Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple a virtuální realita? Až firma začne vyrábět pořádné počítače

Výrobce jednoho ze dvou hlavních zařízení pro virtuální realitu nepočítá s podporou počítačů od společnosti Apple. Řeč je o přilbách Oculus Rift a problém prý představuje nedostatečný výkon strojů s nakousnutým jablkem v logu. Lidem by se tak z virtuální reality mohlo dělat nevolno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a59r57m88i47l 10K70v84ě62t98e91n 7193158639172

Apple pujde určitě jinou (jedinou správnou) cestou. Proč by se měla "virtuální realita" počítat celá v počítači? Virtuální realita může dost dobře být realita doplněná údaji z počítače, jako treba u vize Google glass. To je totiž výborný koncept a věřím, ze lidi z Applu ho dotáhnou k dokonalosti.

0/−5
13.3.2016 9:11

G92a21b68r62i65e98l 91H97o27r76t96e93n 9241969953454

To popisujete "augmented reality", to je něco jiného, než "virtual reality". Na to první vám skutečně stačí chytré brýle, na to druhé bezpodmínečně potřebujete obrovský surový výkon, který zatím z přenosných zařízení nedostanete ani vzdáleně.

Do budoucna se dá očekávat, že se oba koncepty propojí, tj. že budete ve virtuální realitě hry například "vidět" na svoje ruce a budete tak moci používat virtuální či reálné periferie (třeba klávesnici), nicméně na to si ještě pár let počkáme.

+3/0
13.3.2016 11:28

T17o63m30á59š 75M68a31t95ě98j 9215808323852

Microsoft Hololens...

Cena cca 70k ...

0/0
13.3.2016 20:14

J80i96ř53í 87J27u42ř56i35c45a 2458143531

Což mi osobně přijde mnohem přinosnejsi než celá VR

0/0
14.3.2016 8:32

M60a40r22t50i16n 56M86a65i62k84s54n83a14r 3404343888722

Zalezi co ocekavate od VR... oboje je jiny produkt a jina cílovka.

0/0
14.3.2016 12:30

M62i53r28o69s22l45a78v 53Š15e95v64č49í20k 8708281262

Není úplně pravda. Plná VR může například mě umožnit alespoň částečně vyzkoušet jaký je asi skok s padákem nebo bungie jumping atd... jsou to věci, které v reálném životě nevyzkouším, protože můj strach z nich je natolik velký, že do toho prostě nikdy nepůjdu :-) A pro herní simulátory je to také výborné. Letecké simulátory a simulace závodních aut musí být s použítím Oculusu naprosto fantastické...

0/0
14.3.2016 22:35

M15i24r37e19k 55Z92á64v93o65d33n95ý 7512687830868

Mnoho lidí tvrdí, jak je Apple používají profíci na práci, jak je strašně rychlý. Nějak tomu nerozumím. Když se podívám zde: http://www.apple.com/cz/shop/buy-mac/macbook-air, tak zde vidím počítače, které mají i přes vysokou cenu průměrný procesor, podprůměrné množství paměti a nepoužitelnou grafiku. To je skutečně ten systém o tolik rychlější, že dokáže hardwarové nedostatky předčít?

+8/−2
12.3.2016 22:33

D17a66n 61H82e90l85e83k48a94l 6426967102599

Když koukáte na kategorii ultrapřenosných počítačů, tak se nedivte. Al ejinak OS X je z mého pohledu opravdu optimalizovanější než Win. Není svým způsobem divu – mohou to ladit na pár vlastních počítačů, kdežto Win musí běžet na čemkoliv, co si kdo postaví na koleni.

BTW: Výtky vůči grafice jsou jinak na místě, o tom žádná.

+9/0
12.3.2016 22:40

A32n26t51o23n36í67n 97S26v96o79b26o69d88a 3334133889482

Jenže spousta 3D programů je optimalizovaná pro pracovní stanice na Windows, mám notebook s Quadro, 16 GB RAM, SSD 256 GB, budou mu dva roky, je certifikován na mnoho technických programů, běží na dvou monitorech s vyšším rozlišením. Mac není pro techniky, dokonce vše kolem tiskových strojů běží na Windows, CTP, tiskový stroj atd

+3/0
12.3.2016 23:38

P37e83t31r 19T56y81č57k87a 6365392319752

Tak na Applu sedela spis kreativa nez vyroba.

