Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Legend of Grimrock 2, dungeon ze staré školy podruhé

Legend of Grimrock 2 je báječná vzpomínka na dobu, která je nenávratně pryč. Tentokrát se podíváme i mimo zatuchlé kobky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a72r49t25i95n 44J58i36r83o12u60s14e29k 7376205735678

Jako největší problém této hry považuji fakt, že se často dostanete do lokace, kde je neřešitelný puzzle bez nápovědy, která se nachází v úplně jiné lokaci. Typicky PALA LAM KO bla bla nášlapné plošiny v archivu. Bez toho svitku jste ztraceni a neotevřete to, neb možností je bezpočet a navíc, na hřbitov se dostanete celkem snadno a brzy a u posuvných kamenů prostě zamrznete bez nápovědy z archivu. Na druhou stranu, moc se mi líbí tvorba postav. Já si vybral Lizardmany a bez skrupulí jsem jim dal Endurance a Endure elements jako základní traity. Všem. Moc dobře jsem si pamatoval problémy z jedničky s jakýmikoli monstry s element damage. Taky jsem si moc dobře pamatoval problémy s jídlem a s tím, kolik toho postava unese.

+2/0
29.10.2014 11:14

A59l53e79š 82K40o10p89e97c23k98ý 2702846785608

To já zas udělal partu 4 lidí. Zvýšený zisk zkušeností a skill point navíc je slušnej boost. Za celou hru jsem neměl problém s elementální resistencí. Prostě se stačilo vyhnout letícímu fireballu nebo zakouzlit ohnivý štít. Ale magickej system není prostě nic mox. V klasice Dungeon masterovi mohl kdokoliv kouzlit cokoliv. Tady je člověk limitován tím, do kterých dovedností investoval a navíc množství kouzel není nijak markantní

.

+2/0
30.10.2014 7:12

M27a15r65t31i64n 53J66i33r63o39u73s97e46k 7966835965868

Dík za tip. Přiznám se, že jsem si nevšiml u lidské rasy toho zvýšeného příjmu zkušeností. O jednom skill pointu jsem věděl. Je jen otázka, kam se s partou lidí dá dostat v levelu. Lizardy jsem končil na levelu 14, na 15 mi spadli dva z nich po obdržení 10.000 XP za Trickstera.

+1/0
30.10.2014 13:41

M34a30r53t42i70n 62J25i51r81o50u12s96e72k 7726575325838

A ještě něco, já si dal jako lučištníka nikoli povolání rogue, ale alchymistu. Měl jsem fakt ke konci hafo rostlinek, že jsem si mohl nadělat skoro 30 potionů pro trvalé zvýšení statů a dost rostlinek na granáty i léčivé potiony.

+1/0
30.10.2014 13:47

M55a48r97t71i66n 16J43i95r24o15u83s92e12k 7166115365738

A ještě něco. ;-D Sady brnění  po zkomletování přidávají pěkné bonusy, zkompletoval jsem krystal, meteoric, mage a rogue sety. Fakt pěkné.

+1/0
30.10.2014 13:51

A49l40e45š 89K64o88p23e48c23k51ý 2692596895818

Souhlasím. Sady zbrojí jsou zajímavé. Crystal Armor zatím vede díky množství životů. Resist ohně z Meteor armor není špatný, ale ten resst by potřebovali všichni když už. Alchymista je velmi rozumná volba do zadní řady.

+1/0
31.10.2014 7:12

A51l24e90š 58K85o34p30e27c85k57ý 2282646785318

Celkově je hra výborná, na chvíli zaplnila prázdný prostor na trhu. Za své pěníze jsem obdržel velmi dlouhý a propracovaný dungeon a rozhodně je nepromarnil. Autoři vložili mnoho zajímavých logických problémů, které je zajímavé a náročné řešit a i příběh hry je v celku originální, což je v této době vzácnost.

Ale jako vždy jsou pasáže, které se autorům nepovedly. Jedná se především o systém bojů, který doslova nutí hráče tancovat kolem nestvůr. Tohle by nebyl ani takový problém, kdyby se vývojáři nerozhodli udělat velké množství soubojů v uzavřeném prostoru typu ůzká chodba, malá místnost doslova naplněná k prasknutí potvorama nebo jako každý z boss-fightů, který po vzoru dnešních her hráče natrvalo uzavřou v prostoru malé místnosti a tancuj hráči, tancuj. V tomto případě se hráč buď musí spolehnout, že mu padne kritický útok a rychle zneškodní nestvůry, nebo se musí dopovat lektvary.

Další problém je design vlastností, dovedností a postav. Vitalita přidává pouze pasivní bonus 5 HP a nemá vliv na množství HP, které postava obdrží při postupu po úrovních. stejně tak na tom je vlastnost willpower, která v konjunkci s úrovněmi postavy nemá žádný význam. Síla přidává pouze 1-1 (min - max) zranění a vdlouhodobém horizontu je vcelku slabá. Protection je základem bez ní se nedá přežít. Vlastnost evasion tím naprosto ztratila význam a je naprosto zbytečná. Icebolt má snad jen 30% sanci, ze zamrazí cíl a nedá se na něj spolehnout. Taktéž je problém ke konci hry, kdy kouzelník dělá třetinové poškození oproti válečníkovi a to do porovnání nezahrnuji případy, kdy se válečníkovi podaří kritický zásah. Množství předmětů, která spadají do jednoručních lehkých zbraní je podezřele malé a těžké zbraně je hravě převálcují. Počet úrovní sice není omezen, ale v porovnáním s jedničkou mi připadá úroveň 15, které jsem na konci dosáhl dost málo.

