Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příjmy z komunitou financovaného Wastelandu? 1,5 milionu za čtyři dny

Vývojáři komunitou financované hry Wasteland 2 mohou slavit. Titul se těší pozitivním recenzím i prodejům, které během čtyř dnů přinesly 1,5 milionu dolarů. Rozpočet pro vývoj hry přitom hráči poskytli dopředu prostřednictvím serveru Kickstarter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z82a66n13e55t12a 87M22a31n94a29k28o72v53a 9532162342121

Ja to nechapem. A co ma byt ze primarne atributy inym sposobom ovplyvnovali skilly? Co ma byt ze speech skill ako taky je rozdeleny na mensie casti? W2 v tomto smere funguje inak ako fallouty, ale urcite by som nehovoril ze lepsie alebo horsie.

Priklad: Vyssia Inteligencia postavi vo falloutovi odomykala dalsie moznosti v rozhovoroch. Cim vyssia inteligencia vo W2, tym viac skill pointov dostava postava per level. Takze je len a len na hracovi akym sposobom ich rozdeli. Chce viac moznosti v rozhovoroch? Nie je problem. Chce tu inteligenciu vyuzit na nieco ine? Nie je problem. Funguje to inak ako v F1/F2, rozhodne vsak nesuhlasim s tvrdenim, ze to funguje zle.

Ano, su veci ktore by mohli byt lepsie - zbytocne vela zaminovanych truhiel, absencia stealth (nieze by tym fallout vynikal, ze?), ale zvysok je od Vas dost nezmyselny hate, IMHO. Idiotska AI? Nie je to najlepsia AI na svete, ale ze by som s nou mal problem - to asi nie. Nezaujimavy a nezmyselny level design? Mne sa paci a verim ze vela dalsim hracom tiez.

Mna hlavne zaraza, ze ste boli backer na KS a W2 nenaplnil Vase ocakavania. Ved ten skill system bol predsa uz pocas early access. Tak isto aj pocet levelov dost velky na to, aby ste mohli vidiet akym sposobom su designovane. Tiez bolo jasne ze ziadny stealth sa konat nebude. Myslim ze v tomto Vam nerozumiem.

0/−2
25.9.2014 15:55

H59e94r65b33e61r96t 32V72á97c98l97a16v45s77k85ý 4879485661712

Dámo, já jsem W2 backoval, ještě když nebylo ze hry k vidění víc, než pár concept artů a hromada slibů. Kdybych tušil, co se z takzvaného následníka Falloutu vyklube, v životě bych jej nepodpořil. Slepě jsem doufal v Briana Farga, a stejnou chybu už nebudu opakovat. 

To s tou inteligencí je jen další hřebík do rakve, je to zcela nelogické a OP, dělající z ostatních atributů jen doplňky. Tupá postava, za kterou v původním Falloutu byla zábava hrát, je ve W2 nepoužitelná.

V soubojích naprosto chybí jakékoliv taktizování, nepřátele jen idiotsky v jednom tahu naběhnou ke skupině, a pak spamují útok. Asi jste nikdy nehrála Jagged Alliance, nebo i ten Fallout Tactics, abyste měla představu o tom, jak vypadá správně provedená tahová bitva.

Level design a vůbec technické provedení je tristní, o tom nemá cenu polemizovat. Líbit se může jen fandovi zaslepenému nostalgií, nebo člověku s totální absencí citu. A než začne nějaký chytrák pořvávat, že to není Crysis, nemluvím o počtu polygonů.

Tudíž závěrem - to, že Vám připadá W2 v pořádku, spíš pramení z absence znalostí herního průmyslu, než že by za to mohly kvality hry.

0/0
25.9.2014 16:48

M94i83r53o58s77l83a20v 70S68t41a17s68t48n47y 7984413736781

V jedničce atributy ovlivňovaly skilly nepřímo, dvojku jsem zatím nehrál, ale myslím, že to bude stejné. Například pro střílení z pušek bylo důležité vnímání, čím vyšší vnímání bylo, tím lépe jste se na dálku trefoval. Čím vyšší jste měl charisma, tím lépe se vám v rozhovorech lhalo.

