Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Diablo 2 je staré šestnáct let, jak by bossové vypadali dnes?

Grafika Diabla 2 již v době vydání nikomu nevytřela zrak, šestnáct let je však ve světě počítačových her celou věčností. Vizuální stránka proto značně zastarala a norský umělec Svein Yngve Sandvik Antonsen prozkoumal, jak by hlavní nepřátelé mohli vypadat dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o50n13d96a 31H98e31j65l34í23k 1898963199817

Dneska by tam místo ladné démonky museli obsadit černošského chlapa, aby je neobvinili z sexismu xD

+2/−3
13.4.2016 19:52

M69i61r31o82s70l10a53v 21S64t44a51s19t87n55y 7984813786181

Tak černoch byl paladin, což ve své době způsobilo nemalou kontroverzi.

+1/0
14.4.2016 7:18

M48i86c39h92a39l 19Š25a87f93r49á35n37e54k 3600341255557

V té době sluší s dodat z druhé strany, protože komunita SJW nebyla zdaleka tak početná. Ale to byla jiná doba, 90. no..

0/0
15.4.2016 15:32

J70i44ř23í 91R73a58m29e84š 8686544220202

mam doma zlatou edici hodlam se k tomu od zacatku vratit nebot vzdy kdyz uz jsem byl kolem sedesate sedmdesate urovne zkapal komp nic se nedalo zachranit a od znova. Chystam se zas na to a nevic me sere ze se to neda ulozit kde zrovna chci. Takze clovek muze i pul dne bloudit k teleportu.

0/0
13.4.2016 19:31

D75a65v51i43d 80S57ý31k52o76r31a 7214661811157

Dostal jsem se s barbarem na 90 lvl. Někde ho mám asi ještě uloženého. Pak už bylo strašně nadlouho sbírání zkušeností i s podporou "players x".

0/0
14.4.2016 9:07

J14i84ř37í 88R90a84m72e98š 8386474650262

tam uz to jde hooodne pomalu i na ty sedmdesatce. Ja chodil s nekromanem a pomocnik byl barabar. Jednou se mi povedlo s kameny mu dat do ruky neco jako armagedon. To byla brutalita. Kostlivci a dalsi ozivle priserky mu pomahali jako stit a on to zatim mydlil hlava nehlava.

0/0
16.4.2016 19:30

J74a37k20u17b 70K63r13e77j28č82í82k 8923724122124

Nazdárek, chvíli jsem to hrál na battle.netu, asi rok před vydáním Diablo III. Na levelu 97, se to zvrhlo na ball runech, v obtížnosti hell, kde jeden ball run trval tak 2 - 3 minuty, tak že hráč dělal 1% z levelu 97 na level 98 i dvě hodiny, pokud se hráč rozhodl jet sólu hru, na sbírání zvlaštních klíčů, tak trvali i 30 hodin, prakticky experienční čára se zastavila, u následující levelu to odpovídá přibližně 2,3x času z levelu 97 na 98.

Zkus se tam vyškrábat v singleperu, jednomu hráči to při hraní 3 hodin denně 7 dnů týdnu, na základní players 1, z levelu 98 na 99 zabralo 3 roky! Sám tomu i věřím, poté co jsem viděl jak pomalu ty některé levely jedou..

S pozdravem!

0/0
18.4.2016 8:10

D78a49v32i55d 19S67ý54k43o57r79a 7634361461757

Tak když jsem k tomu sedl, tak single hra, players 8 (což mělo být maximum, nejsem si jistý jestli to nezvedli), pak alespoň dvacetkrát Mephisto a dvacetkrát Baal. Občas jsem šel za nějakou potvorou do Frozen Caves (S Baalem a Mephistem měla největší procenta vypadnutí legendárky.) A tak dokola :-).

0/0
18.4.2016 8:45

P77e63t82r 92T41i68c59h56ý 4620141865304

A hledat mepfa byla bez teleportu taky lahudka. Durance of hate byla neskutecne velka mapa.

0/0
13.4.2016 18:02

J12i43r25i 87R81u98s29n88o24k 4195172177823

Az od jednoho z poslednich patchu. Driv byvala vyrazne mensi.

