Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Mikrotransakce neškodí jen vám, ale především vašemu okolí

Současným hráčům počítačových a konzolových her jistě není neznámý stále se rozmáhající fenomén mikrotransakcí, v rámci kterých si za reálné peníze můžete ve hře koupit předměty či různé výhody. Zatímco v režimu pro jednoho hráče jde prakticky o zpoplatněný „cheat“, tedy podvod, v případě síťové hry se mikrotransakce stávají vyloženě destruktivním prvkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a39r76t76i79n 77J42i28r52o86u13s21e82k 7766705885428

Mikrotransakce ve hrách F2P z nich dělají P2W.

+1/−1
31.3.2016 2:24

J73a20n 19V85á97c28l52a97v48í53k 3712706431289

Zvlast ten poslední odstavec je uplne mimo.

0/0
30.3.2016 11:35

M17a14r98t60i30n 54M33a77i44k68s75n16a20r 3334823358702

Mensi upravu bych navrh... az tisicu, videl jsem v mobilních hrach, i castky 3000+kc za balicek hrdinu a vylepseni :) (konkretne ve hre Star Wars Heroes)

+2/0
29.3.2016 13:53

B84a41r37t86o70l32o37m27ě90j 32K15u19s 2435246211483

Mikrotransakce, jsou-li provedeny správně, můžou být někdy to nejlepší, co se té dané hře může přihodit a to i z pohledu hráče. Umožňují totiž vývojářům pokračovat v práci na hře, aniž byste za to museli platit, pokud nechcete.

Vezměte si takovou The Division. Až Ubisoft dodělá a rozprodá všechny DLC, co s hrou bude? Postupně odumře. Z 50 serverů jich bude 5, nový content nebude existovat, hráči postupně odejdou, Ubisoft se vás bude snažit přetáhnout na nějakou novou značku. Ale s mikrotrasakcemi by se životnost takové hry mohla několikanásobně prodloužit.

Díky mikrotransakcím a hráčům, kteří jsou ochotni zaplatit 50 Kč aby jejich postava nosila havajskou košili, čas, který u nějaké hry strávíte, neztratí svou hodnotu tak rychle.

+2/0
29.3.2016 12:16

M86a51r90t38i52n 92C54u73m97p14e97l61i25k 7911810223162

dnes jsou to mikrotransakce...drive byly MP mody...a navic, zadna havajska kosile za 50 neudrzi dost hracu u hry...ani zadarmo by ta kosila u hry neudrzela hrace...

0/0
29.3.2016 13:32

B25a83r98t21o90l88o22m76ě55j 20K21u19s 2665946801333

O tom nemluvím. Jasně že havajská košile neudrží hráče.

Ale prodej havajských košil může vydělat dost peněz na měsíční plat jednoho grafika, jehož práce potom ty hráče už udrží (samozřejmě ve spojení s dalšími vývojáři, financovanými prodejem mexických sombrér ;-)).

+1/0
29.3.2016 14:42

M24i81c80h89a80l 95T86o36m38á34n55e40k 9547149836

a ted si vemte blizzard, jasne zdime to ted taky, pres nove hry a wow, ale w3 servery , d2 servery jim stale bezi, dokonce tam stale delaji i nejake aktualizace jak je to mozne?

0/0
29.3.2016 22:50

T16o30m19á31š 33R31a35d20n95i79c 2263438354581

protože blizz je bohatej jak kráva. A není divu. Pro hraní wow je třeba mít jednak koupenou hru (kolem 100E) a druhak platit subscription. Tenhle model jsem jinde neviděl a můžou si to dovolit jedině díky síle značky universa Warcraftu. Pak mají HotS a jiné, kde jsou mikrotransakce.

0/0
30.3.2016 11:11

J91a73n 88K26o80h34l 4203857351784

S GTA nemám problém, tam mě nikdo platit nenutí a ta volba je na mě a já za ní musím aktivně jít. Jednu tu kartu nižší hodnoty jsem koupil - ne abych si urychlil postup, ale protože jsem byl spokojený s přístupem vývojáře a trochu jako motivaci do budoucna, bez ohledu na to, jestli je v plánu GTA 6 nebo třeba další vyladění a rozšíření pro 5 (Las Venturas by bodlo :-P).

