Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena přilby pro virtuální realitu zarazila, konkurence je ještě dražší

Helma HTC Vive má být luxusním zařízením, čemuž odpovídá i zaváděcí cena. Zatímco Oculus Rift v USA vyjde na 599 dolarů (15 tisíc korun), HTC Vive stojí 799 dolarů (20 tisíc korun). Evropské ceny přitom bývají ještě o pár tisíc vyšší. Sada od HTC však už v základu obsahuje pohybové ovladače.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e39t74r 21M14a77l85i53š88k15a 6301765261293

Jak je korigována krátkozrakost?

0/0
23.2.2016 11:08

V52o10j59t58ě59c19h 98S28t17r94n14a71d 4224701502535

Do Vive se pohodlně vejdou i brýle. Osobně vyzkoušeno.

0/0
29.3.2016 18:13

H84e39r79b92e25r61t 95V83á23c57l52a98v55s57k83ý 4339785781292

Cena zarazila maximálně BFU.

0/0
23.2.2016 10:57

A12d89a74m 59T75u13r22e32k 3797163424643

No hlavně původní plánovaná koncovka riftu byla kolem 10k - pak se do toho pustily velký korporace, oculus se z nenazranosti zaprodal a teď to vypadá takhle.

+1/−1
23.2.2016 10:05

E24r12i45k 29S90v95o32b14o89d14a 1743448114658

Dotaz pro nějaké odborníky. Já jsem o podobných helmách (prvních komerční VFX 1) četl už někdy před 20 lety, ale pak bylo prakticky ticho a až teď se začínají zase objevovat. Mezitím pokrok třeba v PC ušel mílové kroky. Jak to, že za těch 20 let nic modernějšího nevzniklo a hlavně, co bylo s těmito helmami těch 20 let, vždyť dnes už by to měla být úplně běžná věc. A přitom jsme zase skoro na začátku. Mně to přijde, jako kdyby to někdo brzdil záměrně, protože až bude funkční virtuální realita, tak kdo bude chtít žít normální život? ;-)

0/−1
22.2.2016 17:55

A98n72t58o21n80í92n 42H51o48l62í20k 8787133894120

Ano, tak to je. Ale ten nekdo (nesmim vyzradit) byl zavrazden silami Svetla, takze ted uz to pujde ..

+3/0
22.2.2016 18:08

D39r25a76h79o91m37í96r 20S37t92r36o55u74h38a96l 4245398582194

Jenom to bylo vytěsněné z veřejného povědomí. Během těch dvaceti let rostl výkon počítačů takovým tempem, že nebyl problém se jenom předhánět v nárůstu výkonu komponent počítačů.

Během posledních pěti let došlo k výraznému zpomalení. Výrobci začali hledat, co by mohl být nový tahák. Zkusili mobily a tablety, což vyšlo, pak 3D, což nevyšlo, 4K, kinecty a další tři zadnice nesmyslů, které vznikaly evolučním způsobem - vezmeme něco a uděláme toho víc. No a kluka kdesi v americe napadlo, že by bylo bezva mít stereoskopickou helmu jako v devadesátých letech a jak to hlavně udělat levně.

Ale nemyslete si, že vývoj během let nepokračoval. Někdy kolem roku 2001 jsem se například na Invexu setkal s brýlemi, na kterých fungoval demonstrátor Motocross Madness ve stereoskopickém pohledu. Bylo to geniální - dvě malé obrazovky, brýle vypadaly jak svářečské brýle pro autogen, zato byly lehčí, než dnešní oculus, a co bylo nejdůležitější, fungovalo to. Rozlišení 640x480. Bomba. Cena sedmdesát tisíc.

Člověk smutně povzdechnul, pokrčil rameny a šel dál. Většina natěšenců se musela smířit s anaglyfem, ten zbytek tiše čekal v koutku.

Oculus se nestal důležitým proto, že by přinesl něco extra nového, i když i technologické pojetí byla revoluce. Ta skutečná hodnota oculusu byla v tom, že byla ohlášena přijatelná cena.

+3/0
23.2.2016 8:02

M13i49c72h68a34l 49D32v72o63ř81á19k 9215919417110

Největší překážkou byli váha, velikost a rozlišení monitorů. Ty jsou takto miniaturní celkem čerstvě. (co do konzumní elektroniky) a věřte že dokud to není pohodlné, tak se tím nikdo vážně zabývat nebude.

Druhým největším problémem je rychlost senzorů a reakční doba výpočtu grafiky. Přeci jen je tam hromada gyroskopů které je třeba přečíst, průměrovat, filtrovat výsledný vektor pohybu poslat do PC které jej vyhodnotí přepočítá grafiku pro DVA obrazy (každé oko jiné kvůli prostorovému vnímání). A pošle zpět do oka pokud to trvá déle než cca 20ms vidíme trhnutí. Aby to netahalo za oči, je ten přepočet celkem kumšt.

+2/0
23.2.2016 11:16

M60a88r96i64a18n 38R12i61s30k28o 8544460674222

Nejsem odbornik, ale ono to tehdy taky bylo celkem fiasko, kdy lidi cekali revoluci, ktera se nepovedla. Dlouho po tom se pak do VR nechtelo investovat potrebne penize na vyvoj. Dnes porad neni hardware idealni, zato dobre pouzitelny a uz to vypada, ze ze se ujme. Minimalne jakmile vznikne vic obsahu a klesne cena.

0/0
24.2.2016 10:31

L50u48b79o30m92i86r 62K65u56b52a40t 4697643421370

Dolar pod 21 korun tady už pár let nebyl. Tak nevím, jestli tady umí věštit budoucnost (a cena se tam brzy posune ze současných 24,50) nebo jen neumějí počítat. Když jsem vzal kurz dolaru uváděný tímto serverem (24,50), připočetl výpalné pro stát a zanedbal obvyklý příplatek za zdejší delší záruku, vyšlo mi místo 15 tisíc víc než 20 tisíc (Oculus), resp. místo 20 tisíc částka přibližně 23500 (Vive).

+1/0
22.2.2016 16:46

K28a80r43o24l 73Š77e18f26č74í49k 5804119868518

ty jo, tesil jsem se na virtualny realitu jako maly kluk, ale ty ceny... nehodlam zaplatit za 1. generaci vice nez 1250€ (GPU + helma + prislusenstvi). Radeji si pockam na feedback trhu

+3/−1
22.2.2016 15:49

T49o78m13á63š 59B23a43y39e90r 1974541474931

Snad ta cena časem spadne dolů.

+4/−1
22.2.2016 16:09

J15i15ř29í 93K88r89a44u68s 2356823761716

Určite pôjde dole , alebo šikovní čííínani to okopčí a nájdeme to na Alobaba.com :-)

+3/0
23.2.2016 0:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.