Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obhajoba kontroverzní recenze. I odlišný názor je v pořádku

Naše recenze hry Alien: Isolation vyvolala nezvykle rozpolcené reakce. Řada lidí tvrdila, že Petr Zelený nepochopil pravidla žánru a hodnotil hru, ke které se neměl vyjadřovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K74a34r70e70l 19U67r70b67a25n 2684174681679

Na zabití vetřelce je zapotřebí vyprázdnit několik zásobníků z pulzní automatické pušky M41A. Jeden granát teké přežije.. pocuchá ho až větší množství. Hloupé střílečky s papírovou atrapou vetřelce, co tu vycházely v minulosti nelze brát za smerodatné.

0/0
3.11.2014 14:07

K53a51r10e76l 49U95r57b24a97n 2564874671529

Nezlobte se na mě, ale vetřelce obyčejnou pistolí zabít nelze. Ve filmové dvojice mariňáci měli co dělat se zabitím i pomocí pulzních automatických pušek M41A. Museli do jednoho vyprázdnit několik zásobníků, než odešel, takže nadávání na nerealistickou nesmrtelnost tu jde dost mimo mísu. Stejně tak vysoká odolnost vůči výbuchům je zcela reálná.. však vetřelec celkem dlouho vydrží i pobyt ve vakuu. Ve filmu není zcela jisté, že vetřelec, který dostane Vazkézovou ten výbuch granátu nepřežil. To, že tu byla řada stupidních stíleček, kde byli papírové atrapy skutečného vetřelce nelze brát za směrodatné.

0/0
3.11.2014 14:04

V57o69j12t22ě47c77h 68H66u77b44á50l94o13v66s25k14ý 3736958

Realistický pohled je fajn, ale aplikovat ho na scifi, nebo fantasy? Pokud má autor tak vyhraněný názor na realističnost hry, měl spíš napsat pouze nějaký svůj osobní komentář a ne recenzi, která by měla být alespoň do určité míry přeci jen trochu objektivnější. Recenzi by měl dělat někdo kdo dokáže na hry koukat jak z realistického tak i z toho zábavného pohledu. Jedině tak lze alespoň trochu dosáhnout té určité objektivity. Protože když pak pan autor se svým dost vyhraněným názorem dá hře na bonuswebu tak malé oficiální skóre, neměl by se pak sám divit kritice.

0/0
23.10.2014 9:38

D38a67v45i67d 54H12u53s79t50á48k 5893326765105

Upřímně, myslím si, že pokud recenzet popisuje věc nebo herní mechaniku, která ve hře opravdu je, pak je to v pořádku i když má na konkrétní věc jiný názor něž většina ostatních. Mnohem horší věc je když popisuje něco, co v dané hře není a nikdy nebylo. Což se bohužel také občas stává, u "recenzí" pana Silmena je to prakticky pokaždé. :-/

0/0
22.10.2014 18:05

L68u95k29á91š 98J57a90v72ů27r72e49k 6848839712750

Naprostý souhlas! R^;-O

0/−1
22.10.2014 17:01

J10i28ř55í 61G88l42o64s 3973767298637

Obhajoba je OK, ale poslední odstavec mě rozsekal:-)

" Upřímně věřím, že je pro řadu her nejlepší jakoukoliv logiku zcela opomenout. Oni ostatně ani Orkové vrhající ohnivé koule nejsou příliš realističtí a přitom s nimi pracuje téměř každá fantasy hra "

Ano, pro řadu her je skutečně třeba logiku opomenout. Ale argumentovat orkama a ohnivýma koulema ve fantasy hře? Vždyť je to fantasy, kouzla a nadpřirozené bytosti ten žánr tvoří!! Tam přece nemůže nikdo čekat že hra bude realistická a jako ze života:-)

0/0
22.10.2014 12:52

J32a24k11u67b 97S80t25a58n95ě54k 3746526863

Tak v první řadě, recenzi by měl dělat člověk který má nejen o daném žánru přehled ale má ho i rád, stejně jako food kritik který nemá rád těstoviny nepůjde dělat recenzi do italské restaurace, nebo sládek nepůjde dělat someliéra.

Jak by ty recenze potom vypadali ? To víno je břečka, není vůbec hořké, nemá správnou zlatavou barvu a vůbec žádnou pěnu no prostě hnus.

A přesně k tomuto došlo zde, autor recenze má evidentně rád bezduché střílečky plné krve a hromady mrtvých nepřátel a zaměření této hry naprosto nepochopil. 

