Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Minimální rozdíly v grafice naznačují, že je DOOM předělávkou z konzole

Hratelnost kampaně v letošním DOOMu je excelentní. Hra však může být obstojnou předělávkou z konzolí. Naše amatérská analýza naznačuje, že pokročilé nastavení grafiky na hru nemá zásadní dopad. A není to jediná indicie, že je řada možností v menu jen na oko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T28o90n71d86a 72H35e27j83l49í11k 1568943809767

Je škoda, že tu jsou konzole, často zela degradují celou hru. Už to ovládání na 4 tlačítka a pohyb o celý metr skokově (co jsem se nanadával ve Wolfensteinovi!), grafika.....konzole prostě škodí ;-(

+2/0
29.5.2016 15:03

A96n69d13r94e49j 60B88r91a44b31e72c 4572891637824

Neni to tak jednoznacne. Konzole vyvojare naucili neuveritelne efektivni optimalizaci. Lide sice nadavaji, ze na ctyri roky starem pocitaci casto rozbehaji i nove hry...ale oni by ty same tituly bez existence konzoli dost mozna vubec nespustili. Konzole jsou podle me hnacim motorem optimalizace.

+1/−1
29.5.2016 17:15

A42n69d17r70e20j 71B46r91a57b18e41c 4852871717774

*konzole naucily, placnul jsem se preventivne pres prsty

+2/0
29.5.2016 17:15

T80o13n74d64a 41H47e98j74l18í38k 1838353559507

Nojo, jenže oni optimalizují i gameplay, ovládání a další důležité věci, které tím ztrácejí výrazně na hodnotě. A to je prostě absolutní škoda.

+5/0
29.5.2016 17:47

G23a24b44r62i10e16l 41H48o33r69t15e59n 9761549853184

To je pak ale otázka, čemu říkáte optimalizace. Zjednodušování modelů, ořezávání tesselace a textur či osekávání možností fyziky? Na kolik AAA her, u kterých lze na výkoném PC nastavením dosáhnout viditelně kvalitnější grafiky proti verzi pro konzole s třetinovým výkonem, si vzpomenete?

0/0
31.5.2016 17:13

J73a10n 30T66o49d68o81r34o31v45i42č 9935981427352

A proč to teda ti vývojáři na ty konzole furt dělají?

0/0
1.6.2016 23:11
Foto

P45e90t51r 43W92a95t32z86k64e 7454425799156

Dneska se hlavně hry na PC šijou vesměs horkou jehlou a v průběhu vydání se pak na hru vydávají různé záplaty a opravy, také se většinou záměrně nevyužívá vysoký potenciál PC, protože čím větší skok kupředu, tím větší ztráta peněz pro byznys, takže dělat v tomto oboru co nejmenší krůčky je ku prospěchu firem a tak bychom to měli chápat, je to byznys jako každý jiný.........

+1/0
28.5.2016 19:44

V58l80a70s54t87i98m63i83l 15S87v11o54b41o19d41a 7643728465494

Máte pravdu. Vývoj grafických karet se v podstatě zastavil již před lety, ale zákazníkům to zjevně stačí. Podle toho, kolik tyto karty stojí, lze jednoznačně říci, že je o ně stále slušný zájem.

Důkazem toho jsou i samotné recenze výkonu grafických karet - již roky se realizují za pomocí technologických dem a her o stále stejné grafické koncepci (principu), přičemž za velký úspěch se pokládá to, že nová generace grafické karty je v této grafické koncepci o pár desítek procent výkonnější (rychlejší), než grafické karty minulé řady.

0/0
28.5.2016 19:55

T90o43n69í68k 35K20u92t21t51m22a64n30n 6173888762

Ano, jistě, máte pravdu, vývoj se zastavil před lety, a proto srovnejte například loňskou grafickou kartu s kartou starou čtyři nebo pět let. A pak nám, prosím, poreferujte, jak je to s tím vývojem, který se před lety zastavil.

