Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: XCOM 2 je strategická perla. Takto měla vypadat jednička

Když v roce 2012 vyšel duchovní nástupce původního XCOMu a Ufa s podtitulem Enemy Unknown, mnozí měli obrovskou radost. Jenže to mělo háček: něco tomu chybělo. Proto nyní s potěšením hlásím, že nový XCOM s číslovkou 2 je přesně tím, co si fanoušci tahových strategií přáli už v roce 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o67m21á48š 30V11e15j87m62e45l69k90a 8658122149

No s obtížností to trochu přehnali. Na normální obtížnost je to nehratelné. Zatím zklamání.

0/0
22.3.2016 22:44

M68a34r65c80e66l 97H51r43o68c48h 9409199342

lamo ;-D

0/−1
10.4.2016 16:48

T54o42m95á23š 62V17e95j23m69e75l40k60a 8388212849

Jelito :-P

+1/0
20.4.2016 15:26

F57r95a82n27t40i18š83e98k 90S28t49u62r33m 4522980880906

Ze začátku to vypadalo skvěle. ALe trpělivost mi nějak dochází. Několik věcí se mi líbí:

1. Příběh je od začátku zajímavý a rychle vtáhne.

2. Managment guerilového boje je taky celkem dobrý.

Ale pak se postupem času objevují věci, které jsou fakt frustrující.

1. Přesnost vojáků je naprosto náhodná. % střelby by klidně mohla nahradit nějaká ruleta. (když mi 4x za sebou vojáci minou s 80% úspěšností a pak 3x trefí s 50%, je to prostě špatně).

2. Neustálé brždění mise stále stejnými keci, které nejdou přeskočit.

3. 75% misí na omezený počet tahů.

4. Rychle se zvyšující úroveň nepřátel. Když se mi v každé další misi objeví o úroveň těžší nepřátelé je docela těžké být na ně nějak připravený. Navíc když mají většinou víc HP než moji, lepší zbraně, zbroj a je jich 3x více. A když je náhodou dostanu, tak jim přiletí posily!

5. Úplně chybí nějaké "easy" mise, kde bych si mohl potrénovat rekruty. Všechno je to "hard" nebo "brutal", kde každá chyba znamená smrt vašich vojáků. Takže na ně musíte vzít svoje nej vojáky a používat save/load nebo to risknout bez loadu a to vám pak na každé misi minimálne polovina týmu umře. Takže po 3 takových misích vám nikdo nezbude a můžete začít hrát hru odznova.

+1/−1
27.2.2016 11:30

V43í29t49ě55z38s58l16a89v 97K58o34u29n38e86k 7661988215511

Dohrano, roztrpceni pretrvava

Po dohrani mi zustaly 2 otazky: uz? to je vsechno?

XCOM je strasne kratka hra. Zaverecny fight s "BOSSem" v zasade podtrhuje hlavni premisu hry: nahoda.

V podstate zalezi kam se vam BOSSik teleportuje, bud muze byt hotovo za 5 minut nebo si zadelate na nekonecnou frustraci. Nebojte, nejaky load nakonec vyjde.

Hra je dost tezka dokud nemate mimic beacon a plazmovy zbrane, pak uz je to jen nuda. Pokud na vas "obrMECH" bafne kdyz mate jeste magneticky flusbroky" tak jako na me, asi se z toho pos..., ale dobra zprava je - nic tezsiho uz do konce hry nepotkate. Je to vubec dobra zprava?

Enemaku je par, jejich modelu jeste min (modely spocitate na prstech ne moc zdatneho truhlare, zbytek je reskinning), napaditost nulova, vse uz tu bylo.

Prvni polovina hry je tezka kvuli nedostatecne vybave a nedostatku prostredku, druhou polovinu projdete s prstem v nose a bez spetky invence a prekvapeni. Posledni tretinu hry uz ani nebylo co zkoumat, zadny novy enemak, zadna nova mise, nic, nuda nuda sed sed, aspon to netrva dlouho.

Hra neni ani dost dlouha nato, aby vam dala prostor (a chut) vyzkoumat vsechny mozne upgrady a vytrenovat posadku. ale ono to vlastne ani neni potreba.

