Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm největších přešlapů herních společností

Někdy nezbývá než si klepat na čelo a tázat se, jak něco takového mohlo někoho napadnout. V souvislosti s tím jsme zvolili sedm nepochopitelných rozhodnutí herních firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97i60c22h36a98l 74Š49a33f63r54á77n74e73k 3330341305467

U toho Romera jsem to nikdy nechápal, tehdy byl podobný drsňácký marketing v kurzu a od exáka id bych to čekal. Už se ukazovala budoucí prudérnost hráčského publika, která nás kousla do zadku o pár let později.

+1/0
26.7.2016 11:38
Foto

J37a24k81u55b 88R79a81i51d44a 5328936369494

Pěkné. Ještě bych, krom těch pokut, přidal některé podivné nápady společnosti Acclaim, kteří třeba svého času nabízeli peníze rodičům, kteří pojmenují dítě Turok, nebo když chtěli koupit inzerční prostor na reálných lidských hrobech.

+2/0
26.7.2016 9:09

O74n92d90ř91e13j 39S44u12k 9121756377266

Co pořád máte s tím Mass Effectem. Stejně byla většina příběhových linek zakončena dloouho před poslední animací. Extended cut jenom polopaticky vysvětlil to, co si hráč s představivostí a dobrou pamětí domyslel už dávno (na základě svých voleb a příběhu - Gethové, Krogani, vaši parťáci, ...).

A že na konci byly 3 volby jak zakončit linku s Reapery? Co na tom vadí? Popravdě ony byly jenom dvě základní možnosti (destroy a control), třetí možnost se tam objevila pouze pokud jste hru hráli hodně důkladně. Mohlo to za vás provést volbu automaticky podle vašeho chování a rozhodování v průběhu hry, ale mě přišla možnost volby jako pěkný bonus. Stejně jsem si vybral možnost, ke které jsem vším svým rozhodováním v průběhu hry mířil.

+2/−3
26.7.2016 9:07

O13n59d52ř62e56j 61Š67i61n27d56l66e83r 2167188806405

ME3 naprosto programově kašlal na hráčovy volby napříš celým příběhem. Ta habaďůra s rachni královnou a legionem je u mě jedna z nejkřiklavějších ukázek naprostého amatérismu a lenosti ve scénáristice vůbec. A bylo by toho víc. Poku něco u ME3 nechápu, tak to že většina lidí spatřuje problém jen v příběhu. Já to asi po prvních 3 hodinách hrál už spíš z povinnosti. Po tom, co BW koupil EA tak se celkově přeorientovali na docela slušné interaktivní filmy vystlané mezi dialogy mizerně zpracovaným a nudným hraním...

+2/−2
26.7.2016 10:05
Foto

S83a64m51u54e95l 23K78u84p83k80a 9293933854432

Akurat pred par tyzdnami som prvykrat skusil ME, dal som si maraton vsetkych troch casti za sebou a tak som to prakticky bral ako jednu kontinualnu hru. Jednotka bola skvela od zaciaktu do konca, dvojka bola na zaciatku onicom ale potom sa to zlepsilo a trojka zacala dobre, ale potom sa to cele pokazilo. Paradoxne mi neprekazal koniec. Je pravda, ze bol sice odflaknuty, ale aspon zo mna nerobili tvorcovia blbca. Za to som sa tak citil viackrat pocas hry, ked som normalne bojoval a akcia bola prerusena cutscenou, v ktorej sa z mojej postavy odrazu stal neschopny idiot. Takychto miest tam bolo viacero. Nasieralo ma to az tak, ze som sa musel velmi premahat, aby som to vobec dohral.

Napriklad tam bola scena, kde som sa mal dostat k nejakmu asarickemu muzeu. Cely cas som sa dovtedy a aj potom prestrielaval cez davy nepriatelov, ale odrazu v jednom momente som sa nemohol posunut dalej, lebo predo mnou bolo mozno 10 nepriatelov a preto sme museli cakat na nejaku asarijku, aby ich zbombardovala. O par krokov neskor bola opat cutscena, kde sa v dialke objavili dva harvestery. Zostrielaval som ich bez problemov stale dookola a stale sa tam objavovali. Proste sa nedalo pokracovat. Az potom mi doslo, ze sa proste musim posunut o par krokov vpred a vtedy sa spust cutscena, kde sa ta asarijka obetuje, aby tie dva harvestery zostrelila. A to ani nehovorim o tom, ked boli suboje s tym Ming Li, ci ako sa volal ten antagonista. Cely team na neho vkuse pali, on sa nevie ani pohnut a palbu opatovat, zivot mu pekne klesa a tesne pred koncom odrazu cutscena a on ujde. Proste tvorcovia robili z hracov neschopnych retardov pocas celej hry. Zaver bola uz len ceresnicka na torte.

