějaké studio nové bez těchto vymožeností.a reputace

0/0
14.8.2014 0:45

F16i31l20i89p 83D36u38š55e97k 3589460854601

Mno napsal jste tu vetu tak divne, ze to snad vypadalo jako ze blizzard dela DOTU2. Koukam, ze mate asi krapet problem s vyjadrovanim v cestine. Tak se omlouvam, pokud to neni vas rodny jazyk.

+1/0
14.8.2014 10:50

V37l30a34d24i14m29í71r 30K37r36i41s25t62e96n 7446812485208

Ano, máte pravdu. Bylo to trochu matoucí. To víte, když se někdo rozepíše,chodí více s kůží na trh, než jiný s několikavětnými glosami. Přeji hezký den.

0/0
14.8.2014 15:41

A92l31e38x16a67n48d94r 28K43o49s49t68k17a 5479276189906

Ano, pro jiné to fungovat nemůže. A co? Blizzard má na wow 8 milionů lidí, což zajišťuje obrovský zisk. League of Legends je též obrovsky zisková.. A další si prostě musí hledat jiný způsob, jak zaujmout a oškubat..

0/0
14.8.2014 10:39

V22l52a45d77i71m70í94r 78V89y94s37o86k90ý 8552162861645

hrál jsem něco podobného... neskutečná nuda, kdo za tohle platí? :D

0/−3
13.8.2014 23:00

M25i56c54h68a81l 39T95o70m78á32n61e30k 9887239166

co podobneho ste hral , tyto hry jsou dulezite i ohledne komunity se kterou to hrajete a pak znaosti hry ale pro me dota, dota2 a i trosku HoN ( pokud ho od me posledni navstevy cca pred rokem) nejlepsi team mp hry s prvky rpg a bavi me je i sledovat

0/0
14.8.2014 12:05

P70a83v91e46l 70P47o32n36c59a25r 1723204172367

Hmm, rekl bych, ze Riot ma z sampionatu, reklamy a obecne hypu vetsi prijem nez se analytik dopocital. Navic se ukazuje, ze hracska zakladna (kvuli zminenym vecem) - ktera dlouhodobe neodchazi - je v prioritach vis nez prijem. Nemyslim si, ze by model v Riotu neumeli balancovat.

+2/−1
13.8.2014 21:08

T86o42m61á13š 91L90u72d49v19í82k 1560737974482

Takže 1,32 dolaru měsíčně je málo? Za rok to dělá 15,84 dolarů. To znamená 330 Kč ročně v průměru od každého hráče.

Tenhle pán se jen chce zviditelnit tím, že rejpe do nejúspěšnější firmy na světě nic víc bych v tom nehledal.

+5/−2
13.8.2014 16:27

B19e73d88ř76i87c66h 13V98y19m45y49s42l87i95c38k95ý 3708313683838

Nevím, jak ostatní, ale já jim za dva skiny na oblíbené postavy dal už pětistovku a to to hraju 2 měsíce :D Asi teda budu vyjímka :/

0/0
14.8.2014 7:32

A46l70e57x37a96n49d66r 60K10o45s71t71k97a 5229616699486

Jste vyjímka. ovšem to nic nemění na tom, že při 32 milionech hráčů je příjem 1.32 dolaru měsíčně přímo pohádkovým zdrojem prachů. Reklama a různé promo akce by to patrně zvedly na víc, ale také by nezanedbatelnou část hardcore fanoušků naštvaly.

+1/0
14.8.2014 10:43

P84e53t14r 36S76v95o22b70o13d93a 1444536483616

Musíte si uvědomit, že Riot není nějaký charitativní spolek programátorů, ale je z většiny vlastněn čínskou investiční společností. Takže úvahy o využití potenciálu z hráčské základny k tomu prostě patří a budou patřit. Nicméně mějme radost, že Riot má stanovenou jinou strategii a pravděpodobně bude chtít být esport hrou číslo 1 celosvětově a k tomu obrovskou základnu potřebuje. A kvalitní produkt, který je v pohodě hratelný bez jediné koruny se bude líbit vždy.

