Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Česká středověká hra láká na unikátní bojový systém

Titul Kingdom Come: Deliverance chce být originální svou mírou realističnosti. Jedním ze specifik hry má být bojový systém, který autoři označují za výjimečný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i14ř55í 38D76u57š53e55k 8482251391543

Tak bojeschopnost plnoplátu bez koně byla 3 minuty pak se jedinec unaví. Souboje byli hlavně o únavě a pokud meli skutečně meče a plátovou zbroj tak smrtelný úder byl většinou když jede z bojovníků už ležel na zemi vysílen. Zato takovej morgenstern nebo nějaký řemdich to dokázalo prorazit lebku a sundat protivníka celkem rychle.

0/−1
9.6.2015 8:38

J61o46z12e93f 44N30o97v48ý 4943705171419

Ten hype je podobný jako u Mafie2. Snad to nebude mít stejnej osud.

+1/0
7.6.2015 9:13

M36a68r45t31i91n 94B20e93n10e59š 3112437654779

Nevim nevim, mam z toho spíš obavy... podle mého názoru "realističnost" měla u her nějakou hodnotu naposled před 10ti lety. Dneska dobrou hru nedělá přeci vůbec to, jak moc je realistická. Ba právě naopak, většina studií ukazuje, že lidé se uchylují ke hrám s očekáváním zkušenosti, která je spíše opakem reality (proto je populární sci-fi a fantasy). Ze stejného důvodu taky moc nefrčí věci jako Wii, Kinect apod. - tj technologie, které mají přinést realističtější zážitek z hraní. Mainstream hráč chce prostě u hry pohodlně sedět, bavit se u ní, a je mu celkem jedno, že balistika kulek přesně neodpovídá skutečnosti. Historicky vzato přilišná snaha o realističnost hrám spíše škodí.

0/−2
6.6.2015 20:58

M95i91c22h11a63l 57T32o76m58á39n24e67k 9327799616

jeste by ne, chci sizahrat a nejele neco co si normalne nemuzu prozit a v realu si skutecne asi na drakovi nezaletam, kdezto v airbusu treba sance je

0/−1
6.6.2015 23:45

M76a89r83e77k 85Z92a54h64r58a44d53i24l 6794529275801

Rozhodně nesouhlasim. Tahle hra je od začátku koncipovaná jako realistická - ve středověkém prostředí. A s touhle vizí byla taky hráči skrz kickstarter financovaná. Ta hra má potenciál právě proto, že dnešní doba (a herní scénu nevyjímaje) se v masové míře lidově řečeno "debilizuje" a proto hráči (určitá nemalá skupina hráčů) touží po propracovanějším, realističtějším a "chytřejším" přístupu ve vývoji. Jasně že nemůžeme počítat s tim, že to sedne každýmu, ale už teď si troufám říct, že přesně taková hra tady dlouho chyběla...

0/0
8.6.2015 8:08

M96a84r47t48i40n 81P96ř53e76n98o22s43i43l 3141260812

Zase se ukazuje jak "čecháčci"  umí převážně jenom kritizovat a hledat chyby. Zatímco aby místo toho přáli téhle české skupině vývojářů úspěch, ten člověk co vede studio a potažmo i vývoj hry je jeden z nejlepších českých herních vývojářů, který stojí za pár celosvětově úspěšnýma hrama, takže si myslím, že asi ví co dělá. K tomu na Kickstartru vybrali na vývoj hry za pár hodin víc než potřebovali, takže vaše "hejty" jsou absolutně bezpředmětné, když tolik lidí z celého světa v této hře vidí obrovský potenciál.

+4/0
6.6.2015 20:19

Z25l50a20t22u47š56e 67J85e83l14í14n95k34o41v71á 1595342947242

Jestli tam nejsou černí otroci, tak se to v USA jako nekorektní neujme.

(viz předchozí stížnosti na podobné středověké hry v Evropě)

0/0
6.6.2015 18:37

M38i58c11h79a42l 25V55e52r24n11e49r 8977976377764

To je nesmysl. Podle grafu zveřejněného před rokem tvořily příspěvky od lidí z USA zhruba čtvrtinu celého objemu příspěvků. Ty výtky ohledně černochů Vávra (šéf týmu) zmiňoval, ale spíš jako takovou humornou zajímavost - týkalo se to spíš lidí, co nepochopili, že se jedná o historickou, ne fantasy hru, anebo neměli ponětí o historii českých zemí (což se asi dá pochopit).

0/0
8.6.2015 15:30

M69a21r59t94i49n 21R10a42c43h43f56a64l81s27k74ý 9265297150551

Mount and blade to strčí do kapsy:-P

0/−1
6.6.2015 13:37

A25d11a82m 34S64v69o32b55o28d87a 2847769370365

Tím myslíš, že tato hra strčí do kapsy Mount and blade, nebo že Mount and blade strčí do kapsy tuto hru???