0/−4
13.3.2016 7:33

A42n76t58o91n14í71n 48S80v82o24b11o85d69a 3204863459222

To je pravda, ve výrobě jsem viděl vše možné jen to nebyl Mac. Nedávno se mně zarytý Applista ptal, co má dát za PC k frézce na modely, protože to s Mac nepojede

+1/0
13.3.2016 9:50

J11a61n 79P59r55o15k22o77p 2503746445936

Samozřejmě s tím máte nějaké zkušenosti, ale třeba v mém okolí je víc než 10 lidí, kteří dělají v CADu radši na Macu než na PC. A má osobní zkušenost je zase s videem kdy mi ve FInalcutu běží 8 stop zaroveň a to prostě na PC nejde. Pokud nevěříte zkuzte si to u vašeho kamaráda.

0/−1
13.3.2016 12:14

A34n10t37o75n49í64n 13S67v76o84b61o63d18a 3654223819452

Zvuk a video dělají kamarádi na Macu, ale třeba SolidWorks na Windows na certifikovaném HW. DTP Mac, ale výroba kovolistů Windows

0/0
13.3.2016 12:42

A48n45t93o22n75í34n 77S50v25o85b70o45d23a 3624953149852

Náhledové monitory Eizo CG s PC

0/0
13.3.2016 12:46

J57a24n 73F19r30i55d83r76i44c26h 6105268519893

U nás v tiskárně je vše Win, pouze grafici mají mac. Proč, jsem se nikdy nepídil. Sám mám iPhone.

0/0
13.3.2016 14:57

A91n40t42o12n39í49n 80S58v74o59b35o34d77a 3414323629312

Protože Mac je lepší v hudbě, videu a srovnatelný v grafice 2D. Jinde je výhodnější Windows, pokud běží na optimalizovaném železe s optimalizovaným software, spolehlivost je slušná. Technici používají u strojů Windows jako zobrazovače, stroj má v sobě nějaký automat, do kterého se nahraje program. Operátor přes terminál mění v automatu parametry, třeba řídí motorky v barevníku, když si změří barvy atd

0/0
13.3.2016 15:07

D64r59a31h17o97m18í35r 28S89t20r45o40u18h76a34l 4735958782144

Když vyrábíte úzké portfolio zařízení, u nichž znáte přesné hardwarové sestavy, můžete navrhnout systém tak, aby běhal plynule, optimalizovaně a prakticky na čemkoli. Typickým příkladem jsou konzole. Ty jsou schopné svým výkonem pokrýt hry, jež by na PC stejných parametrů nemohly běžet.

Windows jsou psány jako univerzální operační systém. Míra optimalizace tam tedy nikdy nemůže dosáhnout konzolových kvalit. Kvůli uživatelsky různým požadavkům na sestavu prakticky vždy narazíte na úzké hrdlo výkonu. Pak je tu samozřejmě to, že každý výrobce HW má různou kvalitu ovladačů atd.

Apple se konstrukčním pojetím blíží spíše konzolím, než IBM PC. Ačkoli jde o softwarově otevřený systém, tak hardwarově je zcela uzavřený.

Problém nastává, když požadujete výkony, které prostě přesahují možnosti HW. Hry mají přímý přístup k HW a mají nad ním plnou kontrolu. Nároky her tedy na Windows i OSX jsou stejné. Když ale Apple nebude prodávat dostatečné výkonné grafické karty do svých počítačů, pojedou na nich jednodušší hry/simulace a to zjevně není cílem vývojářů OR.

+3/0
13.3.2016 1:29

A80n60t66o64n15í98n 48S24v83o94b76o51d53a 3804933459652

Jen aby to nedopadlo jako 3D v televizi. Spíš to vidím, že brýle budou jen zobrazovačem a data zpracuje nějaký velmi výkonný počítač, který se bude sdílet. Proč mít superpočítač doma, když si ho mohu na dvě hodiny půjčit? Jdeme zase k terminálům, dnes to nazýváme cloud :-), optimalizace využití HW i SW

0/−1
13.3.2016 12:09

T30o81m93á32š 16M83a48t38ě45j 9275668813102

Jedno slovo: latence

0/0
13.3.2016 20:18

A60n81t62o27n81í70n 96S94v25o18b58o92d51a 3324223689902

Dnes mám 6 ms, tedy již 10 roků :-)

0/0
13.3.2016 20:33

M59a24r41t67i52n 23M83a81i73k76s27n35a68r 3814813428822

Jen zrovna k tem hram, ono to je samozrejme o optimalizaci, ale hry na konzolich většinou bezi z prostého duvodu... jsou o dost osekanejsi nez hry na PC :) jak co do grafiky tak do vykonu... :)

