Diskuze

RECENZE: Civilization VI boduje novinkami, zážitek kazí staré chyby

Šestá Civilizace slibovala spoustu změn a nových způsobů, jak závod napříč dějinami hrát a vyhrát. A i když autoři opravdu nabízejí spoustu zajímavých novinek, některé věci se bohužel nemění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K84a97r50e33l 74U20r84b57a25n

26. 10. 2016 16:08

Původně jsem se hodně bál, že půjde o paskvil, ale nyní po odehraných cca 20 hodinách musím uznat, že se tento díl hodně povedl. Je to mnohem zajímavější co se týče plánování. Je zapotřebí hodně přemýšlet, co kam umístit a v jakém pořadí provádět výzkum i stavby - ve hře je zaveden velmi povedený systém urychlení výzkumů a politického vývoje závislý na akcích ve hře. Velmi povedená je agresivita barbarů na začátku, takže se musíte hned ohánět i s vojskem - prakticky nelze jet jen mírově, jinak vás převálcují.

Pozor, někteří lidé, stejně jako já, měli problém s částí ovladačů ve win7 (hra se nespustila) - návod, jak to řešit je v diskuzi na steamu.

1 0
možnosti
Foto

Existuje vůbec jiná hra, se kterou by se dala série Civilization srovnávat? Každý ji tady srovnává jen s předchozími díly, jako by nic podobného neexistovalo :-) dá mi někdo tip?

0 0
možnosti

M91i13r13e85k 14S57á41l

26. 10. 2016 15:06

deadlock 1 a 2

0 1
možnosti

J48a64n 51K72o25h97l

26. 10. 2016 10:52

Zásadní otázka zní.. je to lepší než jednička?

1 2
možnosti

6 jsem zatím nehrál, nehjlepší ale přišla IV

0 0
možnosti

Nejvíce mi vadí agresivni AI, její neschopnost vylepšovat zastaralé jednotky a příliš malé mapy, kde není pořadný prostor pro expanzi a hned musíte bojovat s jinými civilizacemi.

0 0
možnosti

Ta grafika je dětinská, nenechává žádný prostor pro fantazii. Pro mně je pořád nejlepší Civ4.

6 2
možnosti

Zatím jsem ji jen nainstaloval a zahrál pár tahů, takže co se týká samotné herní stránky nedokážu posoudit. Už teď mám ale několik připomínek. Geafická stránka ja strašná. Je to ajko pohádka a ne startegická hra. Budiž ale, každého vkus. Další grafická ošklivost je ve výčtu jednotek co můžu stavit. Jen nějaké piktogramy. Hnus. Proti 5. hrůza. Další jsou miniaturní čísla u měst, které ukazují počet tahů k rozšíření obyvatel i počet tahů k vybudování jednotky/budovy. Proč jsou tak miniaturní-nejdou skoro přečíst. Ten celkový design je hrůza. Jen doufám, že to nějak skousnu a zvyknu si. Poslední opravdu hezká a troufnu si říct graficky nejhezčí byla Civilizace III. Od té doby to jde z kopce. A psolední věc, která mě pořádně štve (a aktuálně jsem si na ni vzpomněl) je to, že lze nastavit Qucik Move (neanimovaný pohyb) a Quick Combat (neanimované boje) jen celkově, jak pro hráče, tak počítač. To je strašný vopruz. Nešlo to ani v 5. Ale ve starších Civilizacích šlo rozdělit, zda chci Quick Move/Combat pro svoje jednotky a pro soupeřovi. A mělo smysl si svoje vypnout, aby to nezdržovalo, ale u sopupeře nechat aktivní, protože potřebuji vidět kde se hnul, případně zaútočil. Tohle mě strašně štve. Ve větších mapách v pozdějí hře máte třeba 50 jednotek a je vopruz animovat všechny své boje. Takže to vždy na začátku svého tashu v nastavení vypnu a na konci musím zapnout. Vopruzzzzz.

3 5
možnosti

P62e64t14r 73S37o31k95o15l

25. 10. 2016 16:49

Diplomacie naostřeného klacku. ;-D

Poprskal jsem si monitor.

2 0
možnosti

V47i68t 94O13t65a18h41a67l

25. 10. 2016 16:08

Je to výborné proti Civ 5 (965hodin odehráno). V Civ6 mám 50h.

AI je chytřejší než v Civ5

Hra vyžaduje přístup velmi závislý na civilizaci a hlavně terénu. Frank Nole níže popsal velmi dobře část aspektů. Jinak, každý městský stát je zcela unikátní (ač to tak na první pohled nevypadá) - pokud s ním dosáhnete nejvyšší hodnocení, má unikátní "superbonus" - více zde http://civ6.gamepedia.com/City-States

Pro mne největším problémem jsou

1. Velmi omezené možnosti nastavení tvorby nové hry

2. Část důležitých informací není nikde dostupná (nenašel jsem vůbec seznam svých jednotek?)

3. Malé, přehuštěné mapy městskými státy. I huge mapa je prostě malá. Do deseti tahů narazíte na protivníky a na většině Huge map s maximem protivníků máte místo tak na 3 města aby se vzájemně nepřekrývaly. Často ani to ne.

