Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena za úspěch: vznik Zaklínače 3 stál 1,9 miliardy korun

Za obdivuhodnými výsledky Zaklínače 3 stojí úctyhodné investice a citelné množství práce. Hra vznikala tři a půl roku a jen interně na ní pracovalo 240 lidí. Včetně externistů, kteří však byli zapojení i do marketingu, s realizací hry pomáhalo 1 500 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75d40a40m 14T59e57r12š 5432304578447

Když už člověk píše o rozpočtech, tak by bylo vhodné si důkladně nastudovat fakta. Autor článku zmiňuje sice jiné hry, ale vůbec nepadlo ani jedno písmenko o hře Destiny. Ta měla rozpočet 500 milionů dolarů !! Přičemž očekávání nenaplnila takřka vůbec...O to víc je důležité vyzdvihnout, co dokázali polští vývojáři...S takřka osminásobně menším rozpočtem vytvořili famózní veledílo, které zcela po právu aspiruje na hru roku : )

0/0
14.9.2015 1:25

L60e21o58š 85V63e34r93n72e26r 4244250446743

To je stejně neuvěřitelné, jak je to drahé a kolik lidí na tom muselo makat. Ale stálo to za to. Dražší už je snad jen raketoplán a Blanka :-)

+8/0
12.9.2015 9:46

H53y79n77e76k 29Š73l72a76h63ů13n70e12k 4699403156909

... a Daikatana ;-D

0/0
12.9.2015 18:48

A14n17d74r52e70j 65B22r10a37b74e48c 4102661357464

Pochybuju, ze by Daikatana stala vic nez Zaklinac. Tehdy na hrach pracovaly mnohem mensi tymy a vyvijelo se to tri roky. Tedy i kratsi dobu.

0/0
12.9.2015 20:18

K11a85r60e36l 81N38o37v70o53t92n40y 2891195889540

Jestli neceho v zivote nelituji, tak je to koupe sberatelske edice Zaklinace 3 R^

Hraju pocitacove hry nejakych +/- 20 let, a muzu zodpovedne rict, ze tohle je nejlepsi hra, jaka kdy vysla. Prvni dil Zaklinace byl uzasny, druhy mozna trochu slabsi, ale ten treti dil je naprosty vrchol, po vsech strankach.

Pro milovniky dila A. Sapkovskeho povinnost. Pro milovniky RPG zanru povinnost. Pro milovniky pocitacovych her obecne, opet povinnost.

Polaci proste natrhli pr#el celemu svetu :-).

+13/−4
12.9.2015 2:24

V57l42a88d64a51n 70K53a77h62a53n 9521134384292

Prvni dil byl uzasny? Kdyz to porovnam s RPG pred 20 lety tak Zaklinac 1 byl jen behani sem a tam. Jo jasne pekna grafika a iluze volnosti (napr. nekdy nebyl schopen peskocit 20cm zidku :D). Ale jinak byla nutna nulova invence hrace, proste jen behani sem a tam a sekani mecem. Hry jako DM, BG nebo Fallout byly herne nekde jinde.

+4/−4
12.9.2015 6:40

V17l47a39d62a26n 20K75a86h12a77n 9301594244432

Jen dovysvetleni. Mi se Zaklinac 1 libil, ale zrovna uzasny bych ho nenazval ...

+7/−1
12.9.2015 6:44

J62i61ř76í 66K51o93d84ý82d58e94k 7800670486423

Atmosféra - to se mi vybaví u Zaklínače 1. Nedokážu to nějak vysvětlit, ale tohle u mě přebíjí všechny nedostatky.

+2/0
12.9.2015 9:15

K17a32r53e18l 30C32h24a39r24v79á42t 3116517790

Bojovým systémem je samozřejmě třeba v BG mnohem zajímavější. Na zaklínačovi (jedničce a dvojce) jsem ale nejvíc oceňoval, že autoři dokázali vystihnout charaktery postav natolik, že jsem měl pocit, jako by dialogy vymejšlel sám Sapkowski. Hra zahrnovala i trochu cynického humoru, který byl velice blízký stylu autora předlohy.