A jako by to nestacilo, Firaxis zaverecnym videem vyhrozuje pokracovanim pod morem. XCOM2 je MNOHEM mene zabavny nez datadiskovy XCOM1 a budu hrat XCOM3? samozrejme, protoze jsem do UFO universa magor, ale urcite si jej nekoupim za plnou cenu, ale uplne v klidu pockam, az to zlevni.

nechapu proc je tato hra recenzenty nejen tady hodnocena jako strategicka perla a neco, co je lepsi nez jeho predchudce XCOM1 (ten mam i na tabletu, pokud vyjde tohle na tablet, vyhnu se tomu obloukem). No nic, dam si neco rozumneho, znovu instaluji Wasteland2

0/−1
22.2.2016 11:58

D56a91v92i46d 58D95i32r43g67a 7425891278

No jo, no, pokud jste do toho šel s tím, že si chcete zahrát RPG, tak to jste u špatné značky :)

Pokud jde o pokračování pod mořem, to sice nevylučuju, ale spíš jde o příjemný odkaz na stařičký terror from the deep :)

0/0
23.2.2016 23:19

P75a50v69e57l 76T64o93m12á67š34e20k 1507194354737

Jsem velky fanda UFO a XCOMu. Hra ma stale dobrou atmosferu nicmene chtel bych napsat par svych postrehu. Grafika zcela jiste dostala zmen k lepsimu. Ba musim rict, ze je vynikajici. Myslenka v tom, ze nyni se pohybujeme po mape trochu jinak a bazi take stavime trochu jinak je osvezujici. Bohuzel zhola nic se neudalo ve vlastni mechanice ovladani vojaku pri misi a jak tyto souboje funguji. On je to totiz trend mnoha poslednich her. Udelame to pekne graficke, aby se to lidem libilo a marketing nam pomuze lidi poradne vy-hypovat a prodeje budou super. Ono vymyslet dobrou, zajimavou a zabavnou mechaniku je tezsi, nez neco nakreslit. Navic pokud je mechanika slozita, tak se to take slozite testuje ze ? A je to vice nachylne k logickym bugum. Proto je trend dnesni doby co nejvice zjednodusovat a stavet vse hlavne na grafice. Z meho pohledu tedy neni v XCOM 2 nic extra noveho a jedna so pouze o dalsi marketingovou dojnou kravu. Pokud jde o vlastni hrani, tak tady bych chtel zminit asi tri postrehy. 1) udelat mise na cas bylo trochu otravne, ale to je pouze muj nazor. Jineho to mohlo naopak bavit. 2) Zhruba od 2/3 hry zacali byt mise dost tezky grenadier-fest. Mnozstvi HP, ktere se na me valilo a bylo potreba vystrilet v jednom kole bylo enormni a bez plosneho dmg. to moc neslo, protoze jak se alieni dostali k tahu, tak byla velika samce, ze dojde ke zraneni vojaka a to znamenalo dost dni na marodce a brneni tomu v poslednich fazich hry pomahalo minimalne. Pokud vyjde dalsi XCOM, tak si ho asi stejne zase koupim, ale je potreba se na veci divat realnym pohledem. Ja takovy treba mam, protoze hraji pocitacove hry jiz cca. 20 let.

+1/0
19.2.2016 17:23

D70a88n 61S95v34o40b56o41d98a 9860960705526

Prosim o odpovedi , jsem fanda xcom od prvniho dilu (kdy attritbuty vojaku byli v "byte" promene ....) posledni verze XCOM-EW, me hodne bavila (i kdyz to bylo treba doladit par MODy)

1. Muzu uz si svobodne vybrat povolani , nebo je to random ?

2. Jak je resena obtiznost ? Podobne jako v EW tim ze moji vojaci meli mene HP a emzaci vice ?

3. Jsou uz na to MODy ktere hru opravi / doladi ?

4. Celkove nejake porovnani s EW (hodne me bavilo mit mechy a geneticky vylepsovat vojaky)

0/0
18.2.2016 20:01

M32a93r89t72i10n 80P81o82d59h80o19r12s15k19ý 4835321809523

1. Pokud voják získá povolání v misi zkušenostma, tak si povolání vybrat nemůžete, ale můžete postavit Guerrilla Tactics School, kde si můžete vojáky na požadované povolání vytrénovat

2. Ještě jsem nedohrál první hru, ale podle toho, co píšou jiní, je tam zdraví nepřátel taky. Pak také přesnost střelby (není to ale jen o pevných bonusech ale jsou tam i nějaké zákonitosti jakože, když vám někdo umře na nižší obtížnosti, tak ostatní v té misi získájí bonus, atd.), doba léčení vojáků, AI emzáků (na nižších obtížnostech po vás nejdou tak agresivně), ceny věcí, doby zkoumání, odměny za mise, vývoj a protiakce emzáků, atd.