0/−1
26.7.2016 10:24

O34n47d54ř38e85j 29S39u88k 9861706367736

Rachni královnu jsem nechal umřít, takže nevím. Ale co bylo špatně s Legionem?

0/0
26.7.2016 12:12
Foto

S32a28m35u16e84l 94K58u14p27k46a 9333813294892

Ja som to pochopil tak, ze to prakticky nemalo vplyv na zaver, nech sa hrac rozhodol akokolvek. Ak by si zachranil rachni, tak jediny rozdiel je v zopar dialogoch a postavach, inak nic. A to iste s legionom alebo dokonca aj s tym, ci hrac na konci dvojky ponechal zakladnu illusive manovi. Okrem par dialogov a malych zmien v misiach sa nic nemenilo. Tvorcovia su proste strasne lenivi.

+1/0
26.7.2016 12:26

O80n66d77ř75e41j 72S75u82k 9311296397776

Tak změnilo se to, že vím jak jsem se rozhodl. Navíc měla třeba rozhodnití vliv na to, jestli se podaří zachránit Quariany a Gethy zároveň, nebo ne. Jesdtli se podaří odstranit Genophage a obnovit rasu Kroganů, jestlise ti na konci podaří přesvědčit Ilussion mana že je pod vlivem Reaperů atp. Neměnilo to vesmír viditelně, ale pod povrchem.

Navíc každé rozhodnutí bylo bodováno a to včetně volby historie postavy (v prvním díle). Podle toho bylo možné měnit některé dialogy a dojít i k jiným sub-koncům. To ovlivňovalo i počet voleb na konci hry (vyjma 1 až 3 základních je tam i možnost Destroy s tím, že Shepard přežije).

Po herní stránce se jednotlivé volby moc neměnily (mrtvé postavy nahradily jiné a ubyly některé možnosti zakončení dějových linií), aleto mi nevadí. Pro linii příběhu, kterou jsem hrál, mi vše maximálně vyhovovalo (všichni přežili :-) Hru jsem zatím dohrál 2x (cca 75 - 100 hod / díl) a pokaždé jsem měl stejné volby :-) Aktuálně mám rozehrané po třetí a jsem někde v půlce druhého dílu.

0/0
26.7.2016 14:55

O32n60d10ř94e76j 80Š27i31n89d60l58e76r 2947348456805

Ale no tak. Když Legiona necháte Cerberu, tak jeho místo ve hře zaujme nějaká substituční VI a změní se asi tak 6 kusů dialogu. Když Královnu rachni zabijete, tak místo ni potkáte nějakou Syntetickou a to je asi tak všechno. To je naprosto ubohé a plivnutí do tváře hráče...

+3/0
26.7.2016 15:14

G26a87b24r71i18e94l 48H71o20r21t38e62n 9971499953164

Pokud vaše volby vedly ke zničení Legiona, tak jste na Rannochu musel jednu rasu obětovat a pokud jste ve dvojce přepsal Heretiky, bylo logickou volbou obětování oslabených Kvarianů. Ve výsledku jste pak mohl vidět sebevraždu Tali, což mi přijde jako velmi kvalitní zpracování příběhu. Což se bohužel nedá říct o Rachni a některých dalších příběhových linkách.:-/

+1/0
26.7.2016 15:42

O76n17d71ř96e13j 31S69u52k 9641976987306

Jak píše Gabriel, vliv to mělo na jiné linky. Jinak i při přepsání heretiků se to dalo uhrát tak, že jste zachránil jak Quariany tak i Gethy. Je pravdou že po herní stránce se to nijak výrazně nezměnilo. Na druhou stranu po prvním dohrání člověk ani neměl tušení jak by se hra změnila při různých volbách. A podruhé hru hraje minimum hráčů. Část z nich navíc zvolí přístup že používá stejné volby.

+1/−1
26.7.2016 15:58
Foto

S18a11m79u16e37l 94K65u43p14k67a 9683363224382

Problem ale nie je v tom, ze pocas pribehu sa par veci zmenilo (zopar cutscen a dialogov, ako ta spominana samovrazda), ale v tom, ze ci uz clovek obetoval ghetov, quarianov alebo ich zachranil, ci obetoval rachni alebo nie, tak na hlavnu dejovu liniu to nema ziaden vplyv. Staci nazbierat body a hotovo, nic ine nema ziaden vplyv.