To, že nikde nebyl napsaný vzorec neznamená, že to tak nefungovalo. Schválně zkuste náhlednout do manuálu, co se tam píše.

0/0
26.9.2014 8:40

H49e59r15b16e32r38t 89V23á33c88l83a49v85s65k14ý 4489615161742

Škoda, že hra nestojí vůbec za nic. Nevkusný art design, nesmyslný a nezajímavý level design (všude i na nesmyslných místech jsou rozesety doslova stovky zaminovaných truhel, ...), hloupý systém skillů (primární atributy neovlivňují skilly; pro otevření zámku/sejfu/topinkovače jsou tři (!!!) různé skilly; místo jednoho skillu "speech" jsou tu zcela zbytečně tři; absence stealth; atd. atd....), naprosto idiotská AI a velice slabá celková technická úroveň řadí Wasteland 2 do sféry amatérských pokusů, který se nikdy nemohou ani na dohled přiblížit hratelnosti původních Falloutů. Co mě však zaráží, že hráči tyto do očí bijící chyby záměrně přehlíží, a zřejmě si nechávají mozek zaplavovat koňskými dávkami nostalgie.

Je to velká škoda, byl jsem backer na KS, a nadšeně jsem W2 očekával. Takovýto lapsus by mě však nenapadl ani v noční můře.

Mám velké obavy, jak s takovou dopadne další projekt inExilu - Torment. Jestli Fargo zprasí i tuto legendu, snad raději skončím s hrami.

0/−4
25.9.2014 13:10

M51i17c54h76a85l 61V14e66r90n38e66r 8967786537234

Hrál jste to vůbec? Primární atributy ovlivňují (přesně stejně jako ve Falloutu) počet action pointů, HP, přesnost střelby atd. Co se týče velkého počtu skillů, tak to prostě někomu, zvláště starším hráčům so si pamatují třeba desítky vlastností a k tomu desítky kouzel v Realms of Arkania, sedne, a jiným lidem ne. A oprava topinkovače je odkaz na původní Wasteland, taková specialitka pro pobavení. A nevšiml jsem si, že by AI byla nějak zvlášť blbá ve srovnání s jinými podobnými hrami - a zvlášť třeba s Falloutem, kde se často stávalo, že vás spolubojovník pokropil dávkou ze samopalu nebo vám zablokoval dveře atd.:-)

+1/−1
25.9.2014 15:07

H69e26r22b89e77r30t 29V86á69c86l80a83v90s30k13ý 4439975461352

Přesně stejně jako ve Falloutu? Zahrajte si Fallout, hóódně jste toho zapomněl. A ne, zbytečné skilly v něm rozhodně nefigurovaly, a primární atributy ovlivňovaly skilly naprosto jinak. Nadto v něm byly perky a traity, ale to předpokládám, že už vůbec netušíte, o čem je řeč. To, že šlo hru projít bez výstřelu ani nezmiňuji, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. W2 je slabý, nepodařený odvar bývalé slávy.

0/−2
25.9.2014 15:21

M97i37r42o14s37l29a69v 33S32t31a93s32t85n70y 7424513446321

Pane Václavský, Wasteland 2 se nesnaží přiblížit hratelností původním Falloutům, ale původnímu Wastelandu, který jste očividně nikdy nehrál, jinak byste nenapsal to, co jste napsal :) Krom toho, ve Falloutech bylo spousta zbytečných skillů, traitů i perků, namátkově:

Traps - zbytečné, protože pastí bylo ve hře minimum a k tomu byly většinou téměř neškodné

Gambling - Naprosto zbytečné

Barter - Ani v jednom z Falloutů netrpíte finančním nedostatkem a věcí k prodeji je tolik, že se to absolutně nevyplatí

Sneak - Mizerná implementace skillu z něj udělala úplnou zbytečnost.

Throwing - Většina granátů ve hře je velice slabá a míst, kdy se opravdu vyplatí hodit granát namísto pokropení dávkou je pramálo.

First Aid - Zbytečnost, Doctor - Hodí se dohromady tak na dvou nebo na třech místech

Užitečné traity jsou přesně tři:

Gifted, rychlostřelec a mrštný. Zbytek je buď k ničemu nebo dost přísně zvyšuje obtížnost hry.