3. Tvorba modu je pro tuhle hru prý snadná. Tady je třeba žebříček 10 nej: https://www.vg247.com/2016/02/18/xcom-2-best-mods/ (akorát se prý nahraným pozicím moc nelíbí, když měníte mody v průbehu hry)

4. Můžete dávat vojákům neurální vylepšení, která permanentně zvýší nějakou jejich vlastnost (rychlost, životy, vůle, obratnost/uhýbání, míření) nebo čip, co zlepší hackování.

+1/0
18.2.2016 23:52

V36í32t32ě61z54s15l46a65v 85K28o19u69n70e79k 7921518785721

1) jak napsal Martin

2) nepresnosti tvych vojaku, z overwatche strilej panubohu do oken, trefi se asi stejne casto jako vyhravam ve sportce, pouzivat nektere skilly jako treba u snipera "killzone" je jen vyhazovani munice, HP mas min, brneni je k prdu, zalezi jen na HP tvych vojaku, ale ve chvili kdy mas dost granatu, mimic beacon a psyoniky, je to stejne jedno, budes provozovat genocidu napotkani

3) modu je spousta, ale vetsina z nich je jen vizual nebo kecy vojaku, nic bez ceho by se nedalo zit nebo co by nejak zasadne hru zachranilo (no par uzitecnych se najde)

4) EW je o level lepsi

0/0
22.2.2016 12:08

D44a47v49i37d 52D89i21r18g51a 7935281318

Mě by fakt zajímalo, na jakou obtížnost jste to hrál. Killzone mi připadá šíleně OP, často jsem s ní dokázal vystřílet jeden a půl hlídky naráz, snipera zastavilo až to, že mu došly náboje.

0/0
23.2.2016 23:21

V72í19t27ě43z69s48l30a70v 49K83o35u44n93e63k 7731888205391

rad bych pozadal zdejsi ironman mastermindy o radu:

mam zachranit repeater (uprostred nejakymistnosti) u ktereho od zacatku sedi mutton s plazmou a takovy to velky oko, co napriklad ozivuje zombie, nevim jak se ten krap jmenuje.

Cize situace je takova, ze mych pet zouflacu vyskoci z letadla, hned po prvnim kole vidim, jak vysilac dostava za 9-12 HP (a pak samozrejme kazde dalsi kolo) takze mam cca 4-5 kol to prekazit, pricemz v ceste mi stoji ti dva pitomci, co vypadaji jako papez s kridlama, 2x andromedan, a nejaky ten blb s mecikem, rapl co dava vsem v okoli stit a cerveny mech (to jsou samozrejme bez problemu hratelni nepratele, ale ne v tomhle casovem presu, staci aby se sikovne schovali a ja prosustruju kolo ktere uz nemam sanci dohnat). Tedy s pomoci bozi a loadu se po 2 kolech dostanu nadostrel a odkrytim okoli vysilace aktivuju toho hypermecha na dvou nohach vysokej jako mrakodrap. Ve chvili aktivace vstane a slapne na ten vysilac. Jaka taktika mi pomuze tohle vyhrat?

+1/0
17.2.2016 16:10

V18o63j39t20a 86P43a13t98k78o41s 8490458628523

Co znamená, že šlápne na ten vysílač? Jinak, koncentrovanou palbou není problém ho v jednom kole zničit, ikdyž s mutonama v závěsu je to dost ošidné no.

0/0
17.2.2016 19:03

V46í64t55ě98z51s36l19a53v 31K18o33u59n21e14k 7421888265311

jo, ted kdyz uz mam konecne plazmove zbrane, APCR munici, uz se proti tomu da, kdyz jsem ho potkal poprve a podruhe, mel jsem jen magneticke a to je o nicem, s tim se znicit neda.

proste se postavil a sel primo proti me, co je v ceste to bori, vysilac dorazil

0/0
18.2.2016 12:43

M97a22r84t64i90n 61P31o83d40h70o69r87s30k13ý 4305821979393

Tady máte tuhle misi odehranou na obtiznost legendary ironman: https://www.youtube.com/watch?v=L9cJplSWcQ0. Dost tam taky pomohl mimic beacon.

