Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Diablo 2 je staré šestnáct let, jak by bossové vypadali dnes?

Grafika Diabla 2 již v době vydání nikomu nevytřela zrak, šestnáct let je však ve světě počítačových her celou věčností. Vizuální stránka proto značně zastarala a norský umělec Svein Yngve Sandvik Antonsen prozkoumal, jak by hlavní nepřátelé mohli vypadat dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T29o70n76d72a 37H35e83j80l81í46k 1908563969767

Dneska by tam místo ladné démonky museli obsadit černošského chlapa, aby je neobvinili z sexismu xD

+2/−3
13.4.2016 19:52

M47i57r20o56s27l63a12v 91S42t55a52s94t24n43y 7954313776631

Tak černoch byl paladin, což ve své době způsobilo nemalou kontroverzi.

+1/0
14.4.2016 7:18

M34i94c40h41a22l 13Š76a44f46r79á38n61e13k 3940291755387

V té době sluší s dodat z druhé strany, protože komunita SJW nebyla zdaleka tak početná. Ale to byla jiná doba, 90. no..

0/0
15.4.2016 15:32

J11i82ř20í 37R18a37m38e31š 8306424200502

mam doma zlatou edici hodlam se k tomu od zacatku vratit nebot vzdy kdyz uz jsem byl kolem sedesate sedmdesate urovne zkapal komp nic se nedalo zachranit a od znova. Chystam se zas na to a nevic me sere ze se to neda ulozit kde zrovna chci. Takze clovek muze i pul dne bloudit k teleportu.

0/0
13.4.2016 19:31

D83a59v67i37d 31S11ý45k16o45r16a 7784821261327

Dostal jsem se s barbarem na 90 lvl. Někde ho mám asi ještě uloženého. Pak už bylo strašně nadlouho sbírání zkušeností i s podporou "players x".

0/0
14.4.2016 9:07

J63i79ř51í 56R74a48m14e32š 8296944530962

tam uz to jde hooodne pomalu i na ty sedmdesatce. Ja chodil s nekromanem a pomocnik byl barabar. Jednou se mi povedlo s kameny mu dat do ruky neco jako armagedon. To byla brutalita. Kostlivci a dalsi ozivle priserky mu pomahali jako stit a on to zatim mydlil hlava nehlava.

0/0
16.4.2016 19:30

J86a13k12u89b 82K44r34e95j94č77í92k 8753724272394

Nazdárek, chvíli jsem to hrál na battle.netu, asi rok před vydáním Diablo III. Na levelu 97, se to zvrhlo na ball runech, v obtížnosti hell, kde jeden ball run trval tak 2 - 3 minuty, tak že hráč dělal 1% z levelu 97 na level 98 i dvě hodiny, pokud se hráč rozhodl jet sólu hru, na sbírání zvlaštních klíčů, tak trvali i 30 hodin, prakticky experienční čára se zastavila, u následující levelu to odpovídá přibližně 2,3x času z levelu 97 na 98.

Zkus se tam vyškrábat v singleperu, jednomu hráči to při hraní 3 hodin denně 7 dnů týdnu, na základní players 1, z levelu 98 na 99 zabralo 3 roky! Sám tomu i věřím, poté co jsem viděl jak pomalu ty některé levely jedou..

S pozdravem!

0/0
18.4.2016 8:10

D31a36v94i13d 37S20ý85k72o58r78a 7724661701457

Tak když jsem k tomu sedl, tak single hra, players 8 (což mělo být maximum, nejsem si jistý jestli to nezvedli), pak alespoň dvacetkrát Mephisto a dvacetkrát Baal. Občas jsem šel za nějakou potvorou do Frozen Caves (S Baalem a Mephistem měla největší procenta vypadnutí legendárky.) A tak dokola :-).

0/0
18.4.2016 8:45

P60e39t72r 82T34i24c41h14ý 4540321445574

A hledat mepfa byla bez teleportu taky lahudka. Durance of hate byla neskutecne velka mapa.

0/0
13.4.2016 18:02

J30i36r84i 85R74u82s56n18o81k 4945342917263

Az od jednoho z poslednich patchu. Driv byvala vyrazne mensi.

