Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jste pro nás bezcenní, tvrdí vývojářské studio o zákaznících

Společnost Puppy Games poodhaluje pohled do zákulisí herního prodeje a naznačuje, že Steam pro menší vývojáře není jen výhra. Autor vystupující pod přezdívkou Cas má stávající situace plné zuby a nehodlá o ní již mlčet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V91í74t43ě14z27s44l96a77v 37N62o30v12o25t75n15ý 3389741208676

možná mohl vývojář raději investovat svůj čas na zkvalitnění vlastních produktu. Potom by nemusel řešit nevyladěnost vlastního sw na úrovni zákaznického servisu a ušetřil si tím své milované peníze. Souhlasím s ostatními když říkám že kvalitní produkty si své zákazníky najdou.

+1/0
27.8.2014 12:34

M44i91c11h70a16l 95B96e50d43n90á30ř 6765831948744

to je ale blbej virál!

0/0
26.8.2014 20:08

M53i90r71o61s87l39a72v 64K57r40u76p41a 7224211228230

Presne. Oni by radi aby se to prodavalo za 20$ ale lidi to koupi jen v bundlu nebo s 90% slevou za 2$. Ale to je kvalitou jejich her, dobra hra se za 20$ proda.

+1/0
26.8.2014 17:37

M46i89r98o84s88l34a39v 51K12r55u38p11a 7794851298380

Jsou to nesmysly. Kvalitni hry se prodavaji dobre a za premiove penize. Sam mam pres 400 her na steamu, nektere jsem koupil na humble 5 za 1$ a nikdy nespustil, nekdy pockal na zajimavou slevu na 1/4 a s radosti zahral za verim pro mne i pro vyrobce zajimave penize. A nekdy koupim premiovy titul hned v po uvedeni - napriklad Divinity Original Sin za 40 ecek.

Dale nechapu co mota v dobe digitalni distribuce o oprave PC? On jako nekam jezdi lidem vymenovat HW nebo upgradovat ovladace? Pochybuju. Proste snaha o zviditelneni.

0/0
26.8.2014 17:33

M81i47r91o19s62l31a29v 94K81r13u70p96a 7514481668720

Přesně tak. Mám přes 400 her a některé jsem ani nespustil (nebyl čas, nebo byly v bundlu s jinou hrou, co jsem chtěl, atd.) a možná se k nim ani nedostanu. Desetkrát dráž bych si danou hru nikdy nekoupil a technickou podporu nevyuzivam - jednou jsem akorat zalozil incident na firemnim helpdesku.

0/0
26.8.2014 17:29

P11e78t18r 64M69a57c84h 6546150814

Koukam, ze tady spousta lidi nepochopilo o cem ten clanek vubec je. Ten clanek je o tom, ze Steam srazil cenu PC her na cca desetinu. A je jedno zda je prodavate pres steam nebo ne, zda jsou kvalitni nebo ne, Valve ovlada trh PC her, vydelava na tom a vyvojari tim trpi. Resenim je delat hry pro konzole, tam je stale zvykem za hry platit vic a technicka podpora je nutna take jen minimalne.

0/0
26.8.2014 11:51

D37r57a87h69o18m28í38r 96S54t91r81o39u74h54a79l 4465628692384

Já nevidím problém. Mrknul jsem na Steam, vidím Payday 2 za 50 éček. Mrknu na statistiky, nejoblíbenější hra týdne Payday 2. Vážení, jsou to lži. Dřív prostě ditributor nakoupil odhadovaný počet prodaných her, část neprodal, tak si to odepsal. Vývojáři tudíž parazitovali na distributorovi a prodejních řetězcích. Dneska je při online prodeji veřejně vidět, jak moc se hra prodává a recenze jsou dostupné prakticky okamžitě.

A když už jsme u toho... Dřív vývojáři vytvářeli sami komplet celou hru. Včetně enginu, včetně zvuků, grafiky a všeho. Vymýšleli nové postupy, optimalizovali kód pro několik typů grafik a zvukovek.

Dneska mají předchystaný multiplatformní engine za pár dolarů nebo v případě unity zadarmo, kam stačí naflákat modely, textury a ruchy a voilá, mají základ hry, který hodí na kickstarter, aby jim hráči dali prachy na doladění explozí, které si ještě nenačetli z příručky.

