Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový DOOM nezklamal. Je nejlepším možným návratem ke kořenům

Odhalení čtvrtého dílu DOOM zažehnalo obavy. Oficiální video naznačuje, že vývojáři citlivě zkombinovali styl prvních dvou dílů se svěžími prvky. Titul tak respektuje styl série, zároveň však působí moderně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83a82v10e71l 46T41r53ů85b88l 8381184277786

To je nádhera! No a DOOM 1 hraju dodnes a stále mě to baví.

+1/−1
23.6.2015 18:33

P43a12v41e79l 63N83o77v47o24t91n62ý 6295826428186

dobrý, akorát nevím, zda je to v dnešní době korektní, zabíjet...

+1/0
22.6.2015 13:52

E87m96i56l 71M25o24r52a40v27e68c 3744144725710

No ja si to urcite zahraju, video me naladilo

+3/0
17.6.2015 23:10

P50a59v47e55l 51K45r82a28l 4728929669622

A na XBox 360 nic?

0/−3
17.6.2015 19:22

V70l68a90s46t52i62m97i45l 97M91e81d45ř12i64c90k71ý 8244204878790

těším se :-)R^R^

+1/0
17.6.2015 16:20

T14o74m72á41š 24S72k41á96l35a 6688337

No, počkám. IDSoft už prakticky neexistuje a tohle dává dohromady ten horší zbytek týmu co dělal RAGE s novýma lidma "odjinud". 

Zatím mi to přijde stejné jako Doom3. Jenže narozdíl od D3 se zde nekonají grafické inovace a nečekám, že level design se vrátí ke kořenům.

0/0
17.6.2015 14:18

P62e14t61r 52N82o49v79á26k 1225151379738

Ach... V:-)

+2/0
17.6.2015 10:07

M58a76r12t53i86n 54V20e14v61e15r86k57a 8952948584

Bude taky SEXDOOM? ;-D

+4/0
17.6.2015 9:42

J32i78ř30í 11P20o39s67p29í41š49i21l 2186324444939

Těším se, kupuji hned jak budeR^R^

0/0
16.6.2015 21:43

V74a73š76e11k 24H64a22v28r54á51n24e63k 8709579276148

Zkoukl jsem vsechna videa:

+ rychla akce

+ detailni grafika

+ brutalni

- proc to cele vypada jako fotka v sepia ve tme?

- vetsina demonu vypada jeden jako druhy.

- design levelu me nepresvedcil - prostredi se zda malo ruznorode.

- "fatality" mi neprijdou jako neco, co zlepsi hratelnost.

- slow motion pri zmene zbrani ubira na spadu hry.

=Zatim spis drobne zklamani.

0/0
16.6.2015 11:05

J56a86n 90H57e46l91l14e27r 9438895576

Já vám nevím ...  původní hra byla ... no jiná. K tomu způsobu hraní, který reprezentovala, se takovéhle lokace nehodí. Jsou krásné, to ano ... ale jsou nepřehledné, pro pohyb nejsou pohodlné. To právě dělalo DOOM tím čím byl. Že se dalo pohybovat snadno, orientovat snadno. V tom pseudo 3D, v kterém to bylo, navíc nehrozilo, že si člověk připadá jak když spadne do míchačky.

Grafika je moc hezká, ale to nestačí.Střílet brokovnicí tam nedává skoro žádný smysl.

+5/0
15.6.2015 21:50
Foto

J70a14k74u46b 87R69a67i39d22a 5808936809934

Vypadá to skvěle, jediná věc (drobnost), kterou nechápu - proč zase Mars? Bylo by osvěžující se posunout dále ve sluneční soustavě. A s tím souvisí další věc - proč zase reboot, víc by se líbila nějaká forma pokračování.

0/0
15.6.2015 20:42

P19e59t74r 58J94a74r96o70š 2234451645307

protoze je to remake a puvodni hra mela s marsem dost spolecneho?

0/0
16.6.2015 19:35
Foto

J40a86k56u82b 68R58a67i33d16a 5518246799154

Původní hra byla na jeho měsících a v pekle, což mi tedy přijde jako zajímavější myšlenka (stranou nechme to, že ve hře Phobos vypadal spíš jako opravdu Mars a na desetikilákovém Deimosu byla podezřele pozemská gravitace...). A druhý díl byl na Zemi, takže Mars vlastně uvedla až trojka, jestli se nepletu.