Amanda je mladá žena hledající svojí matku, po reakci kdy Alex zastřelí člověka který ho napadl je jasné že nemá ráda násilí a několikrát se ve hře píše že tomu tak je. Nicméně autor při prvním setkání s jinými lidmi ihned vytáhne páčidlo a začne je mlátit po hlavách. 

Dále mluví o scriptovaných scénách, ano je pravda je jich ve hře asi 5 dohromady tak cca 3 minuty z deseti hodinového herního času. Zajímalo by mě jak by tedy hodnotil třeba Call of duty a nebo nového Wolfensteina kteří jsou scriptovaných scén úplně plné. 

No a závěrem je evidentní, že se ani neobtěžoval hru dohrát do konce, protože pak by nežvanil o tom jak ho jeden vetřelec nahání po celé stanici a jde pořád za ním.

+4/0
21.10.2014 16:40

J10a55r53o83s73l90a54v 83N96e28h61o15n34s34k98ý 3800152731

Souhlasím Pokud chce někdo dělat recenzi měl bysy zkusit zaharat všechni díly od daneho tytulu a to i za každou rasu a hlavně dohrat ať vy oco tvurcum šlo. A pak se muže písemě zviditelnit.

Třeba ja sem jsi nedavno znovu zahral oldschoolovku alien vs predator 2 gold edition a stale jeto dobra akcička na odreagovaní a podívaní do jinych častí vesmíru ;-D

0/0
3.11.2014 6:40

J14a89n 41B59a19l57e68k 3769947191404

Samozřejmě, že je možné to recenzovat jinak a má na to právo. O přístupech k recenzím a hrám se můžeme bavit dlouze. Problémem v recenzi však bylo to, že hra byla recenzována spíše jako další AVP než survival.

Pokud autorovi vadí to, že vetřelec nejde zabít plamenometem, měl by se opět podívat na vetřelce 1, na kterého hra odkazuje. Pokud mu vadí, že na něj vetřelec skáče nečekaně z různých míst, tak jednoduše nepochopil, že není dobrý nápad běhat (ne se opatrně pohybovat) a střílet po lodi, kde vás něco loví.

V tomto případě byl recenzován velmi subjektivní pohled na věc, který zdaleka nerecenzuje to, o čem by se lidé chtěli víc dozvědět, bereme-li v potaz cílovou skupinu hry. Hru pro 6 leté děti také nebudeme recenzovat jako hru pro dospělé, pokud ano, projektujeme svoje vlastní předpoklady, které hra nikdy nemůže splnit, protože na to nikdy nebyla koncipována.

+5/0
21.10.2014 15:02

M83i74c54h73a71l 87V96e87r79n10e58r 8677576967894

Přesně tak. Názor na hry, filmy, hudební skladby nebo knihy je vždy subjektivní, ale zároveň je možné část aspektů zhodnotit objektivně. A divit se, že vetřelce nejde v survival hororu rozstřílet na cucky, to je, jako by se recenzent divil při čtení Červené Karkulky, že hned v lese neumlátila vlka k smrti košíkem. Pro srovnání František Fuka na FFFilmu taky nehodnotí Alien: Isolation celkově přehnaně pozitivně a vyčítá hře dost věcí, a přitom se i zastánci hry s ním mohou ztotožnit právě díky objektivním výtkám.

0/0
21.10.2014 16:44

A12n85d92r17e20j 67B64r94a65b94e28c 4332601437524

Podle meho nazoru je s tim zabijenim Vetrelce pravda nekde uprostred. Vetrelec neni nesmrtelny a ve filmech (zejmena tech pozdejsich) ho zabijeji. Ale je to tuha bestie, ktera jiste nepadne po jednom vystrelu. Cili...nemoznost zabit ho je tak trochu designerska berlicka, kterou by slo resit tim, ze zkratka nemate vubec k dispozici zbrane. Nebo o ne v nejakych klicovych chvilich prijdete. Zanr by zustal zachovany a logika by take fungovala.

0/0
21.10.2014 22:00

F88i25l98i19p 35G39a63l27a54š 2337507224568

Ano zabíjejí ho, konkrétně ho ve druhém filmu kosí po desítkách pomocí smartgunů a pulsních pušek. No a když si vezmu slavnou hlášku poručíka Gormana: "10 millimeter explosive-tip caseless. Standard light armor-piercing round, why?" tak je mi jasné proč asi vetřelce kosí po desítkách. Pochybuju, že se stejná munice používá do pistolí.. To jen k té logice zabíjení vetřelce. Ano, používali i brokovnice, ale nevšimnul sem si, že by po zásahu brokovnicí nějaký vetřelec padnul k zemi - teda ve filmu.