0/0
14.3.2016 12:36

J44a94n 88D36u98b32e47n 5700140

... a firme by taky prospelo jit zpet k nvidii misto amd

+2/−1
12.3.2016 21:01

A73n45t38o64n60í36n 69S54v67o52b49o41d17a 3674773449182

AMD je výborné na 2D, takže pro Adobe :-)

0/0
12.3.2016 23:59

D93r78a68h55o35m75í60r 67S86t27r78o63u60h90a93l 4965488492484

NVidia je lepší, pokud nezačnete instalovat nejnovější ovladače :D

+1/−1
13.3.2016 1:29

K53a18r25o90l 65Š24e23f39č91í50k 5374369208908

ja stale cekam na predstaveni projektu Morpheus od spolecnosti SONY. Spjeni VR + PS4 v dobre kvalite (necakam 2K orgie) + lidska cena by mohla zabezpecit potrebny boom

+1/0
12.3.2016 17:22

P89e38t67r 11P57e47t68r 6763962728183

2K je v podstatě FullHD ne? (samozřejmě na nějaké malé rozdíly) Dělat to v SD by byla opravdu blbost

+2/0
12.3.2016 23:49

D89r89a17h60o54m44í67r 28S39t90r98o77u87h13a41l 4225468682274

2K je 2x FHD. 2x víc bodů. 2x víc náročnější.

0/−1
13.3.2016 1:30

V59í90t 68S72t69r61a36k94a 9895117797767

2K je FHD https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution

0/0
13.3.2016 11:55

M21i52c82h74a34l 16S77v46o16b68o18d80a 3104906606795

nevolno se jim může tak maximálně udělat z té cenovky :D nj jsem jen chudej hater co si raději za poloviční cenu koupil výkonější pc :(

+13/−3
12.3.2016 11:49

F97i26l35i32p 18P79r23o27c31h27á47z98k28a 5482777269597

Ale nikdy na tom neuděláš práci jako udělají ty profící, co používájí MAC např. pro zpracování hudby videa apod. Toho v životě na Windows nebo Linuxu bohužel nedosáhneš. Nemluvím, o těch lidech, kteří si to koupí jen proto, aby byli "in", o těch nemá cenu ani ztrácet čas. Něco podobnýho je s iPhonama, jsou lidi, kteří si to koupí jen kvůli značce, ale pak se stačí i bavit s normálními lidmi, kteří si to koupí proto, že se ten telefon v životě nesekne, jako je normální u vlajkových Androidích telefonů a to je důvod, proč jsou ochotni za to utratit ty peníze.

+8/−5
12.3.2016 19:34

V23o87j35t14ě37c16h 15T67i31c20h90ý 6810872718777

Ehm, v životě nesekne? Tak to pobavilo. I když já zapomněl, Apple se neseká, nemá chyby a poruchy, jen došlo k "události" ;)

+10/0
12.3.2016 21:04
Foto

R11a56d96o73m75í57r 68Š41r38á65m53e17k 4688780286664

Nemám žádné zkušenosti s PC, ale Mac se mi posledních cca deset let skutečně ani jednou nesekl. Poruchu jsem měl jednou u macbooku před sedmi lety, kdy se kvůli grafice nvidia musel menit celý motherboard. Bylo to sice po záruce ale neplatil jsem nic, protože to byla nějaká známá vada. Možná to někoho může pobavit, ale mně to spíše těší :-)

+2/0
12.3.2016 22:08

A90n91t30o86n13í34n 74S69v20o29b63o85d68a 3324443429542

U Macu spadne aplikace :-), mně se Windows na dobrým železe neseká

+3/0
12.3.2016 23:53

P68e96t71r 50U14r49b12á54n55e95k 3481829987468

Mě pc taky. Prostě ani nevím co je to "seknutí". Jo pc, resp. Windows padaly, ale naposledy asi Windows 2000.

+3/0
13.3.2016 8:08

J87a12r53m98i89l 66K84v74ě75t80e37n 7623568929812

"Nemám žádné zkušenosti s PC" ale víte, že se sekají a nejde na nich udělat to co na Mac? To je jako říct "Sice jezdím jen ve Ferrari, ale bezpečně vím, že Aston Martin je horší auto, i když jsem v něm nikdy neseděl." :-D

+1/−1
13.3.2016 9:44

M72i16r30o20s61l10a80v 56T25i85š51e28r 4429569374352

Mně za poslední 4 roky HW zásek na HW restart, Win:OS X 2:2

0/0
14.3.2016 9:03

M85a20r81t74i83n 24M32a53i75k69s92n31a89r 3234503928182

Závidím :(

0/0
14.3.2016 12:38

D71a82v89i28d 71R46e46d17l 6552378221

To neni pravda. Telefony mam od Apple, ale uz 15 let delam muziku jen na PC. Muzu si tam totiz poskladat komponenty podle svych predstav a nakonec mam vykonnejsi a pritom levnejsi pracovni stanici nez od Applu. Ano, jednou za rok se "sekne", ale to iPhone taky, stejne jako Mac.

