Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Více efektů nestačí. Hry dnes nejsou lepší než dříve

Rád bych se vymezil proti názoru publikovanému v prosinci, podle kterého jsou hry jen lepší a lepší. Nejsou. Minimálně těch dobrých pro mě vychází méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B19o96h19u43m70i47l 17P16e17š31e54k 3890215754567

Prislo mi ze, cely clanek je hlavne o FPS. Mozna ze FPS nejsou o moc lepsi - dukazem budiz treba DOOM 2, ktery je porad neuveritelne zabavny - ale... Ale k takove Journey ci Limbu se tezko hleda konkurent mezi starsimi hrami. 

Stejne tak Oblivion byl prvni hra vubec, ve ktere jsem splhal na kopec jen proto, abych se pokochal vyhledem (a ve Skyrimu to delam dodnes). Fyzika zavodnich her a simulatoru je taky uplne jinde.

0/0
23.1.2015 15:22

J41a24n 92H30e13l32l39e67r 9658145456

Tak jsem dneska proklikával Steam ... a v nabídce vidím desítky her, které mi přijdou zajímavé. Akorát už nemám čas je zkoušet, jako kdysi.

Starbound, Evolve, Spintires, Five Nights at Freddy's 2, South Park: The Stick of Truth, Wasteland 2, Portal 2, Planet Explorers, Metro 2033 Redux, Plague Inc: Evolved, Craft The World, Kings of Kung-fu, Dishonored ... atd atd. to jsou jen ty, které mi to na první pohled samo nabízí.

Nad každou z nich by hráči před 15 lety celkem slušně slintali.

Je mi 40, začátky PC hraní jsem zažil na vlastní kůži. Bavil jsem se královsky. Vzpomínám na to moc rád. Ale prostě nemůžu uznat, že tehdejší hry byly lepší.

Gpega? kolik dnů jsme u toho trávili a střídali se po pár kolech. Bylo tolepší než Dnešní závodní hry ... no to pardon, ani omylem.

+1/−2
22.1.2015 0:04

L78e58o32š 66V89e78r79n88e60r 4674180856253

Přečetl jsem jen pár příspěvků a naštěstí tu nikde nevidím onu avizovanou agresivitu a prázdné mumlání :-P Je to asi móda stále řešit, kde se stala chyba a jestli jsou hry lepší nebo horší. Dřív toho bylo míň, každý nový kousek se vítal s otevřenou náručí, stačili jsme hrát všechny dostupné tituly a uživali jsme si je asi víc, jak se tady tehdy psalo. To asi určitě, ale tvůrci her se podle mě snažili víc nebo jinak a doba umožňovala vývoj hry i jen v několika lidech. V průměru v mnoha ohledech ale staré hry byly prostě lepší. Jo, dohrál jsem nedávno FarCry 4, od půlky jsem se už tak nudil, že jsem to chtěl mít za sebou. Hned na to jsem si dohrál Little Big Adventure (1995) a bavil jsem se úžasně, stejně jako kdysi. Ukažte mi podobnou hru dneska :-)

0/0
21.1.2015 20:01

J47a16n 58K78o93c27i92á23n 9960251497742

Tak současný stav herního trhu je prostě výsledkem genenrační změny. V dřevních dobách byl průměrným hráčem her nadprůměrně inteligentní středoškolák nebo studen VŠ, který jediný chtěl mít a měl přístup k výpočetní technice (navíc i ovládání počítačů nebylo úplně triviální). Tomu prostě odpovídaly tehdejší hry které byli značně propracované, často komplikované a jejich prvky velmi hluboké. Současný průměrný hráč je 8-10 leté dítě, které prostě chce rychlou nekomplikovanou zábavu. Prakticky jde o analogii nějakého primitivního letního blockbusteru v kinematografii, kdy absenci děje nahrazuje množství výbuchů a triků. To co se tedy děje je protě ekonomická nutnost (ač z toho nejsem moc nadšený). Problém je, že i tituly, které se jasně hlásí k nějaké starší tradici ať už frančízou, nebo deklarativně jsou v poslední době zklamáním. Já osobně jsem se takhle napálil u MIght and magic X, která ač nebyla úplně špatná hra tak předchozím velikánům (MM IX byl propadák ještě horší) nesahala ani po kotníky. Naprosto nechápu proč tvůrci vyloženě ignorovali mnoho výborných herních prvků které se v dlouhé historii této sérii objevily. To samé je s X-COMem - ano NOvý X-COM je dobrá hra, ale proč je sakra tak zjednodušená (krátká, málo technologií, málo typů UFO atd...? Já třeba za nejlepší RPG hru všech dob považuji Baldurs gate 2 a Falout 2 a i když se k tomu (podle mého názoru) mnoho moderních her blížilo např. Dragon age I (trojku jsem nehrál tak nemůžu soudit), Falout:NV (zajímavé že NV mě bavilo velmi zatímco F3 vůbec) tak se to ještě žádné hře nepodařilo tak výborně zkombinovat příběh, postavy, zajímavý herní systém, délku hraní (bez stereotipu) atd....