A pak za tohle chtějí třináct stovek, prodávat to online a masově na více platformách? Rád bych se smál, ale je to k pláči. To, že vydělávat jde, jsem napsal o pár příspěvků níže - do WoTka jsem vrazil už čtyři litry a nelituju toho. Prostě nesmíte být chamtiví a musíte dělat hru, aby lidi bavila - aby vás bavila. Když vývojáře nebaví jeho vlastní hra, tak asi něco bude špatně. Osobně to znám od kámoše, který dělal betatest jedné hry - betatest ho nebavil. Hra propadla. Konec, utrum. Nejlepší betatesteři jsou ti, kteří to dělají zadarmo. U nich si můžete být jistí, že je hra baví a že bude mít úspěch.

Ale vtloukejte tohle vývojářům do hlavy...

+3/0
27.8.2014 9:15

A56n48t41o57n86í62n 23Ž23o27h59a 2735820318606

Aha. Vývoj her je dnes naopak náročnější. Možná, že engine již dneska není tak drahý (Unity ovšem není zdarma pro komerční užití, což jen potvrzuje vaši neznalost), ovšem technologický pokrok si vybral daň jinde. Je potřeba řešit více detailů, animace musí být promakanější, ideálně motion-capture (opravdu levné). V minulých dobách také nebylo potřeba tolik modelů (protože na to technologie nestačily), dnes je tomu naopak a co víc, modely jsou dost drahé. V tomhle odvětví se sám pohybuju, znám taky dost 3D artistů a za takový promakanější model tanku se setkáte i s cenovkou 3000 eur. A dnešní moderní hry mají tisíce různých modelů.

Nechci se timhle zastávat onoho vývojáře v článku, který je opravdu mimo a když vidím jeho hry, tak si řikám, že by měly být asi někde na freehry.cz... Osobně si tenhle typ her nekupuji ani ve slevách. Ale to co jste napsal vy rozhodně neni realita. Vývoj hry jste popsal pomalu jako by to bylo jen vaření oběda.

0/0
27.8.2014 17:03

P76e76t23r 22J54a54r82o37š 2424291375757

a neni to spis o tom, ze hry dneska dela kde kdo, thr je presycen a lidi nemaji na to, aby si koupi kazdou kravinu za pul sta? pak minimalne steam dela tem hram reklamu a kolikrat se clovek dostane i k titulu, o kterem by se jinak nedozvedel ze existuje.

ano, prace vyvojare je narocna, jak casove, tak financne (kazdy chce za svoji praci dostat zaplaceno). bohuzel v pripade pocitacovych her, je to puda pomerne nejista a rozdil mezi uspechem a neuspechem muze byt v malych detailech.

svadet vse na steam je pohodlne. ano - tlaci ceny dolu. Ale to je problem vsude na svete a se vsim. Kdyz je neceho moc, hodnota te veci klesa.

0/0
28.8.2014 13:45
Foto

M55a85r35t34i93n 13C15u17g51e22r97e10a49n 1389597418751

Spíš aď začnou psát něco origánálního, něco kvalitního, něco hratelnýho!!! Co člověka donutí alespoň trošíčku myslet a pak to zkusej prodat, ne tady jenom plácat kraviny a fňukat, skutečně originální a kvalitní RTS jsem neviděl od dob Tiberian sunu, Heroes 3 a Age of Empires 2 až do příchodu nedávno vydané nejmenované hry, jež spustila šílenství (titule neuvedu). O ostatních žánrech pomlčím, ty jsou na tom ještě hůř než RTSky.

Každá hra, která přerostla v neskutečnýho molocha začínala jako drobek, který se sotva udržel, teprve potom přinesla svému studiu věhlas, tohle aď si pán uvědomí!

+3/0
25.8.2014 20:18

P83a41v74e32l 65K91u32r28a68l 5851554260120

nutno podotknout že tiberian sun byl kvalitní když se v tom člověk moc nešťoural a šel prakticky okamžitě do protiútoku ve chvíli kdy se vyčerpali skripty na začátku mise.

Já sem si to vždycky hrál budovatelsky a miloval sem se na ostrově opevnit zdí, SAMy, vybetonovat,obehnat se firestormem, tiberiová pole obložit RPG vežičkami a pak postavit 100 orca bomberu a smést nepřítele z povrchu zemského.