+2/−2
13.3.2016 4:16

J47a47n 52P28r47o55k50o51p 2733276975576

Nechci hanit Váš příspěvek, ale skládat vlastní komponenty dle představ lze i na Macu nebo Iphonu. viz. GarageBand. Je to velice chválený recenzenty. Doporučuji vyzkoušet :).

0/0
13.3.2016 20:27

M82a75r44t90i16n 59M65a12i45k58s19n69a73r 3474173238732

Nesekne? Mluvíme opravdu o iPhonu? Měl jste ho? Já jsem ho měl 3 roky (cca 3 měsíce po uvedení) a moje zkušenosti o sekání říkají něco jiného...

0/0
14.3.2016 12:37

J45a67n 37P86r19o15k37o27p 2743826445726

Mám Iphone 4s již od vydání a sekat se mi začal až s IOS 9 a to ještě jen když mám spuštěných spoustu aplikací na pozadí. Jestli se Vám Iphone sekal měl jste ho reklamovat byla to zcela jistě závada což se stát může.

0/0
15.3.2016 17:42
Foto

J97i28ř89í 73R34o16h51a37n 5544398577895

Pokud nějaké zařízení vyžaduje TŘI (!!!) USB 3 porty, je to jasný signál k tomu, že ta technologie ještě není zralá ke každodenímu používání. Snad se z toho časem stane praktická pracovní pomůcka a jedinečný herní nástroj, ale zatím je to jen prapředek něčeho užitečného.

+4/−8
12.3.2016 10:23

G35a76b88r38i81e53l 10H47o36r77t38e59n 9701709733704

Čtyři. Ovšem to není "nějaké zařízení", to je požadavek pro set, tj. čtyři zařízení. Můžete si je klidně nacvaknout do extra USB 3.0 hubu a z něj pak jedním kabelem do PC. Důvodem samostatného řešení je snaha zachovat možnost si koupit jen jedno, nebo jen dvě, nebo... zbytek nechám na vaší úvaze.;-)

https://support.oculus.com/hc/en-us/articles/214825888-USB-compatibility

Bod druhý.

+3/0
12.3.2016 11:34
Foto

J17i73ř41í 75R31o38h47a40n 5284958487405

No právě. Hromada krabiček, spousta kabelů... Jako první krok dobrý, ale musí na tom ještě hodně zamakat. Od sálového počítače k laptopu taky vedla dlouhá cesta.

+2/−6
12.3.2016 12:20

G65a85b28r15i19e47l 61H42o26r98t44e30n 9811959463294

Brýle s daným datovým tokem byste v bezdrátovém provedení na hlavě určitě nosit nechtěl a ostatní už v bezdrátovém provedení je (nebo brzy bude), čili tři ze čtyř portů jsou (či budou) potřeba na receivery.

+2/0
12.3.2016 12:40

A40n13t63o42n80í29n 80S97v80o67b95o38d57a 3194853149682

Je to jednosměrný datový tok, takže pár ledek ve světle to zvládne :-)

0/0
12.3.2016 23:58

D81r49a59h32o49m32í18r 41S53t18r39o20u92h34a91l 4275508872924

Není pravda. Máte tam zpětnou vazbu.

0/0
13.3.2016 1:32

A84n97t84o66n47í17n 38S78v64o13b67o89d57a 3264233239952

Máte pravdu, ale to bude jen o úhlu pohledu, takže to chce s rychlou odezvou. Takže světlem data a hlášení stavu brýlí nějakou bezdrátovou klasikou

0/0
13.3.2016 6:54

T69o66m89á79š 54M11a36t21ě51j 9865878423132

jasne, paket ack na jinem mediu?

0/0
13.3.2016 20:23

M21a17r30t92i29n 70M96a82i21k25s21n53a52r 3374843288802

Ehm, a viděl jste někdy normální PC? Obrazovka - kabel, myš - kabel, klavesnice - kabel. VR je jen obrazovka - (1. kabel), pak to chcete ovládat (2. kabel), a možná by stálo ovládat oběma rukama zvlášť...(3.kabel)... tzn. kde je nevyspělost?

+1/0
14.3.2016 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.