0/0
18.2.2016 5:47

V17í74t47ě82z30s64l42a31v 86K37o31u97n65e88k 7251288475501

zahrany pekne, ale nebyl tam jedinej mech, krom toho ty Vipery se chovali trochu divne, pokud je potkam ja, z 80% zkouseji to pritahnuti jazykem a to je spatny.

0/0
18.2.2016 12:53

M67a80r73t93i77n 66P94o48d83h42o86r29s39k38ý 4165131819513

Zas tam má dvě skupinky emzáků u zařízení, které má chránit. Dostane se k němu těsně před tím, než mu ho zničí, a stejně to dá (právě i díky tomu mimic beacon). Já když na to koukal, tak už jsem ho odepisoval. Pokud máte pocit, že jen na vás je svět zlý, můžete mrknout i na další jeho mise :)

0/0
18.2.2016 22:52

V83í24t90ě29z32s68l73a93v 62K42o14u79n72e12k 7651788245261

:) svet na me zly neni, hra je proste nevyvazena, zacatek, pokud si clovek vybere blbe co zkoumat a vyrabet je svinsky tezky, protoze proste neni boha enemaky vybit vcas.

Kdyz ma uz potom hrac "zbrane hromadneho niceni", je to presny opak, hruba nepresnost a RNG neplati na granaty, psyoniky a gremiliny a rakety. po misich zustavaji mesta a zakladny srovnane se zemi a casove limity jsou k smichu :/

0/0
22.2.2016 12:12

D65a23v95i79d 87M80a79t98u43s67e97k 4914907627173

Nelze nevzpomenout na 19 let starou hru Incubation. Pro mě největší výhodou této hry, byla skutečnost že jsem mohl vybudovat špičkovou jednotku a obtížnost hra budovala designem mapy. Xcom však vygeneruje náhodnou mapu a obtížnost dosáhne neschopnosti vašich vojáků. Pro mě to má zásadní vliv na vztah k herním postavám a pocitu že hry. Takže pro mě ani čtvrtý díl xcom nepřekonal stařičký Incubation. Pro zajímavost přidávám dobovou recenzi :

http://bonusweb.idnes.cz/incubation-time-is-running-out-dzh-/Clanek.aspx?c=A010803_incubation_bw

+2/0
16.2.2016 23:12

D73a43v33i58d 47D57i14r29g82a 7145611448

Jestli mě na jedničce fakt něco nebavilo, tak to byly předgenerované mise se stále stejnou mapou. Chvála bohu za náhodné generování.

0/0
17.2.2016 0:20

V13í68t83ě62z59s24l88a47v 67K54o14u35n20e49k 7321348165951

nahodne generovane mapy jsou dvojsecne. obcas se vygeneruje tak, ze s kombinaci nepratel mezi vami a cilem a casovym limitem to uz neni zabava. Samozrejme je to tu jeden stretigicky genius vedle druheho, pro ktere to neni problem, ale ja, lama, proste obcas musim loadnout cas pred misi a nechat si vygenerovat novou nabidku. a to me dost stve.

+1/0
17.2.2016 17:30

D70a51v50i72d 98D67i42r30g76a 7675601938

Ta hra se dá dohrát, i když některé mise nedáte. Jak říkám, zkuste to na ironmana a na loadování se vykašlete. Paradoxně se tím připravujete o část hry typu zdrchaný výsadek s omráčenými kolegy přes rameno se stahuje k evakuační zóně, sniper kryje ústup. Jo, když mi takhle elitní sniper o jedno pole nestihl odlet, tak jsem taky málem rozkousal klávesnici. Ale nakonec jsem to dal.

+1/0
18.2.2016 13:19

M23a75r35e46k 75Z39a58h14r47a77d11i25l 6484299395961

Vypadá to zajímavě...až jsem z toho dostal víc chuť na Silent Storm...

+1/0
16.2.2016 13:08

P48a97v35e78l 22L86o42v20e92c 2404696251308

Mě se zdá více než 20% rozdíl v hodnocení recenze a "veřejnosti" dost velký na to, aby to byla taková "pecka".

Budu-li si chtít zahrát pořádnou tahovku - JA 2 s přídavky, UFO klony prakticky na té bázi bojů byly prostě slabé odvary JA.

Trošku obšírně a hlavně je to můj názor:

Warcarft 1 - War. 2 podobné - vylepšené = skvělé - War 3, přhnaný důraz na hrdiny, přidané časové limity = cesta do háje.