+1/0
28.5.2016 23:44

L74u49k73á87š 15V98l77k 2511399124506

Souhlas :o) ooo). Dal jsem si malou práci a našel, že PŘESNĚ před 5 lety (květen 2011) byla dána do prodeje GTX 560 ti s 384 stream procesory. Od té doby NVIDIA vydala na 30 modelů karet (tomshardware: gpu-hierarchy). Počítám mezi tou 30kou i 2 poslední 1080 a 1070. A GTX 1080 (vydaná květen 2016) má 2560 stream procesorů, což je 6,66 x více. Takže dalo by se říci, že výkon karet narostl za posledních 5 let téměř 7 násobně. :-)

0/0
29.5.2016 0:46

P88e60t85r 90B31o90k98v91a87j 3706880222446

jestli mate pocit ze rychlost karet je jen o stream procesorech, no tak potes koste.... Co treba rychlost pameti? co treba nove technologie jako je HBM?

0/0
29.5.2016 0:55

L43u94k87á22š 70V50l66k 2931649644436

Nikde nepíšu, že rychlost je jen o stream procesorech. Navíc tam jasně píšu "dalo by se říci" (čili z všeobecného pohledu, nebudu vše vypisovat), a ne že je to 100 %.

Ale opravuji se vidím to spíše 300 % výkonnostní nárůst za 5 let. Našel jsem výkon ve hrách 560 Ti vs 980 Ti + zohlednění 1080ky k tomu...

0/0
29.5.2016 1:19

L90u89k84á41š 49V23l90k 2391659844316

S tou horkou jehlou bych moc nesouhlasil. Vždyť vždycky je na hře co opravovat, to by nevyšla nikdy. Nikdy vlastně nemusí být hotová, pokaždé se něco najde co zlepšit, opravit (myslím velké hry, né hopsačky apod.). Přirovnám to třeba k baráku, kde je také vždy co dělat... A je tu dost příkladů, že hru odložili, a stejně rok vychází patche, ale nemá cenu prodlužovat vydání o celý rok když jde o opravu 1 % z obrovské velikosti hry... Člověk se na to musí dívat trochu rozumněji myslím...

+1/0
28.5.2016 19:59

V41á34c59l90a72v 31M24a10š15a85t 2371393539206

Já bych naopak souhlasil. Už jen to, jak se dnes rozmáhá metoda vydávání skrze early access ukazuje, jak se přístup vývojářů změnil.

Nepamatuji si hru, která by byla po vydání problémová, a byla stará řekněme pět let a více. Vzpomeňme na AC Unity, nebo Batman Arkham Knight (doufam, že to jen ten správný... zkrátka ten poslední díl, který dokonce na čas stáhli z prodeje).

Jedna věc je záplatování drobností- tam je to opavdu mravenčí práce, ke které je nutný feedback tisíců uživatelů. Druhá věc je špatná (ne-li přímo odfláklá) optimalizace, kompatibilita, stabilita, či celková funkčnost hry.

0/0
28.5.2016 23:59

L21u65k80á88š 44V56l33k 2951529984406

Já bych z toho nedělal vědu a beru to jak to je. Možná jsem trochu splachovací, ale i tak trochu v tom vidím i náročnost vytvořit velkou hru a pochopení. Prostě vždy počkám na recenze a názory hráčů, kterých jsou tisíce hned po vydání hry. Jasně najdou se extrémní špatné výjimky jako AC Unity, nebo ten Batman, ale zase se najde plno her kdy to šlape od začátku a opravují se jen drobnosti. Já prostě v tom vidím, že vývoj veleher trvá léta, kolikrát toho mají vývojáři plné zuby dělat na jedné hře den co den 3 roky třeba. A ikdyž dnes na hry jsou enginy kde je toho hodně ulehčeno, přesto i tak vytvořit velkou hru je práce na dlouhatánské lokty. Jak říkám, problém vidím když mi praskne odpad pod vanou, tohle mě nechává chladným - páč tomu jde předejít když hru nebudu kupovat v den vydání :o) ooo)

0/0
29.5.2016 0:30

D16a66v51i74d 78S59z55ü59l21l62ö 2628616792769

Tak hlavně to podle videa působí jako hrozná nuda...