0/0
26.7.2016 16:36
Foto

S84a64m52u64e33l 50K63u52p10k86a 9623483764942

Odoslal som skor omylom. Zvysok prispevku:

Praveze moznost hrat hru viackrat bola vyzdvihovana ako velke plus, cize tipujem, ze vacsina hracov tejto hry ju prechadzala viackrat. Sam som za posledne tyzdne presiel jednotku trikrat a tak isto planujem aj dvojku a trojku, ked bude cas. Moja snubenica presla trojku uz aspon sestkrat.

0/0
26.7.2016 16:40

O27n70d17ř20e95j 28S62u19k 9401316357136

Ale má to vliv. Když jsi objetoval Gethy, všichni umřeli. To že to nemá vliv na závěrečnou animaci je jedno. I přesto je docela zásadní změna v daném universu... byť není viditelná v závěrečné bitvě. Ano, některé volby se mohly projevit krátkou animací v průběhu závěrečné bitvy (např. že Destiny Ascention zachrání Normandii aby proklouzla blokádou), ale není to nic zásadního. Napište mi jak by jste si třeba nějaký z těch vlivů představoval.

0/0
26.7.2016 16:45
Foto

S82a61m11u18e48l 44K84u74p45k14a 9103983734572

Predstavoval som si to totalnym rozvetvenim hry na viacerych miestach. Napriklad, ak by som sa rozhodol zachranit quarianov, tak by mohol dej pokracovat tym, ze by sme o zem prisli, ale oni by evakuovali co najviac ludi a zvysok hry by sa postupne bojovalo planetu po planete. Ak by quariani zomreli, tak by sa uskutocnil obrovsky utok na gethov pri zemi. Taktiez by sa na jednom mieste mohla hra rozvetvit a v jednej vetve by illusive man priletel s citadelou k zemi, v inej vetve nie. Proste realne rozdiely v celom priebehy hry.

Kedysi to autori adventur zvladali. Niektore adventury sa dokonca rozvetvovali uplne na zaciatku (Indy4). Nieco take som proste cakal od ME2 a ME3.

0/0
26.7.2016 17:04

G65a65b10r92i53e87l 27H69o25r43t60e57n 9401929743754

Totální rozvětvení hry je velký problém, pokud chcete dělat více dílů. To je řekněme řešitelné, nicméně druhý problém spočívá v náročnosti na vývoj - dříve to šlo, protože se většina děje odehrávala pomocí spritů a textu. A protože to už dávno nestačí, musel byste pro každou alternativu a jejich kombinace vyrobit scénář, animace, namluvit postavy.... Časem, až se kromě scénáře vše přesune na AI, které jen zadáte parametry postavy včetně chování a hlasu a počkáte si na výsledek, se to změní. Ale vývoj ME3 začal v roce 2009....:-)

+1/0
26.7.2016 17:32
Foto

S34a30m39u30e66l 12K50u91p48k27a 9633123584232

Tento argument beriem. A s tym AI mam uplne rovnaky nazor, dokonca som si chcel dat aj kampan na kickstarter na taku hru, ale nakoniec som dostal ponuku na pracu, ktora sa nedala odmietnut. Mozno o par rokov :-)

0/0
26.7.2016 17:41
Foto

M70i17c45h47a62l 96M18e47r76d46a 2840221459672

To úplně nedává smysl. Proč by měnili plán (Crucible), který připravovali celou dobu kvůli změně pilotů. Geth a Quariani mají prakticky stejné lodě a měli jich i podobný počet. Jediná výhoda je, že Geth jsou praktičtější na pozemní boje. Což jsem stejně řešit nemusel, protože jsem měl samozřejmě oba národy.

A pak přijde můj problém s koncem. Destroy je jasná volba, ale zničím tím i Geth a EDI (nemluvě o velké části přeživší populace, pokud bylo málo War Assets). Celou dobu se snažím vyhýbat genocidě (Rachni žijí, Geth i Quariani také, Krogani vyléčeni s Wrexem v čele) a teď mi jí prakticky nutí. Control mi moc nesedí, ačkoli je to jediný konec, kde může Shepard "přežít"(v Destroy nepřežil, ať si tam je cut-scene, jaká chce). Dávat člověku neomezenou moc je prostě chyba. A Synergy sice nemá tyhle problémy, ale vnucovat někomu změnu DNA je taky docela prasárna.:D Ale když to vemu podle vyznění Extended Cut, tak je to asi nejlepší konec.