+1/0
16.6.2015 19:46

P35e93t13r 27H14á32j62e15k 4960472851264

neřeš, řež...

0/0
22.6.2015 11:24

M55i31c67h92a85l 56B68e20d25n56á82ř 6205551538314

na nějaký závěry si počkam než seberu první modrej klíč ;)

+14/0
15.6.2015 20:06

A36n57t86o67n45í94n 52Ž69o79h93a 2535190228116

Nebýt názvu, nikdo by při prezentaci nevydal hlásku a už vůbec ne nějaké nadšené oooooooooh při rozřezání impa motorovkou. Ukázkový případ hry, která těží jen z minulosti a vzásadě dělá v dost zásadních věcech krok zpět, což je špatně. DooM3 nebyl ideální, ale mohl to být dobrý základ, na kterém stavět další pokračování.

normálně by se tohle na E3 ani nedostalo a v krabicovce by se to prodávalo max za 599,-, to je bohužel fakt. I když chápu, že je tu asi početné publikum, které to osloví, tak mě prostě tahle přehnaná nostalgie už štve.

Do vydáná času dost, ale když tedy přijmu, že hra má být jen řežbou, tak dosud ukázané zbraně na mě moc nezapůsobily, což může bejt dost fatální. Ale do vydání času dost, uvidíme jak to dopadne.

0/0
15.6.2015 19:40

P25e43t48r 70J65a23r37o98š 2394291945557

prosim. vedle je clanek o halo5.

0/0
16.6.2015 19:37

J68a89n 77S21t91e70j60s11k36a56l 8191799502310

ač velký nostalgik, který na D1 a D2 vyrostl sem na toto koukam skepticky... trošku mi to smrdí po Duke Nukemovi....

+2/0
15.6.2015 15:54

V12á61c86l98a42v 47Z55e18m10á22n43e49k 4898393921360

Nevím nevím uvidíme

0/0
15.6.2015 15:51

J27a67k72u88b 35N62e90b68u11r81k57a 6205747670349

Největší dojem na mě zanechalo, jak publikum aplauduje při každý "zajímavý" brutalitě. Dokud to trhání těl mělo tu kouzelnou grafiku minulého století, bylo to úsměvné, teď už na tom nic zábavného nevidím..

+4/0
15.6.2015 15:15

M67i29r44o21s75l22a40v 85J56o98r60d89á64n 6779520803304

Podle 10 minut bych raději nehodnotil. A double jump v doomovi?

0/0
15.6.2015 13:20

P17e98t39r 51J17a61r94o48š 2694281965607

proc ne? nebo by se nemelo skakat vubec (tak jako v originale)?

+3/0
15.6.2015 13:33

T88o45m42á41š 87V75a30l54s 7284278233863

Od doby DOOMa 2 a hudebně totálního QUAKE 2 se soundtrackem od Nine Inch Nails a mým oblíbeným hřebíkometem jsem střílečku nehrál... Dvacet let... Tohle bude asi návrat do mých mladých let... Doufám...

+2/0
15.6.2015 12:54

M80i25l89o73š 72K35o89h58o10u37t 6134744385821

Jen malá připomínka.. Nine Inch Nails stojí za hudbou z Quake 1... Za muzikou 2. dílu stojí Sonic Mayhem.

+7/0
15.6.2015 12:56

R59o66m48a71n 16Š92i43m35ů67n63e28k 4579768111

Cítim to podobně, už je to dávno co jsem si zastřílel naposledy.

0/0
20.6.2015 15:38

V32i35k12t89o85r 52W70o91l71f 8302758433376

Jaká absence příběhu? Doom měl příběh.

+8/0
15.6.2015 12:52

A48n60d61r41e66j 13B14r25a62b16e56c 4212301527554

Prvni dva dily mely pribeh?

+3/−6
15.6.2015 12:56

V57i35k55t24o58r 88W35o73l35f 8232888853226

No, řekněme zápletku. Rozhodně ne tak pitomou, jako je uvedena v článku.

Že to tu každý měl upirátěný bez papírového návodu s příběhem, to není problém Doomu.