+1/−1
23.10.2014 17:28

M75a23r87t54i65n 12Č46í10ž22k98o53v44s65k51ý 2936400284971

Ke komentáři:

Myslím, že problém u zmiňované recenze nebyl ani v nejmenším subjektivní pohled recenzenta. Pokud chce BW dát prostor sub. recenzentům je to vaše právo. Nicméně jako problém tu vidím procentuální hodnocení, protože to je se subjektivním hodnocením prakticky neslučitelné a nadbytečné. Pokud chcete sestavovat nějaký žebříček podle kterých by měla být hodnocena kvalita (zábavnost, zpracování, game-play a mnoho dalších prvků), je potřeba stanovit OBJEKTIVNÍ systém hodnot na základě kterých budete hru hodnotit, v opačném případě je procentuální hodnocení u subjektivní recenze irelevantní je jen jiným vyjádřením názoru recenzenta a celý žebříček her který na BW máte je úplně k ničemu protože každý z vašich recenzentů má svůj subjektivní systém jak hru hodnotit... To už tady, ale funguje delší dobu, nicméně tento případ je hodně okatý, obzvlášť v porovnání s jinými kousky, které se tu nedávno recenzovaly. Pokud to pak postavíme vedle sebe tak je potřeba se nad celou skutečností zamyslet, protože tohle už není jen plácání diskutujících, nějaké řazení her v katalogu podle tohoto klíče pak nemá smysl, tohle už je holý fakt, který sráží vizáž a profesionalitu celého e-zinu.

+3/0
21.10.2014 13:20

A81n87d69r74e28j 14B40r52a66b60e73c 4462401957784

Mne by se osobne nejvic libil model, ve kterem recenze hodnoceni vubec nemaji. Autor napise, co si o hre mysli...a zavery at si z toho vyvodi ctenari.

+6/0
21.10.2014 14:00

V20l39a62d58i27m21í60r 89K17r33i72s15t78e16n 7416802385838

To byste nutil spoustu  lidí  číst máme omezenou kvótu a pak by nám nezbylo na zprávy.

 Číselné hodnocení má smysl , shrnuje postoj  recenzenta a pomáhá nejen čtenáři, ale vlastně i autorovi, se rozhodnout jak přesně to vidí Bez zhodnocení ztrácí recenze tak trochu smysl. Mne osobně se líbí + a - což je vlastně takové další shrnutí a vypíchnutí recenze, i když ty má smysl spíše u velkoformátových recenzí. 

Osobně se těším na recenzi Legend of Grimrock 2 jak dopadne .  Zakoupil jsem začal hrát, nejdříve ve mne dost rozladila spousta nedotažených věcí a chyb co otravují, posléze to dost vykompenzovala velikost a kvalita ostatního. Ta hra si zasloužila myslím ještě měsíc testování a dobroušení, pak by to byl ve svém specifickém subžánru skvost.

 A to je další otázka, má recenzent hodnotit i očividnou nedodělanost her a jak silně se má v hodnocení projevit?   Kdy u některých chyb a nelogičností enginu je jasné, že tvůrci ví o nich, ale raději to vydají a hned mají opravný patch. Je pravdou, že od dob masového rozšíření internetu to není taková tragédie jako dříve , kdy se čekalo na CD herního časopisu, aby se to opravilo. Na druhou stranu hodnotím teď, jak na mne hra působí a nemohu kalkulovat s rychlostí a důsledností a ochotou autorů hru dobrousit , jako např. CDproject.

0/0
21.10.2014 15:00

A58n31d18r26e33j 56B36r79a29b71e49c 4302121697894

Mozna by stala za uvahu nejaka porada s autory recenzi, kdy bychom tyhle veci kolektivne probrali.

+3/0
21.10.2014 15:15

M85i47c40h42a49l 20Ž74e18l81i90n67s85k32ý 9110688181390

Co je víc reálné a logické? 

