Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Obhajuje neobhajitelné. Pět lží a podvodů proslulého vývojáře

Když jsme v roce 2012 napsali, že snílek, blázen i lhář shání peníze na nový projekt, byla to nadsázka. Naráželi jsme na pověst herního návrháře Petera Molyneuxe, jenž často entuziasticky sliboval prvky, které se v jeho titulech neobjevily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H17e92r25b87e40r40t 49V12á21c26l97a69v58s14k80ý 4629955531562

Pisálek, který v životě nedokázal víc, než sestavit pár neobratných vět do druhořadých článků, věru nemůže pochopit strasti a peripetie kreativního procesu. Ve své neopodstatněné nadutosti s lehkostí uráží velikány, které nazývá lháři, aniž by věděl, co slovo lež znamená, a surfuje na vlně nenávisti, kterou by ani sám neuměl spustit. Rv

0/−3
26.2.2015 10:48

D38a93n37i54e54l 94B21e23d35r48n80í43č98e52k 4912489261894

Opět to dětinské "tak si to zkus udělat líp"... vážně? Být snílek je jedna věc, ale plnit závazky je věc druhá a za neschopnost plnit se má tvrdě platit

+2/0
27.2.2015 16:18

J34a45n 91K94o83h89l 4423567431954

Fable 3 taky dělal Molyneux? To byla dokonalá hra.. v nečem. V řadě jiných ohledů byla zase problematická.. Každopádně pokud si něčím nejsem jistý, tak to nebudu podporovat. To se týká i dneska tak rozšířených předobjednávek.. Udělal jsem v životě jenom dvě výjimky - u Kingdom Come a pak u Cities: Skylines, které mi zatím přijde jako skvělý nástupce S4 obsahující všechny ty věci, které mi v Simcity chyběly už od začátku (tekoucí voda, mosty nad sebou, trasy pro autobusy, podpora pro modifikace a tvorbu nových map a podobně). I když si to možná ani zatím nezahraju, bude to chtít hodně velký upgrade..

0/0
25.2.2015 14:40

M56i85r51o68s47l83a46v 22S65t70a42s44t28n35y 7754723446641

Problém je i trochu v tom, že nemálo lidí považuje přispění na Kickstarteru za předobjednávku, což tak prostě není.

+1/0
26.2.2015 8:02

F69i16l22i42p 46K15o28r21v28a43s 8206463224970

Sem sám, anebo v Molyneuxovi shledávám podobnost s jedním českým nejmenovaným politikem, který prý z politiky odešel ...ale přesto teďka zastává politickou funkci?

+1/−1
25.2.2015 11:32

M61a25r65t49i96n 22N95á25p15r78a81v55n57í88k 1272654285211

Stejně nechápu jak do něj mohli rvát prachy. Peter Molyneux rozhodně nedělá normální hry. Nikdy jsem pořádně nepochopil kdo ty jeho gamesy hraje, ale vím naprosto jistě, že zrovna jemu bych nedal ani 20ník.

+1/−3
25.2.2015 9:42

M55i77c85h36a82l 24P49a45v50l35á65t 9133123284589

Magic Carpet, Populous, Dungeon Keeper, Black & White,.. No kdo by to hral, ze? :o))))))))

Neni moc lidi, kteri by meli za sebou takovy soupis pecek nejvetsich.

+7/−1
25.2.2015 10:22
Foto

H43o82n12z69a 36S74r32p 9674543102438

Syndicate, Theme park, Fable...

+1/0
25.2.2015 10:39

B59a89r56t38o92l61o24m97ě90j 43K22u34s 2425516981603

Jestli ono právě v tomhle nebude to jádro pudla. V tom, jak staré tyhle legendy jsou, jak vypadala tvorba her v době jejich vydání a že matadoři jako Molyneux nebo Shaffer patří spíš do té minulosti.

Tehdy pro vývoj hry stačili bez nadsázky 4 lidé a garáž. Jeden dělal návrh a kreslil, jeden dělal zvuk a dva programátoři. V tomhle složení vzniklo spoustu klasických pecek a oba dva jmenovaní v takovém týmu umí dobře fungovat. Hry se tehdy vyvíjely od základu, od nuly.

Ale dneska i když děláte něco menšího, tak se neobejdete bez megabajtů cizího kódu, který za vás dělá to či ono, který musíte znát a na který se musíte spolehnout. Na projektu přitom spolupracují často desítky lidí a dobrý teamleader tak musí být spíš než dobrý vývojář (což Molyneux asi je) dobrý manažer.