+3/0
21.1.2015 17:46

L23e83o49š 79V39e53r39n34e18r 4374570836643

Docela bych souhlasil. Původnímu UFO a X-COMu se nikdo ještě ani nepřiblížil, bůh žehnej tomu, kdo udělal DOSBOX. U Fallouta jsem to měl obráceně, F3 považuji za důstojného nástupce, NV už mě tak moc nebavil. Už se chystá nový + film ;-)

0/0
21.1.2015 20:04

B63o21h40u85m95i72l 15P17e14š65e26k 3790875714857

Pardon, ale UFO je mrtvola s pravekou ergonomii. A trebas Shadow Run je podle mne stejne dobry.

0/−1
23.1.2015 15:25

L52e25o80š 42V81e90r75n94e39r 4194300246783

Jó tak proti Shadow Run nic nemám, to je OK. Ale jaksi to původní UFO je jedinečné.

0/0
27.1.2015 21:03

P60e16t19r 58N73e24c39h16a61n36i11c51k43ý 7663196288320

Ano, ale...My když začínali hrát, tak nám těch 7 - 11 bylo, ve škole nebo na pracovním počítači rodičů jsme smažili hry jako Prehistorik 2, prince of persia, doomy první díly NFS nebo transport tycoon. Ty hry nebyly jednoduché a přesto v naši generaci tak oblíbené. Asi to bude tím, že jsme neměli na výběr.

0/0
23.1.2015 8:38

R10o50m81a52n 81B92l55a24ž11e72k 5872250

V dnešní době je spíš her až moc a dost z nich je spíš průměrných,nebo po pár hodinách hraní zavání stereotipem... Těžko,jak někteří píší srovnávat staré pecky s dneškem,když většina vás mladších ani nemáte představu co bylo dřív za hry,jejich dostupnost a o počítačích co jsme si půjčovali,nebo se chodilo k někomu pařit :-),protože na komp měl málokdo!Každý si najde to svoje,ale v základu se hry nemění,jak už píše i autor článku,jen technika nám dovolí dnešní přepych!Já bych uvítal,kdyby "pár" starších :-) her dostalo nový grafický kabát,doladili by se nějaký mouchy a vydali by se znova!Ne věřím,ale vím že by po klasice sáhlo hodně lidí!

+1/0
20.1.2015 12:03

J10a76n 74H58e36l55l96e55r 9678155736

A majitelé licence jsou jen hloupí, protože zbytečně přicházejí o peníze tím, že to znovu nevydají. Inu, možné to je ...

0/0
22.1.2015 0:24

B41a78r89t87o79l89o48m33ě65j 75K16u18s 2785426351783

Z článku i z diskuse mi připadá, že "hardcore" hráči akorát nemůžou přenést přes srdce, že už nejsou středem vesmíru a že už nejsou všechny hry určené pro ně. ;-)

Ostatní si taky chtějí hrát a jsou narozdíl od tvrdých pařmenů nejenom mnohem větší, ale taky vděčnější cílovou skupinou, protože sice třeba nevědí, co je to Pirate Bay, Kotaku a Metacritic, ale zato umí používat kreditní kartu.

Proto taky většina pořádných projektů pro hardcore hráče vzniká jen díky komunitnímu financování, protože tvůrci potřebují mít hru zaplacenou dřív, než ji předhodí těm dravým šelmám, kterým není nic dost dobré, všechno vědí líp a kdejaká maličkost je pro ně záminkou hru si nekoupit, ale stáhnout.

