Diskuse k článku

Příjmy z komunitou financovaného Wastelandu? 1,5 milionu za čtyři dny

Vývojáři komunitou financované hry Wasteland 2 mohou slavit. Titul se těší pozitivním recenzím i prodejům, které během čtyř dnů přinesly 1,5 milionu dolarů. Rozpočet pro vývoj hry přitom hráči poskytli dopředu prostřednictvím serveru Kickstarter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z63a95n77e25t56a 58M24a85n54a25k54o30v94a 9662462912441

Ja to nechapem. A co ma byt ze primarne atributy inym sposobom ovplyvnovali skilly? Co ma byt ze speech skill ako taky je rozdeleny na mensie casti? W2 v tomto smere funguje inak ako fallouty, ale urcite by som nehovoril ze lepsie alebo horsie.

Priklad: Vyssia Inteligencia postavi vo falloutovi odomykala dalsie moznosti v rozhovoroch. Cim vyssia inteligencia vo W2, tym viac skill pointov dostava postava per level. Takze je len a len na hracovi akym sposobom ich rozdeli. Chce viac moznosti v rozhovoroch? Nie je problem. Chce tu inteligenciu vyuzit na nieco ine? Nie je problem. Funguje to inak ako v F1/F2, rozhodne vsak nesuhlasim s tvrdenim, ze to funguje zle.

Ano, su veci ktore by mohli byt lepsie - zbytocne vela zaminovanych truhiel, absencia stealth (nieze by tym fallout vynikal, ze?), ale zvysok je od Vas dost nezmyselny hate, IMHO. Idiotska AI? Nie je to najlepsia AI na svete, ale ze by som s nou mal problem - to asi nie. Nezaujimavy a nezmyselny level design? Mne sa paci a verim ze vela dalsim hracom tiez.

Mna hlavne zaraza, ze ste boli backer na KS a W2 nenaplnil Vase ocakavania. Ved ten skill system bol predsa uz pocas early access. Tak isto aj pocet levelov dost velky na to, aby ste mohli vidiet akym sposobom su designovane. Tiez bolo jasne ze ziadny stealth sa konat nebude. Myslim ze v tomto Vam nerozumiem.

0/−2
25.9.2014 15:55

H60e50r92b14e10r11t 21V83á90c17l31a78v20s21k98ý 4269425531112

Dámo, já jsem W2 backoval, ještě když nebylo ze hry k vidění víc, než pár concept artů a hromada slibů. Kdybych tušil, co se z takzvaného následníka Falloutu vyklube, v životě bych jej nepodpořil. Slepě jsem doufal v Briana Farga, a stejnou chybu už nebudu opakovat. 

To s tou inteligencí je jen další hřebík do rakve, je to zcela nelogické a OP, dělající z ostatních atributů jen doplňky. Tupá postava, za kterou v původním Falloutu byla zábava hrát, je ve W2 nepoužitelná.

V soubojích naprosto chybí jakékoliv taktizování, nepřátele jen idiotsky v jednom tahu naběhnou ke skupině, a pak spamují útok. Asi jste nikdy nehrála Jagged Alliance, nebo i ten Fallout Tactics, abyste měla představu o tom, jak vypadá správně provedená tahová bitva.

Level design a vůbec technické provedení je tristní, o tom nemá cenu polemizovat. Líbit se může jen fandovi zaslepenému nostalgií, nebo člověku s totální absencí citu. A než začne nějaký chytrák pořvávat, že to není Crysis, nemluvím o počtu polygonů.

Tudíž závěrem - to, že Vám připadá W2 v pořádku, spíš pramení z absence znalostí herního průmyslu, než že by za to mohly kvality hry.

0/0
25.9.2014 16:48

M68i68r77o24s26l49a97v 53S72t71a91s83t68n37y 7984133606631

V jedničce atributy ovlivňovaly skilly nepřímo, dvojku jsem zatím nehrál, ale myslím, že to bude stejné. Například pro střílení z pušek bylo důležité vnímání, čím vyšší vnímání bylo, tím lépe jste se na dálku trefoval. Čím vyšší jste měl charisma, tím lépe se vám v rozhovorech lhalo.