Tři čtvrtiny perků jsou k ničemu. Některé jsou možná zajímavé, ale prakticky vše, co zlepšuje skilly (valná většina) je úplně zbytečné plýtvání.

+1/0
26.9.2014 8:33

M49i26c96h30a86l 67V17e98r79n30e74r 8707346327984

Já bych zase neřekl, že by tyhle vlastnosti byly úplně zbytečné. Samozřejmě bylo jejich využití zřídkavé, ale zase to přispělo k širším možnostem průchodu hry a řešení soubojů a questů. Prostě to dělalo hru pestřejší. Jinak samozřejmě souhlasím, že Fallout i Wasteland mají mouchy. A je mizerný argument, tvrdit, jako pan Václavský, že je nějaká hra špatná, protože nevypadá úplně stejně jako jiná hra (a tvůrci rozhodně neslibovali, že to bude kopie Falloutu).

0/0
26.9.2014 15:42

M41i28r24o42s83l17a62v 57S60t94a64s48t91n58y 7964303876611

Záměrně jsem vyjmenoval pouze skilly, které ke splnění žádných questů nepotřebujete (pouze Doctor se ve dvojce na pár místech hodí). Stejně tak jsem nejmenoval žádný bojový skill, protože čemu dává kdo v soubojích přednost je samozřejmě subjektivní.

Nicméně Throwing je skutečně téměř nepoužitelný (cena/výkon, dostupnost granátů obecně atd.)

Nemám nic proti zařazení těchto skillů do hry, jen říkám, že ve hře právě můžete splnit ÚPLNĚ všechno a tyhle skilly k tomu nepotřebujete, tudíž nesouhlasím moc s tím, že konkrétně tyhle skilly hru zpestřují :-)

0/0
26.9.2014 21:39

J98a75n 96H18o11r16a54k 3462306294880

tak zrovna gambling si vzpominam, ze pri prvnim pruchodu prvnim falloutem jsem vyuzil a za vygembleny penize v kasinu si pak koupil prvni pumpovaci brokovnici v hubu

0/0
1.10.2014 15:57

M13i56c60h68a10l 86V38e23r36n12e48r 8427636487694

Fallouty jsem si zahrál nedávno právě při čekání na Wasteland 2 - a primární atributy v obou hrách stejně ovlivňují HP a AP a pokud se nepletu, tak i přesnost střelby nebo třeba critical hits. Že by byly ve Falloutu zbytečné skilly, jsem neřekl, stejně jako není žádný zbytečný sklil ve Wastelandu. A o percích ve Falloutu vím - je pravda, že bych je uvítal i ve Wastelandu, ovšem Wasteland není ani nikdy neměla být kopie Falloutu, ale pokračování Wastelandu. Takže důvodem vašeho znechucení je asi spíš očekávání něčeho, čím hra nikdy být neměla. Holt práva na Fallout teď pevně drží Bethesda.

0/0
26.9.2014 15:37
Foto

T90o12m68á17š 31S32u54c82h72ý 4325325448199

Měl bych takový nejapný dotaz. Mám warez  verzi a hra se mi fakt líbí. Rád bych tedy koupil origo - nejlépe digitální distribuci. Nevíte, zda mi půjdou nějak překopírovat uložené pozice z té warez verze ? Díky za případné info

0/0
25.9.2014 11:17

T23i35b38o69r 42V37i70z91v17a86r32y 9584194903735

To by mělo snad jít normálně. Zjisti kam se sejvy ukládají.

+1/0
25.9.2014 12:48

O34n95d37ř63e54j 61D46u62j43k61a 4226676790129

Silně nedodělaná hra hlavně co se týká skill systému. Lživé popisky u vlastností, skillu. A třeba takový skill explosives nedělá vůbec nic, neovlivňuje ani presnost, damage, splash nic.

Early access za cenu plné hry.