A ještě jedna poznámka na okraj. Hry hraju už přes 20 let a když škrtnu nostalgii, tak nejlepší hra, jakou jsem za celou tu dobu poznal a měl to neskutečné potěšení hrát je 2 roky staré Dishonored. A pak že dnes nejsou hry lepší než dřív.

Se stim smiřte.

+6/−4
20.1.2015 10:56
Foto

T23o62m43á72š 50H50r90a60b59a35l 7929177218220

Ti, co mají víru ve staré hry, vzpomínají spíš na mládí a průkopnická léta herního průmyslu. Kvalitu a originalitu srovnávat nejde. Edison vyrobil první žárovku, toho každý zná, ale dnes by jste si tu jeho bludičku nekoupili, protože za více než 100 let již byla x-krát zlepšena, čert ví kým.

+8/−1
20.1.2015 10:02

P72e64t93r 76K49ř73í90ž 2153744331621

Prirovnanim k zarovkam sis teda dost nabehnul, viz kartelove dohody o limitovani zivotnosti apod. Kvalita hmm :-P

0/0
20.1.2015 22:02
Foto

T48o31m49á92š 67H94r26a10b75a83l 7919337428330

Sorry, ale to přirovnání jsi vůbec nepochopil.

0/0
21.1.2015 7:08

P90e87t39r 37K54ř96í40ž 2223534131511

Pochopil, jenom s tim vubec nesouhlasim, takze jsem upozornil na to ze stejne jako u zarovek ani u her neni vsechno x-krat lepsi (jo grafika se zlepsila). Originalita vskutku nejde s kvalitou srovnavat neb je to soucast hodnoceni ktery vytvari vyslednou kvalitu hry. To ze je neco originalni neznamena ze to bude skvely.

0/0
21.1.2015 21:46

L23e12o91š 61V87e17r86n20e19r 4114280516663

To je jako když vám dneska XEROX tlačí jejich tiskárny a kopírky s tím, že oni jsou vynálezci xerografie a ostatní to jen okopírovali. Žárovky si taky nechodím kupovat k Edisonovejm do garáže ;-D

0/0
21.1.2015 20:07

F91i39l76i16p 44T37ř79e41b61a 6533580848606

Lepší, horší... Tahle debata už se vede nějaký pátek, a podle mě se situace hodně zlepšila, hlavně s tím, jak se rozrůstají různé skupiny moderů.

Příběh a hloubka? Zaklínač, Dragon Age, Mass Effect, Last of Us (prý)...

Hratelnost? Výváženost? Herní mechanismy? Dota, Civilizace, Far Cry...

Obtížnost? No... Víte, ony ty hry před deseti lety nebyly težší. Když si dnes zahrajete některé mise/lokace, ve kterých jste kdysi vykysli v Doomu, Starcraftu, Falloutu... zjistíte, že nejsou težší, než v nových hrách (čest vyjímkám).

Vodění za ruku? Ajaj... Úplně nejstarší hry neměli nic. První level jednoduchý, další těžší a těžší a těžší... poraď si. Pozdější měli samostaný tutorial. No a ty novější mají tutorial zabudovaný, nepřeskočitelný, kde se učíte dívat nahoru a dolů a do stran (koukám na tebe AvP).

Sečteno a podtrženo ale pořád vycházejí kvalitní hry, kterým za pár let budeme říkat klasika, a pokud se nám některý herní prvek nezdá, je snazší, než kdy dřív stáhnout z internetu neoficiální patch nebo mód a "dotáhnout" si je k obrazu svému. S nástupem komunitního financování pak přichází řada titulů. které nemusejí trpět neduhy velkorozpočtových kopií, a mohou leccos nabídnout i zahořklým "pařanům".

A ještě jedna věc: pokud si chcete hry užívat tak, jako před lety, přistupujte k nim stejně, jako před lety. Kašlete na reklamu, hrajte ty, které vám doporučí kamarád, případně nezávislá recenze, a hrajte je znova a znova, dokud vás neomrzí. Seznam her, které si chci zahrát, protože jsem se k nim nikdy nedostal je dlouhý. Přesto se pořád vracím ke stejným titulům, pokaždé objevím něco nového, a pořád mě to baví

+8/−1
20.1.2015 9:55

P76e30t35r 32S36l77o45v51á53k 9925335487879

amen, lepsie to napsat neslo

0/0
20.1.2015 22:14

V75á14c23l33a31v 71K46a71r45a25s 1307341776251

Nemá.

