Diskuze

RECENZE: Legend of Grimrock 2, dungeon ze staré školy podruhé

Legend of Grimrock 2 je báječná vzpomínka na dobu, která je nenávratně pryč. Tentokrát se podíváme i mimo zatuchlé kobky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jako největší problém této hry považuji fakt, že se často dostanete do lokace, kde je neřešitelný puzzle bez nápovědy, která se nachází v úplně jiné lokaci. Typicky PALA LAM KO bla bla nášlapné plošiny v archivu. Bez toho svitku jste ztraceni a neotevřete to, neb možností je bezpočet a navíc, na hřbitov se dostanete celkem snadno a brzy a u posuvných kamenů prostě zamrznete bez nápovědy z archivu. Na druhou stranu, moc se mi líbí tvorba postav. Já si vybral Lizardmany a bez skrupulí jsem jim dal Endurance a Endure elements jako základní traity. Všem. Moc dobře jsem si pamatoval problémy z jedničky s jakýmikoli monstry s element damage. Taky jsem si moc dobře pamatoval problémy s jídlem a s tím, kolik toho postava unese.

2 0
možnosti

To já zas udělal partu 4 lidí. Zvýšený zisk zkušeností a skill point navíc je slušnej boost. Za celou hru jsem neměl problém s elementální resistencí. Prostě se stačilo vyhnout letícímu fireballu nebo zakouzlit ohnivý štít. Ale magickej system není prostě nic mox. V klasice Dungeon masterovi mohl kdokoliv kouzlit cokoliv. Tady je člověk limitován tím, do kterých dovedností investoval a navíc množství kouzel není nijak markantní

.

2 0
možnosti

Celkově je hra výborná, na chvíli zaplnila prázdný prostor na trhu. Za své pěníze jsem obdržel velmi dlouhý a propracovaný dungeon a rozhodně je nepromarnil. Autoři vložili mnoho zajímavých logických problémů, které je zajímavé a náročné řešit a i příběh hry je v celku originální, což je v této době vzácnost.

Ale jako vždy jsou pasáže, které se autorům nepovedly. Jedná se především o systém bojů, který doslova nutí hráče tancovat kolem nestvůr. Tohle by nebyl ani takový problém, kdyby se vývojáři nerozhodli udělat velké množství soubojů v uzavřeném prostoru typu ůzká chodba, malá místnost doslova naplněná k prasknutí potvorama nebo jako každý z boss-fightů, který po vzoru dnešních her hráče natrvalo uzavřou v prostoru malé místnosti a tancuj hráči, tancuj. V tomto případě se hráč buď musí spolehnout, že mu padne kritický útok a rychle zneškodní nestvůry, nebo se musí dopovat lektvary.

Další problém je design vlastností, dovedností a postav. Vitalita přidává pouze pasivní bonus 5 HP a nemá vliv na množství HP, které postava obdrží při postupu po úrovních. stejně tak na tom je vlastnost willpower, která v konjunkci s úrovněmi postavy nemá žádný význam. Síla přidává pouze 1-1 (min - max) zranění a vdlouhodobém horizontu je vcelku slabá. Protection je základem bez ní se nedá přežít. Vlastnost evasion tím naprosto ztratila význam a je naprosto zbytečná. Icebolt má snad jen 30% sanci, ze zamrazí cíl a nedá se na něj spolehnout. Taktéž je problém ke konci hry, kdy kouzelník dělá třetinové poškození oproti válečníkovi a to do porovnání nezahrnuji případy, kdy se válečníkovi podaří kritický zásah. Množství předmětů, která spadají do jednoručních lehkých zbraní je podezřele malé a těžké zbraně je hravě převálcují. Počet úrovní sice není omezen, ale v porovnáním s jedničkou mi připadá úroveň 15, které jsem na konci dosáhl dost málo.

3 0
možnosti

Pokračování:

Celkově se autoři pokusili opravit a vylepšit již zavedený systém hry Legend of Grimrock 1 podle doporučení herní komunity, ale mně osobně připadá, ze ve spoustě úpravách udělali spíše krok zpět nebo to přehnali. Ovšem otevřený prosto a rozsáhlost hry autorům slouží k dobru. Celkově hru mohu doporučit. R^

3 0
možnosti
Foto

Jinak za zajimavé bych asi zmínil, že hra má dva konce :)

3 0
možnosti

Jak jsem říkal na tuhle recenzi jsem se těšil, s výší hodnocení souhlasím, ale mám pár připomínek ke hře. Nejdříve chci ale napsat, že hra je to skvělá a stojí za každé euro které  stojí. Pokud tedy máte rádi tento typ dungeonů a smíříte se se souboji s uhýbáním do čtverce. I tak je to myslím hra, která je klenotem svého žánru. 

Nejdříve ty pozitivní věci:

Autor nezmínil: jak je hra opravdu velká, čas je sice relevantní ale mění se vámi nastavenou obtížností. Jedná se o 34 ! úrovní, pater nepočítaje subpatra od propadlišť neb specifikem Grimrocku je: Kdo neskáče do děr není Dobrodruh, hop, hop, hop. Tedy "bigger, longer, uncut"  Hádanky jsou některé těžké a pár nesrozumitelných  a tedy asi u třech, jsem cca asi v 3/4, jsem hledal na netu..

Obtížnost:  Asi jsem zestárl, jelikož jsem v mládí EOB a DM prošel, tak jsem si dal hard s možností ukládat jen u crystalů a dost často vyju vzteky. Bez úkroků  vybavená vylevelovaná skupina je velmi rychle sežrána "krysou" z počátečních  lokací, kterou farmíte kvůli jídlu. 3 monstra už jsou pekelný problém.

Nepamatuji se přesně zda jinde byla i lokální zranění, např.  zraníte si pádem nebo od příšery nohy a sníží vám to  maximální nosnost, pokud jste v červeném čísle nemůžete se hnout a to je problém..

Teď ty negativní: jinde jsem se k tomu diskuzi vyjádřil, zda hodnotit chyby které budou nakonec asi opraveny a z počátku jsem byl z nich dost vytočený postupně ale klady silně překonaly zápory. Jeden z nejhorších  byl a byl před 3 dny opraven , když jste při nahrávání pozice přepli jinam, spadlo vám to.

Takže: Dlouhá nahrávací doba pozice, když ,wipnete, hodí vás to automaticky na hlavní obrazovku, zbytečné další nahrávání. 

  Divný způsob automatického sbírání střeliva, někdy funguje někdy, ne. Když vypade z příšery předmět jídlo a stoupnete na to pole, předmět se pohne nesmyslně ke kraji políčka. 

Při souboji , když vám umře první řada, tak zadní na příšeru zbraní na blízko nedosáhne, pokud postavu manuálně nepřetáhnete dopředu

0 0
možnosti

pokračování: Příšery na vás dosáhnou přes mrtvoly jako by se nic nedělo. To jinde mají ošetřeno.

Postava farmáře je divná (v recenzi myslím nezmíněno - nezískává zkušenosti z monster, ale z jídla.) Nevím jak to funguje na normal, ale osobně nikdy více , Jídla je málo, abyste ho extra krmili, jiné výhody nemá, kdyby např. kopání rýčem nekonzumovalo čas (logický upgrade v jeho podání) , nebo vyšší drop jídla 

Kouzlení, vadí mi že runy zaberou celou plochu, tedy nemohu např vypít lektvar aniž bych je nevypl a a znova nenaťukal např. "force field"

Ale jak jsem řekl , skvělá hra a mohu jen doporučit.

0 0
možnosti