Starcarft 1 super - Star. 2 (lepší grafika, příběh pěkně rozvedený) ALE - přehnaný důraz na hrdina a HODNĚ časových limitů, prakticky téměř každá mise = cesta do háje (nemůžu si užít hru, nemám totiž čas a replay , ani náhodou, proč? Na rozdíl od Star 1).

Diablo 1 fajn, - D 2 s datadiskem super - D 3 zjednodušené = cesta do háje...

Heroes 1 - 2 - 3 (super) = 4 krok stranou, ale pořád OK, 5 (= 3 ve 3D) - 6 (zjednodušení všeho - ke škodě hry) = slabé a cesta do háje, 7 - co jsme v 6 sebrali, tady musíme vynahradit!!! = výsledek známe....

Série Might and Magic RPG (hrál jsem 6-9) vesměs podobné, fajn, nová 10? - zjednodušení = cesta do háje...

No a na konec JA 1 (fajn) - JA 2 super (s přídavky skvělé) - a pak už jen klony se společným jmenovatelem - zjednodušení, nemá atmosféru... = cesta do háje...a UFO jsem zkoušel prakticky každé, přestalo mě bavit moc rychle, JA 2 ve scifi to prostě nebylo... UFO 2 si tedy nekoupím, přečtené mě stačí...

A resumé? Splečný jmenovatel - zjednodušení, dle mého zabiják těchto her (zjednodušené jsou mobilní hry, na PC proboha dělejte pořádné hry!!!).

+11/0
16.2.2016 9:51

P38a46v31e85l 73L40o37v98e73c 2724926741128

A ještě přidám, co se nevešlo, "tah na čas".

Chápu, že tah na čas v některých misích je fajn, zpestří hru, ale je-li 50 a více % misí tahem na čas, jsem nucen hrát jinak a hru si nevychutnám. Je to jako procházka v parku, ale sprintem, protože mě chce někdo sejmout... Chodil bych na takovou procházku dobrovolně a ještě za ni platil? Asi ne;-)

+6/0
16.2.2016 9:54

M57a92r49t35i33n 78P38o45d80h78o42r81s80k36ý 4425251529453

V hodnocení XCOM 2 je celkem zajímavá shoda, že snad všechny oficiální recenze, co jsem viděl, dávaly kolem 90% a čtenáři dost často v průměru kolem 70%. Není na škodu také mrknout na nějaký gameplay na youtube. Podle mě XCOM 2 nabízí více možností než XCOM: EU, takže minimálně v tomhle ohledu jde správným směrem. To, že je většina misí tahově omezená, mě trochu odrazovalo, protože obvykle postupuju v klidu a dost pomalu, ale nakonec mi to nevadí (spíš naopak) a navíc je na to mod, který to vypíná. V takových misích to chce holt trochu agresivnější ale zároven obezřetnou taktiku a využívat všech možností, co hra nabízí, a to včetně novinek (hlavně některé schopnosti rangera a specialisty, boření krytů, concealment, ...).

0/0
16.2.2016 11:09

P69a43v83e18l 40V79a38l74e87n11t96a 7741341417133

No to hodnocení je dost divný. Když to 2 dny zpátky hodnotilo 250 lidí tak to mělo jen 35%, o sto lidí později už 70%. To by tomu těch sto lidí muselo dát stovku všichni. A že by to předtím 250 lidí hodnotilo 35% to pochybuji. Nechápu mají to celé divné. Za mě 80% určitě.

+1/0
16.2.2016 13:37
Foto

O20n38d49ř70e67j 16Z89a86c83h 3573670873142

Většina hlasujících má tendenci vyvažovat hodnocení, které právě vidí. Takže ti, kterým se zdá čtenářské hodnocení nízké, dávají 100 a ti, kterým vysoké zase 0. A druhá věc: ti, co hodnotí, nemuseli hru hrát.

+2/−1
17.2.2016 14:29

D91a14v94i83d 30D36i33r41g27a 7485621688

Trošku mě to vede na otázku, jaký má takové hodnocení smysl.

+1/0
17.2.2016 14:41
Foto

O95n58d90ř36e47j 16Z53a10c77h 3703960923532

Nějakou vypovídající hodnotu má, ale spíš vy smyslu vnímání dané hry komunitou. Když to porovnám třeba s Metacritics, je to aktuálně prakticky totožné. Odborná kritika tam má průměr 89, hráči 70. Zajímavější ovšem vždycky jsou konkrétní názory.