+11/0
15.6.2015 12:58

V67i94k27t94o71r 64W94o73l15f 8312608533716

Stačí se podívat třeba na anglickou Wiki

https://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(1993_video_game)#Plot

+2/0
15.6.2015 13:05

P85e69t29r 54J77a64r98o24š 2444451735607

Pribeh jednoduchy, ale pro podstatu hry dostacujici.

Jses X Y, stalo se tohle a tohle, ty musis udelat toto a toto. vyraz tam a tam.

Co to je, kdyz ne pribeh?

+4/0
15.6.2015 13:23
Foto

J84a48k22u85b 36R28a76i27d91a 5568666879604

Deimos, následující po Phobosu, který se náhle vznáší nad peklem, to mi přijde jako rozhodně zajímavý motiv (a od něj se odvíjí příběh, akorát je tedy vyprávěn dost skromnými prostředky - titulky mezi epizodami). A v druhém dílu, kde mariňák zůstane posledním člověkem na Zemi, kde odevzdaně čeká na smrt, s vědomím, že zbytky lidstva jsou zachráněny, to mi taky nepřijde jako absence příběhu.

+6/0
15.6.2015 20:58

J48a64k57u80b 51M13a94š69e85k 6122656540797

Vyvojari by se meli zamyslet. Prisla doba, kdy uz hrac nehledi na grafiku tak jako drive a samotnym zamerenim vyvojaru jen na ni trpi dalsi oblasti her. Proc dneska maji takovy uspech indie hry. Protoze tvurci se zameruji na obsah hry a jeji hratelnost. Doom byla rubacka, ktera mela jednu z nejlepsich hratelnosti 3d strilecek vubec. Tohle nema z hratelnosti nic.

+1/−1
15.6.2015 12:42

J44a33k85u96b 33Š59r52á44m86e26k 4828863782131

Dříve hráči koukali více na grafiku? Kdy to bylo? ;-D

+1/0
15.6.2015 13:17

P82e36t79r 38J12a40r93o39š 2104501435927

Hraci grafiku nevyzadovali, ale grafika na ukor hratelnosti jim byla vnucovana. Kdyz se hraci ozyvali, bylo jim vysvetleno, ze dneska jsou trendy jine, ze jsou dinosauri lpici na starych tradicich, atd.

0/−1
15.6.2015 13:29

M41i78l89a97n 46K55o41t56o83u52č40e94k 2336178442267

Nikomu nic vnucováno nebylo, tady je a když se ti nelíbí, tak jí nehraj, pokud by si hráči ty hry dobrovolně nekupovali, tak by je s tou grafikou nikod nedělal.

0/0
15.6.2015 15:24

P60e48t74r 92J71a10r21o43š 2164721635237

Ta doba se imho zmenila s rozmachem steamu, kdy zacala hry kupovat rovnomerne temer cela hracska komunita. Tedy i hraci co drive prevazne piratili. A nej jen konzoliste a deti z bohatymi rodici.

Dalsi korekci trendu byl samozrejme nastup komunitnich financovani. Tudiz dnes trh odrazi mnohem presneji to co hraci chteji.

+1/0
15.6.2015 17:56

P84e14t33r 44J62a39r27o73š 2534881795367

Jinak nemate samozrejme uplne pravdu. Pro hrace je mnohem snazsi nejaky ten nedostatek prekousnout, nez nehrat nic.

Kdybych si mel napriklad koupit jen auto, ktere se mi 100% zamlouva, tak dodnes musim chodit pesky. ;-)

0/0
15.6.2015 17:59

T55o32m29á39š 94S83k14á93l94a 6778777

to se na mě nezlobte, ale jako pamětník Doom vím, že jsme hodně s úžasem hleděli na každou novou verzi, i kvůli grafice. Byla to doba před konzolema, s jejichž příchodem právě tento technologický pokrok prostě zamrzl. Ale bylo běžné kupovat grafiku co rok, dva, protože vyšlo něco, co vypadalo úžasně a lidi to chtěli mít.

0/0
17.6.2015 14:13

P61e75t50r 30G41a66z56d90a 6728902289707

viz třeba unreal ..... kdy jsem kámošovi pučoval peníze, protože mu chybělo na novou grafiku.

