- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neříkal bych tomu potřeštěnost, ba naopak. Bylo to úžasné období.
Tak. Technooptimismus 90. let je něco, co si dnešní děti ani neumějí představit.
Hmm, ale ani v případě Windows 7 se Microsoftu nepodařilo udělat pořádný operační systém. Brzy budu přecházet na Windows 10, tak jsem zvědavý, jestli se to Microsoftu konečně podařilo po 31 letech, když ne po 24 letech :-).
Než se zde rozpoutá zbytečný flame - můžete prosím definovat Váš pohled na "pořádný OS"? Protože těch pohledů je několik - pohled uživatele, pohled lokálního administrátora, pohled správce sítě s tisíci zařízeními v doméně atd.
Jinak já osobně s Vámi nemohu souhlasit. Visty byly utrpením pro všechny, naopak 7 se povedly (a třeba s PowerShellem se tam dají dělat podobné psí kusy jako v Bashi). 8 byly opět hrůza, 10 nemám, nemůžu hodnotit.
Jó tobyly časy. To to ještě PC jako domácí počítač němělo kdovíjak jistý. Já jsem měl Commodore Amiga, někdo měl Atari, někdo všelkaký Didaktiky a Spectra. A právě 3D střílečky jako Wolfštajn, Doom a Duke Nuken zapříčinili masivní rozšíření PC. Protože když jsem hrál ve škole na hodinách výpočetní techniky Wolfštajna, nemohl jsem na něj přestat myslet. 3D hra to bylo zjevení. Amiga uměla dobře jenom placatý hry díky slabému výpočetnímu výkonu. Měla 7,14 MHz. Dnešní telefony mají třeba 4x1500 MHz. Takže, když si měl někdo koupit Windows 95 musely na tom běhat 3D hry, protože ty hlavně PC prodávali.
Připouštím existenci takového období.
Byl to sice Duke NukeM a 3D (protože to byla původně plošinovka) a zmínil jste hru, která historicky a i technicky ne až tak sousedí s Wolfem či Doomem, ale budiž.
Nicméně 3D hry nebyly úplný svatý grál. Byly to i úžasné "2D" hry, na které vámi zmiňované platformy také nestačily.