Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Minimální rozdíly v grafice naznačují, že je DOOM předělávkou z konzole

Hratelnost kampaně v letošním DOOMu je excelentní. Hra však může být obstojnou předělávkou z konzolí. Naše amatérská analýza naznačuje, že pokročilé nastavení grafiky na hru nemá zásadní dopad. A není to jediná indicie, že je řada možností v menu jen na oko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T22o14n95d31a 30H30e94j28l45í27k 1328783569877

Je škoda, že tu jsou konzole, často zela degradují celou hru. Už to ovládání na 4 tlačítka a pohyb o celý metr skokově (co jsem se nanadával ve Wolfensteinovi!), grafika.....konzole prostě škodí ;-(

+2/0
29.5.2016 15:03

A16n38d86r63e57j 98B28r52a55b17e43c 4102791177964

Neni to tak jednoznacne. Konzole vyvojare naucili neuveritelne efektivni optimalizaci. Lide sice nadavaji, ze na ctyri roky starem pocitaci casto rozbehaji i nove hry...ale oni by ty same tituly bez existence konzoli dost mozna vubec nespustili. Konzole jsou podle me hnacim motorem optimalizace.

+1/−1
29.5.2016 17:15

A86n32d66r78e74j 89B67r82a62b81e36c 4912281717824

*konzole naucily, placnul jsem se preventivne pres prsty

+2/0
29.5.2016 17:15

T22o30n35d15a 72H45e65j86l64í92k 1718153709957

Nojo, jenže oni optimalizují i gameplay, ovládání a další důležité věci, které tím ztrácejí výrazně na hodnotě. A to je prostě absolutní škoda.

+5/0
29.5.2016 17:47

G50a23b33r17i95e78l 48H57o88r88t15e53n 9561599713394

To je pak ale otázka, čemu říkáte optimalizace. Zjednodušování modelů, ořezávání tesselace a textur či osekávání možností fyziky? Na kolik AAA her, u kterých lze na výkoném PC nastavením dosáhnout viditelně kvalitnější grafiky proti verzi pro konzole s třetinovým výkonem, si vzpomenete?

0/0
31.5.2016 17:13

J37a45n 39T35o80d37o36r44o51v19i32č 9385941727142

A proč to teda ti vývojáři na ty konzole furt dělají?

0/0
1.6.2016 23:11
Foto

P93e26t68r 39W74a40t22z78k23e 7924335249816

Dneska se hlavně hry na PC šijou vesměs horkou jehlou a v průběhu vydání se pak na hru vydávají různé záplaty a opravy, také se většinou záměrně nevyužívá vysoký potenciál PC, protože čím větší skok kupředu, tím větší ztráta peněz pro byznys, takže dělat v tomto oboru co nejmenší krůčky je ku prospěchu firem a tak bychom to měli chápat, je to byznys jako každý jiný.........

+1/0
28.5.2016 19:44

V58l22a72s36t58i28m63i45l 34S42v68o15b71o23d83a 7663828755534

Máte pravdu. Vývoj grafických karet se v podstatě zastavil již před lety, ale zákazníkům to zjevně stačí. Podle toho, kolik tyto karty stojí, lze jednoznačně říci, že je o ně stále slušný zájem.

Důkazem toho jsou i samotné recenze výkonu grafických karet - již roky se realizují za pomocí technologických dem a her o stále stejné grafické koncepci (principu), přičemž za velký úspěch se pokládá to, že nová generace grafické karty je v této grafické koncepci o pár desítek procent výkonnější (rychlejší), než grafické karty minulé řady.

0/0
28.5.2016 19:55

T94o71n45í23k 80K29u58t59t23m51a15n20n 6983788242

Ano, jistě, máte pravdu, vývoj se zastavil před lety, a proto srovnejte například loňskou grafickou kartu s kartou starou čtyři nebo pět let. A pak nám, prosím, poreferujte, jak je to s tím vývojem, který se před lety zastavil.