0/0
19.6.2015 9:11

J78a29k94u41b 92M89a70š71e71k 6672476460497

podle tech videi to vypada, ze na klasickeho dooma to nebude mit ani na jeho kotniky. Je to blize k D3 a to zas takova pecka jako 1 a 2 nebyla :(

0/−3
15.6.2015 12:36

M80i81l47o31š 68K69o27h17o35u70t 6684224195851

Doufám, že to supermanství, kdy hlavní hrdina trhá démony na kusy, bude možné jen po sebrání nějakého powerupu...

Nějak se nemůžu ubránit dojmu, že hlavnímu hrdinovi, byť je to neohrožený mariňák, více slušela role obyčejného človíčka, který s nalomeným zdravím a několika málo náboji musí s alespoň nějakým rozmyslem zlikvidovat hordu monster, která čekají v další místnosti. To vytvářelo ve spojení s hudbou a strašidelnými zvuky tu správnou, strachem podpořenou atmosféru.

Také si nejsem jist, zda to prostředí není už trochu nudné... Ano, grafika je moc pěkná a koridory jsou propracované, ale hůře se v nich díky "přeplácanosti" orientuje. Stará hnusná grafika 90. let jim sedla nějak lépe a lokace měly i tak zajímavou atmosféru.

A přitom by se se zapojením fantazie a dnešní technologie daly vytvořit zajímavé a neotřelé mapy. Ale chápu, že umělá inteligence to má takhle snazší - jít po Vás jedinou možnou cestou, pěkně tunelem. V nějakém komplexním prostředí by asi ty sice pěkné, ale za to hloupé figurky zabloudily.

Ale abych jen nekritizoval.. Nějaká ta Doomovina z toho cítit je a jako skalní fanda Doomu se na hru samozřejmě moc těším. Snad ukázky byly jen takovým drobkem, stejně jako několikavteřinové video, které nám autoři ukázali nedávno. Nechám se překvapit. Snad příjemně...

+12/−3
15.6.2015 12:31

M96a96r16t45i37n 61L50i20b10i52c20h 3141341168161

Souhlasím s prostředím, je dost monotónní. Sice pěkná grafika, ale chodby jsou pořád stejné. Nicméně motorovka je hustá ;-D

+1/0
15.6.2015 12:39

R92u38d13o80l60f 84Z18á69p14o31t10o62c52k57ý 1360296837142

Tak nechme se překvapit a to video berme jen jako demo, aby ukázali jak to asi bude. Myslím, že na nějaké závěry je ještě brzy.

0/0
15.6.2015 13:39

T64o73m73á60š 12S19k87á39l70a 6478787

jenze na solo melee zbrane a ne uplne spatny level design zase mame noveho Shadow Warriora, ktery je s katanou asi nejlepsi FPS rezba. Na toho zase Doom 4 mit nebude.

0/0
17.6.2015 15:49
Foto

A57l64o92i11s 29S77e40č19k38á35r 4312880370128

má to být DOOM...ne AVP...

+2/0
19.6.2015 12:08

M23i37l97o96s61l72a32v 36J98a68n41o41u41š35e92k 3926303233698

To co říkáte ale nemá příliš společného s Doomem. Jako jiná hra ok proč ne... jako Doom, ne díky. Možná už jste zapomněl (je to už opravdu dávno), ale Doom byl "příběh" superčlověka kosícího tisíce pekelníků bez náznaku únavy... :-)

0/0
22.6.2015 10:58

R89a55d65e16k 61K33y79n94c20l 9559781436832

Grafika naprosto super ačkoliv mě připadají nepřátelé trochu menší než bych mě vyhovovalo aby to ladilo mému oku a měl jsem z nich trochu větší strach. Také otázka na jakou úroveň obtížnosti to hrál předpokládám že asi na nižší pro prezentaci hry.  Je to jenom ukázka takže určitě je na co se těšit a doufám že hlouběji ve hře dostojí úrovně prvních dílů a já budu mít strach se podívat za roh nebo do tmavého místa. Rozhodně si myslím že se zatím nemají za co stydět a multiplayer bude jistě zábavný.

+5/0
15.6.2015 12:31

F46r58a87n81t88i42š18e73k 56K30ý64h33o68s 8868451143256

všimli jste si, že do tý dvouhlavňovky láduje vystřelený náboje? ;-D

0/0
15.6.2015 12:13

T45o14m17á28š 47S56k57á30l45a 6738817

polovina modelů znamená poloviční náklady na vývoj a víc peněz na marketing :)

0/0
17.6.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.