Spíš mě tohle dost překvapilo u jedné přehypované onlajnovky ze světa Tamrielu, kde je v herním světě na každém rohu obchod s mikotransakcemi, které ovlivňují tak základní věci, jako je např. kapacita inventáře :)

0/0
29.3.2016 11:31

B85a58r53t80o45l83o37m69ě34j 10K88u84s 2445696701373

U TESO nebo SWTOR mi ten systém nevadí. Není to pay2win, je to spíš "pay for convenience". Hraní je za peníze pohodlnější. Pokud to nepřekročí hranici, kdy hraní bez placení je vysloveně nepohodlné (což se podle mě nestalo), tak v tom nevidím problém.

0/0
29.3.2016 11:41

J44i64ř46í 63Ř31e14h23o46ř 9228538306298

Komentář názor..ano ano nelíbí se to všem, ale jak z toho ven? Odstaveček navíc. Odpověď je nijak. Existence mikrotransakcí je fakt, vlastnost a funkcionalita té či oné hry. Tak jako jsme si o jiné hře řekli, že výborný potenciál byl zabit nějakou krávovinou. Tak u těchto her to platí o zničení hry mikrotransakcí. A vyřešíme to tak jako jindy. Prostě sáhneme po jiné hře.

A osobní zkušenost z poslední doby. Fallout shelter. Jasně to je ten jmenovaný singl u kterého to nevadí. No jedu simultánně tři hry v hard modu. A hraju je proto, že klasická hra nebyla výzva a namaxovat šlo za pár dní. Když bych si do hard modu nakoupil krávoviny. I ten hard mod by byl jednoduchý a nebyl by výzva. Mikrotransakce a hry s mikrotransakcemi jsou volba. Nikoliv vada.

+1/0
29.3.2016 11:05

P68a78v14e29l 70Š65m50í86d 5462965508704

Býval jsem dlouholetým hráčem MMORPG a o mikrotransakcích vím své. A je tady zjevná paralela s reálnými životy hráčů. Mikrotransakce, které urychlují postup, mají i své nevýhody. Hráči, kteří jich využívají, se dostávají rychle na vysoké úrovně, aniž by si důkladně osvojili herní mechanizmy a jsou s nimi potíže při skupinových akcích. Nadto postavy, které jsou evidentně navyklé si všechno okamžitě koupit a mají na to prostředky, zároveň velmi často zkoušejí i nelegální cesty, jak dosáhnout vítězství (cracknuté klienty a podobně). Tolik k úsloví "peníze kazí charakter" ;-). Mikrotransakce jsou určitě legitimním způsobem, jak udržet velmi komplexní projekty free-to play při životě. Zároveň ale přenášejí do světa virtuální reality sociální třídy, aroganci, šikanu a další jevy běžného života. Nad tím si však můžeme pouze povzdechnout.

+11/0
29.3.2016 8:40

T78o37m57á90š 88R31a46d54n60i43c 2703878814211

To je vždy diskutabilní. Občas ale ekonomika skutečně tlačí. kupříkladu svět WG (Wallet Grabbers, eh pardon, Wargaming) a zejména lodě a letadla. Pokud chcete hrát na Tieru 9 či 10 bez premium účtu, dvě třetiny vašich her budou ztrátové a dostat se do kladné bilance je blízko nemožného. A pak si držíte nižší tiery na vydělávání peněz, i když vás láká relativně vyšší skillcap a jiný gameplay vyšších tierů. Jak bylo napsáno v článku, čas hráče ale není neomezený a tak si nakonec koupíte premium ship (na svůj tier spíš rovnocenná loď, ale vydělává více peněz a stojí méně na údržbu) a premium účet.

Například v dotě mi ale mikrotransakce přijdou naprosto v pořádku. Kosmetika a pěkná, dá se stavět na obdiv, a peníze jdou do kapsám i lidem, kteří obsah vytváří.

+2/0
29.3.2016 8:19

O41n73d15r32a 60V76a15l33t49r 1625432476975

Diky bohu za studia jako jsou 343 Industries. Halo 5 jsem si jednou koupil (sice draz ale penez nelituji) a už pul roku dostavam updaty, bonusový obsah, rozsireni, seriály a ještě jich maji v planu par. Taktéž v ceně hry :)

+2/0
29.3.2016 7:26

M97i71r29o65s64l37a88v 71S42t81a76s91t61n19y 7584403866661

Upřímně, mikrotransakce se převážně týkají jen určitého segmentu "her". Hraju prakticky jen RPG, adventury a strategie a světe div se, na žádné mikrotransakce jsem zatím nenarazil.