+1/0
28.5.2016 23:44

L71u25k60á13š 74V58l48k 2701349204966

Souhlas :o) ooo). Dal jsem si malou práci a našel, že PŘESNĚ před 5 lety (květen 2011) byla dána do prodeje GTX 560 ti s 384 stream procesory. Od té doby NVIDIA vydala na 30 modelů karet (tomshardware: gpu-hierarchy). Počítám mezi tou 30kou i 2 poslední 1080 a 1070. A GTX 1080 (vydaná květen 2016) má 2560 stream procesorů, což je 6,66 x více. Takže dalo by se říci, že výkon karet narostl za posledních 5 let téměř 7 násobně. :-)

0/0
29.5.2016 0:46

P25e89t73r 39B13o69k97v61a78j 3676770922236

jestli mate pocit ze rychlost karet je jen o stream procesorech, no tak potes koste.... Co treba rychlost pameti? co treba nove technologie jako je HBM?

0/0
29.5.2016 0:55

L75u45k76á57š 35V34l63k 2541439564626

Nikde nepíšu, že rychlost je jen o stream procesorech. Navíc tam jasně píšu "dalo by se říci" (čili z všeobecného pohledu, nebudu vše vypisovat), a ne že je to 100 %.

Ale opravuji se vidím to spíše 300 % výkonnostní nárůst za 5 let. Našel jsem výkon ve hrách 560 Ti vs 980 Ti + zohlednění 1080ky k tomu...

0/0
29.5.2016 1:19

L79u91k34á36š 81V69l60k 2471979904556

S tou horkou jehlou bych moc nesouhlasil. Vždyť vždycky je na hře co opravovat, to by nevyšla nikdy. Nikdy vlastně nemusí být hotová, pokaždé se něco najde co zlepšit, opravit (myslím velké hry, né hopsačky apod.). Přirovnám to třeba k baráku, kde je také vždy co dělat... A je tu dost příkladů, že hru odložili, a stejně rok vychází patche, ale nemá cenu prodlužovat vydání o celý rok když jde o opravu 1 % z obrovské velikosti hry... Člověk se na to musí dívat trochu rozumněji myslím...

+1/0
28.5.2016 19:59

V29á56c52l52a53v 41M40a11š30a57t 2481243369266

Já bych naopak souhlasil. Už jen to, jak se dnes rozmáhá metoda vydávání skrze early access ukazuje, jak se přístup vývojářů změnil.

Nepamatuji si hru, která by byla po vydání problémová, a byla stará řekněme pět let a více. Vzpomeňme na AC Unity, nebo Batman Arkham Knight (doufam, že to jen ten správný... zkrátka ten poslední díl, který dokonce na čas stáhli z prodeje).

Jedna věc je záplatování drobností- tam je to opavdu mravenčí práce, ke které je nutný feedback tisíců uživatelů. Druhá věc je špatná (ne-li přímo odfláklá) optimalizace, kompatibilita, stabilita, či celková funkčnost hry.

0/0
28.5.2016 23:59

L33u23k17á79š 76V50l62k 2191809144756

Já bych z toho nedělal vědu a beru to jak to je. Možná jsem trochu splachovací, ale i tak trochu v tom vidím i náročnost vytvořit velkou hru a pochopení. Prostě vždy počkám na recenze a názory hráčů, kterých jsou tisíce hned po vydání hry. Jasně najdou se extrémní špatné výjimky jako AC Unity, nebo ten Batman, ale zase se najde plno her kdy to šlape od začátku a opravují se jen drobnosti. Já prostě v tom vidím, že vývoj veleher trvá léta, kolikrát toho mají vývojáři plné zuby dělat na jedné hře den co den 3 roky třeba. A ikdyž dnes na hry jsou enginy kde je toho hodně ulehčeno, přesto i tak vytvořit velkou hru je práce na dlouhatánské lokty. Jak říkám, problém vidím když mi praskne odpad pod vanou, tohle mě nechává chladným - páč tomu jde předejít když hru nebudu kupovat v den vydání :o) ooo)

0/0
29.5.2016 0:30

D87a38v11i40d 69S85z47ü93l29l91ö 2338146922939

Tak hlavně to podle videa působí jako hrozná nuda...