+12/0
6.6.2015 14:17
Foto

J23i81ř76í 19K22r93á80k93o24r53a 9259603

No a ve hře pak zabliká trojúhelníček, signalizující, že má hráč stisknout tlačítko s trojúhelníčkem, aby provedl výpad, což bude velmi zábavné.

0/−1
6.6.2015 11:36

P97e79t35r 94K95a93d81e96ř54á51b14e51k 6367482317

ne tak zábavné jako kliknout na levý tlačítko myši pro útok a pravý pro obranu ;-D jak je to ve všech hrách TES.

0/0
7.6.2015 16:10

O33n25d64ř15e17j 43B82o14k 4177611328478

Tak ten dlouhý souboj bylo 7 švihnutí meče, 1 kop, a dva údery hruškou. To zas tak dlouhé není.

+6/0
6.6.2015 9:44

O20n40d70ř84e32j 36B84o43k 4377591348158

Tak bez brnění to souboj na 2-3 seky asi skutečně byl, ale s brněním člověk tak nějak vydrží víc.Spousta potenciálních smrtelných úderů sjede po pancíři. Nicméně asi pro efekt souboj vyšperkovali;-)

+3/0
6.6.2015 9:39

H87y32n84e31k 71T55r37o87j88a78n 1261871163209

Všechno to záleží na tom, jak to půjde nebo nepůjde ovládat. Najít ten správný poměr realističnosti a hratelnosti, no, nezávidím jim to. Je to v tom obrovský potenciál jak celou hru naprosto pohřbít.

Ale ukázka je super, hlavně ta first person část...

+9/0
6.6.2015 7:51

M42a55r89t27i13n 57Č85e62r21v21e32n25ý 3286177981881

Právě ta first person část spoustu lidí odkojených na MMORPG odradí. Na to ostatně dojel i Elder scroll online.

0/0
6.6.2015 14:01

H95y27n36e42k 30T85r71o36j75a29n 1721531313319

Nechápu, jak by to někoho mohlo odradit. "hra je to sice dobrá, ale odradil mě ten 1st person pohled"

+3/0
6.6.2015 16:01

M33i60r52o75s45l66a39v 78K72r70a93h75u10l69í12k 6637564474

na 1st person že dojelo ESO? ;-D Od začátku 1st person vůbec nebyl plánovaný, ale fan base řvala, že jej tam chtějí, takže jej ESO má, ale není to defaultní pohled a hraje se to primárně ve 3rd personu. ESO dojelo na jiné věci. Grafika a 1st person to rozhodně nebyl.

0/0
8.6.2015 12:32

L90u70k51á82š 67V30l47k 2151789704546

Jo souboj vypadá nádherně (ikdyž otázka zda to přesně takto bude v reálné hře). Jinak pro zajímavost (četl jsem to jinde, jen předávám dál), prý je snad poprvé vidět v soubojích mečem systém boje tzv. half swording (chycení meče druhou rukou za ostří kvůli větší razanci úderu), nebo správné použití pommelu (konce rukojetě meče).

Ještě dodám (k té realičnosti), že kdysi dávno mi jeden člen historického šermu říkal, že dlouhé souboje mečem ve středověku ve skutečnosti netrvali 3 5 10 minut, ale opravdu pár výpadů a konec... Ale asi měl na mysli souboje bez brnění. Každopádně se dá říci, že i delší souboje se našli když se celá dlouhá staletí šermovalo... :-)

+3/0
6.6.2015 2:41

M59i36r64o39s59l67a55v 78A61d77a29m25k35o33v60i41c 2599820183

Ve stredoveku se skutecne moc nesermovalo, a to s ani bez brneni. Mece i brneni byly tezke a presnost uderu a seku tim nutne trpela, takze opravdu par svihu a byl konec. V bitvach, ktere trvaly hodiny, pak na nejake paradicky nebyl ani cas ani prostor. Extremni v tomto byli japonsti samurajove - s lehkou zbroji a smrtici katanou byli radi, kdyz dostali cas na druhy svih, prestoze kondicne by toho zvladli mnohem vice.

Serm je spise zalezitosti novovekou, kdy se sermovalo s lehcimi zbranemi a vesmes beze zbroje. S kordem si muzete dovolit mnohem vice, nicmene presto je to energeticky vydej na urovni ledniho hokeje, kde se pro udrzeni maximalniho vykonu strida po ani ne minute.