A - mít 18 revolverů s jedním nábojem

B - mít jeden revolver a 18 nábojů

Pro mě je to teda B a proto nemožnost sbírat zbraně, ale jen náboje není tak "absurdní" ... ale je to opět věc názoru ;-D

+1/0
21.10.2014 10:10

V64á29c16l49a51v 39Š19k89o18d95a 2181907984

Tady se ovšem nenaráží na to že nemůžete sbírat zbraně jednu za druhou, jde o to že v časové posloupnosti hry máte možnost umlátit přeživšího který má revolver hasákem, ale ten revolver nemůžete sebrat a ozbrojit se a získat ho tak můžete až asi o 10-20 minut později ve hře když se válí na stole.

0/0
21.10.2014 14:14

M31i84c42h72a38l 94Ž66e72l55i91n89s44k85ý 9240648471960

Mě teda ani nenapadlo někoho z nich zabíjet ... prostě jsem je obešel a při zpáteční cestě jsem posbíral co zbylo po běsnění vetřelce ... srážet hru i kvůli téhle "chybce" je to, co mě na tom tak štve

+2/0
21.10.2014 17:21

M25i98r65o10s78l72a59v 10K77r50a31h50u50l88í89k 6747194614

za toto bych osobně také ubral ale řekněme 5%. Je to banalita, ale divná. V roce 2014 nemít možnost sebrat zbraň ze země je divné a amatérské.

0/0
23.10.2014 13:21

M71i29c58h54a75l 27Ž93e78l15i51n11s53k23ý 9200348181270

Ano je to sice trochu divné, ale dá se to omluvit ... když se podívám na hru jako celek, tak je dobře zvládnutá a těch 75 - 80% si prostě zaslouží.

0/0
24.10.2014 9:54

J45a41n 98B52a43l21e32k 3879167751964

4 revolvery a 18 nábojů by asi bylo nejreálnější :D

0/0
21.10.2014 15:03

M46i40c28h24a36l 68Ž87e30l13i46n93s23k97ý 9340588481740

Revolvery v A:I mají 6 nábojů takže to početně moc nevychází ;-)

0/0
21.10.2014 17:16
Foto

T69o33m84á18š 51S45u55c63h86ý 4735655528619

Podle mě zbytečná obhajoba. Recenzi jsem si teď přečetl a přišla mi úplně v pohodě. Autor byl objektivní a jeho výtky by mi vadily asi taky. Nemožnost sebrat pistoli, která z někoho vypadne mi přijde taky absurdní...

+3/−4
21.10.2014 9:14

J18a45n 97S78t51e45h63l80í50k 1769269216194

No nevím. U recenze např. na  Bugatti Veyron bych to taky neodděloval, protože kdybych hodnotil z pohledu ceny a ne kvality, tak by to auto vycházelo tak 1/10. Taky si myslím, že pokud je hra dělaná na "realističnost", tak by ji měl hodnotit z tohoto pohledu, pokud na "hratelnost" tak taky. Možná nejlepší hodnocení je celkový dojem např.: 1)hra byla dobrá, ještě si ji někdy zahraju; 2)dobrý, ale znovu ji hrát nebudu; 3)hnus.

+3/0
21.10.2014 8:11

B92e86d91ř33i82c19h 35V23y46m69y30s42l59i65c62k70ý 3748593513318

Souhlas, jak s tím to Komentářem, tak i s recenzí na Aliena. Podle mě lze hororovou atmosféru vybudovat i jinak než nesmrtelným vetřelcem, který přežije křížovou palbu. A to skriptování ve hře je hnus. Kdyby skripty neexistovali, tak půlka her nemá co nabídnout, protože na programování slušné AI ve hře lze narazit jen málokdy, a přitom už starý Half-life měl perfektně rozlišené, zda bojujete s vojáky, kteří spolupracují, nebo s monstry.

+3/−3
21.10.2014 7:39

T33i93b57o59r 26V82i80z32v63a59r39y 9974254273615

Jé moje oblíbená hovadina o objektivní recenzi... :-) to se vždycky pobavím. Pánové klid, děláte to celkem slušně. Vždycky si můžu najít jiný pohled jinde.