+1/−6
28.5.2016 16:27

V45l78a64s58t57i63m60i40l 31S38v56o20b49o31d38a 7973448815594

Máte pravdu, je to nuda. Hlavně je škoda (když nepočítám "pekelné" levely), že se opět nedokázali odstřihnout od podoby levelů, které působí jak kompenzace ztráty zaměstnání horníků z OKD ;-D.

Zase abych jen nekritizoval: Doom 4 je sice horší, než Doom 3, ale byla-li ústřední myšlenka vytvořit novodobé remake Doomu 1 a 2, tak zase nemohu říci, že na to šli nějak nešťastně, naopak.

+1/−5
28.5.2016 18:57

F59i66l63i71p 35D35u35š80e78k 3419560574131

Ackoliv se me novy Doom nelibi, tady se musim zastat ID. Pane Brabec, problem vaseho clanku je prave to, ze zminenym technologiim nerozumite a tudiz tam ten rozdil nevidite. To ze Doom vypada jakz takz stejne na konzolich a PC, neni kvuli tomu, ze by to byl jakysi port z konzoli, je to diky id Tech 6. Je to diky virtual textures apod. Je to diky tomu, ze ten engine byl tak staveny. Rozdily jsou hlavne ve stinech, reflexich, particlech a v detailnosti textur na nejvyssi MipMap. A tohle vse by krasne bylo videt, kdyby ten test delal profik a ne amater na iDnes.cz ;-O

+9/−1
28.5.2016 13:19

J11a21n 98M76a68l47á93s45e78k 8741457236273

Docela Vám rozumím, ale je to jak u nás ve firmě. Programátoři vymyslí úžasnou technologii, dokáží o ní básnit dvě hodiny, ale výsledek je jen jeden - zda-li je zákazník spokojený nebo ne. A toho opravdu nezajímá co pod pokličkou, ale jak to funguje a vypadá. Proto z mého pohledu je tento subjektivní neprofesionální test přínosnější než odborné rozbory.

+7/0
28.5.2016 19:05

A68n19d34r31e23j 27B80r11a29b20e80c 4172381327314

A vy se okolo herniho vyvoje pohybujete? Nejakou predstavu o technologiich precijen mam. Mam amaterske zkusenosti s vyvojem, predstavu o tom, jak funguje PBR, jak za pomoci Unreal Engine hry vznikaji, zkusenosti s 3D modelovanim a texturovanim a ctu si nektere odborne clanky o vyvoji.

Nerikam navic, ze to nevypada lepe...ale rozdily u PC verze na nejhorsi a nejlepsi nastaveni nijak markantni nejsou. Ostatne to muzete posoudit sam z obrazku v clanku. Jiste, mega texture je sporna technologie. Resi sice opakovani textur, na ktere uz dnes existuje spousta jinych triku. Zaroven ma pry problem s jejich ostrosti.

0/0
29.5.2016 17:13

F81i81l97i73p 79D52u18š37e31k 3609380964861

Ano, profesionalne uz nekolik let. Problem je, ze nevite na co se divat a co vlastne porovnavat. Klidne muzem zaspekulovat nad vasima obrazkama.

Obrazky s reflections - tam rozdil na low a ultra vidite i vy. Rozdil mezi ultra a medium bude pravdepodobne v nizsi range v reflexi nebo v reflexi nebude vse jako ve scene. Jenze z uhlu, z ktereho jste ten obrazek udelal, to videt samozrejme neni.

Obrazky se stiny - i na vasem obrazku je krasne videt, ze shadow na ultra ma vyssi rozliseni shadow mapy. Stin je na hrane ostrejsi. Lepsi by to bylo videt na stinu nejake postavy atp. nez na stinu statickeho objektu.