+8/0
6.6.2015 2:51

P79e37t37r11a 11M47i62c12h22a47l96o74v21á 9795521187

Tak samurajská zbroj je právě stavěná proti sekům, nejlehčízbroj měli obyčejní pěšáci. Přilba „pancíř“ a ochrana předloktí. Lepší zbrojpak měla krom přilby i masku která kryla větší část obličeje a krku. Ramenní chráničea ochranu chodidel a holení. Také byl „pancíř“ skládán z malých obdélníčkůkvalitní oceli a takto lamelovaná zbroj vydržela i bodnutí katanou, či oštěpema šípy. Proti tomu byl „pancíř“ pěšáků z „jednoho kusu“ (přední plát azadní plát) takže oštěp, šíp či bodnutí katanou měl větší šanci na průraz.Nehledě na to, že nebyl nijak chráněn krk, ramena a horní díl rukou.

0/0
6.6.2015 18:42

M40i43r18o54s90l50a84v 36A32d65a46m90k51o18v47i39c 2349500433

Ja netvrdim, ze ne, jen jsem to daval do protikladu k tezke zbroji. Podle toho, co jsem o samurajich cetl a slysel, bylo nejcastejsi pricinou konce devastujici zraneni ruky, po kterem nemohli pokracovat dal. A to, pokud ruku nekryjete kusem radne oceli vcetne prstu, kde s katanou velmi rychle. My jsme cvicili samozrejme jen s bokkenem a pri nacviku sestav jsme priblizne vedeli, co souper udela - ale prsty, zapesti a predlokti jsme meli omlacene stejne fest. Nechci ani pomyslet, jak by to bylo naostro (s oceli v ruce a bez napovedy).

0/0
8.6.2015 12:21

P53e57t88r11a 37M47i29c58h14a50l96o76v17á 9935891527

Tak to jo, jinak katana je zbraň strašná i krásná. Přiznám se, že jednu doma mám a je to jako držet v ruce 60cm dlouhou břitvu, respekt získán skoro okamžitě. Když ji člověk drží v ruce, dokáže uvěřit tomu, že zvládne čistě přeseknout člověka jak nic.

0/0
8.6.2015 22:48

M86i68c41h32a53l 15V71e63r20n94e54r 8637816237554

Přesně tak. Nějaké máchání obouručákem jako suchou větvičkou je záležitost spíš pro Final Fantasy:-) Taky odrážení seků ostřím na ostří by skončilo během chvilky zničením zbraně. Takže dva obrněnci se nesnažili toho druhého přeseknout v půlce, ale najít mezeru mezi částmi brnění, a tam zarazit meč spíš jako kopí. A o obranu proti úderům soupeře se většinou postarala zbroj.

0/0
8.6.2015 15:40

L41u66k31a63s 16S13u94c87h95a86n10e87k 5586247703560

Těch zmiňovaných pár seků neznamenalo, že souboj trval vteřiny ... obyčejně se obcházeli, zkoušeli reakce protivníka a až ta závěrečná část trvala těch pár seků.

A jděte do háje s tím "brněním". Oba aktéři videa mají na sobě plátovou zbroj. Kroužkovou zbroj (brň hovorově "brnění") jsem tam nikde neviděl.

+2/0
6.6.2015 10:50

T47o64m 48S16l17a79d44e71k 8886468920568

Pro "pommel" máme pěkný český výraz... hruška :-)

Mě přijde zvláštní uzveřejňovat ukázku dvou borců v plné plátové zbroji s kratšími meči. Ubít mečem někoho v plátové zbroji není jen tak, existují vhodnější nástroje na takového protivníka.

0/0
6.6.2015 13:19

P73e64t16r12a 72M82i74c23h10a90l93o63v90á 9815411437

Proto vznikly kuše a různě tvarovaná válečná kladiva apalcáty. ;-)

+1/0
6.6.2015 18:25

M93i90c10h17a72l 40V15e57r74n42e21r 8697776847694

Meče samozřejmě používali i rytíři v plné plátové zbroji. Byl to hodně boj na tělo, kdy se snažili vrazit špičku meče do mezery mezi kusy brnění.

0/0
8.6.2015 16:12

F59i39l40i80p 92P24o26l22á45k 5248795612828

Hlavní omezení pro délku soubojů byla váha. S mečem těžkým jak kráva se dalo šermovat tak 5 minut, obzvláště, když na sobě měl ještě voják zbroj. Přes zavřenou helmu sotva dýchal a šlo mu o jediné — srazit oponenta na zem. Pak k němu přiběhl někdo, kdo se specializoval na dorážení a postaral se o něj. Samozřejmě, ne vždy. Ale se zbrojemi a zbraněmi, které jsou v tom videu, to jinak prostě nešlo. Obzvláště, když do sebe rubou meči. Na plátovou zbroj to chce nejlépe střelnou zbraň, a když to nejde jinak, tak různá kladiva, jitřenky a podobně.

0/0
7.6.2015 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.