0/0
25.8.2014 21:43

P92a57v30e53l 42K84u47r71a72l 5471574370570

pokud člověk postavil do cesty skriptům vyladěnou obranu už se podstatě nemusel o nic starat...

kupříkladu ve skirmishi počítač prostě nikdy nedokázal postavit sebeméně účinnou obranu své základny. Samy na idiotských místech, obelisk uprostřed...

Jako "Recapture Hammerfast" byla uzasna mise... ale konec prostě vždy byl monotoni operace kdy člověk dekonstruoval předpřipravenou obranu kterou počítač neuměl nahradit.

0/0
25.8.2014 21:45

R70o68m71a10n 56Š54v43a97c82h 8869603909232

jediným parametrem kterým jde definovat kvalitu hry je její prodejnost, ostatní je pouze subjektivní názor hodnotícího.

Samozřejmě jsou i slušné hry které prostě tak nějak zapadly. To zas ale poukazuje na to že, byly slušné, ale stále průměrné.

Prostě nejtvrdším ukazatelem úspěchu je kolik lidí je za to ochotno utratit svoje tvrdě vydělané peníze (volba peněženkou) vše ostatní je teorie.

znáte jiný objektivní způsob jak určit dobrou hru?

0/0
25.8.2014 19:14

D21a13n68i11e79l 85M48a65r65t80í97n56e79k 4383873433979

Jenze to by vsechny hry taky museli stat stejne aby se dali takto hodnotit

+1/0
25.8.2014 19:32

K93a13r58e28l 44K94a70š96t26a83n 9258541471246

Jak už padlo níže, za dobrou hru jsem ochoten zaplatit hodně peněz (například kvůli GTAV jsem si koupil i PS3) Ale to musí být dobrá hra a ne nějaká bezduchá hříčka, která člověka přestane bavit za půl hodiny (nemluvě o tom, když ji za půl hodiny dohraje)

0/0
25.8.2014 17:59

J32a69n 54S33c55h57w61a44r88z 9353765844309

Ako zakaznik v dobe v ktorej su hry plne ovladane online DRM, a kde sa nikto za 0-day DLC nehanbi som si uz zvykol, ze od podpory nemozem cakat nic extra. Z velkej casti je to len cakanie na nejakeho Inda, ktory "poradi" aby som si dal novy ovladac grafiky alebo restartoval modem. Jediny dovod pre otvorenie support ticketu na EA je dnes sanca ze vam ponuknu discount kupon na inu hru.

+3/0
25.8.2014 14:15
Foto

H15o44n74z55a 86L27é54d98r 7272919298183

Blizzard live chat je úžasný. To že EA je zlo všichni ví.

0/0
25.8.2014 22:17

J53i50ř66í 84K25a50č48í80r64e52k 5180646166

Možná jen hoši dělají nezáživné tituly a proto by se měli poohlédnout po jiné práci; já si neumím třeba představit, že bych měl hrát nějakou průměrnou hru. Mimochodem už přes 10 let hraji Neverwinter Nights a tu jsem si koupil. Žasnu nad její kvalitou.

+1/0
25.8.2014 13:55

J27i87ř73í 47K54a96č83í55r69e93k 5220956776

Z nových her jsem jel jen Skyrim (jsem fanoušek už od Morrowindu); a pak trochu jinačí soudek - World of Tanks a League of Legends.

+2/0
25.8.2014 13:57

J80a79n 91V37á14c25l55a16v62í37k 3532896481679

Zrovna NWN není zadny zazrak, takze by spravne nemela existovat.

0/−1
25.8.2014 15:31

J90a68n 78H66o62r19á13k 3773610480801

prezijou jen ti nejlepsi pane vyvojar... pokud budete vytvaret nejaky indie nesmysly ve stylu ste kopie minecraftu nebo tisicate kopie candy crush sagy, tak ty vase hry nestoji ani za tu dvacku

+8/−1
25.8.2014 13:39

T80o62m55á65š 21K24o31z37l52í12k 4832711251378

Já bych pány vývojáře zas tolik nehanil :). Ty jejich hry až na takový propadáky nevypadají. Přestože jsem ani o jedné nikdy neslyšel (že by byl problém spíš v marketingu?), ale i na Metacritic mají solidních 75% jak od recenzentů tak od lidí. Takže v kvalitě problém nebude. Ale, řekl bych že to není ani problém Steamu, Steam jim jen nabízí tu možnost to přes svůj kanál prodávat, vývojáři si přeci mohli marketing a distribuci zajistit sami, nebo jiným způsobem.