+1/−6
28.5.2016 16:27

V61l33a85s17t47i53m74i11l 23S73v88o83b96o44d80a 7733248795644

Máte pravdu, je to nuda. Hlavně je škoda (když nepočítám "pekelné" levely), že se opět nedokázali odstřihnout od podoby levelů, které působí jak kompenzace ztráty zaměstnání horníků z OKD ;-D.

Zase abych jen nekritizoval: Doom 4 je sice horší, než Doom 3, ale byla-li ústřední myšlenka vytvořit novodobé remake Doomu 1 a 2, tak zase nemohu říci, že na to šli nějak nešťastně, naopak.

+1/−5
28.5.2016 18:57

F24i52l11i70p 24D82u63š29e32k 3129220394291

Ackoliv se me novy Doom nelibi, tady se musim zastat ID. Pane Brabec, problem vaseho clanku je prave to, ze zminenym technologiim nerozumite a tudiz tam ten rozdil nevidite. To ze Doom vypada jakz takz stejne na konzolich a PC, neni kvuli tomu, ze by to byl jakysi port z konzoli, je to diky id Tech 6. Je to diky virtual textures apod. Je to diky tomu, ze ten engine byl tak staveny. Rozdily jsou hlavne ve stinech, reflexich, particlech a v detailnosti textur na nejvyssi MipMap. A tohle vse by krasne bylo videt, kdyby ten test delal profik a ne amater na iDnes.cz ;-O

+9/−1
28.5.2016 13:19

J54a56n 89M42a24l65á16s13e62k 8231487266423

Docela Vám rozumím, ale je to jak u nás ve firmě. Programátoři vymyslí úžasnou technologii, dokáží o ní básnit dvě hodiny, ale výsledek je jen jeden - zda-li je zákazník spokojený nebo ne. A toho opravdu nezajímá co pod pokličkou, ale jak to funguje a vypadá. Proto z mého pohledu je tento subjektivní neprofesionální test přínosnější než odborné rozbory.

+7/0
28.5.2016 19:05

A34n14d72r78e48j 36B19r61a91b33e47c 4492321877254

A vy se okolo herniho vyvoje pohybujete? Nejakou predstavu o technologiich precijen mam. Mam amaterske zkusenosti s vyvojem, predstavu o tom, jak funguje PBR, jak za pomoci Unreal Engine hry vznikaji, zkusenosti s 3D modelovanim a texturovanim a ctu si nektere odborne clanky o vyvoji.

Nerikam navic, ze to nevypada lepe...ale rozdily u PC verze na nejhorsi a nejlepsi nastaveni nijak markantni nejsou. Ostatne to muzete posoudit sam z obrazku v clanku. Jiste, mega texture je sporna technologie. Resi sice opakovani textur, na ktere uz dnes existuje spousta jinych triku. Zaroven ma pry problem s jejich ostrosti.

0/0
29.5.2016 17:13

F50i61l70i93p 28D42u92š63e29k 3259660204271

Ano, profesionalne uz nekolik let. Problem je, ze nevite na co se divat a co vlastne porovnavat. Klidne muzem zaspekulovat nad vasima obrazkama.

Obrazky s reflections - tam rozdil na low a ultra vidite i vy. Rozdil mezi ultra a medium bude pravdepodobne v nizsi range v reflexi nebo v reflexi nebude vse jako ve scene. Jenze z uhlu, z ktereho jste ten obrazek udelal, to videt samozrejme neni.

Obrazky se stiny - i na vasem obrazku je krasne videt, ze shadow na ultra ma vyssi rozliseni shadow mapy. Stin je na hrane ostrejsi. Lepsi by to bylo videt na stinu nejake postavy atp. nez na stinu statickeho objektu.

Obrazky s particlama - Ano, zde na particlech neni skoro videt zadny rozdil. Ponechme stranou spekulaci jestli zrovna tohle je delano particlem, predpokladejme ze ano. Problem je, ze vy predpokladate, ze engine resi detail particlu jejich poctem. Uz davno neplati rovnice, kdy nejakych par stovek particlu vam zastavilo komp. Takze tady muzu spekulovat (hru nemam), ze vyssi nastaveni bude na nich zapinat treba fyziku, svetla (kazdy particle muze emitovat svetlo) a nebo soft particles. Jenze to z vasich obrazku poznat neni, protoze na rozpoznani techto efektu jsou spatne udelane. Tady by bylo lepsi video, nez obrazky.

Staci to takto?

0/0
30.5.2016 22:45

J50i75ř35í 67K45r19a19u83s 2796943921606

Konzolovú hru len tak nejde hacknúť , na PC to aj pri novších ochranných systémoch sa dá...

A kde sú tie časy taktovania grafiky a dnes aj CPU a prídavných chladení , len aby to tá moja bedňa zvládla....

Myslím si , že prerábka z konzole nykdy nedosiahne kvality hry urobenej primárne pre PC ....

+2/−2
28.5.2016 10:22

J46a94n 17K16a67r54e98l 24N53o41v67a94k 5156324778156

Zajimave, warez na konzolich je celkem uspesny :D

+2/0
28.5.2016 18:14

J87a16n67o 31K85r43o35b34o87t 4374393470173

Prostě konzole zabily technologický rozvoj her. Docela se mi stýská po době kdy člověk musel každého půl roku upgradovat PC. Dneska jedu na 4 roky starém Pc a nenarazil jsem na nic při čem by se zapotilo.

+7/−6
28.5.2016 6:57

D29a57n11i34e97l 20B35e35d19r29n11í22č78e58k 4552699121884

Někdo zase musí přijít s nadupanou hrou čistě pro pc, která ukáže nový standard

+5/0
28.5.2016 9:16

M40i30r13e26k 58Z19á59v35o22d17n78ý 7752297470798

Jste sadomasochista, že rád vyhazujete peníze? Znám tedy lepší způsoby, jak se zabavit, než každého půl roku dávat peníze za nový počítač. Pokud chcete technologický rozvoj, pořiďte si virtuální realitu. Tam můžete své peníze odevzdat celkem rychle :))

+6/−2
28.5.2016 11:10

J66a52n 17Š69l83é79g95l 8682840868923

Opravdu si myslíte, že počítač potřebujete každých půl roku? Dobrý herní počítač vydrží 2 - 3 roky.... navíc tam máte hry, které konzole fakt nikdy mít nebudou (strategie, simulátory apod...)

0/0
29.5.2016 10:23

V88l71a40s72t32i44m57i16l 35S30v57o19b96o75d22a 7893408585154

V podstatě máte pravdu. Ale já to spíše vítám. Myslím si, že tato situace dala šanci malým vývojářským studiím a časem se to možná projeví i tak, že se hry velkých studií budou rozvíjet i jiným směrem, než jen tím graficko-technologickým.

0/0
28.5.2016 19:45

P71e49t44r 69B70o88k70v89a15j 3306540432206

kupte si 4k monitor a muzete jit nakupovat... ani karta za 45k Vam neutahne noveho dooma stabilne v 30 fps na ultra...

0/−2
29.5.2016 0:58
Foto

L37u85k78á85š 12N76a59v72a50r97a 2888708681769

Tak ony ty rozdíly tam vidět jsou, to zase ne že ne, ale je pravda, že jsem je čekal větší (zvlášť když doporučené požadavky chtějí 2x silnější grafiku a procesor, než ty minimální)

0/0
28.5.2016 1:07

J94a78n 52K30a90r96e44l 52N33o27v82a68k 5826264238126

je dobře, že jste použili slovo amaterská.. :) on se tim portem nikdo netaji uz pred betou ;-D

+1/0
28.5.2016 0:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.