Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spoluatorům BioShocku se v komunitním financování nedaří

Ačkoliv jejich titul vizuálně a občas i koncepčně odkazuje na sérii BioShock, v komunitním financování zatím selhává. Je to projekt některých z vývojářů BioShocku, kteří se po zrušení společnosti Irrational Games rozhodli vytvořit vlastní titul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A14n58t87o29n89í35n 62Ž53o84h86a 2175480888456

Koukám, že na KS se teď nějak nedaří. Například adventurní H.P. Lovecraft od tvůrců Scratches a úspěšně zafinancovaného Asylum dost propadá a je jasné, že to taky nedá. A nejsou jediní. Dost možná se blíží splasknutí celé KS bubliny? Nepochybně v tom hrajou roli i další faktory (například tu adventuru nebudu financovat do doby, než dostanu to, co jsem zafinancoval asi před 2 rokama- Asylum), ale cítím, že KS projektům se nějak nedaří....

+1/0
27.10.2014 13:48

B27a98r34t40o49l11o76m46ě60j 27K12u61s 2395396521493

Myslím, že v tom hraje roli hned několik faktorů:

1) první KS projekty začaly selhávat a lidi se bojí investovat do nových, přinejmenším dřív než dostanou ty, na které už přispěli

2) přišla služba Steam Greenlight, díky které je trh zaplaven stovkami nízkorozpočtových her, které plní hráčům jejich herní sny. Navíc je ty hry narozdíl od KS většinou možné vidět v akci dřív, než zaplatíte. Málokdo pak dokáže na KS přijít s něčím co tu ještě není, co je unikátní a přitom to nevyžaduje rozpočet jako AAA tituly.

3) KS projekty mají prachbídný marketing. Co si neudělají sami, to za ně nikdo nezpropaguje. Bioshock se mi líbil, ale nebýt tohohle článku, o Black Glove vůbec nevím. Oproti tomu hratelné alfaverze ze Steam Greenlightu, jsou-li dobré, často lavinově strhávají fanoušky, čímž se zase zpětně stávají viditelnějšími. Steam se neustále snaží podsouvat hráčům hry, které by se jim mohly líbit (protože z jejich nákupu sám inkasuje) a kvalitní projekty tak vlastně zdarma propaguje.

+2/0
27.10.2014 14:20

A73n45t20o62n32í96n 75Ž89o72h48a 2475970318216

Uvidíme co z toho bude. I když to mnohdy nevypadá dobře, tak v ne tak dávné době tu byly naopak projektu úspěšné, ať už je to třeba Parkitect nebo remake Pathologic.

Spusty projektů co teď mají pár dnů a nedaří se jim říká, že nic špatně neudělali a inspirovali se nejúspěšnějšíma kampaněma KS. Znamená to, že vlastně kopírují neustále stejný koncept PR v rámci KS. Otázkou tedy je, jestli se tim ten postup nedevalvuje. Všichni se očividně snaží napodobit úspěšné KS místo toho, aby to udělali jinak a ještě lépe. Spusty kampaní je tam vlastně na jedno brdo a mě už ani nebaví KS sledovat :/

0/0
27.10.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz