Diskuse k článku

NÁZOR: Hry jsou lepší než dříve, ale zapomněli jsme si je užívat

Počítačové hry už nejsou zábava. Vychází stále to samé a celé je to jen o marketingových kampaních a zisku. Kdysi to bývalo lepší, kde jsou ty časy. S těmito názory se setkávám v souvislosti s herním průmyslem stále znovu a znovu. Ale ani na okamžik s nimi nemohu souhlasit. A řeknu i proč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a95n 94P12e95č18e38n68k82a 9216381342836

Zajímavé je pro mě to, že i když jsem i tenkrát měl hromadu her k hraní (na Amigu jsem vždycky sehnal najednou třeba 30 her), tak jsem si našel jednu a tu hrál do omrzení. Třeba měsíc. Dneska nejsem schopen jednu hru hrát dýl než týden. Proč? Co se změnilo?

0/0
19.1.2015 22:29

J15a94n 88P84e11č40e92n93k86a 9466581502616

a když budu komentovat sám sebe. Napsal jsem spoustu recenzí na hry do excaliburu a amigareview ale asi jsem tenkrát toto vůbec neřešil. Bavila nás skoro každá ta hra. Já si pamatuju moc dobře, že jsem hrával i hry, které nebyly vůbec mého oblíbeného žánru. Prostě abych nebyl za vola, že to neznám. Nejradši jsem měl point&click adventury a přesto jsem dohrál Dune II. Nesnášel jsem hopsačky a dohrál jsem Superfroga. Celý je to prostě nějak jinak...

0/0
19.1.2015 22:36

J25a87k28u77b 48K40o41s 3786132530594

Battlefield 2 mně chytl jako nic předtím, BF3 už ne a BF4 jsem ani nekoupil. Moc reálnosti škodí, hra má být hra.

+1/0
14.1.2015 0:31

J36i70ř60í 83Z65á87h89o70r97a 5553985922229

hry jsou furt stejne. nektere jsou lepsi, nektere jsou horsi. tak tio bylo a tak to i bude. her je vice a jsou pristupnejsi sirsimu publiku. drive jsem si mohl donest na disketach jednu hru za delsi cas, dnes si za den stahnu i stovky her, tudiz byl i cas si hry prochazet zas a znovu, dnes by den musel mit 60 hodin, abych stihl hrat vse, co mam na disku a jeste k tomu letmo.

+2/0
28.12.2014 3:27

T76o22n60í13k 85K55u59t45t60m44a91n50n 6493158722

Hrám (obecně) až na výjimky nechybí nic. Hráčům ale něco chybí - a to ta schopnost hrát si. Nesouvisí to s tím, že někteří z nás zestárli, jiní se naopak narodili příliš pozdě. Souvisí to s tím, že her je v dnešní době milion a je milion možností hru získat, a tudíž "začnu hrát, nebaví mě to, nevadí, koupím / stáhnu hru jinou". V té "zlaté éře" her jsme žádnou takovou možnost neměli. Koupili jsme hru v roce 1997 nebo 1999 a zahodit ji s tím, že mě nebaví, byla vyhozená investice.

Ale pak na druhou stranu jsou tu pořád plačky, které budou plakat, že před patnácti dvaceti lety bylo lépe, protože #doplňdůvod. Hry byly stejně dobré či špatné jako dnes, jen design her se vyvinul, což je jeden z faktorů, které někteří "hráči" nechápou. Nebyl autoheal? Nevadí, měl jsem u sebe pět lékárniček, které mi instatně doplnily životy. A tak dál.

+5/−1
27.12.2014 10:52

M96a91r15c12e50l 38H58r39o79c18h 9389979552

Já se u her bavím dodnes. Od nějakého Nintenda nebo co to bylo na takové ty kazetky v roce 91 až dosud. Maxe Payna jsem si rozehrál asi popáté, Mass Effecty dohrány nepočítatelně, King's Bounty je výborná zasekávačka, prostě dobré hry se dělají. Jediné, co do nových her těžko dostanete, je ten vliv nostalgie. Já u čtení pohádek dceři taky nadávám, že jí nebaví Mikulášovy patálie nebo třeba Neználek, ale musím číst prasátko Peppu. ;-D

+1/0
26.12.2014 23:07

D87a52v16i26d 93C15s11u35c78s38k91a 6569936239746

Ja nevim, hraju vic nez 20 let a hry jako Dark souls (1 i 2) me porad berou... a jsem rad za novy veci jako Minecraft nebo Skyrim. Se staryma hrama byla sranda ale nove jsou taky fajn.

+3/0
26.12.2014 19:40

P36e67t42r 26S82l27o72v15á49k 9965525827279

tak tak, nostalgici budu vyplakavat, my hraci si budeme uzivat dalsie generacie dobrych hier;)

+5/−2
26.12.2014 22:54

P81e79t93r 56C57e13d57i18d37l75a 3562435140468

Je to jednoduché . Výsledek toho co děláte určuje vždy vaše motivace a nejde v tom lhát.Sportovec který sportuje jen pro peníze nebude nikdy tak dobrý jako ten co sportuje proto , že tím žije  a miluje to, dá do toho kus sebe,dává tomu svou duši.Když používáte jen copy a paste ,protože předpokládáte že když okopírujete něco co mělo úspěch , že to bude mít úspěch znovu tak se hluboce mílíte.Spadne to do průměru nebo ještě níž.Pak už nastupuje recenzent Horst Fuchs který vám řekne co si máte myslet.Ti bez předchozích zkušeností to budou brát za pravdu a ti se zkušeností se tomu vyhnou nebo se nechají taky oblbnout.Je to to samé čím trpí americký film a jiná odvětví .Posledních 10 let málo co lze označit za hru. A znáte teorii her?

+2/0
26.12.2014 15:47

D28a63v22i54d 55D25i82r13g22a 7745221258

Mě z toho tak trochu vychází, že hráč bez zkušeností se zcela zákeřně baví, i když by neměl. A hráč se zkušenostmi často taky.

0/0
27.12.2014 12:00

M51i95c67h44a78l 67D28i44v41i75š 3421698703561

No ja to spis pochopil tak, ze mu proste je receno ze nic lepsiho neni a hrac to bere aniz by se nad tim zamyslel.

0/0
16.1.2015 12:08

V15á21c31l91a29v 29K76a55r65a58s 1267141306871

R^

0/0
26.12.2014 1:31

V56l69a95d38i75s53l62a47v 74N39o25h10e67j24l 7328957378441

hry byly lepsi v tom, ze prinasely nove prvky, zanry, vyzvy (a to predevsim). naposled me nadchla hra RETRY na androidu, dohral sem prvni epizodu (bez nakupovani cehokoliv) a ty levely sou proste cim dal vetsi maso a maso a zaroven je to cele jednoduche na pochopeni a clovek musi vymyslet jak na 'triky' s tim co ma a zna. treba me nikdy nebavilo Age Of Empires 2 v multiplayeru, protoze kdyz to clovek nehraje kazdy den, tak neni schopen pojmout vsechny moznosti te hry (hromada narodu se specialnima jednotkama ktere maji zcela odlisny efekt na protivnika a jeho specialni jednotky), to byl mnohem lepsi Warcraft 2, ktery mel jen 2 narody, malo jednotek a budov a clovek mnohem rychleji pojmul vsechny moznosti a bitvy pak byly o tom jak kdo je schopen pouzit to co ma kazdy k dispozici (a ma to hlavne kompletne pojmute). Dune 2 si zahraju za vsechny 3 narody jednou rocne i ted. je mozny, ze dnesnim detem se soucasne hry libi, ale neni to zdaleka o hratelnosti a vyzvach jako tehdy.

0/0
26.12.2014 0:10

V80l70a56d87i34s30l59a95v 40N19o27h73e47j39l 7158937288721

vzpomente treba na The Fox od Titusu (rok 1992), kde byly hesla v kazdym levelu, zadny SAVE (a uz to nejde dneska hrat pod DoxBoxem, protoze ta hesla se generuji dle HW a DosBox ma pokazde jiny HW v emulaci, jedine ho mit pusteny nonstop) a bylo fakt hodne tezky ty levely postupne prochazet, presne preskakovat mezi plosinama (napr. kratce zmacknout sipku nahoru nez normalne, aby se nenarazilo do stropu s ostny), pak tusim v levelu 9 to heslo nebylo a muselo se projit az do dalsiho levelu nonstop.... a tuhle hru sme hrali kazdy den a ve skole diskutovali jak co udelat ... a kdyz to srovnam treba s Medal of Honour, kde se proste jen jde kupredu a kdyz se to nepovede, tak se to loadne, a neni treba o tom nic diskutovat ... tak je to nebe a dudy.

0/0
26.12.2014 0:15

B72r41o79n60i57s82l27a89v 13J76a87k50l 8360295765855

VMWARE (pripadne cokoliv jineho) a inkrementalni restory to jisti:) Dnesni hry bohuzel nemaji absolutne zadnou narocnost, zadne vyzvy ..... taky aby mely, kdyz se 3D "radobystrilecka" hraje na nejakem gamepadu s peti cudlikama ....... dnes clovek uslysi "headshot" ve hre od vocaska v petikalhotech na pul zerdi, pote co zmackl tlacitko ...... pred 10ti lety to byl SKILL, poradna mys, poradny HW, poradny monitor, poradna klavesnice ..... dnes se hry hrajou na dotykove obrazovce, tak co chtit ... a i ty na PC se delaji univerzalne pro vsechny platformy ...... cili uplne na vsech to stoji za 4ovno ..... ja bych to prirovnal k phabletu - na 4ovno telefon a jeste horsi tablet ...... to jsou dnesni hry

+4/0
26.12.2014 1:14

V17l67a90d68i45s74l78a79v 22N53o30h10e91j85l 7938727958591

jojo tak nejak sem to taky myslel ;-)

0/0
31.12.2014 16:39

J32i94ř63í 29V23o72s69e44č27e81k 8180899820961

"Zlaté časy jsou pro každého jindy. Zajímavé je, že to je pro každou generaci ta doba, kdy byli dotyční mladí."

stručné shrnutí jedné stránky od Zdeňka Jirotky, Saturnin

Takže asi tak. Já zas nedám dopustit třeba na Operaci Flashpoint.

+6/0
25.12.2014 23:23

B96r61o31n46i13s58l36a96v 62J10a47k13l 8620275965275

Wow, mel jsem to mozna cist od konce .... jako do odstavce napsat, ze si mame vybrat hru, ktera nas zaujala a hrat ji nez ji budem znat a obrazek dat z ultrapornoobskurnosti duke nukem forever ...... chapal bych, ze clanek je psan jako vtip a ironie ..... nemuze snad autor myslet vazne!!!! Vis proc si dnes nedovedes predstavit IDDQD a IDKFA???? Protoze to nikdo v dnesnich ubohych parodiich na hry nepotrebuje! Autoheal a podobne nesmysly tohle vsechno zabily!!

Ja na to mam jednoduchou (a podle principu ciste logiky i spravnou) odpoved: dnesni hry se snazi pripodobit realite grafikou a ruznymi vlastnosmi, ale to uz pak neni HRA! Hra je o tom, aby byla nerealna! A na druhe strane se snazi prizpusobit tomu, aby takovou hru mohl hrat KAZDY .... od parana po chovance jedlickova ustavu, proto ty autohealy a podobne ultranesmysly!

Autor by se mel nad sebou zamyslet, protoze treba dnesni "FPS" se s tema pred 15-20ti lety NEDAJI SROVNAVAT. Jde o uplne jiny zanr .... kdyz si chce clovek zahrat strilecku, tak sahne po strilecce = hre, kde se strili po nepratelich, muzou vasi postavu zabit a podobne, predpoklada se elementarni inteligence a kdyz neukladate pozici, tak jedete od zacatku, predpoklada se sranda a zabava, propracovane urovne, NAROCNOST (skill), ZE KUWADOPC DOSTANU BOUCHACKU PO PRVNI VTERINE VE HRE!!! ............................... nebo sahne po perverzni onanii na FPS (nechapu, co ta zkratka v dnesni dobe znaci), kde umrit neexistuje, prilis slozita a vlastne ultraodporna grafika, kde clovek bloudi mysi po obrazovce aby nasel zbran (typicky novy wolfenstein), plno nascriptovanych scen, nepreskocitelnych sekvenci, turretu a opravdu lahudkou je to, ze kdyz si tuhle "FPS" (asi fu*king pussy shit:) pustite, tak se k prvni zbrani dostanete nejdriv za hodinu:o)

A to nejspis plati i o dalsich hernich zanrech ..... DNESNI HRY PROSTE NEJSOU ZABAVNE! Zmenil se zanr od zabavy po honeni co nejvice polygonu po obrazovce .... tot vse .... sice to neni zabava, ale je to jine ....

+1/−14
25.12.2014 21:27

P81e24t54r 75S96l81o32v87á54k 9275975117579

asi moc alkoholu, bezte spat

+5/−1
25.12.2014 21:29

P95a70v32e70l 32D12r40o63t57á69r 7463324349414

Zaměňujete frustraci a obtížnost. To, že vás staré hry frustrovaly, neznamená, že byly obtížné. Znamená to pouze, že byly špatně nadesignované.

To, že dnes existují snadné hry, neznamená, že jsou takové všechny. Super Meat Boy je po čertech těžký - a to mluvím o základní obtížnosti. Po dohrání základní hry (100+ levelů) a po přepnutí na Dark World si řekneš "A toto je zas kuwa co?!! Dyť to se nedá!!" 

Vezmi si původního Wolfenstein 3D, bossák třetí epizody: Adolf Hitler. Postavil ses proti němu s rotačákem a vysmažil do něj plný zásobník, zatímco on střílel do tebe. Měl dokonalou mušku a střílel okamžitě, takže žádná taktika nehrozila. Pak jsi zalezl za pár rohů, sežral 4 lékárničky, nabral munici a postup zopakoval - A tím to skončilo. *clap* *clap* *clap*

Srovnej to s novými hrami - klidně i s novým Wolfenstein: (the) New Order, nebo třeba s Deus Ex: HR. Boss arena vyžaduje přemýšlení, střemhlavý přístup postavím se před bossáka a vyprázdním zásobník je marný.

Ve Wolfensteinu jsme snad všichni chodili šikmo podél zdi se stisknutým mezerníkem, naprosto bez jakéhokoliv rozmyslu jsme hledali tajné dveře úplně všude. V nových hrách hledáš náznaky, kde by tajné dveře mohly být, protože už není možné jít "podél stěny a držet mezerník".  Takže která hra je nápaditější - ta, která tajnosti skrývá logickým, smysluplným způsobem, nebo ta (původní Wolf), kde hráč musí jít stylem "zkouším všechno"?

+4/0
26.12.2014 11:36

J62a80k19u20b 51P46e98e10t 7933458162101

jestlis takhle hral prvního Wolfa tak jsi uz tenkrat byl lama, ty seacrety byli na celkem jasnejch mistech :D new order se mi libi taky, ale zas je to hra ze stare skoly jen s novou grafikou....Deus ex HR nesaha prvnímu dilu ani po kotníky, odstranily skilly, všechny augmentace jsou pripraveny a vy si je jen aktivujete praxisem, systém kryti pro  trapaky atd atd.... pro me to bylo sice men si zklamani nez invisible war, ale porad zklamani.

0/0
26.12.2014 11:52

B25r39o43n91i84s59l34a48v 65J39a25k41l 8390255665635

Ja noveho wolfa nemuzu vystat ..... prvni pul hodina cutscenes a turrety ..... pak nejaka "akce", kde neni skrz "specialni" efekty nic videt ..... videl nekdy nekdo na zemi snad zbran nebo neco? Neco co nesvetelkuje, tak musi clovek hledat mysi a jeste pak dalsim tlacitkem sebrat ..... zastrelim nacka a jak sulin jezdim mysi po obrazovce, abych nasel, co z nej vypadlo a pak mackam tlacitko, abych to sebral ...... sorry, tohle proste NE, JAKO NE! NE! NE a NE! Za tohle ja proste sve penize nikdy nedam! To neni hra, to je proste picovina!

+1/−2
26.12.2014 13:44

B34r53o18n53i71s49l68a16v 44J17a56k64l 8580955755865

Lol, ted jsem nasel tohle video https://www.youtube.com/watch?v=C4yIxUOWrtw

Call of duty jsem nikdy nehral ani nevidel ... stacilo mi par zminek v recenzich ..... ale tady je krasne videt, jake jsou dnesni hry sracky:o)))

+2/−1
26.12.2014 13:41

J64a32n 86P11o29l64á84k 3851973858757

Článek je to zajímavý, ale ... Dnes už bohužel neexistuje jednohubkový žánr arkádových stříleček, jako byl blahoslavený Raptor a další. Na PS3 je jen 1942: Joint Strike, což je jen smutná vzpomínka na časy minulé. A taky bych se velmi, velmi rád vrátil k nej bojovce, co jsem hrál, v článku zmiňovanému One Must Fall. Dnes hraju jen FIFU, Diablo a MtG, takže mě výtky "náročných" hráčů na jednoduchost dnešních her obchází obloukem. Ale přesto musím zvolat ještě jednou: Ať někdo převede do HD kabátku One Must Fall a třeba toho Raptora, ideálně na PS3;-(

+1/0
25.12.2014 20:28

P65a77v79e36l 79M44i75k49u37š61k38a 3759698368562

Výborný článok, dobré čítanie. Súhlasím s autorom. :-)

+1/0
25.12.2014 20:27

B76r13o69n89i68s62l37a76v 17J38a64k43l 8680685315555

Jj, pro ty, kdo nepochopili autorovu ironii doporucuji stahnout nekde na torrentu DNF ze zaveru clanku ..... pokud to vubec jeste na torrentech nekde je, v obchode to uz davno nejspis nesezenete ......

Parkrat to projit a naucit se tu hru "vychutnat":o))))))))))))

0/−1
25.12.2014 21:29

P85a72v45e50l 66D37r29o83t23á30r 7353594129924

článek jsem četl, nikde jsem si nevšiml, že by doporučoval zrovna DNF naučit nazpaměť.

Spíš poukazoval na to, že u Duke Nukem 3D jsme za vrchol originality považovali, že je možné prostitutce podstrčit bankovky a ona ukáže své pixely, což tedy může za "cool" považovat jedině neukojený puberťák, a proto, když Novej Duke po 15 letech obsahuje podobně pitomé scény (plácání po kozičkách atd.), tak se nám z toho spíš zvedá kufr - prostě už nejsme puberťáci.

0/0
26.12.2014 11:39

P20e41t91r 18S17l81o37v94á16k 9685375107719

tak to je jasne, nostalgici vyplakavaju, pritom hry proste nikdy neboli lepsie.. a to som zacinal na atari 800 xe;)

+6/−8
25.12.2014 20:13

B97r24o11n16i80s15l16a52v 12J33a85k89l 8490835845755

Jak rikam v predchozim postu ....... ja hram nerozumim, hraju jenom FPS strilecky .... tam je trend jasny, za poslednich 10 let ZADNA strilecka nevysla .... posledni byl tusim doom 3? Ani o zadne strilecce nevim .... a strileckou myslim zanr z doby od devadesatych let ..... clovek drzel v ruce bouchacku a strilel nepratele a ne, ze civel na obskurni naskriptovane sceny, doplnovalo se mu automaticky zdravi a podobne .... takove hry taky tenkrat byly, ne ze ne! a dnes jsou to vlastne vsechny 3D hry kde se v prubehu hrani aspon na okamzik cloveku objevi v ruce nejaka zbran ..... tenkrat se jim nerikalo strilecky, ale hry pro mimina a deti predskolniho veku ..... ruzne tamagoci a tak, dala se koupit i cela konzole v hrackarstvi za par kacek ...... dnes se tyhle hracky jmenujou DNF, wolfenstein new order a podobne .... TAKZE NEZAMENOVAT!

+3/−3
25.12.2014 21:35

D48a37v77i73d 23C27s33u50c60s61k49a 6279896659756

Bioschock jedna a dvě byl špatný? :)

0/0
26.12.2014 0:31

B22r65o64n30i69s22l23a54v 54J95a50k18l 8170165275665

Tak vis co? I mezi hnojem se nekdy najde perla:) Ale bioshock uz ma taky sve leta, navic mi to spis prislo jako adventura (proste takove pokoukani na nove technologie, stejne jak treba crysis, ale hratelne moc nevim no), obcas trosku logicke hricky .... nebyla to vyslovene jeste takova ta ocasarna poslednich let, to jo. Spis neco mezi. Ale quake to proste nebyl:o) Ano, quake je proste etalon takove te hardcore rezby ..... ale treba takovy unreal nebo RTC wolfenstein, vyslovene vtipne rezby typu duke, blood ... to proste uz dnes neni .... ja doufam/verim/modlim se v toxikk ..... uz mam 22.1.2015 v kalendari upominku:o)

Jinak se vyslovene treba bojim Dooma 4, vyviji to tusim ti, co spachali tu zrudnost DNF ..... mimochodem, je vcelku vysmech vsem, kteri si koupili noveho wolfensteina, ze budou mit kod do doom4 bety, ze bude v nejblizsich dnech ..... ze bude po quakeconu ..... ze bude do Vanoc ...... ze bude letos ..... nakonec pry mozna bude beta pristi rok a pry krom par wallpaperu nebude pro "predplatitele" bety nic jineho nez pro zbytek sveta ..... a pry, beta vyjde tyden pred oficialnim vydani a pry to ma byt spis demo ...... a pry, nic takoveho vlastne nevyjde a ti, co si betu predplatili, tak mozna "exkluzivne" budou moci si v predprodeji zakoupit hru o tyden driv:o) ..... a pry jenom o tri dny:o) ....... uz jenom na tomhle je videt ten krasny VOJEEEEB dnesnich hernich studii .... tenkrat mel moznost clovek ke vsemu stahnout demo, par levelu, protoze se vyvojari o uspech nebali ...... dnes se pres 90% her proda v predprodeji na zaklade nejakeho bombastickeho traileru, ktery nalaka slabsi povahy a aby pry "pomohli" vyvojarum s dokoncenim, tak komunitne zaplati za predprodej:o) V dobe youtube recenzi a gameplayu by se vetsina her bez predprodeje proste neprodala ..... o nejakem demu, kde by si to clovek mohl vyzkouset nazivo a odsoudit to sam, ani nemluve .... tady se opet vymyka DNF, kde demo bylo a bylo zcela jine nez zbytek hry, padaly i zaloby!

+2/0
26.12.2014 0:59

P97a51v29e67l 41D59r36o58t80á89r 7593554299654

Bronislave, ono je totiž docela obtížné dát lidem smysluplný příběh ve hře, ve které voják považuje za dobrý nápad vystřelit pod své nohy raketu z raketometu a nechat se tím vystřelit osmdesát metrů do výšky.

Podobně problematické je i zdůvodnit, že hráč dostal do ksichtu zásah z raketometu, ale protože má zrovna na sobě modré tělní brnění s krátkými rukávy, tak se po explozi oklepe a sprintuje rychlostí 50 kilometrů v hodině dál, aniž by mu jakkoliv vadilo, že s sebou nese 80 raket do raketometu, 400 NATO nábojů do kulometu, 200 broků do brokovnice a 4 autobaterie do energetických zbraní (a že mu z batohu čouhají hlavně celkem 8 zbraní, mezi kterými dokáže ladným pohybem pravé ruky bleskurychle vybírat).

Jediný důvod, proč tohle všechno mohlo v DOOMovi obstát, je, že DOOM byla totálně bezduchá střílečka z doby naší puberty.

Mimochodem, speed-run DOOM1 trvá kolik? 30 minut na všechny 3 epizody? Wow, jaká dlouhá a promakaná hra...

(Aby nebyla mýlka, DOOMa jsem v roce 94 miloval, ale to je právě to - byl jsem puberťák)

+1/0
26.12.2014 11:44

B87r61o45n56i72s33l84a62v 25J62a34k81l 8320775725195

A wowowowowowowowowtommluvim! Byly to HRY (PAN HRA!!!!), nehralo se tam na trapnou realisticnost, o tom ve HRE NIKDY NESLO, NEJDE a NIKDY NEPUJDE ..... to co dnes predvadeji jsou spis jakoze trapne nedokonale simulatory reality, ne hry. O tom to proste tenkrat bylo ..... nerozhodovat se jak kreten, ktere dve zbrane si vemu (protoze herni gamepad ma jen dve tlacitka), ale proste clovek sel a od prvni vteriny kosil nacky!

Krasne to shrnuje tenhle borec, fakt pekne receno, mel by to autor clanku shlednout https://www.youtube.com/watch?v=0Q6UQ2QlRH0

+1/0
26.12.2014 13:34

P26a44v42e93l 50G75n69i97d43a 1625394164497

Ano a taky je to hodně o věku.

Dříve jsme u atari 65XE (ještě ho mám schovaný) sztrávili nepřetržitě celý víkend.

Pak na 486 s Hereticem taky (dohrál jsem to 2x ten hajzl na konci byl skoro nesmrtelný) v 95 na Invexu jsem to hrál i s 3D brylema.

Age of empire, tycoon transport, smicity nebo Duna II to byly pecky.

Poslední a to byl soumarak mého hraní byl Commandos II Behind enemy line. 

To se psal rok 2000. od té doby pařím denně 16 hodin CorelDraw 4- X6.

Asi si pořídím X7 maj prý dobré efekty.

Je to to samé jako když se dnešní náctiletí nedokážou odtrhnout od mobilu.

Taky jsem to měl i když na 5110 nokii bylo akorát pexeso a had.

pak stačí 3-4 jobovky denně a dneska i když mi volají zákazníci samé pozitiva mám z telefonu osypky. takže není se co divit. zlatý věk her začíná hned po seznámení s počítači a končí v okamžiku, kdy se Vám z PC stane výrobní nástroj.

hezké svátky všem pařanům Corelu i AdobeR^

+9/0
25.12.2014 19:55

P78e62t66r 35Z88a17s87k71o59č42i92l 2805452358669

Pusťte si IDE (prostě editor a kompilátor), to je ta nejzábavnější gamesa. S dnešníma toolama má člověk i mnohem vyšší produktivitu než nahrávat při každém hrutu znova assembler z pásky.

0/0
25.12.2014 19:00

T42o59m36á57š 84W71r73o25b23l34o24w22s91k47ý 5225207931785

Já bych s tím článkem a s tou "krizí hravosti" souhlasil. Nemyslím, že bych si nedokázal hrát - třeba s dětmi, stavím modely letadel, takže si také trochu hraju. Jako hráč her jsem netypický - hrával jsem v těch devadesátých letech, dnes jen semtam něco na FB, z normálních her se vyřádím jen u Pro Cycling Manageru. Jako puberťák jsem miloval sérii Jagged Alliance - vydržel jsem u ní hodiny, dny, týdny... teď jsem si to z nostalgie koupil na GoG... a světe div se, vůbec mne to nebaví. Ani kvůli grafice, ani kvůli tomu že bych byl zvyklý nalepší - nejsem. Prostě jsem se změnil já...

+1/0
25.12.2014 18:50

L22u46k10á67š 56V43l70k 2831469654116

Celý článek je nesmyslně "bagatelizován". Tato "causa" je jednoduchá. NĚKTERÉ hry staré i nové jsou dobré.. Stejně jako knihy, filmy, seriály...

Člověk si rád zahraje starší hru, ale i novou. Stejně jako se člověk rád podívá na starší film, ale to neznamená, že dnešní filmy/hry stojí za prd.

Navíc člověk je i dnešní dobou rozmazlený... Všude mraky filmů i her (ne jako v období revoluce, pár let zpět i dopředu), a tak má i vyšší nároky, protože v té zaplavě "zábavy" člověk narazí na super hru, i super film a chce příště minimálně stejně dobré či lepší... Ale spíše a hlavně platí ta má první věta: "Některé hry jsou dobré současně, ale i starší, a je blbina říkat, že dříve to bylo lepší..."

+1/0
25.12.2014 17:13

L49u23k15á49š 13V65l83k 2351809304776

Rád jsem hrá Dunu II. (1992) ale i Skyrim (2011). Rád jsem hrál Turricana II (1991), ale i Tomb Ridera (2013)... 20 let je mezi nimi rozdíl, ale zábavu přinesly stejně výbornou... V každé době se najdou dobré hry pro každého...

+2/0
25.12.2014 17:18

B14r46o53n10i73s93l95a34v 47J32a97k12l 8320885655745

U me osobne je nejvetsi krizovka, ze za poslednich cirka 10 let nevysla zadna FPS (strilecka) .......

0/−1
25.12.2014 21:30

M12i91r86e11k 34Z18á24v72o21d18n72ý 7872807370838

Proč jsou lepší staré hry? Je to jednoduché. Přenesly něco nového. A teď? Pořád to stejné s o něco lepší grafikou. Příklad? GTA - GTA I - naprosto neotřelý koncept. GTA V? Naprosto to stejné, jen s mnohem lepší grafikou.

+6/−8
25.12.2014 15:51

M23i58l44a41n 62Š23t55ě68p76á87n22e27k 8776502205818

GTA I je to stejné co GTA V? Hrál jste vůbec I a II?

+2/−1
25.12.2014 21:22

J59a46k89u80b 43P92e29e52t 7953328792881

No ono GTA je porad to stejny dokola.Akorad fnes se můžete jit nazrat do fast foodu,prevlect se nebo jit do posilky... Podle me bylo nejlepší SA, ctyrka se mi vylozene hnusila a petku jjsem zatím nehral,ale uz kvůli first person modu urcite zkusim.

+2/0
26.12.2014 0:37

M64i30l17a52n 19Š48t84ě53p87á57n13e61k 8566322205228

GTA 1 a 2 se hrály úplně jinak než 3-5. Jediné co mají společné je, že tam jsou auta, která se dají krást a lidé, kteří se dají přejet. Jinak ovládání, pohled, všechno úplně jinde.

+1/0
26.12.2014 11:25

J22a89k45u32b 10P36e22e51t 7903558502291

no proste chodite/jezdite po meste a můžete prejizdet lidi,honit se s policajtama, hledate zbrane,plnite hlavni a vedlejsi ukoly....porad to samy a to ze to není videt zvrchu ale ze treti osoby na tom nic nemeni...třeba petku zkusim jen kvůli first person modu,ale jinak me na tom nelaka vůbec nic.

0/0
26.12.2014 11:42

M39i90l45a40n 42Š66t14ě55p79á68n18e39k 8646662935128

Nic nemění? Si děláte legraci. Vždyť je to pak úplně jiná hratelnost. Mě třeba až tak nezajímá, jestli jezdím závody, jsem polda a honím zločince, nebo zločinec a přejíždím lidi. Podstatná je hratelnost. A jestli jedu z vrchu, nebo klasicky sedím v autě je sakra rozdíl. Atmosféra může být podobná, ale jinak nemají spolu společného absolutně nic. (A ani tu atmosféru, podle mě. 1 a 2 byla sranda, 3 už byla "normální" hra).

+1/0
26.12.2014 13:38

P43e38t34r 20N82e16c40h15a85n57i87c38k17ý 7653616628970

Na GTA je nejlepší to prozkoumávání světa, takže každý nový svět je radost pokud hratelnost je stejná nebo lepší

0/0
13.1.2015 12:58

F64i24l96i21p 71P28e88t28e64r 1428526814161

S autorem souhlasím, přidal bych ještě vcelku nasycený trh a velkou dávku nostalgie. Dneska si člověk může najít během chvíle asi tak sto her, který jsou ze žánru co člověka baví. Dřív jsme každý měli na výběr pár her a každý si vybral podle chuti to co bylo v žánru dostupný. Třeba ta záplava her na Steamu. Klasická ukázka je taky nabídka her na Google Play nebo AppStore - sto kopií Tower Defense, Angry Birds, Flappy Birds, Clash of Clans...

