- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
možná mohl vývojář raději investovat svůj čas na zkvalitnění vlastních produktu. Potom by nemusel řešit nevyladěnost vlastního sw na úrovni zákaznického servisu a ušetřil si tím své milované peníze. Souhlasím s ostatními když říkám že kvalitní produkty si své zákazníky najdou.
Presne. Oni by radi aby se to prodavalo za 20$ ale lidi to koupi jen v bundlu nebo s 90% slevou za 2$. Ale to je kvalitou jejich her, dobra hra se za 20$ proda.
Jsou to nesmysly. Kvalitni hry se prodavaji dobre a za premiove penize. Sam mam pres 400 her na steamu, nektere jsem koupil na humble 5 za 1$ a nikdy nespustil, nekdy pockal na zajimavou slevu na 1/4 a s radosti zahral za verim pro mne i pro vyrobce zajimave penize. A nekdy koupim premiovy titul hned v po uvedeni - napriklad Divinity Original Sin za 40 ecek.
Dale nechapu co mota v dobe digitalni distribuce o oprave PC? On jako nekam jezdi lidem vymenovat HW nebo upgradovat ovladace? Pochybuju. Proste snaha o zviditelneni.
Přesně tak. Mám přes 400 her a některé jsem ani nespustil (nebyl čas, nebo byly v bundlu s jinou hrou, co jsem chtěl, atd.) a možná se k nim ani nedostanu. Desetkrát dráž bych si danou hru nikdy nekoupil a technickou podporu nevyuzivam - jednou jsem akorat zalozil incident na firemnim helpdesku.
Koukam, ze tady spousta lidi nepochopilo o cem ten clanek vubec je. Ten clanek je o tom, ze Steam srazil cenu PC her na cca desetinu. A je jedno zda je prodavate pres steam nebo ne, zda jsou kvalitni nebo ne, Valve ovlada trh PC her, vydelava na tom a vyvojari tim trpi. Resenim je delat hry pro konzole, tam je stale zvykem za hry platit vic a technicka podpora je nutna take jen minimalne.
Já nevidím problém. Mrknul jsem na Steam, vidím Payday 2 za 50 éček. Mrknu na statistiky, nejoblíbenější hra týdne Payday 2. Vážení, jsou to lži. Dřív prostě ditributor nakoupil odhadovaný počet prodaných her, část neprodal, tak si to odepsal. Vývojáři tudíž parazitovali na distributorovi a prodejních řetězcích. Dneska je při online prodeji veřejně vidět, jak moc se hra prodává a recenze jsou dostupné prakticky okamžitě.
A když už jsme u toho... Dřív vývojáři vytvářeli sami komplet celou hru. Včetně enginu, včetně zvuků, grafiky a všeho. Vymýšleli nové postupy, optimalizovali kód pro několik typů grafik a zvukovek.
Dneska mají předchystaný multiplatformní engine za pár dolarů nebo v případě unity zadarmo, kam stačí naflákat modely, textury a ruchy a voilá, mají základ hry, který hodí na kickstarter, aby jim hráči dali prachy na doladění explozí, které si ještě nenačetli z příručky.
A pak za tohle chtějí třináct stovek, prodávat to online a masově na více platformách? Rád bych se smál, ale je to k pláči. To, že vydělávat jde, jsem napsal o pár příspěvků níže - do WoTka jsem vrazil už čtyři litry a nelituju toho. Prostě nesmíte být chamtiví a musíte dělat hru, aby lidi bavila - aby vás bavila. Když vývojáře nebaví jeho vlastní hra, tak asi něco bude špatně. Osobně to znám od kámoše, který dělal betatest jedné hry - betatest ho nebavil. Hra propadla. Konec, utrum. Nejlepší betatesteři jsou ti, kteří to dělají zadarmo. U nich si můžete být jistí, že je hra baví a že bude mít úspěch.
Ale vtloukejte tohle vývojářům do hlavy...
Spíš aď začnou psát něco origánálního, něco kvalitního, něco hratelnýho!!! Co člověka donutí alespoň trošíčku myslet a pak to zkusej prodat, ne tady jenom plácat kraviny a fňukat, skutečně originální a kvalitní RTS jsem neviděl od dob Tiberian sunu, Heroes 3 a Age of Empires 2 až do příchodu nedávno vydané nejmenované hry, jež spustila šílenství (titule neuvedu). O ostatních žánrech pomlčím, ty jsou na tom ještě hůř než RTSky.
Každá hra, která přerostla v neskutečnýho molocha začínala jako drobek, který se sotva udržel, teprve potom přinesla svému studiu věhlas, tohle aď si pán uvědomí!
nutno podotknout že tiberian sun byl kvalitní když se v tom člověk moc nešťoural a šel prakticky okamžitě do protiútoku ve chvíli kdy se vyčerpali skripty na začátku mise.
Já sem si to vždycky hrál budovatelsky a miloval sem se na ostrově opevnit zdí, SAMy, vybetonovat,obehnat se firestormem, tiberiová pole obložit RPG vežičkami a pak postavit 100 orca bomberu a smést nepřítele z povrchu zemského.
jediným parametrem kterým jde definovat kvalitu hry je její prodejnost, ostatní je pouze subjektivní názor hodnotícího.
Samozřejmě jsou i slušné hry které prostě tak nějak zapadly. To zas ale poukazuje na to že, byly slušné, ale stále průměrné.
Prostě nejtvrdším ukazatelem úspěchu je kolik lidí je za to ochotno utratit svoje tvrdě vydělané peníze (volba peněženkou) vše ostatní je teorie.
znáte jiný objektivní způsob jak určit dobrou hru?
Jenze to by vsechny hry taky museli stat stejne aby se dali takto hodnotit
Jak už padlo níže, za dobrou hru jsem ochoten zaplatit hodně peněz (například kvůli GTAV jsem si koupil i PS3) Ale to musí být dobrá hra a ne nějaká bezduchá hříčka, která člověka přestane bavit za půl hodiny (nemluvě o tom, když ji za půl hodiny dohraje)
Ako zakaznik v dobe v ktorej su hry plne ovladane online DRM, a kde sa nikto za 0-day DLC nehanbi som si uz zvykol, ze od podpory nemozem cakat nic extra. Z velkej casti je to len cakanie na nejakeho Inda, ktory "poradi" aby som si dal novy ovladac grafiky alebo restartoval modem. Jediny dovod pre otvorenie support ticketu na EA je dnes sanca ze vam ponuknu discount kupon na inu hru.
Blizzard live chat je úžasný. To že EA je zlo všichni ví.