+1/0
13.4.2016 19:15

M58a90r10t76i40n 51K55u78ř24í18t29k18a 6417206888755

Na Diablu II. byla kouzelná čeština, hlavně pojmenování předmětů: Např. "mandarinkový opasek ze žraločí kůže mamuta".

+8/0
13.4.2016 13:35
Foto

H91o14n79z34a 41S23r63p 9754533472568

Okoheň :-)

0/0
13.4.2016 13:46

D48a89v68i56d 75S20ý64k19o68r56a 7854721451747

TO jsem zkusil, ale vrátil jsem z pochopitelných důvodů do EN :-).

+1/0
14.4.2016 9:08

J32a29k16u68b 72Z67e19m98á47n26e12k 2364583441458

Jak nevytřela zrak? Dodneška se mi líbí víc, než v některých současných hrách, které prostě musí být 3D protože by se asi zhroutil svět kdyby nebyla. I když to hraní překáží...

+11/−1
13.4.2016 9:20
Foto

O36n33d32ř92e94j 17Z88a55c61h 3523970763102

To ovšem nic nemění na tom, že grafika D2 byla v době vydání zastaralá. Dobře si pamatuju, jak lidi nádávali a říkali, že D1 bylo hezčí. Tak aby to nebylo třeba tím, že dřív byla tráva zelenější :)

Pro legraci dobová recenze: http://bonusweb.idnes.cz/diablo-2-vitejte-v-paranskem-pekle-dq9-/Recenze.aspx?c=A000709_diablo2_bw

0/0
13.4.2016 16:03

J29a29k15u41b 44Z59e18m93á57n17e79k 2784463481518

Oni někteří recenzenti mají tendenci jásat nad "nezastaralou" grafikou, i když ta hra prostě vypadá hnusně a překáží to takovým drobnostem, jako třeba hraní.

Dřív tráva zelenější nebyla, k D2 se občas vracím.

+2/0
13.4.2016 19:36
Foto

O51n53d48ř61e29j 73Z42a32c63h 3783490663432

A bavíme se ještě o grafice D2? Vy sem jako argumenty dáváte takové ty oblíbené "pravdy", které s tím příliš nesouvisí :)

+2/0
14.4.2016 9:23

M72i53r25o74s90l18a79v 28S20t69a91s97t36n50y 7774263516231

Tak třeba grafika Falloutu rozhodně nebyla nic extra ani v době vydání před 20 lety, ale o to lépe stárne a s nějakým hi-res patchem se mi na ni příjemně dívá i dnes, protože se ke hře často vracím.

0/0
14.4.2016 7:17
Foto

O57n68d46ř14e18j 14Z45a56c36h 3853950513622

Spousta her stárne skvěle, o tom přece není spor. Živě si ovšem pamatuju, že D2 ve své době (2000) bylo kritizované za grafiku - a já s tou kritikou plně souhlasil. D2 jsem hrál naposledy těsně před vydáním D3 a i když se hraje perfektně, nevypadá dobře. A to už je i s LoD a v 800x600, D2 běželo při vydání jen v 640x480. D2 má svoje nesmazatelné místo v historii. Teď se ovšem zbožšťuje i s chlupama, s čímž nesouhlasím.

+3/0
14.4.2016 9:21
Foto

J93a91r74o30s13l90a15v 87P37ě67t32i40v82o56k62ý 3927326639165

Mně se třeba nelíbí jak některé nové hry se snaží vypadat jednoduše jako z pravěku (graficky i ovládáním). A obdivuju ty, kteří se snaží dělat hry co možná nejreálnější. V nich vidím budoudnost her.

0/0
16.4.2016 12:40

P21a64v90e97l 95P68i45s21k38á43č81e92k 7311681175960

Osobně jsem nikdy neměl problém s hrami se slabší grafikou, pokud tomu odpovídaly HW nároky. Např. současné hry od Blizzardu sice nejsou žádné grafické orgie, ale běží na kdejaké vykopávce (např. Diablo 3). Diablo2 ale prostě spousta lidí vidí s velmi, velmi růžovými brýlemi.

Bohužel, kromě toho, že D2 vypadalo prachbídně, jako z herního pravěku (rozlišení 640x480 v době kdy 1024x768 byl standard, znatelně viditelně kostičkovaná grafika - pokud jste nehrál na 14" monitoru, mizerné animace i hlavních postav, které nejrůznějším způsobem "bruslily" a otáčely se po skocích), tak vyžadovalo nemístně výkonný HW.

