Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ohlédněte se s námi za nejpopulárnějšími enginy herní historie

Herní technologie se vyvíjí raketovým tempem, jen občas ovšem dojde ke skutečně nadčasovému posunu. Pojďte se s námi podívat na nejúspěšnější herní enginy minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a98r29t13i89n 72N31e91t65o62l47i85c76k93ý 9581943757484

Takový nášup vánoční nostalgie? Diky! Všechny hry jsem hrál! Jen teď toho času tolik není :-( Každopádně se těším na pokračování. Šťastné a veselé.

+2/0
19.12.2015 20:05

J69a93n 23H93á88j49e54k 9479339782

Skvělý článek

+1/0
18.12.2015 22:44

H60o17n70z50a 84P15r39e62c44l34í96k 6229690728475

Chybí můj oblíbený unreal engine (na jehož základě vyšly mé velmi oblíbené gmzy deus ex a undying) a jeho velmi user friendly map editor :-). Doufám, že ho zmíníte v dalším díle;-)R^

+1/0
18.12.2015 19:33

T79i11b57o19r 48V66i84z50v17a21r16y 9564514433415

Doom byla jedna z prvních her co jsem měl , demo které jsem jel pořád dokola. Ale nijak mě to nešokovalo nevěděl jsem co je standart a co něco víc. Ovšem Comanche byla první hra kde mi vysloveně spadla brada .

0/0
18.12.2015 18:34

P13e32t47r 68N96o88v31ý 8592106327518

Chtěl bych se zeptat - nevíte někdo, co to je za editor k tomu Dukovi? Já si pamatuji klasický build editor od Kena Silvermana a tento jsem ještě neviděl.

0/0
18.12.2015 15:18

D31a18v79i84d 68D32l39o65u63h94ý 5704927317221

Trošku mimo, ale přeci k věci. Doporučuji dokument "Já, videohra" recenzovaný http://bonusweb.idnes.cz/novy-tv-serial-ja-videohra-dcl-/Zurnal.aspx?c=A070507_javideohraz070507_bw

0/0
18.12.2015 14:50

V49i84t 10O76t92a32h16a92l 5905640199464

Výborně sepsáno, budu rád když budete v tomto tématu pokračovat.

+5/0
18.12.2015 14:14

V34á78c40l89a79v 96K18a25r25a63s 1427361356471

A co spectracký Freescape ? Mozna prvni herni 3D engine vubec. Na ten preci nelze zapomenout R^

0/0
18.12.2015 13:55

J34a22n 76S77v18a61t54o46š 3830489453593

Na většině tech zminenych her mam nacmarano 'byl jsem tu' :)

Super cteni!

+1/0
18.12.2015 13:10

V32a38š28e24k 25H88a30v59r85á14n86e32k 8149909956228

Myslím, že jsem kdysi někde četl, že první skutečně 3D engine měl snad první System Shock.

0/0
18.12.2015 12:15
Foto

H96o34n31z67a 49S66r84p 9814793232858

Ultima Underworld byla starší a možnost dívat se nahoru/dolů i skákat už tam byla. System Shock byl původně zamýšlen s polygonovými postavami ale nakonec z toho sešlo kvůli přílišné náročnosti na HW.

+1/0
18.12.2015 13:16

K10a83t79e41ř56i50n43a 47D84r86a96h48o26k47o15u86p47i18l89o55v13á 9706581332853

Infinity engine? V

+1/0
18.12.2015 9:58

T23o24m91á82š 70P42a42r44k74a43n 1595119330556

Též hlásím čtenářský zájem, obzvlášť pokud bych se dočetl i o LithTech enginu, který mě tak bavil u No One Lives Forever...

+3/0
18.12.2015 8:29

M74i62c56h57a36l 20K37a81l50a12š 7619976439

A Shogo - MAD :-P (Jj, díky Gamestar za tehdy tuhle bomba hru)

0/0
18.12.2015 9:25

T71o33m40á96š 22J31a17r69e37š 4282544120

To je ale nostalgie před vánocema. Já snad najdu externí mechaniku na diskety a zapařím si na emulatoru Dungeon mastera. Nebo toho hexena toho jsem snad nikdy celeho nedohral...Jaky byl engie na keena ? id tech 0.001 ? :) Zalaté léta na chatě o prázninách se starou 286. Pěkný lánek. R^

+3/0
18.12.2015 8:22

V25a63š15e81k 71H70a37v45r83á44n79e49k 8239109966758

Offtopic: Na Originu je on the house Jade Empire: SE. ;)

0/0
18.12.2015 8:19

P85e42t50r 79K19u44b98e72c 5513134615882

Pekne. Skoda ze nejsou ukazky (screenshoty) engine a jak se v tom pracovalo. Jen tak pro predstavu :)

+4/0
18.12.2015 7:24

P12e47t14r 35M38i13n34a93ř73í75k 7680403897692

Díky za fajn článek a exkurzi do minulosti.