+3/0
29.10.2014 7:13

A48l75e49š 74K32o33p41e21c42k29ý 2652346585578

Pokračování:

Celkově se autoři pokusili opravit a vylepšit již zavedený systém hry Legend of Grimrock 1 podle doporučení herní komunity, ale mně osobně připadá, ze ve spoustě úpravách udělali spíše krok zpět nebo to přehnali. Ovšem otevřený prosto a rozsáhlost hry autorům slouží k dobru. Celkově hru mohu doporučit. R^

+3/0
29.10.2014 7:16
Foto

D24a45v83i15d 41J63u69ř12i53č30k75a 7166562635828

Jinak za zajimavé bych asi zmínil, že hra má dva konce :)

+3/0
28.10.2014 9:25

V26l34a85d67i74m71í73r 75K47r36i58s70t18e93n 7346342365758

Jak jsem říkal na tuhle recenzi jsem se těšil, s výší hodnocení souhlasím, ale mám pár připomínek ke hře. Nejdříve chci ale napsat, že hra je to skvělá a stojí za každé euro které  stojí. Pokud tedy máte rádi tento typ dungeonů a smíříte se se souboji s uhýbáním do čtverce. I tak je to myslím hra, která je klenotem svého žánru. 

Nejdříve ty pozitivní věci:

Autor nezmínil: jak je hra opravdu velká, čas je sice relevantní ale mění se vámi nastavenou obtížností. Jedná se o 34 ! úrovní, pater nepočítaje subpatra od propadlišť neb specifikem Grimrocku je: Kdo neskáče do děr není Dobrodruh, hop, hop, hop. Tedy "bigger, longer, uncut"  Hádanky jsou některé těžké a pár nesrozumitelných  a tedy asi u třech, jsem cca asi v 3/4, jsem hledal na netu..

Obtížnost:  Asi jsem zestárl, jelikož jsem v mládí EOB a DM prošel, tak jsem si dal hard s možností ukládat jen u crystalů a dost často vyju vzteky. Bez úkroků  vybavená vylevelovaná skupina je velmi rychle sežrána "krysou" z počátečních  lokací, kterou farmíte kvůli jídlu. 3 monstra už jsou pekelný problém.

Nepamatuji se přesně zda jinde byla i lokální zranění, např.  zraníte si pádem nebo od příšery nohy a sníží vám to  maximální nosnost, pokud jste v červeném čísle nemůžete se hnout a to je problém..

Teď ty negativní: jinde jsem se k tomu diskuzi vyjádřil, zda hodnotit chyby které budou nakonec asi opraveny a z počátku jsem byl z nich dost vytočený postupně ale klady silně překonaly zápory. Jeden z nejhorších  byl a byl před 3 dny opraven , když jste při nahrávání pozice přepli jinam, spadlo vám to.

Takže: Dlouhá nahrávací doba pozice, když ,wipnete, hodí vás to automaticky na hlavní obrazovku, zbytečné další nahrávání. 

  Divný způsob automatického sbírání střeliva, někdy funguje někdy, ne. Když vypade z příšery předmět jídlo a stoupnete na to pole, předmět se pohne nesmyslně ke kraji políčka. 

Při souboji , když vám umře první řada, tak zadní na příšeru zbraní na blízko nedosáhne, pokud postavu manuálně nepřetáhnete dopředu

0/0
28.10.2014 9:05

V15l80a12d51i86m11í18r 29K94r54i72s68t75e69n 7576942185438

pokračování: Příšery na vás dosáhnou přes mrtvoly jako by se nic nedělo. To jinde mají ošetřeno.

Postava farmáře je divná (v recenzi myslím nezmíněno - nezískává zkušenosti z monster, ale z jídla.) Nevím jak to funguje na normal, ale osobně nikdy více , Jídla je málo, abyste ho extra krmili, jiné výhody nemá, kdyby např. kopání rýčem nekonzumovalo čas (logický upgrade v jeho podání) , nebo vyšší drop jídla 

Kouzlení, vadí mi že runy zaberou celou plochu, tedy nemohu např vypít lektvar aniž bych je nevypl a a znova nenaťukal např. "force field"

Ale jak jsem řekl , skvělá hra a mohu jen doporučit.

0/0
28.10.2014 9:15
Foto

D97a59v86i83d 48J97u57ř56i70č54k74a 7776282935108

Takové chyby k old schoold dungeonu holt patřej :) jinak hrat za farmáře .. to byl fakt nerozum, já si to naštěstí rozmyslel :).  K hádankam fakt 3/4 ? ja musel vygooglit jen ten vchod na hřbitově, ten sem proste nepobral ikdyž jsem měl napovědu z archivu.  Jinak recenze ok.

0/0
28.10.2014 9:24

V11l74a61d41i38m32í76r 47K79r26i10s17t70e65n 7106742105608

Napsal jsem to asi špatně, musel sem 3x hledat a jsem asi ve 3/4 hry. kromě zmiňovaného hřbitova to byly např. archivy kdy nápověda byla taková divná, ty šipky okolo mne zmátly. a časová propadla taky zajímavé, ale ne nelogické.

0/0
28.10.2014 10:11

R35a74d49i91m 65Z82a53t94o26p56e42k 9512755602727

Všichni 3 "beholdeři" a DM jsou oproti LoG jednoduché hry ve smyslu obtížnosti soubojů. Spíš bych to srovnával s Chaos strikes back, to už bylo maso.

0/0
28.10.2014 18:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.