+1/−1
25.9.2014 6:25

M76i95r76o64s93l13a23v 75S19t72a31s21t98n98y 7944803836721

Zřejmě to ctí jedničku, kde byla minimálně polovina skillů úplně zbytečná :-)

0/0
25.9.2014 9:13
Foto

T22o62m18á48š 35S94u79c64h60ý 4885755358799

Jak nedělá nic ? Skill explosives ruší pasti např. ve dveřích, trezorech atp....

+1/0
25.9.2014 11:18

M25i12c21h14a20l 36V81e54r95n69e20r 8307286907334

Tak nevím, co jste hrál vy, ale já jsem už v první misi využil většinu skillů. A nevím, proč by měl sklil explosives ovlivňovat přesnost nebo účinek zbraní. To přece není zbraňový sklil. Explosives slouží třeba k odstraňování nastražených výbušnin na dveřích atd.

+1/−1
25.9.2014 15:01

L50a46d62i48s80l37a94v 66T49o67m57m 4508686246488

Skill explosives dává možnost například možnost odminovat bednu nebo bránu. Obecně je ke zneškodňování výbušnin a ne k jejich použití. Je to v popisku "he ability to use thrown and placed explosive devices of all types. Allows the player to arm and disarm a variety of different explosives. this skill is primarily used to deactivate booby traps.":-P

0/0
26.9.2014 10:00

I62v86a42n46k50a 95P95o87s90p69í57š90i67l65o48v37á 8154768872417

Akorát že vinou informačního šumu je to celé špatně. Prodali asi 50 tisíc kopií za 1,5 miliónů dolarů. ;-D

http://www.gamespot.com/articles/strong-start-for-wasteland-2-as-game-generates-1-5/1100-6422519/

0/0
24.9.2014 22:01

A20n51d22r86e98j 86B17r53a64b51e78c 4402841817314

Aktualizovano. Diky moc za upozorneni.

0/0
25.9.2014 10:30

J57a42n 84K54a81r53e50l 74N57o20v79a14k 5986824298296

no pred rokem investovanych penez nelituji.. navic duopack s Tormentem..

+1/0
24.9.2014 20:00

M44i91c35h16a51l 44V30e59r50n19e87r 8437366287784

Pro lidi, co nadšeně procházeli každý kout mapy v prvním a druhém Falloutu, je to jako návrat do minulosti, a podotýkám do krásné nostalgické minulosti:-) Zatím jsem tedy ve Wastelandu teprve na začátku, ale je tu opět podrobný vývoj postav, různé možnosti řešení questů i běžných problémů (jako je třeba zamčená brána), taktické souboje, a hlavně jako ve Falloutu černý humor - opovažte se koze sebrat plechovku a nezapomeňte si do vlastností přidat opravy topinkovačů, fakt;-D

+5/−1
24.9.2014 14:58

M59i81c83h26a79l 72V91e43r58n65e11r 8467386887164

Jo, a kdybyste narazili na želvu, nezapomeňte ji obrátit, a pak buďte trpěliví;-)

+1/0
24.9.2014 14:59

M13i53r80o31s59l95a92v 55S25t15a96s63t93n41y 7444623416311

Oprava topinkovačů byla už v jedničce a použít se dala pouze na jednom jediném místě ;-D

0/0
25.9.2014 9:12

M90i11c53h27a97l 13V48e71r10n91e57r 8847436837304

:-)Já tedy doufám, že ve dvojce se bude dát použít na víc místech

0/0
26.9.2014 15:44

J60a12n 83H88o54r95a29k 3632876384100

topinkovace jsem za prvnich 10 hodin hry videl asi 3...

0/0
1.10.2014 15:54

J74a74n 37H48o26r31a48k 3152176974150

taky je spickova konverzace s jednim potulnym obchodnikem, co ma zapadnutej povoz v dire a taky kozu... rekneme, ze to koza hodne divne meci a kdyz se zeptate proc, tak vam rekne story, jak mu ji najezdnici vojeli :)

0/0
1.10.2014 15:53

K59a36t81e28ř20i33n92a 62D67r30a63h79o73k80o42u77p51i75l93o80v89á 9386691122733

Výborná hra. I přes drobné nedodělávky a chybky. Je to jako balzám po letech si opět zahrát hru ze staré školy.

+4/−1
24.9.2014 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.