Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita HTC Vive je úžasná, ale ta cena. První dojmy

Na hlavu si nasadíte speciální přilbu, do každé ruky vezmete pohybový ovladač a už vám téměř nic nebrání v tom, abyste se ponořili do fantastických světů, jejichž limitem je jen lidská fantazie. Možnost pohybu přitom posouvá zážitek s virtuální sadou HTC Vive na další úroveň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i14c44h54a61l 68P13i98n34d42j88a16k 5253844987957

Zkusil jsem si na tom "fruits katana" zajimavy zazitek. :-)

0/0
29.5.2016 1:18

J55a89n 58P91o97l72a76n79s93k44ý 4922687373581

Virtuální realita v současné podobě dokáže zaujmout hlavné obyčejného človíčka, který už někdy slyšel o konzolích a také ty, kteří mají alespoň půl dioptrie. Pro človéka s dobrým zrakem to bez 4k nemá cenu. Mě prostě vadí ta síť před očima. Tzv. Screen door effect, který je jak na oculusu, tak i na vive. Příští generace spolu s lepším hardware v PC bude to pravé ořechové.

0/0
28.5.2016 19:13

V42í82t 94S25t12r82a39k43a 9605177917857

Bohužel si myslím, že až s 8k rozlišením přijde potřebný efekt dokonalosti. Dost se o VR zajímám (hlavně z hlediska virtuálních prohlídek a 360° videa). Každopádně na výšku je třeba alespoň cca 4 000 px což je opravdu až 8k rozlišení. Pokud vydrží zájem tak bych to viděl tak ještě na 5 let než něco takového přijde.

+1/0
30.5.2016 6:48

T78o10m49á56š 87R45i82c10h30t76r 3153826180477

Sledujeme to s mladým pařanem už drahnou dobu, ale do dnešního dne jsem navzdory oficiálnímu dotazu nedostal odpověď na reálnou podobu reklamačního procesu. Některé zkušenosti uživatelů jsou zatím děsivé.

+1/0
27.5.2016 1:01

T19o98m60a92s 41K54r66e50j47z73e14k 7427540657458

nejlepsi pockat par mesicu, az budou naskladneny shopy u nas.

0/0
27.5.2016 15:52

A48l97e71š 23M96a33l29a91c57h 2618926475590

Původně jsem četl - "virtuální realita THC je úžasná" :)

+3/0
26.5.2016 23:56

J52o59s74e56f 15Š12o31l46t11e15s 8504518480153

K ceně je ovšem zhusta nutné připočítat cenu počítače, kdy pro ideální funkci je potřeba highendová grafika a nový procesor. Takže PC za minimálně 35000 Kč. To už jsme na 60 tisících. A to je za hračku, na kterou nejsou žádné pořádné hry, celkem dost.

0/0
26.5.2016 23:20

L95a17d12a 31N10o44v12a58k 4632173597

no ale dnešní pařiči takový stroj zkrátka už většinou mají.., nebo vymění grafiku za novou....:-P

+3/0
26.5.2016 23:21

L88a54d60a 47N67o54v80a11k 4162743897

a nvidia teď udělala parádní krok dopředu za velmi rozumné ceny....R^

+2/0
26.5.2016 23:21

M67i12r20o18s64l39a96v 56H32e17r11a26n 6278707571

jo leda starsi lidi ktery uz penize davaj jen do toho, mladej clovek co jede nekde ven a do zahranici, tezko :-)

0/0
28.5.2016 12:16

L26a89d87a 95N44o98v85a12k 4532633627

sakra škoda že to nedokázali udělat tak v poloviční ceně... Bya by to jistě naprostá pecka a bylo by vyprodáno... Takhle špatný..., budu si asi ještě nějakou dobu hrát se svým trošku vylepšeným cardboardem....;-(

+2/0
26.5.2016 23:17

K90a29t13e43ř75i58n47a 93D95r92a66h69o47k55o35u55p16i43l71o83v13á 9316761652843

Nevím. Vzhledem k tomu, že se sice člověk může pohybovat v malém prostoru, ale zase těžko bude ve velkém (u OR člověk sedí u klávesnice a normálně chodí). Takže pak vznikají takovéhle divné hry, kdy se můžete trochu hýbat, ale jinak stojíte prakticky na stejném místě. A zase u řešení, která podporují chůzi není potřeba tohle mapování místnosti. Takže momentálně je jediná výhoda to ovládání, které ale OR bude mít brzy také.