+2/−1
17.2.2016 14:59

K83a38r78e55l 98M60o71r91a34v81e82c 3161226538971

Pro mě čtvrtá hra série UFO, která je srdeční záležitostí. X-COM 2 je výborná hra, několik výtek mám, ale obecně mě pohltila. Nejprve chválení (anebo frustrace)? Závod s časem projektu Avatar. To je pecka, člověk je nervózní a jede, na frajeřinky není čas. Mise na kola, na jednu stranu je to diverze a tak to beru jako zpestření, ale některé mise jsou šibeniční (nebo už ne - viz dále.). Vývoj a modely vojáků jsou prostě pecka. Uživatelské změny to ještě posilují. Takže co ty chyby. Mám Steam distribuci od začátku prodeje a musím se podivit. Podle mého názoru první hra byla katastrofální a na normální obtížnost to byl zatracený challenge. Myslím, že dali patch protože kampaň o 14 později na stejnou obtížnost byla vybalancovaná a v podstatě v té samé misi někdy limit kol polevil nebo dokonce zmizel. Například Avenger defence po sestřelení první kampaň byly kola i na zničení majáku a evakuaci, druhá už jen na evakuaci.

Druhá věc mě ale přivádí k nepříčetnosti, jsou do drobné bugy, např. animace továrny Adventu,která se spustí z dané vzdálenosti mi přerušuje útok Rangera na melee. Další zásah je snad rozdán kolo dopředu, Avatar mi stojí na pozici a pravděpodobnost zásahu je od různých vojáků 75%+. Netrefí jediný. V některé pozici se prostě zasáhnou nedá, i když bude na louce přímo před hlavní. Load netrefí jediný, prostě v tomto bodě s tím nejde nic udělat. To samé hack. Mám vyzkoušeno, že daná věc vyhackovat jde nebo ne a pravděpodobnost s tím nesouvisí. Jestli selže jednou, nemá cenu loadovat. Skullmining to samé. Myslím, že přes Steam se postupem chyby opravují, ale tohle mě hodně rušilo. Negativní je ale i náročnost na grafiku, na mém "herním" ntb (Asus G75V) to jede na velmi odlehčenou konfiguraci. A to jednu běžně hry staré rok na Ultra. Ale co zážitek to je na 100% to nedosáhlo, ale 90% beze všeho dám.

+1/0
16.2.2016 9:27

V18i70t 91O89t86a11h71a57l 5985600469504

Kalkulace je opravdu rozpočítána dopředu. Prostě jsou předem rozděleny políčka ze kterých se do cíle trefíte a ze kterých ne. Stejně tak je předem rozdělen, kdo hackne a kdo ne. Při loadu po missu stačí prostě doběhnout na o jedna jiné políčko, i když je z něj logicky horší výhled na cíl.

U Avatar projektu je směšné to, že se vám nevyplatí jej vůbec řešit, dokud vám nechybí třeba poslední hodina odpočtu.

Proč? Protože když máte plný Avatar, začne 10-20 denní odpočet. Zrušení základny vám třeba sebere 2 dílky Avatara, ale pokud počkáte do poslední hodiny, získali jste navíc tech 10-20 dnů odpočtu na výzkum a vylepšování. A pak zas jednoduše počkáte na zaplnění Avatara a nový odpočet a zas máte 10-20 dnů k dobru. Což jde zcela proti logice příběhu.

Já dal 75%, (z toho 10 bodů za jednoduchost modování).

Bohužel narozdíl od původního UFO: EU z r. 1993 se domnívám, že jakmile to poprvé dohraju na legendary Ironmana, tak se k tomu vrátím až budou obě DLC.

+2/0
16.2.2016 12:57

J24a86n 35K31r17á11s40n45ý 2971546851289

S timhle názorem se naprosto stotožňuju. Některý bugy jsou docela i trapný (seberete nepřátelům jednotku na 2 kola, ale ukončíte s ní a hra vám ji počítá jako vašeho raněného vojáka). Co se týče tý pravděpodobnosti, tady hrajou roli 2 věci.

