Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena přilby pro virtuální realitu zarazila, konkurence je ještě dražší

Helma HTC Vive má být luxusním zařízením, čemuž odpovídá i zaváděcí cena. Zatímco Oculus Rift v USA vyjde na 599 dolarů (15 tisíc korun), HTC Vive stojí 799 dolarů (20 tisíc korun). Evropské ceny přitom bývají ještě o pár tisíc vyšší. Sada od HTC však už v základu obsahuje pohybové ovladače.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e85t41r 44M32a33l29i54š84k35a 6861195481523

Jak je korigována krátkozrakost?

0/0
23.2.2016 11:08

V21o34j34t85ě38c40h 41S54t95r69n26a95d 4294281252235

Do Vive se pohodlně vejdou i brýle. Osobně vyzkoušeno.

0/0
29.3.2016 18:13

H72e44r83b83e24r33t 45V38á20c50l89a33v20s86k23ý 4839375111562

Cena zarazila maximálně BFU.

0/0
23.2.2016 10:57

A62d73a71m 73T81u91r20e89k 3707283354143

No hlavně původní plánovaná koncovka riftu byla kolem 10k - pak se do toho pustily velký korporace, oculus se z nenazranosti zaprodal a teď to vypadá takhle.

+1/−1
23.2.2016 10:05

E10r39i71k 62S52v35o63b38o86d88a 1953748874498

Dotaz pro nějaké odborníky. Já jsem o podobných helmách (prvních komerční VFX 1) četl už někdy před 20 lety, ale pak bylo prakticky ticho a až teď se začínají zase objevovat. Mezitím pokrok třeba v PC ušel mílové kroky. Jak to, že za těch 20 let nic modernějšího nevzniklo a hlavně, co bylo s těmito helmami těch 20 let, vždyť dnes už by to měla být úplně běžná věc. A přitom jsme zase skoro na začátku. Mně to přijde, jako kdyby to někdo brzdil záměrně, protože až bude funkční virtuální realita, tak kdo bude chtít žít normální život? ;-)

0/−1
22.2.2016 17:55

A17n44t18o56n41í67n 27H70o62l49í10k 8697113914130

Ano, tak to je. Ale ten nekdo (nesmim vyzradit) byl zavrazden silami Svetla, takze ted uz to pujde ..

+3/0
22.2.2016 18:08

D43r73a19h83o46m88í93r 47S33t69r58o73u71h69a72l 4765968852414

Jenom to bylo vytěsněné z veřejného povědomí. Během těch dvaceti let rostl výkon počítačů takovým tempem, že nebyl problém se jenom předhánět v nárůstu výkonu komponent počítačů.

Během posledních pěti let došlo k výraznému zpomalení. Výrobci začali hledat, co by mohl být nový tahák. Zkusili mobily a tablety, což vyšlo, pak 3D, což nevyšlo, 4K, kinecty a další tři zadnice nesmyslů, které vznikaly evolučním způsobem - vezmeme něco a uděláme toho víc. No a kluka kdesi v americe napadlo, že by bylo bezva mít stereoskopickou helmu jako v devadesátých letech a jak to hlavně udělat levně.

Ale nemyslete si, že vývoj během let nepokračoval. Někdy kolem roku 2001 jsem se například na Invexu setkal s brýlemi, na kterých fungoval demonstrátor Motocross Madness ve stereoskopickém pohledu. Bylo to geniální - dvě malé obrazovky, brýle vypadaly jak svářečské brýle pro autogen, zato byly lehčí, než dnešní oculus, a co bylo nejdůležitější, fungovalo to. Rozlišení 640x480. Bomba. Cena sedmdesát tisíc.

Člověk smutně povzdechnul, pokrčil rameny a šel dál. Většina natěšenců se musela smířit s anaglyfem, ten zbytek tiše čekal v koutku.

Oculus se nestal důležitým proto, že by přinesl něco extra nového, i když i technologické pojetí byla revoluce. Ta skutečná hodnota oculusu byla v tom, že byla ohlášena přijatelná cena.

+3/0
23.2.2016 8:02

M84i75c80h24a86l 67D85v39o75ř32á62k 9825339717340

Největší překážkou byli váha, velikost a rozlišení monitorů. Ty jsou takto miniaturní celkem čerstvě. (co do konzumní elektroniky) a věřte že dokud to není pohodlné, tak se tím nikdo vážně zabývat nebude.

Druhým největším problémem je rychlost senzorů a reakční doba výpočtu grafiky. Přeci jen je tam hromada gyroskopů které je třeba přečíst, průměrovat, filtrovat výsledný vektor pohybu poslat do PC které jej vyhodnotí přepočítá grafiku pro DVA obrazy (každé oko jiné kvůli prostorovému vnímání). A pošle zpět do oka pokud to trvá déle než cca 20ms vidíme trhnutí. Aby to netahalo za oči, je ten přepočet celkem kumšt.

+2/0
23.2.2016 11:16

M53a25r86i90a50n 59R22i95s83k86o 8824920544112

Nejsem odbornik, ale ono to tehdy taky bylo celkem fiasko, kdy lidi cekali revoluci, ktera se nepovedla. Dlouho po tom se pak do VR nechtelo investovat potrebne penize na vyvoj. Dnes porad neni hardware idealni, zato dobre pouzitelny a uz to vypada, ze ze se ujme. Minimalne jakmile vznikne vic obsahu a klesne cena.

0/0
24.2.2016 10:31

L71u12b82o69m16i36r 61K59u32b25a59t 4597273251700

Dolar pod 21 korun tady už pár let nebyl. Tak nevím, jestli tady umí věštit budoucnost (a cena se tam brzy posune ze současných 24,50) nebo jen neumějí počítat. Když jsem vzal kurz dolaru uváděný tímto serverem (24,50), připočetl výpalné pro stát a zanedbal obvyklý příplatek za zdejší delší záruku, vyšlo mi místo 15 tisíc víc než 20 tisíc (Oculus), resp. místo 20 tisíc částka přibližně 23500 (Vive).

+1/0
22.2.2016 16:46

K12a47r25o57l 89Š15e44f80č72í78k 5954379148738

ty jo, tesil jsem se na virtualny realitu jako maly kluk, ale ty ceny... nehodlam zaplatit za 1. generaci vice nez 1250€ (GPU + helma + prislusenstvi). Radeji si pockam na feedback trhu

+3/−1
22.2.2016 15:49

T90o17m84á42š 81B96a48y87e43r 1574641324271

Snad ta cena časem spadne dolů.

+4/−1
22.2.2016 16:09

J29i31ř41í 64K20r86a69u47s 2496333911356

Určite pôjde dole , alebo šikovní čííínani to okopčí a nájdeme to na Alobaba.com :-)

+3/0
23.2.2016 0:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.