Obrazky s particlama - Ano, zde na particlech neni skoro videt zadny rozdil. Ponechme stranou spekulaci jestli zrovna tohle je delano particlem, predpokladejme ze ano. Problem je, ze vy predpokladate, ze engine resi detail particlu jejich poctem. Uz davno neplati rovnice, kdy nejakych par stovek particlu vam zastavilo komp. Takze tady muzu spekulovat (hru nemam), ze vyssi nastaveni bude na nich zapinat treba fyziku, svetla (kazdy particle muze emitovat svetlo) a nebo soft particles. Jenze to z vasich obrazku poznat neni, protoze na rozpoznani techto efektu jsou spatne udelane. Tady by bylo lepsi video, nez obrazky.

Staci to takto?

0/0
30.5.2016 22:45

J24i79ř90í 28K57r17a66u25s 2566563271386

Konzolovú hru len tak nejde hacknúť , na PC to aj pri novších ochranných systémoch sa dá...

A kde sú tie časy taktovania grafiky a dnes aj CPU a prídavných chladení , len aby to tá moja bedňa zvládla....

Myslím si , že prerábka z konzole nykdy nedosiahne kvality hry urobenej primárne pre PC ....

+2/−2
28.5.2016 10:22

J76a12n 80K11a27r69e39l 25N71o63v96a75k 5706434738596

Zajimave, warez na konzolich je celkem uspesny :D

+2/0
28.5.2016 18:14

J81a12n70o 84K30r92o86b49o28t 4624583300643

Prostě konzole zabily technologický rozvoj her. Docela se mi stýská po době kdy člověk musel každého půl roku upgradovat PC. Dneska jedu na 4 roky starém Pc a nenarazil jsem na nic při čem by se zapotilo.

+7/−6
28.5.2016 6:57

D16a35n34i80e45l 12B50e36d36r14n90í98č81e25k 4592819251564

Někdo zase musí přijít s nadupanou hrou čistě pro pc, která ukáže nový standard

+5/0
28.5.2016 9:16

M24i43r16e43k 53Z85á42v17o83d25n41ý 7812647200188

Jste sadomasochista, že rád vyhazujete peníze? Znám tedy lepší způsoby, jak se zabavit, než každého půl roku dávat peníze za nový počítač. Pokud chcete technologický rozvoj, pořiďte si virtuální realitu. Tam můžete své peníze odevzdat celkem rychle :))

+6/−2
28.5.2016 11:10

J59a65n 37Š72l94é35g40l 8332320558973

Opravdu si myslíte, že počítač potřebujete každých půl roku? Dobrý herní počítač vydrží 2 - 3 roky.... navíc tam máte hry, které konzole fakt nikdy mít nebudou (strategie, simulátory apod...)

0/0
29.5.2016 10:23

V78l84a47s76t36i66m13i16l 43S86v58o71b81o47d47a 7373278355944

V podstatě máte pravdu. Ale já to spíše vítám. Myslím si, že tato situace dala šanci malým vývojářským studiím a časem se to možná projeví i tak, že se hry velkých studií budou rozvíjet i jiným směrem, než jen tím graficko-technologickým.

0/0
28.5.2016 19:45

P49e79t89r 32B58o31k19v29a31j 3826200822876

kupte si 4k monitor a muzete jit nakupovat... ani karta za 45k Vam neutahne noveho dooma stabilne v 30 fps na ultra...

0/−2
29.5.2016 0:58
Foto

L54u17k57á69š 16N87a74v78a57r75a 2318108921559

Tak ony ty rozdíly tam vidět jsou, to zase ne že ne, ale je pravda, že jsem je čekal větší (zvlášť když doporučené požadavky chtějí 2x silnější grafiku a procesor, než ty minimální)

0/0
28.5.2016 1:07

J35a57n 96K23a97r37e11l 58N97o94v25a28k 5146574828836

je dobře, že jste použili slovo amaterská.. :) on se tim portem nikdo netaji uz pred betou ;-D

+1/0
28.5.2016 0:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.