Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počítač, který porazil Kasparova, byl primitivní. Dnes se stroje učí

Schopnost počítačů porazit šachové velmistry je jedním z ukazatelů vývoje výpočetní techniky. První prohraná partie tehdejšího krále šachu Garryho Kasparova vyvedla z míry, v roce 1996 však počítač Deep Blue ještě zdolal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e66t72r 71L34e93h60n47e27r43t 2877415558136

Trochu z toho mrazí

0/0
7.4.2015 22:14

J56a46r18o24s55l85a31v 55R58e73z46n83i71k 4322473839320

Viz níže - minusy. Moc to nechápu. Aby byl stroj kreativní tak musí mít motiv být kreativní. Tedy musíme naimplementovat jakési biologické motivy či koncepty. Stroj sám os obě má jakou motivaci být kreativní. U člověka je to řekněmě zjednodušeně sobecký gen v interakci s prostředím co se týče evoluce a pak jsou to cíle - něčeho dosáhnout, být nějak v pohodě, atd. To je něco jako well being - biologická záležitost. Zlepšování nemá u stroje smysl. K čemu? K dobrému pocitu stroje, že je nadřazen? Že má radost z toho, atd. Jenže to je biologie.

+2/0
7.4.2015 12:29

J56a79r13o11s24l31a79v 25R13e72z38n18i68k 4882653629760

Kreativita je čistě biologický pojem

0/0
7.4.2015 12:30

J59a51r24o17s49l22a18v 23R79e51z25n74i29k 4242623549200

Jakmile mozek něco kreativně vymyslí s interakcí prostředí, tak to může naprogarmovat do počítače. nějaký algoritmus. Ale to už je vytvořená věc procesem kreativity. V počítači už to není kreativní, je to prostě algoritmus, ze kterého nelze kreativně uhnout.

0/0
7.4.2015 12:36

Z49b56y33n55ě75k 42Š17a98f34a16r15č52í85k 5457378255824

Vedete tu monolog, na který není nikdo zvědavý. Založte si blog.

0/0
7.4.2015 13:07

J65a84r17o71s15l64a94v 60R12e23z66n44i61k 4572623889540

Pokud se chceme bavit o kreativním učení tak je to plně v souladu s článkem. Nebo nechápete o čem mluvím,

0/0
7.4.2015 13:20

M35i20c51h37a13l 28D68v41o16ř15á18k 9885739457710

Je otázka kde končí kreativita a začíná indukce (Známe výsledek, známe vstupní parametry, vymýšlíme transformaci) --> umíme zpracovat dřevo, víme že kulaté kameny dobře cestují z kopce, chceme přepravovat náklad, není náhodou vynález kola pouze spojením již existujících informací? 

Jestli jestli kreativitu definujeme jako nový způsob využití existujících informací, tak to je něco co počítač (byť zatím omezeně) dokáže

+2/0
7.4.2015 15:29

T88o82n85d47a 71H53e64j49l60í50k 1218473559967

Tak šachy, to je o ničem, spíš by to chtělo , aby počítače válely v Go. 

Tam by se teprv projevil výkon počítače myslet dopředu. Nebo snad ~ 10 ^ 120 možností v šachu je srovnatelné s ~ 10 ^ 800 možností v Go?

Viz. : http://hra-go.cz/

0/0
7.4.2015 10:08

V20l49a70d90i38m82í48r 69K56r55i42s79t68e85n 7946632535968

Tak go je pro počítače trochu jiná výzva, ale i tam za poslední roky došlo k pokroku, ale cesta,aby porazil profesionála je stále dlouhá. Zase  se příliš v počítačovém go neorientuji, ale mám pocit že nezávodní program má sílu okolo max. 2 danu amatérského, speciální  asi bude trochu výš. Ale stejně  je to výkonnostně daleko( 1-6D amatérský a pak cca 1-9 d profesionální nad tím). Případné argumenty  že je to i díky nižšímu zájmu a snahy než proti šachui neobstojí. Go je velmi populární v Korei, Číně a Japonsku

0/0
7.4.2015 14:10

J15a76r70o25s84l72a16v 68R87e47z96n71i62k 4662283309680

Do počítačů by se mělo implementovat vědomí a halvně důvod. proč existovat. pud sebezáchovy.....strach před smrtí, sex, radost, požitkářství......prostě rozkošnická nervová soustava

0/−9
7.4.2015 8:59

K58a20r77e33l 74V80o60h98n47o77u25t 4978319690917

Implementuj!