+1/0
13.4.2016 19:15

M85a11r39t52i21n 20K77u62ř59í43t48k30a 6927486138975

Na Diablu II. byla kouzelná čeština, hlavně pojmenování předmětů: Např. "mandarinkový opasek ze žraločí kůže mamuta".

+8/0
13.4.2016 13:35
Foto

H27o81n71z67a 78S89r58p 9874713132888

Okoheň :-)

0/0
13.4.2016 13:46

D19a61v62i64d 14S79ý66k48o23r11a 7604431221657

TO jsem zkusil, ale vrátil jsem z pochopitelných důvodů do EN :-).

+1/0
14.4.2016 9:08

J93a69k92u46b 65Z81e44m53á20n64e23k 2624333461948

Jak nevytřela zrak? Dodneška se mi líbí víc, než v některých současných hrách, které prostě musí být 3D protože by se asi zhroutil svět kdyby nebyla. I když to hraní překáží...

+11/−1
13.4.2016 9:20
Foto

O51n51d80ř17e30j 68Z11a96c77h 3433490353102

To ovšem nic nemění na tom, že grafika D2 byla v době vydání zastaralá. Dobře si pamatuju, jak lidi nádávali a říkali, že D1 bylo hezčí. Tak aby to nebylo třeba tím, že dřív byla tráva zelenější :)

Pro legraci dobová recenze: http://bonusweb.idnes.cz/diablo-2-vitejte-v-paranskem-pekle-dq9-/Recenze.aspx?c=A000709_diablo2_bw

0/0
13.4.2016 16:03

J88a95k66u47b 58Z12e83m30á64n51e16k 2304543641508

Oni někteří recenzenti mají tendenci jásat nad "nezastaralou" grafikou, i když ta hra prostě vypadá hnusně a překáží to takovým drobnostem, jako třeba hraní.

Dřív tráva zelenější nebyla, k D2 se občas vracím.

+2/0
13.4.2016 19:36
Foto

O97n51d51ř55e29j 52Z70a59c79h 3353910963922

A bavíme se ještě o grafice D2? Vy sem jako argumenty dáváte takové ty oblíbené "pravdy", které s tím příliš nesouvisí :)

+2/0
14.4.2016 9:23

M71i24r12o25s55l43a64v 24S97t75a13s31t61n74y 7854103736851

Tak třeba grafika Falloutu rozhodně nebyla nic extra ani v době vydání před 20 lety, ale o to lépe stárne a s nějakým hi-res patchem se mi na ni příjemně dívá i dnes, protože se ke hře často vracím.

0/0
14.4.2016 7:17
Foto

O74n13d59ř98e36j 91Z93a16c57h 3273460853222

Spousta her stárne skvěle, o tom přece není spor. Živě si ovšem pamatuju, že D2 ve své době (2000) bylo kritizované za grafiku - a já s tou kritikou plně souhlasil. D2 jsem hrál naposledy těsně před vydáním D3 a i když se hraje perfektně, nevypadá dobře. A to už je i s LoD a v 800x600, D2 běželo při vydání jen v 640x480. D2 má svoje nesmazatelné místo v historii. Teď se ovšem zbožšťuje i s chlupama, s čímž nesouhlasím.

+3/0
14.4.2016 9:21
Foto

J66a15r90o57s50l48a89v 74P21ě10t36i98v75o47k34ý 3677776849585

Mně se třeba nelíbí jak některé nové hry se snaží vypadat jednoduše jako z pravěku (graficky i ovládáním). A obdivuju ty, kteří se snaží dělat hry co možná nejreálnější. V nich vidím budoudnost her.

0/0
16.4.2016 12:40

P15a48v26e92l 42P72i87s20k31á49č85e46k 7771211625460

Osobně jsem nikdy neměl problém s hrami se slabší grafikou, pokud tomu odpovídaly HW nároky. Např. současné hry od Blizzardu sice nejsou žádné grafické orgie, ale běží na kdejaké vykopávce (např. Diablo 3). Diablo2 ale prostě spousta lidí vidí s velmi, velmi růžovými brýlemi.

Bohužel, kromě toho, že D2 vypadalo prachbídně, jako z herního pravěku (rozlišení 640x480 v době kdy 1024x768 byl standard, znatelně viditelně kostičkovaná grafika - pokud jste nehrál na 14" monitoru, mizerné animace i hlavních postav, které nejrůznějším způsobem "bruslily" a otáčely se po skocích), tak vyžadovalo nemístně výkonný HW.