+5/0
13.8.2014 16:02

B86e89d60ř77i60c46h 91V36y31m15y13s63l46i72c50k29ý 3368353893208

To jim asi musí ležet hodně hluboko v žaludku, že je někdo úspěšný i bez reklamy, ždímaní hráčů a nechává hrát tolik lidí zadarmo. Jen víc takových lidí, co jim jde v první řadě o hry a pak až o peníze. Možná jim stačí, když ta hra programátory uživí, nepotřebují ostatní hňupy (ekonomy a právníky), aby se živili z jejich práce, a nepotřebují jezdit v lambu, asi jim stačí jen ford :)

+8/0
13.8.2014 15:37

A26l26e41x16a49n57d86r 33K13o15s23t22k47a 5589806209306

Příjem nad 40 milionů USD měsíčně stačí i na to Lambo.. Tedy týmu, který to vyvinul a investorovi.

0/−1
14.8.2014 11:16

B61e25d77ř21i62c47h 11V72y39m32y71s51l76i68c53k42ý 3318443543838

Příjem není zisk, ale i tak to je hodně, pochybuju, že náklady budou tak vysoké :)

0/0
14.8.2014 15:54

2205294738223

pan "nenažrané čuně" nikdy neslyšel o tom, že dobrý výrobek reklamu nepotřebuje ? apropo třeba právě proto, že LoL z lidí za každou cenu neždíme prachy ji hraje 32 mega lidí ...

+6/−3
13.8.2014 14:38

M87i31c17h92a64l 15T65o62m29á67n21e56k 9777579786

bych nerekl ze to bude tim, any to tak podobne maji vsechny tyto hry

0/0
13.8.2014 15:17

B25e68d75ř27i85c45h 56V43y60m80y89s13l13i95c10k10ý 3868123883898

Není pravda... je to velmi tenká hranice mezi pay2win a pay2free a spousta her je na hraně nebo už i kousek za ní, někdy to nejde ani poznat. Sám hraju spoustu free2play online her a někdy se sám divím, co se dá koupit.

LoL je ale bez chyby, co se free2play týče a je to vzor, který by si ostatní hry měli brát za příklad.

Jinak sám jsem jim už za 2 měsíce hraní "daroval" za kosmetické doplňky pětistovku :)

+1/−3
13.8.2014 15:40

Z55b53y45n67ě73k 69Š51a82f65a21r75č83í52k 5287848185924

Nemělo to být play4free?

0/0
13.8.2014 15:44

Z42b38y64n53ě69k 36Š13a61f11a68r61č28í79k 5187678875124

LoL není žádný vzor. To, co si můžete koupit není čistě kosmetické, ovlivňuje to i hru. Jestli je něco vzor, tak je to Dota 2, nic neovlivňuje hru, je snaha i o to, aby to neměnilo snadnou identifikovatelnost a všechny postavy od začátku zdarma.

+3/−4
13.8.2014 15:47

T34o79m10á11š 56C43h61r90a32s84t95n47ý 2838279879161

Jen hra je za prachy...

0/−4
13.8.2014 21:22

V66í58t 47G44a29b28r50i83e66l 5154173336137

Dota 2 je za prachy? Od kdy?

+3/0
13.8.2014 21:58

J56a53n 87H81o27l48i84k 5167456982768

To mi prozrad co z veci za RP only ovlivnuje hru? a par tech tvych neidentifikovatelnych itemu jsem v DOTA videl a full equipped char poznas na sto - honu eventualne na dva scrolly ;-) , co by to taky melo za smysl prodavat itemy, ktere od zakladnich nerozeznas.  A rotovat vs. nerotovat tot otazka, me pride rotace user friendly k novym hracum kdy nuti hrat postupne vsecko a kupovat co se mi libi btw. nejdrazsi champove jsou tak tyden farmeni IP; zato v DOTA - ja osobne jsem od high lvl kamarada vzdy chtel vedet co mam vzit do dane mety pac huh... 105 heru a vyber...

+1/−3
13.8.2014 23:56

B73e31d84ř40i64c76h 82V79y55m60y31s70l32i67c82k83ý 3948423953498

Tak je pravda, že za peníze si můžeš kromě skinů koupit i další postavy (což není výhoda ve hře, jen rozšíření možností), ale za peníze se dají koupit i runy, které ti přidávají bonusy pro postavy ve hře, ale dá se k nim v pohodě dostat i za herní měnu, kterou získáš hraním, takže je to spíš o usnadnění postupu ve hře než že bys měl něco, co si ostatní koupit nemůžou... tohle mě fakt nevadí.