+3/0
25.8.2014 12:29

M11a12r42e67k 84Z27a52h92r17a11d12i52l 6264219285701

Máte pravdu. Většina diskutujících zde neodděluje kvalitu hry od kvality marketingu...

0/0
25.8.2014 13:09

P87a58v51e76l 74H77o44u56s90k44a 3811565750478

"Přežíváme jen díky laskavosti těchto slev" – jak můžou přežívat díky těm slevám, když o dva odstavce dál píše " jedna hra odpovídá dolaru" a "vaše hodnota neodpovídá ani polovičnímu hrnku kafe"?

+1/0
25.8.2014 9:45

L50u23c59i35e 40M61u34s46i78l95o59v95á 7441128721137

Protoze bez tech slev by si ty jejich hry nekoupil nikdo... to on zrejme nechape, ze hry jsou takova zbytecnost (ve sve podstate) za kterou clovek utrati velke penize jen kdyz je presvedcen, ze za to stoji... ale casto nestoji tak bud lidi kradou nebo proste nehrajou....

+4/−1
25.8.2014 9:56

M23a29r84t35i89n 64M11a37i77k58s34n67a89r 3494693618572

Bez slevy = 10 * 200 týdně, se slevou 1000 * 20 týdně.... cca takhle to vychazí :)

+3/0
25.8.2014 10:22

L35u53c35i15e 74M97u67s44i57l95o27v39á 7951808831607

spis bych rekla, ze 1000*2, a mimo slevu jen 10*200. co zrejme nechape ze tech 1000 by si tu hru beze slevy nekoupilo nikdy.

+2/−1
25.8.2014 11:29

M55a41r18t52i62n 28S65e86d69l69á38č34e56k 1860539380694

Co ten blb mele? To ho snad někdo nutí prodávat přes Steam? Tak ať si zajistí vlastní distribuci. Aha, to by po nich asi neštěkl pes... Nebo ať dělají na konzole, nemuseli by snad aspoň řešit hardware nebo ovladače.

+9/−1
25.8.2014 8:38

M55a74r50t24i77n 68M92a78i60k91s96n66a79r 3804413948712

Musim s litosti oznamit, ze vyvoj na konzole... je priserny, hrozny a otupujici. Proc? Protoze jste limitovan ovladacem (to se da jakz takz prekousnout, a hrac si snad nezlomi prsty) a HW vas neobtezuje ruznorodosti, ale naopak svoji omezenosti... Omlouvam se, ale vas nazor je pomerne "toxicky", ale to vam za zle clovek nemuze mit, je to proste dobou. :(

+5/−5
25.8.2014 10:24

M18a64r19t15i26n 26S10e71d86l18á20č97e73k 1280719700514

Já to chápu - jsou svázáni i požadavky výrobce konzole, ale myslel jsem právě to, že nejsou vázáni růzností hardware a dopředu vědí, na co vyvíjejí. A mě moje PS3 zatím bohatě stačí - právě proto, že jsem nechtěl každé 2 roky kupovat další počítač a řešit bugy (což ovšem s BF4 padlo, protože to je takový nedodělek a paskvil, že jsem ho musel prodat).

+4/0
25.8.2014 11:23

T51o52n24í15k 80K90u92t74t92m34a86n36n 6763728712

Musím vám s lítostí oznámit, že vývoj na konzole je právě díky omezenosti HW jednodušší, resp. odpadá problém s optimalizací. Zeptejte se třeba takových Piranha Bytes támhle vedle z Německa. Omlouvám se, ale váš názor je poměrně "hloupý", ale to vám za zlé člověk nemůže mít, když jste zapřisáhlý odpůrce konzolového HW.

+5/−1
25.8.2014 11:40

N54a74r55c58i65s 60G89á64b44r97l60í67k 8310905516

Všechno má svoje plusy a mínusy - náklady potřebné k nasazení jedné hry na Xbox One se pohybují kolem 5000 USD, což může být pro indie docela dost. Ještě že už MS zrušil poplatek za opětovnou certifikaci aktualizovaných verzí, kvůli které třeba Phil Fish odmítal vydat opravenou verzi FEZu.