+2/0
12.9.2015 10:28

V22l38a50d17i18m91í11r 94K11r58i27s55t70e21n 7666702245838

Dle mého 1. díl byl inovativní svou relativně dospělou temnou atmosférou, pro znalce Spakowského knih nic nového, pro jiné trošku šok. Dále pokus o změnu stylu vyprávění, kdy v jiných RPG se instinktivně snažíte dělat pro vás nejvýhodnější volby nebo ty o kterých si myslíte, že se od vás čekají. Tady prostě nevíte a výsledek jste zjistili až za několik hodin. Byl to čerstvý temný  vzduch do evropských RPG. Dále to vše na zastaralém licencovaném enginu Aurora který Poláci dost překopali až se v Bioware divili co to všechno zvládne. Myslím, že 1. díl byl inovativní vyprávěním.

+2/0
12.9.2015 16:36

M12i52r43o93s57l96a45v 83S29t82a29s75t25n71y 7814553416501

Tak ve Falloutech se hráč následky svých činů dozví až po dohrání hry a občas prostě byly překvapivé.

0/0
14.9.2015 9:28

J86a88k66u53b 40P58e14e96t 7473198652531

Hraju pocitacove (a konzolove) hry uz prez 20 let a jsem fanopusek hlavne RPG... a ani jeden zaklinac se mi ani trochu nelibil. Tim neřikám, že je to špatná hra, ale pro každého příznivce RPG her to opravdu není a pro fanoušky počítačových her obecně už vůbec ne... (bavíme-li se o povinnosti). Zaklinace bych si nekoupil ani ve sleve za 200,- a ani zadarmo, až tak mě nebaví a nelíbí se mi. Oproti tomu knižní předloha, svět a vše kolem se mi líbí velice.

Oproti tomu starý Fallouty,ale i nový od Bethesdy i Morrowind, Oblivion nebo Skyrim můžu hrát pořád dokola. Stejně tak RPG hry od Bioware.... teda krom Mass Effektu 2 a 3, z té série se mi líbil jen první díl.

+1/−2
12.9.2015 7:35

M24a39r76t88i66n 57H32r24o92u66d86n34ý 6728357782386

Tak jedničku jsem dohrál, ale vadilo mi neustálé tuhnutí za zamrzávání hry. Ta hra na W7 je hodně nestabilní.

Dvojku mám též koupenou (za 3 dolary), ale ještě jsem to ani nenainstaloval...

Na trojku tudíž zatím kašlu, 50GB na disku fakt nemám.

0/0
12.9.2015 8:13

M75a70r23c29e33l 77H14r70o52c53h 9479459552

Tak smaž porno. :-P

0/0
13.9.2015 11:08

K47a40r91e68l 89C16h39a18r66v49á66t 3626747630

Jednička měla lepší příběh, ale dvojka se mi více líbila bojovým systémem. Boje ve dvojce byly obtížnější. Na dvojce byla škoda, že byla dost krátká.

S trojkou počkám, až budu mít výkonnější stroj. :-)

0/0
12.9.2015 10:20

P61a25v40e73l 12Š81m42í83d 5272845878484

Koupil jsem si stejnou edici. Budiž výstrahou a ponaučením všem tvůrcům odfláknutých her, které jsou kalkulovány jen na komerční zisk. Ty si nekoupím nikdy. Zaklínač má propracované příběhy i postavy. Škoda, že prostředí až příliš kopíruje Polsko. Tady si troufám říci, že prostředí v Elder scrolls sérii je pestřejší. Také nároky na výpočetní výkon jsou poněkud extrémní a málokdo si užije všechny ty nádherné detaily, které daly jistě tolik práce.

0/0
12.9.2015 19:59
Foto

P53a85v32e50l 30P11r83a83v10d96a 9963281429269

Cena za úspěch? Nebylo by vhodnější spíše Cena úspěchu? Protože jinak to vypadá, že autoři musí pykat za to, že mají úspěch...

+16/0
12.9.2015 2:19

M22a87r19e18k 47Š65i71m61o72n 2964507718158

Nehrál jsem, jen jsem četl knížky. Ale všichni si to chválí.

0/0
12.9.2015 2:02

V61l37a62d52a52n 25K13a82h87a87n 9641654824612

Jo taky jsem je cetl, drive nez jsem to hral. Autori se snazi drzet toho jaky svet a Zaklinace Sapkowski stvoril, takze je to celkem fajn.

+2/0
12.9.2015 6:42

D76a65v42i82d 23S61ý23k71o34r46a 7614231361747

V té hře je neskutečně mnoho odkazů na postavy s ituace z knížky. Například snílka ze hry má stejné příjmení, jako snílka z knížky, těžko náhoda. Pak ty hrátky s pohádkama a la Sapkowski,...