0/0
26.5.2016 22:56

L66a17d88a 87N23o47v57a27k 4442353637

jo ale tady přece nejde o nějaké sportování, ale o prožitek z VR.. a pokud se pohneš a narazíš hned do stolu, který ale v brýlích nevidíš, tak jde veškera realita do kopru...

0/0
26.5.2016 23:18

K79a73t69e17ř29i33n13a 86D77r44a62h50o37k65o23u27p50i42l84o34v44á 9466361852693

Nevím, člověk i u normální hry po chvíli zapomene, že ovládá věci klávesnicí a myší a je vnímá jen hru. Židli také, krom toho tohle tě nutí stát na místě. Ve většině her se pohybuješ. To že udělají pár dem přímo na míru vystačí na chvíli, ale pak člověk chce hrát normální hry a pohybovat se dopředu. A nemyslím, že se bude chtít narážet po pár metrech na konec otevřeného světa. ;-D

0/0
26.5.2016 23:59

V33l56a48d75i32m44í83r 74S60t85e98t23k47a 5792264525422

Spíš narážet doma do nábytku, já to koupit u nás v paneláku do 1+1 tak ho můžu odepsat ;-D

0/0
27.5.2016 9:42

T13o44m38a50s 75K69r72e14j71z91e98k 7887360937148

vyhoda Vivu je, ze muzete hrat oboji. Roomscale i seated hry. To zatim Rift nema a co se tyce trackingu, Vive bude mit v Roomscale porad navrch.

0/0
27.5.2016 15:54

T45o60m80a57s 80K52r93e69j12z63e38k 7527750477338

Koupil jsem a nelituju. Jen je potreba pridat na vyvojarske strane a sypat vic zajimaveho obsahu. Zatim jsou to jen hricky, na AAA titul se ceka.

+1/0
26.5.2016 22:32

L89a52d31a 10N18o85v20a10k 4602513767

hele a jdou tam přehrát věci co se točej pro cardboard a tak...?

0/0
26.5.2016 23:19

T83o32m54a56s 79K56r49e48j42z89e97k 7737570727118

jestli mate na mysli 360 videa, tak ano, existuje na to prehravac. Bud Virtual Desktop nebo tohle http://www.whirligig.xyz/player2/

0/0
27.5.2016 15:51

R79o10b97e98r32t 48A24d28á70m98e80k 3506835142844

Jeden a pů měsíce po vydání je to fakt aktuální recenze.Vůbec mi přijde, že jste tu padesát let za dinosurama..

+2/0
26.5.2016 22:24

J18a14n 73F57r96i47d88r54i24c88h 6195848489593

Vive umi veci ktery nepotrebuju takze ja zustanu u Oculusu.

0/−2
26.5.2016 22:04

L41a79d30a 30N17o86v20a76k 4222363577

tak paráda....:-P

0/0
26.5.2016 23:20

P22a33v73e16l 95F52o64l39t37á26n 4500752204

s "dnešní" cenou bych si starosti nedělal

pamětníci si možná vzpomenou kolik stály první "mobily" o velikosti a váze solidní cihly a jaké skvosty oproti tomu máme dnes k dispozici za hubičku

+5/0
26.5.2016 21:59

P82a55v64e20l 87F23o83l87t82á48n 4500772724

to musí být dost dobrá zábava

jestli se to konečně už definitivně uchytí, tak bude zajímavý jak to bude vypadat tak za 5-10 roků

https://www.youtube.com/watch?v=6urJejluX44

http://www.cnews.cz/clanky/virtualni-realita-htc-vive-tohle-3d-chcete-osobni-zkusenost

tahle se s tím nemazlila, byla mazaná, nechala si je přijít na jistou ránu, některý baby sou nebezpečný až zákeřný :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rJ-CvYMZ4ck

0/0
26.5.2016 21:56

M62a72r36t71i80n 55K60y34s32e40l91ý 1126591592813

Kdyby někdo chtěl vidět obsáhlejší videa, doporučuju skouknout Markipliera - má jich asi 10, včetně her uváděných v článku.

+2/0
26.5.2016 12:10

D68r97a83h30o95m73í64r 96S98t95r92o33u53h19a71l 4545118532334

Je docela vtipné, když v jedné chvíli popisujete, jak pohybové ovládání od Nintenda zapadlo, zatímco v druhé chvíli máváte pohybovými ovladači ve virtuální realitě, zatímco OR pro pro změnu využívá Kinect ;-D

Pohybové ovládání nezapadlo. Spousta her i aplikací v mobilu je využívá. Dokonce je i v ovladačích pro chytré televize. Stalo se tak moc součástí našeho života, až se zdá, že zmizelo. Ale není to vůbec pravda. Dopadlo stejně jako kolo. Je tak často mezi námi, že se vůbec nepozastavujeme nad tím, jak skvělý je to vynález.