To, že nikde nebyl napsaný vzorec neznamená, že to tak nefungovalo. Schválně zkuste náhlednout do manuálu, co se tam píše.

0/0
26.9.2014 8:40

H92e69r90b76e23r45t 73V33á77c33l45a43v19s95k49ý 4139475421902

Škoda, že hra nestojí vůbec za nic. Nevkusný art design, nesmyslný a nezajímavý level design (všude i na nesmyslných místech jsou rozesety doslova stovky zaminovaných truhel, ...), hloupý systém skillů (primární atributy neovlivňují skilly; pro otevření zámku/sejfu/topinkovače jsou tři (!!!) různé skilly; místo jednoho skillu "speech" jsou tu zcela zbytečně tři; absence stealth; atd. atd....), naprosto idiotská AI a velice slabá celková technická úroveň řadí Wasteland 2 do sféry amatérských pokusů, který se nikdy nemohou ani na dohled přiblížit hratelnosti původních Falloutů. Co mě však zaráží, že hráči tyto do očí bijící chyby záměrně přehlíží, a zřejmě si nechávají mozek zaplavovat koňskými dávkami nostalgie.

Je to velká škoda, byl jsem backer na KS, a nadšeně jsem W2 očekával. Takovýto lapsus by mě však nenapadl ani v noční můře.

Mám velké obavy, jak s takovou dopadne další projekt inExilu - Torment. Jestli Fargo zprasí i tuto legendu, snad raději skončím s hrami.

0/−4
25.9.2014 13:10

M81i24c89h83a60l 23V40e27r45n39e93r 8507836107224

Hrál jste to vůbec? Primární atributy ovlivňují (přesně stejně jako ve Falloutu) počet action pointů, HP, přesnost střelby atd. Co se týče velkého počtu skillů, tak to prostě někomu, zvláště starším hráčům so si pamatují třeba desítky vlastností a k tomu desítky kouzel v Realms of Arkania, sedne, a jiným lidem ne. A oprava topinkovače je odkaz na původní Wasteland, taková specialitka pro pobavení. A nevšiml jsem si, že by AI byla nějak zvlášť blbá ve srovnání s jinými podobnými hrami - a zvlášť třeba s Falloutem, kde se často stávalo, že vás spolubojovník pokropil dávkou ze samopalu nebo vám zablokoval dveře atd.:-)

+1/−1
25.9.2014 15:07

H81e88r17b98e76r11t 10V80á75c73l74a49v35s57k74ý 4729865941652

Přesně stejně jako ve Falloutu? Zahrajte si Fallout, hóódně jste toho zapomněl. A ne, zbytečné skilly v něm rozhodně nefigurovaly, a primární atributy ovlivňovaly skilly naprosto jinak. Nadto v něm byly perky a traity, ale to předpokládám, že už vůbec netušíte, o čem je řeč. To, že šlo hru projít bez výstřelu ani nezmiňuji, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. W2 je slabý, nepodařený odvar bývalé slávy.

0/−2
25.9.2014 15:21

M27i72r21o54s11l92a61v 31S42t15a42s92t51n92y 7344953376311

Pane Václavský, Wasteland 2 se nesnaží přiblížit hratelností původním Falloutům, ale původnímu Wastelandu, který jste očividně nikdy nehrál, jinak byste nenapsal to, co jste napsal :) Krom toho, ve Falloutech bylo spousta zbytečných skillů, traitů i perků, namátkově:

Traps - zbytečné, protože pastí bylo ve hře minimum a k tomu byly většinou téměř neškodné

Gambling - Naprosto zbytečné

Barter - Ani v jednom z Falloutů netrpíte finančním nedostatkem a věcí k prodeji je tolik, že se to absolutně nevyplatí

Sneak - Mizerná implementace skillu z něj udělala úplnou zbytečnost.

Throwing - Většina granátů ve hře je velice slabá a míst, kdy se opravdu vyplatí hodit granát namísto pokropení dávkou je pramálo.

First Aid - Zbytečnost, Doctor - Hodí se dohromady tak na dvou nebo na třech místech

Užitečné traity jsou přesně tři:

Gifted, rychlostřelec a mrštný. Zbytek je buď k ničemu nebo dost přísně zvyšuje obtížnost hry.