0/0
14.8.2014 7:36

M20i57c43h78a95l 23T30o45m42á81n69e67k 9817729236

v dota 2 jdou kupovat hrdinove? ja mam vsehcny , je ale pravda ze sem zacal uz v bete, tak nevim jak to je ted pro novacky ale zadne pay2win tam teda neni, aspon ne pro me, nasel sem jen upravy kde ceho ale na vlastnosti hry to vliv nema

0/0
14.8.2014 12:12

B44e87d84ř17i83c34h 61V71y81m85y30s30l98i42c53k51ý 3208953873288

Ne, já mluvil o LoL, omlouvám se :)

0/0
14.8.2014 15:55

J39a51n 87K26o44n41e49c97n84y 1911499969186

Widemann je pablb (musel jsem to napsat, klidne me smazte)

+7/−1
13.8.2014 14:24

H33o94n98z87a 58R70o87č48e75k 3575589753242

Přesně takový lidi, co v životě nic nehrály a ze všeho se snažej tahat prachy, ničej herní průmysl .... Kvuli takovejm marketingovejm šaškům vznikaj pay2win kraviny a mikrotransakce, který naprosto ničej požitek ze hry .. Jsem rád, že se najde pár her, který těmhle stupidoidům odolávají a jedou si svůj fér platební model i přes ty jejich kecy.

+18/−2
13.8.2014 14:15

M86i91c89h70a72l 79T62o43m71á55n70e50k 9757449366

kvuli nic? ani nahodou, ani rikaji proc a to je vzdy kvuli tomu, ze se najde nejake procento lidi co za hru nebo blbiny ci i dulezite veci, je ochotno zaplatit nejaky peniz a tito lide/hraci nebo co jsou tu hru vlastne zivi a to % z poulace to vypada ze je vicemene stejne takze je potom lepsi mit hru kde je min lidi ale vytahnout z nich vic penez nez obracene, ale porad je to o tech x jedincich ochotnych ty prachy dat, kdyz nebudou, ver, ze nebude nikdo takovy, kdo by to doporucoval tyto hry vytvaret a takove hry uz nebudou vubec.

0/0
13.8.2014 15:10

R75o78m42a87n 21P95o13l43o65k 6925495189496

jako by i tak nebyla ta hra uplne na pokraji zivotniho cyklu, odlivy hracu a spatne nakladani s monetizaci ukazujou nezkusenost firmy udrzet hrace na uzde

0/−2
13.8.2014 14:11

M52a80r92t22i12n 56M49a59i37k21s22n85a63r 3464773348582

Proboha, co je to za člověka? Chape ubec dotu? Dota hry potřebuji obrovské základny hráčů... pokud příjde o 60% hráču, zdvojnásobí se čekací doba a hru možná i o dvojnásobe, a za to mu pak lidi vděčně platit nebudou...

+6/−1
13.8.2014 14:11
Foto

J21o24s43e22f 68M42o68u46č78k20a 9539358951311

Btw překlep ve jméně analytika:

"Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná."  Wiedemanna x Weidemanna 

---

http://de.wikipedia.org/wiki/Teut_Weidemann

http://teut.blogspot.cz/

http://www.pcgamer.com/2014/08/11/ubisoft-analyst-criticizes-league-of-legends-monetization-warns-other-studios-not-to-try-it/

+1/0
13.8.2014 13:45

J64a39n 19S61c78h42w67a92r35z 9843985634659

Ale ano zdvojnasobil by im zisky. Akurat ze by to vydrzalo par mesiacov kym si ludia uvedomia ze je z toho nevybalancovany pay2win 0day-dlc kopec hnoja. A potom? Ludia prejdu ku konkurencnej hre, a firme ostane akurat zly image. To uz ale pan analytik smeruje rozdavat rozumy do novej firmy.

+12/−1
13.8.2014 13:21
Foto

J55o34s74e28f 78M84o53u78č15k95a 9799208221551

Weidemann nechce měnit LoL, pouze varuje vývojáře, že tento platební model je velmi těžko aplikovatelný a pravděpodobnost úspěchu nových her s tímto modelem je nízká (zjednodušeně: "protože původní investice se vrátí až za dlouhou dobu")

+1/0
13.8.2014 14:40

J42a91k13u23b 62B16r56o81u75l11í67k 5449651642843

To si potom musí mateřská firma vybrat jestli chce (primárně) dělat hry, nebo peníze. Možná je tento typ myšlení důvodem, proč je na moderních hrách tolik špatného (Day 1 DLC, agresivní obchodní model, placené doplňky bořící vyváženost hry,...).

Dle mého by u her, které mají e-sport ražení měl být buď model jednorázové platby, nebo pouze zpoplatnění kosmetických úprav.

A asi nejsem sám, komu se pro slovo "monetizace" vybaví synonymum "dojení".