Možná, že by se měl napříště pouštět zase jenom do projektů, které se dají dotáhnout ve 4 lidech.

+2/0
25.2.2015 10:48

A70n69d59r12e76j 62B96r24a16b25e95c 4902461327194

Ctyri lide a garaz jsou v devadesatych letech hodne velka nadsazka. Dnes to prekvapuje, ale treba Quake 3 delalo skoro tricet lidi: http://www.giantbomb.com/quake-iii-arena/3030-3874/credits/

+1/0
25.2.2015 10:57

B41a36r49t63o58l87o22m41ě13j 87K13u37s 2245316581693

Ok, díky za informaci.

Já jsem čerpal hlavně z rozhovoru s jedním Molyneuxovým bývalým kolegou, který na něj vzpomínal a na jejich začátky právě v tomto počtu (místo garáže měli ale tuším půdu) a z rozhovoru s firmou Blue byte, která vyšla kdysi ve Score a ve kterém říkají, že Albion udělali prakticky ve čtyřech.

+1/0
25.2.2015 11:14

A27n37d23r61e97j 93B96r65a95b92e42c 4322771657324

Ono pochopitelne zalezi na roku a na hre. V roce 90 vyvoj vypadal hodne jinak nez treba v roce 98. Ale rekl bych, ze prave v druhe pulce devadesatek uz "AAA" hry vyvijelo treba 10-15 lidi. Na druhou stranu se tenkrat prakticky nelicenovali enginy a vyvojari si pred kazdou hrou vytvareli skoro vsechny nastroje sami. V tom je to dnes dost jine.

+3/0
25.2.2015 11:55

A61n67d34r79e96j 91B87r49a71b58e38c 4552241727344

*nelicencovaly :)

+3/0
25.2.2015 11:56

J82i91r56k54a 77S63t32r70e21b46e38l 8829663652

Vzpomínám si na manuál, kterej byl u origošky Duke Nukem 3D (klasická papírová krabice) a tam byla fotka všech lidí, kteří na hře participovali...odhadem jich mohlo bejt cca 30.

0/0
25.2.2015 18:05

M55i88c62h47a64l 50P69a89v50l60á76t 9393863504129

At uz se bude poustet do jakychkoli projektu, mel by si konecne uvedomit, ze lhat sice neni pekne, ale je sakra rozdil ve lhani na nejake reklamni akci a na crowdfundingovem serveru. To druhe je mnohem horsi a melo by to mit i prislusne legalni nasledky.

0/0
26.2.2015 2:10

J69a48n 81J92í70l20e49k 1743331860682

Co to je 20ník?8-o

0/0
25.2.2015 11:59

B39a96r23t42o67l19o30m83ě26j 68K74u18s 2595326641913

Dva 10níky.

+11/0
25.2.2015 12:05
Foto

H51o94n77z48a 76S81r67p 9514973562898

No, bodejť by se ho Schaffer nezastal, když směřuje ke stejnýmu průšvihu. Broken Age mělo být původně hotovo v říjnu 2012 !! Blížíme se konci první čtvrtletí 2015, zatím máme 3 hodinový demo a hra už se ňáký ten pátek prodává ve Steamových výprodejích. Být backer asi trhal vlasy...

+8/0
25.2.2015 8:16

R94u55d15a 24S39l59a95v21í71k 5753188916661

Jestli problém nebude v tom, že se prodává v těch výprodejích.

0/−1
25.2.2015 18:06

B18a12r33t43o93l39o32m70ě16j 27K97u78s 2545486901563

22 lidí dělalo na tomhle 2 roky? Na hře téměř bez grafiky (to co tam je zvládne jediný modelář a navíc to bylo vidět už v kampani na KS), která neobsahuje žádný obsah, který by bylo nutné extra vytvářet nad tento základní koncept?

Z mé zkušenosti je to možné, ale pouze, pokud se to samé dělá několikrát. Tj. pokud se mění návrh, pokud se střídají technologie a po každé změně se začíná od nějakého bodu nanovo. 

Jenže návrh by měl být hotový a o technologiích by mělo být jasno už během kampaně a zkušený vývojář jako Molyneux by měl mít dostatek soudnosti, aby ani jedno v průběhu vývoje zásadně (a hlavně bez podrobného vysvětlení) neměnil.

+6/0
25.2.2015 5:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.