0/0
20.1.2015 8:15

P33e20t61r 58N43e76c36h40a66n83i85c74k50ý 7153256488460

Dnešní doba má proti starým dobám však jednu výhodu. Máme k dispozici všechny hry ze "starých dob" a ještě to běží na všem a prodává se to i v tescu mezi rohlíky :-)

0/0
20.1.2015 8:06

M53a67r56e61k 74Z27a38h31r86a48d87i41l 6154159965571

Máte pravdu, ještě že můžeme kdykoliv sáhnout do herního pravěku (či starověku), bez toho bych se dneska skoro uzíval nudou ;-) ...

0/0
20.1.2015 8:31

A61l22e41š 90K43o88p71e60c45k47ý 2382466565308

Vyjadřuje naprostý souhlas s autorem. Zvláště o tom, že nové hry mají velmi velký problém mně zaujmout na déle než pár dnů, natož abych se jim věnoval 3 měsíce.

+1/0
20.1.2015 7:07

A40l56e96x77a75n66d31r 63K57o91s33t36k56a 8382478976604

Tak nějak mi přijde, že dnešní hra znamené dát miliony dolarů za "suprový engine, který vytíží i nejvýkonnější železo až na hranici možností", další miliony za suprová herní videa, a úžasné efekty.. Načež multimilionový rozpočet dojde, takže scénář napíše nějaký studentík za tisícovku, mapy vyrobí náhodný generátor a bez testování se to hodí do prodeje. Samozřejmě s patřičným mediálním ohlasem, aby se prodal milion kopií dřív, než si někdo všimne, co je to vlastně za šméčko.

+3/−2
20.1.2015 6:52

B77o88h26u88m92i82l 56P12e63š94e94k 3260375884917

Jo, trebas Heavy Rain, Journey i ten Skyrim, tem vsem psal scenar studentik :)

0/0
23.1.2015 15:30

A74l65e17x41a44n36d38r 40K36o97s63t48k67a 8172428436224

O to je to smutnější, že nepsal. Ale ten výsledek tak vypadá.

0/0
23.1.2015 15:38

P46e85t59r 57U39r41a47m 1722490753227

Od Jet Pacu a Manic Mineru to jde z kopce

+1/0
19.1.2015 23:33

B70o35h46u29m13i40l 61P89e30š16e63k 3340485574887

Z kopce to jde uz od Pongu.

0/0
23.1.2015 15:33
Foto

M89a38t44ě87j 94K31u61č82e79r51a 6386430441347

Dost záleží na tom, co hráč od hry očekává. Pokud je někdo hardcore hráč a chce výzvy, progress, pak byly asi dřívější hry o něco vstřícnější. Podle mě ale existuje také dost hráčů, kteří mají výzev dost (v práci nebo ve škole) a místo výzvi si pak chtějí u hry primárně odpočinout, pobavit se nebo se nechat jen unést příběhem a moc neřešit, jestli mě ti zombíci zabili proto, že jsem moc velká lama na to abych je zabil. Což je právě i můj případ. Mě osobně tedy současná produkce naprosto vyhovuje, dokážu si s z ní vybrat a jsem s ní spokojenější než jsem byl se hrami před deset, dvanácti lety, kdy jsem začínal hrát tak nějak víc.

+3/−1
19.1.2015 22:49

Z68l67a93t60u26š69e 11J60e44l45í36n54k51o22v15á 1825612217982

Staré hry měly náboj a šťávu.

Co si asi tak psycholog myslí, že vnímá mozek v ostré akci? Vnímá vzorec jevů a chování, i lidský mozek v krizové situaci ser... ehm kašle na HDTV rozlišení, vorve pár pixlů, spojí s hvízdnutím kolem hlavy phyb v sektoru a zapojí reflex.

Ale ten mozek hlavně ocení myšlenku, jistou volnost pohybu, možnosti řešení... Ono projíždět slepě Bratislavskou (eventuelně Cejl)  v Brně a držet dost vysokou rychlost aby vás neobrali a neodnesli do sběrny auto i s Robocopem není to pravé. ;-)

+1/0
19.1.2015 22:40

K50a50r18e38l 61J80a89n18d51a 3663771740969

Taky bych si pobrečel, kdybych akuálně nehrál DA:I. Prostě vychází mnohem více her a je z čeho vybírat, dřív na dobrou hru stačilo, že vůbec existovala.