1. Jak se ve hře pohybujete. Každej pohyb očividně generuje z pravděpodobností co se stane. Pokud hodíte na začátku mise granát a s dalšim vojákem uděláte 20 kroků, váš sniper na 93% mine, ať loadujete jak chcete, pokud nezměníte ty 2 předchozí kroky, mine vždycky. To je ale vcelku dobře, protože to dává prostor pro balancování a zažil jsem kola, která musíte dohrát v přesně stanoveném postupu, jinak prostě se přes ně nedostanete. Kdo nemá rád šachy, bude tohle hodnotit jako negativum. Já si to užil, jde o logické myšlení a vlastně zpětně od vašeho cíle odkrýváte co dělat (milion loadingů :D )

2. Váš voják je dement. Tohle je klasika už od Enemy Unknown. Některý vojáci trpí prostě na maximální demenci. Nevim, jestli je to tim, v jakym pořadí jsou zařazený do týmu nebo čim, ale mám 2 snipery. Jednoho jsem namaxoval na pušku, Superior dalekohledy, všechno. Od začátku hry střílí někam do pole. Jak je šance 80-95% je to spíš pade na pade, většinou u prvního setkání :D Je ale fakt, že některý mise totálně zachránil a jak někdo zmiňuje, že killzone je k ničemu, není.

+1/0
24.2.2016 9:01

K86a90r76e70l 75M17o29r35a61v55e90c 3171776178161

Také jsme měl jednoho Američana s typickým zjevem Inda. Ačkoliv atributy měl OK, vyznačoval se nádhernou vlastností. Netrefil, nikdy.... tedy alespoň ve dvou misích,kde jsem se ho snažil levelovat. To ucho netrefilo ani zmijáka na jeden krok. Takže jako neužitečnější pro kolektiv bylo zahřívání střídačky :-)

0/0
25.2.2016 14:35

J51a22r80o78s94l62a20v 56J14a98k60u75b15o81v 8182105635837

Xcom2 ani zdaleka nema na Xcom: Long War.. co je dost skoda kedze Firaxis vraj v niektorych veciach spolupracoval s ludmi ktori ten mod spravili.. akurat ze chlapci sa radsej rozhodli pracovat na vlastnej hre ako by znova robili mod pre Firaxis.

+1/0
15.2.2016 22:06

P73e12t95r 34K10l81e91i40n 4200870688945

Trapnej odvar. Před víc než 15ti lety sem propařil enemy unknown a ta byla nesrovnatelněji zábavnější.

A to díky lepšímu systému vylepšování vojáků. Zkušenosti získané v boji se rozdělovali do síly, obratnosti, přesnosti a psioniky.

Voják měl velkej batoh a šel rozšiřovat, podle SÍLY pobral voják materiál.

Podle obratnosti měl voják rozdělenej pohyb. Dokud ho nespotřeboval, mohl chodit, běhat, střílet, brát věci ze sumek, batohu. Vše stalo obratnost. Takže zatah mohl popojít, vystřelit, popojít, vystřelit, vystřelit, popojít, vystřelit a schovat se. Když byl voják nadupanej na obratnost, byla to sranda.

Přesnost byla na přesnost zásahů.

psionika na ovládání nepřátel.

Tato hra i předešlá jednička remake sou trapné odvary, kdy bojová část hry je ošizena, je nudná, řrkl bych až trapná ve srovnání s vyše zmíněným.

+5/−5
15.2.2016 21:54

V28o52j10t94a 87P32a27t74k90o65s 8760438718713

No to si ovšem pamatujete dost špatně. Ve starých ufech sice byly časové jednotky, takže člověk mohl chodit jak se mu zlíbilo, ale střelba brala pevné procento z celkového počtu časových jednotek. Takže třeba přesná střelba vám sebrala nadpoloviční počet z časových jednotek ať už jste jich měl 20 nebo 120 a vystřelit rozhodně nešlo víckrát, než 2x za kolo (od boku, mířeně jen jednou).

+6/−2
15.2.2016 23:02

P24e40t24r 52K53l54e37i32n 4140140208275

nesmysl.

+1/−7
16.2.2016 0:09

V21o97j85t63a 51P32a86t19k80o18s 8750198938843

Samozřejmě, že to nesmysl není. Abych vám osvěžil paměť, tady je screen top zbraně z ufa 2

http://ufopedia.csignal.org/usopedia/042.png

Tam jasně vidíte, že mířená střela vám sebre 70% časových jednotek, střela od boku 50%. Takže jedna mířená střela za kolo, dvě střely od boku, ovšem bez pohybu.