+3/0
7.4.2015 9:05

J63a25r83o12s10l15a71v 10R74e52z19n42i10k 4682183449170

Pokud má mít někdo motivaci se zlepšovat, tak musí mít vědomí a pak důvod vzešlý z vědomí, ...pokud ho nemá - tak smrt je pro něj to samé jako život..neexistuje něco "lepšího" nebo "horšího". Lidi taky nedělají věci jen tak..ale ze strachu ze smrti, ze strachu obecně, z pudu sebezáchovy, z pudu bezpečí - tedy emocionálně se cítit dobře...

0/−2
7.4.2015 10:00

J16a29r76o43s84l47a93v 98R46e49z13n22i16k 4312193319980

hledání jakéhosi dobrého pocitu - radost, klid, seberealizace....

0/−2
7.4.2015 10:02

M50i91c74h64a14l 84D56v19o71ř60á74k 9155179887150

Strach, radost, požitkářství, jsou poměrně náročně implementovatelné koncepty. Ale dělá se na tom http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Brain_Project

0/0
7.4.2015 11:00

K76a56t89e85ř62i85n43a 48V50ý27b62o21r72n62á 6340489969

Vývoj umělé inteligence je úžasný a zrychluje se exponenciálně. Tomu člověk nemůže se svou evoluční schopností konkurovat a bude touto inteligencí postupně nahrazen.

+8/−7
7.4.2015 7:03

V35á78c58l85a45v 65P23o54t21k38a10n 8909843366847

Nesmysl, porad je to clovek kdo to musi nastavit aby to vubec fungovalo. Navic umela inteligence neni pouze o rozumu ale je treba tento stroj serizovat a udrzovat. Mozna za 500let.

+6/−1
7.4.2015 7:31

M74i97c15h26a26l 41D74v19o63ř38á88k 9305659437390

No zase tak rychle to nezavrhujte. Schopnost neuronových sítí se učit (se seřizovat) metodou backpropagation se datuje k roku 1969. Čili jsme schopni vytvořit stroj který se sám "seřizuje" mnohem rychleji než toho je schopen člověk.

+1/0
7.4.2015 11:33

J56o60s87e21f 79J67a91n78o96u96š14e50k 5963714888364

Předpokládá se, že počítač inteligentní jako lidský mozek tu bude do 20 let. Na tohle téma je skvělý článek v novém čísle časopisu Level.

0/0
7.4.2015 12:55

M21a26r70t35i46n 76D59u50f90e19k 3622267218364

Články a příspěvky budou psát počítače?!

+1/−1
7.4.2015 7:31

J11i84n65d90r71a 65N60o37v74á96k 1626274462339

Už je píšou.

+1/0
7.4.2015 13:54

M47a43r76e15k 23Z41a26h40r39a31d22i84l 6344509435301

On taky ten vývoj UI neprovádí jiná UI, nýbrž člověk. Proto může těžko UI komplexně nahradit člověka...

0/−3
7.4.2015 8:03

Z26b10y68n44ě79k 91Š23a94f86a33r44č49í60k 5197978705794

UI = User Interface, AI = Artificial Intelligence.

+1/−1
7.4.2015 9:35

F95i33l54i85p 25K82o43r31v87a52s 8486593424430

jsme češi, mluvíme česky. UI = umělá inteligence.

+1/−3
7.4.2015 13:19

V48l52a49d56i28m96í29r 32P77ý98c95h22a 8100464391178

UI je odjakživa uživatelské rozhraní Rv

0/0
22.4.2015 1:00

M94a81r60e74k 36Z78a63h34r92a55d82i28l 6964589915161

Mo(u)dří pochopili mou zkratku...

0/−1
7.4.2015 14:13

J43a84r83o17s27l70a55v 31T32a76c35h34o62v47s82k47y 2192870164180

To dost pochybuju. Architektura cipu uz je na hranici mozneho. Kvasinky se taky mnozi exponencialne jen do okamziku, kdy je z burcaku vino.

+4/−1
7.4.2015 8:22

F52i46l61i87p 76K22o76r64v72a36s 8766943804970

teďka se lidi snaží dostat dál za pomoci chemie... jinými slovy pracují s jiným typem architektury. Paradoxně se výrazně blíží původnímu významu slova Robot tak, jak byl uveden v knize R.U.R. 

Momentálně vznikaj chemický roboti, který sou schopný (teoreticky) v rámci lidskýho těla třeba lokálně dávkovat léky a další

+1/0
7.4.2015 13:22

Z63b18y39n95ě32k 20Š74a43f14a80r57č40í56k 5667318305804

Já bych to upřesnil. Člověk se stane tou inteligencí, takže není třeba to příliš dramatizovat.

0/0
7.4.2015 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.