0/0
25.8.2014 20:16

J81a97n 91V60á19c70l52a29v64í50k 3142346351339

A už to opravil? :-)

0/0
26.8.2014 20:19

J35a77n 62V31á83c31l11a55v26í94k 3952926851639

Steam je de facto monopol v digitální distribuci.

0/0
25.8.2014 10:43

J25a26n 55H93o23r34á13k 3943830940741

je tady GoG, je tady Origin, Uplay - nejde o monopol, jde o to, ze ta kvalita Steamu je po deseti letech vyvoje uplne nekde jinde

+6/0
25.8.2014 13:42

J79a92n 64V84á16c46l94a49v60í19k 3712376421529

Ale no tak, buďme trochu realisté. Valve ovládá herní trh na počítačích, nedat hru na Steam je pro většinu studií jako ji vůbec nevydat - ano, jsou některé specifické výjimky, ale rozhodně ne pravidlo.

0/0
25.8.2014 15:44

P38e30t96r 76J90a14r91o74š 2554351785857

Meli stejnou startovni pozici, jako EA, Ubisoft, nebo Blizzard. Ovsem ti dalsi zmineni ignorovali pozadavky nove doby a defakto se rozhodli sve klienty spis jen kontrolovat a buzerovat. Valve to cele pojalo jinym zpusobem a dneska nechali vsechny ostatni daleko za sebou. EA upada, Ubisoft se drzi sec muze a Blizzard sazi na recyklaci a DLC ke svym overenym titulum.

0/0
28.8.2014 13:55
Foto

P88e18t78r 38S22t53e58i35n98b35a35u75e32r 8397219865497

Pokud to vztáhnu na mě (http://steamcommunity.com/id/petr_steinbauer/games/?tab=all), tak: mám koupeno 420 her, ale hrát je budu nikdy/možná někdy jednou. Takže je nákupem za dolar podporuji, ale nevyužívám a přísahám že nikdy nevyužiji jejich podpory.... 

Proč si stěžují?

+6/0
25.8.2014 8:13

V74l65a45d31i85m91í60r 65F63i96b97i87g87e72r 5194591211264

Z toho co vidím jsou nejdražší hry typu Free to play:-). Sice ji máte zdarma ale abyste si pořádně zahráli tak musíte kloupit jak mourovatí. Třeba nejznámější World Of Tanks. Mě to tedy nechytlo ale kamarády docela jo zaplatili si premium a Goldy na nákup lepších komponent a to tisíce lítají:-)

+3/0
25.8.2014 7:59

A62l70e11x92a97n30d98r 78C93h97y50t64i37l 2684442445471

Myslite si, ze spatne FTP se udrzi? O cem Vy mluvite neni FTP, ale Pay To Win. Prave nefalsovane FTP je o tom, ze si maximalne koupite nejake skiny na charactery, graficke ficurinky a vstupenky napriklad na turnaje. Ano mluvim o Dote2. WoT me bavilo jen chvili, nedal jsem do toho ani korunu. Do Doty jsem uz nejake penize dal, ale vzhledem k tomu, ze jsem nejake itemy prodal pres trh, tak jsem nekde na nule. Ale u hry, u ktere jsem stravil pres 1000 nahranych hodin se ani nepozastavuji na nekym, kdo do toho chce dat vic penez a podporit ji. Pokud za to stoji.

+4/−1
25.8.2014 10:38

J38i27ř23í 52K42a16č35í60r97e69k 5450386376

ano ano, pravda, já hraju World of Tanks a League of Legends a pricnipu plateb je markantní rozdíl. LoL kupuješ za prachy skiny a různé blbůstky, jo ještě možná hrdiny a nemá to vůbec žádný vliv na tom, jak dobře si zahraješ. Což se o World of Tanks říct nedá - Pay To Win se na to dobře hodí :-)

+2/−1
25.8.2014 14:07

M87a43r66c11e37l 38L51a22u93r44e38n86č71í61k 3858686989567

kde vo WOT je pay to win ? všetko si možte kupiť za herne peniaze čiže platit nič nemusíte asi ste to už dlhšie nehral

+1/0
25.8.2014 14:39

J32i60ř13í 74K24a72č86í44r57e58k 5590906936

Pokud nemáte s čím srovnávat, třeba s LoL, nepochopíte, jakým způsobem je WoT Pay To WIn. V LoL se nestane, že by někdo, kdo platí, měl jakoukoliv JAKOUKOLIV herní výhodu nad tím kdo neplatí. Zatímco WoT těžce využívá marketingu k tomu, aby měli hráči nutkání kupovat si goldy.