+4/−4
19.1.2015 22:34

V26á65c60l48a68v 72M32a87š86a38t 2931983609496

Přesně tak. Dříve hry bavili, protože nebyla alternativa. Chtěli jste hrát ? Měli jste na výběr ze dvou her - buď jste si j oblíbili, nebo smůla. Dnes to pozoruju na sobě ... 500GB her, většina TOP tituly ...

Skyrim - baví, nikdy nedohráno

Dragon age II - baví, po 3 hodinách jsem toho nechal

Mass Effect - baví, dohráno ale nebyl čas dělat side questy

Far Cry 3 a 4 - baví, nedohráno ... jsem rozmlsanej, než něco stihnu dohrát, vyjde další hra.

Jó, to byly časy kdy jsem na starým PC měl 40GB HDD a na něm Mafii, Vietcong, Morrowind - a zabavit jsem se musel na tomhle.

0/−2
20.1.2015 12:26

O79n48d77ř96e88j 27D44u93j82k60a 4386426790359

V Dragon Age II jsou 2! jeskyně donekonečna recyklované v průběhu celé hry. To se nedá nazvat dobrou hrou.

0/0
21.1.2015 12:44

J60a59n 93H65e69l39l37e84r 9608655236

Lidé mají různé "chutě". Mně třeba spojení z článku:

"A aby ne, populární tehdy byla Ultima Online, která nabízela výrazně větší svobodu než většina jejích současníků.

Hráči se totiž museli úzce specializovat."

nepřijde úplně jasné. I to bude tím, že si každý "svobodu hraní" představuje jinak. Pro někoho je to úzká specializace, pro jiného zase možnost všeho. Je některý z přístupů vždy výrazně lepší?

+1/0
19.1.2015 22:29

M87i87l21o62š 21K24r39u10m40p 2204697734

Hraju po více než 15 letech znova Doom. Už jsem úplně zapomněl, jak byly tehdy střílečky těžké, ve smyslu bez user-friendly prvků. Dneska jsou ve všech hrách ukazatele, šipky, hvězdičky na mapách, aby nikdo nedejbože nebloudil, ale tehdy se dělaly hry zcela záměrně jako bludiště. Každou mapu hraju tak 20 minut, protože jsem cestu samozřejmě dávno zapomněl.

+5/0
19.1.2015 22:17

M69i88c57h61a32l 81K10r20e36j92č95í 1376370441373

Doom se dá hrát stále dokola. Stáhněte si nějaké WADy a vydrží vám to na hodně dlouhou dobu :-). Pro mě asi nejlepší hra všech dob.

+2/0
19.1.2015 23:26

M38a30r21t93i87n 21B82e10n38e33š 3402707454989

Jenže tohle je přesně to, co drtivá většina lidí neumí rozlišovat - obtížnost a otravnost. Hry dříve nebyly user-friendly, protože k tomu nebyly možnosti, nikoliv záměrně proto, aby byly těžší. Prostě stačilo málo - nadesignovat nějakou plochu, kde bude hráč pobíhat, naspawnovat tam nějaké protivníky a hotovo. Přesně, jak tu někdo psal - dříve, aby ty hry byly dobré, tak stačilo, že existovaly. Dneska je lidi hodnotí dobře z nostalgie. Je to totéž, jako když důchodci tvrdí, že za komunistů bylo líp. Jo, pro ně bylo, protože to bylo jejich mládí. Je logický, že dřív jsme u jedné hry strávili daleko víc času, protože nebylo co jiného hrát. Dneska jsou hry lepší, troufam si říct, ve všem. Ano, AAA tituly jsou směřovány k více casual hráči, ale i nezávislých her vychází 10000x víc, než před 15ti lety. Je mnohem více, z čeho vybírat a samotné hry jsou nesrovnatelně lepší a propracovanější. A důvod, proč už vás dneska hra nepohltí tak jako dřív? No přece proto, že jste o 15 let starší ;)

+4/−2
20.1.2015 9:58

K41a48r25e90l 85J34a76n22d77a 3153131600559

R^

0/0
20.1.2015 11:49

P86a94v90e82l 35D76r85o11t79á29r 7263804619854

Vyčítají novému Metal Gearu, že se dal proběhnout za 30 minut.