+9/0
21.10.2014 7:13

J45a38r72o37s94l32a28v 58S78k45r17i76v85a21n59e27k 6825680

nemyslim si, ze realisticnost a zabava se nutne musí vylucovat. Co se tyka smrti po zasahu jednou kulkou - to také neodpovida vždy realite. Doporucuji precist tento clanek:

http://www.valka.cz/clanek_10576.html

"...Příklad 7: V roce 1989 došlo ke střetu osmi agentů FBI a dvou ozbrojených zločinců v Miami na Floridě. Jednalo se o veterány vietnamské války Williama Platta a Michaela Matixe.  Platt byl ozbrojen automatickou puškou Ruger Mini M 14 ráže .223 Remington (5,56 NATO). Platt zranil touto zbraní tři agenty FBI, než byl sám do paže zasažen expanzní střelou ráže 9 mm Luger typu Silvertip a třebaže střela pronikla bicepsem, nedokázala už vniknout do hrudníku. Platt zůstal navzdory ošklivému zranění bojeschopný, usmrtil další dva agenty FBI, ale sám byl znovu zraněn do nohy další expanzní  střelou ráže 9 mm Luger Silvertip. Potom spolu se svým komplicem  naskočili do automobilu, avšak dříve než mohli odjet, inkasoval jejich vůz čtyři zásahy z brokovnice. Oba byli těžce zraněni, dezorientovaný Platt vystoupil a napadl revolverem agenta  Mirellese, který palbu opětoval svým revolverem ráže .357 Magnum. Mirrelles zasáhl Platta třikrát a Matixe dvakrát, opět šlo o expanzní střely Silvertip. Platt ani teď nepadl, pokračoval v palbě a když vystřílel všechny náboje, několikrát stiskl spoušť svého S&W naprázdno a potom se potácel zpět  k autu, nejspíš pro pušku. Mireless však ani posledním nábojem neminul a prostřelil mu zezadu hlavu. Platt byl mrtev okamžitě, Matix zemřel o chvíli později. Pět agentů FBI během boje vystřílelo 50 nábojů, přičemž Platt utrpěl dvanáct zranění a Matix šest. Pozdější pitva neprokázala v jejich krvi přítomnost žádných omamných látek..."

+4/0
21.10.2014 1:04

J60a91r19o15s69l69a33v 78S37k96r28i17v83a14n85e38k 6665480

z tohoto pohledu je například takovy Counter strike pomerne realisticka hra, smrt po 4-5 zásazích do tela, nebo jednom zasahu do hlavy. A jaka to byla zabava. Řekl bych ze mnohem vetsi, nez nejake arkadovite strilecky, kde do nepritele nasypete cely zasobnik a ten vesele zije dal a sami mate 20 zivotu. Nebo jiny priklad z jiného zanru - close combat. To je řádově realističtější hra, nez například sudden strike a přitom (alespoň pro me) zaroven mnohem zabavnejsi...

+3/0
21.10.2014 1:05

M56i11c72h85a25l 26P71a48v66l65á97t 9623123664299

Pomerne realisticka hra? :o))))))

Vybafne-li na Vas nekdo za rohem, poslete do nej 20 ran z kulometu / utocne pusky ... a ani jednou ho netrefite. Realismu zdar! (Pripoustim, ze s full auto zbranemi nema asi kazdy nejake vetsi zkusenosti, ale tady snad staci i selsky rozum.)

0/0
23.10.2014 13:20

A91n55d57r38e65j 11B75r18a87b48e23c 4722491777684

Otazka je, jestli se tohle stava casto, nebo je to ucebnicovy priklad vyjimky. Ale ve finale ten komentar neni o tom, jestli je realisticka smrt po jednom, nebo trech zasazich kulkou. :)

+1/0
21.10.2014 1:12

J30a83r47o72s11l66a96v 22S34k53r17i16v66a65n58e44k 6515700

jiste, ale v clanku je, ze realismus ma negativni dopad na hratelnost a o obtezovani takovym pristupem. Muj komentar je o tom, ze to neplati zdaleka vždy.

A v clanku, který jsem postoval je cela rada dalších podobných pripadu z reálného světa ;-)

+4/0
21.10.2014 1:22

A78n27d13r19e30j 78B98r42a38b32e17c 4552941867104

Ach jo. V clanku je, ze to je jeden ze dvou zpusobu, jak hry vnimat. A tituly, kde padnete po jedne kulce, nejsou vyjimkou.

0/0
21.10.2014 2:26

B93a63r41t65o89l41o75m83ě48j 89K71u16s 2655336461193

Miluju tyhlety komentáře. :-/ Právě jsem strávil hodinu čtením wikipedie a sledováním youtube, abych se o tomhle případu dozvěděl co nejvíc.

Díky :-)

0/0
21.10.2014 11:49

J31a19n 62J29e97ř69á87b55e25k 9656549703190

Palec nahoru R^

+2/0
21.10.2014 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.