Především multiplayer byl hotové peklo - věci jako dvojité vykreslování kouzel (opravené až v 1.10) nebo necro cursy (zvlášť v PvP dokázal s LR necro "vylagovat" ostatní pryč, ale ono stačil jeden curse a člověk měl na vteřinu grafický lag), zneviditelnění projektilů po opuštění obrazovky, MSLEB. Skupinky před Baalem lagovaly snad všechny.

Půl roku před D2 vyšel Quake 3 Arena a Unreal Tournament. Obě tyto hry nejen že vypadaly daleko, daleko lépe, ony i měly lepší framerate. D2 běželo dobře asi jen na Glide. DirectDraw bylo rychlejší než Direct3D. Spravila to až utilitka GlidetoOpenGL pro D2 od jednoho nadšence někdy kolem roku 2003.

0/0
17.4.2016 17:34
Foto

J16i61ř29í 74R34o46h35a29n 5104238727345

Duriel byl fakt tvrďák. Nejlepší bylo nebojovat s ním přímo, ale poslat na něj golema nebo vlky, a neustále je obnovovat, protože jejich životnost byla minimální. Ani s plným batohem lektvarů jsem to nikdy neudělal napoprvé. Další možnost byla čarodějkou ho zpomalovat a zraňovat ledovými kouzly. Nejhorší bylo že v jeho malém doupěti jsme vylezli hned vedle něj, bez možnosti boje na dálku, přípravy pastí a zcela bez možnosti útěku. Kdyby tam v jeho doupěti bylo alespoň víc místa!

+2/0
13.4.2016 9:03

P56e82t63e13r 31B89i39e96l12y 6935771616

Zabudol si ze na hardcore bol uz imunny proti chladu a tam som so svojou carodejkou "dojel" (alebo na nightmare? uz si nepamatam)

0/0
13.4.2016 11:08
Foto

J67i79ř75í 53R55o73h10a71n 5744588567415

Na hardcore jsem Diablo II zase tolik nehrál, vystačil jsem si většinou s nižšími obtížnostmi, ale možné to je.

0/0
13.4.2016 11:14

R12o88m80a74n 39T70y96č81k94a 3207638551797

tak na nightmare měly všechny potvory ve hře imunitu vůči něčemu, moje sorcka se specializovala na takovou tu ohňovou stěnu, ale nutností bylo mít v záloze nějaké silné ledové kouzlo.

0/0
13.4.2016 11:34

P78a70v41e38l 20D93r22o82t67á16r 7543704809734

Nejspíše jste chtěl napsat HELL.

Obtížnosti byly NORMAL - NIGHTMARE - HELL

Hardcore byla nezávislá volba, která znamenala, že po smrti už nešlo s postavou hrát.

+1/0
13.4.2016 12:21

J35a23k11u58b 97M35i32c10h41á19l64e67k 3407953947653

Šílený rozdíl, kdy se Andariel dala zabít jak nic a v druhém aktu nic udělal Duriel z vás. DURIEL!!! ;-D

+2/0
13.4.2016 7:53

J56o26s29e73f 76J12a68n42k64ů 2647446577444

Zamáčknu slzu v oku při vzpomínce na chvíle, kdy jsme ve skupince hráčů stáli před vchodem a nikomu se nechtělo být první a jakákoli strategie "ty hoď golema, já skočím za něj a budu ho mrazit a ty ho flákni maulem" většinou končila třemi citoslovci "ááááá" a šileným během k mrtvole pro věci. :D

+11/0
13.4.2016 10:20
Foto

M81a36r14e57k 96D70u68c93h60á65č 2291560770394

Diablo 2... sakra to je vzpomínek... doteď si pamatuju, jak jsem jako před drahně lety jako malej špunt bez jakýchkoli pořádných znalostí o hře rubal Andariel za svého paladina.... který uměl všechno a nic pořádně. To množství adrenalinu co se tehdá vyplavilo už žádná jiná hra nikdy nedohnala.... no dobře, Darkest Dungeonu se to podařilo, ale to je trochu jiná věc xD

0/0
13.4.2016 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.