0/−2
25.8.2014 15:34

A47l79e34x61a21n37d49r 35C76h43y20t10i75l 2114572975771

No s tim LoL to neni tak uplne pravda, kolik hrdinu je na zacatku hry a jak dlouho trva dostat nejakeho dalsiho? Pak jsou tam preci nejake doplnky zlepsujici staty, ty zlepsuji celkove parametry postav o nekolik procent. Alespon to tak bylo, kdyz jsem to kdysi pred tak dvema tremi roky zkousel. Tohle treba Dota nema a proto jsem zustal  u ni.

+2/0
25.8.2014 18:20

Z48b87y46n82ě75k 39Š79a64f82a63r35č23í64k 5637768465854

R^

0/0
25.8.2014 23:15

D77a94n77i23e15l 44Š46e45v94č20í77k 7966790629868

Předpokládám, že nehrajete jenom jednu hru. Je tak? Pak mě docela udivuje vaše ochota obětovat 40 dní ze svého života trávením v imaginárním světě v podobě jedniček a nul. Já raději pojedu někam na měsíc na hory, nebo na lyže, nebo se půjdu projít se psem, s přáteli na pivo nebo si s prominutím těch 40 hodin zašukám. Ale hrát tolik času, to mi hlava nebere. A to je jenom jedna hra!

0/−6
25.8.2014 14:15

J68a56n 10R61o23z55k58o43š 3510858811571

Nechápu co potom děláte v této sekci... očividně tu není nic pro vás.

+6/0
25.8.2014 15:10

A84l51e22x18a96n44d21r 33C21h22y98t52i20l 2334762405911

Zivot je otazkou priorit a me hry bavi. Vas treba bavi sportovat a chodit travit cas do zahulene hospody, mne ne. Kdysi jsem delal nekolik let hodne aktivne historicky serm, a akorat z toho byly bolesti. Od te doby, co jsem s tim seknul, veskere fyzicke bolesti zmizely do pul roku. Sukat se neda furt a clovek uz musi mit i trochu naladu, kdyz ma stejnou partnerku uz hromadu let, je to zabava na pul hodiny maximalne(pro normalniho cloveka). Jestli travim cas u jednicek a nul, po tom je kazdymu s prominutim ho-no. Je to muj volny cas a ja ho vyplnuji cinnosti, ktera me bavi, odreagovava a odbourava ucinne stres ( i kdyz nektere ty zapasy jsou infarktove:D ).

Kazdy jsme jiny a kazdy mame jine potreby. To, ze to nechapete, je problem Vas, nikoliv muj. Koukate na TV? Ctete si na internetu? Ctete si knihy? Koukate na fotbal, olympiadu? Tohle vsechno ja ve svem volnem case nedelam a venuju to hram ci rodine. Kdyz rozpocitam cas, po ktery Dotu hraju, do prumeru, tak s ni travim prumerne hodinu a pul denne..cca dva zapasy. Coz zas tak moc neni co? Znam jine, kteri maji nahrano 3000 a vic za stejne dlouhou dobu. Povetsinou studenti. No a? Je to jejich volny cas. Nestoji to zadne provozni penize a je to rekl bych lepsi nez jit s partou zahulit do parku.

Vas prispevek je asi tak relevantni, jako by byl muj na foru napriklad Sparty Praha, jestli neni fanouskum lito toho casu, kdy se na ty simulanty koukaji a jeste si kupuji listky a jdou na ne nazivo, aby si tu nebetycnou podplacenou nudu uzili. A ze by meli jit radsi zahrat FIFU, na kterou se aspon dobre kouka a clovek si muze byt jist, ze to neni zaplaceny a je to dobre zahrany.

+6/0
25.8.2014 18:16

D44a69n72i85e37l 42Š12e76v18č89í84k 7266800329638

To máš pravdu.

+2/0
25.8.2014 18:38

M71a92r59c62e47l 35L35a83u71r64e51n56č32í87k 3498246129487

mno wot hram a nedal som do neho ani korunu, odkedy umožnili kupovať municiu zlatu za peniaze odstranili jedinú vyhodu ktoru mali ty čo plati hotovostou

0/0
25.8.2014 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.