Víte, kolik je speed run Doom 1? 16 minut... Doom 2? 21 minut - na NIGHTMARE obtížnost!

Stačí se v tom DOOMovi podívat na časové limity, které autoři považují za "challenge" - 30 sekund, minuta, 2 minuty... 

Pochybuji, že byste v dnešních střílečkách našli mapu s takovýmito "limity".

0/0
25.1.2015 0:41

P87e28t38r 91K20ř63í20ž 2933534801461

To je fakt, v dnesni dobe je pro poradnou akci zaklad tak 5 minut chuze nicim, 5 minut cekani na predskriptovanou akci a 10 minut ingame sekvenci ktere nejdou preskocit. To uz je hodne slusny zaklad no ne ? ;-)

0/0
25.1.2015 17:36

P19e60t25r 52K16ř90í37ž 2643944151461

brano samozrejme per level

0/0
25.1.2015 17:37

L49u15k93á59š 96V61l29k 2981199334476

Možná vzato globálně (myslím porovnávat všechny hry co vycházeli v té době a dnes) má článek pravdu. ALE! Přeci každý z nás jsme 1 člověk. Máme své povinnosti, i jiné zájmy, školu, práci, všude okolo 100x více možností zábavy než za komančů. Tím chci říci, že si každý najde i dnes super hru v tom množství na ten rozumný čas, který má...

Že to dříve bylo lepší je také ovlivněné tím, že počítačové hra začínali, bylo to něco nového. Já jsem také v 9 11 letech před revolucí žral jako blázen "Nu pagadi", nebo "vajíčka" - ty ruské monochromatické malé hry kde šlo jen o 5 pohybů na displeji... Protože to bylo nové, digitální... Ano později na Amize a PC mě také bavili 2D adventury, střílečky, letecké simulátory dokonce pro 2 na jedné obrazovce (rozdělená obrazovka), Lotus Esprit Turbo (auta kde byl znát už terén nahoru dolu), Doom (průkopník tohoto stylu), Fade to Black (pokračování Flashback a první snad 3D hra z pohledu za hráčem). Prostě ty hry všechny byli v něčem první - což se dnes těžko nachází něco nové - a to ovlivňuje tento pohled, že to dříve bylo lepší. Bylo to lepší protože to bylo průkopnické a něco nového. Dnes jsou hry jasně lepší, ale nepřinášejí nic nového/průkopnického, proto pohled na ně je, že jsou slabší...

+9/0
19.1.2015 21:57

V88l92a48d23i91s95l44a92v 50N20o46h82e66j35l 7848367238341

souhlas, neni co dodat, dneska neni zadna rezba jako byl Doom nebo Descent, uz i ten Half Life byl napul film, i kdyz me to jeste bavilo

+1/0
19.1.2015 21:29

O53n96d89ř81e81j 88Š85i26n14d23l41e34r 2817378276715

Tak zrovna Half Lify spolu s Vietcongem a Bioshockem považuju za nejlepší střílečky všech dob.

+3/0
19.1.2015 21:33

O70n31d14ř92e97j 40Š29i12n63d36l13e31r 2367348226355

ad: Podobně to bylo u Mass Effectu. První díl představil úžasně promyšlený, poutavý vesmír. Nebylo nic úžasnějšího než se třeba na hodinu ztratit jenom v kodexu a číst si o technologiích a mimozemských kulturách atd.. Člověk si pak samotné hraní užil DALEKO více. Samotná hra pak měla úžasnou atmosféru skoro jak z knih A.C. Clarka. I tak haněný bojový systém byl super a měl jsem z něj pocit autenticity, ME2 a ME3 se pak úplně stejně začaly podbízet masám a jako první padla za obět autentičnost a koheze světa (viz rychlsot projektilů ze zbraní) následována příběhem. V ME2 to ještě zachraňovaly zajímavé psotavy se spoustou poutavých dialogů ale do ME3 jsem se musel po prvních 5 hodinách nutit ze zvědavosti jak to celé skončí.