Především multiplayer byl hotové peklo - věci jako dvojité vykreslování kouzel (opravené až v 1.10) nebo necro cursy (zvlášť v PvP dokázal s LR necro "vylagovat" ostatní pryč, ale ono stačil jeden curse a člověk měl na vteřinu grafický lag), zneviditelnění projektilů po opuštění obrazovky, MSLEB. Skupinky před Baalem lagovaly snad všechny.

Půl roku před D2 vyšel Quake 3 Arena a Unreal Tournament. Obě tyto hry nejen že vypadaly daleko, daleko lépe, ony i měly lepší framerate. D2 běželo dobře asi jen na Glide. DirectDraw bylo rychlejší než Direct3D. Spravila to až utilitka GlidetoOpenGL pro D2 od jednoho nadšence někdy kolem roku 2003.

0/0
17.4.2016 17:34
Foto

J26i70ř26í 45R60o82h21a62n 5134338987605

Duriel byl fakt tvrďák. Nejlepší bylo nebojovat s ním přímo, ale poslat na něj golema nebo vlky, a neustále je obnovovat, protože jejich životnost byla minimální. Ani s plným batohem lektvarů jsem to nikdy neudělal napoprvé. Další možnost byla čarodějkou ho zpomalovat a zraňovat ledovými kouzly. Nejhorší bylo že v jeho malém doupěti jsme vylezli hned vedle něj, bez možnosti boje na dálku, přípravy pastí a zcela bez možnosti útěku. Kdyby tam v jeho doupěti bylo alespoň víc místa!

+2/0
13.4.2016 9:03

P68e48t78e42r 86B79i72e49l22y 6575841616

Zabudol si ze na hardcore bol uz imunny proti chladu a tam som so svojou carodejkou "dojel" (alebo na nightmare? uz si nepamatam)

0/0
13.4.2016 11:08
Foto

J38i68ř34í 34R62o57h86a22n 5114188967615

Na hardcore jsem Diablo II zase tolik nehrál, vystačil jsem si většinou s nižšími obtížnostmi, ale možné to je.

0/0
13.4.2016 11:14

R48o96m31a37n 62T88y19č72k37a 3657618111167

tak na nightmare měly všechny potvory ve hře imunitu vůči něčemu, moje sorcka se specializovala na takovou tu ohňovou stěnu, ale nutností bylo mít v záloze nějaké silné ledové kouzlo.

0/0
13.4.2016 11:34

P13a90v41e89l 95D13r22o40t82á32r 7243854389494

Nejspíše jste chtěl napsat HELL.

Obtížnosti byly NORMAL - NIGHTMARE - HELL

Hardcore byla nezávislá volba, která znamenala, že po smrti už nešlo s postavou hrát.

+1/0
13.4.2016 12:21

J74a21k48u52b 60M50i27c93h88á57l45e86k 3327483227343

Šílený rozdíl, kdy se Andariel dala zabít jak nic a v druhém aktu nic udělal Duriel z vás. DURIEL!!! ;-D

+2/0
13.4.2016 7:53

J71o17s33e28f 59J66a55n31k15ů 2147836317644

Zamáčknu slzu v oku při vzpomínce na chvíle, kdy jsme ve skupince hráčů stáli před vchodem a nikomu se nechtělo být první a jakákoli strategie "ty hoď golema, já skočím za něj a budu ho mrazit a ty ho flákni maulem" většinou končila třemi citoslovci "ááááá" a šileným během k mrtvole pro věci. :D

+11/0
13.4.2016 10:20
Foto

M74a17r50e34k 49D43u60c88h23á10č 2591880190114

Diablo 2... sakra to je vzpomínek... doteď si pamatuju, jak jsem jako před drahně lety jako malej špunt bez jakýchkoli pořádných znalostí o hře rubal Andariel za svého paladina.... který uměl všechno a nic pořádně. To množství adrenalinu co se tehdá vyplavilo už žádná jiná hra nikdy nedohnala.... no dobře, Darkest Dungeonu se to podařilo, ale to je trochu jiná věc xD

0/0
13.4.2016 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.