0/0
12.9.2015 12:00

L56u45k60á45š 68V72l30k 2401579814926

No náklady 81 mil. dolarů v porovnání třeba s filmy nejsou moc, ale ta PRÁCE trvající 4 roky (včetně DLC) a 240 nonstop lidí jsou drsná numera na vznik kvalitní hry... Se nedivím, že jsem už několikrát četl (i u jiných titulů), že někteří vývojáři už práci na jednom titulu několik mají plné brejle...

+5/0
12.9.2015 1:13

L45u54k38á56š 32V36l55k 2691989384786

...že někteří vývojáři už práci na jednom titulu několik LET mají plné brejle...

+1/0
12.9.2015 1:14

8597446362980

tak to uz jsou s tema 6m prdanyma kusama minimalne na dvojnasobku puvodni investice (co jsem ted googlil, tak nejlevnejsi verze hry stoji nejakych $25 a nejdrazsi $60), vychazi z toho pekny cisla :)

0/0
12.9.2015 0:41

P79a25v75e49l 26M76e68d67e32k 1510282911455

Ty mas prehled, jakou ma ta ktera distribuce marzi?

+1/0
12.9.2015 0:55

V51á14c94l71a96v 37M83a15š90a45t 2781753619836

Myslim, že vývoj ještě neskončil (stejně jako prodeje).

Je ale pravda, že velkou část z ceny tvoří marže prodejce... pokud je to jako u hudby, tak sakra velkou.

Ale vývojáři si úspěch pochvalovali, takže asi budou v plusu (což jim přeju).

Navíc ne všechno se projeví na výplatní pásce... s podařeným titulem přichází reklama, možná i sponzoři, herní základna apod. a návratnost se třeba projeví u jiných her.

+2/0
12.9.2015 1:37

J56a25n 21H18e60l65l53e96r 9808245796

Jj, tenhle postup se snaží vždycky klienti zdůrazňovat: "na nás vydělat nemusíte, udělá vám to dobrou reklamu a vyděláte na těch dalších" ... skutečnost je ovšem taková, že tuto písničku vedou všichni.

Takže udělat si reklamu je dobré, otázkou je, jestli to jde v budoucnu zpeněžit. Zaručené to není.

0/0
12.9.2015 9:35

V23i35t 22O13t19a63h86a83l 5515740379404

Základní marže distribuce je kolem 15%, k tomu si pak ještě přičtěte marži koncových prodejců, další doprovodné náklady atd. Ve výsledku jste na nějakých 50-60% co zbývá vydavateli, zbytek jde obecně "prodejnímu kanálu".

+1/0
12.9.2015 2:35

A50n74d39r44e62j 10B48r23a64b68e61c 4562581707844

V tomhle pripade by bylo zajimave znat presna cisla. Distributor je zaroven vyvojarskou spolecnosti a materska spolecnost zase vlastni GOG, kde se prodal solidni kus digitalnich kopii.

+2/0
12.9.2015 9:23

J74a93n 63H37e33l80l46e84r 9348735506

A dost se prodalo i přes g2a ;-)

0/0
12.9.2015 9:36

V14i60t 37O10t34a52h16a49l 5805730969644

Určitě, psal jsem o "obecném stavu" v branži, nikoli o tomto konkrétním případě.

0/0
12.9.2015 11:04

V14l82a25d54i28m65í76r 50K27r44i68s32t56e27n 7936892555268

no nějaká čísla jste sami už zvěřejnil ve starším článku ze srpna cituji " Vyplynulo to z její finanční uzávěrky za první polovinu roku 2015. Vývoj hry vyšel na 306 milionů zlotých (1,9 miliardy korun). Titul však během šesti týdnů vytvořil čistý zisk 236 milionů zlotých, tedy přibližně 1,5 miliardy korun.

Zdroj:http://bonusweb.idnes.cz/zaklinac-3-prodeje-0mz-/Novinky.aspx?c=A150827_155112_bw-novinky_anb"

0/0
12.9.2015 16:42

A10n88d40r12e72j 48B88r22a62b21e75c 4842731307704

Ja myslel, jak je to s procenty z prodeje. To jejich postaveni je vcelku unikatni.

0/0
12.9.2015 20:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.