Tři čtvrtiny perků jsou k ničemu. Některé jsou možná zajímavé, ale prakticky vše, co zlepšuje skilly (valná většina) je úplně zbytečné plýtvání.

+1/0
26.9.2014 8:33

M57i35c91h15a23l 89V13e84r48n65e77r 8207816287774

Já bych zase neřekl, že by tyhle vlastnosti byly úplně zbytečné. Samozřejmě bylo jejich využití zřídkavé, ale zase to přispělo k širším možnostem průchodu hry a řešení soubojů a questů. Prostě to dělalo hru pestřejší. Jinak samozřejmě souhlasím, že Fallout i Wasteland mají mouchy. A je mizerný argument, tvrdit, jako pan Václavský, že je nějaká hra špatná, protože nevypadá úplně stejně jako jiná hra (a tvůrci rozhodně neslibovali, že to bude kopie Falloutu).

0/0
26.9.2014 15:42

M96i14r56o63s26l95a53v 75S18t47a58s42t68n42y 7564833646501

Záměrně jsem vyjmenoval pouze skilly, které ke splnění žádných questů nepotřebujete (pouze Doctor se ve dvojce na pár místech hodí). Stejně tak jsem nejmenoval žádný bojový skill, protože čemu dává kdo v soubojích přednost je samozřejmě subjektivní.

Nicméně Throwing je skutečně téměř nepoužitelný (cena/výkon, dostupnost granátů obecně atd.)

Nemám nic proti zařazení těchto skillů do hry, jen říkám, že ve hře právě můžete splnit ÚPLNĚ všechno a tyhle skilly k tomu nepotřebujete, tudíž nesouhlasím moc s tím, že konkrétně tyhle skilly hru zpestřují :-)

0/0
26.9.2014 21:39

J76a58n 73H17o91r79a15k 3412206884760

tak zrovna gambling si vzpominam, ze pri prvnim pruchodu prvnim falloutem jsem vyuzil a za vygembleny penize v kasinu si pak koupil prvni pumpovaci brokovnici v hubu

0/0
1.10.2014 15:57

M82i76c37h32a21l 32V24e37r91n79e66r 8417386487384

Fallouty jsem si zahrál nedávno právě při čekání na Wasteland 2 - a primární atributy v obou hrách stejně ovlivňují HP a AP a pokud se nepletu, tak i přesnost střelby nebo třeba critical hits. Že by byly ve Falloutu zbytečné skilly, jsem neřekl, stejně jako není žádný zbytečný sklil ve Wastelandu. A o percích ve Falloutu vím - je pravda, že bych je uvítal i ve Wastelandu, ovšem Wasteland není ani nikdy neměla být kopie Falloutu, ale pokračování Wastelandu. Takže důvodem vašeho znechucení je asi spíš očekávání něčeho, čím hra nikdy být neměla. Holt práva na Fallout teď pevně drží Bethesda.

0/0
26.9.2014 15:37
Foto

T15o51m53á52š 79S33u30c35h26ý 4775115478399

Měl bych takový nejapný dotaz. Mám warez  verzi a hra se mi fakt líbí. Rád bych tedy koupil origo - nejlépe digitální distribuci. Nevíte, zda mi půjdou nějak překopírovat uložené pozice z té warez verze ? Díky za případné info

0/0
25.9.2014 11:17

T49i71b46o89r 21V64i28z70v75a64r40y 9194444603495

To by mělo snad jít normálně. Zjisti kam se sejvy ukládají.

+1/0
25.9.2014 12:48

O22n83d77ř16e74j 62D41u76j35k67a 4456336120539

Silně nedodělaná hra hlavně co se týká skill systému. Lživé popisky u vlastností, skillu. A třeba takový skill explosives nedělá vůbec nic, neovlivňuje ani presnost, damage, splash nic.

Early access za cenu plné hry.