2 0
možnosti
Foto

N94o14l75e 47F94r86a20n93k

25. 10. 2016 11:07

Po 60 hodinach a stovkach hodin na Civ 5 se vsemi dodatky.

Hra nepada, jupi :)

Ale od zacatku. Civ 6 prinasi novou stavbu mest a za me musim rict ze je to nejvetsi a rozhodne nejlepsi zmena vubec. Ovsem prinasi sebou jedno negativum a to sice ze pro plne vyuziti vsech vyhod musite znat vsechna pravidla a i moznosti v budoucnu. Prinasi to tedy dalsi level strategie ovsem je malinko nerealne aby clovek vedel co v budoucnu vymysli:)

Samotna stavba mest je tedy o planovani na roky a staleti dopredu ktere je maximalne ovlivnena polohou mesta a druhu policek okolo.

Kazda mestska ctvr ma vlastni specifika, jak uz bylo receno, na priklad vedecka ctvrt dostane +1 za kazdou horu +1 za dve sousedni policka destnym pralesem a +1 za dve sousedni okrsky mestske centrum se take pocita za okrsek. +1 za sousedni okrsky dostavaji skoro vsechny takze se vyplati mit okrsky u sebe. Ovsem treba ono pravidlo o +1 za dva destne pralesy uz prinasi problem do budoucna kdy stejne nebudete moci si je udrzet ciste proto ze uz nezbyva misto na dalsi stavby. Tady prichazis dalsi startegicke rozhodnuti zda rovnou prales nepokacet a nevyuzit zdroje z nej na rychlejsi stavbu okrsku.

To me privadi k dasli zmene oproti starsi civ a to jsou stavitele. Je to zmena podle me naprosto super protoze dnes jiz stavba vylepceni netrva mnoho tahu, ale je okamzita. Ovsem kazdy stavitel ma jen 3 akce pak zmizi. Toto se da zlepsi jak kartami tak treba stavbou pyramid. Za akci se pocita i prave kaceni lesu ovsem zdroje z lesa jsou tak velike a lze I kacet lesy mimo mesto ze v pripade kdyz mate okolo mesta mnoho lesu je vybornou strategii pouzit dve akce na zlepseni a posledni na pokaceni stromu pricemz pouzijete zdroje z kaceni na dalsiho stavitele.

Zmena stavby mesta take prinesla dasli hloubku a vyuziti v pripade sousedicich mest. Vezmeme si mesta ktera postavite do vrchlu trojuhelniku pricemz ve stredu trojuhelniku muzete mit malo pouzitelna policka jako je treba poust bez kopcu. Protoze okrsky dostavaji +1 I za used

8 0
možnosti
Foto

N70o71l66e 44F15r75a84n84k

25. 10. 2016 11:11

sousedni okrsky ktere spadaji pod jine mesto muzete si je postavit prave uprostred trojuhelniku a budou se podporovat navzajem. Tak vyuzijete jinak nevhodna policka a maximalizujete okrsky. Toto funguje I na nektere divy sveta. Kdyz treba postavite uprostred trojuhelniku koloseum tak protoze se jeho vliv siri 8 policek vsemi smery razem ovlivnuje tri mesta najednou. A pokud hrajete za Japonsko tak dostane extra +1 za kazdej okrsek coz udela hrozne moc:)

Dalsi zmenou u mest je absence stesti. Stesti je nahrazeno vybavenim kdy kazde mesto vyzaduje podle velikosti urcite mnozstvi. Vybaveni muzete ziskat z karet, okrsku zabavy, znamych lidi, viry, narodnich parky ( kterej zabiraji spoustu mista ovsem daji se postavit na hore) a luxusu. Ztratu vam naopak prinese bankrot a unava valkou. Zda se tedy ze bez stesti uz lze vytvaret neomezene mnozstvi mest coz je oproti civ 5, kde 4 mesta bylo plus minus max, velke plus. Luxusni zdroje maji vsak nove omezeni. Drive stacil jeden zdroj luxusniho zbozi pro celou civilizaci. Nove se jedno luxusni zbozi siri jen na nejblizsi 4 mesta. To znamena ze pokud mate 1 velrybu tak jen 4 nejblizsi mesta si ji zapocitaji. Pokud mate dve tak pak 8 mest atd. To znamena ze jiz nelze jen tak obchodovat s luxusem a nechat si jen jeden zdroj jak drive ale musite pocitat zda vam to bude stacit pro vsechny mesta.

Rust mest je take ovlivne ubytovaci kapacitou mest ktera je ovlivne dalsi novinkou a to pristupem k pitne vode. Pristup k vode je jeden z hlavnich ukazatelu pro vyber pozice mesta. Cim vic vody tim vic mista pro lidi a tim lepe mesto poroste. Kdyz je mesto o hory nebo reky dostane maximalni mnozstvi vody. Pokud ho postavite dale od vody da se voda propoji s mestem pres max jedno policko treba aquaduktem ovsem ten zabere take jedno policko. I bez vody lze prezit a prospivat protoze jak farmy tak napriklad i sypka prinasi kapacity. Dalsi moznosti pro rust populace je pouzit specialni ubytovaci okrsek, ale ten je tak hluboko ve vyvoji ze v dobe kdy ho muzete

4 0
možnosti

Super hra, ale není pro všechny...

4 0
možnosti