+3/−1
13.8.2014 12:53

P39a44t57r13i85k 44S70p60i40t67z81b27a25r68t 1594986494325

Není náhodou pan analytik z EA? exkluzivní věci, vidět lidi jenom jako zdroj peněz....  nějak to jima zavání :D

+13/−1
13.8.2014 10:41

M10a74r88t22i31n 92L16a83c78i32n17a 9831227299

pokud je ochotný obětovat 60% hráčů pro vyšší zisk, tak to o něčem svědčí

+8/0
13.8.2014 11:33

T67o49n70í47k 76K33u76t84t81m60a44n40n 6453898872

Ne, pracuje pro Ubisoft. Pokud se nepletu, je producentem série Settlers a tedy i Settlers Online, kteří jsou vlastně na modelu freemium hry. Možná se přece jen tak trochu v tomhle oboru vyzná.

0/0
13.8.2014 11:49

M32i76c61h45a44l 90T75o72m17á51n51e28k 9177219636

verim ze se vyzna ale + pro hrace to asi nebude,

mysli to proste jen na vydelek a naznacuje ze je lepsi donutit z hracu vic vysolit na ukor velikosti jejich zakladny, coz chapu protoze u techto her je proste vzdy omezeny pocet hracu co za to jsou schopni platit a u tech evidentne uz pak asi nezalezi na tom kolik zaplati

0/0
13.8.2014 12:20

A75n28d48r24e76j 54B30r81a75b71e46c 4272241537814

Hlavne to nedava smysl v souvislosti s hrou, ktera usiluje o to byt e-sports titulem.

+3/0
13.8.2014 13:00

M85i12c28h60a12l 70T71o49m31á53n94e42k 9297959576

nevim proc ale z dota style her mi prijde LoL nejvic trapne do e-sportu, ale je pravda ze marketingove to maji asi nejvic zmaknute a rozjete a jako prvni z techto her se tam poradne dostali, ale porad me vic zajima dota2 a radsi bych jako poradne propagovanou e-sport hru videl HoN nez LoLko

0/−6
13.8.2014 13:53

J26a64n 30K15o42n95e25c67n45y 1661499109886

Ne, je z Ubisoftu.

0/0
13.8.2014 14:25

P97a26v76e31l 89P30o48n33c67a14r 1503914362957

Prast jak uhod :-)

+3/0
13.8.2014 21:09

M94a29r43t34i34n 34J59i17r26o22u80s57e65k 7276665605218

Chápu, že WOT se změnilo na nehratelný odpad díky tomuto "monetizačnímu" analytikovi. Je to vidět i na počtech hráčů, že WOT jde do kopru. Jsou prázdniny a když je na serverech 150.000 lidí, jde o zázrak. Přitom ještě relativně nedávno bývaly počty skoro o 100.000 vyšší.

0/0
13.8.2014 10:35

L11u80d72ě33k 54R31á14j21e79c71k89ý 7218247380784

Odpověděl jste si sám - jsou prázdniny. To se pravidelně počty snižují, protože lidi jsou pryč od počítačů, na dovolených, na prázdninách. Bylo to tak loni i předloni (a každý rok všichni křičí jak WoT umírá, aby se to pak na podzim vrátilo k normálu).

Paradoxně nejvyšší počty přihlášených jsou ve špičkách zaměstnanosti/školy - když přijdou domů večer a chtějí relaxovat.

+1/0
13.8.2014 11:23

T45o11n95í33k 20K42u24t50t81m81a14n94n 6733338122

Počet nových účtů globálně u WoT roste, stejně tak počet aktivních hráčů. Nechápu ale, jak to souvisí s ekonomickým modelem LoLka.

+1/0
13.8.2014 11:42

M81a72r55t12i68n 28M13a51i72k24s31n53a61r 3444473918862

jop, jsem tam taky registrovanej, odehral jsem asi 100 her a zjistil jsem ze to nema cenu hrat, protoze bez velkych penez se clovek dopredu nedostane :)

0/−2
13.8.2014 14:12

P42e44t56r 69H93e55l27l95e59r 5983906294584

Dobrej vtip. Alespoň pět set bitev mi trvalo, než jsem dostatečně pochopil principy hry, takže po sto bitvách tvrdit něco podobného je zcela mimo.

0/0
23.9.2014 10:07

M57i79c19h97a98l 43P18a54v19l74á93t 9373803114669

Ale prd. Kdyby model zpoplatneni fungoval vsude tak dobre a bez vedlejsich skod jako u WoT, byli by vsichni spokojeni.

+2/0
13.8.2014 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.