0/−1
19.1.2015 21:20

O15n73d64ř36e56j 16Š21i59n36d75l90e31r 2607268376195

Nemůžu jinak než souhlasit. Je to krutá daň kterou platíme za to, že se z her stalo populární a akceptované médium. Tím pádem si procházejí podobným procesem "blockbusterizace" jako filmy a hudba. Je prostě nejjednodušší a nejjistější udělat nějaký generický, nezajímavý trhák pro tupé stádo. Samozřejmě i fajnšmekři si najdou svoje ale dá to práci a musíte se prohrabat strašnou hromadou bordelu. Je to analogie k hudbě. 30-40 let jste mrkli na žebřičky a byli tam Stones, Zeppelin, Floydi, prostě kvalita. Dneska tam jsou s****y a dobré věci je třeba hledat. Záchranu vidím v kickstarteru, kde si hráčí sami rozhodno uco chtějí aby vzniklo a v modderské scéně. Takový Nehrim bylo naprosto úžasné RPG s poutavým a kvalitním příběhem, většin a AAA vývojařů by se na něj mohla podívat jak se to má dělat. Teším se na Enderal jak malej kluk. Víte co je ale nejhorší. Sledovat úpadek a znásilňování nečeho co máte rádi. Vemte si LoTRa. zatímco prstenová trilogie byla neodiskutovatelně kvalitní a měli ji rái všichni včetně fanoušků předloh (kromě těch nejzarytějších), tak U Hobita se očividně rozhodli vytahat ze stáda co nejvíc peněz a malou knížku znásilnili na 10+ hodin stopáže kde velkou část tvoří dlouhé sekvence nudných akčních scén, říkám tomu "akční zívačky". Stejně tak Abrams znásilnil Star Trek a v podstatě z něj udělal tak tupý a nudný akčňák že Die Hard vedle toho vypadá jako intelektuální opus. U her to samé. Když jsem hrál Dragon Age: Origins byl jsem unešen. S posvátnou bázní jsem prozkoumával zamrzlý chrám s Andrastiným popelem, s těžkým srdcem jsem v hlubokých cestách pozoroval zaniklou slávu trpasličí civilizace. Krásná, romantická hra s sice klišovitm, ale pěkně zpracovaným příběhem a úžasými postavami s hromadami kvalitních dialogů. Pak přišel DA2 s Hack n slash feelingem z boje, odpornou rádobykomiksovou stylizaci a neslaným, nemastným příběhem s psotavami an kterých mi nezáleželo. KDe DA:O byl hold a pocta klasickým RPG jako Balduři, tak DA2 bylo plivnutí do tvář

+8/−2
19.1.2015 21:16

O65n94d63ř63e32j 30D36u23j76k86a 4286546850639

Další plivanec je na ceste.

Zkopírujeme BG interface protože není chráněný ochr. známkou a zbytek vývoje budeme přemýšlet na tím jak přejmenovat Magickou střelu a Zapleť.

D&D licence totiž stojí peníze a někdo z vývojového tymu by se pak musel vzdát zlatého krmítka pro sýkorky

0/0
19.1.2015 21:59

B89a79r10t16o28l18o71m90ě24j 64K19u54s 2655326491963

Zase musíte brát v úvahu, že kdyby nedocházelo k té "blockbusterizaci", tak by spoustu her vůbec nevzniklo, respektive nedostaly by takový rozpočet, protože by počet potenciálních zákazníků byl daleko menší.

0/−1
19.1.2015 22:34
Foto

M51a47t98ě93j 65K40u69č58e12r84a 6476510581687

Jsem typickým hráčem aktuální produkce (Call of Duty, Battlefield, League of Legends). A ano, začínal jsem na Doomu, Prince of Persia, ale dnešní hry mi prostě dávají mnohem víc. Odpočinu si u nich od školy, o žádné výzvy v nich nemám zájem, chci si jen odpočinout, protože výzev a stresu mám dost v práci... Proč jsem kvůli tomu tupé stádo? Není tvůj pohled zbytečně odsuzující?

0/0
19.1.2015 22:52

M87i66r73o71s84l21a30v 53S96t29a46s73t80n97y 7534773636131

Jste zřejmě hráč akčních her a tam je situace trochu jiná, než u jiných žánrů.

0/0
20.1.2015 8:49

M72a78r45e79k 55Š90e97b58e19s51t14a 2433701303417

Casual Gamer, ano, je vás stále víc.....

0/0
20.1.2015 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.