+9/0
18.12.2015 7:15
Foto

L96u86k88á60š 56N97a31v20a93r50a 2848138321169

Také poprosím o nášup a kdyby měl autor čas se o každém enginu rozepsat i trochu více (i odstaveček u každého by stačil), mohu bouchat šáňo. Skvěle napsané a poutavé čtení. Mockrát děkuji. R^

+12/0
18.12.2015 1:51

V29l16a18d29i67m74í56r 81K95r74o23f84t96a 8710801226669

taky hlásím čtenářský zájem... podívat se na střílečky z prvního způsobu by mě nenapadlo... trošku bokem, co si vzpomínám, byl Duke Nuken hodně protežovaný oproti Qakeovi, ale historie dala za pravdu Quakeovi:)

+1/−1
18.12.2015 1:19
Foto

S81a49m28u73e12l 84K61u51p14k89a 9803373204842

Duke Nukem bol protezovany hlavne kvoli tomu, ze bol zabavnejsi. Je pravda, ze engine, na ktorom bezal Quake bol prelomovy, ale odchodom Romera z id sa vytratila aj dusa z ich hier.

Vacsina rovesnikov hravala okrem Duke Nukem 3D aspon jednu z hier Blood, Redneck Rampage, Shadow Warrior - vsetky pouzivajuce rovnaky engine ako Duke Nukem 3D. To ukazuje, ze technicka dokonalost naozaj nie je vsetko.

Quake 2 bola mrtvola a Quake 3 Arena bola prevalcovana na celej ciare Unreal Tournamentom a CS-kom. Takze jedine, v com dala historia za pravdu Quakovi je v tom, ze tak sa hry robit nemaju.

+4/−4
18.12.2015 4:40

S52t98a11n87i54s69l59a20v 31A94u49g15u92s85t43i23n 2346474222380

Mně se Q2 líbila víc než 1. A radši jsem měl Duka, hráli jsme to v práci o 106 a byla to větší sranda, nahradil to až první HL.

+1/0
18.12.2015 8:15

P28e31t82r 86T54i14c33h66ý 4260691665114

Vice mene ve vsem souhlasim, krome toho prevalcovani Q3A. Q3A byl s CS vicemene 50:50, obe komutity byly obrovske. Unreal byl mrtovla, nevidel jsem, ze by se nekde na pro-gamingovych akcich objevil unreal.

+6/0
18.12.2015 8:18

H67o63n38z41a 96P70r91e66c95l32í38k 6959780618785

Tak to máte krátkou paměť :) UT se normálně progamingově svýho času hrálo poměrně dost ;) A za mých školních let si pamatuju, že jsme se ve třídách dělili na quakery a UTčkáře :) Q3A a UT vyšly ve stejný rok (99), daleko před CSkem :)

0/0
18.12.2015 19:32

J68i65r70i 75R55u89s97n55o34k 4775282117983

Tim daleko myslite ten samy rok 99, kdy vyslo CS?

+2/0
19.12.2015 16:58

H64o35n52z15a 34P81r14e34c31l15í81k 6369760298705

Já měl za to, že první, co vyšlo v source enginu byl half-life a čs až nějakou dobu po něm díky tomu, že HL se celkem hrál multiplayerově. Faktem každopádně je, že v 99 - 2002 frčelo u nás na IT škole hlavně UT a q3a, takže věřím, že čs existoval, ale u nás v té době jaksi nefrčel, a to jsem měl ve třídě jak TA quakery tak neoPhyte utčkaře :D bylo peklo s nima pařit :D

0/0
21.12.2015 22:40

H31y97n53e89k 74T51r54o96j59a98n 1891541773659

Hlásím čtenářský zájem :)

+39/0
18.12.2015 1:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.