A největší faktor je podle mýho nostalgie a ta s tím spojený náš věk. Můj nevlastní syn starší hry nepaří, co budu povídat kvůli grafice, několikrát jsme se hádali do krve proč jsou lepší ty "naše" hry. Jeho dnešní hry baví, je mu 13. Užívá si je stejně, úplně stejně jako já v jeho věku. Ve škole si kreslí blbosti z her, po škole hodí tašku do rohu a sedne k PC a o půlnoci se hrozně diví, že je půlnoc a že má jít spát...

Ale jasně rozdíly tam jsou, my jsme s kamarádama běželi po obědě k tomu kdo mohl přijímat návštěvy aby jsme zahráli HOMAM 3, oni si po obědě sednou doma a spojí se přes Skype. My jsme snili o hraní online, on si skoro nedokáže nic zahrát offline. Nadává na nedodělaný hry a čeká na patche, my jsme nevěděli co patch je a když nějakej vyšel na Score nebo Level CD tak jsme je kolikrát ani nenainstalovali, protože na co? My jsme hledali návody ve starých Score, Level a volali na Level Help Linku a dvě hodiny přemýšleli jak se dostat dál. On když se nemůže dostat dál provede "UTFG" a má radu hned, ale když se má snažit dostat se dál sám tak ho to většinou nebaví. A to je asi i jeden z důvodů, proč jsou dneska hry jednodušší. Ne že by mladší hráči nechtěli, ale někdo jim nabídl jednodušší řešení a tak ho automaticky vyžadují. Z mýho pohledu je to špatně, ale je to jen vývoj. Asi tak jak nám říkali naše rodiče a prarodiče - to za mých let... :D

Takže - opravdu se nedělají horší hry, jen dnešní doba vyžaduje něco jiného.

A tak buďme rádi, že někteří autoři nezapoměli na starší hráče a jsou hry s obtížností Hard :D

+5/0
25.12.2014 15:49

P66e42t42r 20L17i61n31h39a46r32t 2608404534833

Myslím, že zde je uveden jeden z důvodů, proč považujeme starší hry za "lepší". U těch současných nám totiž chybí ta správná výzva překonávat překážky (řešení se dá velice snadno najít). Navíc se hry staly víc mainstreamové a současná "mládež" jednoduchost a snadnost vyžaduje.

0/0
26.12.2014 15:07

P77e74t47r 24N17e54c40h10a52n96i90c70k20ý 7453906288720

Ten důvod je prostý. období řekněme 1989 - 2007 bylo období, kdy se neskutečně měnil (nejen) počítačový svět. Každá nová hra byla něčím výjimečná, něčím překonala tu starší, neustále jsme něco objevovali, něčím se chlubili, hltali časáky o novinkách, při instalaci nových Windows si člověk připadal jako Indiana Jones co leze do hrobky a neví jestli vyleze ven, na mobilech jsme znali leda hada, pak přišly java hry, které jsme si vyměňovali přes infraporty a ti šťastnější přes bluetooth, člověk měl strašně omezené možnosti, získat hru (byť pirátsky) znamenalo vynaložit docela velké úsilí a člověk nemohl mít co si vymyslel, musel to někdo kolem mít, musel někdo mít vypalovačku nebo mechaniku, později sice byl internet ale stahovalo se na etapy několik dní, pak se prohrabávaly v obchoďácích koše s výprodejem ve snaze narazit na nějakou legendu za pár stovek, originální krabice na polici byla chloubou (dnes je to výčet ze steamu), počítače se tunovaly, vráželi jsme prachy nebo škemrali u rodičů grafárny, ramky, disky, vypalovačky a byli jsme na to sami, poradit jsme se mohli jen se spolužáky nebo internetem v knihovně/škole, který rozhodně nenabízel tolik co dnes...Taková doba byla opravdu jedinečná a opakovat se už (asi) nebude. Ano něco je dáno věkem, ale dnes je všechno tak jednoduché, tak často nové a snadno dosažitelné, že radost z objevování je ta tam. Podívejme se třeba na mobily, dřív co kus to originál, dnes placka,placka,placka a na Les Vegas připouštějí, že už nevědí jak mobil vyrobit, s hrama je to dost podobné, ale díky bohu za nezávislou scénu, nějaká pecka se sem tam objeví.

+1/0
13.1.2015 12:56

M86i32c78h89a55l 95K96r57e98j41č67í 1286900451803

Moderní AAA hry dělají z lidí blbce. To mi nevymluvíte. A dá to rozum - vždyť co je pro korporaci lepší než když dohrajete hru za 5 hodin, zahodíte ji a jdete si koupit novou?

Pro mě osobně je dnes spásou nezávislá scéna, popř. projekty podporované komunitou (Kickstarter a spol.). Nad velkými komerčními projekty jsem už dávno zlomil hůl.

+10/−2
25.12.2014 15:07



Najdete na iDNES.cz