+3/−1
16.2.2016 8:55

R82u88d92a 18S35l61a62v38í67k 5603268676431

To je pravda, ale tyhle údaje jsou základní. S růstem zkušeností se vojákovi snižovali (tzn. opravdu zkušený voják mohl vystřelit mířenou 2x za kolo)

0/−2
17.2.2016 11:38

V23o67j94t47a 94P84a70t21k28o87s 8360238548563

To prostě není pravda, vždyť to vidíte na tom screenshotu. Aim VŽDY bere 70% vašich time units, nehledě na tom kolik jich máte. S rústem zkušenosti rostl počet time units které má voják k dispozici, ale tahle zbraň vám při mířené střele vždy brala procentuálně stejně. Nikdy, opravdu nikdy nešlo vystřelit mířeně dvakrát, leda z horší zbraně. Ty totiž nebraly tak velké procento při mířené střele, ale koho zajímá kolikrát může vystřelit ze základní zbraně, že.

+3/0
17.2.2016 18:58

D61a90v15i64d 14D58i68r71g48a 7385951788

Zkušenosti se rozdělovaly náhodně, takže jediný způsob, jak získat toho "správného" vojáka bylo pustpně nakupovat pořád nové a doufat.

Voják měl k dispozici batoh, ve kterém měl granát a zásobníky, protože víc smysluplných předmětů nebylo.

Schopnosti vojáků nebyly.

A ta nádhera, když se vám někde na mapě ztratil emzák a mohli jste po ní radostně pobíhat třeba půl hodiny, než byl nalezen zakempený někde ve stodole.

Propařil jsem u strého ufa hodiny a hodiny a bavilo mě. Ale oba nové Xcomy jsou více než důstohný remake. Není to identická hra, ale přidané možnosti mi rozhodně přijdou zajímavější, než měl originál, takže za mě dobré.

+5/0
17.2.2016 0:28

V57o63j82t40a 35P47a83t87k72o50s 8840698798343

Presne, hledani posledniho emzaka v koloniich v X-COM:TFTD byl jeden z nejvic frustrujicich zazitku co pamatuju.

+2/0
18.2.2016 10:29

M32a73r63t10i65n 93P80o15d10h47o61r95s21k18ý 4745501299653

"popojít, vystřelit a schovat se" - ač mám původní UFO rád, tak tohle bylo celkem nelogické. Rozdělení tahu na dvě akce hru více přibližuje boji v reálném čase. Už nemůžete někam nechráněný naběhnout, střílet a pak se zase schovat aniž by emzák mohl reagovat.

+1/−2
15.2.2016 23:34

M51i26r36o16s38l87a62v 88S39t66a82s20t15n44y 7834793356941

A nebylo to tak, že když emzákovi zbyly ještě akční body z minulého kola, tak mohl právě mohl právě střílet, když se mu voják objevil v zorném poli? V tahovkách je to běžná věc, jen si za boha nemůžu vzpomenout, jestli to bylo i v UFU.

0/0
16.2.2016 8:13

K18a47r71e12l 97M52o63r44a77v38e36c 3741226318311

Bylo. Nastoupil jste do výtahu, vyjel jste do patra lodi a koupil ji od 3 Etherealů :-)

+6/0
16.2.2016 9:35

J28a28n 63P96a26v44e75l 8463762648246

The grass was greener, ...

+8/0
15.2.2016 23:49

K31a88r41e26l 21M41o81r79a42v80e93c 3491286838521

To si pletete s Falloutem, tam se AP daly spotřebovávat po libosti. Střelba v UFO Enemy Unknown byla normována na 1-2 výstřely (aim, snap, auto shot).

+1/0
16.2.2016 15:14

J92i19ř33í 61S63o53j61k88a 5868262301818

ta hra je totální odpad, nemá to nic společného se strategickou hrou, je to možná trošku akční ale ne hra ale jen DEMO hry které jsem dohrál za víkend, jednička byla 100x lepší !!!! ;-€

0/−9
15.2.2016 16:22

L19e59o42š 11V93e46r83n30e73r 4124600276943

Neřekl bych že je to odpad, ale na první díl nemá nic a už mít zřejmě nikdy nebude. Na to si budeme muset zřejmě zvyknout. Já zbožňoval i zatracovaný 3 díl, který je podle mě skvělý.

+5/−1
15.2.2016 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.