0/0
29.3.2016 6:38

M72i55c65h43a89l 19T41o73m11á17n44e88k 9587929276

a co Mass effect, dragon age treba? tuny dlc , skinu etc

+1/0
29.3.2016 22:48

M11i79r89o33s54l97a55v 98S44t49a21s95t72n29y 7894473606921

Většina DLC má v sobě ale nějaký herní obsahu a to je snad trochu něco jinýho a skiny mají nulovej vliv na hru.

Navíc je později vždycky možnost to koupit v jednom balíku zaráz.

0/0
31.3.2016 7:35

K96a10r57o87l 65Š96e28f57č29í47k 5394789258798

Cituji: "Jakkoliv se mikrotransakce obecně pokládají za zlo, hráči o ně mají evidentně obrovský zájem".

Tak kdo je na vine? Hrac nebo programator? Napr. tu spomínate GTA a nejakou jachtu. Jsem dospeli clovek, mam rodinu, deti, praci a vzdy si najdu cas na hrani her. Hral jsem GTA 5 single i multiplayer a nikdy jsem nemnel pocit, ze bych potreboval vytunningovany zlaty "Mercedes". Proste to beru jako virtualitu a rozhodne nebudu platit za skin nebo novy zbrane. Taktez jsi myslim, ze kdo nema penize nazvys ten jsi takove veci jednoducho nebude kupovat protoze na to nema.. a kdyz clovek nema penize na neco, tak se toho nedotkne. Tak se opat zeptam, kdo je na vine? Programator/vydavatel ktery chce zarobit co nejvic nebo lide, ktori jsi priplati za bezcenny skin/zbran/auto?? DLC v podobe misi je neco uplne jiniho, za takovou vec jsem ochotny zaplatit protoze to beru jako doplneni zazitku vid. Rise of the Tomb Raider, ale i tu musim upozornit na vydirani ze strany vydavatele. Vymazat urcite casti hry kvuli placene DLC je nefer vid. Destiny nebo The Division

+2/0
29.3.2016 0:51

P95e11t37r 64K59ř84í86ž 2323324431691

Mikrotransakce jako takove problem nejsou. Problem je az Pay2win coz bylo extremni treba v Battlefield Play4free, kde uz od closed bety davali nejvic usili do ingame obchodu. Lidi mohli kupovat skiny, ale kvuli bugum nebyly videt apod. :) Postupnym pridavanim premiovych zbrani nastvali i lidi co si neco koupili a nedavno uzavreli servery uplne.

Mikrotransakce ala League of Legends, Quake Live aj. kde se neplati za vyhody nikomu nevadi a jestli do toho par velryb nahaze tisice dolaru, tak je to jen jejich vec a podminky jsou porad pro vsechny temer stejne.

Rozhodne prosim neobvinovat programatory, pay2win je problem velkych studii, kde programator vysledny business model neovlivni. Kdyz uz tak pouzivej "vyvojar" za coz se schova temer vse od navrhu po testovani.

btw: Pokud nechces psat slovensky, tak si projdi napr. rozdil mezi "jsi" a "si".

+9/−2
29.3.2016 2:05

M69a69r28c92e23l 17H20r44o41c70h 9369299822

Naopak oceňuji jeho snahu na českém webu psát česky! R^

0/0
30.3.2016 20:43

P32e69t85r 24K28o40s29t48k47a 7826402222441

Zmínil bych jeden psychologický aspekt, který s tím "zlatým Mercedesem" souvisí. Dřív lidi mohli před zpackaným životem utíkat právě do her a mít je jako únik, protože když jim věnovali čas, mohli tam být za "kingy"... Dneska se dostáváme do situace, že takoví lidé se tam budou cítit stejně mizerně jako v reálném životě, protože ani ve hře na ty nejlepší věci nikdy mít nebudou (nemají na mikrotransakce). Ne že by se na tom dalo cokoliv změnit, protože vývojářům to vydělává, a tak budeme u všech her směřovat k f2p, resp. p2w, ale je to na pytel.

+3/0
29.3.2016 20:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.