Ano, na konzolích to nebyla až taková výhra a mnoho her tohoto potenciálu nevyužilo. A víte proč? Protože většina lidí nechce během střílečky chodit každých deset minut do sprchy. Dospělí, narozdíl od dětí, hru považují za mentální tréning. Zatímco zkrotit reaktor v dítěti vyžaduje obrovské úsilí, tak dospělý člověk, který se vrátí ze šichty, je často tak utahaný, že mu úplně stačí hýbat prsty.

No a peníze má kdo? Dřív tatínek kupoval dítěti vláčky, aby si mohl hrát. Dneska dělá to samé s konzolí. No to je jasné, že si koupí konzoli pro sebe :-). Tak proč by na něj měl kupovat pohybové zbytečnosti, které stejně nevyužije?

+5/−2
26.5.2016 9:20
Foto

O25n91d57ř80e65j 25Z52a78c90h 3523140603162

Že pohybové ovládání pokračuje v mobilech / VR jsem přeci psal i v původním článku o vynálezech, které zapadly. Kinect, Move ani Wii U, kterých se bod o pohybovém ovládání týkal, úspěšné nejsou. To je jako tvrdit, že N-Gage byl úspěch, protože ten koncept tady vlastně teď je ;-D

+3/0
26.5.2016 10:08

M54a84r14t61i51n 75C23u74m62p75e42l48i37k 7461870783312

souhlasim....nebo jako rici, ze virtualni reality v minulem stoleti nebyl fail, jelikoz VR tu je s nami i dnes...a tez si dovoluji tvrdit, ze pohybove PSMOVE, KINECT, WII se neuchytili...vyrobci i hraci zcela jiste cekali mnohem vetsi rozsireni a vyuziti a ne nekolik casual hricek

+1/0
26.5.2016 11:00

D86r67a85h67o11m10í13r 81S40t50r14o30u59h46a92l 4515178292904

Já psal v reakci na tento článek :-). Nikde nevidím ani odkaz, který by ukazoval, že toto je pokračováním nějakého širšího cyklu.

Každopádně takřka každý vynález měl z počátku problémy. Často to bylo způsobené uzavřeností systému, nedostatečným HW nebo špatným odhadem cílové skupiny. Typickým příkladem je například chytrý telefon. Kdo si dnes vzpomene (kromě Rybky) na první mobily s windows nebo symbianem? Nápad, který se ukázal životaschopný jen v případě masového prodeje byl původně cílen jen na manažerskou oblast. Jak se ale ukázalo, na smartphone je důležitější mít simulátor pití piva, než kvalitně zpracovaný kalendář.

Vzpomínáte na Die by the Sword? V době před takřka dvaceti lety přišli s alternativním řízením pohybu meče pomocí myši. Už tehdy recenzent v Levelu (nepamatuji si, kdo tu recenzi psal) dával jasně najevo - doba ještě neuzrála na to, aby se dala tato hra takto intuitivně ovládat. Vau, najednou to máme tady. Už se těším, až někdo ten port udělá :-)

+2/0
26.5.2016 15:23

J66o95s41e36f 89Č56i82h53á30k 7441769460316

Dost mi vadí, že nejsou vidět ruce. Pistole levitující ve vzduchu není moc přirozená.

+5/−1
26.5.2016 4:46

L91u32k66á46š 58V15l51k 2131729204466

Vidím 2 možné důvody.

1. Technicky je to snažší "vyrobit".

Anebo

2. (Už jsem to tu před pár měsíci psal) možná je to kvůli tomu aby lidem nebylo "blbě". Prý nějaká firma zkoušela jednu hru s lezením po skalách a když lidem vycházeli ruce přímo z těla, tak měli závratě. Pokud ruce "ušmikly", že zůstali jen "rukavice", tak to bylo lepší.

K tomu bodu 2 nevím co je na tom pravdy, ale dá se tomu věřit. Vždyť každý už viděl nějaká ta videa VR s blbou jízdou po horské dráze, nebo zachraňování kočičky na prkně z okna, tak většina lidí to nedávala.

+2/0
26.5.2016 7:04

M54a62r37e69k 34Z34a28h45r79a91d46i94l 6964219135231

U bodu dva by v tom případě měla být v nastavení možnost ruce zobrazit/skrýt ...

+2/0
26.5.2016 8:38

T79o64m35a44s 19K58r81e63j22z86e86k 7987140557808

Koncem roku budou hepticke rukavice pro Vive

0/0
26.5.2016 22:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.