0/0
26.7.2016 18:20

O57n89d13ř90e98j 68S78u78k 9691536907636

Já jsem zvolil Synergy. Změna DNA sice není ono, ale byl to nejlepší konec, který se blížil k tomu, o co jsem se celou hru snažil :-) Tahle volba pro mě byla jasná i bez Extended cut (který jenom potvrdil, co jsem si myslel). Jenom se mi nelíbilo grafické zpracování jak po vytvoření společné DNA všichni vypadali. S tím si mohli dát trochu víc práce...

0/0
27.7.2016 7:49

J24a18n 53P35r34a24n21s12p71e53r21g92e40r 2760660865520

Osobně považuji linii s Gethy a Quariany za výbornou a dostatečně ukončenou (byť nahrazení Legiona v případě jeho předání Cerberu nějakou Ui považuji za docela nešikovné - prostě se předpokládá, že si ho necháte jako já :-) ). Souhlasím, že se mohlo vaše rozhodnutí promítnout i nějakou animací do závěru, ale nutné to není. Prostě si musíte představit, jak vám spojené armády Gethů a Quarianů pomáhají v různých vedlejších bitvách (můžete si přečíst nějakou tu zprávu) a že se projeví i v závěrečném boji (minimálně vám usmíření to přinese víc bodů). Já za rozhodující považuji prožití toho příběhu (nejlépe s Tali a Legionem) a ten končí prostě na tom útesu. Ještě dneska si pamatuju skoro až vztek nad tou bezmocí, když to vypadá, že usmíření není možné. Naštěstí keelah se'lai není jen prázdná fráze a admirálům to zavčasu dojde.

+1/0
27.7.2016 11:15

J91a44n 53P65r82a43n57s23p71e13r89g43e91r 2460910555970

S koncem jsem měl úplně stejný problém. Po tom, co jsem pomohl zachránit Quariany a Gethy, přece nemůžu obě rasy jen tak vyhladit (nehledě na nevyhnutelné ztráty na lidských životech). Destroy tedy najednou přestane dávat smysl, i když o něj po celou hru usilujete.

Až později mi došlo, že je to sice od autorů trochu rána pod pás (vlastně jedna možnost zmizí nebo je krajně nedomyšlená), ale zároveň perfektní zvrat. Prostě - žádné dobré konce! Kolikrát jsem si už stěžoval, že filmy a hlavně hry skoro pokaždé končí až přeslazeným happy endem, i když někdy skoro nedává smysl. A teď... vesmír je zlej a ty vyber nejlepší ze špatných variant. Genocidu, Absoblutní moc do rukou jednotlivce, nebo Brutální "prasárnu" s genetickou manipulací... No tak, co to bude? :-)

Já napoprvé zvolil Control a bral jsem to právě jako zvrat. Nesouhlasil jsem s Ilusivemanem a chtěl Reapery zničit, ale cena byla nejednou příliš vysoká. A tak jsem si vzpomněl na Stopařova prvodce po galaxii ("Galaxii by měl vládnout jedině někdo, kdo o vládu nestojí") a hlavně na konec původního Deus Ex ("Jestliže tu není žádný Bůh, bylo by vhodné nějakého pozvat"), a s klidným svědomím to vzal :-)

+1/0
27.7.2016 12:12

O82n10d92ř50e21j 69S11u43k 9951146787206

Jojo, žádné dokonalé konce. Takové hořko sladké. Stejně jako život. Popravdě jsem na konci tak trochu čekal, že v závěrečné bitvě bude zničena i Normandy s většinou posádky. Ne že bych si to přál, ale přesně by to sedlo k vyznění toho posledního dílu (bezvýchodná situace, boj do posledního muže). To by ale asi většina hráčů nezkousla.

já vidím dokonalo poslední animaci:

Admirál Hackett obklopen zástupci ruzných ras dává proslov před pomníkem Normandie a její posádky (v pozadí zeleň). Potlesk doplněný o detailní záběry zástupců jednotlivých ras a postupný zoom out. V pozadí je zničené město na kterém jsou vidět rozestavěné nové budouvy a probíhající rekonstrukce. Stmívačka, titulky.

0/0
27.7.2016 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.