+1/−1
25.9.2014 6:25

M16i95r93o54s23l89a61v 40S94t94a48s36t72n86y 7804773876491

Zřejmě to ctí jedničku, kde byla minimálně polovina skillů úplně zbytečná :-)

0/0
25.9.2014 9:13
Foto

T23o85m74á76š 64S26u68c33h73ý 4185145238849

Jak nedělá nic ? Skill explosives ruší pasti např. ve dveřích, trezorech atp....

+1/0
25.9.2014 11:18

M95i82c47h73a21l 33V23e50r16n35e32r 8327476207794

Tak nevím, co jste hrál vy, ale já jsem už v první misi využil většinu skillů. A nevím, proč by měl sklil explosives ovlivňovat přesnost nebo účinek zbraní. To přece není zbraňový sklil. Explosives slouží třeba k odstraňování nastražených výbušnin na dveřích atd.

+1/−1
25.9.2014 15:01

L24a14d13i48s86l66a45v 61T39o30m31m 4278886966308

Skill explosives dává možnost například možnost odminovat bednu nebo bránu. Obecně je ke zneškodňování výbušnin a ne k jejich použití. Je to v popisku "he ability to use thrown and placed explosive devices of all types. Allows the player to arm and disarm a variety of different explosives. this skill is primarily used to deactivate booby traps.":-P

0/0
26.9.2014 10:00

I38v66a86n89k35a 50P75o14s43p14í75š25i98l44o67v50á 8414928312227

Akorát že vinou informačního šumu je to celé špatně. Prodali asi 50 tisíc kopií za 1,5 miliónů dolarů. ;-D

http://www.gamespot.com/articles/strong-start-for-wasteland-2-as-game-generates-1-5/1100-6422519/

0/0
24.9.2014 22:01

A92n92d10r19e46j 19B25r11a21b80e13c 4912331277384

Aktualizovano. Diky moc za upozorneni.

0/0
25.9.2014 10:30

J12a93n 80K32a89r88e63l 37N44o53v62a68k 5466404848626

no pred rokem investovanych penez nelituji.. navic duopack s Tormentem..

+1/0
24.9.2014 20:00

M75i56c13h98a25l 72V93e89r25n14e66r 8877416927944

Pro lidi, co nadšeně procházeli každý kout mapy v prvním a druhém Falloutu, je to jako návrat do minulosti, a podotýkám do krásné nostalgické minulosti:-) Zatím jsem tedy ve Wastelandu teprve na začátku, ale je tu opět podrobný vývoj postav, různé možnosti řešení questů i běžných problémů (jako je třeba zamčená brána), taktické souboje, a hlavně jako ve Falloutu černý humor - opovažte se koze sebrat plechovku a nezapomeňte si do vlastností přidat opravy topinkovačů, fakt;-D

+5/−1
24.9.2014 14:58

M21i17c21h50a21l 39V98e50r88n13e13r 8467806127644

Jo, a kdybyste narazili na želvu, nezapomeňte ji obrátit, a pak buďte trpěliví;-)

+1/0
24.9.2014 14:59

M62i41r73o50s27l38a56v 69S35t12a77s17t38n98y 7724583696551

Oprava topinkovačů byla už v jedničce a použít se dala pouze na jednom jediném místě ;-D

0/0
25.9.2014 9:12

M21i68c73h34a32l 73V22e64r26n13e58r 8367686897534

:-)Já tedy doufám, že ve dvojce se bude dát použít na víc místech

0/0
26.9.2014 15:44

J43a11n 11H35o98r28a54k 3932786634790

topinkovace jsem za prvnich 10 hodin hry videl asi 3...

0/0
1.10.2014 15:54

J85a37n 31H42o59r14a40k 3862216554530

taky je spickova konverzace s jednim potulnym obchodnikem, co ma zapadnutej povoz v dire a taky kozu... rekneme, ze to koza hodne divne meci a kdyz se zeptate proc, tak vam rekne story, jak mu ji najezdnici vojeli :)

0/0
1.10.2014 15:53

K92a67t48e27ř53i25n91a 53D31r53a51h48o48k55o38u57p67i30l22o50v28á 9406521192423

Výborná hra. I přes drobné nedodělávky a chybky. Je to jako balzám po letech si opět zahrát hru ze staré školy.

+4/−1
24.9.2014 14:49



Najdete na iDNES.cz